شاید کتاب خواندن برای شما سرگرمی جذابی نباشد و تصور کنید که برای مطالعه باید یک کتاب با جلد قدیمی و ضخیم را بردارید که این تصور کسل کننده است! اما اگر به بزرگترین فروشگاه کتاب ایران یعنی باغ کتاب سری بزنید، خیلی زود یک کتاب‌باز حرفه‌ای خواهید شد. باغ کتاب در تهران جایی است که عاشقان کتاب، فرهنگ و هنر، علم و فناوری و تفریحات هیجان انگیز علمی را دور هم جمع کرده است. با آشنایی با باغ کتاب تهران می توانید به همراه دوستان و یا خانواده یک روز کامل، مفید و متفاوت را تجربه کنید. خرید کنید، کتاب بخوانید و خوش بگذرانید. برای آشنایی بیشتر با یکی از متفاوت ترین جاهای دیدنی تهران با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

اطلاعات ضروری باغ کتاب تهران

ساعت کاری باغ کتابشنبه تا جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲
شماره تلفن باغ کتاب تهران۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰
معمار مجموعهسام طهرانچی
ایستگاه مترو نزدیکایستگاه همت و حقانی
پارکینگاستفاده از پارکینگ طبقاتی مترو حقانی
سایت باغ کتاب تهرانbagheketab.com

باغ کتاب تهران کجاست؟

بدون شک باغ کتاب یکی از جاهای دیدنی تهران است! برای آشنایی با باغ کتاب تهران شاید کلمات کمک زیادی نکنند، بهتر است یک روز تعطیل سری به این مجموعه بزرگ بزنید. این مجموعه در زیربنای ۶۵ هزار متر مربع و وسعت ۱۱۰ هزار متر مربع در عباس آباد تهران ساخته شد. مسیر دسترسی باغ کتاب تهران از طریق آدرس های زیر امکانپذیر است:

مسیر اول: ایستگاه متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران (مسیر مستقیم)

مسیر دوم: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

مسیر سوم: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران.

باغ کتاب تهران کجاست

نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ کتاب تهران

برای رفتن به باغ کتاب با استفاده از مترو تهران چند راه پیش رو دارید؛ البته با تاکسی و خودرو شخصی هم می‌توانید به باغ کتاب بروید. برای اینکه بدانید باغ کتاب کجاست، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ایستگاه شهید همت و ایستگاه شهید حقانی نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ کتاب تهران است. هر دو این ایستگاه‌ها فاصله‌ای برابر با باغ کتاب دارند، پس از هر ایستگاهی که راحت‌تر هستید، استفاده کنید. سوار خط یک مترو (تجریش-کهریزک) شوید و بعد از پیاده شدن از مترو، با توجه به علائم حدود ۱۵ دقیقه به سمت باغ کتاب پیاده‌روی کنید. البته می‌توانید از شاتل‌های برقی نزدیک مترو هم استفاده کنید. روبه‌روی در اصلی باغ کتاب، ایستگاه ون و تاکسی هم وجود دارد. با توجه به اینکه رفتن به باغ کتاب از طریق مترو تهران گزینه بهتری است، مسافران پایتخت می‌توانند با اقامت در هر یک از هتل های تهران خودشان را به این مکان برسانند و از جاهای دیدنی باغ کتاب دیدن کنند.

آدرس باغ کتاب تهران روی نقشه گوگل

پارکینگ مجموعه باغ کتاب تهران

اگر در روزهای وسط هفته به این مجموعه بروید، شانس پارک کردن خودرو در بلوار کتابخانه ملی را دارید، در غیر این صورت می‌توانید از پارکینگ طبقاتی مترو شهید حقانی نیز استفاده کنید. یک پارکینگ بزرگ و مجهز با ۴۰ هزار متر مربع زیربنا در ضلع شرقی عباس آباد در حال ساخت است. این پارکینگ ۵ طبقه در حد فاصل کتابخانه ملی و فرهنگستان جمهوری اسلامی قرار گرفته، گنجایش ۳ هزار خودرو را خواهد داشت.

بلیط هواپیما

پارکینگ مجموعه باغ کتاب تهران

آشنایی با باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران به مسئولیت آقای سام طهرانچی ساخته شد و در سال ۱۳۸۳ قرار بود محلی دائمی برای نمایشگاه کتاب تهران باشد. اما این طرح چندان مورد استقبال قرار نگرفت، چون بعد از اتمام مدت زمان نمایشگاه، این مجموعه بزرگ بدون استفاده و متروک باقی می‌ماند. به همین دلیل برای ۱۳ سال، طرح‌های پیشنهادی آن بارها و بارها تغییر یافت تا اینکه درنهایت در سال ۱۳۹۶ با عنوان باغ کتاب تهران و با هدف مشارکت بیشتر و فعالانه‌تر اعضای فرهنگی جامعه افتتاح شد.

این مجموعه در ۳ طبقه و ۴ بلوک ساخته شده و چند کافه و رستوران هم دارد. فضاهای کار اشتراکی، غرفه‌های کتاب فروشی و نمایشگاه و رویدادهای جنبی ازجمله جشن امضای کتاب و جلسات نقدوبررسی مختلف تنها بخشی از سرگرمی‌های باغ کتاب تهران است.

شعار باغ کتاب این است: «ما تلاش می‌کنیم در جهت ایجاد پل ارتباطی میان کودک و نوجوان، علم و فناوری و فرهنگ و نوآوری پیشرو باشیم.». با رفتن به این مکان به وضوح متوجه خواهید شد که در مسیر درست خود گام برداشته و پلی به سوی آینده ایران ساخته است.

آشنایی با باغ کتاب تهران

معرفی بخش های مختلف باغ کتاب تهران

هر بلوک از محوطه خانه کتاب دارای امکانات متفاوتی است و به یک گروه سنی خاص اختصاص دارد. هرکدام از این بلوک‌ها نیز شامل امکانات و خدمات متفاوتی هستند که به آنها اشاره خواهیم کرد:

بلوک A یا بهارستان | بخش کودک:

شلوغ‌ترین و البته محبوب‌ترین بخش باغ کتاب، بلوک بهارستان است که مختص کودکان طراحی شده و طبقه همکف و اول به آن اختصاص دارد. از امکانات باغ کتاب تهران در این بلوک می‌توان به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانات، کافه کودک، باشگاه رباتیک، دیوار صخره‌نوردی کودک، مجسمه شخصیت‌های کارتونی و غیره اشاره کرد. اگر در اطرافتان کودک خردسال دارید، گشت و گذار در بلوک بهارستان بهترین هدیه ای است که می توانید به او بدهید.

مجسمه های باغ کتاب تهران | عکاسی با شخصیت های محبوب

این بلوک، خدمات بسیار متنوعی دارد و در آن مجسمه شخصیت‌های مختلف کارتونی و کتابی قرار دارد. در این قسمت می‌توانید با مجسمه مورد علاقه خود عکس یادگاری بگیرید. تماشای مجسمه قصه های مجید، جودی ابوت، دریاقلی سورانی، پینوکیو، ژانوالژان، سندباد، علی بابا، زورو و ده‌ها مجسمه و ماکت دیگر از شخصیت‌های محبوب در بلوک بهارستان باغ کتاب، گشت و گذار نیم‌روزه شما را به یادماندنی‌تر می‌کند.

 بخش های مختلف باغ کتاب تهران

رستوران و کافه های باغ کتاب در بلوک A

بلوک بهارستان کافه، رستوران و فست فودهای متفاوتی دارد. در این قسمت همه‌چیز برای یک پذیرایی گرم آماده شده، اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی حتما از پیراشکی‌های تازه و خوشمزه دونات هُنُنی بچشید. هننی در طبقه همکف بلوک A واقع شده است. البته غیر از آن می‌توانید برای صرف نوشیدنی یا میان‌وعده به سایر کافه و رستوران‌های این بلوک بروید.

باشگاه روباتیک | کلاس های آموزشی ساخت ربات

باشگاه روباتیک باغ کتاب، بهشت بچه مهندس‌هاست. اگر کودک شما رویای اختراع و مهندسی دارد حتما او را به این بخش ببرید. در این باشگاه کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزش هوش مصنوعی و ساخت ربات برگزار می‌شود که حتما برای کودکان و نوجوانان جذابیت بالایی دارد. البته توجه داشته باشید که این باشگاه پذیرای کودکان زیر ۵ سال نیست.

باشگاه روباتیک در باغ کتاب تهران

باشگاه همکارا | فضای کار اشتراکی

اگر دورکار هستید و به صورت فریلنسری کار می‌کنید یا اگر نیاز دارید برای انجام یک پروژه مشترک با دوست و همکارانتان گفتگو و تبادل نظر داشته باشید، باشگاه همکارا باغ کتاب این امکان را برای شما فراهم کرده است. یک فضای کار اشتراکی، صمیمی و دوستانه که کاملا نیازهای شما را رفع خواهد کرد.

فضای کار اشتراکی در باغ کتاب تهران

باشگاه همکارا در طبقه اول بلوک A واقع شده و برای استفاده از آن باید ابتدا از طریق سایت باشگاه همکارا هزینه اشتراک روزانه، هفتگی یا ماهانه را پرداخت کنید.

سرزمین فکربازیا | هوش کودک خود را بسنجید!

فکربازیا، سرزمین بازی های فکری و هوشی است. در اینجا بازی‌ها و سرگرمی‌های زیادی مطابق با نظریه هوش ۸ گانه گاردنر طراحی شده و فرصت خوبی است تا کودکان خود را بسنجید و از آنها تست هوش بگیرید. این بازی و سرگرمی‌ها برای کودکان ۴ تا ۱۵ سال طراحی شده و یک روز مهیج را برایشان می‌سازد. قابل ذکر است که سرزمین فکربازیا مبلغ ورودی ندارد، اما برای هر بازی باید هزینه جداگانه آن را پرداخت کنید.

سرزمین فکربازیا باغ کتاب تهران

سایر امکانات رفاهی باغ کتاب در بلوک A

اتاق مادر و کودک یکی از بخش‌های خدماتی در بلوک بهارستان است؛ جایی که مادران یا پدران می‌توانند از آن برای تعویض یا مرتب کردن لباس و پوشک فرزند خردسالشان استفاده کنند. خدماتی که اگر در این بلوک ارائه نمی‌شد، قطعا یک جای کار می‌لنگید، چون اساسا بلوک بهارستان، بلوک کودکان و نوجوانان است.

 امکانات رفاهی باغ کتاب در بلوک A

یکی دیگر از امکانات بلوک بهارستان، کافه کودک است. کافه‌ای که در اصل یک مرکز پژوهشی برای تحقیقات در حوزه تغذیه کودکان و طراحی منو برای این قشر فعالیت می‌کند. البته کافه کودک صرفا برای کودکان نیست و منوی آن غذاهای کودکان زیر یک سال تا بزرگسالان را در بر می‌گیرد. در این کافه، کارگاه‌های پخت شیرینی و دسر هم برگزار می‌شود..

بلوک B | خیالستان باغ کتاب

بلوک B، در اصل یک گذر است که بلوک A و بلوک C را به هم وصل می کند. دو دیوار این راهرو با پروژکتورهای قدرتمندی نورپردازی شده و با تصاویر زیبا و خیال انگیزی، هنگام پیاده‌روی همراه شما هستند. گذر خیالستان مجهز به Walk Way است و نیازی نیست حتی قدمی از قدم بردارید، فقط باید روی حلقه‌های پیاده‌بر بایستید و از تصاویر خیال‌انگیز دیوارهای راهرو لذت ببرید.

خیالستان باغ کتاب

جالب است بدانید که در طبقه بالا و درست به موازات همین مسیر، گذر فرهنگ قرار دارد که میدان فرهنگ را به دریاچه، باغ هنر، باغ موزه دفاع مقدس، پارک طالقانی و پل طبیعت متصل می‌کند.

بلوک C | نگارستان هنری باغ کتاب

نگارستان، هنری ترین بخش باغ کتاب تهران است که از گذراندن وقت در آن لذت خواهید برد. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید خود از این بلوک را با امیرشکلات شروع کنید، امیر شکلات درست روی بام بلوک c قرار گرفته و به همین دلیل نمای بسیار زیبایی به کل مجموعه خواهید داشت. کافه رستوران آمانا هم با منویی متنوع از غذاهای بین المللی درست در کنار امیرشکلات قرار دارد.

نگارستان هنری باغ کتاب

کیوسک برگر هم یک فست‌فود با کیفیت در طبقه همکف بلوک C است که شما را برای صرف یک وعده فست فود خوشمزه و با کیفیت وسوسه می‌کند. البته کافه‌های دیگری ازجمله کافه ویونا، غرفه فروش محصولات کلانا و غیره نیز در اینجا وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های بلوک C باغ کتاب، سرزمین سحرخیز است که با سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و دمنوش‌ها آماده پذیرایی از شماست.

پارادایس هاب | فضای کار اشتراکی بلوک C

طبقه اول بلوک C به یک فضای کار اشتراکی به نام پارادایس هاب اختصاص دارد. برای استفاده از این فضای اشتراکی نیز باید اشتراک روزانه، هفتگی یا ماهانه خریده باشید، علاوه بر آن باید از شرایط و قوانین استفاده از این فضا اطلاع پیدا کنید. پاردایس هاب یک فضای عالی با امکانات خوب برای دانشجوها یا افراد فریلنسر است.

فضای کار اشتراکی بلوک C باغ کتاب

پردیس سینمایی باغ کتاب

سینما باغ کتاب تهران یکی از بهترین سالن‌های سینمایی کشور است. بلوک نگارستان، ۱۱ سالن سینما و تئاتر دارد که در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار دارد. پرده سالن اصلی سینمای باغ کتاب ۱۹۰ متر طول دارد و بعد از سینما آفریقا، دومین پرده بزرگ سینمایی تهران محسوب می‌شود. این ۱۱ سالن سینمایی مجموعا ۲۰۰۰ نفر ظرفیت دارند و در مقابل هر سالن نیز غرفه و کافه‌هایی خدمت‌رسانی می‌کنند.

پردیس سینمایی باغ کتاب

باغ علم کودک

باغ علم کودک یکی دیگر از جاذبه‌های باغ کتاب تهران است که برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال مناسب است. در این قسمت، با داستان‌هایی که فرایندی بازی محور دارند، مطالب جدید و علمی در زمینه‌های مختلفی مثل بدن انسان، خانه، شهر، کره زمین و فضا برای کودکان روایت می‌کند.

باغ علم کودک در باغ کتاب تهران

برای بازدید از باغ علم کودک، حدودا ۲ ساعت زمان نیاز دارید. تورهای علمی این مجموعه به همراه یک مربی انجام می‌شود و جالب است بدانید که می‌توانید در تورهای باغ علم کودک، زبان های فرانسه، انگلیسی و عربی را هم انتخاب کنید. البته زبان اصلی مربی‌های تورهای علمی باغ کودک، فارسی است.

مرکز آموزش باغ کتاب

مرکز آموزش باغ کتاب یک فضای عالی برای برگزاری کارگاه‌‎های یک یا دو روزه است. جایی که امکاناتی مثل میز و صندلی، ویدیو پروژکتور، اسپیکر، وایت برد و غیره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. بلوک نگارستان امکانات دیگری هم دارد که می‌توان به سالن نمایش علمی، سینما سه بعدی، روبات نقاش و غیره اشاره کرد.

بلوک D | سروستان باغ کتاب

تا به اینجای کار بیشتر قسمت‌های باغ کتاب که به شما معرفی کردیم فضاهایی برای سرگرمی گروه سنی کودک و نوجوان بود، اما یکی از قسمت‌های اصلی باغ کتاب، بلوک سروستان است. در این قسمت غرفه‌های زیادی برای خرید انواع کتاب وجود دارد. فروشگاه اصلی باغ کتاب که در طبقه همکف بلوک سروستان واقع شده بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات فرهنگی در کشور و البته بزرگ‌ترین کتاب فروشی جهان است!

سروستان باغ کتاب

جالب اینجاست، بزرگترین کتاب فروشی جهان که در فهرست رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده، کتابفروشی بارنز و نوبل در نیویورک است که فقط یک‌چهارم باغ کتاب تهران مساحت دارند! درحالیکه مجموعه باغ کتاب تهران با نزدیک به ۱۱۰ هزار متر مربع مساحت، شامل فضاهای بسیار متنوع‌تری است.

سروستان باغ کتاب تهران

غرفه کتاب بلوک سروستان نزدیک به ۲۵ هزار متر مربع وسعت داشته و هر کتابی که بخواهید و حتی محصولات فرهنگی کودک، نوجوان و بزرگسال را در آن پیدا خواهید کرد. بین غرفه‌ها و قفسه‌ها، نیمکت‌هایی قرار داده شده تا بتوانید با خیال راحت روی صندلی‌ها بنشینید و کتاب مورد نظر خود را برسی کنید و بعد بخرید!

کافه رستوران های بلوک D باغ کتاب

کافه رستوران باغ کتاب تهران در فضای باز بلوک D واقع شده است و با ظرفیت ۱۵۰ نفر، منوی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی دارد. کافه علم نیز فضایی دنج و زیبا برای کودکان و نوجوانان است که با انواع دسر و نوشیدنی‌های سرد و گرم و صبحانه‌های خوشمزه از شما پذیرایی می‌کند. کافه کر هم یکی دیگر از کافه های باغ کتاب در بلوک D است که در پردیس سینمایی واقع شده و یک فضای عالی برای دوستداران سینما محسوب می‌شود.

کافه رستوران های باغ کتاب

فروشگاه لوازم الکترونیکی

یکی از امکانات و خدمات بلوک D، یک فروشگاه نسبتا جمع‌وجور است که به فروش انواع لوازم جانبی و الکترونیکی اختصاص دارد. این فروشگاه درست روبه‌روی در خروجی فروشگاه کتاب بزرگسال در طبقه همکف بلوک سروستان واقع شده و به راحتی آن را پیدا خواهید کرد.

گلکده داریستان

بلوک D یک مجموعه کامل فرهنگی، هنری است و هرچیزی که بخواهید در آن پیدا خواهید کرد. در طبقه همکف این مجموعه یک بخش تمام و کمال به گلکده اختصاص داده شده و هر نوع گل و گیاهی که بخواهید در آن پیدا خواهید کرد. نکته جالب‌تر اینجا است که هر سوالی که در خصوص رشد و پرورش گیاهان داشته باشید، می‌توانید از متخصصان گلکده بپرسید.

مرکز چاپ نشر شهر

مرکز بزرگ چاپ نشر شهر در طبقه همکف بلوک D قرار داشته و با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های چاپ، تمام کارهای مربوط به چاپ و کارهای گرافیکی، چاپ بنر، لایت باکس و غیره را انجام می‌دهد. البته سفارش چاپ بنرهای بزرگ و کتاب‌های تک‌چاپ هم در صورتی که با قوانین کپی‌رایت تداخل نداشته باشد، امکانپذیر است.

مرکز چاپ نشر شهر در باغ کتاب

باغ علم نوجوان

اگر دوست دارید بزرگ‌ترین شهربازی علمی کشور را ببینید، به باغ علم نوجوان بروید. جایی که همه‌چیز برای افراد از ۷ سال تا ۷۰ سال مهیاست. در این قسمت نزدیک به ۴۰ اسباب بازی علمی قرار دارد که با سرگرمی‌های جالب و علمی شما را به وجد می‌آورد. باغ علم نوجوان، سن و سال نمی‌شناسد و می‌توانید یک روز خانوادگی و مهیج را در آن سپری کنید.

باغ علم نوجوان در باغ کتاب

شبیه ساز پرواز سسنا ۱۷۲

مطمئنم شما هم در کودکی آرزوی پرواز و خلبانی داشته‌اید و یا حتی هنوز هم به آن فکر می‌کنید. اما مشغله‌های زندگی خیلی وقت‌ها ما را به سمت‌وسوی دیگری می‌برد. اما نگران نباشید، برای یک بار هم که شده می‌توانید یک پرواز کنترل شده را مدیریت کنید. شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲ این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

این شبیه‌ساز به شما اجازه می دهد که با ترس هایتان روبه رو شوید، جای خلبان بنشینید و یک هواپیما را کنترل کنید. سسنا ۱۷۲ برای افراد ۵ سال به بالا به صورت ثابت و از ۱۲ سال به بالا به صورت متحرک انجام می‌شود و خاطره‌ای به یادماندنی در ذهن شما ماندگار می‌کند. با وجود این بازی‌ها می‌توان ادعا کرد که باغ کتاب تهران برای کودکان نیست و افراد بزرگسال نیز از بودن در این مکان لذت می‌برند.

اتاق فرار باغ کتاب تهران

اگر دلتان برای یک روز بازی و سرگرمی گروهی با چاشنی ترس و هیجان لک زده، با دوستان خود به اتاق فرار باغ کتاب بروید. اسکیپ روم یا اتاق فرار این مجموعه با ۳ بازی اتاق بیگانه، نفرین فرعون و تهران پذیرای گروه‌های ۳ تا ۸ نفره (بالای ۱۰ سال) است و می‌توانید با خرید بلیط از تفریحات اسکیپ روم لذت ببرید.

اتاق فرار باغ کتاب تهران

امکانات رفاهی باغ کتاب تهران

تا اینجا با بلوک‌های مختلف باغ کتاب آشنا شدید، اما اگر سری به این مجموعه بزرگ و ۱۱۰ هکتاری بزنید، متوجه سایر امکانات مجموعه خواهید شد. وقتی مجموعه‌ای به این مساحت به‌عنوان یکی از پروژه‌های موفق ایران شناخته می‌شود، قطعا به همه امکانات رفاهی مورد نیاز فکر شده است.

امکانات رفاهی باغ کتاب تهران

ماشین حمل کودک یا بی بی کار، خانه کودک برای کودکان ۳ تا ۱۰ سال و اتاق مادر و کودک از امکانات رفاهی این مجموعه هستند. همچنین باغ کتاب با راه‌اندازی وبسایت مخصوص خود قدم دیگری در مسیر فرهنگی برداشته است تا همگان بتوانند با خرید اینترنتی از باغ کتاب تهران لذت خواندن کتاب‌ها و دریافت هدایای هنری زیبا را لمس کنند. با مراجعه به سایت باغ کتاب تهران می‌توانید از تور مجازی باغ بازدید کنید و با بخش‌ها و برنامه‌های مختلف این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر این، از دیگر امکانات رفاهی باغ کتاب باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لمکده
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ
  • کافه بازی
  • انواع کافه و رستوران با منوهای جذاب و متنوع و غیره.

جاذبه‌ های اطراف باغ کتاب تهران

اگرچه دیدن باغ کتاب تهران به تنهایی یک روز کامل از شما زمان می‌گیرد، اما اگر زمان داشتید، می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری اطراف باغ کتاب سر بزنید. این مجموعه مساحت بسیار زیادی داشته و از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرق با فرهنگستان علوم، از شمال غرب به باغ هنر و باغ‌موزه دفاع مقدس راه دارد. البته پارک آب و آتش، پل طبیعت و گنبد مینا هم در مجاورت باغ کتاب هستند و در صورت تمایل می‌توانید به آنها سری بزنید.

باغ کتاب تهران، تجربه یک روز علمی، هنری و فرهنگی!

در این مطلب با معرفی کامل باغ کتاب و همه بخش‌های آن همراه شما بودیم، وقتی از جاذبه‌های دیدنی تهران حرف می‌زنیم، مقصود فقط موزه‌ها یا طبیعت‌گردی نیست، گاهی هم می‌توان با یک گشت و گذار فرهنگی، خرید کتاب و یا تجربه بازی‌های فکری و علمی، یک روز متفاوت برای خود و عزیزان‌تان بسازید.

آیا تابه‌حال به باغ کتاب رفته‌اید؟ کدام بخش این مجموعه را بیشتر دوست داشتید؟ اگر از تفریحات کوتاه و یک روزه در دیدنی های تهران لذت می‌برید، باغ پرندگان تهران هم پیشنهاد خوبی برای شما است.

سوالات متداول درباره باغ کتاب تهران

آیا باغ کتاب تهران دارای پارکینگ است؟

مجموعه باغ کتاب تهران پارکینگ ندارد، اما در خیابان های اطراف مجموعه فضایی برای پارک خودرو وجود دارد. از طرف دیگر، پارکینگ های طبقاتی روبروی باغ کتاب نیز در دست احداث است و به زودی افتتاح می‌شود.

بازه سنی باغ علم نوجوان چند سال است؟

این قسمت برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است.

هزینه بلیط ورودی باغ کتاب تهران چقدر است؟

مجموعه باغ کتاب ورودی ندارد، اما اگر بخواهید از امکانات رفاهی و قسمت های مختلف آن استفاده کنید، باید بلیط تهیه کنید که هزینه هرکدام متفاوت است. همچنین امکان خرید کتاب و سایر لوازم فرهنگی و هنری نیز وجود دارد.

نزدیکترین مترو به باغ کتاب تهران کدام است؟

ایستگاه مترو شهید حقانی و شهید همت هر دو فاصله ای یکسان با باغ کتاب دارند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید