شاید استفاده از رومینگ سیم کارت‌های داخلی، اولین گزینه‌ای باشد که در تور و سفر‌های خارجی به آن فکر کنید؛ اما گاهی هزینه های رومینگ شما را از این کار منصرف می‌کند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می‌توانید با خرید سیم کارت ترکیه از این خدمات استفاده کنید. با خرید سیم کارت در ترکیه می‌توانید با هزینه‌هایی به مراتب کمتر مکالمات خود را انجام داده و یا از اینترنت همراه استفاده کنید. جالب است بدانید که قیمت سیم کارت ترکیه به‌صرفه‌تر است و اگر برای چند روز در ترکیه اقامت دارید، هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد. با خرید سیم کارت بین‌ المللی ترکیه می‌توانید در سفر‌های بعدیتان به این کشور از آن استفاده کنید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، با اپراتور‌های معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت در ترکیه آشنا می‌شوید.

اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت

درست مانند ایران، ترکیه نیز اپراتور‌های مختلفی برای ارائه خدمات ارتباطی دارد و سیم کارت‌‌ها نیز به دو صورت دائمی و اعتباری ارائه می‌شود. می‌توانید هر یک از این خدمات را انتخاب کنید، اما بد نیست تا اطلاعات دقیقی از اپراتور‌های خرید سیم کارت در ترکیه کسب کرده و گزینه مورد نظر خود را تهیه کنید.

برای اینکه بدانید شماره تلفن ترکیه چند رقمی است، باید بگوییم این کشور شماره تلفن‌های ۶ رقمی دارد. اگر تماسی با پیش‌شماره ۰۰۹۰ داشتید که بعد از آن تنها ۶ رقم وجود داشت، مطمئن باشید که از ترکیه با شما تماس گرفته‌اند.

۱- اپراتور ترکسل | Turkcell

یکی از اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت، ترکسل نام دارد. این اپراتور پوشش شبکه خوبی در سراسر ترکیه داشته و اینترنت پرسرعتی نیز ارائه می‌دهد.

قیمت سیم کارت ترکسل حدود ۴۰۰ لیر است که شامل بسته های ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت است. این سیم کارت را می‌توانید از نمایندگی‌ های رسمی ترکیه تهیه کنید. هنگام خرید سیم کارت ترکسل با توجه به میزان اعتبار و حجم اینترنت انتخابی باید هزینه متفاوتی بپردازید.

برای خرید آنلاین سیم کارت ترکسل باید از سایت‌های معتبر اقدام کنید و مبلغ آن را به لیر بپردازید؛ البته این مبلغ به ریال تبدیل شده است و با کارت بانکی شتاب از سایت‌های داخلی قابل خریداری است. اگر از سیم کارت ترکسل استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از کد دستوری #۱۲۳* از میزان اعتبار سیم کارت خود مطلع شوید.

همچنین برای خرید شارژ سیم کارت ترکسل و بسته اینترنت نیز باید ۲۲۲۲ را شماره گیری کرده و در ادامه عبارت EVET (به معنی بله) را تایپ کنید تا درخواست شما ثبت شود. هزینه اینترنت این اپراتور به ازای هر ۱۰۰ کیلوبایت، یک لیر است.

5 10

۲- اپراتور ودافون | Vodafone

اپراتور ودافون یکی دیگر از اپراتورهای معتبر برای خرید سیم کارت در ترکیه است که رقیب اصلی ترکسل محسوب می‌شود. اگر قصد خرید سیم کارت بین المللی ترکیه دارید، این اپراتور گزینه خوبی است که پوشش‌دهی بالایی دارد، البته در نقاط دور افتاده ممکن است با مشکل ارتباطی مواجه شوید.

برای خرید سیم کارت ودافون در ترکیه از این اپراتور به نمایندگی‌های رسمی این اپراتور در شهر و یا فرودگاه مراجعه کنید. قیمت سیم کارت ودافون ترکیه درمقایسه با ترکسل مناسب‌تر است.

سیم کارت های ودافون حدودا ۳۵۰ لیر قیمت دارند که این هزینه برای سیم کارت، اعتبار مکالمه، پیامک و اینترنت است. برای شارژ سیم کارت ودافون ترکیه، باید شماره ۷۵۰۰ را شماره گیری کرده و بعد از وارد کردن شماره ۱۲ رقمی، کلید # را فشار دهید. سپس شماره ۵ رقمی را وارد کرده و کلید # را بفشارید. هزینه دیتای این سیم کارت به ازای هر ۱۰ کیلوبایت، ۰٫۱۲ لیر است.

اگر قصد خرید اعتبار اینترنت این اپراتور را دارید، باید شماره ۳۶۳۶ را شماره گیری کنید. همچنین برای مشاهده اعتبار خود می‌توانید واژه SORGU را به شماره ۳۶۳۶ ارسال کنید. توجه کنید که اگر قصد خرید سیم کارت دائمی ترکیه دارید، Vodafone Holiday مناسب شما نیست.

لازم است اشاره کنیم که اپراتور آوا یکی دیگر از اپراتورهای سیم کارت در ترکیه است که در سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کرد. این شرکت در ابتدا با ترکسل همکاری مشترک داشت، اما در حال حاضر با ودافون همکاری می‌کند.

سیم کارت ترکیه

۳- ترک تلکام | Turk Telecom9

ترک تلکام نیز از دیگر اپراتورها برای خرید سیم کارت در ترکیه است که پوشش سراسری و اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهد. قیمت سیم کارت ترک تلکام حدودا ۳۰۰ لیر است و اگر به اعتبار و حجم اینترنت بیشتری نیاز داشته باشید، باید هزینه بالاتری برای خرید سیم کارت پرداخت کنید.

برای شارژ سیم کارت ترک تلکام بعد از خرید سیم کارت این اپراتور، ۸۰۹۰ را شماره گیری کنید. برای خرید بسته اینترنت این اپراتور، باید شماره ۵۵۵۵ را شماره گیری کنید. هزینه اینترنت این سیم کارت نیز به ازای هر ۱۰ کیلوبایت، ۰٫۲ لیر است.

خرید سیم کارت یکی از مهمترین مواردی است که در راهنمای سفر به استانبول به آن توصیه می‌شود و می‌توانید به وسیله آن، هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

سیم کارت ترک

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

یکی از مهمترین نکات درباره نحوه خرید سیم کارت در ترکیه اطلاع از مدارک مورد نیاز است. برای تهیه سیم کارت باید پاسپورت خود را به همراه داشته و فرم مخصوص خرید سیم کارت را پر کنید. برای دریافت فرم کافی است به نمایندگی‌ های رسمی فروش سیم کارت در ترکیه مراجعه کنید.

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه به اپراتوری که سیم کارت را تهیه کرده‌اید، بستگی دارد. در ادامه نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه برای اپراتورهای معتبر را مشاهده کنید. برای فعال سازی بایستی کد ۴ رقمی مربوطه را شماره گیری کنیدو.

  • کد فعال سازی سیم کارت ترکسل در ترکیه: ۲۲۲۲
  • کد فعال کردن سیم کارت ودافون در ترکیه: ۳۶۳۶
  • کد فعال سازی سیم کارت ترک تلکام در ترکیه: ۸۰۹۰

فعال سازی سیم کارت ترکیه در ایران

اگر شما سیم کارت ترکیه را تهیه کرده‌اید یا به‌عنوان مسافر در ایران اقامت دارید و می‌خواهید سیم کارت ترکیه‍ای خود را در ایران فعال کنید بهتر است به سراغ شرکت ترکسل بروید چون آنتن‌دهی بهتر و قیمت‌های به‌صرفه‌تری نسبت به سایر اپراتورها دارد. برای فعالسازی سیم کارت نیز باید طبق دستورالعمل اپراتور عمل کنید.

استعلام شارژ سیم کارت ترکیه

همه سیم کارت های توریستی ترکیه، شارژ اولیه مناسبی داشته و عموما برای سفرهای چندروزه کافی و مناسب هستند. برای استعلام شارژ سیم کارت ترکیه فرقی نمی‌کند که از کدام اپراتور استفاده می‌کنید، کافی است کد #۱۲۳* را شماره گیری کنید تا شارژ باقی مانده سیم کارت خود را مشاهده کنید. همچنین با شماره گیری کد #۱۰۱* می‌توانید شماره خط خود را مشاهده کنید.

شارژ اولیه سیم کارت های ترکیه به شرح زیر است:

  • سیم کارت ترکسل: ۲۰ گیگ اینترنت، ۲۰۰ دقیقه مکالمه، ۱۰۰۰ پیامک
  • سیم کارت ودافون: ۱۵ گیگ اینترنت، ۵۰۰ دقیقه مکالمه، ۱۰۰۰ پیامک
  • سیم کارت ترک تلکام: ۱۵ گیگ اینترنت، ۵۰۰ دقیقه مکالمه، ۱۰۰۰ پیامک
1 11

انواع سیم کارت ترکیه

ترکیه سیم‌کارت‌های متنوعی را در اختیار شهروندان و گردشگران خود قرار داده است تا هرکسی بتواند متناسب با نیاز خود یکی از آنها را تهیه کند. اگر بلیط هواپیما خود را خریده‌اید و رزرو هتل در استانبول یا دیگر شهرهای این کشور را انجام داده‌اید، می‌توانید قبل از سفر، تمامی کارهای مربوط به خرید سیم کارت ترکیه در تهران را انجام دهید.

خرید سیم کارت دائمی ترکیه

اگر قصد خرید سیم کارت دائمی ترکیه را دارید، باید اقامت دائم این کشور را داشته باشید. در غیر این صورت، تنها می‌توانید از سیم کارت های اعتباری ترکیه استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید بیشتر از یک ماه در ترکیه اقامت کنید، باید موبایل خود را رجیستر و سیم کارت خود را ثبت کرده و مالیات آن را پرداخت کنید.

برای سفر به ترکیه، می‌توانید از سیم کارت های توریستی و اعتباری ترکیه استفاده کنید. این سیم کارت ها معمولا ۳ ماه اعتبار دارند. اما برای خرید سیم کارت دائمی ترکیه همانطور که اشاره شد، باید با روش های اقامت در ترکیه ابتدا اقامت دائم بگیرید. اگر اقامت دائم ترکیه را داشته باشید، با ارائه سند ملک و مدارک، می‌توانید سیم کارت دائمی بگیرید.

خرید سیم کارت توریستی ترکیه

برای خرید سیم کارت توریستی ترکیه نیز به مدارکی که در بالا اشاره شد، نیاز دارید. برای سفر به ترکیه و اقامت در هر یکی از شهرها و استان‌های این کشور، سیم کارت توریستی برای شما مناسب است. البته توجه کنید که این سیم کارت برای گردشگران تنها برای ۱۲۰ روز فعال بوده و بعد از آن غیرفعال خواهد شد. قیمت سیم کارت مسافرتی ترکیه بسته به اپراتور متفاوت است.

خرید سیم کارت بین المللی ترکیه

جالب است بدانید که سیم کارت های ترکیه بین المللی بوده و حتی در داخل ایران نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است رومینگ سیم کارت را فعال کنید. برای فعال سازی رومینگ سیم کارت ترکسل باید کد #۱۱۱* را شماره گیری کنید.

قیمت سیم کارت در ترکیه

در قسمت‌های قبلی ضمن معرفی اپراتورهای معتبر برای خرید سیم کارت در ترکیه، به قیمت حدودی هر یک از آنها نیز اشاره کردیم. قیمت سیم کارت در ترکیه به اپراتور مدنظر شما و میزان خدمات دریافتی بستگی دارد، اما به طور کلی قیمت سیم کارت در ترکیه ۱۴۰۲ از ۳۰ دلار شروع می‌شود.

در حال حاضر ارزانترین سیم کارت ترکیه را اپراتورهای ودافون و ترک تلکام ارائه می‌کنند و سیم کارت ترکسل کمی گرانتر است (در عوض پوشش دهی بسیار بالایی دارد) البته توجه داشته باشید که این قیمت‌ها مربوط به زمان نگارش این مطلب است و ممکن است در زمان سفر شما، تغییر کرده باشند.

2 9

نحوه خرید سیم کارت ترکیه

برای خرید سیم کارت در وان ترکیه یا هر شهر دیگری می‌توانید به‌صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر داخلی یا خرید حضوری در فرودگاه مقصد و فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید. همچنین فروش سیم کارت ترکیه در فرودگاه امام خمینی نیز انجام می‌گیرد و مسافران می‌توانند قبل از پرواز به این کشور تمام خدمات موردنیازشان را داخل ایران تامین کنند.

خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه

خرید سیم کارت ترکیه از ایران یکی از امکاناتی است که سفر شما را بی دردسر تر می‌کند. دیگر نیازی نیست در کشور مقصد، به دنبال نمایندگی‌ های فروش سیم کارت باشید، می‌توانید قبل از پرواز، نسبت به خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه امام خمینی اقدام کنید.

البته این روش ممکن است کمی معطلی داشته باشد، بنابراین یا حتما چند ساعت زودتر به فرودگاه مراجعه کرده و یا چند روز قبل از سفر اقدام کنید. برای این کار به باجه‌ خرید سیم کارت بین المللی در فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید.

خرید آنلاین سیم کارت ترکیه

اگرچه این کار را در فرودگاه های ترکیه نیز می توانید انجام دهید، ولی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. لازم به ذکر است که خرید سیم کارت توریستی ترکیه از روش های دیگری نظیر خرید آنلاین سیم کارت ترکیه و یا خرید سیم کارت از آژانس های مسافرتی نیز امکانپذیر خواهد بود.

خرید سیم کارت ترکیه از ملزومات سفر

به طور کلی دو راه برای برقراری ارتباط در خارج از کشور وجود دارد؛ یا باید از خدمات رومینگ مانند رومینگ همراه اول، رومینگ ایرانسل و… استفاده کنید، یا در مقصد سیم کارت بخرید. نحوه خرید سیم کارت در ترکیه یکی از مهمترین مواردی است که برای سفر به این کشور باید بدانید. البته کار سختی در پیش نیست، پاسپورت خود را بردارید، به یکی از نمایندگی های خرید سیم کارت در ترکیه مراجعه کرده و با پر کردن فرم ها، سیم کارت توریستی ترکیه را بگیرید.

آیا قبلا به ترکیه سفر کرده‌اید؟ شما کدام اپراتور را برای خرید سیم کارت ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول خرید سیم کارت ترکیه

اپراتورهای معتبر خرید سیم کارت در ترکیه کدامند؟

اپراتورهای ترکسل، ودافون و ترک تلکام از معروف‌ترین اپراتورهای سیم کارت ترکیه هستند.

بهترین اپراتور سیم کارت ترکیه کدام است؟

اپراتور ترکسل با پوشش‌دهی وسیع و سریع خود در میان کاربران سیم کارت ترکیه محبوب است.

برای خرید سیم کارت در ترکیه چه مدارکی نیاز است؟

برای خرید سیم کارت در ترکیه باید به صورت حضوری به مراکز فروش سیم کارت بروید و با ارائه مدراک سفر و پر کردن فرم مخصوص اقدام به خرید کنید.

سیم کارت توریستی یا مسافرتی ترکیه چیست؟

این نوع سیم کارت برای گردشگران طراحی شده و تنها برای مدت ۱۲۰ روز فعال است و بعد از آن غیرفعال خواهد شد.

2 نظرات

  1. سلام
    من ترکیه بودم ترک سل گرفتم یادم رفت توی اپلیکیشن و سایتش عضو بشم.
    الان هر کار میکنم سیم کارت و گذاشتم روی گوشی ولی امرجنسی هست، چی کار باید بکنم ؟
    نه میشه کدی گرفت نه پیامک میره برای ترک سل نه هیچی.
    چه کنم ؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید