برج ایفل، در حاشیه رود سن در شهر پاریس پایتخت فرانسه قرار گرفته است. بیشتر گردشگرانی که اروپا را برای سفر انتخاب می‌کنند، بازدید از برج ایفل را مهمترین انگیزه سفر خود می‌دانند. برج ایفل به عنوان نماد کشور فرانسه و محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر پاریس شناخته می‌شود. این برج سالانه بیش از ۷ میلیون بازدید کننده دارد. هدف از ساخت برج ایفل، نشان دادن خلاقیت و هنر مدرن فرانسه به مردم جهان بود. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی، به معرفی برج ایفل پاریس فرانسه و آشنایی با قسمت‌های مختلف برج و تهیه بلیط آن برای بازدید بپردازیم.

برج ایفل کجاست؟

برج ایفل در شمال غرب پارک شان دو مارس پاریس قرار دارد. پروژه ساخت برج ایفل از ۲۶ ژانویه ۱۸۸۷ توسط دو مهندس فرانسوی، امیل نوگویر و موریس کوچلین، شروع و پس از دو سال و دو ماه در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به اتمام رسید. برج ایفل پاریس میزبان اولین نمایشگاه جهانی به شمار می‌آید. این برج فلزی برای اکسید نشدن، هر هفت سال با دست رنگ‌آمیزی می‌شود.

آدرس برج ایفل در پاریس: فرانسه، پاریس، منطقه هفت پاریس، شمال پارک شان دو مارس

تاریخچه برج ایفل

برج ایفل، داستان منحصر به فرد خودش را دارد؛ این برج یکی از نمونه‌های معماری مدرن به شمار می‌آید. پیش از انقلاب صنعتی، آهن تنها برای ساخت پروژه‌های کم اهمیت مانند گلخانه ‌ها به کار می‌رفت اما با انقلاب صنعتی و ساخت برج ایفل، رویکرد معماری جدیدی در فرانسه بوجود آمد.

 ساخت برج ایفل موجب شد تا مردم با هر طبقه اجتماعی بتوانند شهر را از بالای برج تماشا کنند. از ویژگی‌های حیرت‌انگیز برج ایفل، به کار رفتن دو میلیون و پانصد هزار پرچ و ۱۸هزار و ۳۸ قطعه برای ساخت برج است. برج ایفل پاریس توسط «گوستا ایفل» و به مناسبت جشن گرفتن صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد.

بخش های مختلف برج ایفل

بازدید از برج ایفل تنها محدود به بالارفتن از برج و تماشای چشم انداز پانوراما شهر نمی‌شود. برج ایفل سه طبقه دارد؛ برای بازدید از طبقه اول و دوم آسانسور و پله و برای بالا رفتن به نوک برج تنها از آسانسور باید استفاده کنید.

بخش های مختلف برج ایفل

بازدید از طبقه اول برج ایفل

فضای شیشه‌ای و معماری مورب طبقه اول برج ایفل، توجه هر بیننده‌ای را به جلب می‌کند. در طبقه اول می‌توانید از جاهای دیدنی برج ایفل مانند سینما، نمایشگاه‌های فرهنگی، قسمتی از راه‌پله قدیمی و رستوران نمادین آن بازدید کنید. قسمتی از کف برج ایفل از شیشه ساخته شده که امکان دیدن آنچه در زیر برج وجود دارد را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

به طور کلی برخی از بهترین رستوران های پاریس را می‌توانید در اطراف و یا حتی خود برج ایفل پیدا کنید!

بازدید از طبقه دوم برج ایفل

سکویی که در طبقه دوم برج ایفل وجود دارد، چشم‌اندازی فراموش نشدنی از جاذبه های گردشگری پاریس مانند موزه لوور، کاخ بزرگ و رودخانه را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در طبقه دوم برج می‌توانید از فروشگاه‌های Chaillot و Seine عطر یا سوغاتی‌ های شهر پاریس را خریداری کرده و در رستوران ژول ورن یک وعده غذایی خوشمزه میل کنید.

بازدید از نوک برج ایفل

آسانسورهای شیشه‌ای برج، شما را به ارتفاع ۲۷۶ متری از شهر پاریس می‌رسانند. این طبقه از دو طبقه دیگر کوچک‌تر است، اما چشم‌اندازی از شهر پاریس را ارائه می‌دهد که هرگز از خاطر گردشگران، فراموش نخواهد شد. دفتر گوستاو ایفل هم در این طبقه قرار دارد. این مکان، محل ملاقات توماس ادیسون با گوستاو بوده است. در کنار دفتر گوستاو، سالنی ۳۰۰ نفره برای برگزاری مراسمات خاص و بزرگ قرار دارد.

حیاط برج ایفل

در شب‌های سال نو، حیاط برج ایفل میزبان اسکیت‌سواران است. زیبایی برج ایفل در شب بی‌نظیر می‌شود و صدای موسیقی گروه‌های موسیقی و هنری، شب‌ های برج ایفل را خاص‌تر می‌کند.

رستوران‌ های برج ایفل

رستوران های برج ایفل محل مناسبی برای استراحت و لذت بردن از برج ایفل به شمار می‌روند. در برج ایفل رستوران‌های متنوعی وجود دارند که متناسب با بودجه خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

رستوران‌ های برج ایفل

رستوران برج ایفل به تفکیک شامل موارد زیر می‌شود:

  • رستوران ژول ورن (jules verne) در طبقه دوم
  • بوفه‌های کوچک و بزرگ برای خرید تنقلات واقع در طبقه اول و دوم
  • رستوران ۵۸ یا ارتفاع ۵۸ (The 58 Eiffel tower) در طبقه اول
  • ماکارون بار (Macaroon Ba) در طبقه دوم

قیمت بلیط برج ایفل پاریس

قیمت بلیط برج ایفل پاریس با توجه به طبقاتی که می‌خواهید از آن بازدید کنید، متغیر است. برای بررسی قیمت دقیق بلیط ورودی می‌توانید در زمان سفر به سایت برج ایفل سری بزنید.

کودکان (کودکان زیر ۴سال)افراد ناتوانکودکانجوانان (۱۲-۲۴)بزرگسال 
رایگان۴,۳۰€۴,۳۰€۸,۶۰€۱۷,۱۰€بلیط با دسترسی آسانسور برای طبقه دوم
رایگان۶,۷۰€۶,۷۰€۱۳,۴۰€۲۶,۸۰€بلیط با دسترسی آسانسور برای نوک برج
رایگان۲,۷۰€۲,۷۰€۵,۴۰€۱۰,۷۰€بلیط با دسترسی پله طبقه دوم
رایگان۵,۱۰€۵,۱۰€۱۰,۲۰€۲۰,۴۰€بلیط برای دسترسی طبقه دوم با پله و نوک برج با آسانسور

جاذبه های گردشگری اطراف برج ایفل درپاریس

پس از بازدید از برج می‌توانید از سایر جاذبه های گردشگری اطراف برج ایفل هم بازدید کنید. شانزه‌ لیزه در فاصله ۲ کیلومتری، کاخ الیزه و موزه لوور در فاصله ۳٫۵ کیلومتری، کلیسا نوتردام در فاصله ۴٫۵ کیلومتری و پانتئون در ۵٫۲ کیلومتری از برج ایفل قرار دارد.

سوالات متدوال درباره برج ایفل

هتل های نزدیک برج ایفل پاریس

هتل‌های مختلفی در اطراف برج ایفل پاریس وجود دارند که چشم‌انداز بی‌نظیری از برج ایفل را برای مسافران خود به وجود می‌آورند. از میان بهترین هتل های اطراف برج ایفل می‌توان به هتل‌ دربی آلما (Le Derby Alma)، هتل ایفل سین(Eiffel Seine) و … اشاره کرد. برای اقامت در هتل‌ های نزدیک‌ برج ایفل پاریس می‌توانید از سایت فلای تودی با مقایسه قیمت در تاریخ‌‌های مختلف با ارزانترین قیمت، هتل خود را رزرو نمایید.

راه های دسترسی به برج ایفل

از هر نقطه‌ای در شهر پاریس که باشید می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس، قایق و تاکسی خود را به برج ایفل برسانید.

راه های دسترسی به برج ایفل

برای بازدید از برج ایفل می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲:۴۵ شب مراجعه کنید. راه‌های دسترسی به برج ایفل عبارت‌اند از:

  • دسترسی به برج با مترو: نزدیک ترین ایستگاه مترو به برج ایفل پاریس شامل ایستگاه های سبز، مترو زرد و مترو بنفش هستند که هرکدام پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای تا برج دارند.
  • دسترسی به برج با قطار سریع:  برای استفاده از قطار سریع باید در ایستگاه شان دو مارس پیاده شوید و پس از مقداری پیاده‌روی به برج می‌رسید.
  • دسترسی به برج با اتوبوس: در نزدیکی برج ایفل ۵ ایستگاه اتوبوس وجود دارد که با ایستگاه‌ اتوبو‌س‌های نارنجی، آبی، آبی کم‌رنگ، بنفش و قرمز و پیاده روی چند دقیقه‌ای، خود را برج برسانید. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به برج ایفل ایستگاه نارنجی است.
  • دسترسی به برج با قایق: اگر محل اقامت هتلتان آن طرف رود سن باشد، بهترین گزینه قایق سواری است. باتوباس، نزدیک‌ترین ایستگاه قایق به برج ایفل محسوب می‌شود.

سوالات متدوال درباره برج ایفل

برج ایفل در پاریس چند متر است؟

ارتفاع برج ایفل پاریس به همراه آنتن به ۳۳۰ متر (۱۰۸۳پا) و بدون آنتن به ۳۱۲ متر( ۱۰۲۴ پا) می‌رسد.

برج ایفل چند پله دارد؟

برج ایفل دارای ۱۷۱۰ پله است.

آیا برج ایفل بزرگترین سازه جهان بوده است؟

بله. برج ایفل به حدود ۴۰ سال بزرگترین سازه جهان بوده است، اما در فهرست عجایب هفتگان نیست.

برج ایفل چند طبقه است؟

برج ایفل دارای سه طبقه مجزا به همراه جاذبه‌های گردشگری نظیر نمایشگاه مدرن و رستوران و… را دارد.

هزینه بلیط بازدید از برج ایفل چقدر است؟

هزینه بازدید از برج ایفل از ۱۰٫۷ یورو شروع می‌شود، اما با توجه به طبقاتی که با آسانسور یا پله می‌خواهید بازدید کنید، تغییر پیدا می‌کند.

سخن آخر

برج ایفل زیباترین نماد کشور فرانسه و حتی اروپا محسوب می‌شود. بازدید از برج‌ ایفل خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان خواهد شاخت. در ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد الی ۹ شهریور) و سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور الی ۹ آبان) بهترین زمان سفر به پاریس به شمار می‌رود. در این ماه‌ها به دلیل خنکی آب‌وهوا و کاهش گردشگران، می‌توانید هتل و بلیط هواپیما پاریس را با نرخ ارزانتری از سایت فلای تودی خریداری کنید. اگر قصد سفر به این شهر رومانتیک اروپایی را دارید، می‌توانید کامل ترین راهنمای سفر به پاریس را بخوانید و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

آیا تجربه سفر به پاریس و بازدید از برج ایفل را داشته‌اید؟ با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید