مطمئنا هنگامی که قصد سفر دارید، آگاهی از وضعیت آب و هوای آن شهر، به برنامه‌ریزی و بستن کوله بار سفر کمک بزرگی خواهد کرد. جزیره کیش یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایران است و در تمام فصول گردشگران را به خود جذب می‌کند. اما با آگاهی از وضعیت آب وهوا، زمان برگزاری جشنواره‌ها و فصل مناسب انجام تفریحات آبی جزیره کیش بهتر می‌توانید خود را برای انجام سفری لذت بخش به این جزیره مهیج و زیبا آماده کنید. در این مطلب با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید تا وضعیت سفر در هر یک از فصل‌های سال را به منطقه آزاد کیش بررسی کنیم. به این ترتیب، با توجه به هدف خود از سفر به این نتیجه برسید که چه فصلی بهترین زمان سفر به کیش است.

سفر به کیش در بهار

آب و هوای کیش در فصل بهار تا اواسط اردیبهشت معتدل و ملایم است و رطوبت هوا شما را اذیت نخواهد کرد. بنابراین در فصل بهار می‌توانید از شنا کردن در آب‌های خلیج فارس و تفریحات آبی کیش لذت ببرید. این نکته را به خاطر داشته باشید که ایام عید، کیش با موج عظیم گردشگران مواجه می‌شود، بنابراین اگر در این زمان سفر می‌کنید حتما بلیط هواپیما کیش را از قبل خریداری و رزرو هتل در کیش را انجام دهید. اگرچه فصل بهار بهترین زمان برای رفتن به کیش است اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که فصل‌های شلوغ هیچوقت ارزان نیست.

ارزانترین و بهترین زمان سفر به کیش
Link 2تفریحات و جاهای دیدنی کیش

 سفر به کیش در تابستان

با وجود اینکه آب و هوای کیش در فصل تابستان و حتی کمی قبل از ماه تیر و کمی پس از ماه شهریور بسیار گرم و شرجی است و طبیعتا باید گردشگران کمی به این جزیره زیبا سفر کنند، اما در واقع اینطور نیست. چرا که هزینه‌های سفر به کیش در این فصل کاهش می‌یابد و به عبارتی فصل تابستان ارزانترین فصل سفر به کیش محسوب می‌شود.

از سوی دیگر مراکز خرید کیش که هدف بسیاری از گردشگران است در این فصل اجناس خود را با تخفیف‌ به مشتریان عرضه می‌کنند. از طرفی، برگزاری جشنواره تابستانی کیش و تعطیلی مدارس نیز دلیل دیگری است تا گردشگران در فصل تابستان به کیش سفر کنند، همچنین این فصل بهترین زمان غواصی در کیش است. اگر می‌خواهید ارزران و به صرفه سفر کنید، فصل تابستان زمان مناسب سفر به کیش خواهد بود.

ارزانترین و بهترین زمان سفر به کیش

سفر به کیش در پاییز

با توجه به اینکه آب و هوای کیش در پاییز معتدل می‌شود، این فصل بهترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود. اوایل فصل پاییز می‌توانید در آب‌های خلیج فارس شنا کنید، چرا که آب دریا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. بنابراین با سفر به کیش در فصل پاییز، هم از هوا و هم از خلوتی جزیره لذت خواهید برد. اگر دوست دارید تا سفر به کیش را با اقامت در یک هتل ستاره به یادماندنی تر کنید، رزرو هتل پارمیس کیش پیشنهاد خوبی برای شما است.

ارزانترین و بهترین زمان سفر به کیش

با این حال اگر در فصل پاییز به کیش سفر می‌کنید کمی مراقب باشید. ممکن است با باران‌ و دریای طوفانی مواجه شوید. علاوه بر این اگر می‌خواهید در این فصل از تفریحات آبی جزیره کیش مثل قایق سواری، غواصی، شاتل، پاراسل، فلای برد و دیگر تفریحات آن استفاده کنید، حتما قبل از ورود به آب، وضعیت آب وهوا را بررسی کنید تا دریا طوفانی نباشد. با توجه به نکات گفته شده اگر اهل ریسک هستید و از سمتی جاهای خلوت را بیشتر از مکان های شلوغ و پر از مسافر دوست دارید، طبق سلیقه شما پاییز بهترین زمان برای مسافرت به کیش است.

سفر به کیش در زمستان

آب و هوای کیش در زمستان از ابتدای دی ماه و حتی اواسط اردیبهشت در بهترین حالت خود قرار دارد. از این رو، فصل زمستان هم مانند بهار بهترین فصل کیش برای سفر محسوب می‌شود. آب و هوای کیش در فصل زمستان خنک و بسیار دلپذیر می‌شود و جاهای دیدنی کیش در زمستان دلچسب تر هستند و به همین دلیل این فصل محبوب‌ ترین فصل برای سفر به کیش در میان گردشگران داخلی و خارجی است.

سفر به کیش در زمستان

با این حال آب دریا برای شنا کردن خیلی مناسب نیست. شرایط کیش در زمستان تا حد زیادی شبیه به فصل بهار است، با این تفاوت که زمستان‌های کیش آب و هوای بهتری نسبت به بهار دارد، اگر می‌خواهید از سرما فرار کنید و زمستان را در یک جزیره جنوبی بگذرانید، زمستان بهترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود.

بهترین زمان مسافرت به کیش برای شرکت در جشنواره‌ ها

بسیاری از افراد با هدف شرکت در جشنواره‌ های کیش، به این جزیره سفر می‌کنند. جشنواره‌ های کیش، خود یکی از جاذبه‌های سفر به کیش هستند. در این جشنواره‌ها، علاوه بر فرصت استفاده از تخفیف‌های ویژه، امکان شرکت در برنامه‌های متعددی چون کنسرت‌ها، نمایش‌های تئاتر و مسابقات مهیج نیز فراهم می‌شود.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، جشنواره‌ های کیش تنها محدود به تابستان نیست و در زمستان نیز می‌توانید از شرکت در این جشنواره‌ها لذت ببرید. در ادامه، شما را با جشنواره‌ های کیش و زمان برگزاری آنها آشنا می‌کنیم.

جشنواره خرید کیش
جشنواره های کیش

جشنواره تابستانی کیش

با شروع تابستان یعنی از ابتدای تیر ماه، جشنواره تابستانی کیش آغاز می‌شود. برنامه‌های جذاب و مفرح، از مسابقات رالی گرفته تا جشنواره آب نبات چوبی برای کودکان و همایش‌ها و مسابقات مختلف، در جشنواره‌های تابستانی کیش برگزار می‌شود.

گردشگران با ورود به جزیره، می‌توانند توسط اپلیکیشن آی کیش، از برنامه‌های جشنواره و نحوه شرکت در آنها مطلع شوند. علاوه بر این، در تمام قسمت‌های جزیره کیش همچون مراکز خرید، برگه‌های جشنواره تابستانی به گردشگران داده می‌شود که اطلاعات جشنواره و ثبت نام در آن درج شده است.

جشنواره تابستانی کیش

کنسرت، تئاتر، جُنگ و کارناوال، تنها تعدادی از برنامه‌های جذابی است که در جشنواره تابستانی کیش برگزار می‌شود. علاوه بر این، مسابقات هیجان‌انگیزی نیز در این جشنواره‌ها برگزار می‌شود که هدایای نفیسی چون کارت هدیه، خودرو و … به برندگان آنها تعلق می‌گیرد. همچنین در مدت زمان برگزاری جشنواره تابستانی کیش، با هر خرید از مراکز خرید کیش، می‌توانید امتیاز به دست آورده و در قرعه‌کشی شرکت کنید.

از آنجا که تفریحات آبی کیش یکی از مهمترین دلایل سفر به این جزیره در تابستان است، در طول جشنواره تابستانی کیش این شانس را دارید که از این تفریحات با تخفیف ویژه جشنواره استفاده کنید. پارک‌ها و تفریحات آبی مانند پاراسل، شاتل، جت اسکی و … در ایام جشنواره تابستانی کیش، دارای تخفیف خواهند بود. اگر می‌خواهید خرید خوبی از جزیره داشته باشید و فصل تخفیف های کیش را از دست ندهید، تابستان بهترین فصل برای رفتن به کیش است.

جشنواره زمستانی کیش

جشنواره زمستانی کیش که معمولا از ۱۴ بهمن تا ۲۰ فروردین برگزار می‌شود، مانند جشنواره تابستانی سرشار از تفریحات، برنامه‌ها و تخفیف‌های ویژه است که لذت سفر به کیش در این ایام را دوبرابر می‌کند. تنها تفاوت جشنواره زمستانی کیش با جشنواره تابستانی کیش، مقدار تخفیف ارائه شده در مراکز خرید و تفریحات کیش است. از آنجا که به دلیل آب و هوای دلپذیر کیش در پاییز و زمستان، گردشگران بیشتری نیز در این فصل به کیش سفر می‌کنند، بنابراین تخفیف‌های کمتری نیز برای جشنواره زمستانی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریحات آبی

کیش، تفریحات آبی متنوع و بسیار جذابی دارد. غواصی، جت اسکی، شاتل، بنانا، پاراسل، شنا تعدادی از این تفریحات هستند که می‌توانید در محل تفریحات آبی در سرتاسر کیش انجام دهید. هر زمان از سال که به کیش سفر کنید، امکان استفاده از این تفریحات آبی فراهم است، با این حال شاید بتوان گفت بهترین زمان برای سفر به کیش برای لذت بردن از این تفریحات، بهار و تابستان خواهد بود. برای تجربه تفریحات آبی کیش، باید زمانی را انتخاب کنید که آب، صاف و آرام است تا خطری شما را تهدید نکند.

تفریحات کیش

ارزانترین فصل سفر به کیش

برای سفر به کیش در زمان خلوتی، می‌توانید اواخر فروردین و پس از تعطیلات که بسیاری به خانه‌هایشان برگشته‌اند را برای سفر انتخاب کنید، همچنین در پاییز که زمان بازگشایی مدارس است، می‌توانید از حراج و تخفیف‌های ۵۰ درصدی استفاده کنید.

با این حال، ارزانترین زمان سفر به کیش، تابستان است. به دلیل گرمای زیاد و شرجی بودن این جزیره مرجانی در فصل تابستان به خصوص مرداد ماه، افراد کمی به کیش سفر می‌کنند، بنابراین هزینه‌ها در کیش هم در این ایام بسیار کم می‌شود. اگر تحمل گرمای هوا را دارید، تابستان را برای سفر ارزان به کیش انتخاب کنید.

ارزانترین فصل سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید

در همه ایام سال، گردشگران می‌توانند از پرسه زدن در پاساژها و مراکز خرید کیش و خرید انواع اجناس در این جزیره لذت ببرند. اما همانطور که گفتیم، پاییز فصل حراج در کیش و برخورداری از تخفیف‌های ویژه بیشتر از هر زمان دیگری است. گردشگرانی که در این فصل به کیش سفر می‌کنند، می‌توانند از تخفیف‌های خوبی در خرید استفاده کنند.

مناسب ترین زمان سفر به کیش از نظر شما چه زمانی است؟

کیش از مقاصد محبوب سفر برای بسیاری از افراد است که می‌خواهند از شلوغی و دغدغه‌های زندگی در شهر فاصله بگیرند و زمانی را در آرامش در جزیره‌ای آرام با هوایی پاکیزه، سپری کنند. جزیره کیش از لحاظ آب و هوا، گرم و مرطوب محسوب می‌شود. همین گرمای جنوب است که شاید گردشگران علاقه‌مند به این جزیره زیبا را دچار تردید می‌کند که بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی خواهد بود. ما در این مطلب، سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم. با خرید بلیط هواپیما ، بلیط قطار و همچنین رزرو هتل در جزیره کیش خودتان را به یک سفر متفاوت دعوت کنید.

به نظر شما مناسب‌ترین فصل و بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟ نظرات شما می‌تواند به گردشگران بسیاری در خصوص بهترین زمان سفر به جزیره کیش کمک کند.

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به کیش

چگونه با ماشین شخصی به کیش برویم؟

برای سفر به کیش با ماشین شخصی ابتدا باید به شهر بندرعباس بروید و سپس با لندینگ کرافت ماشین را به جزیره کیش ببرید.

ارزانترین زمان برای سفر به کیش با تور کدام است؟

اگر می‌خواهید تور ارزان کیش را رزرو کنید، بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید. تابستان بهترین فصل برای مسافرت به کیش با حداقل بودجه است.

فصل حراجی های کیش چه زمانی است؟

فصل تخفیف های کیش، فصل جشنواره‌ها است. جشنواره های زمستانه و تابستانه کیش بهترین زمان برای خرید ارزان از کیش است.

چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟

بهترین زمان سفر به کیش اوایل زمستان تا اوایل بهار بوده، به این دلیل که آب و هوای کیش در آن زمان بسیار خنک و دلپذیر است.

بهترین ساحل کیش کجاست؟

جزیره کیش سواحل زیادی برای تفریح دارد که می‌توان به ساحل مرجان، کشتی یونانی، اسکله تفریحی کیش و ساحل سیمرغ اشاره کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید