کیش یکی از مقاصد همیشگی سفر در میان ایرانیان محسوب می‌شود که محبوبیت خود را مدیون ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعت جزیره‌ای و همینطور مراکز خرید مجلل و هتل‌های لوکس و بین‌المللی در کنار تفریحات آبی هیجان‌انگیز است. اگر شما نیز قصد سفر به این جزیره را داشته باشید، احتمالا هزینه سفر به کیش یکی از دغدغه‌های اصلی‌تان خواهد بود. در این مقاله قصد داریم، هزینه سفر به کیش در سال ۱۴۰۲ را بررسی کنیم و راهکارهایی برای مدیریت آنها در اختیارتان قرار دهیم. با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

خرید بلیط هواپیما آسان‌ترین و پرطرفدارترین راه برای سفر به این جزیره است. پروازهای مستقیم کیش از شهرهای زیادی در دسترس است، بنابراین دسترسی به این جزیره را از هر کجا که باشید آسان‌تر می‌کند. اما همانطور که قطعا انتظار دارید، سفر هوایی به کیش نسبت به سایر روش‌های رسیدن به این جزیره گران‌تر است. قیمت بلیط هواپیما کیش اگر مبدا شما تهران، پایتخت ایران، باشد با توجه به تاریخ انتخابی و البته ایرلاین هوایی مورد نظر شما متغیر و عددی بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تا بیش از ۲ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه سفر به کیش 8

اما آیا راهی برای کاهش هزینه بلیط کیش وجود دارد؟ پاسخ این است که اگر حتما می‌خواهید با هواپیما به کیش سفر کنید، روش‌هایی برای مدیریت هزینه وجود دارد. اولین نکته این است که سفر در تعطیلات را فراموش کنید. هزینه‌ بلیط در زمان تعطیلات یا آخر هفته به نسبت بالا است و احتمالا سفر در این زمان‌ها به صرفه نخواهد بود.

یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه سفر کیش با هواپیما، سفر در فصل‌های ارزان است. برای مثال در فصل‌های گرم سال متقاضیان سفر به کیش کاهش می‌یابند و در نتیجه قیمت بلیط هواپیما کیش هم کاهش خواهد یافت.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

هزینه سفر به کیش با ماشین کمتر از هواپیما است اما دردسرهای خودش را دارد. سفر به کیش با ماشین کار آسانی نیست، چراکه مسیر بسیار طولانی در پیش دارید. اگر هم زمان کوتاهی برای سفر داشته باشید، شاید خستگی مسیر، انرژی لازم برای تفریحات کیش را از شما بگیرد. اما اگر تصمیم گرفتید با اتومبیل شخصی بروید باید بدانید که احتمالا برای طی کردن مسیر مثلا تهران کیش به دو روز زمان نیاز دارید.

در سفر زمینی به کیش مسیری طولانی در پیش دارید. فاصله تهران تا کیش مسیری ۱۷ ساعته است که نهایتا باید به یکی از بنادر نزدیک به این جزیره منتهی شود تا بتوانید خودرو شخصی خود را از طریق لندینگ کرافت، نوعی کشتی مخصوص حمل خودرو و انسان، به جزیره برسانید. از طریق سه بندر لنگه، چارک و آفتاب می‌توانید برای سفر دریایی خود آماده شوید. به این ترتیب، باید هزینه سفر به کیش با کشتی را از یکی از بنادر جنوبی کشور بپردازید.

بهترین تفریحات کیش

در این سفر بخش عمده‌ هزینه مربوط به حمل خودرو با کشتی است. در حال حاضر هزینه لندیگراف کیش سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر خودرو در مسیر رفت و برگشت است. علاوه‌ بر این باید ۳۰۰ هزار تومان هم به‌عنوان عوارض ورود به جزیره کیش پرداخت کنید. در هزینه سفر به کیش با خودرو، باید هزینه‌های بنزین مصرفی اتومبیل را نیز در نظر بگیرید. راه دیگر این است که با قطار یا اتوبوس خود را به یکی از بنادر جنوبی نزدیک به کیش برسانید و از آنجا با کشتی وارد کیش شوید.

هزینه سفر به کیش با قطار

بعضی از افراد برای اینکه در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند و به صورت اقتصادی به کیش بروند، سفر به کیش با قطار پیشنهاد می‌شود. برای این کار، باید ابتدا از بلیط قطار بندرعباس رزرو کنید. سپس، از مسیر زمینی به بندر چارک، بندر لنگه یا بندر آفتاب رفته و از آنجا از مسیر دریایی می‌توانید به جزیره کیش بروید.

البته در سفر با قطار باید زمان سفر را هم در نظر بگیرید. مثلا مسافت زمانی از تهران تا کیش با قطار حدودا ۲۰ ساعت است و هزینه آن (در سال ۱۴۰۲) از ۳۱۰هزار تومان شروع می‌شود.

هزینه سفر به کیش با اتوبوس

یک راه دیگر که بتوانید مقرون‌به‌صرفه به کیش سفر کنید این است که با اتوبوس سفر زمینی به کیش داشته باشید. در این راه هم بهتر است ابتدا خود را به بندرعباس برسانید و بعد از مسیر دریایی وارد کیش شوید. اما به این نکته توجه داشته باشید که بلیط اتوبوس از همه شهرها به مقصد بندرعباس وجود ندارد. در این صورت ابتدا بلیط شیراز رزرو کنید و از آنجا به بندرعباس بروید.

هزینه بلیط اتوبوس (در سال ۱۴۰۲) از تهران به بندرعباس حدود ۳۲۰هزار تومان است. بلیط اتوبوس شیراز به بندرعباس نیز ۲۱۰هزار تومان است.

هزینه سفر به کیش 9

هزینه سفر به کیش با کشتی

اگر زمینی به یکی از بنادر جنوبی سفر کرده‌اید و راهی کیش هستید، باید برای بقیه راه بلیط کشتی رزرو کنید. هزینه سفر با کشتی به کیش، با توجه به نوع کشتی از ۱۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان متفاوت است. بنابراین، حداقل هزینه سفر به کیش از تهران، با اتوبوس و کشتی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

هزینه اقامت در کیش

رزرو هتل بخش بزرگی از هزینه سفر به کیش را به خود اختصاص می‌دهد. برای اقامت در کیش گزینه‌های متعددی پیش روی شماست که می‌توانید از میان آن‌ها با توجه به بودجه و سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. اگر اهل اقامت در هتل باشید، انواع هتل ‌های ۵ ستاره کیش تا هتل های درجه پایین‌تر و حتی هاستل‌ در این جزیره به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

قیمت هتل های کیش | از لوکس و ۵ ستاره تا هتل آپارتمان و ویلا

برای اطلاع دقیق از قیمت هتل‌ کیش کافی است به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی سری بزنید. میانگین قیمت یک هتل معمولی سه ستاره در جزیره کیش برای یک شب بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است. البته اگر قصد دارید یک سفر لوکس را تجربه کنید، خبر خوب برای شما این است که تعداد زیادی از معروف ‌ترین هتل‌ های ۵ ستاره ایران در کیش قرار دارند که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به هتل ترنج کیش و هتل داریوش اشاره کرد. میانگین قیمت برای اقامت در این هتل‌های لوکس برای هر شب بین ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۶ میلیون تومان است که با توجه به زمان سفر متغیر خواهد بود.

هزینه سفر به کیش 5

اما برای اقامت در کیش به جز هتل، می‌توانید در آپارتمان یا ویلا هم بمانید. هزینه‌ آپارتمان یا ویلا در کیش به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین پارامتر، مکان قرارگیری آنها است. هر چه اقامتگاه به مراکز تفریحی و خرید در کیش نزدیک‌تر یا مشرف به ساحل باشد، هزینه اقامت در آن افزایش خواهد یافت. اما به صورت میانگین هزینه اقامت در ویلا و آپارتمان در کیش از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان به ازای هر شب متغیر خواهد بود. البته در این مدل اقامت باید علاوه بر هزینه ناهار و شام، هزینه صبحانه را نیز خودتان تقبل کنید.

هزینه تفریحات در کیش

هزینه سفر تفریحی به کیش به طور حتم شامل انجام انواع سرگرمی‌ها، جاهای دیدنی و خرید نیز می‌شود. کیش یکی از مقاصد تفریحی ایران است چرا که به دلیل جزیره‌ای بودن امکان استفاده از تفریحات آبی متعددی را دارد. چه اهل ماجراجویی باشید یا صرفا برای ریلکس کردن به این شهر سفر کرده باشید، می‌توانید حداقل یک گزینه جذاب برای گذراندن بهتر زمان خود در این جزیره‌ دیدنی پیدا کنید. در ادامه تعدادی از بهترین تفریحات جزیره کیش را معرفی می‌کنیم و قیمت حدودی برای هر تفریح هم ذکر خواهد شد.

هزینه قایق تفریحی در کیش

اگر دوست دارید خود را برای مناسبتی ویژه سورپرایز کنید، اجاره‌ یک قایق تفریحی یا یات در کیش و گشت و گذار اطراف جزیره همان چیزی است که نیاز دارید. برای اجاره و گشت و گذار وی آی پی با یک قایق تفریحی لوکس در کیش باید به کلوب‌های دریایی در کیش مراجعه کنید.

یکی از کلوب‌هایی که چنین خدماتی به شما می‌دهد، کلوب دریایی مارینا کیش است. البته این تفریح یکی از تفریحات بسیار لوکس در جزیره است و هزینه آن از ساعتی ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و اگر به هر مناسبتی بخواهید که کشتی تزئین شود، باید تا ساعتی ۴ میلیون تومان هم بپردازید! تولد یا سالگرد ازدواج، عکاسی فرمالیته یا حتی صرفا ساعتی بدون دغدغه گشتن اطراف جزیره ارزش پرداخت این هزینه را دارد؟ تصمیم با شماست.

برای اطلاع دقیق از قیمت تفریحات می‌توانید به سایت کلوپ دریایی مارینا کیش سری بزنید.

هزینه سفر به کیش 3

هزینه غواصی و اسنورکلینگ

از دیگر تفریحات آبی پرطرفدار کیش مخصوصا برای کسانی که دنبال هیجان هستند، غواصی و اسنورکلینگ است. آب‌های اقیانوس و آبزیان رنگارنگ که شاید فقط در مستندهای حیات وحش آنها را دیده باشید، منتظر شما هستند تا یک ساعتی را کنار آنها بگذرانید. برای تجربه غواصی در آب‌های عمیق یا اسنورکلینگ در آب‌های کم‌عمق‌تر هم کافی است به کلوب‌های دریایی مراجعه کنید. میانگین قیمت غواصی در کیش بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است و به ازای حدودا ۱۵ دقیقه غواصی زیر آب به شما پیشنهاد می‌شود.

هزینه سفر به کیش 4

محبوب ترین تفریحات آبی کیش

جز غواصی در جزیره کیش تعداد زیادی از تفریحات آبی دیگر هم هستند که با توجه به علاقه خود می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. شاتل، بنانا، پاراسل، فلای بورد، اسکی روی آب یا اسکی با کابل از دیگر تفریحات آبی کیش هستند که همگی هم هیجان‌انگیز هستند و هم با قیمت‌های معقول و اقتصادی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید آن را تجربه کنید و تجربه‌ یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود بسازید.

هزینه سفر به کیش 2

تفریحات غیر آبی در کیش

علاوه بر تمامی تفریحات آبی که تا اینجا معرفی شد، امکان انتخاب از میان تفریحات غیر آبی را نیز در جزیره کیش دارید. برای مثال، دوچرخه‌سواری، بانجی جامپینگ یا سافاری کیش هم می‌تواند شما را در این جزیره سرگرم کند و نسبت به تفریحات آبی هزینه‌های پایین‌تری هم دارد.

هزینه سفر به کیش 7

هزینه رستوران در کیش

یکی از مواردی که در تمام سفرها بخش مهمی از دغدغه‌ مسافرین را به خود اختصاص می‌دهد، صرف وعده‌های غذایی است. اگر در هتل اقامت داشته باشید وعده‌ی صبحانه شما معمولا با هتل است. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما غذاهای دریایی را در جنوب کشور امتحان کنید. رستوران های کیش متعدد هستند و انواع وعده‌های غذایی دریایی سرو می‌کنند که به طور حتم ارزش امتحان کردن را دارند. به علاوه تعداد زیادی از کافه‌ها هم به تازگی در جزیره مشغول به فعالیت شده‌اند که اگر بخواهید غذاهای دیگر را امتحان کنید به شما خدمات ارائه می‌دهند. میانگین قیمت هر وعده غذایی در جزیره کیش بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به بالا خواهد بود.

اگر رستوران‌های کیش را نمی‌شناسید، در مجله فلای‌تودی، مقاله‌ای با عنوان بهترین رستوران های کیش از نگاه مردم وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم به آن نگاهی بیاندازید.

هزینه سفر به کیش 1

بهترین فصل سفر به کیش

آب و هوای کیش به طور کلی گرم و شرجی است. طول فصل گرم در این جزیره بیشتر است اما میزان رطوبت هوا در نیمه دوم سال کاهش پیدا می‌کند. مثلا ممکن است در آبان ماه هنوز هوای کیش گرم باشد اما شرجی و رطوبت هوا به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

به طور کلی بهترین زمان سفر به کیش، تعطیلات نوروز و نیمه دوم سال است که هوای کیش خنک می‌شود. البته برای طرفداران ورزش‌ها و تفریحات آبی، سفر به کیش در تابستان بهتر است. زیرا بعضی از تفریحات آبی در زمستان قابل استفاده نیستند.

هزینه سفر به کیش در زمستان و تابستان از سایر فصول کمتر است. در مجله فلای‌تودی، مقاله‌ای با عنوان ارزانترین و بهترین زمان سفر به کیش وجود دارد که اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

هزینه سفر به کیش 10

هزینه سفر سه روزه به کیش

اگر بخواهیم هزینه سفر به جزیره کیش برای سه روز را محاسبه کنیم باید عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. مثلا هزینه سفر به کیش با تور با سفر انفرادی متفاوت است. همچنین بسته به اینکه از چه طریقی به کیش سفر کنید یا چه هتلی را برای اقامت خود انتخاب کنید، بر هزینه سفر خود تاثیر خواهند داشت. به همین نسبت هزینه سفر یک هفته ای به کیش نیز متغیر خواهد بود.

مدیریت هزینه سفر به کیش

در این مقاله سعی کردیم برای آگاهی شما هزینه سفر به کیش ۱۴۰۲ و همچنین میانگین هزینه سفر به کیش را به تفکیک هر بخش جداگانه بررسی کنیم و در موارد ممکن راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها ارائه دهیم. اگر به دنبال سفر ارزان به کیش هستید، باید از فصل‌های پرسفر فاصله بگیرید. بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا از پاییز تا اوایل فروردین است. اما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید در زمان‌های خاص مثلا درست قبل از تعطیلات عید، بلیط هواپیما بخرید و رزرو هتل خود را انجام دهید.

سفر کیش می‌تواند یکی از تجربیات فراموش‌نشدنی شما باشد اگر بدانید وقت خود را چگونه بگذرانید و از تفریحات لذت ببرید. اگر به راهنما نیاز داشتید، جاهای دیدنی کیش را در مجله فلای‌تودی جستجو کنید.

چه هزینه‌های دیگری می‌تواند در سفر به کیش حائز اهمیت باشد؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره هزینه سفر به کیش

برای سفر به کیش چقدر باید هزینه کرد؟

هزینه سفر شما بستگی به نوع هتل، هواپیما، رستوران و تفریحاتی که انتخاب می‌کنید متغیر خواهد بود.

برای سفر به کیش چه چیزهایی لازم است؟

مدارک شناسایی، واچر هتل، محصولات ضدآفتاب، لباس خنک و مناسب و…

چگونه به کیش سفر کنیم؟

به دو صورت زمینی-دریایی و به صورت هوایی می‌توانید به کیش سفر کنید.

چه ماهی برای سفر به کیش مناسب است؟

از نظر آب و هوا، نیمه دوم سال، به ویژه ماه آذر، دی، بهمن و اسفند برای سفر به کیش مناسب است.

پرواز ارزان کیش را از کجا رزرو کنیم؟

از سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی ارزانترین بلیط کیش را رزرو کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید