جزیره زیبای کیش یکی از لوکس ترین جزایر جنوبی ایران است که در میان گردشگران داخلی و خارجی طرفداران بسیاری دارد. جزیره کیش در مقایسه با سایر جزایر مدرن‌تر و توسعه یافته‌تر است. علاوه بر این، گردشگران خارجی برای ورود به منطقه آزاد کیش نیازی به دریافت ویزا ندارند و تا ۱۴ روز می توانند بدون ویزا در این شهر اقامت داشته باشند. به همین دلیل حتی آن دسته از گردشگران خارجی که موفق به دریافت ویزا برای ورود به ایران نمی‌شوند این شانس را دارند تا به جزیره زیبای کیش سفر کنند و از تفریحات آبی بی نظیر آن در دریای نیلگون خلیج فارس، در کنار کیش گردی لذت ببرند. در ادامه به معرفی تعدادی از تفریحات و جاهای دیدنی کیش می‌پردازیم. با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

جاذبه‌ های تاریخی کیش | از شهر کاریز تا کشتی یونانی

کیش چه جاهای دیدنی دارد؟ شاید شنیدن نام جاهای تاریخی کیش، کمی عجیب برسد، اما قدمت این جزیره را می‌توان از سواحل مرجانی، شهر ۸۰۰ ساله حریره و قنات کاریز حدس زد. این شهر در زمان هخامنشیان مرکز صید مروارید بوده و به دلیل موقعیت استراتژیکش همواره مورد توجه قرار می‌گرفت. تماشای اماکن تاریخی کیش این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا بیشتر با تاریخ و گذشته این جزیره مرجانی آشنا شوند. علاوه بر این می‌توانید با دیدن عکس جاهای دیدنی کیش بیشتر این جزیره تاریخی را بشناسید.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

یکی از مکان های دیدنی کیش شهرزیرزمینی کاریز است. آب از گذشته تا به حال منبعی با ارزش و کمیاب در بسیاری از مناطق مختلف ایران بوده، به همین دلیل در بسیاری از مناطق خشک، ایرانیان باستان برای ذخیره و نگهداری آب‌های زیرزمینی، سیستم قنات را ابداع کردند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش هم با قدمتی ۲۵۰۰ ساله یکی از جاهای تاریخی کیش محسوب می‌شود. هزینه بازدید از این شهر ۸۰ هزار تومان برای هر نفر است و در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید از آن دیدن کنید.

%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA %DA%A9%DB%8C%D8%B4بهترین تفریحات کیش

کاریز کیش با وسعتی بیش از ۱۰٫۰۰۰ متر مربع در عمق ۱۶ متری از سطح زمین قرار دارد. در سفر به کیش پیشنهاد می‌کنیم حتما از این شهر زیرزمینی بی‌نظیر دیدن کنید. قطعا قدم زدن در تونل‌های این شهر تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. شهر زیرزمینی کاریز کیش با وجود اینکه ساختار باستانی خود را حفظ کرده، با برپایی غرفه‌های صنایع دستی، قهوه‌خانه‌ای سنتی، رستوران و گالری‌های هنری، ویژگی های دنیای مدرن را هم در خود جا داده است.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز کیش روی نقشه گوگل

map

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در ۵۴ سال پیش در نزدیکی سواحل این جزیره به گل نشسته است. اما می‌توان گفت که این کشتی باربری یونانی اکنون به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش و البته رایگان تبدیل شده است. در سال ۱۳۴۵ این کشتی ۱۳۶ متری در بازگشت به یونان به گل نشست و علی رغم تمامی تلاش‌ها برای نجات این کشتی موفق به انجام آن نشدند. اینجا همان جایی است که هر روز صدها نفر از گردشگران هنگام عصر در کنار ساحل جمع می‌شوند تا به تماشای غروب زیبای آفتاب در کنار این کشتی به گل نشسته، بنشینند.

کشتی یونانی کیش از جاهای دیدنی کیش

آدرس کشتی یونانی کیش روی نقشه گوگل

map

مجموعه درخت سبز کیش

مجموعه درخت سبز یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که در بخش شمالی این جزیره و نواحی سرسبز دره پرتغالی‌ها قرار دارد. مجموعه درخت سبز اطراف قدیمی‌ترین درخت کیش ساخته شده که گفته می‌شود قدمت این درخت مربوط به ۶۰۰ سال پیش است. بسیاری این درخت را به فال نیک می‌گیرند و اعتقاد دارند که این درخت کهنسال برایشان خوش یمن است. این مجموعه با آلاچیق‌های زیبا، فضای همیشه سبز و گل‌های رنگارنگ، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. علاوه بر این، مجموعه درخت سبز کیش در کنار دو جاذبه دیگر کیش به نام های شهر باستانی حریره و مخزن آب دوقلو واقع شده و با رفتن به این منطقه در حقیقت می‌توانید از سه جاذبه گردشگری کیش به صورت رایگان و همزمان دیدن کنید.

درخت سبز کیش از دیدنی های کیش

آدرس مجموعه درخت سبز کیش روی نقشه گوگل

map

شهر باستانی حریره کیش

از دیگر مکان‌های دیدنی کیش، می‌توان به شهر باستانی حریره اشاره کرد. گفته می‌شود این شهر باستانی همان جایی است که سعدی شاعر بلند آوازه کشورمان در اثر معروف خود، گلستان، از آن سخن گفته است. شهر باستانی حریره یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش به حساب می‌آید که در قسمت شمالی این جزیره واقع شده و وسعتی حدود ۱۲۰ هکتار دارد. ویرانه‌های به جای مانده از این شهر باستانی حاکی از رونق آن در زمان‌های دور دارد. بازدید از این شهر باستانی برای همه گردشگران رایگان است.

شهر باستانی حریره کیش

آدرس شهر باستانی حریره کیش روی نقشه گوگل

map

مخزن آب دوقلو کیش

مخزن آب دوقلو کیش یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش به حساب می‌آید که در نزدیکی شهر باستانی حریره و مجموعه درخت سبز قرار دارد. این مخزن دوقلو بر روی بقایای مخزن آبی باستانی بنا شده که پنج بادگیر آن با الهام از بادگیرهای یزد طراحی شده است. از این مخزن برای تهویه طبیعی هوا و خنک نگه داشتن آب و مواد غذایی استفاده می‌شد. برای دیدن از این آب انبار تاریخی نیازی به پرداخت هزینه نیست.

جاذبه های جزیره کیش

آدرس مخزن آب دوقلو کیش روی نقشه گوگل

Kish ارزانترین و بهترین فصل سفر به کیش

روستا باغو

بافت قدیمی جزیره کیش را می‌توان در روستا باغو تماشا کرد. قدمت این روستا به سال ۹۸۱ هجری قمری باز می‌گردد. به هنگام بازدید از روستا باغو می‌توانید از موزه مردم شناسی کیش که به عنوان یکی دیگر از دیدنی‌های کیش شناخته می‌شود و متعلق به یک تاجر مروارید بوده و سبک و سیاقی قدیمی و محلی دارد، هم بازدید کنید.

روستا باغو کیش

آدرس روستا باغو روی نقشه گوگل

تفریحات کیش | تفریحات آبی و مهیج جزیره

اگر به دنبال تفریح و هیجان هستید، حتما باید تفریحات کیش را امتحان کنید. کیش از آن مقاصد گردشگری به حساب می‌رود که افراد زیادی برای خرید و تفریح به آن سفر می‌کنند. تفریحات کیش برای هر سلیقه و سنی مناسب هستند، از تفریحات آبی تا گشت شبانه روی عرشه کشتی‌های کیش، دوچرخه سواری، موتورسواری و… را می‌توانید در جزیره مرجانی کیش تجربه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با تفریحات این جزیره آشنا شوید.

مجموعه پارک دلفین‌ کیش

پارک دلفین کیش یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی کیش به حساب می‌آید که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد. بیش از ۲۰ گونه پستاندار دریایی از جمله دلفین‌ها، شیرهای دریایی، گربه ماهی، فیل دریایی و پنگوئن در این پارک نگهداری می‌شوند. در محوطه پارک دلفین کیش، اتوبوس‌هایی برای جابجایی گردشگران و بازدید آن‌ها از این پارک در نظر گرفته شده است.

از جمله‌ بخش‌های این پارک می‌توان به دلفیناریوم، باغ پرندگان و استخرهای متفاوتی که گونه‌های متنوعی از پستانداران دریایی را نگهداری می‌کنند، اشاره کرد. دلفیناریوم کیش یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان محسوب می‌شود و کودکان می‌توانند یک روز خوب و شادی را در پارک دلفین تجربه کنند. هزینه بازدید از مجموعه پارک دلفین کیش برای هر نفر مبلغ ۳۵۰ هزار تومان است.

مجموعه پارک دلفین‌ کیش

جالب است بدانید، که شما می‌توانید با دلفین‌ها شنا و غواصی کنید. البته این تفریح کمی هزینه بردار است. برای شنا و غواصی با دلفین‌ها باید بلیط یک میلیون و ۷۴۴ هزار تومانی خریداری کنید. البته سایت‌های معتبر زیادی وجود دارد که امکان خرید بلیط با تخفیف را فراهم کرده است.

آدرس مجموعه پارک دلفین‌ کیش روی نقشه گوگل

map

لاک پشت‌های دریایی کیش

در سواحل غربی و جنوبی جزیره کیش بین ماه‌های اسفند تا مرداد، لاک پشت های پوزه عقابی، از آب‌های این منطقه حفاظت شده بیرون می‌آیند تا در ساحل تخم‌گذاری کنند. گردشگرانی که در این فصول به کیش سفر می‌کنند، این شانس را دارند تا به تماشای لاک پشت‌های غول پیکری که در میان امواج شنا می‌کنند بپردازند. شما هم می توانید از فاصله‌ای امن از لاک پشت‌هایی که مشغول کندن حفره برای گذاشتن تخم‌هایشان داخل آن‌ها هستند عکس بگیرید و یا به زیر آب بروید و در کنار آن‌ها شنا کنید.

جاهای دیدنی جزیره کیش

تفریحات آبی کیش

از مهمترین تفریحات هیجان‌انگیز و مهیج کیش، می‌توان به بازی های متنوع آبی آن اشاره کرد. برای انتخاب این تفریحات آبی گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. اگر علاقمند به کشف دنیای زیر آب هستید، غواصی بهترین گزینه است. پیش از ورود به آب برای غواصی، آموزش‌های لازم به شما ارائه خواهد شد و سپس همراه با یک مربی به زیر آب سفر خواهید کرد. اگر عاشق هیجان هستید، بنانا، شاتل و جت اسکی گزینه‌های مناسبی هستند. در این بازی‌ها شما نهایت سرعت را روی آب تجربه خواهید کرد و همچنان باید به تلاش کردن خود برای جلوگیری از غرق شدن و افتادن در آب ادامه دهید.

تفریحات آبی کیش

اگر ترسی از ارتفاع ندارید، حتما پاراسل سواری را در برنامه خود قرار دهید. در این بازی شما با قایق به میانه‌ آب‌های خلیج فارس رفته، سپس توسط چترهای پاراسل به ارتفاع ۲۰-۳۰ متری خواهید رفت. چشم‌اندازی که از جزیره زیبای کیش مشاهده می‌کنید را هرگز فراموش نخواهید کرد. در کنار این تفریحات آبی که نام بردیم شما می‌توانید نوعی دیگر از هیجان را در کیش با اسکوتر زیردریایی، اسکی روی آب، فلای بورد و پدل بورد امتحان کنید.

هزینه تفریحات آبی در کیش چقدر است؟

به طور کلی سفر به کیش، مراکز خرید و تفریحات آن در دسته جاهای لوکس کیش محسوب می‌شود. با این وجود می‌توانید با استفاده از راهکارهایی مانند خرید بلیط‌های تخفیف دار تا حد زیادی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

وقتی به کیش سفر می کنید، نمی توانید از تفریحات آبی آن بگذرید. طبیعی است که استفاده از این تفریحات نیازمند پرداخت هزینه است. برخی از هزینه های تفریحات آبی کیش که می توانید از طریق سایت های مختلف با دریافت تخفیف از آن لذت ببرید را در ادامه می بینید.

تفریح آبی هزینه حدودی بلیط هزینه بلیط با تخفیف
پاراسل۶۵۴ هزار تومان  ۳۷۰ هزار تومان
شاتل ۲۱۸ هزار تومان ۹۵ هزار تومان
پارک آبی کیش اوشن۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان
غواصی۶۵۴ هزار تومان۳۷۰ هزار تومان
اسکوتر زیر دریایی۸۷۴ هزار تومان ۷۱۵ هزار تومان
فلای بورد ۸۷۲ هزار تومان ۶۹۵ هزار تومان
اسکی روی آب۶۵۴ هزار تومان  ۴۸۹ هزار تومان
پدل بورد ۵۴۵ هزار تومان  ۴۶۲ هزار تومان

اگر هم علاقه‌ای به بازی‌های مهیج ندارید، نگران نشوید در کیش انواع کشتی‌های تفریحی وجود دارند که می‌توانید با آرامش به دنیای آب سفر کنید. از جمله کشتی‌های تفریحی می‌توان به کشتی آکواریوم معروف به قایق‌های کف شیشه‌ای یا کشتی‌های تفریحی با برگزاری جنگ‌های شبانه و پذیرایی با شام اشاره کرد.

پارک‌ های آبی کیش

پارک‌ های آبی کیش از پرطرفداران تفریحات جزیره به شمار می‌آیند. کیش پارک آبی اوشن و بادی مارینا را در خود جای داده است. پارک آبی اوشن از زیباترین و مهیج ترین پارک‌های آبی ایران محسوب می‌شود. پارک آبی اوشن در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۵ کیلومتر در کیش افتتاح گردید. پارک آبی اوشن جز اولین تم پارک آبی و روباز در ایران به شمار می‌رود که برگرفته از داستان راز قلعه خورشید است. از امکانات و تفریحات اوشن پارک می‌توان به ۱۳ سرسره، ۴ استخر، مرکز ماساژ، رستوران و کافی شاپ نام برد.

پارک‌ های آبی کیش

پارک آبی بادی مارینا، در ساحل هتل مارینا پارک کیش قرار دارد. در این پارک بادی، وسایل و تفریحات بادی در کنار هم قرار گرفته‌اند و باید بتوانید و با سرخوردن از سرسره‌ها و پرش روی تیوب‌ها از موانع سر راه خود عبور کنید. این پارک بادی در حال حاضر فقط برای آقایان قابل استفاده است.

تفریحات غیر آبی جزیره کیش

در جزیره کیش امکانات و بازی‌های مهیج و بعضا ترسناکی وجود دارند که آدرنالین را به اوج خود می‌رسانند. از بهترین این تفریحات می‌توان به قلعه وحشت، اتاق فرار، پیست سافاری، پینت بال، موتور دریفت، شتر سواری و بولینگ مریم اشاره کرد.

تفریحات و جاذبه های گردشگری کیش

ماهیگیری در کیش هم یکی از تفریحاتی است که می‌تواند، تجربه‌ای بی نظیر برای شما رقم بزند. اگر اهل ماهیگیری هستید و دوست دارید این تجربه را در کیش داشته باشید، به بازار ساحل اسکله میرمهنا بروید. ساحل مرجانی در این اسکله ماهی‌ها را به این سمت هدایت می‌کند، در این شرایط می‌توانی یک تجربه شیرین ماهیگیری را از این سفر داشته باشید.

پارک برفی پنگوئن کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش در تابستان که شما را چند ساعتی از گرمای شرجی تابستان دور می‌کند، پارک برفی پنگوئن نام دارد. این پارک برفی با تولید برف مصنوعی و دمای محیطی منفی ۶ درجه میزبان تجربه‌ای لذت بخش در گرمای جزیره به شمار می‌آید. در این پارک برفی شما می‌توانید از تفریحات جذابی مانند سورتمه سواری، اسکی روی یخ برف بازی و… را انجام دهید. کافه پنگوئن و کافه رستوران پارک با انواع نوشیدنی گرم و سرد و دسرها آماده پذیرایی از مهمانان مجموعه هستند.

پارک برفی پنگوئن کیش

گردش دور جزیره کیش

شب های جزیره کیش، حال و هوایی دیگر دارد، با کرایه خودرو، موتور یا دوچرخه این امکان را دارید تا کیش گردی را در شب تجربه کنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که جزیره کیش قوانین رانندگی خاصی دارد و رعایت آن توسط کیشوندان جزیره را تبدیل به مکانی امن و آرامش بخش کرده است. با اجاره خودرو برای یک روز هم لذت سواری در ماشین‌های اخرین مدل را خواهید داشت و هم با رانندگی در جاده جهان می‌توانید سواحل بکر جزیره را تماشا کنید.

بهترین جاهای دیدنی کیش

در سراسر جزیره مسیر ویژه برای دوچرخه سواران فراهم شده است تا بتوانند با خاطری آسوده، لذت زیبای دوچرخه سواری را در جوار دریای خلیج فارس تجربه کنند. یکی دیگر از تجربه‌های منحصر به فرد جزیره کیش را می‌توان، موتورسواری نام برد که امکان آن برای خانم‌ها نیز فراهم است و می‌توانید با گرفتن عکس جاهای دیدنی کیش را ثبت لحظه کنید.

تله کابین کیش

یکی از جدیدترین و مدرن ترین جای دیدنی کیش، تله کابین جزیره است که به تازگی و در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح شد. این تله کابین در دو مسیر رفت و برگشت مسافتی حدود شش کیلومتر را می‌پیماید. تماشای مناظر جزیره و آب‌های نیلگون خلیج فارس از ارتفاع ۳۰ متری تجربه دل انگیزی را برای مسافران رقم خواهد زد.

تله کابین کیش

پارک های جزیره کیش

پارک‌های جزیره با توجه به موقعیت ساحلی و نزدیکی به دریا، از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار می‌آیند. پارک سیمرغ که در جنوب شرقی جزیره واقع شده از امکانات تفریحی نظیر زمین بدمینتون، میز پینگ پنگ، پیست اسکیت، جاده سلامتی و… را برخوردار است. پارک ماهیگیر، یکی دیگر از پارک های پرطرفدار جزیره کیش محسوب می‌شود. از جذابیت های پارک ماهیگیر می‌توان به نورپردازی‌های آن اشاره کرد که با غروب آفتاب و خنک شدن هوا، جلوه خاصی به پارک می‌بخشند.

پارک های جزیره کیش

جاهای دیدنی کیش برای کودکان

اگر در سفر به کیش کودکی همراه خود دارید، حتما آشنایی با جاهای دیدنی کیش برای کودکان را باید بشناسید. در این جزیره زیبا از تفریحات کودکانه غافل نشده‌اند. این سفر نه تنها برای بزرگسالان که حتی برای کودکان هم تجربه بی نظیری خواهد بود.

جاهای دیدنی کیش برای کودکان

در بسیاری از اماکن دیدنی و گردشگری بزرگسالان فضاهای مخصوص کودکان نیز در نظر گرفته شده است. بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • کشتی آکواریوم کیش
  • باغ پرندگان کیش
  • دلفیناریوم کیش
  • پارک آبی اوشن
  • تم پارک سنتر
  • دوچرخه سواری کودکان
  • فان کلاب کیش
  • شهربازی هایلند
  • پارک آبی کودکان در کیش

مراکز خرید کیش

یکی از لذت ‌بخش ترین تفریحات هر سفری خرید است، کیش هم با توجه به قرار گیری در منطقه آزاد تجاری از این قائده مستثنی نیست. اجناس در جزیره کیش شامل گمرکی نمی‌شوند در نتیجه از قیمت پایینتری نسبت به سایر نقاط کشوربرخوردارند. از مهم ترین مراکز خرید کیش می‌توان به بازار پردیس ۱ و۲، مجتمع تجاری کیش، مرکز خرید مرجان، مروارید، سارینا ۱، دامون، مریم و رویا مال اشاره کرد.

مراکز خرید کیش و دیدنیهای کیش
%D9%87%D8%AA%D9%84 %D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AC %DA%A9%DB%8C%D8%B4 بهترین هتل های کیش

جاهای دیدنی کیش در شب

جاهای دیدنی کیش در شب هم تجربه‌ای بی نظیر است. با غروب آفتاب و خنک شدن هوا، جمعیت بیشتری از مسافران و کیشوندان را در سطح شهر مشاهده می‌کنید. از دیگر تفریحات جزیره زیبای کیش در شب می‌توان جنگ‌های شبانه، کنسرت و گشت‌های شبانه شناورها روی دریای خلیج فارس را نام برد. برنامه‌های موزیکال و شادی که شما را برای چند ساعتی از همه چی فارغ می‌کنند و لحظات شاد و سراسر شادی را برایتان رقم خواهند زد.

جاهای دیدنی کیش در شب

کیش را بدون دیدن جاهای دیدنی آن، ترک نکنید

فرقی ندارد که شما چند سال دارید، با دوستانتان قصد سفر دارید یا با خانواده. کیش مقصد جذابی برای همه سلیقه‌ها به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده تا جزیره زیبای کیش جایگزین مقاصد گردشگری خارجی شود. پس با رزرو ارزان هتل های کیش چند روزی را مهمان جزیره مرجانی کیش باشید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

اگر قصد سفر به کیش را دارید، باید بدانید که این جزیره ایستگاه قطار ندارد. بنابراین، برای سفر به کیش با خرید بلیط قطار باید از یکی از شهرهایی که به این جزیره پرواز یا کشتی دارند، استفاده کنید. اگر از شهرهایی که به قطار متصل هستند، قصد سفر به کیش را دارید، می‌توانید از قطار برای سفر به بندرعباس استفاده کنید. از بندرعباس نیز می‌توانید با کشتی یا هواپیما به کیش سفر کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا تفریحات و جاذبه‌های گردشگری کیش را به شما معرفی کنیم. خوشحال می‌شویم اگر شما هم تجربه‌ای مشابه داشتید با ما و خوانندگان مجله فلای تودی در ارتباط بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کیش

بهترین جاهای دیدنی کیش در پاییز کدام است؟

ساحل درختان نارگیل، یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در پاییز به شمار می‌روند.

جاهای دیدنی کیش در زمستان کدامند؟

زمستان در کیش، آب و هوای معتدل و خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند از جاهای دیدنی زیادی نظیر کشتی یونانی، روستای باغو و… بازدید کنند.

قیمت جاهای دیدنی کیش چقدر است؟

قیمت جاهای دیدنی کیش متفاوت است اما به طور معمول هزینه بازدید از موزه از ۲۵ تومان شروع می‌شود.

تفریحات لاکچری کیش کدامند؟

کرایه کشتی تفریحی خصوصی، کرایه خودرو ، کرایه جیروکوپتر (هلیکوپتر تفریحی) از تفریحات لاکچری کیش به حساب می‌آیند.

بهترین جاهای دیدنی کیش در تابستان کدامند؟

شهر زیرزمینی کاریز، تماشای کشتی یونانی، پارک پنگوئن و تله کابین از جاهای دیدنی کیش در تابستان هستند.

بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان کجاست؟

پارک پنگوئن و دلفیناریوم کیش بهترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شوند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید