تهران، پایتخت زیبای ایران که اکثر ما آن را با شلوغی و ترافیک می‌شناسیم، جاهای دیدنی فراوانی را در خود جای داده است. پل طبیعت تهران، یکی از این مکان‌های جذاب و دل‌انگیز است. این پل با معماری جذاب، فضای سبز اطراف و امکانات تفریحی مختلفی که دارد، به تلطیف فضای شهری تهران کمک بسیاری کرده است. این سازه استوار، مکانی برای تفریح و سرگرمی برای گردشگران خارجی و داخلی است که مناظر ناب و زیبایی را در مقابل چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، قصد داریم به‌ سراغ این پل شگفت‌انگیز برویم و با جزئیات آن بیشتر آشنا شویم. در این سفر همراه ما باشید.

معرفی پل طبیعت تهران

اگر به‌ دنبال مکانی دیدنی و در دسترس در برنامه سفر به تهران هستید، بهتر است سری به پل طبیعت نیز بزنید. فرقی نمی‌کند ساکن پایتخت و شهرهای اطراف آن باشید یا از راه دوری به تهران آمده باشید؛ در هر صورت، این پل برای‌تان جذاب و دیدنی خواهد بود. معماری بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد، منظره‌ زیبا و چشم‌نواز، امکانات و تفریحاتی که روی پل قرار دارند و دسترسی آسان به آن‌ها، فرصتی برای یک تجربه عالی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

پل طبیعت تهران، یکی از نمادهای تماشایی شهر و یکی از جاهای دیدنی تهران با طرفداران بالا است. این پل ۳ طبقه دارد که هر یک از آن‌ها، منظره‌ زیبا و مخصوص‌به‌خود را پیش‌ روی‌تان قرار می‌دهد. شما می‌توانید ساعت‌ها روی این پل قدم بزنید، عکس‌های زیبا و به‌یادماندنی از خود، خانواده و دوستانتان بگیرید و هر وقت که دلتان خواست، در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های آنجا، طعم خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی لذیذ را امتحان کنید.

معرفی پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران با سازه‌هایی جذاب که به‌صورت زیبایی در هم تنیده شده‌اند، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این پل، بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی در ایران و خاورمیانه است که به‌ دلیل طراحی و ساخت فوق‌العاده‌اش، موفق شده است چندین جایزه بین‌المللی را از آن خود کند.

پل طبیعت تهران، به‌‌زیبایی هرچه‌تمام‌تر، پارک طالقانی را به پارک آب‌وآتش متصل می‌کند. هنگامی‌ که روی پل طبیعت قدم می‌زنید، علاوه‌ بر مناظر زیبای شهری و طبیعت اطراف، می‌توانید قله باشکوه دماوند و رشته‌کوه‌های البرز را نیز ببینید. دیدن این پل، می‌تواند کسالت و خستگی روزهای هفته را از بین ببرد و شرایطی عالی برای یک تفریح در دل پایتخت را برای‌تان فراهم کند.

پل طبیعت تهران کجاست؟

همان‌طور که گفتیم، پل طبیعت تهران راه ارتباطی میان دو بوستان اصلی این شهر، یعنی پارک طالقانی و آب‌وآتش است. بااین‌حال، این پل، یک گذرگاه ساده و معمولی نیست؛ بلکه ترکیبی از هنر، معماری و طبیعت است. ستون‌های پل طبیعت، به‌شکل درخت در هم پیچیده‌اند که سازگاری بسیاری با فضای سبز اطراف آن دارند.

پل طبیعت که در عباس‌آباد تهران و بین منطقه ۳ و ۶ پایتخت واقع شده است، یکی از جاهای دیدنی تهران است. این مکان، مقصد بسیاری از گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی است که می‌توانند تصویری زیبا و کم‌نظیر از پایتخت را از روی این پل ببینند.

پل طبیعت تهران در تلاقی شاه‌راه‌های اصلی شهر از جمله مدرس، همت، حقانی و رسالت قرار گرفته است. از این‌ رو، دسترسی به آن با وسیله نقلیه عمومی یا ماشین شخصی نسبتا آسان است؛ بنابراین، اگر در یک روز تعطیل کسالت‌بار در خانه نشسته‌اید یا بعد از یک روز شلوغ کاری به‌ دنبال مکانی برای تفریح خود و خانواده هستید، کجا بهتر و نزدیک‌تر از پل طبیعت تهران؟ کافی‌ست آماده شوید و با مترو، اتوبوس یا خودروی شخصی خود در زمانی کوتاه به این مکان بروید.

پل طبیعت تهران کجاست

جالب است بدانید، تماشای این پل، هنگام غروب و شب نیز تجربه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز است. نورپردازی زیبای پل طبیعت، منظره‌ای رویایی در شب ایجاد می‌کند که تماشای آن، آرامش را برای‌تان به‌ همراه می‌آورد. اگر هنگام غروب به پل طبیعت تهران رفتید، تماشای شهر از روی سکوهای واقع در طبقه سوم را فراموش نکنید.

  • آدرس پل طبیعت تهران: پل طبیعت، محل اتصال پارک آب‌وآتش و بوستان طالقانی است که راه‌های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارند. به‌ همین‌ دلیل، آدرس پل طبیعت روی نقشه را برای شما قرار داده‌ایم.
  • تلفن: ۰۲۱۲۶۲۰۷۷۳۶

مسیرهای دسترسی به پل طبیعت تهران

مسیر سرراست و دسترسی آسان، از ویژگی‌های خوب یک جاذبه گردشگری هستند که سبب می‌شوند افراد بیشتری به سراغ آن جاذبه بروند. مکان قرارگیری پل طبیعت تهران به‌گونه‌ای است که این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد و راه‌های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارند. در ادامه، برخی از راه‌های دسترسی به این مکان را با هم بررسی می‌کنیم.

دسترسی به پل طبیعت با ماشین

برای اینکه با ماشین شخصی خود به پل طبیعت تهران بروید، باید ابتدا وارد بزرگ‌راه حقانی شوید. پس از ورود به بزرگ‌راه، در مسیر غرب به شرق برانید و پس از عبور از چهارراه جهان‌کودک، به خیابان علامه شهیدی بروید.

شما می‌توانید ماشین را در ضلع غربی پارک آب‌وآتش و در حاشیه خیابان علامه شهیدی پارک کنید. پس از آن با کمی پیاده‌روی به پل طبیعت خواهید رسید. اگر خیابان شلوغ باشد و امکان پارک‌کردن نداشتید، می‌توانید خودرو را در پارکینگ عمومی آب‌وآتش، پارک کنید.

مسیرهای دسترسی به پل طبیعت تهران

روش دیگر برای رسیدن به پل طبیعت تهران با ماشین، عبور از چهارراه جهان‌کودک و پل مدرس و ورود به خیابان فرعی طالقانی است. در صورتی‌ که از این مسیر به پل می‌روید، ماشین را در پارکینگ بوستان طالقانی پارک کنید و سپس با کمی پیاده‌روی، وارد پل طبیعت شوید.

دسترسی به پل طبیعت با مترو

اگر ماشین ندارید یا دوست ندارید تا رسیدن به پل طبیعت رانندگی کنید، می‌توانید از مترو استفاده کنید. برای اینکه با مترو به این مکان زیبا بروید، باید در مسیر خط یک مترو، در ایستگاه شهید حقانی پیاده شوید. سپس از پارک طالقانی عبور کنید تا به پل طبیعت برسید.

برای پیاده‌روی در این مسیر، یک گذرگاه چوبی تعبیه شده است که با حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در این مسیر، به پل طبیعت تهران می‌رسید. ایستگاه مترو فاصله زیادی با پل ندارد؛ بنابراین، نیازی نیست نگران پیاده‌روی طولانی باشید. با راهنمای مترو تهران می‌توانید به راحتی خودتان را پل طبیعت برسانید.

دسترسی به پل طبیعت با مترو

دسترسی به پل طبیعت تهران با اتوبوس

راه دیگری که می‌توانید با استفاده از حمل‌ونقل عمومی خود را به پل طبیعت تهران برسانید، اتوبوس یا BRT است. برای رسیدن به پل با BRT، سوار اتوبوس‌های خط ونک – رسالت شوید. اگر از رسالت به سمت ونک می‌روید، در ایستگاه آخر و اگر به سمت رسالت می‌روید، در ایستگاه اول پیاده شوید. سپس مسیر کوتاهی را در مسیر بوستان آب‌وآتش پیاده بروید تا به پل برسید.

تاریخچه پیدایش پل طبیعت تهران

حال که تا اندازه‌ای با پل طبیعت تهران آشنا شده‌اید، بد نیست به‌ سراغ تاریخچه طراحی این پل برویم. در سال ۱۳۸۸ از سوی شرکت نوسازی عباس‌آباد، فراخوانی برای طراحی پل طبیعت در قالب یک مسابقه در رسانه‌ها منتشر شد. نام این پل آن زمان، پل پیاده شهید مدرس بود که پژوهش‌های اولیه در خصوص طراحی آن، توسط شرکت نوسازی عباس‌آباد انجام شده بود.

دسترسی به پل طبیعت تهران با اتوبوس

در نهایت، طرحی توسط لیلا عراقیان و علی‌رضا بهزادی از گروه «سازه‌های پارچه‌ای دیبا» پذیرفته شد که ۵ تفکر اساسی پشت آن نهفته بود. اولین نکته، سازگاری این سازه با طبیعت و فضای اطرافش بود. این پل قرار نبود صرفا یک پل ارتباطی بین دو پارک باشد؛ بلکه اولویت، مسائل زیست‌محیطی و فضایی متناسب با دو بوستان کنارش بود.

دومین نکته، جای‌گیری پل بود؛ به‌طوری که از روی آن، بتوان دید خوبی به شاه‌راه‌های اصلی داشت و طراحی به‌گونه‌ای باشد که نقاط کلیدی دو طرف پارک به هم وصل شوند. سومین ایده‌ای که در این طرح به‌ کار گرفته شد، این بود که نقاطی برای ساخت و جای‌گیری ستون‌ها در نظر گرفته شوند که کمترین درخت در مسیر آن‌ها قرار داشته باشد. طرح اولیه نیز بنا بود تک‌ستون‌های پراکنده به‌شکل درخت باشد.  

تاریخچه پیدایش پل طبیعت تهران

واضح است که ساخت یک پل با دهانه بزرگ، نیازمند عمق سازه‌ای است. ایده‌ بعدی، این بود که ابعاد طوری در نظر گرفته شوند که معماری پل، از المان‌های جدایی‌ناپذیر و به‌هم‌پیوسته تشکیل شود. فاکتور دیگری که در طراحی و ساخت پل طبیعت تهران در نظر گرفته شد، این بود که طراحی پل، مانند اکثر پل‌های دیگر، صاف نباشد، بلکه قوسی داشته باشد که رهگذران انتهای آن را نبینند و کنجکاو شوند آن را تا انتها دنبال کنند!

عراقیان در مسابقه طراحی پل طبیعت تهران شرکت کرد و طرحش برگزیده شد. کار مطالعاتی و تحقیقاتی ساخت پل طبیعت در سال ۱۳۸۸ شروع شد و طرح اولیه، تکمیل شد. در نیمه دوم سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی پل طبیعت آغاز و در نهایت، این پل تماشایی در ۲۰ مهر ۱۳۹۳ افتتاح شد.

ایده پل طبیعت تهران

ایده پل طبیعت تهران

پل طبیعت را بعد از برج میلاد، می‌توان نماد تهران معاصر دانست. لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت تهران، درباره ایده طراحی این پل می‌گوید که پل طبیعت، پیکره‌اش را از سی‌وسه‌پل اصفهان الهام گرفته است؛ اما حسی که به بازدیدکنندگانش می‌دهد، شبیه به دیدار از پل خواجو است. این پل با معماری جذابی که دارد، به تلطیف طبیعت خشک تهران کمک کرده و جایی برای تفریح و سرگرمی در میان شهر برای مردم ایجاد کرده است.

ایده اولیه پل طبیعت زمانی به ذهن عراقیان خطور کرد که با همکارش در حال عبور از یک کوچه در تهران بودند. آن‌ها به پلی رسیدند که از یک رود می‌گذشت. به گفته او، مبلی قدیمی در آن حوالی قرار داشت که آن‌ها آن را تا روی پل کشیدند و روی آن به تماشای پل نشستند. آنجا بود که این ایده که چرا پل، باید همیشه جایی برای عبور باشد و چرا فرصتی برای استراحت نباید روی آن وجود داشته باشد، از فکر عراقیان گذشت.

زمانی‌ که مسابقه پل طبیعت تهران مطرح شد، او از این مسئله در طراحی خود استفاده کرد. او پل طبیعت را طوری طراحی کرد که محیطی برای تفریح باشد و مردم با خیالی آسوده، روی آن استراحت کنند.

آشنایی با طراح جوان پل طبیعت تهران

طراح پل طبیعت تهران، لیلا عراقیان به‌ همراه همکارش علی‌رضا بهزادی است. عراقیان متولد سال ۱۳۶۲ در ایران است که مدرک کارشناسی معماری خود را در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده است. او تحصیلات خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از این دانشگاه دریافت کرد.

آشنایی با طراح جوان پل طبیعت تهران

لیلا عراقیان با همکاری علی‌رضا بهزادی، شرکت دیبا را در سال ۱۳۸۴ تاسیس کردند. آن‌ها پس از اجرای چند سازه موفق همچون پل ابریشم، آمفی‌تئاتر آب‌وآتش و… در مسابقه طراحی پل طبیعت شرکت کردند و طرحشان برگزیده شد. عراقیان در زمان طراحی پل طبیعت تهران، تنها ۲۵ سال داشت و تا ۲۷ سالگی درگیر این طرح بود. یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ لیلا عراقیان، بازسازی نمای استادیوم بی‌سی پلیس (BC Place) در ونکوور کاناداست.

جزئیات معماری پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران با وزن کل سازه دو هزار تن، طول ۳۰۰ متر و عمق ۴۰ متر در سه طبقه تشکیل شده است. مساحت کل پل طبیعت، ۷هزار مترمربع است. از این فضا، ۴۸۰ متر مربع آن به ساخت رستوران‌ها و کافی‌شاپ و ۷۲۰ متر مربع آن برای ایجاد فضای سبز، اختصاص پیدا کرده است.

این پل دارای چندین ورودی از بخش‌های مختلف دو بوستان کناری خود است که نقاط مختلف پارک طالقانی و آب‌وآتش را به هم متصل می‌کنند. قوسی که در این پل لحاظ شده است، ضمن افزایش جذابیت پل، سبب می‌شود افراد در مسیر، آرام‌تر قدم بردارند و لذت بیشتری از مناظر ببرند.

این سازه پر از شگفتی، به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاملا با طبیعت سازگار است که همین مسئله، ارزش آن را بیشتر می‌کند. در ساخت این سازه از کفپوش‌های چوبی کامپوزیت استفاده شده است که کاملا قابل‌ بازیافت هستند و خطری برای محیط‌زیست ایجاد نمی‌کنند.

جزئیات معماری پل طبیعت تهران

همچنین از ۱۴ هزار قطعه فولادی در ساخت پل طبیعت تهران استفاده شده است. هزینه ساخت این سازه، در حدود ۱۸ میلیون دلار بوده است. در ساخت پل طبیعت، مسائل ایمنی و استانداردها نیز کاملا رعایت شده است تا این پل در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی مقاوم باشد. گفته می‌شود این پل تا ۱۰۰ سال عمر خواهد کرد و تا ۷ ریشتر زلزله را تحمل می‌کند.

طبقات مختلف پل طبیعت تهران

همان‌طور که گفتیم، پل زیبای طبیعت، در ۳ طبقه ساخته شده است. هر یک از این طبقات، امکانات و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در این بخش، قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

طبقه اول | مکانی برای شکم گردی و استراحت

این طبقه یک مکان عالی و دیدنی برای تفریح و شکم‌گردی است. در این طبقه، انواع کافی‌شاپ، رستوران ایرانی و فست‌فود قرار دارند که در آنجا می‌توانید هر غذایی که دوست دارید، سفارش دهید. مساحت طبقه اول پل طبیعت، ۱۴۵۰ متر مربع است که مجموعا حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. دیواره‌های طبقه اول پل طبیعت، شیشه‌ای است که این ویژگی، جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

طبقات مختلف پل طبیعت تهران

طبقه دوم | پیاده روی و عکاسی در پل طبیعت

طبقه دوم پل طبیعت تهران، فضایی دنج و زیبا برای پیاده‌روی، عکاسی و استراحت است. در این فضا، نیمکت‌هایی قرار گرفته است که برای استراحت و رفع خستگی، می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید. پوشش گیاهی زیبا و فضای سبزی که در این طبقه تعبیه شده است، زیبایی آن را چند برابر کرده است. طبقه دوم، مساحتی در حدود ۲۸۷۰ متر مربع دارد و مکانی بی‌نظیر برای لذت‌بردن از طبیعت است.

طبقه سوم | مکانی بی نظیر برای تماشای شهر

طبقه سوم، مساحتی حدود ۵۷۱ متر مربع دارد و چشم‌اندازی بسیار زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهد. دو سکو در ضلع شمالی و جنوبی این طبقه قرار گرفته است که برای عکاسی و تماشای غروب، جای دنج و فوق‌العاده‌ای است. اگر به پل طبیعت تهران رفتید، عکس‌های خاطره‌انگیز در این لوکیشن جذاب را فراموش نکنید.

تفریحات پل طبیعت تهران

پل طبیعت، یکی از مکان‌های تفریحی محبوب در تهران است که روزانه افراد زیادی برای تفریح و سرگرمی به آن می‌روند. این پل، فرصتی برای چند ساعت خوش‌گذرانی در کنار دوستان و خانواده در منطقه‌ای سرسبز را برای‌تان فراهم می‌کند. اگر قصد دارید به تماشای این پل و مناظر اطراف آن بروید، بهتر است آشنایی بیشتری با امکانات آن داشته باشید. ما می‌خواهیم در ادامه، به‌ سراغ امکانات تفریحی پل طبیعت تهران برویم و مهم‌ترین تفریحات پل طبیعت را در اختیارتان قرار دهیم تا با شناخت بیشتری به این مکان بروید.

تفریحات پل طبیعت تهران

پیاده روی و لذت بردن از مناظر

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از پیاده‌روی لذت می‌برید، پل طبیعت یک گزینه مناسب برای شماست. شما می‌توانید روی این پل، پیاده‌روی کنید و از تماشای مناظر زیبایی که از روی آن پیداست، لذت ببرید.

این پل در ارتفاع اتوبان مدرس و در میان دو پارک سرسبز و خوش‌آب‌وهوا قرار دارد و به‌ همین دلیل، هوای مطبوع و تمیزی در آن جریان دارد که برای پیاده‌روی بسیار عالی است. طبقه دوم پل طبیعت، با فضایی سرسبز و پوشش گیاهی، بهترین طبقه برای پیاده‌روی است. در مسیر پیاده‌روی طبقه دوم، نیمکت‌هایی قرار گرفته است که می‌توانید روی آن‌ها استراحت کنید.

عکاسی و ثبت سوژه های زیبا

اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، پل طبیعت تهران، مکانی بی‌نظیر برای این کار است. هر طبقه از این سازه، جذابیت خاص خود را دارد که می‌توانید برای عکاسی از مناظر آن استفاده کنید. اگر روی پل طبیعت بروید، همیشه تعداد افراد زیادی را می‌بینید که با گوشی یا دوربین، مشغول عکاسی و سلفی‌گرفتن هستند.

طبقه سوم این سازه با مناظر چشم‌نواز، مکان بسیار خوبی برای عکاسی و سلفی، به‌ویژه هنگام غروب آفتاب است. همچنین عکاسی در شب‌های پل طبیعت که این سازه پر از رنگ و نور است نیز بسیار باصفاست و سوژه‌های نابی را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر به‌ دنبال عکاسی از طبیعت، سازه پل، مناظر شهر یا انداختن عکس یادگاری از خود و دوستانتان هستید، حتما سری به پل طبیعت تهران بزنید.

عکاسی در پل طبیعت

به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که این پل دارد و به بسیاری از جاهای دیدنی تهران مشرف است، تماشای مناظر اطراف از ارتفاع ۴۰ متری پل طبیعت، بسیار لذت‌بخش است. از بالای این پل، بزرگ‌راه‌های اصلی تهران مشخص است که تماشای آن‌ها به‌خصوص در شب و میان چراغانی خیابان‌ها، بسیار دیدنی است.

از روی پل طبیعت تهران، می‌توان مناظر اطراف مانند بوستان طالقانی، برج‌های آب‌وآتش، فانوس دریایی بوستان بنادر، گنبد مینا و زیباتر از آن‌ها، رشته‌کوه‌های البرز و قله زیبای دماوند را دید و از تماشای پایتخت از ارتفاع ۴۰ متری لذت برد. همچنین از بالای این پل، سومین پرچم بزرگ دنیا در پارک طالقانی نیز قابل‌ دیدن است. قطعا تماشای این جاهای دیدنی از طبقه سوم پل طبیعت تهران، تجربه بسیار نابی است. دو سکو نیز در این طبقه برای بازدید از چشم‌اندازهای اطراف قرار دارند که بهترین موقعیت را برای تماشای شهر از ارتفاع دارند.

کافه های پل طبیعت و رستوران های جذاب

اگر در حین پیاده‌روی روی پل طبیعت تهران، گرسنه یا تشنه شدید، جای نگرانی نیست زیرا انواع رستوران‌های ایرانی، فست‌فود و بهترین کافه های تهران روی این پل قرار دارند. طبقه اول پل طبیعت، جای مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند به شکم‌گردی بپردازند. انواع غذاهای ایرانی و فرنگی باکیفیت در این رستوران‌ها سرو می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را در ارتفاع ۴۰ متری از زمین و در هوایی مطبوع میل کنید.

کافه های پل طبیعت

فودکورت پل طبیعت تهران

اگر از شرق پارک طالقانی، وارد پل طبیعت شوید، در ابتدا به فودکورت می‌رسید. فودکورت پل طبیعت تهران از چند رستوران ایرانی، فست‌فود و کافی‌شاپ تشکیل شده است. این مجموعه در ضلع شرقی پل در طبقه اول واقع شده است که کیفیت غذای اکثر رستوران‌ها و کافه‌های آن خوب است. شما می‌توانید در این مجموعه، لحظات شادی را سپری کنید.

رستوران VIP

رستوران VIP اولین رستوران از ورودی شرقی پل طبیعت تهران است که می‌توانید برای صرف وعده‌های اصلی (صبحانه، ناهار و شام) و میان‌وعده به آنجا بروید. این رستوران محیطی دنج و زیبا دارد و غذاها و نوشیدنی‌هایی با کیفیت قابل‌ قبول به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

کافی شاپ میان

همان‌طور که از اسم کافی‌شاپ میان مشخص است، این کافه در میان طبقه زیرین پل طبیعت واقع شده است. شما می‌توانید برای صرف یک نوشیدنی دلچسب یا خوراکی‌های خوشمزه و دورهمی با دوستانتان بر بالای اتوبان مدرس، به این کافه بروید و خاطره دل‌انگیزی برای خود بسازید.

رستوران های پل طبیعت

رستوران ملل

در انتهای پل، رستوران ملل که بسیار معروف و پرطرفدار است، قرار دارد. این رستوران، فضایی با دیوارهای شیشه‌ای دارد که از آن، می‌توانید مناظر سرسبز اطراف را تماشا کنید. رستوران ملل غذاهای خوشمزه و باکیفیتی برای پذیرایی از مشتریان دارد و برخورد گرم پرسنل از دیگر ویژگی‌های آن است. در این رستوران، شما می‌توانید حین غذاخوردن، مناظر اطراف را نیز تماشا کنید و از صرف غذا در فضایی آرامش‌بخش لذت ببرید.

کافه و رستوران‌های اطراف

در مسیر پل طبیعت به‌ سمت گنبد مینا، تعداد زیادی رستوران، کافی‌شاپ و آب‌میوه‌فروشی قرار دارند. کافه ویونا، کافه اسکله، امیرشکلات و کافه کلبه، بخشی از این ایستگاه‌های خوشمزه هستند که در مسیری سنگ‌فرش‌شده قرار دارند.

همچنین در مسیر پل راه ابریشم، فودکورت معروف راه‌چوبی قرار دارد که از تعدادی رستوران و کافه در فضای باز تشکیل شده است. متریال اصلی این رستوران‌ها و کافه‌ها از چوب است که دارای سیستم گرمایشی برای زمستان هستند. رستوران پومودرو، خانه گریل، رستوران هندی مدارس و کافه‌های سوشال و کرپ از ایستگاه‌های شکم‌گردی در این راه چوبی هستند.

جاذبه های اطراف پل طبیعت تهران

یکی از مزایای پل طبیعت، موقعیت قرارگیری آن است که مکان‌های تفریحی بی‌شماری در اطراف آن قرار گرفته است. بنابراین، اگر سری به پل طبیعت تهران زدید و وقت کافی داشتید، بد نیست نگاهی به جاذبه‌های اطراف نیز بیندازید. برخی از این جاذبه‌های طبیعی اطراف پل طبیعت عبارت‌اند از:

  • پارک آب‌وآتش: این پارک که با نام پارک حضرت ابراهیم نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است. مساحت این بوستان، بیش از ۲۴ هزار متر مربع است که امکانات گوناگونی برای سرگرمی و تفریح در آن قرار دارد. از بخش‌های دیدنی این پارک، می‌توان به چهار برج آتش، چادر ۷۰۰ متری گردان، لانه کبوتر، سالن آمفی‌تئاتر، آلاچیق، پیست اسکیت‌سواری، محوطه دوچرخه‌سواری، محوطه مخصوص کالسکه‌رانی، آبنما و… اشاره کرد.
  • بوستان بنادر: بوستان بنادر یا بوستان سفرهای دریایی، دومین پارک مفهومی در عباس‌آباد تهران است. وسعت این پارک ۵۳ هزار متر مربع است و چشم‌اندازهای زیبا و سرسبزی به‌ همراه نمادهای جذاب دریایی در آن قرار گرفته است. فانوس دریایی، کشتی، رستوران غذای دریایی و سایر عناصر دریایی از امکانات این بوستان زیبا هستند.
  • گنبد مینا: بزرگ‌ترین آسمان‌نمای خاورمیانه، گنبد مینا نام دارد که در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. برای تماشای ستارگان در دنیای بی‌انتهای شب، بهتر است سری به گنبد مینا بزنید. اگر به نجوم و تماشای آسمان و ستارگان علاقه‌مندید، گنبد مینا مکان مناسبی برای شما است که حسابی شما را به وجد می‌آورد.
  • پارک طالقانی: بوستان طالقانی یک پارک جنگلی در تپه‌های عباس‌آباد است که بزرگ‌ترین پرچم ایران در آن به اهتزاز درآمده است. میله این پرچم ۱۵۰ متر و وزن آن ۲۵۰ تن است که به‌عنوان سومین پرچم بزرگ دنیا شناخته می‌شود.
جاذبه های اطراف پل طبیعت تهران

جوایز و افتخارات پل طبیعت تهران

پل طبیعت توانسته است جوایز بین‌المللی متعددی را به خود اختصاص دهد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • انتخاب اول مردم و قرارگرفتن در میان ۵ رتبه برتر از نگاه ۳۰۰ معمار برجسته دنیا در مسابقه معماری شهری در سال ۲۰۱۵
  • کسب رتبه دوم نوآوری برای طراحی پل طبیعت در جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال ۱۳۹۵
  • کسب جایزه آقاخان در سال ۲۰۱۶
  • دریافت جایزه MEIDAA در سال ۱۳۹۴
  • جایزه خشت طلا در روز جهانی شهرها در سال ۱۳۹۳
  • کسب جایزه نقره‌ای IPMA در پاناما در سال ۱۳۹۴

این‌ها تنها بخشی از جوایز این پل هستند. پل طبیعت تهران به‌ دلیل طراحی و معماری جذابش، بارها توانست جوایز متعددی را در کشورهای مختلف به خود اختصاص دهد. 

هزینه بازدید از پل طبیعت تهران

هزینه بازدید از پل طبیعت تهران چقدر است؟

بازدید از این مکان دیدنی و جاذبه گردشگری در تهران، رایگان است. برای تفریح روی این پل زیبا، نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست.

ساعت کاری پل طبیعت تهران

بسیاری از افراد، ممکن است گمان کنند که بازدید از این پل در تمام ساعات شبانه‌روز امکان‌پذیر است؛ اما واقعیت این است که این‌طور نیست و ساعت تماشای این پل، بین ساعت ۶ صبح تا ۰۰:۳۰ بامداد است.

  • زمان بازدید از پل طبیعت: ۶ صبح تا ۰۰:۳۰

پل طبیعت تهران در شب

پل طبیعت در هر زمانی و همیشه دیدنی و تماشایی است؛ اما تماشای آن هنگام غروب و شب، لطف دیگری دارد. بهترین زمان بازدید از پل طبیعت وقتی است که چراغ‌های زیبای آن روشن شده باشند. این پل زیبا، یکی از جذاب‌ترین و بهترین مکان‌های پایتخت است که در طول شب، می‌توانید به آنجا بروید و از فضای چراغانی‌شده و نورپردازی‌های زیبای آن لذت ببرید. شما می‌توانید بهترین و خاطره‌انگیزترین عکس‌های خود را درحالی‌ که زیر آسمان شب قدم می‌زنید، روی این پل ثبت کنید.

پل طبیعت تهران در شب

تجربه تفریحی لذت بخش و خاطره انگیز در پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران یکی از مکان‌های دیدنی و محبوب در تهران است که روزانه افراد زیادی برای پیاده‌روی، عکاسی، تفریح و تماشای زیبایی‌های شهر از روی پل، به آن می‌روند. ما سعی کردیم در این مطلب به معرفی این سازه عظیم و باشکوه با طراحی منحصربه‌فرد و جذابش بپردازیم و امکانات و تفریحات آن را با هم بررسی کنیم.

پل طبیعت مکانی زیبا، در محیطی سرسبز با معماری بی‌نظیر است که طبیعتی را بین سازه‌های خود جای داده است. اگر در تهران هستید یا از شهر دیگری به پایتخت آمده‌اید، لذت قدم‌زدن، عکاسی و شکم‌گردی روی این پل زیبا را از دست ندهید. شما برای چه تفریحات و سرگرمی‌هایی به این پل می‌روید؟ فراموش نکنید که نظرات و تجربه‌های خود را درباره بازدید از پل طبیعت تهران با ما به اشتراک بگذارید.

اگر مسافر تهران هستید، می‌توانید بلیط و هتل تهران را با ارزان‌ترین قیمت از فلای تودی رزرو کنید.

سوالات متداول درباره پل طبیعت تهران

ساعت کاری پل طبیعت تهران به چه صورت است؟

این پل از ساعت ۶ صبح تا ۰۰:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

هزینه ورودی پل طبیعت چقدر است؟

تماشای پل زیبای طبیعت تهران، رایگان است و برای دیدن آن، نیاز به پرداخت ورودی نیست.

بهترین بوفه و رستوران برای میل‌کردن صبحانه در پل طبیعت، کجاست؟

بوفه صبحانه رستوران معروف ملل، بسیار محبوب و پرطرفدار است و افراد زیادی برای خوردن صبحانه به این بوفه می‌روند.

پل طبیعت در کجای تهران است؟

پل طبیعت، راه اتصال بوستان طالقانی و آب‌وآتش است که بین منطقه ۳ و ۶ و در اراضی عباس‌آباد تهران قرار گرفته است.

ایستگاه متروی واقع در نزدیکی پل طبیعت کدام است؟

برای رفتن به پل طبیعت با مترو، باید در ایستگاه حقانی پیاده شوید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه تا پل پیاده‌روی کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید