آیا می‌دانستید شما به راحتی می‌توانید از سیم کارت همراه اول خود در سفرهای خارجی استفاده کنید؟ این شاید دغدغه بسیاری از مسافران باشد، چرا که به محض رسیدن به مقصد خط تلفن از دسترس خارج می‌شود. اگر تا به حال با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، نگران نباشید چرا که راه حل آن بسیار ساده است. شما فقط باید بدانید چطور رومینگ همراه اول را فعال کنید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید تا بیشتر درباره رومینگ و هزینه‌های آن بدانید.

رومینگ چیست؟

خدمات رومینگ به شما این امکان را می‌دهد از سیم کارت همراه اول خود در کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان یا عراق استفاده کنید، به این سرویس، رومینگ گفته می‌شود. یعنی سیم کارت شما در کشورهای دیگر قابل استفاده خواهد بود با این تفاوت که هزینه‌ متفاوتی خواهد داشت.

6

همراه اول و ایرانسل هر دو از اپراتورهای مطرح ایرانی هستند که این امکان را به دارندگان سیم‌کارت‌های خود می‌دهند که بتوانند به راحتی در کشورهای دیگر از سیم کارت خود برای برقراری تماس، ارسال پیامک و اتصال به اینترنت استفاده کنند.

در حال حاضر با داشتن سیم کارت دائمی همراه اول می‌توانید در ۱۱۲ کشور به راحتی تلفن همراه خود را روشن کرده و از همان سیم کارتی که در گوشی دارید استفاده کنید، بنابراین در این مقاصد نیازی به خرید سیم کارت جدید نخواهید داشت. در حال حاضر رومینگ ایرانسل وهمراه اول از مهمترین اپراتورهای تلفن همراه در دسترس مسافران قرار دارد. 

برای اینکه بدانید رومینگ همراه اول در کدام کشورها قابل استفاده است به سایت همراه اول مراجعه کنید و با جستجوی مقصد مورد نظرتان، ببینید آیا آن کشور در لیست قرار دارد یا خیر و هم درباره تعرفه رومینگ همراه اول در آن مقصد باخبر شوید.  

بسته رومینگ همراه اول

استفاده از رومینگ همراه اول برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور امکان‌پذیر بوده و هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد. همچنین با خرید بسته‌های ویژه رومینگ همراه اول (مانند بسته های رومینگ ویژه نوروز ۱۴۰۳) به کاهش هزینه‌های شما در سفر کمک می‌شود. در حال حاضر خرید بسته‌ رومینگ همراه اول برای استفاده در کشورهای پرتردد همچون ترکیه، امارات، عراق و قطر فعال است.

00 main header min خرید سیم کارت در ترکیه

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

چند روش مختلف برای فعالسازی رومینگ همراه اول همراه اول وجود دارد:

  1. استفاده از اپلیکیشن همراه اول: این روزها تمامی کارها با داشتن یک اپلیکیشن به روی تلفن همراه به راحتی انجام می‌شود. با نصب اپلیکیشن همراه من، به راحتی می‌توانید رومینگ همراه اول را روی سیم کارتتان فعال کنید.
  2. استفاده از کد دستوری یا USSD: کد دستوری فعالسازی رومینگ همراه اول #۲۹۱*۱۰* یا کد #۱* است. این کدهای دستوری هم در سیم کارت‌های دائمی و هم در سیم کارت‌های اعتباری قابل استفاده هستند.
  3. ارسال پیامک: اگر انجام روش اول برایتان دشوار بود، روش ساده دیگری برای فعالسازی رومینگ همراه اول وجود دارد که به سادگی ارسال عدد ۲۹ به شماره ۱۰ است. وقتی این پیامک را ارسال کنید، بعد از چند دقیقه پاسخ آن برایتان ارسال می‌شود. این پیام فعال بودن یا نبودن رومینگ را به اطلاع شما می‌رساند.

در بسیاری از مواقع ممکن است رومینگ همراه اول به طور پیش فرض فعال باشد و به راحتی با روشن کردن تلفن همراه خود در مقصد بتوانید از آن استفاده کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر، نسبت به فعال بودن رومینگ همراه اول اطمینان حاصل کنید، چرا که پس از رسیدن به مقصد در صورت قطع بودن سیگنال سیم کارت خود دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود.

فعال سازی رومینگ همراه اول از طریق اینترنت

برای فعال‌سازی رومینگ همراه اول حتما باید قبل از خروج از ایران اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید. علاوه‌بر روش‌های گفته‌شده در بالا برای فعال‌کردن بسته های رومینگ همراه اول می‌توانید از اینترنت نیز استفاده کنید. برای این استفاده از این روش کافی است از اتصال تلفن‌همراه خود به اینترنت مطمئن شوید و اینترنت رومینگ همراه اول را در گوگل جست‌وجو کنید.  

1

پس از ورود به سایت همراه اول تمامی بسته های رومینگ همراه اول به شما نمایش داده می‌شود. با اطلاع از تعرفه رومینگ همراه اول و هریک از روش‌های راهنمای گفته‌شده در بالا، بسته رومینگ برای شما فعال خواهد شد.

فعال سازی رومینگ همراه اول روی گوشی‌ های اندروید و آیفون (IOS)

در صورتی که فعال بودن رومینگ روی سیم کارت خود مطمئن هستید، اما همچنان قادر به استفاده از آن نیستید. برای این کار فقط باید به تنظیمات رومینگ روی تلفن همراه خود دقت کنید، چرا که ممکن است گزینه رومینگ روی گوشی شما غیرفعال باشد. روش‌های زیر را با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود امتحان کنید:

فعال سازی رومینگ روی گوشی‌ های آیفون

  • به تنظیمات (Setting) گوشی خود وارد شوید.
  • گزینه Carrier را انتخاب کنید. در این بخش قرار است شبکه اپراتوری که می‌خواهید به آن متصل شوید را انتخاب کنید.
  • ممکن است Carrier به طور پیش فرض به روی همراه اول باقی مانده باشد یا به طور اتوماتیک شبکه خاصی را انتخاب کند. اگر هر یک از این گزینه‌ها بود آن را غیرفعال کنید.
  • جستجوی شبکه را به صورت دستی و با توجه به شبکه‌های اپراتور مقصدتان انتخاب کنید.

فعال سازی رومینگ روی گوشی‌ های اندروید

  • از بخش Setting وارد Connection شوید. ممکن است با توجه به نسخه اندرویدتان این گزینه با عنوان Network More وجود داشته باشد.
  • در این مرحله گزینه Mobile Network را انتخاب کنید.
  • ابتدا بررسی کنید گزینه Data Roaming فعال باشد.
  • سپس وارد Network Operators شوید و با انتخاب گزینه Select Manually از لیستی که به شما نمایش داده می‎‌شود، اپراتور و شبکه مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • شما همچنین می‌توانید گزینه Select Automatically را که در همین صفحه قرار دارد، انتخاب کنید تا به طور اتوماتیک به یکی از شبکه‌ها متصل شوید.
5
Buying Sim Card in Dubai راهنمای خرید سیم کارت در دبی

فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

سرویس رومینگ همراه اول برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول به‌طور پیش‌فرض فعال است و با خروج از مرزهای ایران این سرویس خودکار روی گوشی موبایل شما فعال خواهد شد. چنانچه با خروج از ایران سرویس رومینگ برایتان فعال نشد، یکبار گوشی را خاموش و روشن کنید. البته بهتر است حتما قبل از خروج از مرزهای کشور برای جلوگیری از هزینه اضافی، از فعال بودن رومینگ موبایل خود اطلاع پیدا کنید.

خرید بسته رومینگ همراه اول

برای خرید بسته رومینگ همراه اول می‌توانید به صفحه رومینگ سایت همراه اول به آدرس https://mci.ir/roaming مراجعه کنید. در این قسمت بسته‌های مختلف رومینگ را در مقاصد متنوع مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید خرید بسته رومینگ همراه اول را با توجه به مقصد و همچنین نیاز خود از میان گزینه‌های متنوع پیشنهادی در این سایت انجام دهید. خرید بسته رومینگ همراه اول هم از طریق سایت و اپلیکیشن و هم با کد دستوری امکانپذیر است.

تعرفه رومینگ همراه اول | هزینه رومینگ

همانطور که گفتیم هزینه رومینگ با هزینه‌ای که شما بابت مکالمه و ارسال SMS پرداخت می‌کنید، متفاوت است. با آگاهی از اینکه تعرفه هزینه رومینگ همراه اول در مقصدتان چقدر است می‌توانید از بالا رفتن هزینه‌های مکالمه در سفرهایتان جلوگیری کنید. همراه اول تعرفه‌ها را با توجه به هر مقصد در سایت خود ارائه کرده است.

در ادامه تعرفه رومینگ همراه اول در چند مقصد پرتردد را ارائه کرده‌ایم، اما حتما قبل از تاریخ سفرتان هزینه‌‌های رومینگ را در سایت همراه اول چک کنید تا اگر تغییری در تعرفه‌ها اعمال شده بود، از آن آگاه شوید. تعرفه‌های این مقاله مربوط به اسفند ۱۴۰۲ است.

هزینه رومینگ همراه اول در ترکیه

نوع ارتباطTurk TelekomTurkcellVodafone
مکالمه با ایران۱۴٫۵۰۰۱۴٫۵۰۰۱۴٫۵۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۱۲٫۵۰۰۱۲٫۵۰۰۱۲٫۵۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۱۴٫۵۰۰۱۴٫۵۰۰۱۴٫۵۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۴۰۰۰۴۰۰۰۴۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۳۰۰۰۳۰۰۰۳۰۰۰

هزینه رومینگ همراه اول در دبی

نوع ارتباطEtisalat
تعرفه مکالمه با ایران۱۵٫۵۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۹٫۵۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۷٫۵۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۴٫۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۳٫۰۰۰

سرویس‌های خاص شامل تماس با شماره‌تلفن‌هایی است که کارکرد ویژه‌ای دارند از جمله تلفن‌های قصه‌گویی، خدمات مشاوره و غیره. به هزینه‌ های رومینگ همراه اول در این کشور معادل یک دقیقه مکالمه شهری (برای سیم‌کارت دائمی ۵۹۹ ریال و سیم‌کارت اعتباری ۸۹۹ ریال) افزوده می‌شود.

همراه اول برای سهولت کار مسافران و کاهش هزینه های سفر پکیج‌هایی را با عنوان بسته‌های رومینگ ارائه کرده است که برای برخی مقاصد امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. برای خرید بسته رومینگ همراه اول حتما سایت همراه اول را بررسی کنید.

هزینه رومینگ همراه اول

هزینه رومینگ همراه اول در آلمان

نوع ارتباطT-MobileTelefonica
تعرفه مکالمه با ایران۹٫۰۰۰۲۷٫۰۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۱۹٫۰۰۰۱۳٫۰۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۹٫۰۰۰۲۷٫۰۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۵٫۰۰۰۷٫۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۴٫۰۰۰۱۳٫۰۰۰

تعرفه رومینگ همراه اول در سوئد

نوع ارتباطH3GTele2Telia
تعرفه مکالمه با ایران۱۴٫۰۰۰۱۴٫۰۰۰۲۲۲٫۰۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۲۷٫۰۰۰۲۵٫۰۰۰۶۴٫۰۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۸٫۰۰۰۱۴٫۰۰۰۶۰٫۰۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۵٫۰۰۰۵٫۰۰۰۲۸٫۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۴٫۰۰۰۴٫۰۰۰

هزینه رومینگ همراه اول در عراق

نوع ارتباط Zain KOREK TEL Asiacell
تعرفه مکالمه با ایران۲۷٫۰۰۰۲۳٫۰۰۰۲۳٫۰۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۲۰٫۰۰۰۱۷٫۰۰۰۱۷٫۰۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۲۷٫۰۰۰۲۳٫۰۰۰۲۳٫۰۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۵٫۰۰۰۴٫۰۰۰۴٫۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۴,۰۰۰۳,۰۰۰۳,۰۰۰

هزینه رومینگ همراه اول در عراق ۱۴۰۲ براساس یک دقیقه مکالمه به تومان ارائه شده است. همچنین به‌دلیل تنوع تعرفه‌های تماس با کشور سوم در عراق برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه تماس رومینگ این اپراتور باید به سایت همراه اول مراجعه کنید.

هزینه رومینگ همراه اول

بسته رومینگ همراه اول

بسته های رومینگ همراه اول بر اساس کشورهای خارجی تقسیم‌بندی شده‌اند و با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. خرید بسته‌های رومینگ باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های تماس شما در کشورهای خارجی می‌شود و راه‌حلی به‌صرفه برای برقراری تماس تلفنی است.

اگر مسافر ترکیه هستید و قرار است چند روزی مهمان این شهر باشید می‌توانید با خرید بسته رومینگ همراه اول ترکیه به راحتی با ایران یا هر کشور دیگری ارتباط برقرار کنید. بسته اینترنت رومینگ همراه اول در ترکیه شامل ۳۰ دقیقه مکالمات بین‌المللی خاورمیانه است که شماره کشورهای مقصد قطر، امارات، ترکیه و عراق را پوشش می‌دهد.

برای فعال سازی رومینگ همراه اول از طریق اینترنت نیز باید به سایت همراه اول مراجعه کنید. سپس از قسمت سرویس‌ها و محصولات، رومینگ و مکالمات بین‌الملل را انتخاب و بسته موردنظرتان خریداری و فعال کنید.

بسته مکالمه رومینگ همراه اول

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند بسته‌های مکالمه این اپراتور را با توجه به تقسیم‌بندی مقصد خارجی خریداری کنند. بسته‌های مکالمه رومینگ همراه اول برای کشورهای آمریکای شمالی و خاورمیانه دردسترس است. تماس با همراه اول در خارج از کشور در حالت رومینگ باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های مکالمه می‌شود.

مدت اعتبار این بسته‌ها ۷ و ۳۰ روزه بوده که به ترتیب برای خاورمیانه و آمریکای شمالی است. همچنین حجم این بسته‌ها محدود است ولی اعتبار هدیه نیز دارد. جهت خرید بسته‌های مکالمه رومینگ خاورمیانه کد دستوری #۱*۲۹۲۳*۱۰* را شماره‌گیری کنید. همچنین برای تهیه بسته‌های مکالمه رومینگ آمریکای شمالی از کد دستوری #۲*۲۹۲۳*۱۰* استفاده نمایید.

بسته مکالمه رومینگ همراه اول

اینترنت رومینگ همراه اول

با خرید بسته و فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور، علاوه بر اینکه خدمات تماس و پیامک برای شما فعال می‌شود، می‌توانید از خدمات اینترنت نیز استفاده کنید. بسته‌ اینترنت رومینگ همراه اول برای استفاده در کشورهای عراق، امارات، قطر طراحی شده است و در حجم و قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود. همچنین شما می‌توانید بسته‌ رومینگ حج و بسته رومینگ دور دنیا را نیز از سایت همراه اول خریداری کنید.

بسته اینترنت رومینگ همراه اول در ترکیه

بسته‌های رومینگ اینترنت همراه اول در کشور ترکیه شامل بسته‌های یک تا سه گیگابایت و بسته اینترنت اینترنت نامحدود است. بسته های داده رومینگ همراه اول که حجم محدودی دارند به‌طور ترکیبی با مکالمه و پیامک هدیه فعال می‌شوند.

قیمت بسته دیتا رومینگ همراه اول در کشور ترکیه در خرداد ۱۴۰۲ بسته به تعداد روز و حجم بسته متفاوت است و در بازه قیمتی ۱۹۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قرار دارد.

هزینه رومینگ پیامک همراه اول

هنگام سفر به خارج از کشور به هیچ عنوان نگران ارتباط با دوستان و اعضای خانواده نباشید. با استفاده از سرویس رومینگ همراه اول می‌توانید به راحتی از طریق پیامک با عزیزانتان در تماس بمانید. هزینه رومینگ پیامک همراه اول متناسب با کشور مقصدی که به آن سفر می‌کنید، متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت همراه اول مراجعه کنید.

لازم به ذکر است، هزینه پیامک رومینگ همراه اول تنها برای پیام‌هایی حساب می‌شود که از طرف شما ارسال شده است. دریافت پیامک در حالت رومینگ برای شما هزینه‌ای ندارد و رایگان است.

اینترنت رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول در پرواز

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از فرود به زمین مقصد) می‌توانند با استفاده از رومینگ پرواز همراه اول از خدمات پیامک و مکالمه سیم‌کارت خود استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس بایست رومینگ خود را روشن نموده و  شبکه On Air را جستجو کنند.

نوع خدماتقیمت به تومان
مکالمه با ایران (دقیقه)۹۱٫۰۰۰
مکالمه دریافتی۷۰٫۰۰۰
مکالمه داخلی۹۱٫۰۰۰
ارسال پیامک۲۵٫۰۰۰
اینترنت (مگابایت)۶۰٫۰۰۰

لیست کشورهای رومینگ همراه اول

خدمات رومینگ همراه اول برای مشترکان دائمی در ۱۱۲ کشور ارائه می‌شود و از طریق ۲۲۲ اپراتور تلفن همراه قابل استفاده است. همچنین مشترکین اعتباری همراه اول می توانند، از طریق ۱۴۶ اپراتوری که در ۷۶ کشور مشغول به کار هستند، از این سرویس استفاده کنند.

آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلبانی، آلمان، اتریش، اتیوپی، اردن، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلواکی، اسلونی، افغانستان، اکراین، الجزیره، امارات، اندونزی، انگلستان، اوگاندا، ایتالیا، ایرلند، ایسلند، بحرین، برزیل، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، بنین، بورکینافاسو، بوسنی و هرزگوین، پاکستان، پاناما، پرتغال، تاجیکستان، تانزانیا، تایوان، ترکمنستان و ترکیه بخشی از کشور های رومینگ همراه اول هستند که به سادگی و با تهیه بلیط هواپیما و یا بلیط قطار و تور امکان سفر به آن ها وجود دارد.

همچنین تونس، جرسی انگلستان، چک، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سودان، سوریه، سوئد، سوییس، سیرالئون، صربستان، عراق، عربستان، عمان، غنا، فرانسه، فنلاند، فیلیپین، قبرس، قرقیزستان، قزافستان، قطر، کامبوج، کرواسی، کره جنوبی، کنگو، کنیا، کویت، گامبی، گرجستان، گینه استوایی، لبنان، لتونی، لوگزامبورگ، لهستان، لیبیرا، لیبی، لیتوانی، لیختن اشتاین، ماداگاسکار، ماکائو، مالت، مالزی، ماهواره ثریا، مجارستان و مراکش از دیگر کشورهایی است که می‌توانید از خدمات رومینگ همراه اول در آن‌ها استفاده کنید.

مصر، مقدونیه، موریتانی، موزامبیک، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نپال، نروژ، نیجر، نیجریه، نیوزلند، ونزوئلا، ویتنام، هلند، هند، هنگ کنگ، یمن و یونان نیز از سایر کشورهای ارائه‌کننده خدمات رومینگ همراه اول هستند.

نکته قابل توجه در تعرفه رومینگ همراه اول در این است که هزینه روشن کردن گوشی همراه اول و دریافت پیامک در تمامی مقاصد رایگان است.

لیست کشورهای رومینگ همراه اول

نکات مهم درباره سرویس رومینگ همراه اول

  • فعال کردن سرویس رومینگ برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد.
    • اگر از ایران تماس تلفنی داشته باشید، هزینه آن از حساب شما کم خواهد شد.
    • روشن‌کردن تلفن همراه و دریافت پیامک در خارج از کشور رایگان است.
    • مبنای محاسبه هزینه رومینگ برحسب دقیقه است، برای مثال تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه نیز در رومینگ یک دقیقه حساب می‌شود.
    • بسته‌های اینترنت عادی خریداری‌شده در ایران، در حالت رومینگ غیرفعال می‌شوند و هزینه‌های آن مطابق اینترنت رومینگ حساب می‌شود.
    • درصورت تماس با تلفن همراه ایرانی در خارج از کشور، هزینه به حساب تماس‌گیرنده و متناسب با تعرفه بین‌المللی است.
    • درصورت یک‌طرفه‌شدن خطوط دائمی، سرویس رومینگ به‌طور خودکار قطع می‌شود.
    • درصورت اتمام اعتبار تلفن همراه، تلفن شما قطع خواهد شد و شما مسئول پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از قطع هستید.

نحوه غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

همانطور که در جدول تعرفه رومینگ همراه اول در کشورهای مختلف مشاهده کردید، هزینه رومینگ کم نیست و از مقصدی تا مقصد دیگر متغیر است. با فعال کردن رومینگ شاید مجبور باشید هزینه هنگفتی روی قبض موبایل خود پرداخت کنید. همین موجب شده برخی تمایل داشته باشند رومینگ را غیرفعال کنند. برای این کار می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • کد دستوری غیر فعال رومینگ همراه اول *۱۰*۲۹۱# یا #۱ است. (کد دستوری: ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱ مربع)
  • از طریق اپلیکیشن همراه اول نیز می‌توانید نسبت به غیرفعال کردن رومینگ به روی سیم کارتتان اقدام کنید.
  • عدد ۲۹۲ را به شماره ۰۰۹۸۱۰ یا +۹۸۱۰ ارسال کنید. رومینگ روی سیم کارت شما غیرفعال خواهد شد.

فعال سازی سریع و آسان رومینگ همراه اول

اگر نگرانی بابت برقراری تماس در سفرهای خارجی دارید یا نمی‌دانید برای خرید سیم کارت در مقصدتان باید به کجا مراجعه کنید، می‌توانید رومینگ همراه اول را برای مقصد مورد نظرتان فعال کنید. اما باید در نظر داشته باشید تعرفه و هزینه رومینگ با هزینه‌هایی که بابت برقراری تماس یا ارسال پیامک در ایران پرداخت می‌کنید بسیار متفاوت است و در برخی مقاصد ممکن است بالاتر باشد. با در نظر داشتن این نکته نسبت به فعالسازی رومینگ همراه اول اقدام کنید.

تجربه خود از فعالسازی رومینگ و خدماتی که در این زمینه دریافت کرده اید را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ به پرسش های متداول درباره رومینگ همراه اول

چگونه رومینگ همراه اول را فعال کنیم؟

برای فعالسازی رومینگ همراه اول از کد دستوری #۲۹۱*۱۰* یا کد #۱* در سیم کارت‌های دائمی و اعتباری استفاده کنید.

برای خرید بسته رومینگ همراه اول چه کاری باید انجام داد؟

شما می‌توانید از طریق سایت همراه انواع اول بسته رومینگ ترکیه، امارات و سایر مقاصد را مشاهده کرده و بسته موردنظر خود را خریداری کنید.

آیا در صورت روشن بودن گوشی نیز هزینه رومینگ روی خط محاسبه می‌شود؟

خیر، هزینه رومینگ فقط زمانی که در حال استفاده از خدمات سیم کارتتان هستید، محاسبه می‌شود.  یعنی تماس بگیرید یا تماس دریافت کنید، پیامک بفرستید و اینترنت سیم کارت شما فعال باشد.

آیا می‌توان رومینگ را در مقصد فعال کرد؟

خیر، بهتر است پیش از اینکه سفرتان را آغاز کنید نسبت به فعال بودن رومینگ روی سیم کارت و تلفن همراهتان مطمئن شوید. هرچند فعالسازی رومینگ روی تلفن همراه را می‌توانید در مقصد انجام دهید.

آیا با فعال کردن رومینگ همراه اول می‌توان از اینترنت خط استفاده کرد؟

با فعال کردن رومینگ می‌توانید از تمامی خدماتی که در داخل کشور استفاده می‌کردید، در مقصد نیز بهره‌مند شوید.

چه زمانی باید برای خرید بسته رومینگ همراه اول ترکیه اقدام کرد؟

در هر زمانی می‌توانید بسته رومینگ همراه اول را فعال کنید؛ اما برای جلوگیری از هزینه اضافی بهتر است فعال سازی رومینگ را قبل از سفر به ترکیه انجام دهید.

کشور های رومینگ همراه اول شامل کدام موقعیت‌های جغرافیایی است؟

خدمات رومینگ همراه اول برای مشترکان این اپراتور در ۱۱۲ کشور ارائه می‌شود.

16 نظرات

        • با سلام
          کاربر گرامی، برای استفاده از رومینگ می توانید از توضیحات کاملی که در مطلب گفته شده استفاده کنید. برای این منظور می توانید عنوان “فعال سازی رومینگ همراه اول روی گوشی‌ های اندروید و آیفون (IOS)” را در مطلب با دقت مطالعه کنید. همچنین می توانید از آدرس https://mci.ir/roaming برای فعالسازی رومینگ استفاده کنید.

  1. سلام در سفری چند هفته پیش به اروپا داشتم بسته ۳ گیگ دیتا رومینگ دور دنیا دو هفته ای خریدم ۱۰/۳۵۵/۰۰۰ریال که به دلایلی غیر قابل استفاده شد اما ۵گیگ اینترنت را از یکی از اپراتور های اروپا اورنج (خریدم ) ۱۵ یورو البته به همراه ۵گیگ هدیه یعنی هر گیگ دیتا همراه اول می‌شود ۳/۴۵۰/۰۰۰ریال اگر هم واقعا جواب بگیرید اما ۵گیگ دیتا را از اورنج orange
    گرفتم ۱۵ یورو و ۵ گیگ هدیه (که هیچ ) یعنی هر گیگ ۳ یورو تجربه تلخ از اعتماد به همراه اول که چند روزی ارتباط دیتا نداشتم تا اینکه از کشور میزبان سیمکارت دیتا تهیه کردم

    • سلام‌ من‌الان آنتالیا هستم رومینگ موبایل را در ایران قبل از سفر فعال نکردم الان چطوری میشه فعال کرد چون کدهای دستوری را میزنم فعال نمیشه پیام‌ not register in network میاد

    • سلام روز شما بخیر
      من بسته مکالمه ۱۸۰ روز را گرفتم ولی متاسفانه در کشور فرانسه اصلا کار نکرد
      در صورتی که در لیست کشورهای مقصد نیز بوده است

  2. سلام‌ من‌الان آنتالیا هستم رومینگ موبایل را در ایران قبل از سفر فعال نکردم الان چطوری میشه فعال کرد چون کدهای دستوری را میزنم فعال نمیشه پیام‌ not register in network میاد

    • با سلام
      کاربرگرامی برای فعالسازی رومینگ موبایل خود می توانید از اپلیکیشن های مربوط به سیم کارت خود ایرانسل یا همراه اول استفاده کنید.

  3. با سلام و عرض ارادت .
    باستحضار میرسونم که از دهم فروردین ۱۴۰۳ به بعد پیامک همراه اول ایران در کشور انگلستان دریافت نمیشه .امکان داره علت را بفرمایید؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید