اگر به پایتخت ایران بروید، اولین نمادی که از این شهر به چشمتان می‌خورد، برج میلاد تهران است. این سازه عظیم و استوار، نماد معاصر پایتخت در جهان و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. معماری منحصربه‌فرد این سازه در کنار امکانات بی‌نظیر و تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزش، برج میلاد تهران را به یکی از مکان‌های محبوب تهرانی‌ها تبدیل کرده است. این ساختمان مرتفع که بلندترین برج ایران محسوب می‌شود، در سال ۱۳۸۰ پس از ۱۱ سال کار عملیاتی با شعار «آسمان نزدیک است» افتتاح شد. اگر علاقه‌مند هستید تا با بخش‌های مختلف این بنای معروف بیشتر آشنا شوید، همسفر ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی باشید. 

معرفی برج میلاد تهران

برج میلاد تهران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و سومین برج بلند خاورمیانه محسوب می‌شود که در پایتخت ایران بنا شده و یکی از معروفترین جاهای دیدنی تهران است. این برج بلند با ارتفاع ۴۳۵ متر، یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران محسوب می‌شود. همچنین این سازه را به‌عنوان بیستمین برج نامتکی در جهان می‌شناسند که بدون هیچ نگهدارنده‌ای، محکم در جای خود قرار گرفته است!

برج میلاد تهران بخش‌های مختلفی مانند اداری، تجاری، گردشگری و تفریحی دارد. بخش‌های مختلف این بنا، امکان تجربه یک روز مفرح را در فضایی متفاوت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورند. علت محبوبیت این سازه میان مردم، معماری جالب ساختمان به همراه بخش‌های مختلف سرگرمی، در مکانی قابل‌ دسترس است. این برج فرصتی برای پایتخت‌نشینان فراهم می‌کند تا لحظاتی از دغدغه‌های روزمره خود جدا شوند و به گردش و تفریح در محوطه آن بپردازند. 

معرفی برج میلاد تهران

ارتفاع برج میلاد سبب شده است که این سازه زیبا و متفاوت، از هر جای پایتخت مشخص باشد و به نماد تهران در جهان تبدیل شود. برج میلاد تهران همچنین کاربرد وسیعی در رفع نیازهای تلویزیونی و مخابراتی شهر دارد و بر بهینه‌سازی و گسترش پوشش‌ شبکه‌های بی‌سیم تاثیر بسزایی می‌گذارد. این بنا با پوشش گسترده فرکانس‌های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت مناسب برای تلویزیون‌های دیجیتال و جدید را فراهم می‌کند.

داستان برج میلاد تهران از کجا شروع شد؟

در مورد تاریخچه ساخت برج میلاد، دو دیدگاه مطرح می‌شود. در دیدگاه اول، بر اساس برخی منابع موجود، ایده ساخت این برج مخابراتی را بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر به نام شهستان پهلوی می‌دانند و طراحی آن را به ژاکلین رابرتسون آمریکایی نسبت می‌دهند. شهستان پهلوی پروژه‌ای عظیم در ابعاد ۵ هکتار در زمان پهلوی دوم بود که ساخت یک برج مخابراتی، بخشی از آن برنامه محسوب می‌شد.

از طرفی، در برخی منابع دیگر، هر‌گونه ارتباطی میان طراحی این بنا با دوران قبل را تکذیب کرده‌اند و ساخت آن را به دوران پس از انقلاب ایران نسبت داده‌اند. این منابع، ایده ساخت این برج را به اوایل دهه ۷۰ و به‌عنوان ایجاد نمادی نو در تهران مطرح کرده‌اند. در تحقیقات اولیه این پروژه، شهرداری تهران پس از بررسی نقاط مختلف شهر، در نهایت به ۴ نقطه رسید که از میان آن‌ها، کوی گیشا برای اجرای پروژه انتخاب شد. اما کوی گیشا چه ویژگی‌های مطلوبی برای ساخت چنین پروژه عظیمی داشت؟

کوی نصر یا کوی گیشا یکی از مرتفع‌ترین نقاط شهر است که اشراف خوبی بر پایتخت دارد. این نقطه ضمن دسترسی مطلوب به نقاط مختلف شهر، زیربنای لازم برای احداث چنین پروژه‌ای را نیز داشت. همچنین استقرار در نزدیکی بزرگراه‌های تهران و کاربری‌های هماهنگ، پوشش خوب تلویزیونی و نزدیکی به پایانه‌های مسافربری از دیگر ویژگی‌های کوی نصر بود.

تاریخچه برج میلاد تهران

پس از انتخاب کوی گیشا و مطالعات امکان‌سنجی، در نهایت اجرای پروژه در سال ۱۳۷۶ با سرپرستی دکتر محمدرضا حافظی، استاد دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه شهید بهشتی و معمار و طراح پروژه، آغاز شد. این برج در ابتدا یادمان نام داشت و سپس به‌ دلیل صدمین سالگرد تولد امام خمینی در سال ۱۳۸۰، به برج میلاد، تغییر نام داد. همچنین شرکت یادمان سازه که از سوی شهرداری معرفی شده بود، عملیات اجرایی این طرح را بر عهده داشت. ساخت برج میلاد تهران ۱۱ سال طول کشید و سرانجام در ۱۶ مهر سال ۱۳۸۷ با حضور شهردار تهران و نمایندگان و مسئولین افتتاح شد.

برج میلاد تهران کجاست؟

برج میلاد تهران در منطقه ۲ پایتخت و در شمال کوی نصر (محله گیشا) واقع شده است. این بنا در امتداد محورهای اصلی شهر قرار دارد که از شرق به بزرگراه شهید چمران، از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به بزرگراه حکیم محدود می‌شود.

برج میلاد تهران کجاست

این سازه عظیم در تپه‌های کوی نصر با وسعت نسبی ۷۵ هکتار بنا شده است که در شمال‌غربی پایتخت قرار دارد. از آنجا که برج میلاد در مسیر بزرگراه‌های شهر واقع شده است، راه‌های بسیاری برای دسترسی به آن وجود دارند که در ادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • آدرس برج میلاد: تهران، بزرگراه شرق به غرب شهید همت، خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد (آدرس روی نقشه).

دسترسی به برج میلاد تهران با ماشین شخصی

برای رسیدن به برج میلاد تهران با ماشین شخصی، کافی است از هر جایی که هستید، خود را به یکی از بزرگراه‌های اصلی همت، چمران، شیخ فضل‌الله نوری یا حکیم برسانید. اگر مبدا شما در قسمت شرق، غرب یا مرکز شهر قرار گرفته است، از طریق خروجی اختصاصی بزرگراه حکیم یا یکی از مسیرهای همت شرق و گذر از پل کابلی به این مکان می‌رسید.

اگر در شمال‌ غربی یا جنوب‌ غربی پایتخت قرار دارید، می‌توانید از کنارگذر اختصاصی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری خود را به این جاذبه دیدنی برسانید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به برج بروید، نیاز نیست نگران جای پارک خودرو باشید؛ زیرا یک پارکینگ عمومی طبقاتی به این منظور در مجموعه قرار گرفته است.

دسترسی به برج میلاد با ماشین شخصی

پس راه‌های دسترسی به برج میلاد عبارتند از:

  • بزرگراه حکیم غرب، پس از بزرگراه شهید چمران، مسیر اختصاصی برج میلاد.
  • بزرگراه شهید همت شرق، خروجی شیخ فضل‌الله نوری جنوب، گذر از پل کابلی اختصاصی برج میلاد.
  • بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه همت، کنارگذر مخصوص برج میلاد.

دسترسی به برج میلاد تهران با وسیله حمل و نقل عمومی

اگر قصد دارید با مترو تهران خود را به برج برسانید، باید از خط ۷ مترو (خط بسیج – میدان صنعت) استفاده کنید و در ایستگاه برج میلاد از آن پیاده شوید. فاصله این ایستگاه تا برج، یک کیلومتر است که می‌توانید با تاکسی به آنجا بروید. همچنین برای رسیدن به این نقطه با اتوبوس، باید به ایستگاه اتوبوس بیمارستان میلاد بروید که فاصله آن با برج، حدود ۲ کیلومتر است و بقیه مسیر را با تاکسی طی کنید.

مشخصات برج میلاد تهران

ارتفاع برج میلاد، یکی از شاخصه‌های مهم طراحی این سازه است که عنوان بلندترین برج ایران را به نام آن ثبت کرده است. البته در کنار این مشخصه، سایر بخش‌های بنا نیز جذابیت‌های بصری بسیاری دارند که در این بخش، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

برج میلاد تهران دارای ۱۲ طبقه است که هر یک از آن‌ها، کاربری مخصوص به خود را دارند. وزن سازه ۱۵۰ هزار تن است و زیربنای آن ۱۳ هزار متر مربع وسعت دارد. جالب است بدانید در ساخت این بنای باشکوه از ۱۷ هزار متر مربع شیشه استفاده شده است! این ساختمان ۱۶۹۳ عدد پله دارد و مسابقات جالبی توسط ورزشکاران روی این پله‌ها انجام شده است. بهترین رکورد پله‌نوردی برج میلاد، تقریبا ۱۱ دقیقه است.

مشخصات برج میلاد تهران

ساختمان برج، ۵ بخش اصلی دارد که بخش اول آن، پی ساختمان است. بخش پایینی آن که به‌صورت مدور طراحی شده است، شامل ۶ طبقه است که ۲ طبقه زیرین آن به تاسیسات ساختمان اختصاص دارند. طبقه همکف (لابی) این قسمت، بخش پذیرش بازدیدکنندگان است که سفر پرماجرایشان به این برج از این طبقه آغاز می‌شود.

یکی از بخش‌های جذاب معماری این سازه، سقف لابی است که از طرح هندسی گره ایرانی و قالب‌بندی چوب برای اجرای آن استفاده شده است. در این ساختمان، رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغاتی، مراکز خرید، کافه‌تریا و … نیز به چشم می‌خورند.

پس از ساختمان پای برج، به بدنه اصلی آن می‌رسیم که آسانسورهای پرسرعت را در دل خود جای داده‌اند. این آسانسورها بازدیدکنندگان را از بخش پایینی به بخش مدور بالای برج می‌رسانند. در بدنه اصلی، ۶ آسانسور و تاسیسات وجود دارند که امکان عبورومرور بازدیدکنندگان را فراهم می‌کنند. این آسانسورهای پرسرعت، شما را به راس یا ساختمان بالایی برج می‌رسانند. ساختمان راس، ۱۲ هزار متر مربع وسعت دارد که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس برج‌های مخابراتی جهان شناخته می‌شود.

این بخش، ۱۲ طبقه دارد که شامل سکوی دید، بخش‌های تفریحی مانند رستوران‌ها، تریا، گالری‌های هنری، موزه‌ها، گنبد آسمان و… و طبقات مربوط به تاسیسات آتش‌سوزی، تجهیزات مخابراتی و تلویزیونی می‌شود. بخش بیرونی ساختمان راس با شیشه تزیین شده است و دید ۳۶۰ درجه به مناظر شهر تهران دارد.

بخش های تفریحی برج میلاد تهران

در بالاترین بخش برج میلاد تهران، دکل آنتن ۱۲۰ متری نصب شده است. دکل این ساختمان از جنس فولاد ضد خوردگی است و یک آسانسور با ظرفیت دو نفر برای عبورومرور تکنسین‌ها در آن قرار دارد. در راس این دکل ۱۶ ضلعی، ۳ آنتن فرستنده نیز قرار گرفته است.

بخش های دیدنی و تفریحی برج میلاد تهران

حال که با ساختمان بنا آشنا شده‌ایم، زمانش رسیده است که سری به طبقات مختلف برج میلاد تهران بزنیم و ببینیم در هر طبقه آن چه خبر است؛ بنابراین، اگر کنجکاو هستید ببینید درون این جاذبه دیدنی چه می‌گذرد، در این بخش همراه ما باشید. همچنین ما قصد داریم تفریحات و امکاناتی که در محوطه برج قرار دارند را نیز با هم بررسی کنیم.

محوطه اطراف برج میلاد تهران

اگر به تماشای برج میلاد تهران بروید، چیزی که پیش از ورود به برج، توجه شما را جلب می‌کند، محوطه زیبای اطراف آن است. فضاسازی زیبا، گل‌کاری‌های چشم‌نواز، آب‌نماهایی که با نورپردازی تزیین شده‌اند و… همه دست به دست هم داده‌اند تا محوطه این سازه، برازنده آن باشد.

بازدید از این محوطه در ساعات پایانی روز که هوا رو به تاریکی می‌رود، لذت بیشتری دارد؛ زیرا چراغ‌های رنگارنگ اطراف برج و آب‌نماها روشن می‌شوند و جذابیت این مکان را بیش از پیش می‌کنند.

محوطه اطراف برج میلاد تهران

سکوی دید باز برج میلاد

یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز برج میلاد تهران، سکوی دید باز این مجموعه است. سکوی دید باز در طبقه هفتم ساختمان راس قرار دارد و فاصله آن با سطح زمین ۲۸۰ متر است. در این سکو، دوربین‌هایی برای تماشای مناظر زیبای شهر تعبیه شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند جزئیات بیشتری از پایتخت را مشاهده کنید.

البته ارتفاع برج میلاد به‌گونه‌ای است که شما بدون دوربین نیز اشراف کامل به شهر دارید و مناظر زیبایی را روبه‌روی خود خواهید دید. سکوی دید باز امکان بازدید ۳۶۰ درجه از شهر تهران را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. تماشای شهر هنگام غروب و شب، یکی از تجربه‌های بی‌نظیر در این مکان است.

از دیگر بخش‌های تماشایی در سکوی دید باز، آثار هنرمندان و صنایع‌دستی در مرکز آن، ماکت‌های برج مخابراتی، مبل‌های قدیمی ایرانی و فرنگی و یک شهر فرنگ است. همچنین یک کافه‌تریا در این بخش قرار دارد که می‌توانید برای استراحت و رفع تشنگی و گرسنگی به آنجا بروید. شما می‌توانید در فضای باز این کافه بنشینید و به تماشای شهر بپردازید. استعمال دخانیات و مصرف مواد خوراکی در این سکو، ممنوع است.

سکوی دید باز برج میلاد

سکوی دید بسته و موزه شهرداری

سکوی دید بسته در ارتفاع ۲۶۱ متری زمین قرار دارد و مکان مناسبی برای تماشای شهر است. از جاهای دیدنی این بخش، می‌توان به موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری اشاره کرد.

همچنین دیدنی‌های این موزه هم شامل دست‌نوشته‌های موجود از دوران گذشته، هدیه شهرهای مختلف به شهرداری تهران، کره‌های جغرافیای مربوط به قرن هفدهم تا بیستم میلادی و… است. این کره‌های جغرافیایی از موزه «ژرژ پمپیدو» خریداری شده‌اند. نکته قابل‌ توجه، وجود نام خلیج همیشه فارس روی این کره‌ها است.

موزه مشاهیر

یکی از بخش‌های زیبای برج میلاد تهران، موزه مشاهیر آن است که در طبقه پنجم واقع شده است. این موزه شامل مجسمه‌های سیلیکونی با ابعاد و اندازه‌های واقعی چهره‌های برجسته ایرانی است که با ظرافت خاصی طراحی و ساخته شده‌اند.

این موزه برای افرادی که علاقه‌مند به تاریخ، فرهنگ، ادب، علم و هنر هستند، مکان بسیار مناسبی است. زیرا می‌توانند تندیس شخصیت‌های مورد علاقه خود را که با دقتی وصف‌نشدنی طراحی شده‌اند، تماشا کنند؛ درست مانند اینکه به دوران مختلف تاریخی رفته‌اند!

از تندیس مشاهیر برجسته در این موزه، می‌توان به جهان پهلوان تختی، استاد شهریار، کمال‌الملک، پروفسور حسابی، زکریای رازی، امیرکبیر و… اشاره کرد. این مجسمه‌های سیلیکونی از آثار استاد نامی مجسمه‌سازی ایران، علی‌رضا حقانی هستند.

موزه مشاهیر برج میلاد

موزه سکه برج میلاد

در طبقه چهارم ساختمان، موزه سکه قرار دارد که در آن، سکه‌هایی از دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی قرار گرفته است. این سکه‌ها حاصل تلاش‌های یک کلکسیونر است که به موزه برج میلاد تهران اهدا شده‌اند.

گنبد آسمان برج میلاد

گنبد آسمان برج میلاد تهران در طبقه آخر ساختمان راس، جایی که دکل آنتن از آنجا آغاز می‌شود، قرار دارد. این بخش ۳۰۲ متر از زمین فاصله دارد و یکی از بخش‌های جذاب و کم‌نظیر برج محسوب می‌شود که بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است. در این طبقه، سالنی با سقفی گنبدی واقع شده است که ۱۳ متر ارتفاع دارد.

معماری جذاب این سالن، طرح‌ونقش‌های زیبا و نمای تمام‌شیشه آن، بخشی از دلایل محبوبیت گنبد آسمان هستند. در بخش میانی این سازه، ستونی قرار دارد که مزین به نقاشی‌های ادوار تاریخی مختلف ایران، از ایران باستان تا دوران اسلامی است. این نقاشی‌ها اثر هنرمند سرشناس کشور، دکتر رضا یحیایی هستند. الهام‌بخش این آثار، مفاهیمی همچون عشق، صلح، عدالت، مبارزه و… است.

موزه سکه برج میلاد

شهربازی برج میلاد تهران

شهربازی برج میلاد یکی از بخش‌های تفریحی جدید و نوساز این مجموعه به شمار می‌رود که در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این شهربازی، انواع تجهیزات مدرن و امن دیده می‌شود که تجربه یک روز هیجان‌انگیز را در محوطه برج میلاد برای‌تان فراهم می‌کند.

از تجهیزات این شهربازی، می‌توان به ماشین‌برقی، ایرهاکی، بازی‌های کامپیوتری، فریز بی، ترن، مری گراند ماداگاسکار، تاب اسکای و… اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌ دنبال هیجان و تماشای مناظر بی‌نظیر هستید، استفاده از چرخ‌وفلک کوی گیشا را در برنامه خود قرار دهید. برای ورود به شهربازی، نیاز به پرداخت ورودی جدا نیست؛ اما برای استفاده از هر یک از وسایل شهربازی، باید بلیت جداگانه تهیه کنید. همچنین تجهیزات این مجموعه برای بزرگسالان و کودکان ۶ سال به بالا، مجاز است.

  • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ – روزهای تعطیل و جمعه‌ها: ۱۱:۰۰ تا ۲۴:۰۰
شهربازی برج میلاد تهران

سالن بولینگ برج میلاد تهران

علاوه‌ بر تجهیزات متنوعی که در شهربازی برج میلاد تهران به چشم می‌خورند، سالن بولینگ و بیلیارد نیز برای علاقه‌مندان در این مجموعه قرار گرفته است. اگر از طرفداران این رشته‌های ورزشی هستید، می‌توانید در این مکان به این بازی‌های مهیج و تفریحات سرگرم‌کننده بپردازید.

بولینگ استارلند تفریحی برج میلاد ۱۲ لاین دارد و مخصوص آقایان و بانوان است. علاقه‌مندان در هر ست، ۲۰ پرتاب توپ دارند و تجهیزات مخصوص بازی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

  • ساعت کاری بولینگ برج میلاد: همه‌روزه ۱۱:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰
  • قیمت بلیت: ۹۰ هزار تومان برای هر نفر
سالن بولینگ برج میلاد تهران

سالن بیلیارد برج میلاد تهران

در سالن بیلیارد برج میلاد تهران، ۴ میز ایت‌بال و ۲ میز اسنوکر برای علاقه‌مندان به این سرگرمی قرار گرفته است. البته در کنار بیلیارد، بازی‌های راکتی و کامپیوتری نیز در این بخش به چشم می‌خورند.

  • ساعت کاری بیلیارد برج میلاد: همه‌روزه ۱۱:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰
  • قیمت بلیت: ساعتی ۱۲۰ هزار تومان

مجموعه راکتی برج میلاد تهران

در این مجموعه، رشته‌های ورزشی اسکواش، پدل و راکت‌بال آموزش داده می‌شوند. این مجموعه در سال ۱۴۰۰ در ضلع جنوب‌غربی برج میلاد تهران ساخته شده است و پایگاهی برای استعدادیابی و سرگرمی علاقه‌مندان به این رشته‌های ورزشی است. مساحت این بخش ۱۸۰۰ متر مربع است و با سرمایه‌گذاری قسمت خصوصی راه‌اندازی شده است.

  • قیمت بلیت اسکواش برج میلاد: یک جلسه یک‌ساعته ۳۵۰هزار تومان
مجموعه راکتی برج میلاد تهران

اسکای پارک جی مکس برج میلاد

یکی از بهترین تفریحاتی که در برج میلاد تهران می‌توانید به سراغ آن بروید، اسکای پارک GMAX است. این پارک ۵ بخش فوق‌ هیجانی دارد که برای افرادی که عاشق تجربه‌های هیجان‌انگیز هستند، گزینه بسیار مناسبی است. تجهیزاتی که در این پارک استفاده می‌شوند از استانداردها و امنیت خوبی برخوردارند. اگر خواستید از این تفریحات استفاده کنید، بد نیست بدانید که قیمت آن‌ها نسبتا گران است. در ادامه، برخی از تفریحات این پارک را معرفی می‌کنیم.

  • ساعت کاری تفریحات اسکای پارک: برای اطلاع از ساعت کاری و رزرو بلیت، می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۰۷۳۱۹۰ و ۰۹۱۹۲۰۶۴۳۶۶ ارتباط برقرار کنید یا به آیدی skypark.gmax در اینستاگرام پیام دهید.

بانجی جامپینگ برج میلاد

یکی از تفریحات فوق‌ هیجانی اسکای پارک، بانجی جامپینگ برج میلاد است. بانجی جامپینگ برج میلاد تهران فعالیت خود را در سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است و با ارتفاع ۲۸۰ متر، بلندترین سکوی پرش دنیا به شمار می‌رود! این سرگرمی برای خانم‌های باردار، بیماران قلبی و فشار خون و افرادی که در ناحیه ستون فقرات، لگن، زانو، گردن و مفاصل دچار مشکل هستند، ممنوع است.

استفاده از بانجی جامپینگ محدودیت سنی دارد و تنها برای افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال مجاز است. نکته دیگر، وزن مجاز برای استفاده از بانجی جامپینگ است که حداکثر ۱۳۰ کیلوگرم است.

  • قیمت بلیت بانجی جامپینگ برج میلاد برای افراد زیر ۹۰ کیلوگرم: ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان
  • قیمت بلیت بانجی جامپینگ برج میلاد برای افراد بالای ۹۰ کیلوگرم: ۳میلیون تومان
بانجی جامپینگ در تهران

تاب آسمان برج میلاد تهران

یکی دیگر از قسمت‌های هیجان‌انگیز اسکای پارک، تاب مرتفع است که در ارتفاع ۲۸۲ متری قرار دارد. این تاب، عنوان مرتفع‌ترین تاب را از آن خود کرده است و استفاده از آن به جسارت زیادی نیاز دارد!

  • قیمت بلیت تاب آسمان (Sky Swing): ۳۸۰هزار تومان.

سکوی پیاده روی برج میلاد تهران

ممکن است پیاده‌روی در ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین، برای‌تان دور از ذهن باشد؛ اما سکوی پیاده‌روی (Edge Walking) برج میلاد این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد! پیاده‌روی در ارتفاع در مسیری ۳۲ متری به دور گنبد برج، یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و بی‌نظیری است که نمی‌توان آن را در هر مکانی تجربه کرد. در این قسمت، هیچ حصار و نرده‌ای قرار ندارد و همین، هیجان و لذت آن را بیشتر می‌کند!

  • قیمت بلیت سکوی پیاده‌روی: ۴۸۰هزار تومان.
سکوی پیاده روی برج میلاد تهران

پرواز در آسمان

چهارمین تفریح هیجان‌انگیزی که قصد داریم به‌ سراغ معرفی آن برویم، پرواز در آسمان یا Sky Fly است. این تفریح، امکانی را برای شما فراهم می‌آورد که در ارتفاع ۲۸۰ متری معلق شوید و طعم رهایی و هیجان را بچشید. در این تفریح، افراد هارنس به تن می‌کنند و تا حدود ۴۰ متر رو به پایین حرکت می‌کنند و سپس برگردانده می‌شوند.

  • قیمت بلیت پرواز در آسمان: ۸۸۰هزار تومان.

اتاقک شیشه ای برج میلاد تهران

آخرین تفریحی که در اسکای پارک جی‌مکس برج میلاد تهران می‌خواهیم معرفی کنیم، اتاقک شیشه‌ای (Glass Box) است. همه اضلاع این اتاقک یا باکس شیشه‌ای از شیشه تشکیل شده است که به شما اجازه می‌دهد فضای مرتفع زیر پای خود را مشاهده کنید! این تفریح به نسبت سایر تفریحات این پارک ارزان‌تر است و اگرچه ساده به نظر می‌رسد، اما به شجاعت زیادی نیاز دارد.

  • قیمت بلیت اتاقک شیشه‌ای: ۸۰هزار تومان.

سرزمین افسانه های برج میلاد تهران

سرزمین افسانه‌ها همچون اسمش، مکانی افسانه‌ای است که شما را به دنیای قصه‌های تاریخی ایران می‌برد. این مجموعه با وسعت ۱۰۰۰ متر مربع در سال ۱۴۰۱ به برج میلاد تهران اضافه شد. در سرزمین افسانه‌ها با استفاده از تجهیزات نور، صدا، ربات‌های متحرک، حجم‌سازی و تکنولوژی مپینگ به داستان‌های مختلف سفر می‌کنید و غرق قصه‌ها خواهید شد.

این مجموعه قسمت‌های جذاب و متفاوتی دارد که شامل تالار شاهنامه، تالار هزار‌و‌یک شب، تالار جهان‌نما، گذر آتش، آلونک غول‌ها، تالار شهر قصه‌ها و… می‌شود. در این سرزمین افسانه‌ای، کافی‌شاپ و رستوران نیز برای ارائه خدمات به مشتریان در نظر گرفته شده است.

  • قیمت بلیت سرزمین افسانه‌ها: ۱۹۰هزار تومان.
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰ پنج‌شنبه و جمعه و ایام تعطیل: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰
سرزمین افسانه های برج میلاد تهران

مرکز همایش های برج میلاد تهران 

مرکز همایش‌های بین‌المللی این مجموعه، مجهز به چندین سالن کنفرانس، تالار، فضای نمایشگاهی، سالن‌های پذیرایی و… است که مکان بی‌نظیری برای برگزاری مراسم‌ فرهنگی، هنری، کنسرت، نمایشگاه و همایش محسوب می‌شود.

بزرگ‌ترین سالن مرکز همایش‌ها، به سالن حافظ معروف است که ۱۶۰۰ نفر ظرفیت دارد و بسیاری از کنسرت‌های خواننده‌های معروف در آن برگزار می‌شود. این سالن، مجهز به تجهیزات به‌روز صوتی، نورپردازی مناسب و ۱۱ نمایشگر برای نمایش فیلم و تصاویر است. علاوه‌ بر این تالار حافظ، چندین تالار همایش، سالن میتینگ، اتاق گریم، استودیو، اتاق نودال و… نیز در این مجموعه قرار دارد.

برج میلاد 22

سایر امکانات و تفریحات برج میلاد تهران

تفریحات و بخش‌های مختلفی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، تنها بخشی از تفریحات برج میلاد تهران بود. دیگر امکانات این مجموعه، شامل موارد زیر می‌شود:

  • زمین پینت‌بال
  • زیپ‌لاین
  • سینما ۶ بعدی
  • اتاق فرار انیگما
  • کاربازیا
  • لیزریوم
  • سینما گیم

رستوران گردی در برج میلاد تهران

بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه، ممکن است سبب گرسنگی و تشنگی شما شود؛ اما جای نگرانی وجود ندارد. در برج میلاد و محوطه اطراف آن، چندین رستوران ایرانی و فرنگی، کافه‌تریا و فودکورت قرار دارند که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. در این بخش، برخی از این رستوران‌ها را معرفی خواهیم کرد.

رستوران گردان برج میلاد تهران

معروف‌ترین رستوران مجموعه، رستوران گردان برج میلاد است که در طبقه ششم قرار دارد. این رستوران، بزرگ‌ترین رستوران گردان با ظرفیت ۴۰۰ نفر است که در هر یک ساعت، گردشی کامل به دور خود دارد.

خوردن غذا در رستوران گردان، تجربه نو و متفاوتی است که امکانی فراهم می‌کند تا شما در ارتفاع ۲۷۶ متری از زمین، غذای خود را میل کنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. این رستوران محیطی شیک و لوکس دارد و در آن انواع غذاها به‌صورت سلف‌سرویس سرو می‌شوند. تنوع بالای غذاها، محیط مجلل و مناظر بی‌نظیر شهر که از آن ارتفاع پیداست، یک روز خاطره‌انگیز را در برج میلاد برای شما رقم می‌زند.

در رستوران گردان برج میلاد انواع غذاهای ایرانی سنتی، غذاهای بین‌المللی، دریایی و… وجود دارند. به غیر از غذاها، انواع دسر، سالادهای ایرانی و فرنگی و چاشنی‌ها نیز در بوفه رستوران قرار دارند که استفاده از آن‌ها محدودیتی ندارد.

رستوران گردان برج میلاد تهران

اگر قیمت غذاها یکی از فاکتورهای انتخاب رستوران برای شماست، باید بگوییم که نباید توقع منوی ارزان داشته باشید! هرچند در طول سال، می‌توانید از کوپن‌های تخفیف برای استفاده از رستوران گردان استفاده کنید؛ اما با ارائه تخفیف نیز قیمت‌ها کمی گران است. بااین‌حال، اگر قصد دارید تجربه‌ای متفاوت داشته باشید، رستوران گردان گزینه خوبی می‌تواند برای شما باشد.

رستوران ویژه برج میلاد تهران

رستوران ویژه برج میلاد تهران با ظرفیت ۱۰۰ نفر در طبقه دهم این سازه واقع شده است. این رستوران، معماری جالبی دارد و برای برگزاری مراسم و جشن‌های خانوادگی محیطی عالی است. ارتفاع این رستوران از زمین ۲۹۲ متر است و استفاده از چوب در طراحی آن، رستوران ویژه میلاد را به مکانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

رستوران ویژه برج میلاد تهران

رستوران سنتی ایوان میلاد

رستوران سنتی ایوان با گنجایش ۳۵۰ نفر در ضلع غربی مجموعه واقع شده است که در آن، انواع غذاهای سنتی سرو می‌شوند. اجرای موسیقی زنده، مناظر زیبا با دیدی ۳۶۰ درجه و کیفیت خوب غذاها از ویژگی‌های مثبت این رستوران است.

کافه ویونا برج میلاد تهران

کافه ویونا در طبقه چهارم ساختمان راس و در ارتفاع ۲۶۶ متری قرار گرفته است. اگر بلیت ورودی همه بخش‌های برج میلاد تهران را تهیه کرده باشید، برای ورود به کافه ویونا نیاز به پرداخت ورودی جداگانه نیست؛ اما دقت کنید که هزینه غذا و نوشیدنی آن، جداگانه محاسبه می‌شود. کافه ویونا مکانی زیبا با منظره‌ای چشم‌نواز است.

رستوران فرش وی برج میلاد تهران

فرش‌وی یکی از شعب این رستوران است که در برج میلاد قرار دارد. در این رستوران، انواع سوخاری، برگر، ساندویچ، پیتزا و غذاهایی از این دست ارائه می‌شوند.

برج میلاد تهران در شب

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، قدم‌زدن در محوطه برج میلاد تهران در شب، تجربه‌ای بسیار به‌یادماندنی‌ خواهد بود. اگر ساکن تهران هستید و تا‌به‌حال فرصت چنین کاری را نداشته‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از محوطه این سازه مرتفع را در شب و به‌خصوص در ایام خاص و جشن‌ها در برنامه خود قرار دهید. برج میلاد تهران در جشن‌ها و شادی‌ها با فناوری لیزر، سرشار از نور و رنگ می‌شود که زیبایی و شکوه آن را چند برابر می‌کند.

برج میلاد تهران در شب

قیمت بلیت برج میلاد تهران

برای بازدید از محوطه برج میلاد، نیاز به پرداخت ورودی نیست؛ اما اگر قصد داشته باشید از بخش‌های داخلی آن دیدن کنید، باید برای بازدید کامل برج، ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد پرداخت کنید. اگر بخواهید تنها به طبقه هفتم برج و سکوی دید باز بروید، هزینه ورودی ۸۰ هزار تومان خواهد بود. در این صورت، برای استفاده از کافه‌تریای بالای برج باید ورودی جداگانه بپردازید.

  • قیمت بلیت بازدید کامل برای بازدیدکنندگان ایرانی: ۱۲۰هزار تومان.
  • قیمت بلیت بازدید از سکوی باز برای بازدیدکنندگان ایرانی: ۸۰هزار تومان.
  • قیمت بلیت بازدید کامل برای بازدیدکنندگان خارجی: ۲۵ دلار.
  • قیمت بلیت بازدید از سکوی باز برای بازدیدکنندگان خارجی: ۱۵ دلار.

ساعت کاری برج میلاد تهران

برای بازدید از برج میلاد تهران، می‌توانید همه‌روزه به آن مراجعه کنید. ساعت بازدید مجموعه در ۶ ماه اول از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب است. توجه کنید در تعطیلات خاص مانند عاشورا و تاسوعا، رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام رضا (ع) و… مجموعه ممکن است تعطیل باشد و بهتر است با هماهنگی به آنجا بروید.

  • تلفن: ۰۲۱۸۴۳۶۱۰۰۰
ساعت کاری برج میلاد تهران

لذت و هیجان در برج میلاد تهران

برج میلاد تهران، سازه‌ای با معماری بی‌نظیر و بخش‌های مختلف تفریحی و تجاری است. این برج در منطقه ۲ تهران و روی تپه‌های کوه نصر واقع شده است. ساختمان مرتفع برج میلاد دارای ۱۲ طبقه است که هر یک از آن‌ها، کاربری خاص خود را دارند.

این بنا، علاوه‌ بر اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهر تهران است، ششمین برج مخابراتی جهان نیز محسوب می‌شود. در این مطلب، به معرفی این سازه پرداختیم. اگر به‌ دنبال مکانی در دسترس با تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز هستید، بازدید از برج میلاد تهران را فراموش نکنید. خوشحال خواهیم شد شما نیز خاطرات و تجربه‌های خود را در مورد بازدید از این بنای باشکوه با ما در میان بگذارید.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم که اگر دوست دارید تا یک برنامه ورزشی مهیج و لوکس در پایتخت داشته باشید، سری به باشگاه انقلاب تهران هم بزنید.

سوالات متداول درباره برج میلاد تهران

برج میلاد تهران کجاست؟

برج میلاد تهران در تپه‌های نصر و در منطقه ۲ تهران قرار دارد. این سازه در امتداد بزرگراه‌های همت، حکیم، چمران و شیخ فضل‌الله نوری واقع شده است.

ارتفاع برج میلاد تهران چند متر است؟

۴۳۵ متر.

قیمت بلیت برج میلاد تهران چقدر است؟

قیمت بلیط برای بازدید کامل ۱۲۰ هزار تومان و برای بازدید از سکوی دید باز ۸۰ هزار تومان است.

چه کسی صاحب برج میلاد تهران است؟

این سازه وابسته به شهرداری تهران است که بخش‌های مختلف اداری و تجاری آن از طریق ثبت قرارداد به دیگران اجاره داده خواهد شد.

تعداد پله‌های برج میلاد تهران چند عدد است؟

 ۱۶۹۳ پله.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید