راهنمای خرید سیم کارت در دبی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هنگام سفر به این شهر مدرن باید از آن اطلاع داشته باشید. با توجه به اینکه استفاده از سیم‌ کارت‌ های دبی تا حد زیادی هزینه اینترنت و تماس تلفنی را کاهش می‌دهند و هزینه استفاده از آن‌ها کمتر از رومینگ است، توصیه می‌کنیم حتما از سیم‌کارت‌های اپراتورهای مقصد استفاده کنید. اما نحوه خرید سیم کارت در دبی چگونه است؟ چگونه می‌توان اینترنت سیم‌ کارت اماراتی را فعال یا آن را شارژ کرد؟ برای پاسخ به این سوال‌ها و آشنایی با راهنمای خرید سیم کارت در امارات با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه شوید.

معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه در دبی

اولین چیزی که در راهنمای خرید سیم‌کارت در دبی باید با آن آشنایی داشته باشید، اپراتورهای سیم کارت امارات است. در ادامه، به طور خلاصه دو اپراتور تلفن همراه پرکاربرد و محبوب در دبی را به شما معرفی کرده‌ایم:

اپراتور اتصالات | Etisalat

اپراتور اتصالات، یکی از معروف‌ ترین اپراتورهای سیم کارت امارات است. این اپراتور با توجه به پوشش‌دهی عالی، قیمت مناسب، ارائه تعرفه‌های متنوع و اقتصادی، محبوبیت بسیار بالایی نزد گردشگران و شهروندان دبی دارد. اتصالات از اینترنت ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند و در تمامی نواحی دبی آنتن‌دهی دارد.

خرید بلیط هواپیما دبی با تخفیف ویژه

در صورتی که بخواهید از این اپراتور سیم کارت بخرید، قیمت سیم کارت دبی معادل ۵۰ درهم خواهد شد. این سیم کارت تا ۲۵، ۵۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ درهم قابل شارژ است؛ هنگام خرید می‌توانید از فروشنده بخواهید که سیم‌کارت را به اندازه مورد نظرتان شارژ کند.

2 3

اپراتور دو موبایل | Du Mobile

دو موبایل، از دیگر اپراتورهای فعال در امارات و دبی است. قیمت سیم‌ کارت‌ های دو موبایل نیز مثل اتصالات باید مبلغی حدود ۵۰ درهم است، با این تفاوت که دو موبایل ۲۰ دقیقه مکالمه رایگان به کاربران خود هدیه می‌دهد. اپراتور دو موبایل اینترنت ۲G، ۳G و ۴G را در تمامی نواحی دبی پوشش می‌دهد و آنتی‌دهی خیلی خوبی دارد.

این اپراتور به گردشگرانی که قصد خرید سیم‌ کارت اماراتی را دارند، سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌ کارت توریست پلن عرضه می‌کند که ۷۵ درهم است و ۲۰۰ مگابایت اینترنت رایگان و ۲۰ دقیقه مکالمه بین‌المللی رایگان دارد. این سیم‌کارت‌ها ۹۰ روز اعتبار دارند و با پرداخت ۵ درهم و شماره‌گیری #۱۳۵*، می‌توانید اعتبار آن را تمدید کنید.

این اپراتور طرح دیگری هم تحت عنوان پرداخت در لحظه برای مسافران دارد که قیمت آن ۵۵ درهم است و ۲۰ دقیقه مکالمه بین‌المللی و اعتبار رایگان را به مدت یک روز به کاربران عرضه می‌کند. این سیم‌کارت نیز به مدت ۹ ماه فعال است.

1 3

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در دبی

خوشبختانه، راهنمای خرید سیم کارت در دبی از آن چیزی که فکرش را می‌کنید ساده‌تر است و به مدارک خاصی برای خرید سیم کارت اماراتی نخواهید داشت. برای خرید سیم کارت دبی تنها کافی است اصل و کپی پاسپورت را به متصدیان فروشگاه‌ها ارائه کرده و در عرض چند دقیقه سپس سیم‌کارتتان را دریافت کنید.

همان‌طور که در بالا گفته شد، هزینه خرید سیم کارت در دبی عموما ۷۵-۵۰ درهم است و با توجه به نیازها و طرح‌هایی که اپراتورهای فوق به مشتریان خود عرضه می‌کنند، می‌توانید سیم‌کارت مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

3 1

سیم کارت دبی را از کجا بخریم؟

خرید سیم کارت در فرودگاه دبی، سوپرمارکت‌های این شهر، نمایندگی‌های اپراتورهای تلفن همراه و حتی لابی هتل‌ها امکان‌پذیر است و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. در صورت تمایل می‌توانید از فروشنده بخواهید که سیم‌کارت را با مبلغ دلخواهتان شارژ کند.

همچنین، می‌توانید درباره نحوه فعال کردن سیم کارت در دبی از فروشنده سوال کنید یا اینکه از او بخواهید خودش سیم‌کارتتان را فعال کند. لازم به ذکر است که سیم‌کارت خریداری‌شده باید رجیستر شود. توصیه می‌کنیم رجیستر کردن سیم‌کارت را به خود فروشنده بسپارید.

نحوه شارژ کردن سیم کارت دبی

درست مثل سیم‌کارت‌های داخلی، سیم کارت دبی را هم باید با استفاده از چند کد دستوری شارژ کنید. قیمت بسته های مکالمه و اینترنت در دبی با توجه به طرح‌های گوناگون متفاوت است و با توجه به مدت اقامت و میزان استفاده می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید. در ادامه، نحوه شارژ سیم کارت اپراتورهای مختلف امارات ارائه شده است:

اپراتور اتصالات

برای شارژ سیم‌کارت اپراتور اتصالات ابتدا باید اعتبار بخرید و سیم‌کارتتان را با شماره‌گیری #کداعتبار*۱۲۰* شارژ کنید. همچنین، برای اطلاع از مانده حساب اعتبار، می‌توانید کد دستوری #۱۲۱* را شماره‌گیری کنید.

اپراتور دوموبایل

برای شارژ سیم‌کارت اپراتور دو موبایل باید دقیقا از همان روش و کد دستوری که در بخش قبلی برای اتصالات شرح داده شد، عمل کنید. با شماره‌گیری کد دستوری #۱۳۵*، می‌توانید از مانده حساب سیم‌کارتتان مطلع شوید.

4

هزینه و نحوه فعال سازی اینترنت سیم کارت دبی

هر یک از اپراتورهای تلفن همراه امارات، طرح‌ها و تعرفه‌های خاص خود را برای اینترنت دارد. در ادامه، به تفکیک هر یک از این اپراتورها، نحوه فعال سازی اینترنت سیم‌ کارت در دبی ارائه شده است.

5

هزینه و نحوه فعالسازی اینترنت سیم کارت اتصالات

برای فعالسازی اینترنت سیم کارت اتصالات، دو راه پیش روی شما قرار دارد: یا باید کد بسته مورد نظرتان را که از قبل تهیه کرده‌اید، به شماره ۱۰۱۰ ارسال کنید یا کد دستوری #۱۷۰* را شماره‌گیری و از بین گزینه‌های ارائه‌‍ شده یکی را به دلخواه انتخاب کنید. تعرفه بسته‌ های اینترنتی سیم کارت اتصالات به شرح زیر است:

  • بسته ۱ روزه ۱۰۰ مگابایتی: ۵ درهم (کد فعالسازی SD)
  • بسته ۷ روزه ۲۵۰ مگابایتی: ۱۰ درهم (کد فعالسازی D250M)
  • بسته ۷ روزه ۱۰۰ مگابایتی: ۱۵ درهم (کد فعالسازی W100M)
  • بسته ۷ روزه ۵۰۰ مگابایتی: ۳۵ درهم (کد فعالسازی W500M)
  • بسته ۷ روزه ۱ گیگابایتی: ۵۰ درهم (کد فعالسازی W1G)
  • بسته ۳۰ روزه ۱ گیگابایتی: ۱۰۰ درهم (کد فعالسازی ۱G)
  • بسته ۳۰ روزه ۳ گیگابایتی: ۱۵۰۰ درهم (کد فعالسازی ۳G)
  • بسته ۳۰ روزه ۵ گیگابایتی: ۲۰۰ درهم (کد فعالسازی ۵G)
  • بسته ۳۰ روزه ۷ گیگابایتی: ۲۵۰ درهم (کد فعالسازی ۷G)
7 6

هزینه و نحوه فعالسازی اینترنت سیم کارت دو موبایل

بر خلاف اتصالات، برای فعالسازی و خرید بسته اینترنتی سیم‌ کارت‌ دو موبایل باید کد فعالسازی بسته اینترنتی مورد نظرتان را به شماره ۱۳۵۵ بفرستید. تعرفه بسته‌ های اینترنتی سیم‌ کارت دو موبایل و کد آن‌ها در زیر ارائه شده است:

  • بسته ۱۶۰ مگابایتی: ۲۰ درهم (کد فعالسازی: data 80 MB)
  • بسته ۴۵۰ مگابایتی: ۵۰ درهم (کد فعالسازی: data 300 MB)
  • بسته ۱ گیگابایتی: ۱۰۰ درهم (کد فعالسازی: data 1 GB)
  • بسته ۵ گیگابایتی: ۲۰۰ درهم (کد فعالسازی: data 5 GB)
  • بسته ۲۵ گیگابایتی: ۵۰۰ درهم (کد فعالسازی: data 25 GB)

قیمت سیم کارت در دبی

قیمت سیم کارت در دبی به نوع سیم کارت، اپراتور و مقدار اعتبار اولیه آن بستگی دارد. در ادامه به بررسی قیمت سیم کارت های اعتباری و دائمی دو اپراتور اصلی دبی، یعنی اتصالات (Etisalat) و دو (Du) می پردازیم.

سیم کارت های اعتباری

اتصالات: قیمت سیم کارت های اعتباری اتصالات از ۲۵ درهم شروع می شود. این سیم کارت ها با ۲۰ درهم اعتبار اولیه ارائه می شوند.

دو: قیمت سیم کارت های اعتباری دو از ۲۵ درهم شروع می شود. این سیم کارت ها با ۲۵ درهم اعتبار اولیه ارائه می شوند.

سیم کارت های دائمی

اتصالات: قیمت سیم کارت های دائمی اتصالات از ۵۰ درهم شروع می شود. این سیم کارت ها بدون اعتبار اولیه ارائه می شوند.

دو: قیمت سیم کارت های دائمی دو از ۵۰ درهم شروع می شود. این سیم کارت ها بدون اعتبار اولیه ارائه می شوند.

8 4

نحوه دریافت سیم کارت رایگان دبی

شهر دبی برای منظور افزایش رفاه و راحتی مسافران این شهر، هنگام ورود گردشگران خارجی یک سیم کارت رایگان به آنان هدیه می‌دهد. این سیم کارت شامل ۲۰ مگابایت اینترنت و ۳ دقیقه مکالمه رایگان است. پس از اتمام اعتبار اینترنت و شارژ آن، می‌توانید آن را با شماره‌گیری کد *۱۲۲# شارژ کنید. فعالسازی این سیم‌کارت نیز با همین کد دستوری انجام می‌‎شود. لازم به ذکر است که این سیم‌کارت فقط به گردشگران بالای ۱۸ سال اعطا می‌شود.

خرید سیم کارت دبی در فرودگاه امام خمینی

در صورتی که مایل به خرید سیم کارت امارات و خرید سیم کارت در ترکیه در ایران هستید، از فرودگاه امام خمینی نیز می‌توانید سیم کارت مورد نظرتان را خریداری کنید. توجه داشته باشید که با توجه به اینکه در فرودگاه‌ های دبی سیم‌کارت به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، بهتر است خرید سیم‌کارت را به لحظه ورودتان به دبی موکول کنید. حتی اگر موفق به دریافت سیم‌کارت رایگان نشدید، هم به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌ ها و نمایندگی‌ های اپراتورهای سیم کارت در دبی سیم‌کارت بخرید.

6

خرید سیم کارت دبی در تهران

سیم کارت دبی را می‌توان به صورت آنلاین از سایت اتصالات یا دو خریداری کرد. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از وب سایت‌ها و روش‌های پرداخت برای ایرانیان کار نکنند. برای دریافت سیم کارت نیز باید نحوه ارسال را در نظر بگیرید. همچنین اگر سیم کارت را از ایران خریداری کنید، ممکن است برای فعالسازی سیم کارت به کمک شخص ثالث در دبی نیاز داشته باشید. به طور کلی، بهتر است خرید سیم کارت دبی را در فرودگاه دبی یا نمایندگی‌های مجاز فروش سیم کارت در دبی انجام دهید.

خرید سیم کارت دبی

به طور کلی برای برقراری ارتباط در خارج از کشور هم می‌توانید از خدمات رومینگ مانند رومینگ همراه اول و ایرانسل استفاده کنید و هم سیم کارت مقصد مورد نظر خود را بخرید. خرید سیم کارت در دبی از آن چیزی که فکرش را می‌کنید ساده‌تر است؛ با ارائه اصل و کپی پاسپورت یا ویزا، می‌توانید سیم‌کارت دبی را به صورت رایگان از فرودگاه دبی دریافت کنید و یا آن را از فروشگاه‌های شهر یا لابی هتل‌ها بخرید. در مطلب حاضر با شما درباره راهنمای خرید سیم کارت در دبی صحبت کردیم و اطلاعات لازم برای استفاده از سیم‌کارت‌های اماراتی در دبی را در اختیار شما قرار دادیم.

برای سفر به دبی، بلیط هواپیما، هتل و ویزای دبی را در سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی تهیه کنید. با خدمات آنلاین ویزای دبی دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارید. آیا تجربه استفاده از سیم کارت‌ های دبی را داشته‌اید؟ به نظر شما بهترین سیم کارت در دبی کدام است؟

سوالات متداول درباره خرید سیم کارت در دبی

از کجا می توانم سیم کارت دبی را تهیه کنم؟

در بدو ورود به دبی، می توانید در غرفه های اپراتورهای تلفن همراه در فرودگاه سیم کارت تهیه کنید یا به فروشگاه‌های اتصالات (Etisalat) و دو (Du) در سطح شهر مراجعه کنید.

چه مدارکی برای خرید سیم کارت دبی لازم است؟

پاسپورت و ویزا

کدام اپراتور تلفن همراه در دبی بهتر است؟

اتصالات و دو

هزینه خرید و راه اندازی سیم کارت دبی چقدر است؟

هزینه خرید سیم کارت در دبی عموما ۷۵-۵۰ درهم است.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید