کیش، این زیبای مرجانی، سالها است که به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می‌شود؛ جایی که هم طبیعت زیبا و هم تفریحات هیجان انگیز آماده‌اند تا یک تجربه متفاوت به شما هدیه دهند. در چند سال اخیر همین تفریحات کیش به یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگران به این جزیره تبدیل شده‌اند. در این مقاله از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم پرطرفدارترین تفریحات کیش را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

وقتی مقصد شما یک جزیره در دل آب‌های نیلگون خلیج فارس باشد، قطعا بخش مهمی از تفریحات، شامل تجربه ورزش‌های آبی است. اگر ترس و فوبیای آب دارید، دور کیش را خط بکشید، چون به هر حال وقتی پایتان به این جزیره رسید، یکی از این تفریحات شما را وسوسه خواهد کرد. تفریحاتی مانند غواصی و شنا با ماهی‌ها، شافل و ده‌ها و… را می‌توانید در جزیره تجربه کنید. با توجه به تفریحات متنوعی که در جزیره وجود دارد، به طور حتم بخش مهمی از هزینه سفر به کیش را این سرگرمی‌ها شامل می‌شوند. در ادامه با بهترین جاهای تفریحی کیش از نظر مردم آشنا شوید.

۱- تجربه شنا با ماهی ها و غواصی

غواصی در آب‌های زلال خلیج فارس و شنا کردن با ماهی‌های بازیگوش یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در جزیره کیش برای خودتان رقم بزنید. کیش دارای کلوپ‌های مختلفی برای غواصی است که با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای خود خلق کنید.

تجربه شنا با ماهی ها و غواصی

ممکن است با خودتان فکر کنید که اگر شنا بلد نیستید، نمی‌توانید به غواصی بروید؛ اما اصلا نگران این موضوع نباشید؛ چرا که قبل از غواصی تمامی آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود و در تمام مدت غواصی، مربی حرفه‌ای همراه شما خواهد بود. این تجربه غواصی، کاملا تفریحی است، پس نگران هیچ چیز نباشید. لازم به ذکر است که تقریبا در تمامی ایام سال به جز زمان‌هایی که دریا طوفانی باشد، غواصی در کیش امکان‌پذیر است.

۲- پارک آبی اوشن از بهترین تفریحات کیش

پارک آبی اوشن یکی از بهترین جاهای تفریحی کیش است که به عنوان اولین پارک آبی روباز کشور و اولین تم پارک آبی ایران شناخته می‌شود. این پارک مهیج در جاده جهان کیش، در یک منطقه پرواز ممنوع واقع شده که هیچ سازه و ساختمان بلندی در اطراف آن وجود ندارد. از این رو پارک آبی اوشن با افتخار لقب اولین پارک آبی روباز مخصوص بانوان در ایران را نیز یدک می‌کشد.

پارک آبی اوشن از بهترین تفریحات کیش

این پارک آبی گنجایش روزانه ۳۳۰۰ نفر به صورت همزمان را دارد. وسایل بازی و سرسره‌های اوشن جزو امن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات آبی روز دنیا هستند که توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های کانادایی با نام White Water West طراحی و ساخته شده‌اند. پارک آبی اوشن یک تجربه بی نظیر برای شما به همراه خواهد داشت.

۳- پاراسل از بهترین تفریحات آبی کیش

یکی دیگر از بهترین تفریحات کیش که اخیرا طرفدار زیادی پیدا کرده، پاراسل است. این تفریح هیجان‌‎انگیز و در عین حال ترسناک، حس آرامش وصف‌نشدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. در پاراسل با پوشیدن جلیقه‌ نجات و بستن کمربند ایمنی، به چتری بزرگ متصل شده و توسط یک طناب بلند به قایقی تندرو متصل می‌شوید. پاراسل بهترین تفریح کیش در میان تفریحات آبی محسوب می‌شود.

پاراسل کیش

پس از حرکت قایق، طنابی که به شما وصل است کشیده می‌شود و شما به حالت پرواز در می‌آیید. پاراسل سواری حس لذت پرواز روی دریای نیلگون خلیج فارس را به شما هدیه می‌دهد و از آن بالا چشم‌اندازی بی‌نظیر به زیبایی‌های جزیره خواهید داشت. پاراسل از مهمترین کارهایی است که تجربه سفر به کیش را برای شما تکمیل می‌کند.

Kish 4 1 راهنمای سفر به کیش

۴- کشتی تفریحی

یکی دیگر از مکان های تفریحی کیش که لحظات شاد و مفرحی برای مسافران به ارمغان می‌آورند، کشتی‌ های تفریحی هستند. این کشتی‌های تفریحی معمولا گشتی دو ساعته در اطراف جزیره دارند. هنگام گشت، گروه موسیقی با اجرای موزیک‌های شاد و پرانرژی در تلاش است تا خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزند. پذیرایی کشتی به صورت یک وعده غذایی ناهار یا شام صورت می‌گیرد و در بیشتر کشتی‌های تفریحی کافی‌شاپ و غرفه عکاسی هم وجود دارد.

کشتی تفریحی

کشتی کف شیشه‌ای یا کشتی آکواریوم کیش هم نمونه دیگری از کشتی تفریحی جزیره است. این کشتی فضایی را برای گردشگران به وجود آورده تا موجودات عمق دریا را از داخل کشتی مشاهده کنند و همزمان از اجرای موزیک لذت ببرند. در سفر به کیش تجربه گشت تفریحی روی دریای خلیج فارس و همراهی با این گروه های شاد توصیه می‌شود.

۵- اسکوتر زیردریایی

یکی از جدیدترین تفریحات کیش که در سال‌های اخیر میزبان گردشگران جزیره بوده، اسکوتر زیردریایی است. این دستگاه امکان تجربه‌ غواصی امن و مطمئن، بدون نیاز به حمل لوازم غواصی را فراهم می‌کند. به کمک این دستگاه دیگر نیازی نیست حتما شنا بلد باشید و گردشگران به راحتی می‌توانند زیر دریا گشت زده و از زیبایی‌های تمام‌نشدنی دنیای زیر آب نهایت لذت را ببرند.

اسکوتر زیردریایی

یکی از مهمترین نکات سفر به کیش تجربه همین تفریحات است، هرچقدر هم که ترجیح بدهید سفری مقرون به صرف داشته باشید، باز هم بدون تجربه این تفریحات، نه تنها سفر شما کامل نیست که بخش مهمی از لذت سفر را از خود محروم کرده‌اید، زیرا کیش به تنهایی و بدون این تفریحات، مفهومی ندارد!

۶- بنانا از تفریحات مهیج کیش

بنانا یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دریایی کیش است. بنانا در واقع یک تیوپ به نسبت بزرگ و شبیه به موز است که چند نفر به صورت گروهی پشت سر هم روی آن می‌نشینند. این تیوپ با یک طناب محکم که به قایقی تندرو وصل است، کشیده می‌شود و هیجان موج‌سواری در دریا را به افراد هدیه می‌دهد. دقت کنید که قبل از سوار شدن حتما باید جلیقه نجات را بپوشید.

بنانا از تفریحات مهیج کیش

هیجان بنانا زمانی کامل می‌شود که قایقران، تصمیم بگیرد شما را درون آب بیندازد و هرچقدر هم که محکم از دستگیره های بنانا گرفته باشید، باز هم به درون آب خواهید افتاد. البته نگران نباشید، شما جلیقه نجات به تن دارید و افراد درون قایق عموما نجات غریق هستند، پس از هیجان بی‌نظیر این تجربه لذت ببرید.

۷- شاتل از دیگر تفریحات دریایی کیش

شاتل هم یکی دیگر از تفریحات کیش است که کاربردی شبیه به بنانا دارد و تفاوت آن در مدل تیوپ و شکل ظاهری آن است. شاتل را می‌توانید به صورت تکی یا چند نفره سوار شوید. در این تفریح آبی کیش شما به وسیله یک قایق روی آب کشیده می‌شوید. هرچه سرعت قایق بالاتر باشد این تیوپ در سطح آب تکان‌های بیشتری می‌خورد و لذت و هیجان بیشتری به شما می‌دهد.

شاتل از دیگر تفریحات دریایی کیش

۸- کایاک، لذت قایق سواری تک نفره

اگر روزی به کیش سفر کردید، تجربه قایق سواری تک نفره یا کایاک را از دست ندهید. کایاک سواری روی آب‌های شفاف خلیج فارس یکی دیگر از تفریحات کیش است که آرامشی مثال‌نزدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. کایاک در واقع نوعی قایق از جنس فیبر کربن، پی وی سی، فایبرگلاس یا چوب بامبو است که استحکام بالایی دارد. شما می توانید از بهترین سواحل کیش برای تفریحات دریایی مانند کایاک سواری استفاده کنید.

کایاک، لذت قایق سواری تک نفره

این وسیله به دو صورت پارویی و پدالی در دسترس قرار دارد. کایاک پارویی تک نفره بوده که برای به حرکت در آوردن آن از پاروی دوکفه استفاده می‌شود. کایاک پدالی هم برای استفاده دو نفره است و در این مدل جلوی پای هرکدام پدال‌هایی وجود دارد که برای حرکت باید از آن استفاده شود.

۹- جت اسکی

جت اسکی یکی از محبوب‌ترین تفریحات کیش است که تقریبا تمامی کلوپ‌های تفریحات دریایی کیش امکان ارائه آن را دارند. با جت اسکی می‌توان هیجان سرعت روی آب‌های نیلگون خلیج فارس را تجربه کرد و لحظات شیرینی را سپری کرد. اگر از تجربه تفریحات معمولی و بدون هیجان لذتی نمی‌برید، کمی دل و جرات به خود هدیه دهید و هیجان بالای سرعت در کنار هیجان دریا و دنیای ناشناخته زیر آب را با هم تجربه کنید.

جت اسکی

۱۰- فلای بورد، هیجانی بی حد و مرز

فلای بورد یکی از پرچالش‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات کیش است، تجربه‌ای که با هیجان و آدرنالین بالایی همراه بوده و شاید تجربه آن کار هر کسی نباشد! فلای برد در واقع وسیله‌ای است که به یک جت اسکی متصل بوده و به وسیله‌ آن شخص را در هوا نگه می‌دارد.

فلای بورد، هیجانی بی حد و مرز 2

به کمک فشار و پمپاژ آب فرد به صورت معلق ۱۲ متر بالاتر از سطح دریا قرار می‌گیرد و می‌تواند حرکات نمایشی اجرا کند. با فلای بورد می‌توانید ارتفاع، سرعت و دریا را همزمان تجربه کنید. اگر چند ویدیو از فلای بوردهای کیش دیده باشید، می‌دانید که چه نوع تجربه ای در انتظار شما است، اگر اهل آدرنالین هستید، بیشتر از هرچیزی، فلای بورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

kish جاهای دیدنی کیش

تفریحات غیر آبی کیش

البته که جزیره کیش همیشه یک سوپرایز و تفریح دریایی دارد، اما اگر خیلی با آب و دریا جور نیستید، تفریحات غیر آبی کیش نیز تجربه های خوبی برای شما به همراه دارند. می‌توانید زمان خود را در خشکی، روی جزیره و با دیدنی های کیش سپری کنید. شاید برای شما جالب باشد که جزیره ای در میان آب های خلیج فارس، شهر زیر زمینی و بندر قدیمی و چندین جاذبه تاریخی نیز دارد که قطعا برای شما جذاب خواهد بود.

۱- جایروکوپتر یک تجربه بی نظیر در آسمان جزیره

با جایروکوپتر می‌توانید تجربه‌ فوق‌العاده پرواز بر فراز خلیج فارس و جزیره مرجانی کیش را داشته باشید. این تجربه‌ بی‌نظیر یکی از ایمن‌ترین و جذاب‌ترین پروازهای دنیا محسوب می‌شود. جایروکوپتر یا همان هلیکوپتر تفریحی دو نفره به این صورت است که یک خلبان هلیکوپتر را هدایت می‌کند و صندلی عقب هم به مسافر اختصاص دارد.

جایروکوپتر یک تجربه بی نظیر در آسمان جزیره

۲- دوچرخه سواری و موتور سواری

دوچرخه سواری یکی از پرطرفدارترین تفریحات کیش است که بین گروه‌های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد. پیست بزرگ دوچرخه سواری در نوار حاشیه‌ کیش به طول ۷۵ کیلومتر، از طولانی‌ترین پیست‌های دوچرخه در خاورمیانه محسوب می شود. در این مسیر هیچگونه خودرویی اجازه ورود ندارد و همین امر باعث می‌شود تا گردشگران با خیالی آسوده به دوچرخه سواری، موتور سواری و ورزش بپردازند.

دوچرخه سواری و موتور سواری

مسیر دوچرخه سواری یا جاده سبز سلامت، دورتادور جزیره کشیده شده و تقریبا از همه نقاط جزیره ایستگاه هایی برای اجاره دوچرخه وجود دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید یک دوچرخه بردارید و از سواری با نمای دریا لذت ببرید. موتور سواری در جزیره نیز یکی دیگر از تفریحات کیش به شمار می‌رود. موتورهای برقی و شارژی کم صدا هستند و استفاده از آن‌ها سخت نیست؛ به صورتی که با پنج دقیقه آموزش، به راحتی می‌توانید موتور را هدایت کنید.

۳- مجموعه سافاری کیش

سافاری کیش مجموعه‌ای بزرگ با مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع است که در سال ۱۳۹۲ در مرکز جزیره ساخته شد. این مجموعه در نزدیکی فرودگاه کیش واقع شده و هرجای جزیره که باشید دسترسی راحتی به سافاری کیش خواهید داشت. سافاری روی تپه‌های شنی، موتورسواری و شتر سواری از جمله تفریحات اصلی این مجموعه هستند. این مجموعه دارای امکانات رفاهی مانند رستوران با موسیقی زنده، کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی، مهدکودک و سرویس رفت و برگشت رایگان است.

مجموعه سافاری کیش

۴- جُنگ‌ های شبانه کیش

از آنجایی که در طول روز درصد رطوبت و گرمای هوا زیاد است بسیاری از افراد، تفریحات شبانه در جزیره را بیشتر ترجیح می‌دهند. جنگ های شبانه جزیره در واقع برنامه‌های شاد و مهیج هستند که لذت سفر شما را دو چندان می‌کند. اجرای استندآپ کمدی، برگزاری مسابقه، پخش و اجرای موسیقی زنده، تقلید صدا و اجرای نمایش‌های شاد، جنگ‌های شبانه را می‌سازند. زمان برگزاری این برنامه به طور معمول تا پاسی از شب ادامه دارد، بنابراین یکی از بهترین تفریحات شبانه کیش محسوب می‌شود.

جُنگ های شبانه کیش

۵- بانجی جامپینگ

ارتفاع، هیجانی بی نظیر و تماشای جزیره از ارتفاع ۴۰ متری، تجربه‌ای که در بانجی جامپینگ نصیب شما خواهد شد. در ورزش بانجی جامپینگ فرد به وسیله یک طناب فنردار از سکو به سمت پایین سقوط آزاد می‌کند. در جزیره کیش ۲ سکوی پرش با ارتفاع‌های ۶۰ و ۴۰ متری وجود دارد. این بازی مهیج برای خانم‌های باردار افراد با مشکل قلبی ممنوع است.

بانجی جامپینگ

از نظر تجهیزات جانبی و امنیت، خیال شما راحت است، بانجی جامپینگ جزیره از پیشرفته ترین مجموعه های بانجی در ایران و البته خاورمیانه محسوب می‌شود، پس با خیالی راحت، کمی هیجان به خودتان هدیه دهید و با ترس‌هایتان روبه‌رو شوید و خاطره ای به یادماندنی برای خود ثبت کنید.

۶- پارک دلفین‌ها

پارک دلفین کیش مجموعه‌ تفریحی بزرگ به مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب جزیره است که بخش‌های مختلفی مانند محل اجرای رقص و شنای دلفین‌ها، تونل خزندگان، باغ پرندگان و آکواریوم آب شور دارد. این مجموعه از بهترین تفریحات در کیش است. در این پارک پستانداران دریایی مختلفی مانند شیر دریایی، دلفین، پنگوئن، گربه دریایی و… در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

پارک دلفین ها

در این پارک، گردشگران می‌توانند از فاصله خیلی نزدیک هنرنمایی این موجودات دریایی را در کنار مربیانشان ببینند. پارک دلفین می‌تواند یکی از جذاب ترین تفریحات کیش برای کودکان نیز محسوب شود.

۷- سوارکاری از بهترین تفریحات کیش

سوارکاری یکی از ۱۰ ورزش محبوب دنیا و البته یکی ازتفریحات در کیش است. این ورزش بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. از این رو جزیره کیش نیز با فراهم آوردن موقعیتی مناسب برای سوارکاری، در تلاش هستند تا رضایت گردشگران را بیش از پیش جلب کند. باشگاه سوارکاری کیش که در شمال جزیره واقع شده است. این مجموعه از سال ۱۳۷۲ تا کنون میزبان مسابقات بین‌المللی خلیج فارس بوده و گردشگران و مشتاقان می‌توانند لحظاتی خوش را با اسب سواری در این باشگاه سپری کنند.

سوارکاری از بهترین تفریحات کیش

۸- تم پارک سنتر کیش

یکی از مراکز تفریحی کیش که به تازگی در جزیره افتتاح شده، تم پارک سنتر کیش محسوب می‌شود. این مجموعه تفریحی با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع لقب بزرگ‌ترین تم پارک با خطای دید در خاورمیانه را از آن خود کرده است. تم پارک سنتر کیش سه قسمت مختلف دارد که در حال حاضر تنها فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسید.

تم پارک سنتر کیش

فاز اول آن شامل آثار سه بعدی، خانه وارونه، اتاق آیینه، اتاق ۹۰ درجه، دنیای بی‌نهایت، دنیای جاذبه، خطای دید و… است که تنوع بسیار زیادی دارد. فاز دوم آن با عنوان پارک ژوراستیک ورلد و دراگون کیش شناخته می‌شود. در این قسمت دایناسورهای متحرک در ابعاد مختلف دیده می‌شوند که فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان با دایناسورهای ماقبل تاریخ را به وجود آورده‌اند.

کیش، جزیره‌ای برای همه!

بر کسی پوشیده نیست که کیش با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی زیادش، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می‌رود و هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد. از پاساژگردی و بازدید از جاذبه‌ های دیدنی‌ آن گرفته تا تفریحات آبی و غیرآبی؛ همه در کنار هم جمع شده‌اند تا خاطره‌ای فراموش نشدنی برای میهمانان جزیره رقم بزنند. برای تجربه این تفریحات کافی است با رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل خودتان را به این جزیره دعوت کنید.

آیا تا به حال به کیش سفر کرده‌اید؟ تجربه کدام تفریح در جزیره شما را بیشتر به وجد آورد؟

سوالات متداول درباره بهترین تفریحات کیش

بهترین تفریحات کیش چه مواردی هستند؟

بهترین تفریحات جزیره، تجربه ورزش های آبی مثل شاتل، بنانا، غواصی، اسکوتر دریایی، فلای بورد، پاراسل و کشتی تفریحی هستند.

هزینه تفریحات کیش چقدر است؟

هزینه تفریحات کیش بستگی به زمان سفر شما و البته مواردی که قصد تجربه آن را دارید، اما در حال حاضر میانگین قیمت تفریحات کیش از حدود ۱۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

چه تفریحات غیرآبی در کیش وجود دارد؟

اگر به تفریحات غیرآبی کیش علاقه‌ دارید، حتما تفریحات دوچرخه‌ سواری، سافاری، اسکوتر برقی، جایروکوپتر و فوتبال حبابی را تجربه کنید.

گران ترین تفریحات کیش شامل چه تفریحاتی است؟

از میان گرانترین تفریحات کیش می‌توان به ماهیگیری، شنا، غواصی با دلفین ها، اجاره خودرو های لوکس و غیره اشاره کرد.

آیا امکان غواصی برای بانوان در کیش وجود دارد؟

بله. آقایان و بانوان با شرایط مشابه می‌توانند از این تفریح استفاده کنند؛ البته غواصی بانوان با قایق مجزا و مربی خانم انجام می‌شود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید