۵ ایستگاه زیبای متروی مسکو

0
9764
5 ایستگاه زیبای متروی مسکو
5 ایستگاه زیبای متروی مسکو

با وجودیکه مسکو به خاطر جاذبه های زیبا و دیدنی خود، فرهنگ و میراث غنی، و محیط های گرمی که دارد، به خود می بالد، این پایتخت زیبا به واسطه متروهای زیبایی که دارد شهرتی جهانی کسب کرده است. سیستم مترو در مسکو در سال ۱۹۳۵ بنا شد. در حال حاضر ۲۱۴ ایستگاه مترو در این شهر فعال هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی ۵ ایستگاه زیبای متروی مسکو بپردازیم.

متروی کومسومولسکایا در مسکو ( Komsomolskaya)

کومسومولسکایا در مسکو

ایستگاه کومسومولسکایا در ۱۵ می ۱۹۳۵ ساخته شد. نام آن برگرفته از کارگرانِ جوان کومسومول( اعضای گروه کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی) است که پهلوانانه در ساخت این استگاه شرکت کردند. این ایستگاه یکی از ایستگاه های تشریفاتی است. ایستگاه کومسومولسکایا توسط معمار افسانه ای آلکسی ویکتوروویچ شاوشف( Alexey Viktorovich Shchusev) طراحی شد. شاوشف کسی بود که آرامگاه لنین را نیز طراحی کرد. بیشتر ایستگاه های مترو در مسکو به کاخ شباهت دارند. همه چیز در این ایستگاه مجلل، گیرا، پرشکوه و وسیع است.

متروی میدان انقلاب مسکو ( Revolution Square)

میدان انقلاب مترویی در مسکو

ایستگاه میدان انقلاب در ۱۳ مارس ۱۹۳۸ ساخته شد. این ایستگاه فقط برای استفاده به عنوان ایستگاه مترو ساخته نشد. بلکه بخشی از پروژه اصلی تئاتر آکادمی بلشوی بود. در ابتدا ایستگاه میدان انقلاب مسکو بسیار وسیع طراحی شد، اما هماهنگ کننده پروژه اصرار داشت که مجسمه های زیادی در این محل گذاشته شود. در نتیجه این ایستگاه کاملا شلوغ شد. اما ایستگاه میدان انقلاب همواره تاثیر برانگیز بوده است و به یکی از مکان های معروف برای گردشگران مبدل شده است.

مترو مایاکوفسکایا( Mayakovskaya)

متروی مایاکوفسکایا در مسکو

ایستگاه مایاکوفسکایا در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۱۹۳۸، افتتاح شد. برخی معتقدند که این ایستگاه زیباترین ایستگاه در سامانه متروی مسکو است. این ایستگاه طاقدار با دو ردیف ستون است. طاق های آن بیضوی شکل است. در طاق راهروی ۳۴ فرورفتگی بیضی شکل وجود دارد. که با چراغ و موزاییک های لاجوردی مزین شده است. این موزاییک ها هنر دست دینکا( A.Deineka) هستند. ستون ها و طاق ها با استیل ضد زنگ پوشیده شده اند. در کل،این ایستگاه، علی رغم اینکه در زمان سلطنت استالین طراحی شده است، به اندازه کافی پیشرو است تا نمونه ای از آرت دکو( هنر تزئینی) باشد.

نووزلوبودسکایا( Novoslobodskaya)

متروی نووزلوبودسکایا در مسکو

ایستگاه نووزلوبودسکایا در تاریخ ۳۰ مارس ۱۹۵۲ بنا شد. این ایستگاه یکی از تشریفاتی ترین ایستگاه های مسکو محسوب می شود. ایستگاه نووزلوبودسکایا بیشتر به خاطر وجود ۳۲ قابی که روی ستون های آن هستند و با شیشه های رنگی تزئین و نقاشی شده اند ، معروف است. همگی این قاب ها توسط هنرمند معروف شوروی پاول کورین طراحی شده اند.

کییِفسکایا( Kievskaya)

کییِفسکایا

ایستگاه کییِفسکایا در ۱۴ مارس ۱۹۵۴ افتتاح شد. این ایستگاه آمیزه ای از شکوه و عظمت و در عین حال سادگی است. این ایستگاه نماد سیصدمین سال پیوستن اوکراین به روسیه است. این ایستگاه بازدیدکنندگان را وا میدارد تا به آرامی در آن حرکت کرده و نظاره گر زیبایی های آن باشند. نقاشی های دیواری بر بالای ستون های آن نشانگر زندگی مردم اوکراین است. گچکاری ای زیبا و در حین حال سنگین به عنوان قاب، زینت بخش این نقاشی های زیباست. همه چیز در این ایستگاه بسیار ساده است. اما همین سادگی بسیار هماهنگ و ماهرانه است و تحسین همگان را بر می انگیزد.

برای خرید بلیط هواپیما مسکو و همچنین رزرو هتل در مسکو می توانید از طریق وب سایت فلای تودی اقدام کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید