صحبت از سفر به مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه و شهری با تاریخ دیرین و کهن و جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب، تپش قلب هر گردشگری را افزایش می‌دهد. این شهر زیبا و رنگارنگ با قرار گرفتن در کنار رودخانه مسکو و ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه قدمتی ۸۶۰ ساله دارد و یادآور سرمای شدید و خیابان‌های پوشیده از برف است. آب و هوای این شهر مرطوب و قاره‌ای بوده و تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و طولانی دارد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با راهنمای جامع سفر به مسکو روسیه همراه شما هستیم.

معرفی مسکو روسیه

اگر اهل سفر و گردشگری باشید، محال است که ندانید مسکو کجاست؟ شهری که سالانه گردشگران زیادی به عشق دیدن جاذبه های گردشگری و تجربه سرما و خیابان های پوشیده از برف به آن سفر می‌کنند. مسکو شهری در غرب روسیه است.

مساحت مسکو در قرن ۱۴ بسیار کم و فقط شامل کرملین بود. این کشور در طی قرن‎ها سمبل روسیه بود و در قرن ۱۵ برای اولین بار پایتخت گردید اما در سال ۱۷۰۵ میلادی پتر کبیر شهر سن‎پترزبورگ را به عنوان پایتخت جدیدی بر ساحل رود نوا بنا کرد و در سال ۱۷۱۲ پایتخت را به سن‎پترزبورگ منتقل نمود. با حمله ناپلئون به روسیه و جنگ خونین در بورودینو مسکو، روس‎ها این شهر را ترک کردند و اجازه دادند ناپلئون و سربازانش در کرملین مستقر شوند. بازسازی مسکو با شروع فصل زمستان و خروج نیروهای ناپلئون آغاز گردید و در سال ۱۹۱۸ دولت روسیه بعد از دو قرن دوباره از سن‎پترزبورگ به مسکو منتقل شد و این شهر دوباره پایتخت این کشور گردید.

معرفی مسکو روسیه

این کلان ‌شهر از نظر موسسات علمی، ورزشی و آموزشی توانسته رتبه خوبی را در سطح جهان کسب کند و با توجه به امکانات مناسب و تجهیزات کامل ورزشی در این شهر، مسکو یکی از شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شده بود. جالب است بدانید که روسیه، پهناورترین کشور جهان است که بخشی از آن در آسیای شرقی و قسمت کمتری از آن در اروپا واقع شده است. شهر مسکو در قسمت اروپایی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت اروپا بعد از استانبول محسوب می‌شود.

دانستنی ها و اطلاعات ضروری سفر به مسکو روسیه

مسکو یکی از شهرهای توریستی جهان است که خیلی ها به آن سفر می‌کنند، برای سفر به این شهر، بهتر است تا با یک سری قوانین و اطلاعات پایه آشنا باشید تا سفری بدون دغدغه تجربه کنید. در ادامه به برخی از این اطلاعات اشاره می‌کنیم.

نیاز به ویزاویزای توریستی
کد تلفن روسیه۷+
شماره تلفن پلیس۱۰۲
شماره تلفن آتش نشانی۱۰۱
شماره تلفن آمبولانس۱۰۳
پول رسمیروبل
زبان رسمیروسی
دین رسمیمسیحیت ارتدوکس

راهنمای جامع سفر به مسکو

برای این که بتوانید یک سفر عالی، بدون کم و کسر و البته بدون دغدغه به مسکو داشته باشید، باید یک راهنمای جامع سفر داشته باشید. اگرچه احتمالا در سفرهای خارج، یک راهنمای فارسی زبان به همراه دارید و یا یک لیدر محلی. اما با این حال لازم است تا با برخی از نکات مهم در خصوص سفر به مسکو روسیه آشنا باشید.

مواردی نظیر آشنایی با جاذبه های گردشگری، شناخت فرهنگ، آشنایی با رستوران ها، هتل و اقامتگاه ها نکاتی هستند که می‌توانید قبل از سفر، اطلاعات لازم در خصوص آن را کسب کنید. در ادامه با راهنمای سفر به مسکو همراه شما هستیم.

آب و هوای مسکو چگونه است؟

روسیه پهناورترین کشور جهان است، کشوری که در اوراسیا و در مدار شمالی کره زمین واقع شده است. دو دریای بالتیک و دریاچه خزر در این کشور، تاثیر به سزایی بر آب و هوای این کشور داشته است. به طور کلی شهرهایی که در نزدیکی دریاچه خزر هستند، آب و هوای گرمتری دارند، اما شهرهای شمالی سرد و برفی هستند.

آب و هوای مسکو چگونه است

مسکو به عنوان پایتخت روسیه نسبت به دیگر شهرها، آب و هوای معتدل تری دارد. اما این بدان معنا نیست که می‌توانید انتظار آب و هوای گرم و خورشید درخشان داشته باشید. اما به هرحال باید در جریان باشید که دمای این کشور به طور میانگین در سال از منفی ۳۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است. بنابراین اگر قصد دارید تا به مسکو سفر کنید، باید از بهترین فصل سفر به مسکو مطلع باشید.

بهترین زمان سفر به مسکو چه فصلی است؟

در یک کلام، بهترین زمان سفر به مسکو، ۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد است. در این ایام، هوا معتدل و میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد متغیر است. در این زمان، همچنین هنوز قیمت هتل ها افزایش چندانی نداشته و شرایط برای رزرو هتل مسکو خوب است.

البته دوره طلایی سفر به روسیه و مسکو، فصل تابستان است. اما در این فصل اگرچه آب و هوا مطلوب است، اما به دلیل تقاضای بالای سفر، هزینه های رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما افزایشی است. اگر می‌خواهید در هزینه های خود صرفه جویی داشته باشید، بهتر است فصل بهار و پاییز را برای سفر به مسکو انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به مسکو چه فصلی است

همچنین به یاد داشته باشید که زمستان های روسیه، سردتر از چیزی است که تصورش را کنید. اما اگر دوست داشته باشید که چهره واقعی مسکو را ببینید و یا در جشنواره های زمستانی روسیه شرکت کنید و از ورزش های زمستانه لذت ببرید، زمستان را برای سفر انتخاب کنید. به طور کلی بهترین زمان سفر به مسکو در فصل های مختلف به شرح زیر است:

  • فصل تابستان: ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور
  • فصل پاییز: ۱۰ شهریور تا ۹ آبان
  • فصل زمستان: ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین.

اقامت در هتل های مسکو روسیه

یکی از مهمترین نکات به خصوص در سفرهای خارجی، انتخاب محل اقامت و رزرو هتل است. روسیه پهناورترین کشور جهان محسوب می‌شود، بنابراین نباید رزرو بهترین هتل های مسکو را ساده تلقی کنید و پشت گوش بیندازید، بهتر است بعد از مشخص شدن تاریخ سفر، به فکر رزرو هتل و اقامتگاه در مسکو باشید.

به طور کلی مسکو یک شهر توریستی است و گزینه های بسیار زیادی برای رزرو هتل و اقامتگاه در آن دارید. چند مورد از بهترین هتل های این شهر عبارتند از:

۱- هتل ریتز کارلتون مسکو

این هتل یکی از بهترین گزینه های مسکو برای اقامت است، به خصوص اگر دوست دارید که در نزدیکی جاذبه های گردشگری اقامت داشته باشید. این هتل در نزدیکی میدان سرخ واقع شده و با اقامت در آن دسترسی راحتی به میدان و جاذبه های اطراف آن خواهید داشت.

۲- هتل گلدن رینگ مسکو

یکی از هتل های ۵ ستاره مسکو که اقامتی همراه با آرامش و خاطرات خوش را به شما هدیه می‌دهد، در رستوران این هتل که در طبقه آخر واقع شده است، می‌توانید از طعم غذاهای باکیفیت روسی لذت ببرید. البته هتل های مسکو تنها محدود به این ۲ مورد نیستند و پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی با بهترین هتل های مسکو روی لینک زیر کلیک کنید و بهترین هتل های مسکو را با ارزانترین قیمت رزرو کنید.

جاذبه‌ های گردشگری مسکو

وقتی صحبت از مسکو در میان باشد، اولین تصویری که در ذهن خطور می‌کند هنر معماری بسیار جذاب و غیرقابل وصف آن است که تمام آثار تاریخی، هنری و جاذبه‌های گردشگری رنگارنگش، آن را به شهری هیجان‌انگیز برای گردشگران تبدیل کرده است.

تمام وقایع تاریخی و پرفراز و نشیب شهر مسکو را می‌توان با آثار فرهنگی و هنری کهن، ایستگاه مترو با معماری بی‌نظیر خود، موزه‌ها، بناها و قصرهای تاریخی و تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر مرور کرد. در ادامه با چند مورد از مشهورترین جاذبه های این شهر آشنا شوید.

۱- میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو تمام وقایع این شهر را همانند دفترچه خاطرات بازگو می‌کند و کلیسای جامع پرنقش و نگار سنت باسیل نیز در این میدان خودنمایی می‌کند. میدان سرخ میدان مرکزی مسکو و نماد این شهر است که تقریبا همه خیابان ها به آن منتهی می‌شوند. این میدان به دلیل دورهم جمع کردن جاذبه ها و بناهای مختلف، شهرت دارد.

کلیسای سنت باسیل مسکو

جالب است بدانید که طراحی شهر مسکو، دایره ای است و میدان سرخ درست در مرکز این دایره قرار دارد. میدان سرخ تنها یک جاذبه نیست، بلکه محلی برای گردهمایی های شهری است. کنسرت های زیادی از خوانندگان و گروه های مطرح موسیقی در این میدان اجرا شده است.

۲- کاخ کرملین روسیه

کاخ کرملین یکی از جاذبه های اطراف میدان سرخ و البته محل اصلی سکونت رئیس جمهور روسیه است. کاخ بزرگ کرملین در زمان امپراتور نیکلای اول ساخته شده است. این کاخ مساحتی نزدیک به ۲۵۰۰۰ متر مربع داشته و ۷۰۰ اتاق دارد. کاخ کرملین نیز یکی دیگر از هنرهای به نمایش گذاشته شده هنرمندان این میدان پرمنظره است که در یونسکو نیز به ثبت رسیده.

۳- نگارخانه ترتیاکوف، گنجینه هنرهای ملی

حالا که در میدان سرخ مسکو هستید، سری به نگارخانه ترتیاکوف بزنید. این نگارخانه یکی از معروف‌ترین و بزرگترین گنجینه‌های هنری دنیا است که به عنوان گنجینه هنرهای ملی روسیه نیز شناخته می‌شود. صدها تابلوی نقاشی از سده ۱۱ تا ۲۰ میلادی از هنرمندان روس در این نگارخانه جمع آوری شده است.

۴- کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل یکی از نمادهای کشور روسیه به حساب می‌آید که با قدمتی بالغ بر ۴۵۰ سال، در میدان سرخ مسکو واقع شده است. گفته می‌شود این بنا به‌ عنوان یکی از برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی روسیه، به دستور «ایوان چهارم» مشهور به «ایوان مخوف» ساخته شد. بر اساس برخی نوشته‌ها کلیسای جامع سنت باسیل به افتخار پیروزی نیروهای روسیه بر تاتارها در جبهه شرقی بنا شد. هنگامی که «ایوان مخوف» از اردو‌های مغولان قازان بازدید می‌کرد، دستور ساخت کلیسایی با سه ساختمان شامل هفت گنبد را می‌دهد. طبق تحقیقات، بنای اولیه‌ این ساختمان از چوب ساخته شده بود، اما شش ماه بعد از پایان ساخت این کلیسا، دستور ساخت کلیسایی از سنگ داده شد.

کلیسای جامع سنت باسیل، یک نقشه‌ی اصلی شامل ۹ کلیسا دارد که بر روی یک پایه ساخته شده‌اند و همگی به کلیسای اصلی مرتبط می‌شوند. کلیسای اصلی به خیمه‌ای بلند منتهی می‌شود و ۹ کلیسای کوچک دیگر توسط گنبد‌های کوچک از یکدیگر متمایز هستند. این کلیسا به طور کلی شامل هشت گنبد به‌ همراه یک گنبد کوچک در جنوب کلیسای اصلی است. می‌گویند ایوان مخوف پس از ساخته شدن این کلیسا دستور داد تا چشم‌های معمار آن را کور کنند تا دیگر نتواند بنایی به زیبایی آن طراحی کند. این کلیسا بارها طی جنگ تخریب و دوباره بازسازی شده است. در ابتدا سنت باسیل به رنگ‌های سفید و سرخ بود و رنگ‌های امروزی آن تنها ۲۰۰ سال است که به دیوارهای بیرونی این کلیسا اضافه شده است.

کلیسای سنت باسیل

۵- ایستگاه مترو مسکو

شاید با دیدن نام ایستگاه مترو مسکو در میان جاذبه های گردشگری شهر کمی برای شما عجیب باشد. این که یک فضای زیرزمینی، بتواند در لیست جاذبه های گردشگری یک شهر قرار بگیرد، آن هم در مقایسه با ایستگاه های مترویی که می‌شناسید، کمی عجیب و دور از ذهن است.

ایستگاه مترو مسکو

اما ایستگاه مترو مسکو در لیست زیباترین ایستگاه های مترو جهان قرار دارد که خود یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. این ایستگاه نه تنها وسیله ای برای حمل و نقل، که به مثابه یک گالری هنری است که در طراحی آن از نقوش برجسته، مجسمه های برنزی و غیره استفاده شده است.

۶- نقطه صفر مسکو

اگر به مسکو سفر کردید، حتما از نقطه صفر مسکو یا کیلومتر صفر مسکو دیدن کنید. این نقطه در برخی از کشورها وجود داشته و معمولا در پایتخت است. جایی که به عنوان مبدا محسوب شده و فاصله دیگر شهرها با توجه به آن محسوب می‌شود.

نقطه صفر مسکو

نقطه صفر مسکو اما برخلاف بسیاری از نمونه های مشابه خود، به یک جاذبه گردشگری محبوب، تبدیل شده است. جالب است بدانید که محلی ها اعتقاد دارند که اگر کسی به نقطه صفر مسکو برود، بازهم روزی به این شهر بازخواهد گشت.

سایر جاهای دیدنی مسکو

دیدنی های مسکو، پایتخت روسیه تنها به این چند مورد محدود نمی‌شود. اما صحبت از همه این جاذبه ها در این مطلب نمی گنجد، اما لازم است تا قبل از سفر به روسیه و مسکو یک لیست از این جاذبه ها به همراه داشته باشید تا از بهترین ها دیدن کنید. برخی دیگر از جاذبه های مسکو عبارتنداز:

  • صومعه ناوادِویچی: مشهورترین صومعه مسکو که به ثبت یونسکو رسیده است.
  • مقبره ولادیمیر لنین: آرامگاه اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی
  • شاه توپ و شاه زنگ مسکو:
  • خیابان آربات: از قدیمی ترین و مشهورترین خیابان های مسکو
  • میدان مانژ و غیره.

حمل و نقل عمومی در مسکو به چه شکل است؟

سیستم حمل و نقل عمومی در مسکو شکل های متنوعی دارد، به طور کلی مترو محبوب ترین سیستم حمل و نقل در روسیه است که هم قیمت ارزانتری دارد، هم به خصوص برای توریست ها جذاب تر است. البته در زمان استفاده از مترو مسکو حواستان را جمع کنید که گم نشوید.

به غیر از مترو، گزینه های دیگری نیز برای سفر پیش رو دارید. اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا، مینی بوس و تاکسی دیگر گزینه های پیش روی شما برای حمل و نقل و جابه جایی در بین جاذبه های مسکو است. علاوه بر آن، اگر پول اضافه نیز داشته باشید، می‌توانید خودرو دلخواهتان را کرایه کنید. اسکوتر و دوچرخه نیز پیشنهادهای خوبی برای لذت از طبیعت زیبا و معماری شهر مسکو است.

حمل و نقل عمومی در مسکو

بلیط های تک سفره یا دو سفره برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مسکو تقریبا در تمامی ایستگاه ها و باجه های فروش بلیط در دسترس هستند، اما قیمت و هزینه آنها با توجه به نوع آن و البته با توجه به زمان سفر شما، متغیر است. همچنین در سفر به مسکو می‌توانید از کارت Troyka استفاده کنید. این کارت برای تمامی وسایل نقلیه عمومی قابل استفاده بوده و قابل شارژ است.

هزینه های سفر به مسکو چقدر است؟

باتوجه به این که قیمت دلار خیلی ثبات ندارد، بنابراین نمی‌توان خیلی دقیق درباره هزینه های سفر به مسکو صحبت کرد. اما می‌توانیم به آنچه که شما در سفر پیش رو دارید، اشاره ای داشته باشیم. قبل از هرچیزی توجه داشته باشید که بخشی از هزینه های سفر شما مربوط به قبل از خروج از ایران است. این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه دریافت ویزا
  • هزینه خرید بلیط هواپیما مسکو
  • هزینه عوارض خروج از کشور
  • هزینه بیمه مسافرتی
  • هزینه رزرو هتل
  • هزینه تبدیل ارز موردنیاز

بعضی از این موارد هزینه و قیمت ثابتی ندارند و بستگی دارد که چه زمانی قصد سفر داشته باشید؟ هزینه خرید بلیط هواپیما مسکو و رزرو هتل، به بازه زمانی که قصد سفر دارید، وابسته است. همچنین این که بخواهید چه میزان ارز به همراه داشته باشید و این که آیا قصد دارید ارز موردنیاز خود را در ایران تبدیل کنید یا خیر، کاملا وابسته به خود شما است.

همچنین با رعایت چند نکته ساده می‌توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید. برای مثال با خرید بلیط هواپیما از فلای تودی می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما مسکو را تهیه کنید. برای اطلاع از هزینه بلیط سفر به مسکو کافی است روی لینک زیر کلیک و تاریخ موردنظر خود را وارد کنید.

بخش دیگری از هزینه های سفر شما مربوط به زمانی است که به مقصد می‌رسید. این موضوع نیز بستگی به شما و سبک سفر شما دارد. این که چه رستورانی را برای صرف غذا انتخاب کنید، از کدام جاذبه ها، یا موزه های مسکو دیدن کنید، در چه هتل اقامت داشته باشید در هزینه های سفر شما تاثیرگذار است.

مراکز خرید مسکو

مسکو با مراکز خرید مدرن و کلاسیک یکی از بهترین شهرهای روسیه برای خرید است. از مراکز خرید متعدد این شهر از جمله مرکز خرید اوچان، مرکز خرید دِتسکای میر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوم، مرکز خرید گورود، مرکز تجاری اوروپسکی، مرکز خرید متروپلیس و بسیاری مراکز خرید دیگر می‌توان انواع کالاها از برندهای معروف داخلی و خارجی تا صنایع دستی و سوغاتی‌های متنوع شهر مسکو را خریداری کرد.

معرفی بهترین رستوران‌های مسکو

غذا خوردن در رستوران‌ های مسکو در عین گران بودن یک تفریح جذاب نیز به حساب می‌آید البته این بدان معنا نیست که در این شهر نمی‌توان غذا و رستوران ارزان قیمت پیدا کرد؛ رستوران‌ های زنجیره‌ای گرابلی برای هر بودجه‌ای یک پیشنهاد مناسب در نظر دارد.

آشپزی در شهر مسکو از سنت‌ها، سبک‌های مختلف و فرهنگ کشورهای دیگر نشات گرفته است و می‌توان انواع غذاهای گوشتی، دریایی، گیاهی را همراه با سیب زمینی، ترشی، سبزیجات تازه، انواع نوشیدنی، کیک و دسرها را در رستوران‌های متنوع آن پیدا کرد.

رستوران لافا لافا

رستوران لافا لافا(Laffa Laffa)، یک رستوران غذاهای خیابانی خاورمیانه ای در مرکز شهر مسکو است. غذاهای پرطرفدار و مخصوص رستوران لافا لافا که لذت چشیدن طعم آنها را نباید از دست داد مثل نان لافای خاورمیانه ای، هوموس، بابا غنوش و فلافل توسط یک سرآشپز حرفه ای خاورمیانه ای و بر روی ذغال کبابی و برای مهمانان رستوران سرو میشوند.

رستوران لافا لافا در مسکو

کافه رستوران پوشکین

کافه رستوران پوشکین (cafe pushkin) یکی از بهترین رستوران های مسکو است. این رستوران سال ۱۹۹۹ در یک عمارت به سبک باروک در بلوار تورسکوی افتتاح شد و نام آن از پوشکین؛ شاعر و نویسنده مشهور روسی گرفته شده است. رستوران پوشکین از چندین اتاق دارد که تمام آنها با وسایل و مبلمان قدیمی طراحی و دیزاین شده اند. پوشکین علاوه بر این اتاق ها؛ کتابخانه، تراس تابستانی، داروخانه، گلخانه و اتاق شومینه نیز دارد.

هرچند غذاهای رستوران پوشکین از قیمت های بالایی برخور دارند اما به دلیل کیفیت غذاها، سرو انواع غذاهای محلی و اصیل روسی، غذاهای بین المللی، انواع نوشیدنی و دسر که توسط سرآشپز آندره ماخوف طبخ میشوند، همراه با موسیقی زنده به یکی از محبوب ترین رستوران ها و جاذبه های مسکو تبدیل شده است.

کافه رستوران پوشکین

کافه فستیوال نوُی

کافه فستیوال نوی (Cafe Festivalnoye) در مرکز خرید اصلی و معروف مسکو؛ GUM قرار دارد. رستوران فستیوال نوی انواع پنکیک روسی، سیب زمینی، بیکن، میگو یا خاویار قرمز، ماهی قزل آلا، تنوعی از نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع دسر را با قیمتی مناسب و ارزان سرو می‌کند. همچنین برای امتحان غذاهای چینی می‌توان به پاویون چین رفته و یا از طعم لذیذ پیتزاهای ایتالیایی در پاویون ایتالیایی لذت برد.

کافه فستیوال نوی

رستوران دکتر ژیواگو

رستوران دکتر ژیواگو (Grand Cafe Dr. Jhivago) در طبقه اول هتل نشنال مسکو قرار دارد و مشرف به کاخ کرملین است. فضای داخلی رستوران دکتر ژیواگو با سقفی کاشی‌ کاری شده، نقاشی‌هایی از نقاشان معروف روسی، گیاهان و گل‌های طبیعی، لوستری شبیه به ستاره کرملین و فقط با وسایل روسی طراحی و دیزاین شده است. سرآشپز رستوران دکتر ژیواگو با منویی از غذاهای فقط روسی که شامل سالاد الویه با گوشت مرغ، سوپ سولیانکا با گوشت، ماهی با خامه ترش، انواع نوشیدنی و دسر از مهمانان رستوران خود پذیرایی می‌کند.

رستوران دکتر ژیواگو در مسکو

معرفی معروف ترین غذا های مسکو

فراموش نکنید که در سفر خود به مسکو حتما از بهترین غذاهای مسکو بچشید، اگر چندسال از سفر شما زمان بگذرد، این هزینه ها نیست که در ذهن شما ماندگار می‌شود، بلکه این خاطرات و تجربیاتی است که برای خود به ثبت رسانده‌اید. البته غذا نیز خود بخشی از هزینه های سفر به مسکو محسوب می‌شود، اما با این حال ارزشش را دارد. بعضی از معروف ترین غذاهای محلی مسکو عبارتند از:

معرفی معروف ترین غذا های مسکو
  • بیف استراگانف
  • شیشلیک
  • سوپ کلم
  • ماشروم جولیان
  • بلینی
  • سولیانکا
  • سالاد الویه یا سالاد روسی و غیره.

مسکو شهر همیشه بیدار

در این مطلب سعی کردیم مهمترین نکاتی که برای سفر به مسکو به آن نیاز دارید را به شما یاداوری کنیم. مسکو شهری است که بعد از دیدن، عاشقش خواهید شد. پس اگر قصد سفر خارجی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مسکو را در لیست اولویت های خود قرار دهید. امیدواریم که سفر خوبی به این شهر تجربه کنید.

سوالات متداول

آبا برای سفر به مسکو روسیه به ویزا نیاز دارم؟

مسکو پایتخت روسیه است و برای سفر به آن باید یکی از انواع ویزا را داشته باشید.

هزینه سفر به مسکو چقدر است؟

هزینه سفر به مسکو به موارد مختلفی بستگی دارد که در این مطلب توضیح دادیم، زمان سفر شما عامل اصلی تعیین کننده هزینه های سفر است. اما به طور کلی میانگین سفر

مهمترین جاذبه های گردشگری مسکو کدامند؟

میدان سرخ مسکو خود یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری است، که جاذبه های دیگری نظیر کلیسای زیبای سنت باسیل و کاخ کرملین در نزدیکی آن قرار دارند.

چگونه یک سفر ارزان به مسکو داشته باشیم؟

مهمترین قسمت هزینه های شما برای سفر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. با فلای تودی می‌توانید ارزانترین قیمت رزرو بلیط و هتل را پرداخت کنید.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید