چه در کافه‌های بلوار سن ژرمن نشسته باشید و چه در حال تماشای مه‌های وهم‌آلود روخانه سن باشید، در هر حال مجذوب طلسم پاریس خواهید شد. رابطه عاشقانه شما با پاریس ممکن است تنها با یک نگاه کوتاه به برج ایفل آغاز شود و با قدم‌زدن در پس‌کوچه‌های مجلل و سرسبز آن تا ابد ادامه پیدا کند. اگر قصد سفر به پاریس را داشته باشید، قبل از هر چیزی باید فهرستی از بهترین جاهای دیدنی پاریس برای خودتان تهیه کنید.

واقعیت این است که تعداد جاذبه های گردشگری پاریس به‌اندازه‌ای زیاد است که اگر از قبل فهرستی برای خودتان تهیه نکرده باشید، ممکن است نتوانید آن‌طور که باید و شاید از سفرتان لذت ببرید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قرار است بهترین مکانهای دیدنی پاریس را به شما معرفی کنیم تا سفر راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های پاریس، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین جاذبه های تاریخی پاریس

هر یک از محله‌ها و دیدنی های پاریس، جذابیت‌های خاص خود را دارند و بخشی از تاریخ و فرهنگ فرانسه را برای بازدیدکنندگان روایت می‌کنند. با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی، پاریس، مکانهای دیدنی تاریخی زیادی را پیش روی مسافران خود قرار می‌دهند. در ادامه، جاهای دیدنی پاریس با عکس و تعدادی از بهترین جاهای دیدنی تاریخی پاریس ارائه شده است:

برج ایفل | بانوی آهنین افسونگر

هر زمان که صحبت از فرانسه یا پاریس شود، معمولا اولین تصویری که به ذهن ما خطور می‌کند، برج ایفل است. به همین دلیل، نام این برج در صدر فهرست مکانهای دیدنی پاریس قرار دارد. برج ایفل پاریس پربازدیدترین جاذبه گردشگری در جهان است که با ارتفاع ۳۲۴ متر، تا پیش‌ از ساخته‌شدن برج امپایر استیت نیویورک، بلندترین ساختمان جهان بود. طبقه اول برج ایفل در ارتفاع ۵۷ متری قرار دارد و برای رسیدن به آن، باید از آسانسور استفاده کنید یا از ۳۶۰ پله بالا بروید.

در این بخش، فروشگاه هدیه، کافه‌تریا و رستوران «براسری» قرار دارند. همچنین یک تراس برای تماشای مناظر منطقه نیز در این طبقه واقع شده است و از فراز آن می‌توانید مناظر وسیعی از شهر را به تماشا بنشینید. طبقه دوم نیز امکاناتی مشابه طبقه اول دارد و با توجه به ارتفاع ۱۲۵ متری آن از سطح زمین، چشم‌انداز وسیع‌تر و مناظر خیره‌کننده‌تری را پیش روی شما قرار می‌دهد. در این طبقه از برج، می‌توانید سایر دیدنی های پاریس مثل کلیسای نوتردام و موزه لوور را هم ببینید. آخرین طبقه برج نیز در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد و رفتن به آن تنها به‌وسیله آسانسور امکان‌پذیر است.

where to visit in paris 23
  • آدرس: Tour Eiffel, Champ de Mars, 75007 Paris
  • ساعت بازدید: ۹:۳۰ تا ۲۲:۴۵
  • آدرس وب‌سایت: www.toureiffel.paris

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

طاق پیروزی پاریس | ادای احترام به سربازان

از دیگر جاذبه های دیدنی پاریس که از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت است، می‌توان به طاق پیروزی اشاره کرد. این بنا برای ادای احترام به سربازانی که در جریان انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی جنگیده بودند، ساخته شده است. ساخت طاق نصرت پاریس به سفارش ناپلئون در سال ۱۸۰۶ آغاز شد و تا ۱۸۳۶ ادامه پیدا کرد. این طاق عظیم، ۵۰ متر ارتفاع دارد و از «طاق تیتوس» در رم الگوبرداری شده است. 

بازدید از قسمت بیرونی و سطحی طاق پیروزی، رایگان است؛ اما برای داخل‌رفتن و بازدید از موزه‌ آن باید بلیط بازدید بخرید. در ضمن، اگر بتوانید از ۲۸۴ پله این طاق بالا بروید و به بخش بالایی آن برسید، مناظر خیره‌کننده‌ای از برج ایفل، موزه لوور و بخشی از پاریس را تماشا خواهید کرد.

where to visit in paris 24
  • آدرس: Arc de Triomphe, Place Charles de Gaulle, 75008 Paris
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
  • آدرس وب‌سایت: www.paris-arc-de-triomphe.fr/

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

طاق بزرگ لا دفانس | Grande Arche de la Défense

 در غرب پاریس و انتهای خیابان شارل دوگل، مجموعه‌ای از ساختمان‌های بلند قرار گرفته که از اواسط دهه ۱۹۶۰ ساخته شده‌اند. این مجموعه، به یاد مقاومت تلخ نیروهای فرانسوی در طول جنگ فرانسه و پروس ۱۸۷۰-۱۸۷۱ «لا دفانس» نام گرفته است و با معماری جذاب و امکانات تفریحی مناسب خود، از بهترین مکانهای دیدنی پاریس به حساب می‌آید. این طاق مستطیل شکل، ۱۱۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۸۹ و در دویستمین سالگرد انقلاب فرانسه افتتاح شده است.

where to visit in paris 25
  • آدرس: ۱, parvis de la Défense 92 044 Paris La Défense Cedex
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب
  • آدرس وب‌سایت: www.lagrandearche.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کاتاکومب یا سرداب پاریس | Catacombs of Paris

اگر اهل هیجان هستید و دوست دارید از یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی پاریس بازدید کنید، کاتاکومب یا دخمه‌های پاریس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مقبره‌های زیرزمینی پیچیده در اصل برای رفع مسئله شلوغی بیش از حد قبرستان های پاریس ساخته شدند و دیوارهای آن، هنوز از استخوان‌ها و جمجمه بیش از ۶ میلیون شهروند پاریسی پر است. دخمه پاریس، یکی از به‌یادماندنی ترین و منحصربه‌فرد ترین جاذبه های دیدنی این شهر است و علی‌رغم وهم‌آلودبودن، تجربه بسیار منحصربه‌فردی را برای شما رقم خواهد زد.

where to visit in paris 26
  • آدرس: ۱ Av. du Colonel Henri Rol-Tanguy, 75014 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۴۵ صبح تا ۸:۳۰ شب
  • آدرس وب‌سایت: www.catacombes.paris.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

هتل دو ویل پاریس | Hôtel de Ville

هتل دو ویل یک بنای تاریخی شگفت‌انگیز با معماری رنسانسی است و در آن، آثار تاریخی شگفت‌انگیزی از جمله صدها مجسمه در معرض دید عموم قرار دارد. اگر تصمیم به بازدید از این بنا و گردش در فضای داخلی آن گرفتید، مراقب نقاشی‌های دیواری باشکوه آن باشید. این آثار ظریف و زیبا، هنر دست بهترین هنرمندان اواخر دهه ۱۸۸۰ است و در آن‌ها همه چیز اعم از مناظر خیره‌کننده و ادای احترام به علم و هنر دیده می‌شود. جالب است بدانید که هتل دو ویل پاریس از جمله بناهایی کلیدی است که شاهد مهم‌ترین واقع شهر – از جمله قیام های سیاسی و آزادی فرانسه در طول جنگ جهانی دوم – بوده است.  

where to visit in paris 27
  • آدرس: Pl. de l’Hôtel de Ville, 75004 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب (غیر از شنبه و یکشنبه)

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

قلعه وینسنس | Château of Vincennes

قلعه وینسنس، با ساختمان مستحکم و بلند و تاریخ جالب توجه خود، از بهترین جاهای دیدنی پاریس به حساب می‌آید. قدمت این قلعه به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و زمانی از آن به‌عنوان زندان استفاده می‌شده است. مارکی دو ساد، از مشهورترین زندانیان این قلعه محسوب می‌شود و وینسنس محل مرگ پادشاه هنری پنجم نیز بوده است. برای ورود به قلعه، باید از یک خندق عبور کنید که با توجه به اینکه پل متحرک دارد، عبور از آن دشوار نخواهد بود.

در محوطه قلعه وینسنس، یک کلیسای باشکوه قرار دارد که زمانی آثار مذهبی بسیار گرانبهایی در آن نگهداری می‌شد و هنوز هم پنجره‌های رنگارنگ و زیبای آن ارزش بازدید دارند. در طول بازدید، حتی می‌توانید از برج بالا بروید و شهر را از همان نقطه‌ای که خانواده سلطنتی می‌دیدند، تماشا کنید.

where to visit in paris 28
  • آدرس: Av. de Paris, 94300 Vincennes
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس وب‌سایت: www.chateau-de-vincennes.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پرطرفدارترین موزه های پاریس

اگر دوست دارید در تاریخ فرانسه غرق شوید و بازدید از موزه‌ها برایتان لذت‌بخش است، خبرهای خوبی برایتان داریم. موزه‌های این شهر، از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر بخواهید همه آن‌ها را ببینید، باید روزها و ساعت‌ها زمان صرف کنید. در ادامه، فهرستی از بهترین موزه های شهر پاریس ارائه شده است:

موزه پیکاسو پاریس | Museu Picasso

موزه پیکاسو پاریس، بهشت عاشقان هنر و هنرمندان خواهد بود. در این موزه، علاوه بر مجموعه‌ای بزرگ از آثار پابلو پیکاسو، آثار سایر هنرمندان نیز در آن نگهداری می‌شود. آثار هنری نگهداری‌شده در این موزه، به نقاشی محدود نمی‌شود و می‌توان در آن انواع حکاکی، سرامیک و هنرهای گرافیکی را هم به تماشا نشست. جالب است بدانید که در موزه پیکاسو، مجسمه‌ها و آثار مجسمه‌سازی این هنرمند بزرگ نیز نگهداری می‌شود و در یکی از بخش‌های آن که یک اتاق زیر شیروانی است نقاشی‌های شخصی پیکاسو را نیز می‌توان مشاهده کرد.

where to visit in paris 29
  • آدرس:  Picasso-Paris National Museum, 5 rue de Thorignym,  75003 Paris
  • ساعت بازدید: سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر؛ شنبه‌ها، یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶:۰۰ بعدازظهر؛ دوشنبه‌ها، ۱ ژانویه، ۱ می و ۲۵ دسامبر تعطیل
  • آدرس وب‌سایت:  www.museepicassoparis.fr/

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

موزه ی لوور پاریس | خانه مونالیزا و نقاشی‌های قرون وسطی و رنسانس

لوور را می‌توان مهمترین موزه فرانسه و از بهترین مکانهای دیدنی پاریس دانست. در این موزه، هزاران اثر تاریخی و هنری – از آثار باستانی کشورهای مختلف از جمله ایران تا نقاشی‌های قرون وسطی و رنسانس – نگهداری می‌شود و با ورود به آن، به دل تاریخ جهان سفر خواهید کرد. در گوشه گوشه موزه لوور، نشانی از از فرهنگ و تمدن سراسر جهان قابل مشاهده است و آثار نقاشان بزرگی مانند داوینچی، رافائل، میکل آنژ و بسیاری دیگر از هنرمندان بزرگ تاریخ در این موزه در معرض دید شما قرار دارند.

موزه لوور آ‌ن‌قدر بزرگ است که با یک بار سر زدن به آن، نمی‌توانید از تمامی قسمت‌های آن بازدید کنید. اگر با محدودیت زمان مواجه هستید، بهتر است روی بخش خاصی از موزه، مانند بخش مجسمه‌های کلاسیک، هنر رنسانس ایتالیا یا نقاشی‌‌های قرن هفدهم فرانسه تمرکز کنید؛ در غیر این صورت، بازدید از تمامی بخش‌های موزه خالی از لطف نخواهد بود. مشهورترین اثر این موزه، نقاشی مونا لیزا اثر لئوناردو داوینچی است و بسیاری از گردشگران، تنها برای تماشای این شاهکار هنری به موزه لوور می‌روند!

where to visit in paris 30
  • آدرس: Rue de Rivoli, 75001 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر؛ جمعه‌ها از ۹ صبح تا ۹:۴۵ شب؛ سه‌شنبه‌ها تعطیل
  • آدرس وب‌سایت: www.louvre.fr/

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

موزه رودین | محل زندگی مجسمه‌ساز مشهور

موزه رودین یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری پاریس است؛ جایی که مجسمه‌ساز مشهور فرانسوی، سال‌ها در آن زندگی و کار کرده است. این موزه، شامل عمارت روکوکویی متعلق به قرن هجدهم، «هتل بیرون» و باغ مجسمه هفت جریبی است که در طول سال با انواع گل‌ها مزین می‌شود. با قدم‌زدن در این موزه، مجموعه قابل توجهی از آثار «رودین» و همچنین آثار «کامیل کلودل» را تماشا خواهید کرد. چند مجسمه یادبود «رودین» هم در اطراف باغ دیده می‌شود. جذاب‌ترین بخش این باغ‌موزه بسیار زیبا، سکوت بی‌نظیر آن است و قدم‌زدن در فضای آن، سوای لذت‌بخش بودن، آرامش عجیبی را هم به شما منتقل خواهد کرد.

where to visit in paris 31
  • آدرس: ۷۷ rue de Varenne, 75007 Paris
  • ساعت بازدید: سه‌شنبه تا یک‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر
  • آدرس وب‌سایت: www.musee-rodin.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

موزه اورسی | گنجینه ‌ای از هنر امپرسیونیسم

موزه اورسی پاریس (Musée d’Orsay) که در ساحل چپ رود سن واقع شده است، یکی از مشهورترین موزه‌های جهان و از مهم‌ترین موزه‌های هنر فرانسه به شمار می‌رود. این موزه که در ساختمانی باشکوه با معماری نئوکلاسیک قرار دارد، به نمایش آثار هنری از دوره امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم اختصاص دارد. موزه اورسی در سال ۱۹۰۰ به عنوان محل برگزاری نمایشگاه جهانی ساخته شد. پس از آن، این بنا به عنوان ایستگاه راه‌آهن و سپس به عنوان انبار مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۷، موزه اورسی به طور رسمی افتتاح شد و به نمایش آثار هنری از دوره‌های مختلف، به ویژه امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم اختصاص یافت. موزه اورسی مجموعه‌ای غنی از آثار هنری شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، گرافیک و مبلمان را در خود جای داده است و از بهترین جاذبه های گردشگری پاریس است. موزه اورسی به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است، از جمله:

  • مجموعه امپرسیونیسم: این بخش شامل آثار نقاشی و مجسمه‌سازی از هنرمندان مشهور امپرسیونیست مانند مونه، دگا، رنوار و پیسارو است.
  • مجموعه پست امپرسیونیسم: این بخش شامل آثار نقاشی و مجسمه‌سازی از هنرمندان مشهور پست امپرسیونیست مانند و گوگ، گوگن و تولوز لوترک است.
  • مجموعه هنرهای گرافیک: این بخش شامل مجموعه بزرگی از طراحی، چاپ و پوستر از هنرمندان مختلف است.
  • مجموعه مبلمان: این بخش شامل مبلمان و اشیاء تزئینی از دوره‌های مختلف، به ویژه قرن نوزدهم میلادی است.
where to visit in paris 5
  • آدرس: Esplanade Valéry Giscard d’Estaing, 75007 Paris, France
  • ساعت بازدید: همه روزه (غیر از دوشنبه‌ها) ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر

آدرس روی نقشه گوگل

Map

زیباترین کاخ های پاریس

کاخ‌های پاریسی صرفا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی پاریس نیستند؛ بخشی از شکوه معماری و تاریخ غنی این شهر را به دوش می‌کشند. در زیر، نام بعضی از کاخ‌های مشهور پاریس که بدون بازدید از آن‌ها نباید این شهر را ترک کنید، ارائه شده است:

کاخ ورسای پاریس | Versailles Palace

کاخ ورسای، یادبودی از شکوه سلطنت فرانسوی‌ها در قرن هفدهم است و تنها به‌اندازه نیم ساعت از شهر فاصله دارد. پادشاهان مختلفی طی نزدیک به ۱۰۰ سال، به کار ساخت این کاخ مشغول بودند و در نهایت، این بنا که صرفا کلبه‌ای برای شکار بود، به قصری باشکوه و زیبا تبدیل شد. مجموعه کاخ ورسای، بنای بسیار گسترده‌ای است و بعید است که در یک روز بتوانید از تمامی ۲۳۰۰ اتاق آن دیدن کنید!

این مجموعه، بخشی موسوم به سالن‌ آینه‌ها دارد که بی‌نهایت زیباست و هیچ یک از گردشگران بدون بازدید از آن کاخ ورسای را ترک نمی‌کنند. علاوه بر این، نظیر باغ‌های زیبا و زندگی گیاهی پرجنب‌وجوشی را که در این کاخ وجود دارد، در کمتر نقطه‌ای از این جهان می‌توان پیدا کرد.

where to visit in paris 12
  • آدرس: Place d’Armes, 78000 Versailles
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل
  • آدرس وب‌سایت: www.chateauversailles.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کاخ الیزه | Elysee Palace

کاخ الیزه، یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری پاریس است. این بنا، ابتدا در سال‌های دهه ۱۷۱۰ برای اقامت کنت دِورو ساخته شد و پس از پشت سر گذاشتن فرازونشیب‌های بسیار، در نهایت پس از انقلاب فرانسه و در دوران ناپلئون به کاخ ریاست جمهوری تبدیل شد. کاخ الیزه در حال حاضر مقر رسمی ریاست جمهوری در فرانسه به‌حساب می‌آید و با معماری باشکوه و زیبایی کم‌نظیر خود، از محبوب‌ترین بناها نزد گردشگران پاریس است.

where to visit in paris 13
  • آدرس: ۵۵ Rue du Faubourg Saint-Honoré, ۷۵۰۰۸ Paris

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پله رویال | کاخی در قلب تاریخی پاریس

قدم‌زدن در رویال پله، یکی دیگر از تفریحات پاریس است که بیشتر گردشگران از آن غافل هستند؛ شاید دلیل اصلی این باشد که این مکان توسط ساختمان‌های معروف دیگر احاطه شده است. دلیل دیگر این است که رویال پله، درست روبه‌روی موزه لوور قرار است و جذابیت موزه، چشم گردشگران را به سمت خودش می‌کشد. باغ‌های شگفت‌انگیز این کاخ از دید مردم پنهان هستند. قدم‌زدن در گالری‌های حاشیه باغ و مسیرهای پر از گل، نشستن در کنار یکی از فواره‌های زیبای شهر و دورشدن از شلوغی‌های معمول مکان‌های توریستی، می‌تواند آرامش دلپذیری را به شما هدیه دهد.

where to visit in paris 14
  • آدرس: ۸ Montpensier Street, 75001 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب
  • آدرس وب‌سایت: www.domaine-palais-royal.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کاخ گارنیه | باشکوه‌ترین خانه اپرا در جهان

در فهرست بهترین جاذبه های گردشگری پاریس، نباید از کاخ گارنیه یا خانه اپرای ملی پاریس غافل شد. خانه اپرای گارنیه به سفارش ناپلئون سوم در سال ۱۸۶۰ ساخته شد. نمای بیرون این کاخ مجلل، دارای ستون‌های کلاسیک و بزرگ و ۸ مجسمه است که هر کدام، شخصیت‌های تمثیلی را نشان می‌دهند. فضای داخلی این کاخ، بسیار مجلل است و با سنگ‌های مرمر و لامپ‌های طلاکاری‌شده تزیین شده است. در کاخ گارنیه به‌جز اجرای اپرا، نمایش‌های باله، کنسرت‌های کلاسیک و جشن هم برگزار می‌شود. البته کاخ گارنیه، تنها محلی برای تماشای نمایش نیست؛ این کاخ به‌اندازه‌ای زیبا و مجلل است که پیش‌ از شروع هر نمایش، حتما باید دوری در آن بزنید.

where to visit in paris 15

وقتی که وارد ساختمان کاخ می‌شوید، خود را در یک سالن گرد می‌بینید که محل خرید بلیت نمایش‌ها است. این سالن مجلل که سقف تزیینی باشکوهی دارد، جایی عالی برای عکاسی است. سالن اجتماعات، خانه کلاسیک اپرا در کاخ گارنیه است. دیدن صندلی‌های قرمزرنگ و تزیینات طلایی این سالن برای اولین‌بار، نفستان را بند می‌آورد! جدا از سالن‌های مجلل، تماشای پلکان بزرگ کاخ گارنیه هم به‌تنهایی یک جاذبه محسوب می‌شود. این راه‌پله‌های بزرگ از سنگ مرمر ساخته شده‌اند و در هر طرف آن‌ها، لوسترهای بزرگ و مجللی قرار دارند. بالارفتن و پایین‌آمدن از  این پله‌های باشکوه، به شما حس یک پادشاه یا ملکه مقتدر را می‌دهد!

  • آدرس: Pl. de l’Opéra, 75009 Paris
  • ساعت بازدید: این بنا همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲ نیمه‌شب برای اجرای مراسم‌ها باز است.
  • آدرس وب‌سایت: www.operadeparis.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

معروفترین میدان های پاریس

میدان‌های این شهر علاوه بر آنکه خیابان‌ها و بلوارهای مهم شهر را به یکدیگر پیوند می‌دهند، شاهد بخشی از مهم‌ترین وقایع تاریخی و سیاسی شهر نیز بوده‌اند. به همین دلیل، از جذابیت بسیار زیادی برای مسافران برخوردار هستند و مسافرات زیادی نام آن‌ها را در فهرست خود از بهترین جاهای دیدنی پاریس قرار می‌دهند. از تاریخی‌ترین و بهترین میدان‌های پاریس می‌توان موارد زیر را نام برد:

میدان کنکورد پاریس | کانون نمادهای اصلی پاریس

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در یک مکان خاص ایستاده‌اید؛ مکانی که در یک سمتش طاق پیروزی نمایان است، از سویی دیگر موزه لوور دیده می‌شود و در سمت دیگر، برج ایفل از دور خودنمایی می‌کند. نام این مکان، میدان کنکورد است. این میدان هشت‌ضلعی بسیار زیبا که در سال ۱۷۷۲ توسط لویی پانزدهم ساخته شد، قلب پاریس در قرن ۱۸ بود. میدان کنکورد که امروزه یکی از تفریحات پاریس است، در گذشته صحنه چندین رویداد تاریخی از جمله اعدام لویی شانزدهم و ماری آنتوانت بوده است. میدان کنکورد با ابعاد بزرگش، یکی از جذاب‌ترین میدان‌های شهر است و چشم‌اندازی عالی از نقاط دیدنی شهر ارائه می‌دهد.

where to visit in paris 16
  • آدرس: Place de la Concorde, 75008 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

میدان سن میشل | بلندترین فواره پاریس

این میدان که در محله لاتن و نزدیک به رودخانه سن قرار دارد، بیشتر به دلیل فواره بلندش مشهور است. نماد اصلی این میدان، مجسمه‌ای از میکائیل فرشته است که شیطان را با شمشیر می‌زند و بر او پیروز می‌شود. نام میدان را هم از روی همین مجسمه انتخاب کرده‌اند. میدان سن میشل در دهه ۱۸۵۰ و به دستور بارون هاوسمن در جریان اصلاحات شهری آن دوران ساخته شده است.

where to visit in paris 17
  • آدرس: Pont Saint-Michel, 75006 Paris

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پلاس دووژ | قدیمی ‌ترین میدان پاریس

در منطقه جذاب ماریاس، قدیمی‌ترین میدان عمومی پاریس وجود دارد که به سبکی خاص و زیبا چیدمان شده است. میدان زیبای پلاس دووژ، الگویی برای میدان‌های دیگر مانند «ونکوم» و «کنکورد» بوده است. پلاس دووژ، در بین سال‌های ۱۶۰۵ و ۱۶۱۲ ساخته شد. این بناها در ابتدا اقامتگاه‌های اشرافی بودند. شما می‌توانید در فضای زیبای این میدان که پر از چمنزارهای سبز، فواره‌های زیبا، درختان و گل‌های رنگارنگ است، به پیک‌نیک بروید، قدم بزنید و از آثار هنری در گالری‌های اطرافش لذت ببرید. 

پلاس دووژ که از بهترین جاهای دیدنی پاریس به حساب می‌آید، در قرن هفدهم محیطی برای جشن، تورنومنت، عروسی و حتی دوئل مورد استفاده قرار می‌گرفت. جالب است بدانید که «ویکتور هوگو» حدود ۱۶ سال از زندگی‌اش را در یکی از آپارتمان‌های دور این میدان گذراند. امروزه این خانه تبدیل به یک موزه کوچک شده است.

where to visit in paris 18
  • آدرس: Pl. des Vosges, 75004 Paris

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

میدان باستیل | Place de la Bastille

امروزه تنها نام این میدان، یادآور زندان بدنام و نماد دیکتاتوری قرن ۱۸ فرانسه است که در سال ۱۷۸۹ و پس‌ از طوفان باستیل، به‌طور کامل تخریب شد. در مرکز میدان باستیل، ستون «کلن دو ژوله» به ارتفاع ۵۱ متر به همراه یک مجسمه طلایی زیبا در بالای آن وجود دارد. نقش برجسته شیر در پایین ستون، نماد آزادی مردم فرانسه است. در محل زندان باستیل، خانه اپرای جدیدی به نام «اپرای باستیل» قرار دارد که توسط رئیس جمهور «میتران» در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد. شما می‌توانید در این سالن مدرن و عظیم که ۲۷۵۰ نفر ظرفیت دارد، به تماشای اپرا بنشینید و در یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاریس تفریح کنید.

where to visit in paris 19
  • آدرس: Pl. de la Bastille, 75004 Paris

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پارک ها و باغ های پاریس

اگر وقت کافی برای گردش در پاریس دارید، توصیه می‌کنیم حتما پیک‌نیک به سبک پاریسی‌ها را در زمان سفر به این شهر امتحان کنید. پارک‌ها و باغ‌هایی که در ادامه نام آن‌ها ذکر شده است، می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای یک پیک‌نیک جانانه در پاریس باشند.

پارک لوکزامبورگ پاریس | باغ گل‌های رنگارنگ و حوض هشت ‌ضلعی

باغ‌‌های لوکزامبورگ پس‌ از «تویلری»، از شناخته‌شده‌ترین پارک‌ها در پاریس هستند و وقت‌گذراندن در آن‌ها، یکی از بهترین تفریحات پاریس حساب می‌شود. باغ‌های لوکزامبورگ، در قرن هفدهم ایجاد شدند؛ یعنی زمانی‌ که کاخ لوکزامبورگ، توسط پادشاه هنری چهارم برای ملکه «ماری دو مدیسی» ساخته شد. ویژگی اصلی این پارک ۲۵ هکتاری، استخر بزرگ هشت‌ضلعی آن است که توسط دو تراس با مجسمه‌ها، تخت‌گل‌های مرتب و درختچه‌های آراسته، احاطه شده است. گنجینه‌های هنری بسیاری در سراسر این باغ یافت می‌شوند؛ مانند حوض قرن هفدهمی Fontaine de Médicis که در قسمت شرقی باغ قرار دارد.

where to visit in paris 20

اگر به باغ‌های لوکزامبورگ رفتید، حتما به باغ انگلیسی، باغ گل رز، نارنجستان و گل‌خانه‌های پر از ارکیده‌های عجیب و غریب سر بزنید. در کنار این موارد، یک باغ میوه هم وجود دارد که در آن، گونه‌های متفاوت سیب شکوفا می‌شوند. یک کافه‌رستوران کوچک هم در این باغ وجود دارد. شما می‌توانید در فضای بیرونی کافه و زیر درختان شاه بلوط بنشینید و از نوشیدن یک فنجان قهوه خوش‌عطر در کنار کروسان‌های معروف فرانسوی لذت ببرید!

  • آدرس: ۷۵۰۰۶ پاریس، فرانسه

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پارک لاویلت | Parc de La Villette

پارک دو لا ویلت با وسعت ۵۵ هکتاری خود، بزرگترین پارک و فضای سبز شهر پاریس است. زمین بازی کودکان، سالن تئاتر، باغ موضوعی، مسیر پیاده‌روی و… تنها بخشی از امکانات تفریحی این پارک هستند؛ از این رو، لاویلت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تفریح یا پیک‌نیک خانوادگی در زمان سفر به پاریس باشد. علاوه بر این، رویدادها و جشنواره‌های بسیار جذابی در این شهر برگزار می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به کنسرت در فضای باز اشاره کرد.

where to visit in paris 21
  • آدرس: ۲۱۱ Avenue Jean Jaurès, 75019 Paris
  • آدرس وب‌سایت: www.en.lavillette.com

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پارک بوت شومون پاریس | Parc des Buttes-Chaumont

اگر از گشت‌وگذار در شهر خسته شدید و حس کردید که به استراحت نیاز دارید، پارک بوت شومون پاریس گزینه‌ای عالی برای رفع خستگی و تفریح خواهد بود. این پارک که در حال حاضر یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاریس به حساب می‌آید، تا قبل از سال ۱۸۶۲، زمین آن کاملا متروکه بود و از آن به‌عنوان محلی برای دفن زباله‌ها استفاده می‌شد؛ تا اینکه به دستور ناپلئون سوم به مکانی تفریحی و سرسبز تبدیل شد و در حال حاضر با برخورداری از ۳ رستوران، ۲ سالن تئاتر عروسکی، مسیر پیاده‌روی و نزدیک به ۵۰ گونه مختلف گل و گیاه، یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس به حساب می‌آید.

where to visit in paris 6
  • آدرس: ۱ Rue Botzaris, 75019 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

پارک مونسو | Parc Monceau

پارک مونسو پاریس با مجموعه‌ای دوست‌داشتنی از عمارت‌ها و مجسمه‌ها، مکانی عالی برای گذراندن بعدازظهری شاد در کنار دوستان و عزیزانتان است. قدمت این پارک سرسبز و زیبا، به قرن هفدهم بازمی‌گردد و حتی بعد از گذشت این همه سال، با زیبایی‌های طبیعی، خانه‌های تاریخی و دیگر آثار باشکوه، جایگاه ویژه‌ای در فهرست جاذبه های گردشگری پاریس دارد. این پارک، خانه موزه هنرهای آسیایی هم است و در گرداگرد آن می‌توانید مجسمه‌هایی از شهروندان مشهور فرانسوی را تماشا کنید.

where to visit in paris 7
  • آدرس: ۳۵ Bd de Courcelles, 75008 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

رودخانه سن | شاهرگ حیات پاریس

یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی پاریس رودخانه سن است. رودخانه سن که در قلب پاریس، پایتخت فرانسه، جریان دارد، نقشی بی‌بدیل در تاریخ، فرهنگ و زیبایی این شهر ایفا می‌کند. این رودخانه با طول ۷۷۷ کیلومتر که از بورگاندی سرچشمه می‌گیرد و به کانال مانش می‌ریزد، در طول مسیر خود از میان شهر پاریس عبور کرده و آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

این رودخانه، به زیبایی پاریس افزوده است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس در شب به شمار می‌رود. انعکاس نور چراغ‌ها در آب در شب، منظره‌ای چشم‌نواز و رمانتیک ایجاد می‌کند. پل‌های زیبا و تاریخی که بر روی رودخانه قرار گرفته‌اند، به همراه درختان سرسبز در حاشیه آن، زیبایی این رودخانه را دوچندان می‌کنند.

where to visit in paris 1

رودخانه سن در فرهنگ و ادبیات فرانسه نیز جایگاهی ویژه دارد. نقاشان مشهوری مانند مونه و رنوار از این رودخانه به عنوان سوژه نقاشی‌های خود استفاده کرده‌اند و نویسندگان برجسته‌ای مانند ویکتور هوگو در داستان‌های خود از آن نام برده‌اند. همچنین، قایق‌سواری در رودخانه سن یکی از تفریحات محبوب گردشگران و ساکنین پاریس است که فرصتی برای لذت بردن از مناظر دیدنی شهر و تجربه آرامش آن فراهم می‌کند.

معابد و کلیساهای پاریس

مکان‌های مذهبی و کلیساها، بخش بسیار مهمی از تاریخ پاریس را تشکیل می‌دهند و برای آنکه بتوانید شکوه معماری فرانسه را درک کنید، بازدید از آن‌ها ضروری است. در ادامه، فهرستی از بهترین و محبوب‌ترین کلیساهای پاریس از نظر مسافران معرفی شده است:

معبد پانتئون پاریس | مقبره بزرگان

کلیسای پانتئون که امروزه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پاریس به شمار می‌رود، برای رقابت با دو کلیسای سنت پیتر در رم و کلیسای جامع سنت پل لندن ساخته شد. احداث این کلیسا در سال ۱۷۵۶ و به دستور لویی پانزدهم آغاز شد و در سال ۱۷۹۰ به پایان رسید. پانتئون، مقبره ملی جمعی از مهم‌ترین شهروندان فرانسه از جمله افراد مشهوری مانند «ژان ژاک روسو»، «رنه دکارت»، «ویکتور هوگو»، «الکساندر دوما»، «امیل زولا»، «ماری کوری» و «ولتر» است. حتی بدون خریدن بلیط نیز می‌توانید از فضای بیرونی و تماشای معماری نئوکلاسیک و کاملا قرینه این کلیسا لذت ببرید.

where to visit in paris 8

طراحی داخل کلیسای پانتئون، دقیقا حال و هوایی معنوی و دگرگون‌کننده دارد. وقتی که وارد آن می‌شوید، طاق‌های بلند، نقاشی‌های دیواری مجلل، ستون‌های بزرگ، نمای داخلی گنبدی که در زیر نور خورشید می‌درخشد و مجسمه‌های مرمری را می‌بینید که هر کدام از آن‌ها، به‌تنهایی حیرت‌انگیز و زیبا هستند. در بیشتر اوقات سال، در پانتئون نمایشگاه‌های هنری برگزار می‌شوند که جذابیت مجموعه را دوچندان می‌کنند. با سرزدن به این معبد، در کنار لذت‌بردن از هنر و معماری، می‌توانید از مقبره‌های افراد مشهور فرانسه دیدن کنید و پس‌از گشت‌وگذار در مقبره، می‌توانید با بالارفتن از ۲۷۰ پله به بالکن پانتئون برسید تا از فراز آن، یکی از بهترین مناظر پاریس را تماشا کنید.

  • آدرس: Pl. du Panthéon, 75005 Paris, France
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • آدرس وب‌سایت: www.paris-pantheon.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کلیسای نوتردام | تماشای شکوه معماری

کلیسای نوتردام در سال ۱۱۶۳ توسط پادشاه لویی نهم تاسیس شد و ساخت آن بیش از ۱۵۰ سال طول کشید. نمای این کلیسا، پر از مجسمه است و معماری باشکوهی دارد. در ابتدای ورود به این کلیسا، ابتدا باید نگاهی دقیق به گالری پادشاه بیندازید و جزئیات حیرت‌انگیز آن را ببینید؛ در این قسمت، ۲۸ مجسمه نمادین از پادشاهان فرانسه وجود دارد. پس‌ از تماشای گالری پادشاهان، به محراب اصلی کلیسا بروید تا در عظمت تکرارنشدنی این بنای تاریخی غرق شوید. طی آخرین اخبار از بازسازی کلیسای نوتردام پس از آتش‌سوزی، گفته می‌شود که از در سال ۲۰۲۴ درهای این کلیسا مجددا برای بازدید عموم گشوده خواهد شد.

where to visit in paris 9
  • آدرس: ۶ Parvis Notre-Dame – Pl. Jean-Paul II, 75004 Paris
  • ساعت بازدید: در حال حاضر به دلیل بازسازی‌های پس از آتش‌سوزی سال ۲۰۱۹، امکان بازدید از این بنا وجود ندارد.
  • آدرس وب‌سایت: www.notredamedeparis.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کلیسای سنت شاپل |  eeSainte Chapell

اگر عاشق شیشه‌های رنگی هستید و زیبایی آن‌ها نفستان را بند می‌آورد، سفرتان به پاریس را بدون بازدید از کلیسا سنت شاپل به اتمام نرسانید. هر چند که جاذبه‌های دیدنی مشهورتری در پاریس وجود دارد، اما این کلیسای شگفت‌انگیز، مکانی عالی برای تماشا و تحسین معماری گوتیک است. کلیسای سنت شاپل، در ابتدا برای نگهداری آثار مذهبی مهم ساخته شده بود و در حال حاضر با ۱۵ پنجره که صحنه‌های بسیار زیبایی از تاریخ و انجیل را به تصویر می‌کشند، به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاریس نزد مسافران این شهر تبدیل شده است.

where to visit in paris 10
  • آدرس: ۱۰ Bd du Palais, 75001 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
  • آدرس وب‌سایت: www.sainte-chapelle.fr

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کلیسای سکره‌ کور دو مونمارتر | Sacré-Coeur and Quartier Montmartre

این کلیسای باشکوه پس از نوتردام، دومین جاذبه گردشگری مذهبی مهم در شهر پاریس است و با معماری رومی – بیزانسی خود یک معبد باستانی باشکوه را در ذهن شما تداعی می‌کند. بزرگترین موزاییک فرانسه که روی آن تصاویری از عیسی، مریم مقدس، سنت مایکل و سایر نمادهای مذهبی نقش شده است، در این کلیسا نگهداری می‌شود. بعد از گشت و گذار در محوطه داخلی کلیسا، می‌توانید از مناظر خیره‌کننده اطراف کلیسا لذت ببرید و با گردش در یکی از معروف‌ترین محله‌های پاریس – محله مون مارتر – گردش لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید.

where to visit in paris 11
  • آدرس: Basilique du Sacré-Coeur, 35 Rue du Chevalier-de-la-Barre, 75018 Paris
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
  • آدرس وب‌سایت: www.sacre-coeur-montmartre.com

آدرس روی نقشه گوگل

Map 1

کلیسای سن دنی | آرامگاه پادشاهان فرانسه

کلیسای سن دنی یا باسیلیک سن‌دُنی (به فرانسوی: Basilique Saint-Denis) یک کلیسای قرون وسطایی بزرگ است که در شهرستان سن دنی در حومه شمالی پاریس در کشور فرانسه واقع شده‌است. ساخت کلیسای سن دنی در قرن یازدهم میلادی آغاز شد و تا قرن سیزدهم به طول انجامید. این کلیسا در طول تاریخ خود شاهد وقایع مهمی بوده است، از جمله تاجگذاری پادشاهان فرانسه و ازدواج‌های سلطنتی. در جریان انقلاب فرانسه، کلیسا به غارت رفت و بسیاری از مجسمه‌ها و اشیای قیمتی آن تخریب شد.

کلیسای سن دنی دارای نمای غربی باشکوهی با مجسمه‌های متعدد است. در داخل کلیسا، طاق‌های بلند و گنبدهای رفیع، فضایی باشکوه و روحانی ایجاد کرده‌اند. از جمله ویژگی‌های بارز معماری این کلیسا، استفاده از پنجره‌های شیشه‌ای رنگی است که نورپردازی زیبایی را در فضای داخلی ایجاد می‌کند. این کلیسا، به عنوان آرامگاه پادشاهان فرانسه شناخته می‌شود. در این کلیسا، پیکر ۴۳ پادشاه و ۳۲ ملکه فرانسه دفن شده است. از جمله مشهورترین افراد دفن شده در این کلیسا می‌توان به شارلمانی، لوئی چهاردهم و ماری آنتوانت اشاره کرد.

where to visit in paris 3
  • آدرس: ۱ Rue de la Légion d’Honneur, 93200 Saint-Denis, France
  • ساعت بازدید: همه روزه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۱۵ – یکشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۱۸:۱۵

آدرس روی نقشه گوگل

Map

جاهای دیدنی پاریس برای کودکان

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، پاریس برای کودکان نیز جاذبه‌هایی سرگرم کننده دارد. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی پاریس برای کودکان می‌پردازیم.

دیزنی لند پاریس | شادترین نقطه شهر

این پارک موضوعی، یکی از بهترین دیزنی لندهای جهان و یکی از معدود شعبه‌های دیزنی لند است. دیزنی لند پاریس، که به نام پارک تفریحی دیزنی لند نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای تفریحی شامل دو پارک موضوعی، یک پارک آبی، هتل‌ها و مراکز خرید است که در Marne-la-Vallée، فرانسه، حدود ۳۲ کیلومتری شرق پاریس واقع شده است. این پارک در ۱۲ آوریل ۱۹۹۲ افتتاح شد و پس از دیزنی ورلد فلوریدا، توکیو دیزنی لند و دیزنی لند هنگ کنگ، چهارمین پارک دیزنی در جهان است. این پارک، هر روز از سال باز است. ساعات کار بسته به فصل متفاوت است. بلیط‌های ورودی را می‌توان به صورت آنلاین یا در ورودی پارک خریداری کرد.

where to visit in paris 33
  • آدرس: Bd de Parc, 77700 Coupvray, France
  • ساعت بازدید: همه روزه ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

آدرس روی نقشه گوگل

map

آکواریوم پاریس | تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب

آکواریوم پاریس، که به نام سینه‌آکواریوم پاریس (Cinéaqua) نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های اروپا است که در باغ تروکادرو، در پایتخت فرانسه واقع شده است. این آکواریوم در سال ۱۸۶۷ افتتاح شد و در سال ۱۹۸۵ برای بازسازی و نوسازی تعطیل شد. آکواریوم پاریس در سال ۲۰۰۶ مجددا بازگشایی شد و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس شناخته می‌شود. آکواریوم پاریس به ۹ بخش مجزا با مضمون زیستگاه‌های مختلف زیر آب تقسیم شده است:

  • رودخانه سن: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در رودخانه سن زندگی می‌کنند.
  • ساحل اقیانوس اطلس: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در سواحل اقیانوس اطلس زندگی می‌کنند.
  • غارهای زیر آب: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در غارهای زیر آب زندگی می‌کنند.
  • منطقه مدیترانه: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در دریای مدیترانه زندگی می‌کنند.
  • دریای سرخ: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در دریای سرخ زندگی می‌کنند.
  • اقیانوس هند: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در اقیانوس هند زندگی می‌کنند.
  • اقیانوس آرام: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در اقیانوس آرام زندگی می‌کنند.
  • جنگل‌های انبوه آمازون: این بخش شامل ماهی‌ها و سایر آبزیانی است که در جنگل‌های انبوه آمازون زندگی می‌کنند.
  • تونل کوسه‌ها: این تونل ۳۵ متری به شما امکان می‌دهد تا از نزدیک کوسه‌ها و سایر شکارچیان دریایی را مشاهده کنید.
where to visit in paris 22
  • آدرس: ۵ Av. Albert de Mun, 75016 Paris, France
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ عصر

آدرس روی نقشه گوگل

map

باغ وحش پاریس | فضایی برای مشاهده حیوانات در محیطی طبیعی

باغ وحش پاریس (Parc Zoologique de Paris) که پیش‌تر با نام باغ وحش بوآ دو ونسن شناخته می‌شد، بخشی از موزه ملی تاریخ طبیعی محسوب می‌شود. این باغ وحش ۱۴٫۵ هکتاری در منطقه ۱۲ پاریس، داخل جنگل بوآ دو ونسن قرار دارد. باغ وحش پاریس با هدف تکمیل مجموعه جانورشناسی باغ گیاه‌شناسی پاریس طراحی شده است و به مشاهده‌ رفتار حیوانات در محیط‌هایی مناسب‌تر اختصاص دارد.

پارک زولوژیک از زمان افتتاح خود در سال ۱۹۳۴، به خاطر صخره‌ مصنوعی عظیم ۶۵ متری‌اش که از دور قابل مشاهده است و اغلب با نام «صخره‌ی بزرگ» شناخته می‌شود، شهرت یافته است. این صخره به نمادی از این پارک تبدیل شده است. همچنین، گلخانه‌ای به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در این مجموعه وجود دارد که آب و هوای جنگل‌های بارانی گرمسیری را شبیه‌سازی می‌کند.

where to visit in paris 2
  • آدرس: Av. Daumesnil, 75012 Paris, France
  • ساعت بازدید: همه روزه ۱۰ صبح تا ۵ عصر

آدرس روی نقشه گوگل

map 1

موزه شکلات | سفر به یک دنیای شیرین

موزه شکلات پاریس که به نام Choco-Story Paris نیز شناخته می‌شود، مکانی جذاب و دیدنی برای علاقه‌مندان به شکلات در هر سنی است. این موزه که در قلب پاریس واقع شده، به تاریخچه، فرهنگ و تولید شکلات می‌پردازد و تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای بازدیدکنندگان به خصوص کودکان رقم می‌زند. موزه شکلات پاریس شامل بخش‌های مختلفی است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. بخش‌های مختلف این موزه عبارتند از:

تاریخچه شکلات: این بخش به تاریخچه شکلات از زمان کشف آن تا به امروز می‌پردازد.

فرهنگ شکلات: این بخش به فرهنگ مصرف شکلات در ملل مختلف می‌پردازد.

تولید شکلات: این بخش به مراحل تولید شکلات از دانه کاکائو تا محصول نهایی می‌پردازد.

نمایشگاه‌های موقت: این بخش به طور مداوم میزبان نمایشگاه‌های موقت با موضوعات مختلف مرتبط با شکلات است.

کارگاه‌های آموزشی: در این بخش، کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود که در آن می‌توانند با نحوه ساخت شکلات آشنا شوند.

فروشگاه: در این بخش، انواع مختلف شکلات از برندهای مختلف به فروش می‌رسد.

where to visit in paris 4

موزه شکلات پاریس علاوه بر بخش‌های مختلف، جاذبه‌های دیگری نیز دارد. در این موزه، مجسمه‌های مختلفی از شخصیت‌های معروف، بناهای تاریخی و سایر اشیا با استفاده از شکلات ساخته شده‌اند. یک آبشار شکلاتی نیز در این موزه وجود دارد. این آبشار که از جنس شکلات است، به طور مداوم در حال جریان است.

  • آدرس: ۲۸ Bd de Bonne Nouvelle, 75010 Paris, France
  • ساعت بازدید: همه روزه ۱۰ صبح تا ۶ عصر

آدرس روی نقشه گوگل

map

بهترین مکان های دیدنی فرانسه

فرانسه، کشوری با تاریخ غنی و فرهنگ پویا، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران سراسر جهان بوده است. از پاریس، پایتخت پر جنب و جوش و مملو از جاذبه‌های مشهور نظیر برج ایفل و موزه لوور، تا سواحل آفتابی جنوب و دشت‌های اسطوخودوس معطر پرووانس، فرانسه برای هر سلیقه‌ای مکانی دیدنی در خود جای داده است. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از شکوه کاخ ورسای، قلعه‌های باشکوه دره لوآر و یا خرابه‌های باستانی رومی در شهر نیس دیدن کنند. طبیعت‌دوستان از گشت و گذار در کوه‌های آلپ، پیاده‌روی در میان جنگل‌های انبوه و یا قایق‌سواری در رودخانه سن لذت خواهند برد.

where to visit in paris 32

اگر عکس از جاهای دیدنی پاریس دیده باشید متوجه می‌شوید که فرانسه فقط به خاطر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش مشهور نیست. این کشور به خاطر غذاهای لذیذ، مد روز و فرهنگ پویای خود نیز شناخته شده است. از گشت و گذار در بوتیک‌های شانزلیزه و چشیدن طعم غذاهای فرانسوی در رستوران‌های پاریس تا شرکت در فستیوال‌های متعدد و تماشای نمایش‌های اپرا و باله، فرانسه تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز را برای هر گردشگری رقم خواهد زد. از دیگر جاهای دیدنی فرانسه می‌توان موارد زیر را نام برد:

منطقه نورماندی: منطقه نورماندی محل وقوع نبرد D-Day در طول جنگ جهانی دوم بود و همچنین دارای سواحل و صخره های زیبا است.

دره لوآر: دره لوآر به دلیل قلعه‌های متعددش که در امتداد رودخانه لوآر قرار دارند، معروف است.

ساحل ریویرا: ساحل ریویرا به دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا و استراحتگاه های مجلل معروف است.

پرووانس: پرووانس به دلیل مزارع اسطوخودوس، روستاهای زیبا و مناظر خیره کننده اش معروف است.

 منطقه آلپ: منطقه آلپ مکانی عالی برای اسکی، پیاده روی و سایر فعالیت های در فضای باز است.

پاریس، شهر نور و عشق

اگر از مردم جهان بپرسید که آرزوی سفر به کدام شهر را در ذهن دارند، بدون شک بیش از دو سوم آن‌ها پاریس را به‌عنوان مقصد مورد علاقه‌شان معرفی خواهند کرد. علاوه بر تفریحات جذاب و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، جاذبه های گردشگری پاریس هر ساله گردشگران زیادی را به فرانسه می‌کشاند. در مطلب حاضر، فهرستی از بهترین جاهای دیدنی پاریس را همراه با اطلاعات ضروری بازدیدشان در اختیارتان قرار دادیم. برای رزرو هتل و بلیط و همچنین دریافت خدمات آنلاین ویزای شنگن به سایت یا اپ فلای‌تودی مراجعه کنید.

اگر قرار باشد به پاریس بروید، بازدید از کدام یک از این بناها را در اولویت قرار خواهید داد؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی پاریس

جاهای دیدنی پاریس در شب کدامند؟

موزه لوور، کلیسای نوتردام، برج ایفل، رودخانه سن و… از جمله جاذبه‌هایی هستند که در شب زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند.

بهترین جاهای دیدنی پاریس برای کودکان چیست؟

دیزنی‌لند، شهر کودکان در پارک لاویلت، آکواریوم پاریس و پارک زولولوژیک از جمله مکان‌هایی هستند که با امکانات تفریحی خود لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را برای کودکان رقم می‌زنند.

مشهورترین جاهای دیدنی پاریس کدامند؟

برج ایفل، طاق پیروزی، کلیسای نوتردام، موزه لوور، کاخ ورسای، باغ لوکزامبورگ و… از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پاریس نزد مسافران هستند.

6 نظرات

  1. من چندبار به پاریس سفر کردم. میتونم بگم که مطلبتون خوب و نسبتا کامل بود البته بازم میتونین بهش جاذبه اضافه کنین. ممنون

    • سلام لاله عزیز. حتما جاذبه های دیگه‌ای از پاریس رو باز هم اضافه می‌کنیم و البته خوشحالیم که مطلب ما مورد توجهتون قرار گرفته?

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید