اگر صبح زود روی سنگ‌فرش‌های میدان سرخ یا کرانه‌های رودخانه مسکو قدم بزنید و به اطراف نگاه کنید، تشخیص اینکه در چه قرنی هستید، برایتان سخت‌تر از همیشه می‌شود. شاید مسکو با بیش از ۱۱ میلیون نفر شهروند یکی از پرجمعیت‌ ترین شهرهای جهان باشد، اما این موضوع سنت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر را تغییر نداده است. مسکو، شهری با تاریخ شگفت‌انگیز، معماری رنگارنگ و ساختمان‌هایی است که در هیچ کجا دنیا نمونه‌اش را نخواهید دید. جاهای دیدنی مسکو با معماری تزاری، کلیساهای قرون وسطایی و تجربه‌ای بصری که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. اگر ایده‌ای ندارید که در سفر به مسکو باید از کجا شروع کنید، در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی با لیستی از بهترین جاذبه های دیدنی مسکو با ما همراه باشید. 

کاخ کرملین مسکو| خانه آخرین تزار روسیه

کاخ کرملین (Kremlin Palace) بدون شک یکی از مهمترین جاهای دیدنی مسکو روسیه است. یک مجموعه مستحکم قرن پانزدهمی که مساحتی معادل ۲۷۵ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. این مجموعه توسط دیوارهای هزار ساله احاطه شده و بیش از ۷۰۰ اتاق دارد و زمانی محل زندگی خانواده تزار روسیه بوده است. این کاخ اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور روسیه محسوب می شود.

البته مجموعه عظیم کاخ کرملین شامل ساختمان‌های دیگری نیز می‌شود که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع و تعدادی برج، کرملین یک اسلحه خانه باستانی هم دارد. علاوه‌ بر این در بازدید از کاخ کرملین می‌توانید از موزه عجیب این کاخ هم دیدن کنید. جایی که می‌توانید همه چیز از تاج سلطنتی و کالسکه‌های امپراتوری گرفته تا تخت و تاج ایوان مخوف را از نزدیک ببینید. اگر روزی سفر به روسیه را تجربه کردید، کاخ کرملین را در فهرست جاذبه های مسکو از قلم نیندازید.

  • ساعت بازدید از کاخ کرملین: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر
کاخ کرملین مسکو

تالار بولشوی | قدیمی ترین سالن اپرا جهان

تالار بولشوی (Bolshoi Theatre) مسکو بزرگترین و یکی از قدیمی ترین سالن های باله و اپرا در جهان است. اگرچه بولشوی در طول قرن گذشته چندین بازسازی اساسی را پشت سر گذاشته، اما اگر آن را از نزدیک ببینید متوجه می‌شوید که همچنان تمام عظمت نئوکلاسیک خود را حفظ کرده است.

البته معماری و ساختمانی که امروز از تئاتر بولشوی می‌بینید، در سال ۱۸۲۴ و پس از سوختن ساختمان قدیمی پایه‌ریزی شد. اگر از تماشای این ساختمان عجیب سیر شوید و تصمیم بگیرید قدم به داخل این سالن بگذارید، مخمل قرمزی که کف سالن کشیده شده، لوسترهای کریستالی سه طبقه و دکور طلایی، حسی شبیه قدم زدن در دوره رنسانس را به شما می‌دهد. اگر به آثار کلاسیک علاقه دارید می‌توانید در این سالن از تماشای نمایش‌های کلاسیک لذت ببرید. تالار بولشوی از آن دسته ساختمان‌های عجیبی است که تماشای جاهای دیدنی مسکو با عکس یا حتی نوشته نمی‌تواند حس تجربه‌اش را به شما منتقل کند. برای تجربه بولشوی باید روی مخمل های قرمز این تالار قدم بزنید.

  • ساعت بازدید از تالار بولشوی: برای بازدید از این جاذبه مسکو باید از قبل بلیط گرفته و طبق ساعتی که نمایش موردنظر شروع می‌شود، در محل حضور پیدا کنید.
تالار بولشوی قدیمی ترین سالن اپرا جهان
%D8%AC%D8%A7%D9%85 %D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C 2018 %D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87 راهنمای سفر به مسکو

مرکز خرید گوم مسکو | قصری از شیشه و گرانیت

مرکز خرید گوم (GUM) یکی از قدیمی‌ترین و مجلل ترین مراکز خرید مسکو به شمار می‌رود. البته گوم مسکو فقط یک پاساژ تجاری نیست بلکه یک شگفتی معماری محسوب می‌شود. جالب است بدانید که کلمه گوم درحقیقت مخفف فروشگاه اصلی جهانی است. این ساختمان عجیب  در اواخر دهه ۱۸۰۰ به سبک نئوروسی ساخته شد تا ترکیبی زیبا از یک اسکلت فولادی و ۲۰هزار صفحه شیشه‌ای را به نمایش بگذارد. ترکیبی جالب که در نهایت به شکل یک سقف قوسی درمی‌آید.

مرکز خرید گوم در زمان ساخت یک ساختمان منحصربه فرد به نظر می‌رسید، چون از شیشه ساخته شده بود و شیشه باید آنقدر قوی باشد که در برابر زمستان‌های پر برف روسیه مقاومت کند. همین موضوع مرکز خرید گام را به یکی از جاهای دیدنی مسکو در زمستان تبدیل کرده است.

البته همه معماری جالب این ساختمان به سقف شیشه‌ای خلاصه نمی‌شود. نمای بیرونی ساختمان گوم مسکو به اندازه نمای داخلی چشمگیر است و ساختمانی لوکس پوشیده از سنگ مرمر و گرانیت دارد. اگرچه این ساختمان دیگر بزرگترین مرکز خرید در مسکو نیست، اما همچنان زیباترین مرکز خرید این شهر به شمار می‌رود. شاید مرکز خرید گام با وجود برندهایی مثل گوچی و مانولو بلانیک مقصدی ایده‌آل برای خرید در مسکو نباشد، اما زیبایی ساختمان آن ارزش دیدن دارد.

علاوه بر بوتیک‌های لوکس در طبقه سوم مرکز خرید گام گزینه‌های خوبی برای غذا خوردن در مسکو است. در طبقه سوم این ساختمان یک غذاخوری به سبک شوروی وجود دارد که غذاهای سنتی روسی را سرو می‌کند، همچنین در این طبقه می‌توانید بستنی‌های دست‌ساز و سنتی روس را امتحان کنید. به‌طورکلی اگرچه مرکز خرید گام جزو ارزانترین مراکز خرید مسکو نیست، اما به دلیل معماری عجیبش یکی از بهترین جاذبه های مسکو به حساب می‌آید.

سایت رسمی مرکز خرید گام مسکو: https://gumrussia.com /

ساعت کار مرکز خرید گوم مسکو: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

مرکز خرید گوم مسکو

مقبره لنین | جسد مومیایی لنین

در مقبره لنین (Lenin’s Mausoleum) می‌توانید جسد مومیایی شده لنین را ببینید که در یک تابوت شیشه‌ای ضد گلوله دراز کشیده است. درست مثل اینکه به خواب رفته باشد. اگرچه بازدید از مقبره و تماشای یک مومیایی در سفر کار غیرعادی به نظر می‌رسد، اما اگر به تاریخ علاقه داشته باشید، تماشای لنین در سفر به مسکو برایتان تجربه تکرارنشدنی و جزو یکی از جالب ترین اماکن دیدنی مسکو خواهد بود.

مقبره لنین، آخرین محل استراحت رهبر شوروی، درست در نقطه مرکزی میدان سرخ مسکو قرار گرفته است. در ابتدا قرار بود جسد لنین پس از چند روز نمایش عمومی به خاک سپرده شود، اما این طرح به سرعت تغییر کرد. پس از بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مقبره لنین در مدت شش هفته، تصمیم گرفته شد که یک تابوت جدید و یک فضای نمایش دائمی‌تر برای لنین ساخته شود، راهکاری که بتواند جسد لنین را برای مدت بسیار طولانی‌تر از حد انتظار حفظ کند.

در جریان همین تصمیم مقبره لنین ساخته و به یکی از دیدنی های مسکو تبدیل شد. در طول سال‌ها این مقبره و پله‌های مرمرین آن جایگاه اصلی رهبران شوروی بوده، نقطه‌ای استراتژیک که از آنجا رژه‌ها و رویدادهای میدان سرخ را تماشا می‌کردند.

ساعت بازدید از مقبره لنین: از ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر

مقبره لنین در مسکو روسیه

میدان سرخ مسکو | قلب تپنده روسیه

تمام خیابان های اصلی مسکو از میدان سرخ (Red Square) شروع می‌شود، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا به این میدان قلب مسکو می‌گویند. میدان سرخ مسکو جاذبه‌ای شگرف است که درخشش آن هیچوقت کم نمی‌شود. وسعت این میدان مربعی شکل ۷۳ هزار مترمربع بوده و با بناهایی از دوران مختلف روسیه به یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین مکان‌های گردشگری این کشور تبدیل شده است.
بسیاری از خیابان‌های اصلی مسکو به این میدان منتهی می‌شوند، و این سبب شده میدان سرخ میدان اصلی شهر مسکو محسوب شود. میدان سرخ مسکو نه فقط به دلیل اتفاقات تاریخی که در آن رخ داده بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. میدان سرخ نقش بسیار مهم و کلیدی را در تاریخ روسیه ایفا کرده و شاهد اتفاقات و رویدادهای متعددی در طول عمر خود بوده است. این میدان در دوره‌های مختلف تاریخی بارها مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.
در قرن سیزدهم بعد از حمله تاتارها و مغول‌ها به شهر چوبی مسکو و به آتش کشیده شدن قلعه چوبی کرملین، ایوان سوم دیواره‌های سنگی بزرگی را در اطراف کرملین برپا کرد که بلندترین آن‌ها در سمت میدان سرخ بود.در اوایل قرن هفدهم بنای زیبای دیگری نیز به مجموعه میدان سرخ اضافه کردند. کازان، این کلیسای باشکوه برای گرامیداشت پیروزی شاهزاده پوژارسکی بر متجاوزان لهستانی در سال ۱۶۱۲ ساخته شد.
یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌ها و جنگ‌هایی که در میدان سرخ مسکو اتفاق افتاد در دوران حمله ناپلئون بناپارت به روسیه در سال ۱۸۱۲ بود. او در این نبرد پیروز شد و شهر مسکو را به آتش کشید. بعد از این آتش‌سوزی چهره میدان سرخ تغییر کرد. در دوران اتحاد جماهیر شوروی رژه‌ها، سخنرانی‌ها و تظاهرات مختلف نظامیان و کمونیست‌ها در این میدان چهره نظامی و قدرتمند به این میدان داد.

میدان سرخ مسکو

بخش عمده‌ای از هویت میدان سرخ با بناهای تاریخی همجوار آن تعریف می‌شود. بناهایی که هر کدوم تاریخ و اهمیت خود را دارند. بدون بازدید از این بناها سفر به مسکو و میدان سرخ ناتمام می‌ماند. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بنای سنت باسیل، ارگ بزرگ کرملین، کلیسای جامع کازان، موزه تاریخی دولت، بنای یادبود لنین، دروازه رستاخیز و کیلومتر صفر مسکو.

اغلب مردم فکر می‌کنند نام میدان سرخ به دلیل سرخی ساختمان‌هایش و یا به خاطر پرچم سرخ داس و چکش اتحاد جماهیر شوروی به این نام خوانده می‌شود، درحالی‌که این‌گونه نیست. این میدان در طول تاریخ نام‌های گوناگونی داشته و در اواخر قرن هفدهم این میدان به نام امروزی خود میدان سرخ تغییر نام داد که برگرفته از معنی کلمه کراسنایا است که در زبان روسی قدیم به معنای زیبا بود و اکنون سرخ معنی می‌شود. نامی که در حقیقت برازنده‌ترین اسم برای این میدان چشم‌نواز است.

موزه فضانوردی مسکو | از لباس‌های یوری گاگارین تا تکه‌هایی از ماه!

وقتی نوبت به اکتشافات فضایی می‌رسد، روسیه یکی از اولین‌های جهان به حساب می‌آید. برای همین شاید بازدید از موزه فضانوردی (Museum of Cosmonautics) در هیچ کجای جهان به اندازه مسکو جذاب نباشد. این مجموعه بیشتر از ۸۵ هزار دیدنی جالب دارد که برای علاقمندان به فضا، کیهان و نجوم هنوز هم الهام‌بخش است.

در نمایشگاه اصلی موزه فضانوردی مسکو می‌توانید کپسول فضایی مورد استفاده یوری گاگارین، اولین انسانی است که به فضا سفر کرد را از نزدیک ببینید. تکه‌هایی از ماه، لباس فضایی شوروی و یک واحد پیشران موشک از دهه ۱۹۶۰ چند گزینه از مهم‌ترین دیدنی های مسکو و موزه فضانوردی روسیه هستند. در یکی دیگر از قسمت‌های موزه می‌توانید بخش‌های داخلی ایستگاه فضایی میر را از نزدیک ببینید، علاوه‌براین ماکت‌های جذابی از اولین اسپوتنیک‌ها و سفینه فضایی هم در این موزه وجود دارد. چه آرزوی رفتن به ماه را داشته باشید، چه عاشق ستاره‌شناسی و نجوم باشید، موزه فضانوردی مسکو از آن دسته جاذبه های دیدنی و گردشگری مسکو است که نباید از دستش بدهید.

سایت رسمی موزه فضانوردی مسکو :  https://kosmo-museum.ru/?locale=en

ساعت بازدید از موزه فضانوردی مسکو: ساعت بازدید از موزه فضانوردی در روزهای مختلف سال متغییر است، برای اطلاعات بهتر حتما قبل از رفتن سایت رسمی موزه فضانوردی مسکو را بررسی کنید.

موزه فضانوردی مسکو

متروی مسکو | جاذبه توریستی روسیه در زیر زمین!

متروی مسکو (Moscow Metro) به خودی‌خود یک تجربه منحصربه‌فرد و جزو جاذبه های مسکو است. شاید عجیب باشد اما حتی رفتن به زیرزمین برای قدم زدن در ایستگاه های مترو مسکو گزینه‌ای محسوب می‌شود که هیچ یک از توریست‌های مسکو از دست نمی‌دهند. البته با وجود ۲۲۳ ایستگاه و ۱۲ خط مترو انتخاب بهترین ایستگاه مترو مسکو برای هر گردشگری سخت می‌شود. به همین دلیل اگر زمان کوتاهی در مسکو دارید بهتر است از زیباترین ایستگاه‌های مترو مسکو شروع کنید.

ایستگاه آرباتسکایا زیباترین ایستگاه مترو روسیه به شمار می‌رود. این ایستگاه توسط یک معمار و طراح آسمان خراش ساخته شده است. آرباتسکایا تنها ایستگاه مترویی است که دکوری با صفحات گرانیتی رنگارنگ و لوسترهای برنزی دارد. یکی دیگر از ایستگاه های زیبا مترو روسیه، ایستگاه تیترالنایا یا ایستگاه مترو تئاتر روسیه محسوب می‌شود. این ایستگاه با مجسمه‌هایی که در حال رقصیدن با لباس‌های سنتی روسیه هستند، تزئین شده است. یکی دیگر از این ایستگاهای شگفت‌انگیز، ایستگاه پارک کولتوری است که در کنار پارک گورکی قرار گرفته است. این ایستگاه از  سنگ مرمر پوشیده شده است و نمای خیره کننده‌ای دارد.

ساعت کاری مترو روسیه: ساعت کاری مترو بین ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۱:۰۰ بامداد است، اما باید توجه داشته باشید که مترو مسکو در اوایل صبح و بعد از ساعت ۱۶ بعد از ظهر بسیار شلوغ می‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن از این مراکز دیدنی مسکو در میانه‌ روز به مترو بروید.

مترو مسکو

موزه دولتی تاریخ مسکو | از اتاق ناهارخوری تزار تا کلیسای پانصد ساله!

موزه دولتی تاریخ مسکو (State Historical Museum) یک مجموعه فرهنگی در فضای باز است که از چهار مکان تاریخی مختلف تشکیل شده است. املاک کولومنسکویه مهمترین قسمت موزه دولتی روسیه به شمار می‌رود. املاک کولومنسکویه در قرن چهاردهم به عنوان اقامتگاه تابستانی تزارها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

موزه دولتی تاریخی روسیه تقریبا۳۰۰ هکتار وسعت دارد و پر از ساختمان‌های افسانه‌ای است. از جمله ساختمان‌های جالب این موزه و اماکن دیدنی مسکو می‌توان به کلیسای سنگی پانصد ساله، برج آب، قلعه‌های عجیب و  موزه ۲۴ اتاقه چوبی اشاره کرد. در موزه ۲۴ اتاقه شما می‌توانید اتاق ناهارخوری تزار الکسی اول را از نزدیک ببینید. به جز ساختمان‌های جذاب، این مجموعه پر از باغ‌های زیبا و مناطق پیک‌نیک در کنار رودخانه به شمار می‌رود. به‌طورکلی می‌توان گفت موزه دولتی تاریخ روسیه همان نقطه‌ای است که شما می‌توانید در آن روسیه قرون وسطایی را از نزدیک ببینید.  

  • سایت رسمی موزه دولتی تاریخ مسکو:  http://mgomz.com       
  • ساعت بازدید از موزه دولتی تاریخ روسیه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ بعدازظهر
موزه دولتی تاریخ مسکو

گالری ترتیاکوف مسکو | بزرگترین مجموعه هنری جهان

گالری ترتیاکوف (The State Tretyakov Gallery) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری در جهان است که بیش از ۱۸۰ هزار نقاشی، مجسمه و آثار هنری مذهبی دارد. این گالری یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مسکو است که به رنگ های قرمز و سفید و به سبک کلاسیک روسی ساخته شد. این جاذبه مسکو در نزدیکی کاخ کرملین قرار دارد و در اوایل قرن بیستم ساخته شده است.

از آثار هنری مهم این گالری می‌توان به نماد مادر خدا اشاره کرد. یک نماد سه بعدی از حضرت مریم و کودکش که به قرن ۱۱۰۰ باز می‌گردد. یکی‌دیگر از آثار این موزه نماد تثلیث اثر آندری روبلف است که به قرن پانزدهم باز می‌گردد. به جز نقاشی‌های معروف، توریست‌ها می‌توانند در محوطه موزه نیز مجسمه ۸۶ متری پیتر کبیر و تعدادی مجسمه رئالیسم سوسیالیستی را نیز از نزدیک ببینند.

سایت رسمی گالری ترتیاکوف مسکو: https://www.tretyakovgallery.ru/en/

ساعت بازدید از گالری ترتیاکوف مسکو: از ۱۰ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر

گالری ترتیاکوف مسکو

خیابان آربات مسکو | شبگردی در روسیه

خیابان آربات (Arbat Street) یکی از بهترین جاهای دیدنی مسکو در شب و معروف ترین خیابان روسیه محسوب می‌شود. آربات یکی از بهترین اماکن دیدنی مسکو برای پیاده‌روی به شمار می‌رود و از قرن پانزدهم نیز به همین دلیل مشهور شد. خیابان آربات در اصل یک مسیر تجاری در حومه شهر مسکو بوده اما اکنون در مرکز شهر قرار دارد و پر از ساختمان‌های شیک، بوتیک های لوکس و کافه های شلوغ است.

چراغ‌های خیابانی زیبا و دو مجسمه مهم  یکی از شاهزاده توراندوت و دیگری از شاعر دوران شوروی، بولات اوکودژاوا سه نماد مهم این خیابان هستند. شب های خیابان آربات همیشه شلوغ و پر از جمعیت است. این خیابان بهترین نقطه مسکو برای خرید سوغاتی یا نشستن در یک کافه فضای باز محسوب می‌شود.

علاوه بر این با بازدید از خیابان آربات می‌توانید خانه الکساندر پوشکین شاعر معروف روس را از نزدیک ببینید یا در کافه‌ای قهوه بخورید که سال‌ها پیش پاتوق محبوب نویسندگانی چون آنتوان چخوف و لئو تولستوی بوده است. اگر به دنبال جاهای دیدنی مسکو در شب هستید، شب های آربات را از دست ندهید.

شبگردی در مسکو روسیه

پارک گورکی | یوگا، قایق سواری و اسکی در چند ساعت

اگر اهل ادبیات باشید، حتما ماکسیم گورکی نویسنده مشهور روس را می‌شناسید. گورکی در زمان حیاتش پنج بار نامزد جایزه نوبل ادبیات شد، اما هرگز آن را دریافت نکرد. پارک گورکی مسکو (Gorky Central Park of Culture and Leisure) به نام این نویسنده مشهور نامگذاری شده و درست در حاشیه رودخانه مسکو قرار گرفته دارد. یک پارک ۱۲۰ هکتاری که از برکه‌ها، درخت‌ها و فضای سبز زیبا تشکیل می‌شود.

پارک گورکی از آن دسته جاذبه های دیدنی و گردشگری مسکو است که  هم در بین مردم روسیه و هم در بین گردشگران محبوب است. در این پارک گزینه‌های زیادی برای تفریح وجود دارد، از تخت‌های آفتاب‌گیر و کلاس‌های رایگان یوگا گرفته تا مکان‌های مختلف برای بازی کودکان. علاوه براین در پارک گورکی شما می‌توانید حیواناتی مثل آهو، خرگوش و قرقاول را نیز از نزدیک ببینید.

بازدیدکنندگان پارک گورکی می‌توانند برای گشت و گذار راحت‌تر در پارک قایق‌های پارویی و دوچرخه کرایه کنند. اگر در فصل تابستان و زمانی که هوا گرمتر است به این پارک بروید، می‌توانید در سالن سینمای روباز فیلم تماشا کنید و یا از اجراهای خیابانی نوازندگان و هنرمندان مختلف لذت ببرید. پارک گورکی پیر و جوان را به خود جذب می‌کند، البته فراموش نکنید که پارک گورکی به دلیل فضای بازی که دارد بهترین گزینه در بین جاهای دیدنی مسکو در زمستان نیست.

پارک گورکی در مسکو

ساختمان باگل هوس در مسکو

در اوایل دهه ۱۹۷۰ معمار روسی اوگنی استمو و مهندس الکساندر مارکلوف طرح‌هایی را برای ساختن یک ساختمان غیرمعمولی در مسکو پایتخت کشور روسیه ارائه کردند که بعدها نام این ساختمان باگل هوس (Bagel House) انتخاب شد. این ساختمان‌ توسط معمارانش به شکل حلقه‌ایی با ارتفاع ۱۵۰ متر که داخل آن با فضاهای سبز و زمین‌های بازی تزئین شده است، طراحی شد. در این ساختمان‌ با بیش از نهصد آپارتمان و یک حیات بزرگ، تمام خدمات و امکانات از جمله مغازه‌، داروخانه، اتاق لباسشویی، استودیو و اداره پست وجود دارد. زمانی که اولین ساختمان سال ۱۹۷۲ در خیابان نِوژینسکایا در غرب مسکو تکمیل شد، مقامات این شهر چنان تحت تاثیر شکوه و زیبایی آن قرار گرفتند که برای ساخت خانه‌هایی مشابه در سراسر مسکو برنامه‌ریزی و اقدام کردند.

ساختمان باگل هوس در مسکو

بازی‌های المپیک تابستانی سال ۱۹۸۰ باید توسط اتحاد جماهیر شوروی برگزار می‌شد، بنابراین مسئولین شهر مسکو تصمیم گرفتند تا پنج خانه حلقوی شکل مشابه “باگل هوس” را به عنوان نماد این رویداد و حلقه‌های المپیک بسازند. دولت شوروی با توجه به طرح و معماری ساختمان اول، سال ۱۹۷۹ در خیابان دووژنکو ساختن خانه دوم را آغاز کرد اما با اتمام آن ادامه این پروژه به دلیل فروپاشی اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی و هزینه‌های سنگینی که ساخت این خانه‌ها به همراه داشت متوقف شد.

از دیگر دلایل توقف این پروژه، مکان‌های پیشنهادی برای ساختن ساختمان‌ها بود به طوریکه فاصله زیاد آنها از هم مانع از نشان دادن ارتباطشان با حلقه‌های المپیک می‌شد، ولی حتی اگر مکان قرارگیری آنها نزدیک یکدیگر بود باز هم یک عابر پیاده هرگز نمی‌توانست ارتباط و معنای ترکیب حلقه‌ها را از سطح خیابان درک کند. امروزه خانه‌های دو ساختمان “باگل هوس” که هر کدام از آنها ۹ طبقه و ۲۰ ورودی دارند به عنوان منازل مسکونی مردمان شهر مسکو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سفر به مسکو، از کاوش در کرملین تا اسکیت سواری در گورکی

برای ماجراجویی در بزرگترین شهر اروپا نیازی نیست به دنبال جاهای دیدنی مسکو در شب، یا جاهای دیدنی مسکو در زمستان باشید. مسکو در هر فصل و هر ساعتی از روز با هنر، تاریخ و عظمت خود بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. پایتخت روسیه مکانی باورنکردنی برای ماجراجویی است. بناهایی مثل میدان سرخ و کاخ کرملین که قلب تاریخی و سیاسی مسکو و در حقیقت خود روسیه هستند!

اما جاهای دیدنی مسکو به کلیساها، کاخ‌های خیره‌کننده و بقایای دولت شوروی خلاصه نمی‌شود. این شهر خانه موزه‌ها، تئاترها و گالری‌های هنری در سطح جهانی است. مسکو بیشتر از هرچیزی به خاطر هنرهای نمایشی، باله‌های خارق‌العاده و سیرک‌های شگفت‌انگیز مشهور است. اگر می‌خواهید روح شهر مسکو را درک کنید باید توجه ویژه‌ای به بعد هنری این شهر داشته باشید.

از سمتی توجه داشته باشید که دیدنی های مسکو به ساختمان‌های عجیب خلاصه نمی‌شود. در سفر به مسکو شب های روشن روسیه، رستوران‌های درخشان، کافه‌های شلوغ و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش را نباید از یاد ببرید. در نهایت فراموش نکنید که اگرچه پایتخت روسیه ۸۰۰ سال فقط یک شهر کوچک بود، اما امروز به اندازه‌ای جذابیت دارد که می‌تواند شما را برای ماه‌ها سرگرم کند.

اگر تجربه سفر به روسیه و بازدید از جاذبه های گردشگری پایتخت مسکو را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مسکو

زیباترین قسمت مسکو کدام است؟

خیابان آربات در مرکز مسکو قرار دارد و به عنوان جذاب ترین و از نظر معماری زیباترین منطقه مسکو در نظر گرفته می‌شود.

بهترین غذاهای مسکو کدام است؟

از کوفته‌های دلچسب گرفته تا شیرینی‌های رنگارنگ، غذاهای مسکو برای هر سلیقه ای خوشمزه است. اگر روزی به روسیه سفر کردید؛ این غذاها را حتما امتحان کنید:
·         پلمنی
·         بورش مسکوفسکی
·         بلینی
·         پونچیکی

چرا روس ها قبل از سفر یک دقیقه می نشینند؟

این سنت روسی به دوران باستان بازمی‌گردد، آنها با این کار قبل از ترک خانه به ارواحی که در خانه وجود دارند، ادای احترام می کنند.

ارزانترین زمان سفر به مسکو کدام است؟

ارزانترین زمان سفر به مسکو فصل های سرد مثل زمستان و گران ترین زمان سفر به روسیه فصل گرم تابستان است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید