هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد سازه‌ای که در ابتدا برای استفاده موقتی ساخته شده بود، روزی به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های پاریس و نماد این شهر تبدیل شود. امکان ندارد که نام پاریس وسط باشد و یاد برج ایفل نیفتید! همچنین، اگر قرار باشد به پاریس بروید، احتمالا بازدید از این برج معروف مهمترین اولویت سفرتان خواهد بود. به همین دلیل، در حال حاضر اطراف برج ایفل خانه بسیاری از موزه‌ها، کافه‌ها و پارک‌های دیدنی است و پس از بازید از این سازه بی‌نظیر و باشکوه، نباید از تفریحات بسیار جذاب اطراف آن غافل شوید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قرار است درباره تفریحات اطراف برج ایفل پاریس صحبت کنیم و به شما بگوییم که چه تفریحاتی در این منطقه انتظار شما را می‌کشد. همراه ما باشید.

۱- پیک‌نیک در پارک شان دو مارس

اگر دوست دارید تفریحی کاملا فرانسوی را در زمان سفر به پاریس تجربه کنید، تنها کافی است که یک نوشیدنی را همراه با چند عدد توت‌فرنگی، باگت تازه و مقداری پنیر فرانسوی اصل را داخل یک سبد بگذارید و راهی مکان مناسبی برای پیک‌نیک شوید. حال اگر مکان پیک‌نیک پارک شان دو مارس باشد که در فاصله بسیار کمی از برج ایفل قرار دارد، هنر لذت‌بردن از پیک‌نیک فرانسوی به حد اعلی خود خواهد رسید. این پارک ۶۰ هکتاری برای اولین بار در قرن شانزدهم توسعه پیدا کرد و در آن زمان برای پرورش سبزیجات و انگور مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر، پارک شان دو مارس با مناظر فوق‌العاده، زمین‌های بازی، حوض‌ها و باغچه گل، از بهترین مکان‌ها برای پیک‌نیک و گردش در اطراف برج ایفل است.

تور پاریس فلای‌تودی برای همه‌ی علاقه‌مندان به بازدید از این شهر رمانتیک و رویایی فرصتی فوق‌العاده را به ارمغان آورده است. برای اطلاع از جزئیات تورهای فرانسه فلای‌تودی به بخش تور سایت و اپلیکیشن مراجعه کنید.

پارک شان دو مارس پاریس

۲- تماشای طلوع خورشید در باغ‌های تروکدرو

بهترین مکان برای دیدن طلوع خورشید در پاریس، مجموعه تروکدرو (Trocadéro) است. به لطف موقعیت مکانی برج ایفل، خورشید از پشت این سازه آهنی عظیم طلوع می‌کند و آسمانی را پدید می‌آورد که فقط در کارت‌پستال‌ها و نقاشی‌ها می‌توانید آن را ببینید. از این رو، اگر در زمان طلوع آفتاب خودتان را به این مجموعه باشکوه برسانید، هم می‌توانید مناظری بسیار زیبا از این مجموعه را تماشا کنید و هم کلی عکس یادگاری زیبا بگیرید. مجموعه باغ‌های تردوکدرو در فاصله بسیار کمی از برج ایفل قرار دارد و دارای زمین بازی و سایر امکانات رفاهی است. این مجموعه همچنین، ۱۲ فواره بسیار تماشایی و دیدنی دارد که جلوه خارق‌العاده‌ای به تروکدرو بخشیده‌اند.

۳- تور کشتی کروز روی رود سن

اگر دوست دارید چشم‌انداز متفاوتی از پاریس را ببینید آن‌هم در حالی که روی صندلی راحتی خود نشسته‌اید، تور کشتی کروز روی رود سن از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. در واقع، پس از بازدید از یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین برج‌های جهان، هیچ چیز شگفت‌انگیزتر از شناور شدن روی رودخانه سن نیست. تورهای کشتی کروز روی رود سن که از حداقل ۱۰ یورو آغاز می‌شوند، برای هر گردشگری با هر بودجه‌ای مناسب هستند و پایانی عالی برای یک روز به‌یادماندنی در پاریس محسوب می‌شوند. اگر برای ماه عسل به پاریس رفته‌اید، صرف شامی رمانتیک در این کشتی‌ها را از دست ندهید.

تور کشتی کروز، از بهترین تفریحات اطراف برج ایفل

۴- بازدید از آرامگاه ناپلئون در موزه و هتل انولید

لِزَنْوَلید (Les Invalides) ساختمانی است که لویی ۱۴ در قرن هفدهم آن را برای اسکان مجروحان جنگ ساخت و بیش از اینکه هتل باشد، یک بیمارستان نظامی و اسلحه‌خانه سلطنتی است. این بنا به لطف گنبد طلایی مجلل خود به‌خوبی در منظره افق پاریس نمایان می‌شود و گردشگران در تمام فصول سال به رایگان می‌توانند از آن بازدید کنند. علاوه بر اهمیت تاریخی، با توجه به اینکه ناپلئون زیر کلیسای گنبدی آن دفن شده، بازدید از هتل انولید برای مسافران شهر پاریس به‌شدت جذاب است. توجه داشته باشید که برای بازدید از مقبره ناپلئون و موزه انولید، حتما باید بلیط ورودی تهیه کنید.

۵- بازدید از موزه رودین

آگوست رودین یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین مجسمه‌سازان تاریخ است. موزه رودین که یکی از مهمترین مکان های تفریحی اطراف برج ایفل به‌حساب می‌آید و در فاصله بسیار کمی از این سازه قرار دارد، به این هنرمند برجسته فرانسوی اختصاص دارد. عمارت موزه رودین باغی مخفی داشته که مناظری بسیار خارق‌العاده از برج ایفل را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند و در آن مجسمه‌های زیادی که ساخته دست رودین هستند، به نمایش گذاشته درآمده‌اند. این موزه از روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه به روی گردشگران باز است.

مزوه رودین، از جاذبه های گردشگری اطراف برج ایفل درپاریس

۶- غذاهای فرانسوری در رستوران های اطراف برج ایفل

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که در زمان بازدید از برج ایفل و به طور کلی سفر به فرانسه می‌توانید تجربه کنید، امتحان کردن غذاهای خوشمزه فرانسوی در بهترین رستوران های پاریس است. با توجه به اینکه تعدای از کافه‌ها و رستوران‌های پاریس در اطراف برج ایفل قرار دارند، سر زدن به این مکان‌ها و خوردن قهوه و کروسان فرانسوی به تنهایی تجربه بسیار جذاب و لذت‌بخشی محسوب می‌شود. حال اگر این تجربه پس از بازدید از برج ایفل رقم بخورد، قطعا خاطره آن تا ابد در ذهنتان ماندگار خواهد شد.  رستوران ماکوس و ژول ورن از رستوران های مهم در اطراف برج ایفل هستند و گزینه‌ای عالی برای تجربه طعم لذیذ غذاهای فرانسوی به‌حساب می‌آیند.

۷- بازدید از موزه مد پاریس و آشنایی با تاریخچه مد

همان‌طور که می‌دانید پاریس یکی از پایتخت‌های مد جهان است و برای کسانی که عاشق دنیای مد هستند، سفر به پاریس تجربه کاملا متفاوتی را برایشان خلق خواهد کرد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و دوست دارید که درباره تاریخچه مد بیشتر بدانید، حتما به کاخ گالیرا (Galliera) در اطراف برج ایفل سر بزنید. در این موزه، مجموعه‌های بسیار گسترده‌ای از انواع لباس و سایر مصنوعات مربوط به حوزه مد و فشن نگهداری و هر ساله در آن نمایشگاه‌های موقتی در رابطه با سبک‌های خاصی از مد و پوشاک برگزار می‌شود. علاوه بر این، باغ موزه مد پاریس نیز زیبایی بسیار دل‌انگیزی دارد و مجسمه‌ها، تخت‌های گل، چمنزارها و نیمکت‌های آن، فضای بسیار مناسبی برای استراحت و گردش فراهم کرده‌اند.

موزه گالیرا در پاریس؛ مکان تفریحی اطراف برج ایفل

۸- سوارشدن بر بهترین چرخ و فلک های پاریس

اگر همراه با فرزندانتان به پاریس می‌روید یا دوست دارید که تفریحی نوستالژیک را در اطراف برج ایفل تجربه کنید، از کنار چرخ و فلک های پاریسی ساده نگذرید. خوشبختانه دو مورد از بهترین چرخ و فلک های پاریس در فاصله بسیار کمی از برج ایفل قرار گرفته‌اند و با چند دقیقه پیاده‌روی از این سازه دیدنی، می‌توانید خودتان را به محل قرارگیری این چرخ و فلک‌ها برسانید.

تجربه سفری تمام‌عیار با تفریحات اطراف برج ایفل

اگر چه همه مسافران در زمان سفر بازدید از برج ایفل را در صدر جاذبه های پاریس قرار می‌دهند، اما بازدید از این سازه دیدنی، به این سادگی‌ها تمام نمی‌شود. می‌توانید ساعت‌ها در اطراف برج ایفل پاریس بگردید، قهوه پاریسی بنوشید و تفریحات جذابی را تجربه کنید. در این مطلب، درباره جاذبه های گردشگری اطراف برج ایفل درپاریس و تفریحات جذابی که در این منطقه می‌توانید تجربه کنید صحبت کردیم.

شما چه تفریح لذت‌بخش دیگری در اطراف برج ایفل می‌شناسید؟ اگر قرار باشد به پاریس سفر کنید، دوست دارید کدام یک از این تفریحات را تجربه کنید؟

سوالات متداول درباره تفریحات اطراف برج ایفل

۱- بهترین رستوران های اطراف برج ایفل کدامند؟

رستوران ژول ورن، مادام براسری، کوکوتس، لو بیسترو پاریسین و… از بهترین رستوران های نزدیک برج ایفل هستند.

۲- چگونه می‌توان به پاریس سفر کرد؟

بهترین روش برای مسافرت به این شهر، خرید بلیط پاریس یا تور است. در سایت فلای تودی، می‌توانید قیمت هتل پاریس و پروازهای این شهر را مشاهده و خریداری کنید.

۳- بهترین موزه های اطراف برج ایفل کدامند؟

موزه رودین، موزه انولید و موزه مد پاریس، از مهم‌ترین موزه‌های نزدیک برج ایفل فرانسه هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید