جزیره شگفت‌انگیز کیش یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب کشور است که به نگین خلیج فارس نیز شهرت دارد. این جزیره از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می‌شود و در تمام فصول سال میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است. اگر قصد سفر به کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا با فرودگاه کیش و دسترسی آن به جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا آشنا شوید.

دسترسی فرودگاه کیش به جاذبه های گردشگری

وقتی در فرودگاه کیش خروجی ترمینال چمدان خود را تحویل گرفتید، باید بدانید که چقدر راه تا مقصد اول خود یا هتلی که رزرو کرده‌اید دارید. روبروی ترمینال پروازهای ورودی تاکسی‌های زیادی منتظر هستند. فرقی نمی‌کند که مقصد شما کجاست، تاکسی‌ها شما را به مقصد می‌رسانند. فقط کافی است نام هتلخود در کیش، نام مقصد یا نشانی موردنظر خود را به آنها بدهید و بعد از اطلاع از قیمت، سوار تاکسی شوید.

فرودگاه کیش به صورت حدودی در مرکز جزیره واقع شده و دسترسی خوبی به تمام قسمت های جزیره دارد. در ادامه به دسترسی فرودگاه جزیره کیش به مراکز مهم دقت کنید:

  • فاصله فرودگاه جزیره کیش تا ساحل مرجان: ۱۱ دقیقه
  • فاصله فرودگاه کیش تا کشتی یونانی: ۱۱ دقیقه
  • فاصله فرودگاه تا پارک دلفین: ۱۳ دقیقه
  • فاصله فرودگاه تا اسکله تفریحی: ۸ دقیقه
  • فاصله فرودگاه تا هتل داریوش کیش: ۹ دقیقه
  • فاصله فرودگاه جزیره کیش تا شهر زیرزمینی کاریز: ۸ دقیقه.

آشنایی با فرودگاه کیش

یکی از عواملی که تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری این جزیره داشته، فرودگاه بین‌المللی کیش است که روزانه پروازهای خارجی و داخلی زیادی از طریق این فرودگاه صورت می‌پذیرد. به دلیل مسافت زیادی که کیش دارد، اکثر سفرها به این جزیره از طریق پرواز است و از این رو اکثر گردشگران به دنبال خرید بلیط هواپیما کیش و اطلاعات جامع فرودگاه آن هستند. اما قبل از سفر بهتر است کمی با این فرودگاه و ترمینال های آن آشنا شوید.

تاریخچه فرودگاه جزیره کیش

سفر به کیش به ویژه در شش ماهه دوم سال، طرفداران بسیار زیادی در میان گردشگران دارد. کیش در گذشته‌ای نه چندان دور به شکل امروزی خود نبوده و حدود ۵۰ سال پیش، همانند سایر جزایر، فقط جزیره‌ای در خلیج فارس بوده است. در دوران محمدرضا شاه با توجه بیشتر به موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی خوب این جزیره و آب و هوای مطلوب آن، تصمیمی برای گسترش رونق بیشتر آن گرفته شد.

در سال ۱۳۴۹ با حضور جمعی از کارشناسان ایرانی و آمریکایی در این جزیره، پس از بازدید و بررسی، با الگو قرار دادن کرانه‌های جنوبی دریای مدیترانه و جزایر هاوایی، شروع این کار از سر گرفته شد و در سال ۱۳۵۶ فرودگاه کیش به صورت رسمی افتتاح گردید.

5 2

در سال ۱۳۷۱ با تاسیس و آغاز به کار سازمان منطقه آزاد کیش، این جزیره رونقی تازه گرفت. همچنین در سال ۱۳۷۳ پروازهای شبانه به جزیره کیش با تجهیز نمودن باند فرودگاه به چراغ‌های مخصوص، برقرار گردید و باعث بیشتر شدن تعداد پروازها به این مقصد شد. جالب است بدانید در آن زمان بعد از فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شد.

اطلاعات و مشخصات فرودگاه کیش

فرودگاه بین‌المللی کیش (Kish International Airport) در غرب جزیره در زمینی به مساحت نه میلیون متر مربع بنا نهاد شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۳۱ متر است. مالکیت این فرودگاه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است. این فرودگاه دارای دو باند پرواز استاندارد به صورت موازی است و وجود چهار ترمینال پروازهای داخلی و خارجی باعث پاسخگویی به تعداد زیادی از مسافران شده است و آن را به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران تبدیل کرده است.

کد یاتا این فرودگاه (KIH) و کد ایکائو آن (OIBK) است.

6 1

ترمینال‌ های فرودگاه کیش

ترمینال پرواز‌های داخلی فرودگاه کیش با مساحتی حدود ۹۵۰۰ متر مربع از ساعت ۶ الی ۲۴ آماده خدمت‌رسانی به مسافران گرامی است.

ترمینال پروازهای خارجی نیز دارای ۴۰۰۰ مترمربع مساحت است. ترمینال شماره یک این مجموعه متعلق به پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو متعلق به پروازهای ورودی به صورت جداگانه است.

7 1

امکانات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه کیش برای رفاه حال مسافران خود امکانات فراوانی از قبیل رستوران، اورژانس پزشکی، خدمات بانکی و صرافی، خدمات بسته‌بندی و حمل بار، خدمات تشریفات اختصاصیCIP، بخش اشیاء گمشده، خدمات لیموزین، پارکینگ، خدمات پستی، فروشگاه‌های مخصوص خرید سوغاتی، تاکسی و… ارائه می‌دهد. بد نیست تا خودتان هم سری به سایت فرودگاه کیش بزنید و از همه امکانات و خدمات آن مطلع شوید.

8 1

مقاصد پروازی فرودگاه کیش

فرودگاه بین‌المللی کیش در حال حاضر دارای پرواز مستقیم به ۲۰ مقصد داخلی و ۲ مقصد خارجی است.

مقاصد داخلی فرودگاه کیش شامل شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، اهواز، ارومیه، تبریز، ساری، یزد، همدان، کرمانشاه، بوشهر، کاشان، گرگان، رشت، جم، سنندج، عسلویه و کرمان است. مقاصد خارجی فرودگاه کیش نیز شامل شهر مسقط کشور عمان و شهر دبی کشور امارات است.

9

ایرلاین های فعال در فرودگاه کیش

  • شرکت هواپیمایی کیش
  • شرکت هواپیمایی ماهان
  • شرکت هواپیمایی ایران ایر
  • شرکت هواپیمایی تابان
  • شرکت هواپیمایی فلای پرشیا
  • شرکت هواپیمایی معراج
  • شرکت هواپیمایی ساها
  • شرکت هواپیمایی آتا
  • شرکت هواپیمایی کارون
  • شرکت هواپیمایی کاسپین
  • شرکت هواپیمایی زاگرس
  • شرکت هواپیمایی وارش
  • شرکت هواپیمایی سپهران
  • شرکت هواپیمایی قشم
  • شرکت هواپیمایی آسمان
  • شرکت هواپیمایی ایرتور

سفر به کیش، جزیره محبوب جنوب ایران

جزیره کیش با امکانات، تفریحات، مراکز خرید لوکس و مدرن و جاهای دیدنی متنوع به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. اگر قصد سفر به این جزیره مرجانی را دارید، می‌توانید با خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما و رزرو مناسب ترین هتل های کیش با هزینه کمتری سفر کنید.

شما چه اطلاعاتی از فرودگاه کیش دارید؟ اطلاعات کاربردی خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره فرودگاه کیش

شماره تماس فرودگاه کیش چند است؟

برای تماس با فرودگاه بین المللی کیش با شماره ۰۷۶۴۴۴۴۳۲۰۰ تماس بگیرید.

فاصله فرودگاه کیش تا مرکز شهر چقدر است؟

فرودگاه کیش نسبتا در وسط جزیره واقع شده و شما به هر قسمت از کیش نهایتا ۱۵ دقیقه راه خواهید داشت.

پرواز تهران به کیش از کدام فرودگاه است؟

پروازهای تهران به کیش از فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید