هر آنچه باید درباره موزه لوور پاریس و آثار آن بدانید

1
3778
هر آنچه باید درباره موزه لوور پاریس و آثار آن بدانید
هر آنچه باید درباره موزه لوور پاریس و آثار آن بدانید

آیا تابحال فکر کردید چرا موزه لوور پاریس شهرت بیشتری نسبت به سایر موزه‌ها دارد؟ چه چیزی موجب شده تا گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن موزه لوور به پاریس سفر کنند؟ موزه لوور نمادی از شکوه و تمدن فرانسه است، آثار ارزشمندی که در این موزه وجود دارد، موجب تمایز آن نسبت به سایر موزه‌های جهان می‌شود. این موزه باشکوه که در حاشیه رود سن واقع شده، فراز و نشیب‌های تاریخی زیادی را از سر گذرانده است. عظمت و بزرگی این موزه، تماشاگران را حیرت‌زده می‌کند. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم حقایق جالبی در مورد موزه لوور و تاریخچه آن بیان کنیم، پس همراه ما باشید.

راهنمای بازدید از موزه لوور پاریس

برای بازدید از موزه لوور پاریس بد نیست درباره تاریخچه این موزه مشهور در جهان بیشتر بدانید. همچنین بخش های مختلف موزه لوور، راه‌های دسترسی و هزینه بازدید از آن را بدانید.

در این ویدیو به راهنمای کامل برای بازدید از موزه لوور پاریس پرداخته ایم:

تاریخچه موزه لوور

کاخ لوور در سال ۱۵۶۴ توسط فرانسیس اول در محل یک قلعه قدیمی ساخته شد. پی یر لسکو، معمار و طراح موزه لوور بود که بخش کوچکی از موزه کنونی توسط او تکمیل شد. این مکان تا زمان سلطنت پادشاهان هنری دوم و چارلز نهم به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت.

سرانجام در دهم آگوست ۱۷۹۳، دولت انقلابی، موزه هنرهای مرکزی را در گالری بزرگ لوور افتتاح کرد. پس از آن سرعت توسعه موزه لوور، شدت گرفت و ارتش فرانسه، آثار هنری و باستان شناسی حاصل از جنگ‌های انقلابی و ناپلئونی را به عنوان غنائم جنگی به این موزه بخشید. در زمان ناپلئون بخش شمالی موزه در امتداد خیابان ریوولی احداث و در قرن نوزدهم دو بخش غربی آن تکمیل و سرانجام در زمان ناپلئون سوم بخش نمایشگاهی آن افتتاح شد.

تهیه بلیط موزه لوور

تهیه بلیط موزه لوور

برای تهیه بلیط موزه لوور به صورت آنلاین ۱۷ یورو و به صورت حضوری باید ۱۵ یورو بپردازید که روزانه تنها تعداد محدودی بلیط به صورت حضوری فروخته می‌شود. موزه لوور برای افراد زیر ۱۸ سال و در عصر جمعه زیر برای افراد زیر ۲۶ رایگان خواهد بود. در روز باستیل (۱۴ جولای) و اولین شنبه هر ماه از ساعت ۱۸ – ۲۱:۴۵ بازدید از موزه لوور برای تمام افراد رایگان محاسبه می‌شود. موزه لوور در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد ازظهر، روزهای جمعه از ۹ صبح تا ۹:۴۵ شب فعالیت دارد و روزهای سه شنبه نیز تعطیل است. یک ساعت قبل از باز شدن موزه می‌توانید بلیط آن را بخرید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات از آخرین تغییرات قیمت بلیط موزه لوور به سایت موزه لوور پاریس مراجعه کنید.

مسیر دسترسی موزه لوور

با وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید خود را به راحتی به موزه لوور پاریس برسانید. مسیر دسترسی به موزه لوور با مترو و از طریق خطوط ۱ و ۷ مترو به راحتی امکانپذیر است، ایستگاه پیرامید (Pyramides) خط  ۱۴ مترو هم، ۶ دقیقه پیاده تا موزه لوور فاصله دارد. با رزرو هتل های نزدیک موزه لوور دسترسی آسانی به آن خواهید داشت. از بهترین هتل های نزدیک موزه لوور برای رزرو می‌توان به تیم‌هتل لوور (Timhotel Le Louvre) و هتل دراوینگ (Drawing) اشاره کرد.

بخش های مختلف موزه لوور پاریس

موزه لوور دارای ۸ بخش مختلف است که برخی از این بخش‌ها از قدیم وجود داشتند و برخی مانند گروه هنرهای اسلامی به تازگی به آن اضافه شده‌اند. در ادامه با بخش های موزه لوور در شهر پاریس بیشتر آشنا شوید.

مجموعه نقاشی های لوور | The Louvre’s paintings collection

مجموعه نقاشی های لوور | The Louvre’s paintings collection

مجموعه نقاشی های لوور تحت عنوان خانه مونالیزا با ۷۰۰۰ آثار نقاشی، یکی از دیدنی‌ های موزه لوور به شمار می‌آید. این مجموعه غنی نقاشی، تمام دوره‌های هنر اروپا تا انقلاب ۱۸۴۸ را در برمی‌گیرد. مجموعه نقاشی‌های فرانسوی قرن پانزدهم تا نوزدهم شاهکار بینظیری است که با تماشای آن حیرت‌زده خواهید شد. از دیگر آثار این مجموعه می‌توان به نقاشان رنسانس ایتالیایی از جمله مونالیزا لئوناردو داوینچی و نقاشان دوره باروک اشاره کرد.

آثار باستانی مصر موزه لوور  | The Egyptian Antiquities of the Louvre Museum

آثار باستانی مصر موزه لوور  | The Egyptian Antiquities of the Louvre Museum

برای آشنایی با زندگی مصریان باستان، حتما سری به آثار باستانی مصر موزه لوور بزنید. این مکان آثاری از تاریخ امپراتوری مصر را در خود جای داده است، در بخش مصر باستان می‌توانید از نقاشی‌های دیواری، اشیا مصری، مجسمه‌ها و تابوت‌های آنان بازدید کنید. زیباترین بخش‌های مصر باستان شامل مجسمه اسب آبی، مجسمه آخناتون و نفرتیتی و نمازخانه آختهوتپ می‌شود که جز بهترین آثار موزه لوور محسوب می‌شوند.

آثار باستانی یونانی، اتروسکی و رومی | Greek, Etruscan and Roman Antiquities

آثار باستانی یونانی، اتروسکی و رومی | Greek, Etruscan and Roman Antiquities

آثار باستانی یونانی، اتروسکی و رومی از قرن شانزدهم به بعد به موزه اضافه شدند. هریک از آثار باستانی یونان در بخشی مجزا با آثار باستانی اتروسکی و رومی نگهداری می‌شوند. مجسمه هرکول و آفرودیت از مهمترین مجسمه‌های این بخش محسوب هستند. از دیگر آثار یونان باستان در موزه لوور می‌توان به اشیا برنز و جواهرات و مجموعه گلدان سفالی کامپانا اشاره کرد. سارکوفاگی، گلدان، نقاشی و جواهرات از آثار نگهداری شده اتروسکی و مجسمه، موزاییک و کارهای طلا و نقره آثار به جامانده از دوران روم باستان در موزه لوور به شمار می‌روند.

آثار باستانی خاور نزدیک | Near Eastern Antiquities

آثار باستانی خاور نزدیک | Near Eastern Antiquities

خاور نزدیک منطقه‌ای از آفریقا تا رود سند است. به همین دلیل قدمت آثار باستانی از این بخش‌ها، به ۶ هزار سال قبل بازمی‌گردند. با افتتاح این بخش در سال ۱۸۸۱، آثار باستانی که از بین النهرین، ایران و شوش کشف شده بودند، به این بخش منتقل شدند. قسمت‌هایی از کاخ داریوش هم در این بخش قابل مشاهده هستند. در موزه لوور قسمت ایرانی هم وجود دارد که در دپارتمان خاور نزدیک است و می‌توانید آثار باستانی ایرانی مانند ماسک پوزخند، تابوت مصری سارکوفاگ آنتروپوئید (مجسمه‌های تشییع جنازه فنیقی از دوره ایرانی)، نقش برجسته فرمانروایان اشکانی و سنگ بازالت (مربوط به تمدن بین النهرین) را تماشا کنید.

مجموعه مجسمه های لوور | Sculpture at the Louvre Museum

مجموعه مجسمه های لوور | Sculpture at the Louvre Museum

مجموعه مجسمه های لوور به طور عمده مجسمه‌های فرانسوی هستند که توسط میکل آنژ و سایر هنرمندان مطرح دنیا ساخته شده‌اند. مریم مجدلیه (الهه بت پرست زهره) که به صورت زنی با موهای بلند به تصویر کشیده شده از زیباترین مجسمه‌های این بخش محسوب می‌شود.

هنرهای تزئینی موزه لوور | Decorative Arts at the Louvre

هنرهای تزئینی موزه لوور | Decorative Arts at the Louvre

هنرهای تزئینی موزه لوور، مجموعه گسترده‌ای از جواهرات و تاج فرانسوی، ظروف نقره، برنز، سرامیک، شیشه‌های رنگی و مبلمان به جامانده از قرون وسطی تا قرن ۱۹ است. مبلمان و سایر اشیا به سبک اقامتگاه‌های سلطنتی ورسای، تویلری و سنت کلود چیده شده‌اند. تاج‌های سلطنتی ساخته شده برای هر پادشاه فرانسوی که مزین به زمرد و الماس هستند هم برای بازدید در این دپارتمان موزه قرار دارند.

هنرهای اسلامی |  Islamic Arts

هنرهای اسلامی |  Islamic Arts

دپارتمان هنرهای اسلامی که جوانترین بخش موزه به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. بسیاری از آثار موزه لوور پاریس قسمت اسلام، غنائم جنگ‌های صلیبی هستند. فرش‌های مغول که از هند آورده شده، نقاشی‌های هزار و یک شب مینیاتوری ایرانی، حوض منبت کاری شده از نقره و طلا و موزاییک‌های جمع آوری شده از مسجد بغداد آن را به یکی از‌ بهترین قسمت های موزه لوور پاریس تبدیل کرده‌اند.

مجموعه هنرهای گرافیک موزه لوور | The Louvre Museum’s collection of graphic arts

مجموعه هنرهای گرافیک موزه لوور | The Louvre Museum’s collection of graphic arts

مجموعه هنرهای گرافیک موزه لوور مجموعه‌ای از نقاشی‌های جهان است، این بخش با آثاری که وارثان بارون ادموند به موزه لوور اهدا‌ کردند، تقویت و گسترش یافت.

حقایق جالبی از موزه لوور پاریس

  • موزه لوور پاریس پربازدیدترین موزه جهان محسوب می‌شود که سالانه بین ۹-۱۰ میلیون بازدیدکننده (روزانه ۲۷ هزار نفر) از سراسر دنیا دارد.
  • موزه لوور با ۶۰/۶۰۰ مترمربع، به عنوان بزرگترین موزه در جهان به شمار می‌رود.
  • تابلو نقاشی مونالیزا که توسط لئوناردوداوینچی کشیده شده، در موزه لوور نگهداری می‌شود. این تابلو بیش از ۸۶۰ میلیون دلار ارزش دارد.

با بازدید از موزه لوور به گذشته تمدن ها سفر کنید

آثار باستانی کشورها و تمدن‌هایی که در موزه لوور وجود دارند، شما را به گذشته کشورها می‌برند. گستردگی و بزرگی موزه لوور موجب شده تا مردم دنیا تنها برای بازدید این موزه شگفت انگیز به فرانسه سفر کنند. البته در سال‌ ۱۳۹۶ هم تعدادی از آثار باستانی موزه لوور به تهران منتقل شد. این آثار در موزه ملی ایران به عنوان نمایشگاهی از موزه لوور در تهران برگزار شد که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفت. شما کدام بخش موزه لوور را دوست دارید، از نزدیک ببینید؟

اگر تجربه بازدید از موزه لوور را دارید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

موزه لوور کجاست؟

موزه لوور در خیابان ریوولی و مرکز شهر پاریس، فرانسه قرار دارد.

چرا موزه لوور معروف است؟

موزه لوور به عنوان بزرگترین موزه هنری در جهان، آثار هنری هنرمندان بزرگی نظیر داوینچی را در خود جای داده است.

ورودی موزه لوور چقدر است؟

خرید قیمت بلیط موزه لوور به صورت آنلاین ۱۷ یورو و به صورت حضوری ۱۵ یورو دریافت می‌شود.

آیا می‌توان به صورت رایگان از موزه لوور بازدید کرد؟

بازدید از موزه لوور برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است.

1 نظر

  1. پات رستورانی آرام و رمانتیک است که در فاصله کوتاهی از موزه لوور پاریس قرار دارد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید