جزیره زیبای قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره ایران، یکی از شگفت‌انگیزترین قطب‌های گردشگری کشور است و جاهای دیدنی قشم، آن را به سرزمین عجایب هفتگانه در ایران تبدیل کرده‌اند. هر چند که قشم به‌اندازه جزیره کیش مدرن و لوکس نیست، اما جاذبه های طبیعی آن به‌اندازه‌ای بکر و دیدنی هستند که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به این جزیره می‌کشانند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، قرار است به معرفی مکانهای دیدنی قشم بپردازیم و به شما بگوییم که بازدید از چه جاذبه‌هایی را در صورت سفر به قشم نباید از دست بدهید. با ما همراه باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

جاذبه های طبیعی جزیره قشم

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مسافران را به بازدید از جزیره قشم ترغیب می‌کند، جاذبه های طبیعی آن است؛ مکان‌هایی که در کمتر شهری از ایران می‌توان نظیر آن را پیدا کرد. هر زمان که به قشم سفر کردید، توصیه می‌کنیم حتما بازدید از جاذبه های زیر را در برنامه مسافرت خود قرار دهید. همچنین، برای تجره سفری لذت‌بخش‌تر، توصیه می‌کنیم مطلب راهنمای سفر به قشم را حتما مطالعه کنید.

دره ستارگان | از عجایب هفتگانه قشم 

دره ستارگان یکی از عجایب هفتگانه قشم به حساب می‌آید که حدود ۲ میلیون سال قدمت دارد. این دره حیرت انگیز بر اثر پدیده‌های زمین‌شناسی مثل فرسایش به وسیله تندبادها، آب و بارش‌های فصلی به وجود آمده است. کوه‌ها و صخره‌های این دره به مرور زمان بر اثر پدیده‌های طبیعی تغییر کرده و به صورت شاهکار طبیعی امروزی و یکی از جاذبه های قشم در آمده‌اند.

اگر به دنبال جاهای دیدنی قشم در شب هستید، بهتر است فکر دره ستارگان را از سرتان بیرون کنید. زمانی که باد میان صخره‌های این دره می‌پیچد، صدای عجیبی سکوت دره را می‌شکند و بعضی از بومی‌ها معتقدند که این دره محل رفت و آمد ارواح و اجنه است. بنابراین، دره ستارگان را می‌توان از بهترین جاهای دیدنی قشم در روز دانست. 

1 7

خرید بلیط قطار

دلیل نامگذاری این دره و صخره‌های حیرت‌آورش به باور مردم محلی برمی‌گردد. اهالی جزیره معتقدند که در روزگار قدیم ستاره‌ای از آسمان به این نقطه از جزیره افتاده و در اثر برخورد، این صخره‌ها و کوه‌ها پدید آمده است. دره ستارگان یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم محسوب می شود و در سفر به قشم حداقل باید از آن دیدن کند.

  • ساعت بازدید: ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در نیمه اول سال و ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در نیمه دوم سال
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

آدرس دره ستارگان روی نقشه گوگل

جزایر ناز | بهترین جاهای دیدنی قشم در پاییز

جزایر ناز، یکی دیگر از عجایب هفتگانه و منحصربه‌فردترین مناطق دیدنی نزدیک قشم است. جزایر ناز در نزدیکی سواحل شرقی قشم قرار گرفته و هنگام حرکت به سمت شهر قشم توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. جزایر ناز در واقع دو جزیره صخره‌ای کوچک در کنار هم هستند که در فاصله یک کیلومتری ساحل قرار گرفته‌اند. نکته بسیار جالب این جزایر این است که هنگام جزر دریا، آب به قدری پایین می‌آید که می‌توانید به صورت پیاده تا جزایر قدم بزنید و از آن‌ها بازدید کنید. از بالای جزایر چشم‌اندازی زیبا از جزیره لارک و تنگه هرمز دیده می‌شود. این جزایر یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم در پاییز هستند.

2 6

    • آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرق جزیره قشم، جزایر ناز

    آدرس جزایر ناز روی نقشه گوگل

جزیره هنگام | از بهترین تفریحات قشم

جزیره هنگام یکی از زیباترین جاذبه های جزیره قشم است که در قشم گردی نباید بازدید از آن را از دست دهید. جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب مرکزی قشم در نزدیکی روستای شیب‌ دراز واقع شده و یکی از راه‌های دسترسی به آن اسکله کندالو است. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم دلفین‌های بازیگوشی هستند که دور تا دور جزیره هنگام زندگی می‌کنند.

از تفریحات گردشگرانی که به قشم سفر می‌کنند، قایق سواری تا جزیره هنگام و مشاهده دسته‌های دلفین‌هایی است که با هم حرکت می‌کنند. این جزیره کوچک حدود ۵۰ کیلومتر مساحت دارد و سواحل بکر زیادی در آن یافت می‌شود. برای آشنایی بیشتر با تفریحات قشم مطلب بهترین تفریحات قشم را مطالعه کنید.

3 8

به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی قشم، می‌توان بازارچه محلی و ساحلی این جزیره را نام برد. در این بازارچه تماشایی زنان و مردان بومی جزیره هنگام صنایع دستی خود را به فروش می‌رسانند. در کنار صنایع دستی، غذاهای محلی خوشمزه با ادویه‌های آتشین جنوبی هم عرضه می‌شود و کافی‌ست یک بار آنها را امتحان کنید تا لذت سفر شما را دو برابر کنند. اگر علاقه‌مند به تزئینات حنا روی بدن هستید، زنان هنرمند این جزیره نقش‌های زیبایی را روی دستان گردشگران طراحی می‌‌کنند. جزیره هنگام جزو شلوغ ترین جاهای دیدنی قشم در بهار و زمستان است.

  • ساعت بازدید: زمان بازدید از این جزیره بستگی به ساعت حرکت قایق‌ها از اسکله کندالو دارد.
  • آدرس: استان هرمزگان، جنوب جزیره قشم، جزیره هنگام

آدرس جزیره هنگام روی نقشه گوگل

دره تندیس ها | مناطق دیدنی قشم در شب

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قشم دره تندیس‌ها یا دره مجسمه است که از طرف جنگل‌های حرا به سمت روستای کوچک طبل قرار دارد. دره تندیس‌ها هم مانند دره ستارگان مجموعه‌ای از صخره‌ها و کوه‌های چشم‌نواز است که در اثر فرسایش‌های آبی و بادی پدید آمده‌اند؛ با این تفاوت که وسعت دره تندیس‌ها بیشتر از دره ستارگان است. تندیس‌های این دره به اشکال مختلفی به نظر می‌رسند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. اگرچه دره تندیس ها یکی از زیباترین جاهای گردشگری قشم است، اما این دره هم درست مثل دره ستارگان جزو مناطق دیدنی قشم در شب نیست.

4 6

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، آدرس تندیس‌ها

آدرس دره تندیس ها روی نقشه گوگل

تنگه چاهکوه | محبوب‌ترین جاذبه‌های قشم

یکی دیگر از مکان‌های مرموز و هیجان‌انگیزی که جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های قشم به حساب می‌آید تنگه چاهکوه است که در ۷۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارد. این دره‌ زیبا بر اثر عوامل طبیعی مثل باد و باران در طول سال‌های طولانی فرسایش یافته و به چنین پدیده شگفت‌انگیزی تبدیل شده است. تنگه چاهکوه، دره‌ای به عمق ۱۰۰ متر است که در دل کوه ایجاد شده و با دالان‌ها و حفره‌‌های عجیب خود، ماجراجویان و گردشگران را به شگفتی وا می‌دارد.

5 4

در این تنگه چندین چاه دیده می‌شود که قدمت آنها به حدود ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد و بومیان از آنها برای ذخیره آب هنگام بارش باران استفاده می‌کردند. اگر می خواهید صدای باد را لابه لای این تنگه بشنوید و از سکوت آن لذت ببرید، بهتر است تنگه چاهکوه را در فهرست جاهای دینی قشم در پاییز قرار دهید و اوایل پاییز به این تنگه سفر کنید.

  • ساعت بازدید: ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در نیمه اول سال و ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در نیمه دوم سال
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای چاهو شرقی

آدرس تنگه چاهکوه روی نقشه گوگل

جنگل‌های حرا | از شگفتی‌های طبیعی ایران

یکی دیگر از دیدنی های قشم جنگل های حرا هستند. جنگل‌‌های حرا یکی از شگفتی‌های طبیعی ایران هستند که عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند. جنگل حرا قشم در واقع نوعی جنگل دریایی به حساب می‌آید که گیاهان آن ریشه در آب دارند. این جنگل که در شمال شرقی جزیره واقع شده، مساحتی برابر با ۷۵۰۰ هکتار دارد. سطح آب این جنگل در حالت عادی حدود ۱٫۵ متر است. زمانی که مد اتفاق می‌افتد، درختان به زیر آب می‌روند و در حالت جزر به قدری آب پایین می‌رود که به نظر می‌رسد درختان در زمینی خشک رشد کرده‌اند.

6 6

این درختان را که ریشه در آب دارند، جنگل‌های حرا می‌نامند. این جنگل به دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی زیستگاه امن و مناسبی برای پرندگان مهاجر مثل فلامینگو، پلیکان، آبچلیک و انواع پرندگان دیگر است. جنگل های حرا یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم در زمستان هستند.

  • ساعت بازدید: از آنجا که برای بازدید از این جنگل نیاز به قایق دارید، ساعت بازدید از این منطقه مثل بسیاری از جاذبه های قشم به ساعت کار اسکله‌هایی که خدمات گشت در این جنگل‌ها را ارائه می‌دهند، بازمی‌گردد.
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، جنگل حرا سهیلی

آدرس جنگل های حرا روی نقشه گوگل

 

غار نمکدان | طولانی‌ترین غار نمک جهان

یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی و حیرت‌انگیز جزیره قشم، غار نمکدان است که زمین‌شناسان آن را طولانی‌ترین غار نمک جهان می‌دانند. این غار که به یکی از مناطق دیدنی در قشم تبدیل شده است، در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قشم و در جنوب غربی جزیره واقع شده است.

7 9

در بلندترین قسمت جزیره، کوهی گنبدی شکل با ارتفاع تقریبا ۲۳۷ متر وجود دارد که با نام گنبد نمکی قشم شناخته می‌شود. طولانی‌ترین غار این مجموعه طول آن حدود ۶۴۰۰ متر می‌رسد که به غار نمکدان معروف است. قدمت این غار نمکی به بیش از ۵۰۰ میلیون سال می‌رسد. جالب است بدانید که نمک‌های این غار خاصیت درمانی هم دارند و نفس کشیدن در هوای غار حساسیت و بیماری آسم را تسکین می‌دهد. توجه داشته باشید که درون غار، سیستم روشنایی وجود ندارد و به همین دلیل نمی توان آن را جزو فهرست جاهای دیدنی قشم در شب جای داد.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، غرب جزیره قشم، بعد از روستای سلخ، جاده غار نمکدان

آدرس غار نمکدان روی نقشه گوگل

%D9%87%D8%AA%D9%84 %D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%DB%8C%DA%A9 %D9%82%D8%B4%D9%85 بهترین هتل های قشم

جاذبه های تاریخی و گردشگری قشم

از جاذبه های طبیعی قشم که بگذریم، این جزیره جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی دارد. غارها، قلعه ها و بنادر تنها بخشی از دیدنی های قشم را تشکیل می‌دهند.

غار خربس | جاهای دیدنی تاریخی قشم

در ۱۵ کیلومتری قشم، در ارتفاعات روستای خربس غار رازآلودی به نام غار خربس واقع شده که یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری قشم محسوب می‌شود. این غار یکی از پدید‌ه‌های قدیمی و عجیب زمین‌شناسی است و آثاری از معماری صخره‌ای در قسمت‌های مختلف آن دیده می‌شود که نشان از دستکاری غار توسط مردم در گذشته دارد.

زمان شکل‌گیری غار خربس به دوران مادها برمی‌گردد. تعدادی از تاریخ‌شناسان و محققان بر این باورند که این غار در گذشته محلی برای نیایش پیروان آیین مهرپرستی و مکانی برای نگهداری استخوان مردگان بوده است. اگر دوست دارید از جاهای دیدنی تاریخی قشم دیدن کنید، بازدید از غار خربس قطعا یکی از بهترین تجربه‌های سفر به قشم خواهد بود.

  • ساعت بازدید: ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در نیمه اول سال و ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در نیمه دوم سال
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، کیلومتر ۱۱ جاده جنوبی

آدرس غار خربس روی نقشه گوگل

پارک کروکودیل‌ها | از بهترین جاهای دیدنی قشم برای کودکان 

پارک کروکودیل‌ها را می‌توان از بهترین جاهای دیدنی قشم برای کودکان دانست. این پارک در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در جزیره هنگام آغاز کرد و از سال ۱۳۹۰ کار خود را تحت عنوان پارک کروکودیل یا پارک نوپک در جزیره قشم ادامه داد. در این پارک می‌توانید از نزدیک کروکودیل‌ها را ببینید و با نحوه زندگی آنها آشنا شوید. علاوه بر کروکودیل‌ها، خزندگان، پستانداران و پرندگان دیگری هم در این پارک نگهداری می‌شوند. اگر به حیات وحش علاقه داشته باشید، پارک کروکودیل های هنگام یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم برای شما است.

9 5

  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۸ شب
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بزرگراه خلیج فارس، پارک کروکدیل‌ها

آدرس پارک کروکودیل‌ها روی نقشه گوگل

قلعه پرتغالی‌ها | از جاذبه‌های گردشگری قشم

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قشم، قلعه پرتغالی‌ها است که در سال ۱۵۰۷ توسط دریانوردی پرتغالی در ضلع شمالی جزیره بنا شد. زمانی که پرتغالی‌‌ها می‎‌خواستند فرماندهی تنگه هرمز را به دست بگیرند، علاوه بر این قلعه در قشم، چند قلعه دیگر در جزایر اطراف مثل هرمز و لارک هم ساختند. این قلعه‌ها با دیوارهای قطورشان مهم‌ترین آثار بازمانده از روزگار اشغال بخش‌هایی از جزایر خلیج فارس توسط پرتغالی‌ها هستند.

10 4

این یادگارهای پرتغالی‌ها امروزه به یکی از مناطق دیدنی در قشم تبدیل شده‌ است که سالانه گردشگران و مشتاقان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این قلعه دارای برج‌هایی در چهارگوش قلعه است و در بین خرابه‌های آن تعدادی لوله توپ زنگ‌زده دیده می‌شود. اگر به دیدن جاهای دیدنی تاریخی قشم علاقه دارید، قلعه پرتغالی ها را از دست ندهید.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، ضلع شمالی جزیره قشم، ساحل خلیج فارس

آدرس قلعه پرتغالی‌ها روی نقشه گوگل

بندر لافت | جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قشم

یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم روستای تاریخی لافت است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی در خود دارد. لافت به روستای بادگیرهای جنوب کشور هم شهرت دارد. در واقع لافت از نظر معماری و ارزش تاریخی مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و جزو جاهای دیدنی تاریخی قشم به حساب می‌آید.

11 3

قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های باریک روستا و خانه‌هایی که بین نخل‌های بند و درختان گرمسیری قرار گرفته‌اند، دیدن بادگیرهای متعدد و بسیار زیبا، عکس گرفتن با لنج‌های بزرگ و خیره‌کننده و بازدید از جنگل‌های حرا هر گردشگری را مجذوب لافت می‌کند. همنشینی با مردم بومی خون‌گرم و مهمان‌نواز جزیره یکی دیگر از جاذبه‌های سفر به قشم و بازدید از لافت به حساب می‌آید. باتوجه به آب و هوای گرم این منطقه بندر لافت یکی از جاهای دیدنی قشم در زمستان است.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بندر لافت

آدرس بندر لافت روی نقشه گوگل

چاه های تل آب یا طلا | تکنولوژی زمان هخامنشیان 

چاه های تل آب یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم هستند که در روستای لافت قرار دارند. این گودال‌های عجیب که با نام چاه‌های طلا نیز شناخته می‌شوند، در نزدیکی قلعه نادری لافت و در دامنه کوه قرار دارند. این چاه‌ها نشانی از تکنولوژی ذخیره آب باران در زمان هخامنشیان هستند که امروزه به یکی از دیدنی های قشم تبدیل شده اند.

12 4

گفته می‌شود که در گذشته چاه‌های تل آب به تعداد ۳۶۵ روز و یک چاه برای سال‌های کبیسه یعنی ۳۶۶ چاه بود که مردم در هر روز از سال درپوش یکی از آن‌ها را برای استفاده باز می‌کردند. امروزه تعداد کمی از چاه‌ها باقی مانده و اکثر آنها به مرور زمان با گل و لای رسوب پر شده‌اند. چاه های تل آب یکی دیگر از جاهای دیدنی تاریخی قشم هستند که بازدید از آن‌ها در سفر به قشم می تواند جالب باشد.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای لافت، ۳۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی

آدرس چاه های تل آب یا طلا روی نقشه گوگل

کارگاه لنج‌ سازی روستای گوران | روستایی سرسبز و تاریخی

یکی از خاص‌ترین منظره‌هایی که در سواحل خلیج فارس می‌توانند ببینید کارگاه لنج سازی روستای گوران است. گوران روستایی سرسبز و تاریخی با نخلستان‌های دلرباست که گردشگران با سفر به آن می‌توانند از نزدیک با نحوه ساخت لنج آشنا شوند. هنگام ورود به روستا یک لنج زیبا که نماد این مکان و هنر مردم روستا است، چشم‌ها را به سمت خود می‌کشاند.

13 4

لنج درواقع همان کشتی‌های بزرگ و چوبی است با این تفاوت که تمامی آنها با دست و بدون استفاده از هیچ دستگاه خاصی ساخته می‌شود و این هنر و مهارت زیاد لنج‌سازان را به رخ می‌کشد. اگر به دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم هستید، روستای گوران و کارگاه لنج سازی آن را از دست ندهید. البته به دلیل گرمای هوا پیشنهاد می‌کنیم کارگاه لنج سازی را در فهرست جاهای دیدنی قشم در زمستان یا پاییز قرار دهید.

  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای گوران، کارگاه لنج سازی گوران

آدرس کارگاه لنج سازی روستای گوران روی نقشه گوگل

جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید

علاوه بر جاهای دیدنی قشم، این جزیره دارای مراکز خرید متنوع و متعددی است که مورد استقبال عاشقان خرید قرار می‌گیرند. مراکز خرید جزیره قشم از نظر قیمت مناسب و تنوع مشهور هستند و همین باعث شده که گردشگران و مسافران جزیره در سفرشان به قشم حتما زمانی را به بازدید و خرید از مراکز خرید قشم اختصاص دهند.

مجتمع تجاری سیتی سنتر

یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید قشم، مجتمع تجاری سیتی سنتر است که از دو مرکز خرید سیتی سنتر یک و سیتی سنتر دو تشکیل شده است. این دو مجتمع در نزدیکی هم و به فاصله عبور از یک خیابان با یکدیگر قرار دارند و در طبقه آخر با تونلی جذاب و رنگارنگ به یکدیگر متصل شده‌اند.

سیتی سنتر

در این مجتمع بوتیک‌ها و برندهای مختلف و باکیفیت دیده‌ می‌شود و محصولات متنوعی متناسب به سلیقه هر فرد به فروش می‌رسند. در طبقه آخر این مجتمع شهربازی کوچکی ایجاد شده است که مکان مناسبی برای سرگرم کردن کودکان به حساب می‌آید.

  • ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ ظهر و ۵ عصر تا ۱۲ شب
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، میدان امام قلی خان، مجتمع تجاری سیتی سنتر

آدرس مجتمع تجاری سیتی سنتر روی نقشه گوگل

بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم یکی از بازارهای سنتی جنوب ایران است که شروع فعالیت آن به سال ۱۲۹۰ بازمی‌گردد. این بازار قدیمی‌ترین بازار قشم به حساب می‌آید و از راهروها و دالان‌های متعددی تشکیل شده است. بازار قدیم قشم یکی از مراکزی است که اکثر بومیان جزیره از آن خرید می‌کنند. در صورتی که تمایل به آشنایی و ارتباط برقرار کردن با مردم بومی دارید، حتما از این بازار سنتی دیدن کنید.

15 3

  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، امام خمینی، بین میدان امام خمینی و بلوار منتظری

آدرس بازار قدیم قشم روی نقشه گوگل

بازار ستاره

یکی دیگر از مراکز خرید قشم بازار بین‌المللی ستاره است که در مرکز شهر قرار دارد. بازار ستاره فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ شروع کرده و به دلیل داشتن اجناس متنوع و خوش‌قیمت از محبوبیت خاصی بین مسافران و عاشقان خرید برخوردار است. این مجتمع علاوه بر غرفه‌های تجاری برای رفاه حال مسافران رستوران و کافی‌شاپی باکیفیت هم دارد.

بازار ستاره 1

  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بالاتر از میدان گلها، بین بازار خلیج فارس و مجتمع فردوسی، بازار ستاره قشم

آدرس بازار ستاره روی نقشه گوگل

بازار بزرگ فردوسی قشم

یکی از مراکز خرید ارزان قیمت جزیره، بازار بزرگ فردوسی به حساب می‌آید که دارای سه  طبقه است. این مجتمع حدود ۴۵۰ غرفه تجاری دارد و محصولات مختلفی را پوشش می‌دهد. این مجتمع در خیابان ولی‎عصر در نزدیکی مرکز خرید ستاره و پردیس قرار دارد.

فردوسی

  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بالاتر از میدان گلها، بین بازار خلیج فارس و مجتمع فردوسی، بازار ستاره قشم

آدرس بازار بزرگ فردوسی قشم روی نقشه گوگل

مراکز خرید درگهان

در فهرست جاهای دیدنی قشم درگهان نامی است که نمی‌توان آن را فراموش کرد. یکی از مهم‌ترین مراکز خرید  قشم، درگهان است که در خود چندین پاساژ و بازار معروف دارد. درگهان در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از شهر قشم واقع شده و به دلیل نداشتن عوارض گمرک قیمت اجناس آن بسیار پایین است. مرکز خرید دو دلفین، پاساژ ایران زمین، مجتمع تجاری دریا، بازار نخل، مجتمع تجاری پرشین گلف، مرکز خرید زمرد، بازار اطلس، بازار نور و بازار قدیم درگهان معروف‌ترین مراکز خرید درگهان به حساب می‌آیند.

درگهان

این مراکز خرید تقریبا تمامی اجناسی که فکرش را بکنید پوشش می‌دهند و محصولات متنوعی اعم از  پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه، لوازم ورزشی، کیف و کفش، شال و روسری، عینک، اسباب‌بازی و… را دارند.

  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان

آدرس مراکز خرید درگهان روی نقشه گوگل

سفر به قشم، جزیره‌ای متفاوت که نباید از دست داد!

اگر می‌پرسید که قشم کجا بریم، ما در این مطلب با معرفی جاهای دیدنی قشم، پاسخ جامعی به این سوال داده‌ایم. قشم علاوه بر مکان های دیدنی و طبیعی زیادی که دارد، دارای تفریحات مهیجی مانند غواصی، سافاری، قایق سواری، پرواز با پاراگلایدر و … است تا گردشگران نهایت لذت را در سفرشان به این جزیره دوست داشتنی تجربه کنند. کافی است با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل قشم خودتان را به یک سفر فراموش‌نشدنی به جنوب ایران دعوت کنید. 

آیا تجربه سفر به قشم را داشته‌اید؟ به نظر شما بهترین جاذبه قشم کدام است؟

سوالا ت متداول درباره دیدنی های قشم

بهترین جاهای دیدنی قشم در شب کدام است؟

ساحل نقره ای و ساحل لارک بهترین سواحل قشم برای بازدید در شب هستند.

ارزانترین زمان سفر به قشم کدام است؟

بهترین زمان سفر به قشم با توجه به آب و هوای گرم این منطقه پاییز و زمستان است. اما اگر می خواهید در ارزانترین زمان به قشم سفر کنید باید اواخر بهار و تابستان را انتخاب کنید. البته اگر تحمل گرمای طاقت فرسا جنوب را دارید.

جاهای دیدنی قشم در بهار کدام است؟

جاهای دیدنی قشم در زمستان، پاییز یا بهار تفاوتی باهم ندارد. اگر هوا مساعد باشد شما در هر فصلی می توانید از همه جاهای دیدنی این جزیره دیدن کنید.

چگونه بلیط ارزان قشم بخریم؟

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما قشم از سرویس کی‌کجا در فلای‌تودی استفاده کنید.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید