تنها معروف ترین بازار های کریسمس در جهان هستند که به شما ثابت می‌کنند خرید کردن صرفا یک فعالیت لذت‌بخش نیست و می‌تواند به تجربه‌ای تکرارنشدنی تبدیل شود. برگزاری بازارهای کریسمس از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین رویدادهای کریسمسی هستند و مشاهده فروشندگان و خریدارانی که با چهره‌هایی خندان در این بازارها جنب و جوش دارند، بی‌نهایت لذت‌بخش و جذاب است. برپایی بازارهای کریسمس جهان با چراغ‌های درخشان، غذاهای سنتی و کلی سرگرمی برای بچه‌ها، از جمله چیزهایی است که حتی برای یکبار در عمرتان هم که شده باید آن را تجربه کنید. در این مطلب قرار است با ۱۰ مورد از بهترین و معروف ترین بازارهای کریسمس در جهان آشنا شوید. با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

۱- بازار کریسمس استراسبورگ فرانسه | پایتخت کریسمس جهان

معروف ترین بازارهای کریسمس در جهان

سفر به فرانسه فقط بازدید از جاذبه های پاریس نیست! شهر استراسبورگ فرانسه که به پایتخت کریسمس شهرت دارد، سالانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. بسیاری از بازارهایی که در این شهر برگزار می‌شوند، شهرتی دیرینه دارند؛ به‌عنوان مثال قدمت یکی از آن‌ها که هر ساله در مرکز تاریخی شهر برگزار می‌شود، به سال ۱۵۷۰ بازمی‌گردد. در صورتی که در این ایام به استراسبورگ بروید، بیش از ۳۰۰ کلبه چوبی مشاهده خواهید کرد که در نزدیکی کلیسای جامع گوتیک چیده شده‌اند و در آن‌ها اقلام تزئینی، انواع شیرینی، نوشیدنی و…. به فروش می‌رسد. به‌علاوه، در این بازار می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های مخصوص کریسمس را خریداری یا میل کنید.

۲- بازار کریسمس پراگ | جمهوری چک

معروف ترین بازارهای کریسمس در جهان

بسیاری از مسافران عقیده دارند که شهر پراگ زیباترین بازارهای کریسمس جهان را دارد. اغلب بازارهای کریسمسی این شهر در میدان شهر قدیمی برگزار می‌شوند و اگر در روزهای منتهی به کریسمس به این شهر بروید، بوی خوش trdelník که نوعی شیرینی سنتی چکی است، مدهوش‌تان خواهد کرد. علاوه بر جنب‌وجوش و زیبایی بازارها که بی‌نهایت دیدنی و جذاب به نظر می‌رسد، مناظر خیره‌کننده شهر نیز پراگ را به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای سفر در ایام کریسمس تبدیل می‌کند. امتحان کردن غذاهای سنتی کشور چک و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه‌ای که در این بازارها عرضه می‌شود، از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی است که در این بازار تجربه خواهید کرد. بازار کریسمس پراگ از ابتدای دسامبر شروع می‌شود و تا اوایل ماه ژانویه ادامه دارد.

۳- بازار کریسمس وین | اتریش

معروف ترین بازارهای کریسمس در جهان

جاذبه های وین به عنوان یکی از زیباترین پایتخت‌های اروپایی را نمی‌توان دست کم گرفت. بازار وین، از قدیمی ترین بازارهای کریسمس در جهان است و قدمت آن به قرون وسطی و سال ۱۲۹۸ بازمی‌گردد. این بازار منحصربه‌فرد در تالار شهر در Rathausplatz برپا می‌شود و کودکان داخل آن یاد می‌گیرند که چطور شمع و شیرینی کریسمس درست کنند. به‌علاوه، در این بازار یک چرخ‌وفلک و قطار گوزنی هم برای تفریح کودکان در نظر گرفته شده است. اگر در ایام کریسمس همراه با خانواده‌تان به وین سفر کردید، حتما به این بازار سری بزنید. بازار کریسمس در اتریش از اواسط نوامبر آغاز می‌شود و دقیقا فردای کریسمس به پایان می‌رسد.

۴- بازار کریسمس ونکوور | کانادا

بازار کریسمس ونکوور

بازار کریسمس ونکوور از جمله زیباترین و بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس در سراسر جهان است. این بازار که در کانادا به «جشن یولتاید» معروف است، درخت کریسمسی به ارتفاع تقریبا ۱۰ متر دارد که روی آن بیش از ۳۶ هزار چراغ نصب شده است. به‌علاوه، در آن انواع غذاهای کریسمس عرضه می‌شود که جذابیت آن را برای بازدیدکنندگان صدچندان می‌کند. بازار کریسمس ونکوور از اواخر نوامبر آغاز می‌شود و تا شب کریسمس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

۵- بازار کریسمس نورنبرگ | آلمان

بازارهای کریسمس آلمان

بدون شک معروف ترین بازارهای کریسمس را در آلمان خواهید یافت. در آلمان نیز مثل اتریش و فرانسه، برگزاری بازار کریسمس یک سنت ریشه‌دار و بسیار مهم است و بهترین بازارهای کریسمس جهان را در این کشور پیدا خواهید کرد. این بازارها هر ساله با خواندن شعر کودک مسیح توسط یک نوجوان افتتاح می‌شوند و به طور کلی به‌واسطه خوراکی‌های خاص و خوشمزه‌ای که در آن‌ها به فروش می‌رسد، شهرت دارند. از آنجایی که نورنبرگ در گذشته مرکز تجارت ادویه بوده است، در این بازار نان زنجبیلی با روکش‌ شکلات، توت‌فرنگی و شکر عرضه می‌شود که طعم بسیار لذیذی دارد. سوسیس‌های خوشمزه نورنبرگ، میوه‌های خشکی که به زیبایی تزئین شده‌اند و مجسمه‌هایی از افراد مشهور که با استفاده از آلو خشک و انجیر ساخته شده‌اند، از جذاب‌ترین خوراکی‌هایی هستند که در بازار کریسمس نورنبرگ به فروش می‌رسند. بازارهای کریسمس آلمان از ابتدای دسامبر آغاز به کار کرده و یک روز پس از کریسمس به پایان می‌رسند.

۶- بازار کریسمس باث | انگلستان

بازار کریسمس باث انگلیس

بازار کریسمس باث، بزرگترین و معروف ترین بازارهای کریسمس در بریتانیاست و در کنار خیابان‌های زیبای شهر، صحنه‌ای جادویی برای جشن فراهم می‌کند. در این بازار، ۲۰۰ کلبه کوچک و زیبا برپا می‌شود و بخش اعظمی از اقلامی که در آن به فروش می‌رسند، ساخته دست مردم محلی شهر باث هستند. از این رو، افرادی که به بازار این شهر سر می‌زنند و محصولات آن را می‌خرند، از صاحبان مشاغل کوچک حمایت می‌کنند. بازار کریسمس باث از اواخر نوامبر آغاز می‌شود و در اواسط دسامبر به پایان می‌رسد.

۷- بازار کریسمس کپنهاگ | دانمارک

بازار کپنهاگ، از بهترین بازارهای کریسمس اروپا

اگر دوست دارید یک کریسمس واقعی را در اروپا تجربه کنید، بازار کریسمس کپنهاگ را از دست ندهید. این بازارها که از بهترین و هیجان‌انگیزترین بازارهای کریسمس اروپا به‌حساب می‌آیند، به‌عنوان یک سنت همیشگی در باغ‌های تیوولی برگزار می‌شوند و در آن‌ها همه چیز برای خلق یک تجربه لذت‌بخش فراهم است. باغ‌های پوشیده از برف که با چراغ‌های کریسمس، خانه‌های چوبی و گوزن بابانوئل تزئین شده‌اند و غرفه‌های فراوانی که در آن‌ها اجناس گوناگون به فروش می‌رسند، شوق کریسمس را در هر مسافر و بازدیدکننده‌ای زنده می‌کنند. بازار کریسمس کپنهاگ از اواسط نوامبر تا اواخر دسامبر برگزار می‌شود.

۸- بازار کریسمس دبی

بازار کریسمس دبی

شهر دبی که این روزها به یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده نیز از قافله جا نمانده و در آن بازارهای هیجان‌انگیزی به مناسبت کریسمس برگزار می‌شود. در کنار تمام جاذبه های دبی حتما سری به بازارهای کریسمس این شهر نیز بزنید، اگر تاریخ سفرتان با سال نو میلادی مصادف است. از بین بهترین و معروف ترین بازارهای کریسمس در دبی می‌توان مدینات جمیرا را نام برد. در این بازار که از ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) تا ۳۰ دسامبر (۹ دی) برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحاتی مثل قطار قطب شمال، چرخ و فلک ونیزی، بانجی‌جامپینگ و… بهره ببرند و خستگی خود را با غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه بازار رفع کنید.

۹- بازار کریسمس بوداپست | مجارستان

بازار کریسمس بوداپست

بزرگ‌ترین بازار کریسمس بوداپست در میدان سنت استفان برگزار می‌شود. این بازار به‌طور ویژه‌ای به‌خاطر چراغ‌های جادویی‌اش شهرت دارد و با توجه به اینکه ورودی همه رویداهای آن رایگان است، از مقرون‌به‌صرفه‌ترین بازارهای کریسمس در اروپا به‌حساب می‌آید. در این بازار انواع غذاهای سنتی مجارستانی همراه با نوشیدنی‌های ویژه‌ای که بعضی از آن‌ها با پرتقال، آلوخشک و سایر میوه‌های گرمسیری درست می‌شوند، از جذاب‌ترین بخش‌های بازار کریسمس بوداپست هستند. این بازار از اوایل نوامبر آغاز می‌شود و تا اواخر دسامبر ادامه دارد.

۱۰- بازار کریسمس ملبورن | استرالیا

بازار کریسمس استرالیا

در کشور استرالیا نیز درست مثل سایر نقاط جهان بازارهای کریسمس بسیار جذابی برگزار می‌شود. کوئین ویکتوریا یکی از بهترین و معروف ترین بازارهای کریسمس استرالیاست. این بازار از واسط نوامبر (اواخر آبان) فعالیت خود را آغاز می‌کند که با سرزدن به آن، می‌توانید بابانوئل را از نزدیک ببینید، در بیش از ۱۰۰ غرفه بچرخید و از تعداد زیادی سرگرمی رایگان لذت ببرید. علاوه بر این، در ملبورن بازارهای شبانه‌ای هم برگزار می‌شود که حال و هوایی مشابه شب سال نو در کشور خودمان را دارند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

تجربه متفاوت سفرهای خارجی در کریسمس

هیچ چیز به‌اندازه قدم‌زدن در خیابان‌ها در روزهای پایانی سال و مشاهده تکاپو و جنب‌وجوش مردم برای تهیه بساط شب سال نو جذاب است، خواه نوروز باشد و خواه کریسمس! برای سفرهای خارجی در ایام کریسمس، هرگز نباید بازدید از بازارهایی را که به مناسبت برگزاری جشن‌ سال نو برگزار می‌شود، از دست بدهید. در مطلب حاضر ۱۰ مورد از جذاب‌ترین بازار های کریسمس جهان را به شما معرفی کردیم. آیا تابه‌حال فرصت حضور در این بازارها را پیدا کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره معروف ترین بازارهای کریسمس

۱. بازارهای کریسمس از چه زمانی شروع به کار می‌کنند؟

بازار کریسمس، یک بازار خیابانی است که ۴ هفته منتهی به کریسمس و به مناسبت جشن سال نو میلادی برگزار می‌شود. این بازارها که قدمتشان به قرون وسطی بازمی‌گردد، ابتدا در کشور آلمان برپا شدند، اما در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شوند.  

۲. کدام یک از کشورهای اروپایی معروف ترین بازارهای کریسمس جهان را دارند؟

آلمان، اتریش، دانمارک، انگلیس، فرانسه و مجارستان میزبان تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین بازارهای کریسمس در جهان هستند.

۳. آیا در کانادا هم بازار کریسمس برپا می‌شود؟

بله. بازار کریسمس در تورنتو و ونکوور برگزار می‌شود و این دو شهر یکی از بلندترین درخت کاج در جهان را تزئین می‌کنند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید