قشم مقصد شماره یک بسیاری از ما ایرانی‌ها برای تجربه سفری هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است. در این جزیره دیدنی و شگفت‌‎انگیز، به قدری تفریحات جالب و سرگرم‌کننده پیش روی شما قرار دارد که حتی اگر یک ماه هم در این جزیره اقامت داشته باشید، ممکن است نتوانید از همه تفریحات آن بهره ببرید. علاوه بر تفریحات آبی هیجان‌انگیز، دیدنی های قشم بسیار متنوع هستند و تفریحات شبانه در قشم هم از جذابیت و هیجان بسیار بالایی برای مسافران برخوردار است. برای آنکه با بهترین تفریحات قشم و اطلاعات ضروری آن‌ها آشنا شوید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

بهترین تفریحات آبی قشم

با توجه به محبوبیت تفریحات آبی قشم در میان مسافران جزیره، معرفی بهترین تفریحات قشم را با تفریحات آبی آن شروع می‌کنیم. در ادامه مطلب، بهترین تفریحات آبی قشم به همراه اطلاعات ضروری و هزینه معرفی شده‌اند:

پاراسل

بدون اغراق، پاراسل یا چترسواری بر فراز آب‌های خلیج فارس، مهیج ترین تفریح آبی در قشم است. در این تفریح، پس از آنکه سوار پاراسل شدید، چتر به یک قایق موتوری وصل خواهد شد و با حرکت قایق چتر هم در پهنه آسمان به پرواز درمی‌آید. طبیعتا هر چه پاراسل بیشتر از دریا اوج بگیرد، مناظر زیباتری را زیر پاهای خود مشاهده خواهید کرد. مدت زمان پرواز پاراسل برای بزرگسالان ۱۵ دقیقه است و در ارتفاع ۳۰۰-۱۵۰ متری انجام می‌شود، اما پاراسل کودکان ۶ دقیقه است و در ارتفاع ۹۰-۷۰ متری انجام می‌شود.  

بهترین تفریحات آبی قشم
  • قیمت پاراسل قشم برای هر نفر: ۴۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان (در سال ۱۴۰۲)
  • ساعت مراجعه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

جت اسکی

اگر عاشق هیجان و بالارفتن آدرنالین خونتان هستید، حتما جت اسکی قشم را امتحان کنید. در جت اسکی، با سرعت بسیار بالایی روی آب‌ های دریای خلیج فارس حرکت می‌کنید و لذت و هیجان هم‌زمان در رگ‌هایتان جاری می‌شود. همه کسانی که سوار جت اسکی خواهند شد، موظف به پوشیدن جلیقه نجات هستند. همچنین، افراد زیر ۲۰ سال نیز به تنهایی نمی‌توانند جت اسکی سوار شوند.

  • ساعت مراجعه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازی: ۱۵ دقیقه

شاتل سواری

شاتل‌سواری، از تفریحات ارزان و در عین حال هیجان‌انگیز قشم است. برای شاتل‌سواری، باید سوار تیوپ‌های مشخصی شوید که توسط قایق تندرو یا جت شخصی کشیده می‌شوند. ظرفیت این شاتل‌ها حداکثر ۴ نفر است و همه موظف به بستن جلیقه نجات و پوشیدن کلاه هستند.

شاتل سواری در قشم
  • مدت زمان بازی: ۱۵ دقیقه

اسکی روی آب

امکان ندارد کمی اهل هیجان باشید و در زمان سفر به قشم در برابر اسکی روی آب مقاومت کنید. انجام این تفریح به این صورت است که ابتدا باید کفش مخصوص اسکی بپوشید و پس از آن، با استفاده از یک طناب به قایق یا جت وصل می‌شوید و روی آب موج‌سواری می‌کنید؛ ساده و در عین حال هیجان‌انگیز. مدت زمان اسکی روی آب برای هر نفر ۱۵ دقیقه است و از آنجایی که احتمال خیس‌شدن وجود دارد، بهتر است یک دست لباس اضافه همراه خود داشته باشید.

  • مدت زمان بازی: ۱۵ دقیقه

بناناسواری

منظور از بنانا، تیوپ موزی‌ شکلی است که یک تا ۵ نفر می‌توانند روی آن سوار شوند. این تیوپ‌ها سپس با جت‌ بوت یا قایق‌ های تندرو کشیده می‌شود و افرادی که سوار بنانا شده‌اند، لحظات هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه خواهند کرد. بناناسواری همانند شاتل‌سواری است، با این تفاوت که سرعت و هیجان بیشتری نسبت به شاتل‌سواری دارد.

بناناسواری در قشم
  • مدت زمان بازی: ۱۰ دقیقه

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی، روشی عالی برای مشاهده دنیای زیر آب از نزدیک است. در این تفریح که فقط برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است، سوار نوعی وسیله نقلیه خواهید شد که به یک کپسول اکسیژن وصل است و شما را به یک ماجراجویی رویایی و هیجان‌انگیز در دل خلیج همیشه فارس دعوت می‌کند. توجه داشته باشید که افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و اختلال تنفسی دارند، مجاز به سوارشدن بر اسکوتر زیردریایی نیستند.  

فلای بورد

فلای بورد یکی از هیجان‌ انگیزترین تفریحات آبی قشم است. برای انجام این تفریح، ابتدا به یک جت اسکی وصل خواهید شد و در نهایت با کمک حرکت آن و فشار آب از سطح آب جدا می‌شوید. تعادل مهم‌ترین بخش این تفریح است و پیش از شروع آن، آموزش‌های لازم برای حفظ تعادل به شما داده خواهد شد. افراد زیر ۱۸ سال مجاز به استفاده از فلای بورد نیستند.

  • ساعت مراجعه: از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازی: ۱۵ دقیقه

قایق سواری

قایق‌سواری، از لذت‌بخش‌ترین و قدیمی‌ ترین تفریحات آبی قشم است. این تفریح برای کسانی که چندان اهل هیجان نیستند و ترجیح می‌دهند تفریحات کم‌خطرتر را تجربه کنند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. مدت زمان قایق‌سواری ۱۵ دقیقه است و بسته به ظرفیت قایق، یک تا چهار نفر می‌توانند سوار آن شوند. همچنین، قایق‌سواری در قشم هیچ محدودیت سنی ندارد.

اسکوتر زیردریایی از تفریحات قشم
  • مدت زمان قایق سواری: ۱۵ دقیقه

غواصی در قشم

تماشای زندگی آبزیان از نزدیک، یکی از رویایی‌ترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که در عمرمان می‌تونیم تجربه کنیم. حال اگر این غواصی در آب‌ های خلیج فارس انجام شود، لذت و هیجان غواصی صدچندان خواهد شد. این تفریح رویایی امروزه در آب‌ های قشم امکان‌پذیر است و حتی به مهارت شنا هم نیاز ندارد؛ پیش از پوشیدن لباس غواصی، در یک کلاس ۲۰ دقیقه‌ای آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد و پس از آن، غواصی در قشم و ماجراجویی در اعماق آب‌های خلیج فارس آغاز خواهد شد.

  • ساعت مراجعه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

بهترین مراکز تفریحی قشم

در کنار تفریحات آبی هیجان‌انگیز، جزیره قشم مراکز تفریحی دیگری هم دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

گردش در پارک های قشم

هر چند که تفریحات آبی قشم بی‌نهایت هیجان‌انگیز و لذت‌بخش هستند، اما در این جزیره تفریحات غیر آبی هم وجود دارند که در عین حال که ارزان و حتی رایگان هستند، لحظات فرح‌بخشی را برای شما رقم خواهند زد. گردش در پارک های قشم یکی از این تفریحات است. بازدید از اکثر این پارک‌ها اغلب رایگان است و هیچ خرجی روی دست شما نمی‌گذارد. در ادامه، تعدادی از بهترین پارک های قشم به انتخاب مسافران معرفی شده است:

  • پارک زیتون
  • زئوپارک قشم
  • پارک کروکودیل
  • پارک ساحلی آفتاب
  • کمپ پارک سوزا
  • پارک ساحلی هامون
  • و…
بهترین مراکز تفریحی قشم

پارک آبی قشم

هر چند که جزیره قشم تعداد زیادی تفریح آبی هیجان‌انگیز و جذاب دارد، اما این تفریحات به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد ختم نمی‌شود. اگر عاشق آب و تفریحات آبی هستید، پارک آبی قشم بهشت شما خواهد بود. این پارک آبی در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع بنا شده و انواع امکانات تفریحی اعم از سالن بیلیارد، چاله فضایی، سرسره‌های منحنی، سونا، جکوزی، کافی‌شاپ و… دارد. از این رو، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تفریحاتی است که هنگام سفر به قشم می‌توانید تجربه کنید.

پاراگلایدر

از بهترین تفریحات فضای باز در قشم می‌توان به پاراگلایدر اشاره کرد. اگر عاشق پرواز در پهنه آسمان هستید و آمادگی بدنی بالایی دارید، در سفرتان به قشم پارگلایدر را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این تفریح، باید مدتی را در سرازیری‌ کوه‌ها بدوید و در نهایت از کوه جدا می‌شوید و ارتفاع می‌گیرید. اگر تابه‌حال پاراگلایدر را امتحان نکرده‌اید، لازم نیست نگران باشید؛ از همان ابتدا تا اتمام پاراگلایدر یک خلبان شما را همراهی خواهد کرد. مدت زمان پرواز با پاراگلایدر ۱۰-۵ دقیقه و هزینه آن به‌ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان است.

پاراگلایدر در قشم

مراکز غواصی قشم

همان‌طور که پیش از این به آن اشاره شد، غواصی در قشم از جمله تفریحات بسیار لذت‌بخش جزیره قشم است. برای تجربه این تفریح به‌یادماندنی، باید به یکی از مراکز غواصی قشم مراجعه کنید. معتبرترین و معروف‌ ترین مراکز غواصی قشم عبارتند از:

  • مرکز غواصی نگین
  • مرکز غواصی دره ستاره‌ها
  • جزایر ناز
  • مرکز غواصی تخت جمشید
  • مرکز غواصی دوبه
  • جرثقیل مغروق قشم

سافاری قشم

قشم طبیعت بسیار شگفت‌انگیزی دارد؛ در کنار جنگل‌های زیبا، این جزیره دارای بخش‌های کویری هم است که سافاری در دل آن‌ها، تجربه‌ای بی‌نهایت به‌یادماندنی و لذت‌بخش را برای شما خلق خواهد کرد. قشم یک پیست سافاری بسیار معتبر دارد که برای تجربه این تفریح هیجان‌انگیز باید به آنجا مراجعه کنید. سافاری در قشم با ماشین‌های مخصوص یا شتر انجام می‌شود.

بهترین سواحل تفریحی قشم

مگر می‌شود به قشم سفر کنیم و سواحل آن را از یاد ببریم؟ حتی اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید تفریحاتی را که در بالا به آن‌ها اشاره شد انجام دهید، بازدید از سواحل زیبای قشم به خودی خود لحظات بسیار لذت‌بخشی را برای شما خلق خواهد کرد. در ادامه، تعدادی از معروف ترین سواحل قشم به انتخاب مسافران معرفی شده است:

بهترین سواحل تفریحی قشم

ساحل زیتون

ساحل زیتون، یکی از بهترین سواحل قشم است که امکانات تفریحی بسیار کاملی دارد و گزینه بسیار مناسبی برای تفریح در قشم محسوب می‌شود. از جمله امکانات ساحل زیتون که به پارک ساحلی زیتون نیز معروف است می‌توان به زمین بازی والیبال و فوتبال ساحلی، آلاچیق، انواع تفریحات آبی، سینما روباز و چهاربعدی و…. اشاره کرد.  

جزایر ناز

هر چند که جزایر ناز یکی از پرامکانات‌ ترین سواحل قشم محسوب می‌شود، اما عمده شهرت آن به دلیل این است که در ساحل جزایر ناز، می‌توانید روی آب راه بروید و خیس نشوید! بله درست شنیدید؛ اگر شانس بیاورید و در زمان حضورتان در قشم پدیده جزر رخ بدهد، می‌توانید این مسئله نادر و شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

ساحل نقره ای

قدم‌زدن در ساحل نقره‌ای، یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم در شب است. این ساحل بیش از آنکه به جزیره قشم تعلق داشته باشد، بخشی از جزیره هنگام است. اما با توجه به ویژگی خاصی که دارد، اغلب مسافران بدون بازدید از آن قشم را ترک نمی‌کنند. اگر شب‌ها به این ساحل سر بزنید، درخشش شن‌های ساحل که همانند ذرات نقره می‌درخشند، شما را شگفت‌زده‌ خواهد کرد. علاوه بر این، رنگ آب دریا در طول روز نیز درخشان‌تر و متفاوت‌تر است. این همان ویژگی خاص ساحل نقره‌ای به شمار می‌رود و به همین دلیل این ساحل «نقره‌ای» نامیده می‌شود.

ساحل نقره ای قشم

ساحل سوزا

اگر چه ساحل سوزا امکانات تفریحی بسیار خوبی مانند پارک بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و محل‌هایی برای کمپ دارد، اما به طور کلی از جمله سواحل بسیار خلوت و ساکت قشم محسوب می‌شود. اگر دوست دارید پابرهنه در زمینی قدم بزنید که در آن جز صدای امواج دریا صدای دیگری به گوش نمی‌رسد، ساحل سوزا قشم را از دست ندهید.

جزایر دیدنی اطراف قشم

بهترین و تمیزترین هتل های قشم را رزرو کنید و راهی این جزیره شوید. اگر اهل ماجراجویی هستید، گردش در اطراف قشم و کشف جزایر زیبای اطراف آن تجربه‌ای کاملا منحصربه‌فرد و متفاوت را برای شما خلق خواهد کرد. در ادامه، چند مورد از جزایر اطراف قشم که بی‌نهایت دیدنی و زیبا هستند، معرفی شده است:

جزایر دیدنی اطراف قشم

جزیره هنگام

 هنگام، تنها ۲ کیلومتر با قشم فاصله دارد و سواحل نقره‌ای آن و وجود گونه‌های جانوری مثل آهو و آفتاب‌پرست افراد زیادی را به گشت‌وگذار در این جزیره وسوسه می‌کند. عجایب و شگفتی‌هایی در جزیره هنگام انتظار شما را می‌کشند که حیف است بدون تجربه آن‌ها قشم را ترک کنید.

جزیره لارک

جزیره لارک یکی از مهمترین جزایر ایران است و به دلیل موقعیت استراتژیک خود، بخش عمده‌ای از آن نظامی است. این جزیره عمدتا به‌واسطه سواحل طلایی و آب‌های مرجانی خود شهرت دارد و انواع ماهی‌های خوشمزه در آن صید می‌شود.

جزیره ناز

 جزایر ناز از عجایب هفت‌گانه قشم است و از مهمترین جاهای دیدنی قشم به حساب می‌آید. بازدید از این جزیره و پیاد‌روی روی آب، بهترین تفریح قشم است؛ البته اگر بخت با شما یار باشد و در زمان جزر امواج در این جزیره حضور داشته باشید. علاوه بر این، جزیره ناز از امکانات تفریحی نظیر آفرودسواری، شترسواری، پاراگلایدر، چتربازی و…. هم برخوردار است.

جزیره هرمز

شرط می‌بندم که سفر به جزیره هرمز، در فهرست جاهای دیدنی بسیاری از ما ایرانی‌ها است. جزیره هرمز که از معروف‌ ترین و محبوب‌ ترین جزایر اطراف قشم به شمار می‌رود، عمدتا به دلیل خاک رنگارنگ و سرخ خود شهرت دارد و با توجه به نزدیکی به تنگه هرمز، از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است. بدون شک، جزیره هرمز یکی از بهترین و خاص‌ترین مکان‌هایی است که در عمرتان از آن بازدید خواهید کرد.

جزیره هرمز در قشم

سایر تفریحات قشم

اگر فکر می‌کنید فهرست تفریحات قشم به اتمام رسیده است، در اشتباهید. علاوه بر آنچه تا اینجا به آن‌ها اشاره شد، جزیره قشم تفریحات دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • گردش در غار نمکدان
  • بازدید از قلعه پرتغالی‌ ها
  • گشت‌وگذار در جنگل حرا
  • گردش در روستای لافت
  • پاساژگردی
  • کشتی تفریحی قشم
  • و….

لذت یک تفریح حسابی در جزیره قشم

قشم یکی از زیباترین و بهترین مناطق ایران است. علاوه بر سواحل زیبا و پدیده‌های شگفت‌انگیزی که فقط در این جزیره قابل مشاهده هستند، این جزیره تفریحات بسیار متنوعی دارد که لحظات خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را برای شما خلق خواهند کرد. در مطلب حاضر، بهترین تفریحات قشم را مفصل مورد بررسی قرار دادیم و فهرستی جامع به شما ارائه کردیم. همچنین، حتی‌الامکان قیمت تفریحات قشم را هم در اختیارتان قرار دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جزیره زیبای جنوب کشور می‌توانید کامل ترین راهنمای سفر به قشم را در مجله گردشگری فلای‌تودی بخوانید.

آیا تابه‌حال سفر به قشم را تجربه کرده‌اید؟ بهترین تفریح قشم از نظر شما کدام است؟

سوالات متداول درباره بهترین تفریحات قشم

۱. روش های سفر به قشم کدامند؟

برای سفر به قشم دو راه هوایی و زمینی پیش روی شما قرار دارد. در سفر هوایی، مستقیم به جزیره قشم و فرودگاه بین‌ المللی قشم در دیرستان باید بروید و برای سفر زمینی باید با قطار، اتوبوس یا خودرو شخصی خودتان را به بندر عباس برسانید و از آنجا با کشتی به قشم بروید. از این رو، سفر هوایی راحت‌ترین روش مسافرت به قشم است.

۲. پاراسل قشم کجاست؟

برای پاراسل‌ سواری باید به سواحل قشم مراجعه کنید. اغلب سواحل قشم از امکان پاراسل‌ سواری برخوردار هستند.

۳. بهترین زمان سفر به قشم کدام است؟

با توجه به ضعیت آب‌وهوای قشم، اواخر پاییز تا اواخر فروردین ماه، بهترین زمان سفر به قشم است.

۴. بهترین هتل قشم کدام است؟

هتل خلیج فارس، بوتیک هتل ایرمان، هتل آرتا، هتل آتامان و هتل ارم گزینه‌های مناسبی هستند.

۵. آیا می‌توان در قشم غواصی کرد؟

بله. یکی از بهترین تفریحات قشم، غواصی در آب‌ های نیلگون خلیج فارس است. برای غواصی‌کردن کافی است به یکی از سایت‌های غواصی قشم که معرفی کردیم مراجعه کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید