اگر به خارج از کشور سفر کرده باشید، اولین کاری که حتی قبل از پیاده شدن هواپیما انجام می‌دهید، ارتباط با نزدیکان‌تان است تا خیال آنها را بابت رسیدنتان به مقصد آسوده کنید. اپراتورهای تلفن همراه مانند ایرانسل، برای حل این مسئله سرویسی تحت عنوان رومینگ ایرانسل به وجود آورده‌اند. تعرفه رومینگ ایرانسل در کشورهای مختلف جهان متفاوت است و باید از آنها مطلع باشید. ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم به معرفی و بررسی هزینه رومینگ ایرانسل، چگونگی فعالسازی، هزینه‌ها و حتی غیرفعال کردن آن بپردازیم.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

هر آنچه باید درباره رومینگ ایرانسل بدانید!

سیم‌ کارت‌های داخلی تنها محدوده جغرافیایی کشور را پشتیبانی می‌کنند، به عبارتی شما تنها در داخل ایران آنتن دارید و می‌توانید از سرویس‌هایی مانند تماس، ارسال پیامک و اینترنت استفاده کنید. برای استفاده از سیم کارت های داخلی در مزرهای خارج از ایران، باید سرویس رومینگ خود را فعال کنید. در حال حاضر رومینگ همراه اول و ایرانسل از مهمترین اپراتورهای تلفن همراه در دسترس مسافران قرار دارد. سرویس رومینگ ایرانسل روی سیم کارت دائمی یا اعتباری خود در ۱۵۸ کشور مختلف دنیا خدمات ارائه می‌دهد.

از مزایای سرویس رومینگ ایرانسل می‌توان به تعرفه‌های ارزان، بسته‌های اینترنت ویژه و تعرفه تخفیفی در ۲۲ کشور گروه MNT (یک شرکت ارتباطات همراه چند ملیتی است که در حال حاضر در ۲۲ کشور فعالیت دارد) اشاره کرد.

هزینه رومینگ ایرانسل چقدر است؟

هزینه رومینگ ایرانسل با توجه به مقصدی که می‌خواهید سفر کنید، متفاوت است. در هر کشور با توجه به انتخاب نوع اپراتور، قیمت بسته‌ های رومینگ ایرانسل تغییر پیدا می‌کند.  به این نکته توجه داشته باشید که هزینه بسته‌ های رومینگ ایرانسل با توجه به نرخ کشور میزبان محاسبه خواهدشد.

روش خرید بسته رومینگ با کد رومینگ ایرانسل

برای خرید بسته رومینگ می‌توانید با شماره‌گیری کد خرید بسته رومینگ ایرانسل #۱*۱۱۱* از سیم کارت خود یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌ من اقدام کنید.

تعرفه رومینگ ایرانسل برای تماس‌ های ورودی و خروجی در سیم کارت‌های اعتباری و دائمی، به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود. هزینه بسته اینترنت رومینگ ایرانسل نیز به ازای هر ۵۰ کیلوبایت محاسبه خواهد شد. به این نکته توجه کنید که امکان استفاده از طرح «کنترل مصرف اینترنت» درحالت رومینگ بین الملل وجود ندارد.

نحوه خرید بسته اینترنت رومینگ ایرانسل برای دیگران و خود

همه مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل که قصد سفر به کشورهای آلمان، افغانستان، اندونزی، پاکستان، تایوان، تاجیکستان، روسیه، عمان، کره جنوبی، سوئیس، دانمارک، استرالیا، بریتانیا-فقط در جزایر جرسی (جرسی، گرنسی، آلردنی-سارک)، بحرین، ژاپن، اسلواکی، مالت، یونان، لهستان و قطر را دارند، می‌توانند از اپراتورهای مربوطه نسبت به فعال سازی اینترنت رومینگ ایرانسل با سرعت‌های ۴G ،۳G و ۲G اقدام کنند.

نحوه خرید بسته اینترنت رومینگ ایرانسل
حجم (مگابایت)اعتبار (روز)قیمت (تومان)خرید بسته
۲۰۷۵۹,۰۰۰*۱۱۱۱*۳*۱*۱#
۵۰۷۱۰۹,۰۰۰*۱۱۱۱*۳*۱*۲#
۱۰۰۷۱۹۰,۰۰۰*۱۱۱۱*۳*۱*۱
  • برای اطلاع از باقیمانده بسته اینترنت رومینگ ایرانسل، کد دستوری *۵۵۵*۱*۴*۱#  را شماره‌گیری کنید.
  • از حجم اینترنت باقیمانده‌تان نمی‌توانید در ایران استفاده کنید.
  • تاریخ شروع بسته اینترنت رومینگ ایرانسل معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود.

ایرانسل برای یکسری از مقاصد پرطرفدار مانند ارمنستان، ترکیه، تایلند، روسیه، عربستان سعودی و… بسته‌ های اینترنت ویژه رومینگ در نظر گرفته است. برای خرید بسته رومینگ ایرانسل برای دیگران

فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور

سیم ‌کارت‌‌های دائمی و اعتباری ایرانسل، پس از خارج شدن از مرزهای ایران در حالت رومینگ قرار می‌گیرند؛ در صورتی که گوشی‌تان به صورت خودکار به حالت رومینگ تبدیل نشد، آن را خاموش و مجدد روشن کرده و کد دستوری *۱۱۱۱*۱# را شماره گیری کنید. به این ترتیب، پیام «مشترک عزیز، سرویس رومینگ شما با موفقیت فعال شد» را دریافت خواهید کرد.

فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور

علاوه بر تنظیمات سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل، باید تنظیمات گوشی خود را هم در حالت رومینگ قرار بگیرد. برای فعال کردن سرویس رومینگ در تلفن همراه خود کافی است وارد تنظیمات (setting) شبید و فعالسازی را انجام دهید. در ادامه در‌این‌باره بیشتر توضیح می‌دهیم.

فعال کردن رومینگ ایرانسل برای گوشی های اندروید

برای استفاده از اینترنت گوشی (data) در خارج از کشور باید خدمات اینترنت رومینگ تلفن همراه خود را فعال کنید. برای فعال کردن رومینگ ایرانسل روی گوشی‌ های اندروید می‌توانید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

  1. ورود به Setting (تنظیمات)
  2. انتخاب mobile networks (شبکه‌های موبایل)  
  3. در صورت دو سیم کارت بودن گوشی، سیم کارت مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  4. انتخاب network mode (حالت شبکه)
  5. انتخاب WCDMA/GSM
  6. انتخاب Network Operators (اپراتورهای شبکه)
  7. انتخاب search networks (جستجوی شبکه) از منو Service Provider (شرکت مخابراتی )
  8. انتخاب اپراتور موردنظر (برای مثال در ترکیه اپراتور ترکسل ارزانترین تعرفه را دارد)
  9. ورود به Mobile Network Setting ( تنظیمات شبکه تلفن همراه)
  10. روشن کردن Data Enabled
  11. فعالسازی Data roaming (رومینگ اینترنت)

فعال کردن رومینگ ایرانسل روی گوشی‌های IOS

برای فعال سازی رومینگ ایرانسل روی گوشی‌های IOS نیز باید مانند گوشی‌ های اندروید مراحلی را طی کنید. مراحل فعال‌ سازی رومینگ روی گوشی‌های IOS به شرح زیر است:

  1. ورود به Setting (تنظیمات)
  2. انتخاب Carrier
  3. غیر فعال کردن گزینه Automatic و انتخاب اپراتور موردنظر
  4. انتخاب Cellular
  5. انتخاب Cellular Data و Data Roaming

کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل

در پایان سفر می‌توانید از طریق شماره‌گیری کد لغو رومینگ ایرانسل *۱۱۱۱*۲# یا از طریق اپلیکشین ایرانسل‌ من خدمات رومینگ خود را غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌ من مسیر زیر را شامل می‌شود:

اپلیکیشن ایرانسل من > منوی سمت راست > پرونده > خدمات رومینگ

لیست کشورهای رومینگ ایرانسل

شرکت ایرانسل با ۱۵۸ کشور توافقنامه رومینگ دارد. با سفر به این کشورها شما امکان دسترسی به اینترنت ۳G و ۴G  را خواهید داشت. کشورهایی که خدمات رومینگ ایرانسل در آنها فعال است، عبارتند از:

آذربایجان، عراق، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی، ژاپن، ارمنستان، استرالیا، اتریش، بلژیک، کامرون، چین، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، هنگ کنک، مجارستان، هندوستان، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، قزاقزستان، کره جنوبی، کویت، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالزی، نیجریه، نروژ، عمان، قطر، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی و…

رومینگ ایرانسل | هزینه ها و نحوه فعالسازی

به این نکته توجه داشته باشد که رومینگ ایرانسل در اسپانیا و رومینگ ایرانسل در کانادا به دلیل عدم توافقات رومینگی، در دسترس نیست.

هزینه فعال سازی رومینگ ایرانسل در ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه یکی از گزینه‌هایی است که در سفر به این کشور در دسترس شما قرار دارد. می‌توانید از دو اپراتور ترک تلکام (Avea Iletisim Hizmetleri A.S.  telecom Turk ) و ترک سل (Turkcell Iletisim Hizmetleri.A.S) در ترکیه استفاده کنید. برای خرید بسته رومینگ ایرانسل ترکیه تعرفه های رومینگ براساس اپراتور در ادامه آمده است:

نوع ارتباطAvea Iletisim HizmetleriTurkcell Iletisim Hizmetleri.A.S
مکالمه داخلی (تومان)۴۹۰۰۴۹۰۰
مکالمه با ایران (تومان)۹۹۰۰۹۹۰۰
دریافت مکالمه (تومان)۶۹۰۰۶۹۰۰
ارسال پیامک (تومان)۲۷۰۰۲۷۰۰
دریافت پیامک (تومان)۰۰
اینترنت ( به ازای هر مگابایت)۳۰۰۰۳۰۰۰

هزینه رومینگ ایرانسل در دبی چقدر است؟

اگر قصد سفر به دبی را دارید، می‌توانید با خرید سیم کارت در دبی به راحتی با دوستان و آشنایان خود ارتباط بگیرید و از خدمات رومینگ بهرمند شوید. تعرفه رومینگ ایرانسل در دبی براساس اپراتور به شرح زیر است:

نوع ارتباطEmirates Integrated Telecommunications Company PJSC (du)Emirates Telecom Corp-ETISALAT
مکالمه داخلی (تومان)۴۹۰۰۴۹۰۰۰
مکالمه با ایران (تومان)۹۹۰۰۷۳۰۰۰
دریافت مکالمه (تومان)۶۹۰۰۶۸۰۰۰
ارسال پیامک (تومان)۲۷۰۰۱۵۰۰۰
دریافت پیامک (تومان)۰۰
اینترنت ( به ازای هر مگابایت)۳۰۰۰فعال نیست

هزینه رومینگ ایرانسل در ایتالیا چقدر است؟

در صورتی که قصد سفر به ایتالیا را دارید، می‌توانید پس از تهیه بلیط هواپیما با فعال‌ سازی رومینگ ایرانسل در ایتالیا از خدمات مختلف بهره‌مند شوید. تعرفه رومینگ ایرانسل در ایتالیا براساس اپراتور به شرح زیر است:

نوع ارتباطTelecom Italia SPA (TIM)Wind-H3G
مکالمه داخلی (تومان)۶۹۰۰۴۹۰۰۰
مکالمه با ایران (تومان)۱۰۵۰۰۷۳۰۰۰
دریافت مکالمه (تومان)۹۰۰۰۶۸۰۰۰
ارسال پیامک (تومان)۲۷۰۰۱۵۰۰۰
دریافت پیامک (تومان)۰۰
اینترنت ( به ازای هر مگابایت)۳۶۰۰فعال نیست

هزینه رومینگ ایرانسل در عراق چقدر است؟

با فعالسازی رومینگ ایرانسل در عراق می‌توانید با دوستان و نزدیکان خود در ایران تماس بگیرید. تعرفه های رومینگ ایرانسل در عراق نیز براساس اپراتورهای مختلف در جدول زیر آمده است:

نوع ارتباطAsiacellZainKorek
مکالمه داخلی (تومان)۶۹۰۰۶۵۰۰۶۵۰۰
مکالمه با ایران (تومان)۱۱۵۰۰۱۱۵۰۰۱۱۵۰۰
دریافت مکالمه (تومان)۸۵۰۰۸۵۰۰۸۵۰۰
ارسال پیامک (تومان)۲۵۰۰۲۵۰۰۲۵۰۰
دریافت پیامک (تومان)۰۰۰
اینترنت ( به ازای هر مگابایت)۲۰۰۰۲۰۰۰۲۰۰۰

روش‌های تماس از خارج از کشور با سیم کارت ایرانسل

  • راه تماس دیگران با شما: اگر کسی بخواهد از داخل ایران با شما تماس بگیرد، نیازی به شماره‌گیری کد ایران نخواهد داشت و فقط لازم است همان شماره همیشگی (…۰۹۳)را وارد کند. در صورتی که تماس‌گیرنده خارج از ایران باشد، ورود کد ۰۰۹۸در ابتدای شماره الزامی است.
  • راه تماس شما با دیگران: برای برقراری تماس با کشورهای دیگر، باید به صورت زیر شماره گیری کنید:

کد کشور+کد شهر+ شماره موردنظر

رومینگ ایرانسل | هزینه ها و نحوه فعالسازی

به هنگام فعال‌ سازی رومینگ به یاد داشته باشید که اگر تماس‌‌هایتان را به پیام‌گیر صوتی منتقل نکرد باشید، می‌توانید تماس‌های ورودی را دریافت کنید. همچنین در زمان استفاده از خدمات رومینگ بین‌ المللی، هزینه تماس‌های دریافتی برعهده شما خواهد بود.

استفاده از سرویس رومینگ پرواز ایرانسل

سرویس رومینگ پرواز ایرانسل در برخی از شرکت های هواپیمایی مانند بریتیش ایرویز، هواپیمای امارات، هواپیمایی اتحاد، عمان ایر، قطر ایرویز و… از سرویس مکالمه، اینترنت و پیامک در طول پرواز در دسترس قرار دارد.

هزینه مکالمه در سرویس رومینگ پرواز ایرانسل دقیقه‌ای ۹۰۰۰تومان، پیامک ۳۰۰۰ تومان و هر مگ اینترنت ۷۰,۰۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

برقراری ارتباط از اقدامات مهم سفر

برای سفر به مقاصد خارجی، بهتر است پیش از رسیدن به مقصد سرویس رومینگ اپراتور خود را فعال کنید تا هزینه اضافه‌ای را نپردازید. در مقاله رومینگ همراه اول و هزینه آن به طور کامل درباره خدمات این اپراتور توضیح داده‌ایم. توجه کنید که در صورت سفر به شهرهای مرزی اگر اپراتوری غیر از  IR-TCI یا IR-MCI بر روی صفحه گوشی خود دیدید، رومینگ گوشی‌تان فعال شده است و تمام خدمات مطابق با تعرفه کشور همسایه برایتان محاسبه خواهد شد.

آیا تجربه استفاده از خدمات رومینگ ایرانسل یا اپراتور دیگری را داشته‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره رومینگ ایرانسل

سرویس رومینگ تلفن همراه چگونه فعال می‌شود؟

قبل از خروج از کشور می‌توانید از طریق تماس با کد دستوری ۱۱۱۱۱# ، سرویس رومینگ ایرانسل خود را فعال کنید.

تعرفه‌ های رومینگ ایرانسل در کشورهای مختلف چقدر است؟

برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ هر کشور می‌توانید کد *۱۱۱۱*۱۰# را شماره‌گیری کنید و پیش شماره تلفنی کشور مورد نظر خود را وارد کنید یا به قسمت تعرفه‌های رومینگ سایت ایرانسل مراجعه کنید.

آیا اینترنت در زمان استفاده از خدمات رومینگ فعال است؟

فعال بودن اینترنت در زمان رومینگ، بستگی به قرارداد داشتن اپراتور ایرانسل با کشور مقصد دارد.

آیا بسته‌های عادی اینترنت در زمان رومینگ قابل استفاده هستند؟

خیر. به دلیل متفاوت بودن نرخ تعرفه، برای استفاده از اینترنت در زمان رومینگ باید بسته اینترنت رومینگ تهیه کرد.

آیا بسته‌های عادی اینترنت در زمان رومینگ قابل استفاده هستند؟

hc دو طریق می‌توانید در حالت رومینگ شارژ بخرید؛ یا در برنامه ایرانسل‌من از قسمت خط به خط برای شماره موردنظر شارژ ارسال کنید و یا طریق کد دستوری #شماره دریافت‌کننده شارژ شماره رمز ۱۲ یا ۱۶ رقمی۱۴۱* را بگیرد. (به یاد داشته باشید شماره فرد دریافت کننده شارژ با کد ۹۸+ وارد شود). بااستفاده از این سرویس، ۵۰ تومان از اعتبار ارسال‌کننده شارژ کسر خواهد شد.

اگر تلفن همراه روشن و در حالت رومینگ باشد، هزینه‌ای از اعتبارمان کم خواهد شد؟

خیر. تا زمانی با شخصی تماس یا پیام نفرستید و از اینترنت خود استفاده نکنید، هزینه‌ای از اعتبار شما کسر نخواهد شد.

گرفتن پیامک‌ های تبلیغاتی در حالت رومینگ هزینه خواهند داشت؟

دریافت هرگونه پیامکی در حالت رومینگ رایگان خواهد بود.

آیا می‌توان از اینترنت همراه در حالت رومینگ استفاده کرد؟

بله. با مراجعه به تنظیمات اینترنت همراه، می‌توانید اینترنت گوشی خود را فعال کنید.

23 نظرات

    • من اتباع افغانستان هستم چندی قبل تهران بودم هالایک ونیم سال بیشترمیشودافغانستان برگشته ام رومینگ ایرانسل من فعال است ولی دوستانم که ازایران برایم زنگ می‌زنند زنگهایشان برایم نمی آید وفون من به آنهایکه درایران است خاموش نشان داده میشود؟چیکارکنم؟
      مشکل۲ آیاشارژایرانسل راچیگونه بخرم چون من الان اینجاکابل هستم وبه خدمات رومینگ ضرورت دارم؟
      ممنون

    • حامد عزیز
      برای گوشی های اندروید مراحل زیر رو در ستینگ گوشیتون انجام بدین
      ورود به Setting  (تنظیمات)
      انتخاب mobile networks (شبکه‌های موبایل)  
      در صورت دو سیم کارت بودن گوشی، سیم کارت مورد نظرتان را انتخاب کنید.
      انتخاب network mode  (حالت شبکه)
      انتخاب WCDMA/GSM
      انتخاب Network Operators (اپراتورهای شبکه)
      انتخاب search networks (جستجوی شبکه) از منو Service Provider (شرکت مخابراتی )
      انتخاب اپراتور موردنظر (برای مثال در ترکیه اپراتور ترکسل ارزانترین تعرفه را دارد)
      ورود به Mobile Network Setting ( تنظیمات شبکه تلفن همراه)
      روشن کردن Data Enabled
      فعالسازی Data roaming (رومینگ اینترنت)

  1. سلام وقت بخیرمن فردامیخوام برم ترکیه میخوام رومینگ ‌فعال کنم که اینترنت هم داشته باشم چکارباید بکنم هزینه رومینگ چقدره

    • سلام دوست عزیز
      هزینه فعال سازی رومینگ ایرانسل در ترکیه و روش فعالسازی کاملا در متن توضیح داده شده. برای فعال سازی میتونید از کد دستوری *۱۱۱۱*۱# استفاده کنید.

  2. سلام من میخواهم رومینگ ایرانسل را فعال کنم آیا با این کار میتوانم به شماره موبایلی در هند پیامک ارسال کنم یعنی امکان ارسال پیامک و دیدن آن توسط فرد گیرنده وجود دارد

  3. سلام‌میخوام‌ب دبی سفرکنم‌چیکاربایدکنم اینجاتوی توضیحات زده امارات ایا همین امارات بایدفعال شود یا خیر ممنون‌میشم راهنمایی کنید

  4. سلام من میخوام از خط ایرانسلم برای خط دوست آلمانیم بسته ی اینترنتی بخرم که اون خطش ایرانسل نیست. امکانش هست؟

  5. آیا شما خبر دارید که
    در گوشی تلفنی که در ایران ثبت نشده، می‌شه سیم کارت ایرانی (ایرانسل یا …) گذاشت و همون بیرون از ایران مثلا در آلمان ازش استفاده کرد؟
    یعنی سیم کارت ایرانی در «گوشی ثبت نشده در ایران» در کشوری غیر از ایران کار می‌کنه یا نه؟

    • دوست عزیز گوشی موبایل فرقی نداره ک ثبت شده باشه یا نه (محدودیت رجیستری فقط برای داخل ایران هست)
      شما باید فقط تنظیمات رو روی سیمکارتتون انجام بدید

  6. سلام من امروز به چین سفر میکنم لطفا راهنمایی کنید چطوری برای خط ایرانسل دایمی اینترنت بگیرم برای چین . ممنون

  7. سلام
    در مالزی هستم به شدت احتیاج به دسترسی خط ایرانسل دارم ولی اینجا هیچ سرویسی ایرانسل را ساپورت نمکند
    برای پیام های verification به شدت درمانده شدم

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید