آیا حمل حیوان خانگی با هواپیما برای شما هم دغدغه است؟ طبیعتا برایتان پیش آمده که هنگام سفر از اینکه مجبور هستید رفیق پشمالوی خود را تنها بگذارید یا نگهداری از او را به فرد دیگری بسپارید، احساس گناه و ناراحتی داشته باشید. شاید حمل حیوانات با هواپیما در وهله اول بسیار هزینه‌بر، استرس‌زا و دشوار به نظر برسد. اما به شرط اینکه ایرلاین مورد نظرتان خدمات حمل حیوانات خانگی را ارائه کند، همراه داشتن کوچولوی دوست داشتنی شما در سفر ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اما برای آشنایی با شرایط حمل حیوانات خانگی با هواپیما و بهترین ایرلاین برای حمل حیوان خانگی تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

بهترین ایرلاین‌ ها برای حمل حیوان خانگی با هواپیما را بشناسید!

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستید و مایلید حیوان خانگی‌‌تان را هم با خود ببرید، قبل از هر چیزی باید بدانید که کدام ایرلاین‌ ها پذیرای حیوان شما هستند و یا قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما در هر شرکت هواپیمایی چیست؟ در ادامه ایرلاین‌ های ایرانی و خارجی را که از امکان ارسال حیوانات با هواپیما برخوردار هستند، معرفی کرده‌ایم.

pet in plane policy 8

 

BAG میزان بار مجاز ایرلاین ها و هزینه اضافه بار

ایرلاین‌ های خارجی و حمل حیوانات خانگی با هواپیما

به طور کلی شما در طول پروازهای معمولی اجازه این که حیوانات خانگی خود را همراه داشته باشید، ندارید. مگر این که ایرلاین مربوطه، شرایط حمل حیوانات خانگی را داشته باشد. ایرلاین‌ های خارجی که پذیرای حیوانات خانگی مسافران هستند، عبارتند از:

۱- حمل حیوان خانگی با ترکیش

ساده‌ترین و راحت‌ترین شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما به ترکیش ایر تعلق دارد. در صورتی که با هواپیماهای ترکیش به مقصد مورد نظرتان بروید، هنگام خرید بلیط می‌توانید در خواستتان برای ارسال حیوانات با هواپیما را ثبت کنید. در این حالت، اگر درخواستتان رد شود، به طور دقیق خواهید فهمید که علت این کار چه بوده است. همچنین، امکان موافقت با درخواست حمل حیوان در هواپیمایی ترکیش بیشتر خواهد بود.

-در حال حاضر بردن سگ و گربه با باکس انعطاف‌پذیر (softbox) به کابین هواپیمای ترکیش تحت شرایط خاصی امکان‌پذیر است. این شرایط عبارتند از:

-وزن حیوان خانگی به‌علاوه باکس نهایتا ۸ کیلوگرم باشد.

-ماکسیمم سایز باکس Cm40 × Cm30 × Cm 23 (طول۴۰× عرض۳۰× ارتفاع۲۳) باشد.

-سن حیوان خانگی بیش از ۱۰ هفته باشد.

pet in plane policy 2

برای حمل حیوان خانگی با هواپیمایی ترکیش به راحتی با مراجعه به سایت فلای‌تودی می‌توانید برای رزرو بلیط پرواز خود و دریافت مجوز برای حمل حیوان خانگی‌‌تان اقدام نمایید.

در ابتدا نیاز است که در سایت فلای تودی ثبت‌نام خود را انجام دهید (اگر قبلا این کار را نکرده‌اید)، سپس اطلاعات و مدارک مورد نظر را که شامل عکس از صفحه اول پاسپورت مسافر است و همچنین اطلاعات مسیر، تاریخ و ساعت پرواز مدنظر را برای کارشناسان فروش پرواز ارسال فرمایید. در ادامه باید حتما نژاد حیوان خانگی و همچنین ابعاد باکس حامل آن و وزن کلی آن به همراه حیوان را نیز اعلام نمایید.

بعد از تایید درخواست حمل از سمت ایرلاین ترکیش، در قسمت مالی سایت فلای تودی حساب کاربری خود را به میزان مبلغ بلیط شارژ کنید. پس از ارسال رزرو از جانب شما در سایت و تایید و شارژ حساب کاربری، صدور بلیت انجام خواهد شد. (لازم به ذکر است، رزرو نهایتا چند ساعت به صورت کانفرم باقی می‌ماند و هرگونه تغییر احتمالی برعهده مسافر است). همچنین، طبق قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیمایی ترکیش، صندلی انتخابی مسافر در صورت حمل حیوان در کابین مسافری حتما باید صندلی کنار پنجره باشد و داخل فرودگاه نیز صندلی کنار پنجره برای مسافر در نظر گرفته می‌شود.

۲- امارات و قطر

امارات و قطر از دیگر ایرلاین‌ هایی هستند که قابلیت حمل حیوان را ارائه می‌کنند اما با توجه به اینکه در کشورهایی اسلامی قرار دارند، به‌ندرت پیش می‌آید که با درخواست متقاضی موافقت شود. در صورت قبول درخواست هم حیوانات معمولا با کابین منتقل می‌شوند.

۳- لوفتهانزا

لوفتهانزا از دیگر ایرلاین‌هایی است که خدمات حمل حیوانات خانگی با هواپیما را ارائه می‌کند. اما به‌طور کلی هیچ تضمینی برای موافقت با درخواست شما وجود ندارد. بهترین راه این است که از طریق ترکیش برای حمل حیوان خانگی خود اقدام کنید.  

حمل حیوان خانگی در پروازهای داخلی

در شرکت‌های داخلی، امکان بردن حیوانات خانگی در داخل کابین هواپیما وجود ندارد. با این حال می‌توانید برای حمل حیوان خانگی خود درخواست دهید. ایرلاین‌های داخلی حیوان خانگی را در قسمت کارگو حمل می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که همه هواپیماها امکان حمل حیوان خانگی ندارند.

بنابراین، حتما قبل از رزرو بلیط با ایرلاین مربوطه هماهنگی لازم را انجام دهید. رد یا قبول درخواست حمل حیوان با هواپیما به شرایط فرودگاهی بستگی دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که با درخواست شما موافقت شود. در ادامه درباره شرایط و هزینه های حمل سگ با هواپیما یا سایر حیوانات خانگی می‌گوییم.

مهم ترین شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما

پس از آشنایی با ایرلاین‌ هایی که از امکان حمل حیوانات خانگی با هواپیما برخوردار هستند، باید با شرایط حمل حیوانات نیز آشنا شوید. توجه داشته باشید که هر ایرلاینی مقررات خاص خود را برای ارسال حیوانات دارد و بهتر است قبل از سفر درباره این مقررات تحقیق کنید. همچنین، باید شرایط و قوانین کشور مقصد را هم مورد بررسی قرار دهید. بعضی از کشورها از شما آزمایش‌های خاصی را می‌خواهند یا بعضی از کشورها به طور کلی اجازه ورود حیوان خانگی را صادر نمی‌کنند؛ این به ایرلاین ربطی ندارد. در ادامه، شرایط کلی برای حمل حیوانات خانگی را با هم بررسی می‌کنیم.

pet in plane policy 1

 

baggage restrictions1 وسایل غیر مجاز و مجاز در هواپیما

روش‌ های حمل حیوانات خانگی با هواپیما

اگر تصور می‌کنید که می‌توانید با حیوان خانگی‌تان در صندلی هواپیما بنشینید تا به مقصد برسید، باید بگوییم که خیر در اکثر مواقع چنین امکانی وجود ندارد. اما به طور کلی دو روش برای حمل حیوانات با هواپیما وجود دارد:

۱. حمل حیوان خانگی در هواپیما به صورت همراه | از طریق پایانه‌ های مسافری

هیچ کدام از ایرلاین‌های داخلی این خدمات را ارائه نمی‌دهند. در پروازهای خارجی نیز بسته به مسیر، ایرلاین و نوع حیوان خانگی قوانین متفاوت هستند.

۲. حمل حیوان خانگی در هواپیما به صورت غیر همراه | از طریق پایانه‌های باربری، کارگو، بارنامه

در این حالت مسافر نمی‌تواند همراه حیوان خانگی خود باشد و به همین دلیل حیوان خود را به کارگو ایرلاینی که از آن بلیط هواپیما رزرو کرده می‌سپارد. در نتیجه حیوان شما چه اهلی چه وحشی در پایانه باربری فرودگاه پذیرش می‌شود و در فرودگاه مقصد، شخصی که نام او در بارنامه آورده شده، می‌تواند حیوان را در محل ترخیص تحویل بگیرد.

اسناد و مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما

همانطور که برای ورود خودتان به هواپیما نیاز به مدارکی دارید، برای حمل حیوان خانگی با هواپیما هم باید مدارکی آماده کنید و در صورتی که این مدارک را به ایرلاین مورد نظر ارائه ندهید، اجازه ورود حیوان شما به هواپیما صادر نمی‌شود.

به طور کلی مدارک موردنیاز برای ورود حیوان به هواپیما در فرودگاه شامل موارد زیر است:

  1. شناسنامه یا گذرنامه حیوان
  2. اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی که توسط دامپزشکی دولتی کشور مبدا و یا مقصد صادر شده باشد.
  3. تایید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه (فقط برای پروازهای بین‌المللی)
  4. مدارک واکسیناسیون حیوان خانگی که حتما باید معتبر باشد.
  5. تکمیل فرم مخصوص درخواست انجام امور و حمل حیوان خانگی
  6. ارائه اصل برگه پرداخت کرایه حمل حیوان خانگی

توجه داشته باشید که برای بردن حیوان خانگی به بعضی از کشورها، آزمایش‌های مربوط به سلامت حیوان خانگی باید از طریق آزمایشگاه‌های مورد تایید کشور مقصد صادر شده باشد. برای گرفتن این مجوز باید فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید کشور مقصد را پیدا کنید. اگر مقصد سفر شما بعضی از کشورهای اروپایی یا آمریکا باشد، باید نمونه را برای یک آزمایشگاه در کشوری خارجی مانند انگلستان یا ترکیه ارسال نمایید. بسیاری از کلینیک‌های دامپزشکی معتبر این خدمات را ارائه می‌دهند.

حمل حیوان خانگی با هواپیما

شرایط پذیرش حمل حیوانات خانگی با هواپیما

قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیما در حال تغییر است، بنابراین قبل از اینکه هر اقدامی برای جابه‌جایی حیوان خود با هواپیما انجام دهید، حتما با فرودگاه مبدا تماس بگیرید. توصیه می‌شود که از ارسال حیواناتی که جثه کوچکی دارند، خودداری کنید، چون در حین انتقال با هواپیما، خطر مرگ چنین حیواناتی را تهدید می‌کند.

تماس با فرودگاه حداقل ۲۴ سال قبل از سفر با حیوان خانگی ضروری است، چرا که هم در جریان موارد و مشکلات احتمالی برای پذیرش حیوان قرار می‌گیرید و هم با مراحلی که برای تحویل حیوان باید طی کنید، آشنا خواهید شد. این مورد را هم به خاطر داشته باشید که حداقل ۳ ساعت قبل از سفرهای بین‌المللی و ۲ ساعت قبل از سفرهای داخلی در فرودگاه برای انجام امور پذیرش حیوان حضور داشته باشید.

  • برای سفر بچه‌های سگ و گربه باید حداقل ۱۰ هفته از تولد آن‌ها گذشته باشد. (در برخی از کشورها حداقل سن حیوان ۱۲ هفته است).
  • بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی ایران حداکثر ۲ قلاده سگ یا گربه و ۱۰ قطعه پرنده تزئینی می‌توانید با خود حمل کنید.
  • چند ساعت قبل از سفر به حیوان خود غذای سبک بدهید و در صورتی که سفرتان بیش از ۲ سال طول می‌کشد به اندازه کافی آب داخل قفس حیوان بگذارید.
  • برخی از ایرلاین‌ها ممکن است حیوانات پرخاشگر، بیمار، ناآرام، بسیار پیر، دارای بوی زننده و یا دارای هر شرایط ناسازگار دیگر را پذیرش نکنند.
  • برخی از ایرلاین‌ها ممکن است حیوانات گران قیمت و یا حیواناتی را که برای صاحبانشان ارزش خاصی دارند، پذیرش نکنند.
  • در صورتی که مسافر این مورد را در فرودگاه اعلام نکند، ایرلاین‌ها هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نخواهند گرفت.
pet in plane policy 3
  • برخی ایرلاین‌ ها اجازه ورود حیواناتی مانند آبزیان، حیوانات وحشی، جوجه پرندگان به صورت تنها، پیله حشرات و حیوانات غیر خانگی را به صورت همراه نمی‌دهند و باید این حیوانات را برای جابه‌جایی تحویل بخش بارنامه و کارگو بدهید. البته در این گونه موارد کشور مقصد هم باید پذیرای حیوان باشد.
  • سعی کنید در تابستان و روزهای گرم از پروازهای شب یا صبح زود که هوا کمی خنک‌تر می‌شود و در زمستان و روزهای سرد از پروازهای در طول روز استفاده کنید. ممکن است برخی ایرلاین‌ها در غیر ساعات ذکر شده از پذیرش حیوان اجتناب کنند.
  • ممکن است حیوان خانگی شما اجازه سوار شدن به برخی از هواپیماها را نداشته باشد. برای مثال برخی از هواپیماهای مسافربری کوچک مانند BAE حیوانات خانگی را برای حمل نمی‌پذیرند.
  • برخی از ایرلاین‌ها مانند هواپیمایی قطر گونه‌های خاصی از سگ و گربه را نمی‌پذیرند، چون این حیوانات در شرایط استرس زا یا در دمای بالاتر از ۲۱ درجه سانتی‌گراد مستعد گرمازدگی هستند.

قفس مناسب برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما

در مورد تعداد حمل حیوان خانگی در هواپیما هم محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال اگر بخواهید حیوان مادر با بچه‌هایش در یک قفس باشند، تعداد بچه‌ها نباید بیش از ۳ عدد باشد، سن آن‌ها نباید بیشتر از شش ماه باشد و وزن هر کدام از بچه‌ها  نباید از ۲ کیلوگرم بیشتر باشد. در صورتی که بخواهید چند حیوان را با هم داخل یک قفس بگذارید تعداد آن‌ها باید حداکثر ۳ عدد باشد، سن آن‌ها حداکثر ۱۲ هفته و حداکثر ۲ کیلو وزن داشته باشند.

pet in plane policy 4

در انتخاب نوع قفس حیوان بسیار دقت کنید، چرا که فرودگاه اجازه حمل حیوان با هر قفسی را به شما نخواهد داد. شما می‌توانید باکس‌های مخصوص حمل حیوان در هواپیما را از پت شاپ‌ها خریداری کنید. معمولا این باکس‌ها چرخ ندارند و درشان قفل می‌شود. هنگام خرید باکس به استحکام، ارتفاع و ابعاد آن هم دقت کنید.

باکس باید به گونه‌ای باشد که حیوان بتواند به راحتی در آن بایستد، حرکت کند و قفس به خوبی عمل تهویه هوا را انجام دهد. بنابراین در خرید قفس حیوان کمی سخاوت به خرج دهید تا حیوانتان هنگام پرواز اذیت نشود و از ورود حیوان به هواپیما جلوگیری شود. قبل از اینکه حیوان را داخل قفس بگذارید حتما قلاده و پوزه‌‌بند آن را باز کنید، می‌توانید راهنمای خرید باکس سگ مخصوص پرواز خارج و یا باکس مخصوص گربه را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

شرایط خاص برخی کشورها برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما

برخی از کشورها برای پذیرش حیوان شرایط خاص خود را دارند. برای مثال کشورهایی مانند انگلیس، امارات و عمان اجازه حمل حیوان خانگی با هواپیما به صورت همراه را نمی‌دهند و انتقال آن‌ها فقط از طریق کارگو امکان‌پذیر است.

برای ورود حیوان به برخی کشورها مانند انگلیس و استرالیا باید زمان قرنطینه سپری شود. در این گونه موارد باید مدارک بیشتری مثل میکروچیپ، شماره میکروچیپ و تاریخ دقیق تزریق آن، واکسن هاری با ذکر مشخصات کامل و تاریخ دقیق و نمونه آزمایش خون مورد تایید اتحادیه اروپا را ارائه کنید. در صورت ارائه این مدارک حیوان می‌تواند بعد از سه ماه وارد انگلیس شود.

pet in plane policy 5

برای ورود حیوان به کشورهای امریکای شمالی علاوه بر مدارک مذکور باید تایید فرم اتحادیه اروپا توسط سازمان دامپزشکی و گواهی بهداشتی سازمان دامپزشکی را هم آماده کنید. برای ورود حیوان به کشورهایی مانند مالزی یا امارات متحده عربی، گواهی بهداشتی سازمان دامپزشکی و آزمایش هاری لازم است.

هزینه حمل حیوان خانگی با هواپیما

نحوه محاسبه هزینه حمل حیوانات خانگی با هواپیما با توجه به قوانین هر ایرلاین متفاوت است، برای مثال چگونگی محاسبه کرایه حمل AVIH در هواپیمایی ماهان به روش زیر است:

برای پرندگان خانگی:

وزن کامل پرنده به همراه قفس ضربدر ۴ می‌شود تا هزینه اضافه بار مشخص شود.

برای حیوانات اهلی و خانگی:

وزن کامل حیوان به همراه قفس ضربدر ۲ می‌شود تا هزینه اضافه بار مشخص شود. البته این هزینه جدا از مقدار بار مجاز رایگان مسافر در هر مسیر و کلاس پروازی محاسبه می‌شود و مسافر در صورتی که بار همراه خود نداشته باشد هم باید این مبلغ را بپردازد.

pet in plane policy 6

حمل حیوانات خانگی در پروازهای ترانزیتی

معمولا حیوانات خانگی در توقف‌هایی که در پروازهای ترانزیتی رخ می‌دهد از جهات زیر بررسی می‌شوند:

  • حیوانات خانگی برای بررسی نشانه‌های بیماری یا استرس بررسی می‌شوند.
  • حیوانات را برای پیاده‌ روی یا استراحت از محل نگهدایشان خارج می‌کنند.
  • محل نگهداری حیوانات تمیز می‌شود.
  • در مدت ترانزیت محل بزرگتر و راحت‌تری برای حیوان در نظر می‌گیرند.

نکته مهم در حمل حیوانات خانگی با هواپیما

در صورتی که فاصله مبدا تا مقصد زیاد است و وسط راه باید هواپیمایتان را عوض کنید، حتما تمامی بلیط‌ هایتان را از یک ایرلاین بخرید. در غیر این صورت، هیچ تضمینی وجود ندارد که ایرلاین جدید پذیرای حیوان خانگی‌تان باشد و ممکن است در ارسال حیوانات با هواپیما با چالش‌های ناخوشایندی مواجه شوید.

pet in plane policy 7

شرایط حمل حیوان خانگی با خرید بلیط هواپیما در فلای‌تودی

در صورتی که قصد دارید حیوان خانگی‌تان را هم همراه خود به سفر ببرید، می‌توانید بلیط خود را از سایت فلای‌تودی رزرو کنید و پس از مشخص‌ شدن نتیجه درخواست به ایرلاین برای حمل حیوان خانگی، آن را نهایی کنید. در صورت عدم موافقت با درخواست، این امکان وجود دارد که ساعت و روز حرکتتان را تغییر دهید و مجددا برای حمل حیوانتان درخواست خود را به ایرلاین مربوطه ارسال کنید. خدماتی مانند ویزای آنلاین، تور مسافرتی و هتل نیز در اپلیکیشن و سایت فلای‌تودی قابل دریافت هستند.

اگر تجربه حمل حیوانات خانگی با هواپیما را داشته‌اید و یا نکات دیگری در خصوص قوانین حمل حیوانات با هواپیما می‌دانید، توصیه‌ها و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره حمل حیوان خانگی با هواپیما

سن مجاز حیوان برای حمل با هواپیما چقدر است؟

حیوان باید حداقل ۱۰ هفته سن و در برخی از کشورها حداقل ۱۲ هفته داشته باشد.

برای تحویل حیوان به باربری هواپیما چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

حداقل سه ساعت قبل از پروازهای خارجی و دو ساعت قبل از پروازهای داخلی در فرودگاه باشید.

قفس مناسب برای حمل حیوان‌ با هواپیما چه ویژگی‌هایی دارد؟

قفسی که برای حیوان خود انتخاب می‌کنید باید قفل داشته باشد، چرخ‌دار نباشد، منافذی برای جریان هوا داشته باشد و خیلی بزرگ یا کوچک نباشد.

بردن گربه به داخل کابین هواپیما امکانپذیر است؟

بعضی از ایرلاین‌ها مانند ترکیش، تحت شرایط خاصی این امکان را فراهم کرده‌اند.

حمل پرنده با هواپیما چگونه است؟

شرایط و قوانین حمل هر حیوانی با هواپیما وابسته به قوانین شرکت هواپیمایی می‌تواند متفاوت باشد.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما برای حیوانات چیست؟

مدارک واکسیناسیون معتبر، شناسنامه و گذرنامه حیوان (برای حیوان‌هایی که گذرنامه دارند)، تهیه‌ قفس مناسب برای حیوان و غیره.

30 نظرات

  1. مرسی از اینکه مقررات حمل حیوان خانگی رو توی سایت خوبتون گذاشتین. خیلی مفید و کاربردی هست و اینکه کمک میکنه تا بدونیم برای خارج شدن از کشور همراه با سگ یا گربه مون چه مواردی رو باید رعایت کنیم. اما خواستم تجربه خودم رو بگم تا بتونم به دوستانی که قصد خارج کردن حیوان خانگی خودشون دارن کمک کنم. سعی کنین برای سگ یا گربتون حتما یه باکس مناسب بگیرن. باکسی که تهیه می کنید باید با ابعاد سگتون همخونی داشته باشه تا توی سفر اذیت نشه و سر وصدا نکنه. اگه نمی دونین چه نوع باکسی برای سگ تون بخرین میتونین مقاله باکس سگ پت پرس بخونین. در مورد مزایا و معایب تمامی انواع باکس های سگ توضیح داده.

    • نازنین عزیز
      شرایط و قوانین حمل هر حیوانی با هواپیما وابسته به قوانین شرکت هواپیمایی می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است با توجه به اینکه سفرتان داخلی و یا خارجی است، با ایرلاین مربوطه تماس بگیرید و آخرین اطلاعات و قوانین را از خودشان جویا شوید.

  2. سلام
    ممنونم از اطلاعات مفیدتون
    فقط در مورد هواپیمایی ترکیش شنیده ام اجازه ورود پت سبک ( وزن با باکس نهایتا ٨ کیلو) را به داخل کابین میدهند. ایا این شرایط برای پرواز از ایران متفاوت است؟

    • سلام دوست عزیز
      در ایرلاین های ایران، اجازه همراه داشتن پت در کابین هواپیما وجود نداره و باید پت خودتون رو با باکس مخصوص، به قسمت بار تحویل بدید.

  3. درود بر شما خیلی عالی بود
    لطفا در صورت امکان جابجایی دوچرخه را از ایران به پرواز های خارجی و بالعکس توضیح بدید ما دو ساله دوچرخه بچه هامون را نتونستیم از ایران بیاریم .

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از توجهتون. قوانین حمل دوچرخه با هواپیما در پروازهای داخلی ساده است. در پروازهای داخلی ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم بار رو میتونید به قسمت بار هواپیما تحویل بدید و این میتونه شامل دوچرخه های بدون موتور هم باشه. اما در پروازهای خارجی قوانین کمی متفاوت تر و سختگیرانه تره. بنابراین باید قوانین ایرلاین مدنظر و مطالعه کنید و از شرایط و قوانین حمل بار با هواپیما مطلع بشید.

  4. سلام بچه ها
    من میخاستم پتمو ۳ تا سگ داشتم میخاستم که بفرستم المان اما چون زیته ها خیلی بالا بود با یه سایتی تونستم با اون قبمتی ه میخاستم بفرستم

      • سلام . وقت بخیر خواهش میکنم در مورد خارج کردن سگ از ایران به دبی راهنماییم کنید. دو تا سگ کوچیک دارم میخوام بیارمشون دبی. هر کس یه چیزی میگه دیگه گریه ام دراومده. خیلی استرس گرفتم از این همه اطلاعات ضد و نقیض . یکی میگه دبی فقط با کارگو قبول میکنه یکی میگه نه ، میتونی با همون پرواز خودت بدیش باربری بیاد با خودت. یکی میگه مدارکش فقط ده روز اعتبار داره از زمان صدور ، یکی میگه چهار پنج ماه زودتر باید اقدام کنی. یکی میگه خیلی ریسک داره و داستان داره یکی میگه براحتی انجام میشه. شما گفتی پتت رو آوردی دبی. خواهش میکنم صفر تا صد کارایی که کردی و تاریخ هایی که اقدام کردی رو بمن راهنمایی کن. ثواب داره🙏🏽

  5. سلام وقتتون بخیر ما ۵ سپتامبر سفری به ترکیه داریم که با پرواز ترکیش انجام میشه !
    آیا میتونیم پت خودمون رو که یه سگ ۴ کیلویی هست به داخل کابین ببریم؟

  6. سلام.سگم ژرمنه و میخوام ببرم کانادا. باکسی که مناسبشه حدود ۳ سانت در ارتفاع و ۵ سانت در عرض از حدکثر سایز اعلام شده ایرلاین بزرگتره.بنظرتون مشکلی پیش میاد؟ فرودگاه گیر میده؟ میشه راهنمایی کنید. به دفتر لوفتهانزا در فرودگاه امام زنگ میزنن جواب نمیدن. خود فرودگاه جواب درستی نمیدن.

    • کاربرگرامی، از آنجا که قوانین حمل حیوانات در کشورها و ایرلاین های مختلف دائما در حال تغییر است از همین رو برای اطمینان از شرایط حمل حیوان خانگی حتما پیش از سفر از کارشناسان ایرلاین مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین می توانید مشخصات کامل حیوان خانگی، کشور مقصد، ایرلاین مورد نظر، زمان پرواز و… را برای همکاران ما در فلای تودی ایمیل کنید تا به طور کامل به شما پاسخ دهند.

    • با سلام و احترام
      کاربر گرامی، با توجه به اینکه هر ایرلاینی مقررات خاص خود را برای ارسال حیوانات دارد و بهتر است قبل از سفر درباره این مقررات تحقیق کنید. همچنین، باید شرایط و قوانین کشور مقصد را هم مورد بررسی قرار دهید.

    • با سلام
      کاربرگرامی، برای اطلاع از این موضوع باید قوانین ایرلاین مورد نظر خود را مطالعه کنید. هر ایرلاینی قوانین خاص خود را برای حمل حیوانات دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید