کیش یک سفر معمولی نیست؛ مراکز خرید، تفریحات آبی، جاذبه های گردشگری و از همه مهم‌تر آرامش جزیره کیش، آن را تبدیل به یک مقصد محبوب و پرطرفدار در میان گردشگران کرده است. آشنایی با جزیره کیش و جاذبه های گردشگری آن موجب می‌شود تا با تهیه راهنمای گردشگری کیش بتوانید حداکثر استفاده را از زمانتان ببرید. ما در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم راهنمای سفر به کیش را با شما در میان بگذاریم؛ پس همراه ما باشید تا باهم به این جزیره مرجانی سفر کنیم.

تاریخچه کیش

جالب است بدانید تاریخچه کیش به ۲۵۰۰ سال پیش، زمان هخامنشیان برمی‌گردد. این جزیره در زمان سلجوقیان تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج فارس شده و پس از آن به دست پرتغالی‌ها می‌افتد؛ سرانجام در زمان شاه عباس، مجدد به تصرف ایرانیان در می‌آید و از آن زمان تا به امروز به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس به شمار می‌آید.

آشنایی با جزیره کیش

به دلیل کشف و اهمیت پیدا کردن جاذبه های طبیعی و موقعیت جغرافیایی جزیره در زمان محمدرضا شاه، کیش رونق دوباره می‌گیرد و زیرساخت‌های مدرنی مانند هتل، فرودگاه، نمایشگاه‌های بین المللی در آن ساخته می‌شود. در نهایت در سال ۱۳۶۱ جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش را می‌توان از اوایل مهر تا اواخر فروردین ماه معرفی کرد. در این فصول به دلیل معتدل بودن آب‌وهوا، می‌توانید از قدم زدن و شناکردن در جزیره لذت ببرید.

ارزانترین زمان سفر به کیش

با گرم شدن هوا و شدت گرفتن رطوبت، گردشگران کمتری کیش را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ به همین خاطر مراکز خرید، تخفیفات ویژه‌ای برای فروش محصولات در نظر می‌گیرند. همچنین قیمت ‌بلیط جنگ‌های شبانه و ‌برنامه‌های تفریحی کیش نسبت به سایر زمان‌ها ارزانتر می‌شود.

آب و هوای کیش

آب و هوای کیش گرم و شرجی با بارش‌های رگباری و کم در فصول سرد سال است که میانگین دمایی هوای آن به ۲۷ درجه در سال می‌رسد. در پاییز و زمستان به دلیل آب‌وهوای خوب، جزیره شلوغ و نسبت به سایر روزهای سال گران‌تر می‌شود، اما در فصل تابستان به دلیل رطوبت زیاد، قیمت‌های پرواز و هتل‌ کاهش می‌یابند، به همین دلیل این فصل، ارزانترین فصل سفر به کیش محسوب می‌شود.

آشنایی با جزیره کیش

را‌ه های سفر به کیش

جزیره کیش در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است؛ به همین دلیل راه‌های متفاوتی نظیر هوایی، زمینی ودریایی برای رسیدن به جزیره کیش وجود دارد. راه‌ های سفر به کیش با توجه به زمان و بودجه سفرتان تغییر پیدا می‌کند.

را‌ه های سفر به کیش

سفر به کیش با هواپیما

سفر به کیش با هواپیما سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفتن است، شاید هزینه آن نسبت به زمینی و دریایی گران‌تر باشد اما با خرید بلیط هواپیما کیش از سایت فلای تودی می‌توانید آن را با تخفیف ویژه خریداری کنید. البته در تابستان که مسافران کمتری به جزیره سفر می‌کنند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و می‌توانید با نرخ ارزانتری بلیط خود را تهیه کنید.

سفر زمینی به کیش

سفر زمینی به کیش هم جذابیت‌های خودش را دارد. شما می‌توانید هم با ماشین شخصی خود و هم با استفاده از قطار یا اتوبوس خود را به بندر عباس برسانید سپس از آنجا از طریق کشتی یا لنج به جزیره کیش بروید. برای سفر به کیش با قطار از تهران حدود ۲۰ ساعت تا بندر عباس راه دارید و از شهرهای محمدیه، کاشان، بادواره، زواره، نائین، ادرکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج، فین و بندرعباس عبور خواهید کرد؛ سپس از آنجا خود را به بندر چارک یا آفتاب برسانید و از آنجا راهی جزیره کیش شوید.

سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر به کیش با ماشین شخصی خود باید از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک یا از قم، کاشان، نایین، مهریز، شهربابک، سیرجان و بندرعباس عبور کنید و به بندر چارک یا آفتاب برسید، سپس از آنجا از طریق کشتی به جزیره کیش بروید. این مسیر حدود ۱۸ ساعت طول می‌کشد و مسافت ۱۳۰۰ کیلومتری را باید بپیمایید.

 اگر چه سفر با ماشین شخصی ممکن است طولانی و خسته کننده باشد، اما می‌توانید از شهرهای زیادی بازدید کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم آنها آشنا شوید، از طرفی هزینه‌های سفرتان کاهش می‌یابد و می‌توانید تمامی مناطق و سواحل بکر کیش را مشاهده کنید.

سفر دریایی به کیش

سفر دریایی به کیش از طریق بندرهای لنگه، آفتاب و چارک انجام می‌شود. بندر چارک به دلیل حجم زیاد مسافر، در بیشتر زمان‌ها کشتی برای رفت و آمد به کیش را دارد. فاصله بندر چارک تا کیش ۳۲ کیلومتر است که حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد. هزینه لندیگراف کیش در زمان نگارش این مقاله حدود ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان است که با توجه به روزهای تعطیل و پیک تغییر پیدا می‌کند.

اقامت لوکس یا اقتصادی در کیش؟

یکی از دغدغه‌های مهم مسافران بعد از خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل است. برای رزرو هتل های کیش انتخاب‌های گوناگونی در برابر شما قرار دارد که از آن جمله می‌توان به هتل‌های پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره اشاره کرد. هتل‌های کیش در اوایل مهرماه که مدارس باز می‌شوند و یا تابستان‌ها که هوا گرم‌تر است، به دلیل اینکه مسافران کمتری سفر می‌کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مسافران در نظر می‌گیرند. با رزرو هتل از سایت فلای تودی می‌توانید هتل خود را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

هتل های کیش

اگر قصد یک سفر لوکس به کیش را دارید، هتل ترنج کیش و هتل آرامیس پلاس کیش با ارائه‌ خدمات و امکانات کامل، نظرات مثبت مسافران را به خود جلب کرده‌اند. برای رزرو هتل های اقتصادی کیش که دسترسی نزدیک و راحتی به مراکز خرید دارند، می‌توان به هتل ارم کیش، هتل بین المللی کیش و هتل لیلیوم اشاره کرد. اگر هم به دنبال هتلی ارزان برای اقامت هستید، هتل تعطیلات کیش، هتل هلیا و هتل پارمیدا کیش گزینه‌های خوبی هستند.

راهنمای سفر به کیش و تفریحات آبی کیش

جزیره کیش یک مقصد پرطرفدار برای گشت و گذار و تفریح به شمار می‌رود. تفریحات آبی کیش متنوع و هیجان‌انگیز هستند، برای تهیه بلیط تخفیف‌دار تفریحات آبی کیش هم می‌توانید از فرودگاه و هم کانترهای تفریحی و گردشگری در هتل خود اقدام کنید. برخی از پرطرفدارترین تفریحات آبی کیش در میان گردشگران شامل قدم زدن در ساحل مرجانی، پلاژ ساحلی آقایان و بانوان، غواصی، تم پارک آبی اوشن، پاراسل، جت اسکی، فلای برد، کیبل ‌اسکی و شاتل می‌شود.

راهنمای تفریحات آبی کیش

جاهای دیدنی کیش نیز کم نیستند، با تهیه راهنمای سفر به کیش می‌توانید متناسب با زمانتان از آنها بازدید کنید. هرکدام از این جاذبه های تاریخی کیش داستانی در دل خود دارند که با بازدید از این مکان های تاریخی کیش مانند دره پرتغالی، شهر باستانی حریره، قلع جنی، موزه خلیج فارس، کشتی یونانی شهر زیرزمینی کاریز، خانه مردم شناسی بومیان کیش، آب‌انبار دوقلو، درخت سبز کیش، روستای باغو با داستان آنها آشنا خواهید شد.

تفریحات سافاری کیش

در کنار این مکان های تاریخی، تعداد زیادی مراکز تفریحی هم وجود دارند که سفر شما را خاطره انگیزتر کنند. جاهای دیدنی کیش که می‌توانید از آنها بازدید کنید عبارتند از:

  • باغ پرندگان: این باغ در مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد و ساعت بازدید آن در نیمه اول سال ساعت ۱۸ تا ۲۰ و در نیمه دوم سال ۱۶ تا ۱۸ است.
  • پارک دلفین های کیش: این مجموعه در خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر قرار دارد و ساعت بازدید آن ۱۶ تا ۲۰ شب است.
  • اسکله تفریحی: این اسکله در انتهای خیابان دریا وجود دارد و در تمام طول شبانه روز می‌توانید از آن دیدن کنید.
  • جزیره هندورابی: این جزیره با کشتی یک ساعت و نیم از کیش فاصله دارد و اگر اهل طبیعت گردی باشید از گشت وگذار در هندورابی لذت خواهید برد.
  • نمایشگاه خزندگان: این نمایشگاه در خیابان فرودسی قرار دارد و ساعت بازدید آن از ۸ تا ۱۸ است.
  • مجموعه مارینا کیش: این مجموعه در بلوار مرجان واقع شده است.
  • آکواریوم کیش: این آکواریوم در بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر قرار دارد و ساعت بازدید آن از ۸ تا ۲۰ است.
  • گذر هنرمندان: این پیاده رو در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار دارد.
  • قلعه وحشت: این مجموعه در بلوار داریوش و میدان آبشار قرار دارد و ساعت بازدید آن ۱۸ تا ۲۴ است.
  • مرکز فلای دامون: این مرکز در خیابان وصال قرار دارد و ساعت کار مجموعه دامون از ۹ تا ۱۳:۳۰ و از ۱۷ تا ۲۳ است.
  • پیست اسکی روی یخ دامون: این مرکز تفریحی در طبقه دوم مرکز خرید دامون قرار دارد.
  • تله کابین کیش: تله کابین میکامال کیش همه روزه از ساعت ۸ تا ساعت ۲۴ فعال است.
  • کارتینگ کیش: این پیست در بلوار خلیج فارس به‌سمت میدان امیرکبیر قرار دارد و از ساعت ۱۹ تا ۱ بامداد فعال است.
  • بولینگ مریم: این مرکز تفریحی در خیابان سنایی واقع شده است و از ۱۰ صبح تا ۱ شب فعال است.
  • شهربازی هایلند کیش: این مجموعه در میدان امیر کبیر و بلوار خلیج فارس قرار دارد و تمام روزهای هفته، از ساعت ۱۱ تا ساعت ۱ بامداد فعالیت می‌کند.
  • باشگاه سوارکاری: این باشگاه در حد فاصل بلوار المپیک و بلوار حریره قرار دارد و از ساعت ۸ تا ۱۸ فعالیت دارد.
  • پارک‌ تفریحی مرد ماهیگیر: این پارک در ضلع شرقی جزیره، خیابان سنایی، بلوار ساحل واقع شده است.
  • پارک تفریحی آهوان: این پارک در شهرک پردیس کیش و در میدان ساحل، خیابان فردوسی واقع شده است.
  • بانجی جامپینگ: این مرکز تفریحی در میدان المپیک، جنب شهر زیر زمینی کاریز قرار دارد و ساعت مراجعه با رزرو قبلی ۱۷:۰۰ الی ۲۳:۰۰ است.
  • سافاری کیش: مرکز سافاری در بلوار امام خمینی کیش قرار دارد.
  • پارک برفی پنگوئن: این پارک در بلوار موج قرار دارد و ساعت کاری آن ۱۱ تا ۲۱ است.

برای تهیه بلیط تخفیف‌دار مراکز تفریحی کیش می‌توانید از کانترهای تفریحی فرودگاه یا هتلتان اقدام کنید. ما در مقاله تفریحات و جاهای دیدنی کیش راه‌های دسترسی و اطلاعات بیشتری از جاهای دیدنی کیش را برایتان تهیه کرده‌ایم.

Link جاهای دیدنی کیش

مراکز خرید کیش

جزیره کیش به دلیل راه‌های ارتباطی که با آب‌های آزاد دارد، اجناس با قیمت خیلی پایین‌تر و بدون گمرکی وارد می‌شوند. یکی از دلایل شهرت جزیره کیش هم به خاطر مراکز خرید آن است. در مراکز خرید کیش می‌توانید اجناسی همچون پوشاک، وسایل شخصی، وسایل سرگرمی، وسایل آرایشی‌و‌بهداشتی، کیف‌و‌کفش، اسباب‌بازی، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم‌خانگی و دیجیتالی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی و شکلات را با قیمت خیلی مناسب خریداری کنید.

مراکز خرید کیش

مهمترین و محبوب ترین مراکز خرید کیش شامل بازار پارس خلیج، مرکز خرید ونوس، مرکز خرید زیتون مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید دامون، بازار مریم، بازار مرجان، بازار مروارید، مرکز خرید سارینا ۱، بازار پردیس ۱، و بازار پردیس ۲ می‌شود. برای خرید اجناس لوکس و برند هم می‌توانید به رویامال، مرکز خرید کوروش، دامون، پردیس ۲ و هم چنین مجتمع تجاری کیش سری بزنید.

جشنواره‌ کیش

به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب کیش در تابستان که موجب کاهش سفر مسافران می‌شود، هرساله در تابستان جشنواره کیش برگزار می‌شود. جشنواره تابستانی کیش در هرسال معمولا از تیرماه شروع و تا شهریور ادامه پیدا می‌کند.

جشنواره‌ کیش

ارزانترین زمان سفر به کیش، جشنواره تابستانی کیش است، زیرا در طول مدت جشنواره علاوه بر کاهش نرخ هتل‌ها و پروازها، مراکز خرید تخفیفات ویژه‌ای دارند انواع جنگ‌های شادی و کارناوال‌ها با قیمت مناسب‌تر برگزار می‌شوند.

Link1 ارزانترین و بهترین فصل سفر به کیش

رستوران‌ های کیش

رستوران‌ های با کیفیت کیش کم نیستند. در بهترین رستوران های کیش می‌توانید انواع غذاهای سنتی، فرنگی و دریایی را میل کنید. اگر هم به غذاهای سنتی و مدرن علاقمند هستید، رستوران میرمهنا، رستوران کوه نور، رستوران توتی فروتی، فود لند، رستوران شاندیز صفدری، نهنگ سفید، فست فود هشتگ و ایوان مروارید جز بهترین رستوران های کیش محسوب می‌شوند. بسیاری از رستوران های کیش با موزیک زنده هستند که فضای دل‌انگیزی را برایتان به وجود می‌آورند.

رستوران‌ های کیش

غذاهای محلی کیش

در جزیره کیش می‌توانید انواع غذاهای محلی کیش مانند سمک مشوی، مضروبه، قلیه ماهی، خورشت میگو، کله کندی، مارگوگ، حمسه الخرت، برنج مجبوس، برنج بریانی، محمز، هریسه و خبیصه را امتحان کنید. این غذاها بیشتر عطر و طعم عربی دارند، بهترین رستوران ها برای تجربه غذاهای محلی کیش شامل رستوران‌های عمو اکبر، باباقدرت، پایاب، پوریا، رستوران انرژی، رویال استار و درویش می‌شود.

حمل و نقل عمومی در کیش

برای گذشت و گذار در جزیره کیش گزینه‌های متعددی پیش روی شما هستند. برای گشت در جزیره و رفتن به مراکز خرید و تفریحی می‌توانید از تاکسی، مینی اتوبوس، ون، دوچرخه، موتور و یا اجاره خودرو استفاده کنید.

تاکسی در کیش

رفت و آمد در داخل  جزیره کیش با تاکسی متداول‌تر و در دسترس‌تر از سایر وسایل برای گشت و گذار به شمار می‌آید. در کیش دو نوع تاکسی زرد و سفید وجود دارند، که تاکسی‌های زرد خطی و تاکسی‌های سفید دربست و تلفنی هستند. تاکسی‌ها در داخل شهر در حال تردد هستند و به راحتی و هرجایی که باشید می‌توانید تاکسی بگیرید. اگر هم در جایی بودید که دسترسی راحتی به تاکسی نداشتید، سرویس اسنپ و تپسی در جزیره کیش نیز فعال هستند.

تاکسی در کیش

مینی بوس در کیش

رفت و آمد با اتوبوس یا مینی بوس در کیش نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی ارزانتر است.

کیش دو خط مینی‌بوسرانی ۱ و ۲ دارد، بوسیله خط شماره ۲ می‌توانید به این ایستگاه‌ها دسترسی خواهید داشت:

– پارک دلفین ها

– ایستگاه بازار مرجان

– میدان داریوش

– ایستگاه بازار پردیس (ضلع شمالی)

– میدان ساحل

– ایستگاه بازار مروارید

– میدان امیرکبیر

– میدان ساحل

– مجتمع بانک ها

– سازمان منطقه آزاد کیش

– بازار فرانسه

– ورودی مجتمع الهیه

– تقاطع شهربازی

– ایستگاه بازار مروارید

– هتل لاله

– هتل صدف

– بازار بهکیش

– ایستگاه بازار مریم

– ایستگاه بازار ونوس

– میدان ساحل

– ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی)

– ایستگاه پارک دلفین ها و…

نکات مهم در سفر به کیش

همچنین خط شماره ۱ می‌توانید شما را به این ایستگاه‌ها می‌برد:

– میرمهنا

– بلوار میرمهنا

– ایستگاه گلدیس

– ایستگاه صدا و سیما

– ایستگاه بازار ونوس

– میدان ساحل

– ایستگاه بازار مروارید

– ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی)

– ایستگاه بازار مرجان

– ایستگاه پارک دلفین ها و…

موتور و دوچرخه در کیش

یکی دیگر از جذابیت های سفر به کیش موتور و دوچرخه سواری است. با اجاره موتور یا دوچرخه می‌توانید در خط ساحلی دور جزیره، از مناظر فوق العاده جزیره لذت ببرید. برای ایجاد امنیت دوچرخه سواران لاین‌های مخصوصی برای آنان فراهم شده است. برای اجاره موتور نیازی به گواهینامه ندارید، تنها با دسترس داشتن کارت ملی یا مدرک شناسایی معتبر به اسکله تفریحی یا بعضی از هتل‌ها مانند بین المللی کیش مراجعه کنید. برای اجاره موتور یا دوچرخه در کیش محدودیتی برای بانوان وجود ندارد و می‌توانید از موتورسواری در سطح شهر لذت ببرید.

حمل و نقل عمومی در کیش

اجاره ماشین در کیش

یکی از تفریحات جذاب در جزیره کیش، فراهم شدن امکان رنت ماشین برای تردد است. خودروهای متنوع و مدل بالایی وجود دارند که با همراه داشتن گواهینامه، دسته چک و مدرک شناسایی معتبر می‌توانید خودرو موردنظر خود را اجاره کنید. به یاد داشته باشید برای اجاره خودرو حتما از جاهای معتبر مانند کانتر اجاره خودرو در هتل‌ها یا شرکت‌های معتبر اقدام کنید.

چگونه از فرودگاه به هتل برویم؟

 اگر با هواپیما به کیش سفر کرده‌ باشید، پس از رسیدن می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه که جلوی در ورودی هستند، استفاده کنید. اکثر هتل های کیش دارای ترانسفر هستند که با اعلام ساعت و شماره پرواز ورودتان به جزیره به آنها، می‌توانید از سرویس ترانسفر رایگان هتل بهره‌‌مند شوید. ون‌های هتل‌ها اغلب در بیرون یا جلوی در خروجی فرودگاه کیش حضور دارند که با گفتن نام هتل خود می‌توانید وسیله نقلیه مربوطه را به راحتی پیدا کنید.

چجوری از فرودگاه به هتل برویم؟

نکات مهم در سفر به کیش

  • اگر دغدغه‌ای بابت هزینه‌ها ندارید، فصل زمستان از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود. برای کم کردن هزینه‌های سفر به کیش می‌توانید بلیط لحظه آخری یا چارتری بگیرید.
  •  برای سفر ارزان به کیش تابستان مناسب ترین فصل است. با رزور هتل و خرید بلیط کیش از سایت فلای تودی، می‌توانید خرید خود را با تخفیفات ویژه انجام دهید.
  • با اقامت ۴ یا ۵ روزه در کیش می‌توانید از تمامی جاذبه های کیش و مراکز خرید و تفریحی آن بازدید کنید. همراه داشتن یک راهنمای سفر به کیش، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
  • مدارک لازم برای سفر به کیش شامل کارت ملی و شناسنامه، واچر هتل و هواپیما است.
  • تا حد امکان سبک سفر کنید. در کیش هر آنچه نیاز داشتید را می‌توانید با قیمت مناسب خریداری کنید.
  • لذت خوردن غذاهای محلی در رستوران‌های کیش را از دست ندهید.
  • با توجه اینکه جزیره کیش، تفریحات زیادی دارد، بهتر است برآورد قیمتی از هزینه های تفریحی داشته باشید.
  • همراه داشتن نقشه و تلفن‌های ضروری مانند بیمارستان یا درمانگاه در شرایط ضروری ممکن است، به کارتان بیاید.
  • پیش شماره تلفن ثابت در کیش ۰۷۶ و شماره اطلاعات پرواز کیش ۱۹۹ است.

چرا به کیش سفر سفر کنیم؟

جزیره مرجانی و ساحل‌های سپیدپوش جزیره کیش بافتی متفاوت از سایر شهرهای ایران دارد. سفر به جزیره کیش، سفری لوکس محسوب می‌شود که تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت آن، خاطرات این سفر را برای همیشه در ذهن شما نگه می‌دارد. اگر در های سیزن قصد سفر به کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خیلی زودتر از زمان مسافرت خود اقدام به خرید بلیط و رزرو هتل کنید.

برای رزرو هتل کیش انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست؛ می‌توانید یکی از هتل ‌های ارزان کیش را انتخاب کنید یا در نزدیکی مراکز خرید یا جاذبه‌های دیگر جزیره اقامت داشته باشید. از مجتمع‌های اقامتی گرفته تا هتل های ۵ ستاره کیش را می‌توانید در فلای تودی رزرو کنید.

ما در این راهنمای سفر به کیش اطلاعاتی کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر تجربه سفر به کیش را دارید، آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به کیش

از چه راه هایی می‌توان به کیش سفر کرد؟

می‌توانید با هواپیما، قطار، کشتی و خودرو شخصی به کیش سفر کنید.

بهترین هتل های کیش کدامند؟

اگر قصد یک سفر لوکس به کیش را دارید، هتل ترنج کیش و هتل آرامیس پلاس کیش با ارائه‌ خدمات و امکانات کامل، نظرات مثبت مسافران را به خود جلب کرده‌اند. برای رزرو هتل های اقتصادی کیش که دسترسی نزدیک و راحتی به مراکز خرید دارند، می‌توان به هتل ارم کیش، بین المللی کیش و لیلیوم اشاره کرد. اگر هم به دنبال هتلی ارزان برای اقامت هستید، هتل تعطیلات کیش، هلیا و پارمیدا کیش گزینه‌های خوبی هستند.

بهترین زمان برای سفر به کیش چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به کیش را می‌توان از اوایل مهر تا اواخر فروردین ماه معرفی کرد. در این فصول به دلیل معتدل بودن آب‌وهوا، می‌توانید از قدم زدن و شناکردن در جزیره لذت ببرید.

بهترین رستوران های کیش کدامند؟

رستوران میرمهنا، رستوران کوه نور، رستوران توتی فروتی، فود لند، رستوران شاندیز صفدری، نهنگ سفید، فست فود هشتگ و ایوان مروارید جزو بهترین رستوران های کیش محسوب می‌شوند.

غذاهای بومی کیش چه غذاهایی هستند؟

سمک مشوی، مضروبه، قلیه ماهی، خورشت میگو، کله کندی، مارگوگ، حمسه الخرت، برنج مجبوس، برنج بریانی، محمز، هریسه و خبیصه از غذاهای سنتی کیش هستند.

5 نظرات

  1. ممنون از نوشته تان. نمیدانستم کیش غذاهای محلی هم دارد و تا به حال هیچکدام از سمک مشوی، مرگوگ، محمر، مجبوس لحم، مضروبه و هریسه را امتحان نکرده ام. من به غذاهای محلی بسیار علاقمند هستم و حتما در سفری که در پیش دارم از غذاهایی که فرمودید را امتحان میکنم.

  2. همه چیز کیش یه طرف، کشتی یونانی یه طرف دیگه. آدم دلش میخواد ساعتها بهش خیره بشه و تصور کنه اون زمانی رو که شناور بوده و داشته غرق میشده.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید