برج ایفل، در حاشیه رود سن در شهر پاریس پایتخت فرانسه قرار گرفته است. بیشتر گردشگرانی که اروپا را برای سفر انتخاب می‌کنند، بازدید از برج ایفل را مهمترین انگیزه سفر خود می‌دانند. برج ایفل به عنوان نماد کشور فرانسه و محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر پاریس شناخته می‌شود. این برج سالانه بیش از ۷ میلیون بازدید کننده دارد. هدف از ساخت برج ایفل، نشان دادن خلاقیت و هنر مدرن فرانسه به مردم جهان بود. در این مقاله از مجله گردشگری فلای‌تودی، به معرفی برج ایفل پاریس فرانسه و آشنایی با قسمت‌های مختلف برج و تهیه بلیط آن برای بازدید بپردازیم.

برج ایفل پاریس کجاست؟

برج ایفل در شمال غرب پارک شان دو مارس پاریس قرار دارد. پروژه ساخت برج ایفل از ۲۶ ژانویه ۱۸۸۷ توسط دو مهندس فرانسوی، امیل نوگویر و موریس کوچلین، شروع و پس از دو سال و دو ماه در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به اتمام رسید. برج ایفل پاریس میزبان اولین نمایشگاه جهانی به شمار می‌آید. این برج فلزی برای اکسید نشدن، هر هفت سال با دست رنگ‌آمیزی می‌شود.

آدرس برج ایفل در پاریس: فرانسه، پاریس، منطقه هفت پاریس، شمال پارک شان دو مارس

تاریخچه برج ایفل | شاهکاری از آهن در قلب پاریس

برج ایفل، که به عنوان نماد پاریس شناخته می‌شود، در سال ۱۸۸۹ به مناسبت نمایشگاه جهانی ساخته شد. این برج ۳۳۰ متری که در میدان شان دو مارس واقع شده است، نسل‌ها را با شکوه و عظمت خود مجذوب کرده است.

نمایشگاه‌های بین‌المللی، رویدادهای عمومی بزرگی هستند که از اواسط قرن بیستم به طور مرتب در سراسر جهان برگزار می‌شوند. هدف اولیه از برگزاری این نمایشگاه‌ها، نمایش دادن دستاوردهای صنعتی ملل مختلف بود. آنها به عنوان ویترینی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های علمی و صنعتی شرکت‌کنندگان عمل می‌کردند و گویای پیشرفت زیاد کشورها در دوران انقلاب صنعتی بودند.

تاریخچه برج ایفل

ساخت برج ایفل پاریس که با ۱۸۰۳۸ قطعه آهنگری و ۲٫۵ میلیون پرچ به هم پیوند خورده، با وجود مخالفت‌های اولیه برخی هنرمندان و روشنفکران آن زمان، به نمادی از نوآوری و مهندسی فرانسه تبدیل شد.

جالب است بدانید که ۳۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته آن دوره، از جمله نویسندگان مشهوری مانند امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و الکساندر دوما، در نامه‌ای سرگشاده به ساخت این برج اعتراض کردند. دو موپاسان آنقدر از این بنا متنفر بود که گفته می‌شود هر روز به رستورانی در آن نزدیکی می‌رفت تا غذا بخورد، تنها به این دلیل که از آن زاویه برج ایفل را نمی‌دید! آنها این بنا را «برج نفرت‌انگیز» و «اسکلت فلزی بی‌فایده» می‌دانستند و معتقد بودند که منظره شهر پاریس را زشت و نازیبا می‌کند.

اما مخالفت‌ها به همین جا ختم نشد. برخی معماران و هنرمندان نیز این برج را از نظر زیبایی‌شناسی نامطلوب می‌دانستند و آن را با بناهای تاریخی و کلاسیک پاریس در تضاد می‌دیدند.

برج ایفل در گذشته

با وجود این مخالفت‌ها، گوستاو ایفل، طراح و مهندس برج، مصمم به ساخت آن بود. او معتقد بود که این برج نه تنها یک شاهکار مهندسی است، بلکه می‌تواند به عنوان یک نماد مدرن برای فرانسه و پاریس عمل کند. سرانجام، برج ایفل پاریس در سال ۱۸۸۹ افتتاح شد و به مرور زمان نظر مردم نسبت به آن عوض شد.

امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از پله یا آسانسور به سه طبقه این برج صعود کنند و از تماشای چشم‌اندازهای پانورامای شهر پاریس لذت ببرند. در شب، برج ایفل پاریس با ۲۰ هزار لامپ نقطه‌ای که در آن تعبیه شده، به طور خیره کننده‌ای نورپردازی می‌شود و منظره‌ای غیرقابل باور را به نمایش می‌گذارد.

بخش های مختلف برج ایفل

بازدید از برج ایفل تنها محدود به بالارفتن از برج و تماشای چشم انداز پانوراما شهر نمی‌شود. برج ایفل سه طبقه دارد؛ برای بازدید از طبقه اول و دوم آسانسور و پله و برای بالا رفتن به نوک برج تنها از آسانسور باید استفاده کنید.

طبقه اول | تجربه قدم زدن در خلاء

در ارتفاع ۵۷ متری از سطح زمین، طبقه اول برج ایفل پاریس به بازدیدکنندگان فرصتی برای کشف تاریخ این بنای افسانه‌ای پاریس را از طریق یک مسیر فرهنگی سرگرم‌کننده و یک نمایش با پروژکتور در اختیار می‌گذارد. اما هیجان‌انگیزترین بخش این طبقه، بدون شک تجربه «قدم زدن در خلاء» است. با عبور از کف شیشه‌ای شفاف محوطه، می‌توانید حس معلق بودن در آسمان و منظره‌ای خیره‌کننده از زیر پایتان را تجربه کنید.

بازدید از برج ایفل

بازدید از طبقه دوم برج ایفل | منظره‌ای نفس‌گیر

با طی کردن چند پله، بازدیدکنندگان به ارتفاع ۱۱۵ متری از سطح زمین می‌رسند. در این طبقه، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از پاریس در انتظار شماست. می‌توانید نمادهای معروف شهر مانند طاق پیروزی، کلیسای قلب مقدس و برج مونپارناس را تماشا کنید و از منظره‌های پانوراما لذت ببرید.

سکویی که در طبقه دوم برج ایفل پاریس وجود دارد، چشم‌اندازی فراموش نشدنی از جاذبه های گردشگری پاریس را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در طبقه دوم برج می‌توانید از فروشگاه‌های Chaillot و Seine عطر یا سوغاتی‌ های شهر پاریس را خریداری کرده و در رستوران ژول ورن یک وعده غذایی خوشمزه میل کنید.

به طور کلی برخی از بهترین رستوران های پاریس را می‌توانید در اطراف و یا حتی خود برج ایفل پیدا کنید!

رستوران در طبقه دوم برج ایفل

بازدید از نوک برج ایفل | گشت و گذار بر فراز شهر پاریس

آسانسورهای شیشه‌ای برج، شما را به ارتفاع ۲۷۶ متری از شهر پاریس می‌رسانند. این طبقه از دو طبقه دیگر کوچک‌تر است، اما چشم‌اندازی از شهر پاریس را ارائه می‌دهد که هرگز از خاطر گردشگران، فراموش نخواهد شد. دفتر گوستاو ایفل هم در این طبقه قرار دارد. این مکان، محل ملاقات توماس ادیسون با گوستاو بوده است. در کنار دفتر گوستاو، سالنی ۳۰۰ نفره برای برگزاری مراسمات خاص و بزرگ قرار دارد.

حیاط برج ایفل | برای لذت بردن از فضا و عکاسی

در شب‌های سال نو، حیاط برج ایفل پاریس میزبان اسکیت‌سواران است. زیبایی برج ایفل در شب بی‌نظیر می‌شود و صدای موسیقی گروه‌های موسیقی و هنری، شب‌ های برج ایفل را خاص‌تر می‌کند. در محوطه برج ایفل می‌توانید عکس‌های یادگاری خوبی نیز ثبت کنید.

رستوران‌ های برج ایفل پاریس

برج ایفل، نماد پاریس، نه تنها به خاطر معماری خیره‌کننده‌اش، بلکه به خاطر رستوران‌های شیک و مجللی که در طبقات مختلف آن قرار دارند نیز مشهور است. در اینجا به معرفی دو رستوران برجسته این برج می‌پردازیم:

معرفی برج ایفل 3

رستوران برج ایفل به تفکیک شامل موارد زیر می‌شود:

  • رستوران ژول ورن (jules verne) در طبقه دوم
  • بوفه‌های کوچک و بزرگ برای خرید تنقلات واقع در طبقه اول و دوم
  • رستوران ۵۸ یا ارتفاع ۵۸ (The 58 Eiffel tower) در طبقه اول
  • ماکارون بار (Macaroon Ba) در طبقه دوم

رستوران مادام براسری در طبقه اول

مادام براسری با فضایی دنج و صمیمی در قلب «خانم آهنی» (لقب برج ایفل)، مکانی بی‌نظیر برای صرف ناهار یا شامی شیک در ارتفاعات پاریس است. چشم‌انداز خیره‌کننده از پاریس و آشپزخانه‌ای باز که آشپزی سرآشپزها را به نمایش می‌گذارد، فضایی گرم، و سرگرم‌کننده را برای مهمانان فراهم می‌کند.

رستوران مادام براسری در طبقه اول برج ایفل
  • ساعات کار و وب سایت: ۱۲:۰۰ تا ۱۴:۳۰ و ۱۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ (روزهای دوشنبه تا جمعه) و ۱۲:۰۰ تا ۱۵:۰۰ و ۱۹:۰۰ تا ۲۳:۳۰ (شنبه و یکشنبه)
  • قیمت: پیش‌ غذاها ۲۵ تا ۴۵ یورو، غذاهای اصلی ۴۵ تا ۷۵ یورو و دسرها ۱۵ تا ۲۰ یورو

رستوران ژول ورن در طبقه دوم

رستوران ژول ورن با دو ستاره میشلن، که توسط سرآشپز مشهور فردریک آنتون اداره می‌شود، تجربه‌ای منحصر به فرد از غذاهای فرانسوی را در فضایی شیک و مجلل در ارتفاع ۱۲۵ متری برج ایفل ارائه می‌دهد. در حالی که از مناظر خیره کننده پاریس لذت می‌برید، می‌توانید از طعم‌های بی‌نظیر غذاهای آنتون که با مواد اولیه تازه و باکیفیت تهیه شده‌اند، هم لذت ببرید.

رستوران ژول ورن در برج ایفل

ساعات کار و وب سایت: ۱۲:۱۵ تا ۱۳:۳۰ و ۱۹:۰۰ تا ۲۱:۱۵

قیمت: منوی پیش‌ غذا ۱۹۵ یورو، منوی غذا ۲۳۰ یورو و منوی دسر ۱۵ یورو

قیمت بلیط برج ایفل پاریس

قیمت بلیط برج ایفل پاریس با توجه به طبقاتی که می‌خواهید از آن بازدید کنید، متغیر است. برای بررسی قیمت دقیق بلیط ورودی می‌توانید در زمان سفر به سایت برج ایفل سری بزنید. جدول زیر قیمت بازدید از برج ایفل را در یک نگاه به شما نشان می‌دهد. (قیمت‌ها به یورو هستند.)

نوع بلیطبزرگسالجوان (۱۲ تا ۲۴ سال)کودک (۴ تا ۱۱ سال)خردسال (زیر ۴ سال)
آسانسور – طبقه دوم      ۲۲,۶۱۱,۳۵,۷رایگان
آسانسور – نوک برج۳۵,۳۱۷,۷۸,۹رایگان
پله – طبقه دوم۱۴,۲۷,۱۳,۶رایگان
پله + آسانسور – نوک برج۲۶,۹۱۳,۵۶,۸رایگان

جاذبه های گردشگری اطراف برج ایفل درپاریس

پس از بازدید از برج می‌توانید از سایر جاذبه های گردشگری اطراف برج ایفل هم بازدید کنید. شانزه‌ لیزه در فاصله ۲ کیلومتری، کاخ الیزه و موزه لوور در فاصله ۳٫۵ کیلومتری، کلیسا نوتردام در فاصله ۴٫۵ کیلومتری و پانتئون در ۵٫۲ کیلومتری از برج ایفل قرار دارد.

سوالات متدوال درباره برج ایفل

هتل های نزدیک برج ایفل پاریس

هتل‌های مختلفی در اطراف برج ایفل پاریس وجود دارند که چشم‌انداز بی‌نظیری از برج ایفل را برای مسافران خود به وجود می‌آورند. از میان بهترین هتل های اطراف برج ایفل می‌توان به هتل‌ دربی آلما (Le Derby Alma)، هتل ایفل سین(Eiffel Seine) و … اشاره کرد. این هتل‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین و پرداخت ریالی رزرو کنید.

راه های دسترسی به برج ایفل پاریس

از هر نقطه‌ای در شهر پاریس که باشید می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس، قایق و تاکسی خود را به برج ایفل برسانید. برای بازدید از برج ایفل می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲:۴۵ شب مراجعه کنید. راه‌های دسترسی به برج ایفل عبارت‌اند از:

معرفی برج ایفل 4
  • دسترسی به برج با مترو: نزدیک ترین ایستگاه مترو به برج ایفل پاریس شامل ایستگاه های سبز، مترو زرد و مترو بنفش هستند که هرکدام پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای تا برج دارند.
  • دسترسی به برج با قطار سریع:  برای استفاده از قطار سریع باید در ایستگاه شان دو مارس پیاده شوید و پس از مقداری پیاده‌روی به برج می‌رسید.
  • دسترسی به برج با اتوبوس: در نزدیکی برج ایفل ۵ ایستگاه اتوبوس وجود دارد که با ایستگاه‌ اتوبو‌س‌های نارنجی، آبی، آبی کم‌رنگ، بنفش و قرمز و پیاده روی چند دقیقه‌ای، خود را برج برسانید. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به برج ایفل ایستگاه نارنجی است.
  • دسترسی به برج با قایق: اگر محل اقامت هتلتان آن طرف رود سن باشد، بهترین گزینه قایق سواری است. باتوباس، نزدیک‌ترین ایستگاه قایق به برج ایفل محسوب می‌شود.

برج ایفل؛ نماد فرانسه

برج ایفل زیباترین نماد کشور فرانسه و حتی اروپا محسوب می‌شود. بازدید از برج‌ ایفل خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان خواهد شاخت. در ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد الی ۹ شهریور) و سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور الی ۹ آبان) بهترین زمان سفر به پاریس به شمار می‌رود. در این ماه‌ها به دلیل خنکی آب‌وهوا و کاهش گردشگران، می‌توانید هتل و بلیط هواپیما پاریس را به صورت آنلاین خریداری کنید. اگر قصد سفر به این شهر رومانتیک اروپایی را دارید، می‌توانید کامل ترین راهنمای سفر به پاریس را بخوانید و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

آیا تجربه سفر به پاریس و بازدید از برج ایفل را داشته‌اید؟ با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متدوال درباره برج ایفل پاریس

برج ایفل در پاریس چند متر است؟

ارتفاع برج ایفل پاریس به همراه آنتن به ۳۳۰ متر (۱۰۸۳پا) و بدون آنتن به ۳۱۲ متر( ۱۰۲۴ پا) می‌رسد.

برج ایفل چند پله دارد؟

برج ایفل دارای ۱۷۱۰ پله است.

آیا برج ایفل بزرگترین سازه جهان بوده است؟

بله. برج ایفل به حدود ۴۰ سال بزرگترین سازه جهان بوده است، اما در فهرست عجایب هفتگان نیست.

برج ایفل چند طبقه است؟

برج ایفل دارای سه طبقه مجزا به همراه جاذبه‌های گردشگری نظیر نمایشگاه مدرن و رستوران و… را دارد.

هزینه بلیط بازدید از برج ایفل چقدر است؟

هزینه بازدید از برج ایفل از ۱۰٫۷ یورو شروع می‌شود، اما با توجه به طبقاتی که با آسانسور یا پله می‌خواهید بازدید کنید، تغییر پیدا می‌کند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید