این سفرهای داخلی را از دست ندهید

0
2971
سفرهای داخلی
سفرهای داخلی در بهار و تابستان

این سفرهای داخلی را در بهار و تابستان از دست ندهید

با کنسل شدن اکثر پروازها در تعطیلات نوروز امسال، برای بسیاری از افراد امکان سفر به وجود نیامد. اما با برقراری دوباره پروازهای داخلی دوباره سفر و گردشگری از سر گرفته شده است. فصل بهار و تابستان یکی از بهترین فصول برای سفرهای داخلی هستند. بی شک فصل بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به شیراز است. فصلی که عطر بهار نارنج در سرتاسر این شهر پیچیده و بوی آن هر کسی را سرمست می‌کند. کیش هم شهر دیگری است که بسیاری از گردشگران در فصل تابستان به آن سفر می‌کنند تا از جشنواره‌های تابستانی آن نهایت بهره را ببرند. مشهد و حرم امام رضا (ع) نیز در هر فصلی از سال پذیرای تمامی زائران و گردشگران از سراسر ایران است. پیشنهاد می‌کنیم در این روزها که امکان سفر برایتان مهیا شده است سفر به این شهرهای زیبا را از قلم نیندازید. در ادامه با فلای تودی همراه باشید تا به توضیح مختصری در ارتباط با هر شهر بپردازیم.

سفر به مشهد

یکی از سفرهای داخلی که این روزها می‌توانید انجام دهید سفر به مشهد است. مشهد یکی از قطب‌های گردشگری ایران و شهری توریستی مذهبی است که بیشترین تعداد گردشگر را در تمام فصول سال دارد. وجود حرم امام رضا (ع) باعث شده است که هر سال گردشگران بسیاری چه از داخل و چه از خارج کشور به این شهر سفر کنند. به دلیل توریستی بودن این شهر، تنوع رستوران‌ها‌، هتل‌ها و تفریحات در مشهد زیاد است و در سفر به مشهد به انواع وسیله حمل و نقل عمومی دسترسی آسان خواهید داشت.

Mashhad
سفر به مشهد

سوغاتی‌های مشهد

در سفر به مشهد می‌توانید سوغاتی‌هایی نظیر زعفران، زرشک، زیورآلات، خشکبار، نقل ونبات، عطریات مشهد و ادویه هفت قلم را همراه خود به شهرتان ببرید.

جاهای دیدنی مشهد

همچنین برای گشت و گذار در مشهد علاوه بر زیارت حرم امام رضا می توانید از بازدید جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر مانند کوه سنگی، مقبره فردوسی، دریاچه چشمه سبز، آرامگاه نادرشاه افشار، هفت حوض، وکیل آباد، باغ گیاه شناسی ملی ایران، باغ ملی مشهد، شاندیز، طرقبه، جاغرق، بازار رضا و خانه ملک لذت ببرید.

در حال حاضر ایرلاین‌های زاگرس، سپهران، ساها، تابان، کاسپین، آتا، آسمان، وارش، ایران ایرتور، ایران ایر و ماهان ایر از تهران به مشهد پرواز دارند.

خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد

سفر به شیراز

دیگر سفر داخلی که در این ایام طرفداران خود را دارد سفر به شیراز است. شیراز شهر پرآوازه ایران و شهر شعر و ادب پارسی است که شهرتی جهانی دارد. شیراز شهری است که با تاریخ غنی و با زیبایی‌های چشم نواز خود، نه تنها گردشگران ایرانی بلکه گردشگران سراسر جهان را به سمت خود می‌کشاند. دیدنی‌های شیراز به قدری فراوان است که یکبار سفر برای بازدید از تمام جاذبه‌های آن کافی نیست. اگر می‌خواهید با ادب و فرهنگ پارسی آشنا شوید این شهر با در آغوش گرفتن مقبره شعرای بزرگ و پرآوازه‌ای همچون حافظ و سعدی بی شک بهترین مکان برای دوستداران ادب و هنر خواهد بود. علاوه بر این با دیدار از ویرانه‌های بر جای مانده از تخت جمشید به دوران یکی از کهن‌ترین سلسه‌های ایرانی سفر خواهید کرد.

سفر به شیراز - سفرهای داخلی
سفر به شیراز

سوغاتی‌های شیراز

قطعا تا به حال طعم لذیذ فالوده را چشیده‌اید. اما فالوده شیرازی چیز دیگری است. بی دلیل نیست که در سراسر ایران فالوده را با نام شیراز می‌شناسند. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با طعم واقعی فالوده آشنا شوید، حتما فالوده‌های شیراز را امتحان کنید. علاوه بر این در سفر به شیراز می‌توانید عرقیجات، یوخه شیرازی، مسقطی، نارنج، بهارنارنج و صنایع دستی زیبایی مانند ظروف خاتم کاری، قلم زنی، منبت کاری، قالی، جاجیم و گبه‌ را به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

جاهای دیدنی شیراز

شیراز به قدری با تاریخ و فرهنگ عجین شده است که جای جای این شهر نشانی از دوره‌ای خاص در ایران دارد. جاذبه‌های دیدنی شیراز بیشمار است و قطعا باید زمان زیادی را برای بازدید از این شهر سراسر زیبایی اختصاص دهید. در سفر به شیراز می‌توانید از مکان‌های زیبایی مانند تخت جمشید، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، دروازه قرآن، ارامگاه شاهچراغ، باغ ارم، نارنجستان قوام، بازار وکیل، حمام وکیل و مسجد نصیرالملک دیدن کنید.

در حال حاضر ایرلاین‌های کاسپین، تابان، کیش ایر، فلای پرشیا، ایران ایرتور، وارش، زاگرس و ماهان ایر از تهران به شیراز پرواز دارند.

خرید بلیط ارزان هواپیما شیراز

سفر به کیش

جزیره کیش یکی از مهم‌ترین مناطق مهم گردشگری و تجاری کشور است. سفر به کیش یکی از سفرهای داخلی است که در هر فصلی از سال طرفداران خاص خود را دارد. تفریحات و هتل‌های لوکس، مراکز تجاری متعدد و مدرن، وجود دریا و طبیعت زیبا همگی این جزیره را به منطقه‌ای محبوب برای گردشگری تبدیل کرده‌اند. منطقه آزاد کیش به دلیل جذابیت‌های فراوانی که دارد هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی است. شاید تمامی مواردی که ذکر شد دلیل جذب گردشگران به این منطقه باشد اما نباید از تاریخ این جزیره باستانی نیز غافل شد. از زمان‌های بسیار دور کیش شهری مهم محسوب می‌شده و در بردارنده بسیاری از اماکن تاریخی است. بنابراین در سفر به کیش هم می‌توانید از دنیای مدرن لذت ببرید و هم از دنیای باستان. علاوه بر این، جشنواره‌های متعددی که در جزیره کیش برگزار می‌شود، سفر به این جزیره را برای گردشگران بسیار دلچسب می‌کند.

سفر به کیش - سفرهای داخلی
سفر به کیش

سوغاتی‌های کیش

در سفر به کیش علاوه بر لذت بردن از تفریحات و سرگرمی‌های بسیار آن می‌توانید سوغاتی‌های متنوعی نیز همراه خود به شهرتان ببرید. از سوغاتی‌های کیش می‌توان به انواع ماهی و میگو، قهوه و انواع شکلات، ادویه و عسل، خرما و مرکبات و صنایع دستی ساخته شده از صدف‌های دریایی، زیورآلات، سبد، حصیر و کوزه‌های سفالی اشاره کرد.

جاهای دیدنی کیش

در سفر به کیش اگر قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تاریخی را دارید، حتما از کشتی یونانی، شهر زیر زمینی کاریز، پارک دلفین‌های کیش، شهر باستانی حریره، آکواریوم کیش، باغ پرندگان کیش و سواحل مرجانی و زیبای آن دیدن کنید. اما علاوه بر آن می‌توانید از تفریحات آبی و غواصی در آب‌های نیلگون خلیج فارس نیز لذت ببرید.

در حال حاضر برای سفر به کیش ایرلاین‌های کاسپین، تابان، کیش ایر، فلای پرشیا، ایران ایرتور، وارش، زاگرس و ماهان ایر از تهران به کیش پرواز دارند.

خرید بلیط ارزان هواپیما کیش

سفر به بندرعباس

علاوه بر کیش، بندرعباس نیز یکی از دیگر از مقاصد محبوب گردشگری جنوب کشور و استان هرمزگان است. بندرعباس که در در ابتدا با نام بندر گمبرون شناخته می شده بندری تاریخی است که از گذشته تا حال نقش مهمی در تاریخ و اقتصاد ایران ایفا کرده است. مهم‌ترین دلیلی که گردشگران را به این بندر زیبا می‌کشاند، آب‌های نیلگون خلیج فارس و سواحل زیبای آن است. سواحل بندرعباس بر خلاف سواحل شمالی کشور بسیار تمیز و بکر است و تماشای آبی بیکران خلیج فارس از سواحل آن قطعا تجربه‌ای متفاوت برایتان خواهد بود. علاوه بر این جشنواره‌های بسیاری مانند جشنواره مجسمه‌های شنی، جشنواره جهله نگاری و جشنواره خرید بندرعباس در این شهر برگزار می‌شود که برای گردشگران بسیار جذاب هستند. شاید دلیل مهم دیگری که گردشگران را به بندرعباس جذب می‌کند وجود مردمان خونگرم و مهمان‌نواز این شهر باشد که در سفر به بندرعباس با آغوشی گرم از شما استقبال خواهند کرد.

سفر به بندرعباس - سفرهای داخلی
سفر به بندرعباس

سوغاتی‌های بندرعباس

یکی از بهترین کارهایی که در سفر به یک شهر می‌توانید انجام دهید خریدن سوغاتی است. خوشبختانه در سفر به بندرعباس مشکلی با این قضیه نخواهید داشت. سوغاتی‌های بندرعباس فراوان است و در سفر به این شهر می‌توانید با خرید انواع ماهی‌ و میگو، خرما، گواوا و صنایع دستی مانند چنته، لباس‌های گلابتون دوزی شده، پارچه‌های کمه دوزی شده، شک بافی و خوس دوزی شده قسمتی از فرهنگ این شهر را همراه خود به شهرتان ببرید.

جاهای دیدنی بندرعباس

بندر عباس با قرار گرفتن در تنگه هرمز و به دلیل موقعیت تجاری که دارد، بندری بسیار شلوغ و پر رفت و‌ آمد محسوب می‌شود. اما تنها دلایل تجاری باعث نمی‌شود که مسافران به این شهر سفر کنند. بلکه این شهر جاذبه‌های بسیاری دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. از میان جاذها و مکان‌های گردشگری بندرعباس می‌توان به حمام گله داری، پل لاتیدان، عمارت کلاه فرنگی، معبد هندوها، آبگرم گنو، موزه مردم شناسی بندرعباس، جنگل‌های دریایی حرا و بازارهای محلی بندرعباس اشاره کرد.

در حال حاضر برای سفر به بندرعباس ایرلاین‌های آتا، وارش، ایران ایرتور و ایران ایر از تهران به بندرعباس پرواز دارند.

خرید بلیط ارزان هواپیما بندرعباس

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید