اگر داستان آدم فضایی‌ها یا فرشته‌ آرزو‌ها درست باشد، این موجودات باید در جزیره هرمز زندگی کنند! یک جزیره جادویی وسط دریای خلیج فارس که خاکش درست مثل مریخ قرمز، شن‌هایش مثل سرزمین فرشته‌هاست و پر از کوه‌های رنگارنگ است! سفر به جزیره هرمز برای زمین‌شناس‌ها، سفر به بهشت محسوب می‌شود؛ سرزمینی با خاک قرمز، غارهای نمک، کوه‌های رنگی و شن‌های درخشان! اگر برای قدم زدن روی این خاک‌های جادویی آماده هستید، در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید!

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

جزیره هرمز کجاست؟

هرمز یک جزیره بیضی شکل با خاک‌های رنگی، کوه‌های نمک و ساحل درخشان است. جزیره هرمز فقط ۸ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد و در یکی از حساس‌ترین نقاط خلیج فارس یعنی تنگه هرمز قرار گرفته است. این جزیره هزاران سال پیش از خلیج فارس سر بیرون آورد، سال‌ها تحت تصرف پرتغالی‌ها بود و در زمان شاه عباس صفوی آزاد شد.

جزیره هرمز کجاست؟

خاک قرمز این جزیره، کوه‌های تیز و نمکی، شن‌های درخشان و جاهای اسرار آمیز هرمز گاهی دیگران را به این فکر می‌اندازد که آدم فضایی‌ها این جزیره را از کف دریا بلند کرده و روی زمین آورده‌اند. اگر روزی به بندر عباس سفر کردید زمانی را برای بازدید از جزیره هرمز کنار بگذارید.

تقریبا تمام گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند در کنار بازدید از جاهای دیدنی قشم حتما سری به هرمز و هنگام می‌زنند و از تفریح در این دو جزیره محبوب جنوب کشور لذت می‌برند.

چگونه به جزیره هرمز برویم؟

برای سفر به جزیره هرمز قبل از هرچیز باید بلیط هواپیما قشم یا بندرعباس را بخرید. برای رفتن به بندرعباس می‌توانید از هواپیما، اتوبوس، بلیط قطار بندرعباس یا ماشین شخصی استفاده کنید. مسیر رسیدن به قشم کمی سخت‌تر است. شما فقط دو حق انتخاب دارید: هواپیما و کشتی.

برای رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس باید به اسکله شهید حقانی بندرعباس بروید و بلیط شناور تهیه کنید. اگر دریا طوفانی نباشد، روزانه چند شناور از بندرعباس به سمت جزیره هرمز حرکت می‌کنند. بد نیست قبل از رفتن به اسکله ساعت حرکت شناور جزیره هرمز را بررسی کنید. فاصله بندرعباس تا هرمز یک ساعت و نیم است.

برای رفتن از قشم به جزیره هرمز باید به اسکله شهید ذاکری بروید و از آنجا به سمت جزیره هرمز حرکت کنید. از این اسکله با قایق موتوری به راحتی می‌توانید خودتان را به جزیره هرمز برسانید. فاصله قشم تا هرمز فقط نیم ساعت است.

در هرمز کجا بمانیم؟ | اقامتگاه هرمز

در حال حاضر امکان رزرو اقامتگاه بومگردی هرمز وجود دارد. با رزرو اقامتگاه بومگردی دنج هرمز و اقامتگاه بومگردی بوم هرمزی هرمز شب را در این جزیره زیبا سپری کنید. در سفر به جزیره هرمز همچنین می‌توانید سه ساحل معروف را برای کمپ کردن انتخاب کنید. اگر در پاییز و زمستان به هرکدام از این سه ساحل سر بزنید، به احتمال زیاد چند چادر رنگی و نور آتش کمپ از شما استقبال می کنند. اگر می‌خواهید شب را در هرمز کمپ کنید پیشنهاد می‌کنیم به ساحل چند درخت، ساحل تک درخت، کمپ فرش، ساحل سفید یا ساحل محیط زیست در هرمز بروید.

 اقامتگاه هرمز

البته یک گزینه دیگر هم دارید: مفنق! اگر این شانس را داشتید که به جزیره رویایی هرمز بروید بد نیست یک شب را در زیباترین ساحل جزیره هرمز یعنی ساحل مفنق بمانید. برای رفتن به مفنق می‌توانید از قایق یا مسیر کوه استفاده کنید. البته قبل از حرکت از محلی‌ها مسیر زمینی مفنق را بپرسید.

جاهای دیدنی جزیره هرمز کجاست؟

همین که پایتان را از کشتی روی اسکله جزیره هرمز بگذارید می‌توانید درخشش شن‌ها را روی اسکله چوبی ببینید!روبروی شما زن‌های بندری با چادرهای رنگی و لباس‌های زیبا مشغول فروش سوغاتی هستند. اگر همین لحظه به هرمز رسیدید، بهتر است چند لحظه کوله‌تان را روی زمین بگذارید و در کنار ساحل استراحت کنید. به احتمال زیاد صدای هیاهوی سه‌چرخه‌ها به گوشتان می‌رسد. سه‌چرخه‌هایی رنگی با صدای موسیقی جنوبی که شما را یاد هند می‌اندازد.

حمل و نقل در جزیره هرمز

پیش از معرفی دیدنی های جزیره هرمز قصد داریم شما را با وسیله حمل و نقل جذاب در این منطقه آشنا کنیم؛ سه چرخه! درست متوجه شدید، سه چرخه یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل نه تنها در هرمز بلکه در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری سرتاسر جهان است. در سفر به جزیره هرمز یک سه‌چرخه کرایه کرده، پشت آن بنشینید و همان‌طور که نسیم دریای جنوب به صورتتان می‌خورد سفرتان را به دور جزیره و جاهای دیدنی آن شروع کنید.

حمل و نقل در جزیره هرمز

ساحل سرخ جزیره هرمز

در سفر به جزیره هرمز انگار که روی مریخ فرود آمده‌اید. در جزیره هرمز ساحل سرخ یکی از خاص ترین تصاویر واقعی را می توانید به تماشا بنشینید. خاک ساحل تا جایی که چشم کار می‌کند قرمز رنگ است و اگر به دریا نگاه کنید می‌بینید تا چند متر رنگ صورتی دارد. مردم محلی به این خاک گلک می‌گویند. خاک جزیره هرمز در هیچ کجای دیگری از کره زمین وجود ندارد، خاک معدنی و رنگی که از ترکیبات آتش‌فشانی تشکیل شده و کاربردهای زیاد و متفاوتی دارد. البته اگر دوست دارید بیشتر با این خاک آشنا شوید، می‌توانید از کارخانه گلک هرمز و معدن خاک سرخ هرمز هم دیدن کنید.

ساحل سرخ جزیره هرمز

هرمزی‌ها از این خاک سرخ به عنوان ادویه یا چاشنی سس استفاده می‌کنند. اما گلک فقط یک جور ادویه نیست. حالا باید با ساحل سرخ هرمز خداحافظی کنید و دوباره سوار سه‌چرخه شوید، البته شما در هر نقطه‌ای از این جزیره سرخ ردپای این خاک قرمز را به وضوح می‌بینید.

جزیره هرمز در شب

شب های جزیره هرمز  هم خالی از لطف نیست. شما می توانید در سواحل زیبای جزیره هرمز قدم بزنید از تماشای آسمان پرستاره آن لذت ببرید. علاوه بر آن وجود پلانکتون ها در شن های ساحل آن را نقره ای و زیبا می کند. اگر به جزیره هرمز سفر کردید، به هیچ عنوان تماشای سواحل زیبای نقره ای را فراموش نکنید.

جزیره هرمز در شب

دره رنگین کمان هرمز

به احتمال زیاد شما بارها رنگین کمان را در آسمان دیده‌اید، اما تنها نقطه‌ای از جهان که می‌توانید وسط رنگین کمان قدم بزنید، دره رنگین کمان در جزیره هرمز است. دره رنگین کمان از خاص ترین جاهای دیدنی جزیره هرمز قشم است. هر قسمتی از این دره یک رنگ دارد. یک تپه زرد، یک کوه که قسمتی از خاکش قرمز است، قسمت دیگری سبز، قسمتی قهوه‌ای و قسمتی نارنجی، درست مثل اینکه وسط یک انیمیشن یا یک فیلم خیالی راه می‌روید.

دره رنگین کمان هرمز

اما واقعیت این است که شما در حال راه رفتن وسط یک دره آتشفشانی هستید. کوه‌های رنگی این دره در حقیقت رسوب‌های آتشفشانی هستند که هرکدام رنگ و موادمعدنی مخصوص به خودشان را دارند. وجود این همه کانی و موادمعدنی مختلف انرژی عجیبی به شما منتقل می‌کند و  این نقطه را در تمام جهان منحصربه‌فرد کرده است.

البته فراموش نکنید که اگر روزی سفر به جزیره هرمز را انتخاب کردید، هرگز خاک جزیره هرمز را برندارید، این خاک‌ها ذخایر معدنی باارزشی هستند و نباید از بین بروند. قبل از ورود به دره یا دیگر مکان های دیدنی هرمز ، با چند چادر محلی مواجه می‌شوید که مردم جزیره در آن سوغاتی می‌فروشند. در میان سوغاتی‌ها شیشه های رنگی خاک هرمز یا سنگ های درخشان هم وجود دارد. سعی کنید خاک های رنگی را نخرید و با این کار از خرید و فروش خاک رنگی هرمز و این تجارت به شدت مضر جلوگیری کنید.  

غار رنگین کمان جزیره هرمز

حتما عکس‌هایی را که گردشگران از سفر به جزیره هرمز از این غار رنگی گرفته‌اند، تماشا کرده‌اید. غار رنگین کمان یکی از اسرارآمیزترین مکان های جزیره هرمز است. دیوارهای این غار شبیه به جعبه مدادرنگی هستند. اگر با چراغ قوه یا نور موبایل به دیوارها نگاه کنید متوجه می‌شوید که با مجموعه‌ای از شیارهای رنگارنگ مواجه هستید. درست شبیه به یک نقاشی مدرن! این غار در میان کوه‌های جزیره هرمز قرار گرفته و اگر می‌خواهید به آن‌جا بروید باید از یکی از محلی‌ها کمک بگیرید. اگر عاشق ماجراجویی در طبیعت هستید غار رنگین کمان را در فهرست جاهای دیدنی هرمز از قلم نیندازید.

غار رنگین کمان جزیره هرمز

الهه نمک جزیره هرمز

اینجا آرام‌ترین نقطه جهان محسوب می‌شود. الهه نمک تنها کوهی است که هیچ صدایی را منعکس نمی‌کند! این بلور بزرگ نمکی درست شبیه به یک الهه سفید با زیبایی خیره کننده است. شما به محض دیدن الهه نمک با زیبایی شوکه‌کننده طبیعت و البته سکوت وهم انگیز آن روبرو می‌شوید. آرامش و انرژی نمک‌ها در این منطقه آن‌قدر زیاد است که نه تنها ترغیب نمی‌شوید، فریاد بکشید بلکه دوست دارید برای لحظه‌ای چشمانتان را ببندید و مراقبه کنید. اگر تجربه اتاق نمک، هالوتراپی یا نمک درمانی را داشته باشید می‌توانید تصور کنید بازدید از یکی از بزرگ‌ترین کوه‌های نمکی جهان چه حسی می‌تواند داشته باشد. اگر به دنبال نقطه‌ای برای سکون، سکوت و مراقبه هستید، الهه نمک هرمز بهترین انتخاب به شمار می‌رود.  

الهه نمک جزیره هرمز

غار الهه نمک جزیره هرمز

هرمز یک غار نمکی دارد، غاری که سفر به درون آن شبیه سفری به اعماق روح است! غار نمکی هرمز از بلورهای نمک تشکیل شده و طول آن نزدیک به ۴۰ متر است. اگرچه این غار طول زیادی ندارد، اما تجربه‌ای خواهد بود که به راحتی فراموشش نمی‌کنید. قندیل‌های نمکی، شیارهای سفید و گاهی رنگی نمک و البته آرامش غار باعث شده خیلی از مردم به این غار لقب غار مراقبه یا غار سکوت را بدهند.

غار الهه نمک جزیره هرمز

بعضی از مسافران اعتقاد دارند که پیاده‌روی در این غار باعث پاکسازی و آرامش روانی می‌شود و بعضی به دنبال تجربه یک مراقبه منحصربه‌فرد از غار الهه نمک بازدید می‌کنند، اما باور شما هرچه که باشد، بعد از دیدن و پیاده‌روی در غار الهه نمک هرگز این تجربه را از یاد نمی‌برید.

دره مجسمه ها جزیره هرمز

دره مجسمه ها جاذبه‌ای است که در سفر به جزیره هرمز نباید از دست بدهید. سفر به هرمز را طوری برنامه‌ریزی کنید که برای غروب به دره مجسمه ها برسید! این دره در وسط کوه های هرمز قرار دارد و مثل باقی دره‌ها به آبشار، رودخانه یا یک دشت نمی‌رسد. دره مجسمه ها به دریا می‌رسد. شما لبه یک دره ایستاده‌اید و روبرویتان تا جایی که چشم کار می‌کند دریای آبی قرار گرفته واگر خورشید در حال غروب کردن باشد، این تصویر جادویی همه چیز تمام می‌شود.

دره مجسمه ها جزیره هرمز

اما چرا به این مکان دره مجسمه ها می گویند؟ فرسایش کوه‌ها در طی قرن‌ها شکل‌های عجیبی به سنگ‌های این دره داده است. شما به کوه نگاه می‌کنید و در قسمتی یک گربه می‌بینید، ناگهان احساس می‌کنید بریدگی دیگری شبیه به یک خانه به نظر می‌رسد، درست مثل اینکه بین دره‌ای از مجسمه‌های مختلف محاصره شده‌اید. دره مجسمه ها یکی دیگر از مکان دیدنی هرمز است که نباید دیدن آن را از دست بدهید.

جنگل حرا جزیره هرمز

جنگل های حرا در هر نقطه‌ای از جهان که باشند پدیده عجیبی هستند. جنگل‌هایی که با مد آب توی دریا پنهان می‌شوند و با جزر سر از آب بیرون می‌آورند. درون آب‌های شور زندگی می‌کنند، ریشه اصلی‌شان بیرون از آب است و از افتادن دانه‌هایشان درون مرداب اطرافشان درخت جدید دوباره شکل می‌گیرد و رشد می‌کند.

جنگل حرا جزیره هرمز

از آنجایی که سفر به جزیره هرمز یعنی سفر به سرزمین عجایب، دیدن جنگل های حرا در این جزیره نباید خیلی شوکه‌کننده باشد. جنگل های حرا هرمز محل جالبی برای تماشای پرنده‌ها و قایق سواری هستند. البته اگر عاشق ماهیگیری هستید، بد نیست این راز را بدانید! ماهی‌ها اطراف ریشه‌های درخت‌های حرا می‌گردند و اگر قلابتان به ریشه‌ها گیر نکند، شاید بتوانید چند ماهی بگیرید.

قلعه پرتغالی ها جزیره هرمز

قلعه پرتغالی های هرمز یک قلعه ۵۰۰ ساله اروپایی است. قلعه‌ای قرمز درست شبیه به خاک هرمز که زمانی پر از سربازهای پرتغالی بود. قلعه هرمز یک انبار اسلحه و یک آب انبار بزرگ دارد. شما می‌توانید در این قلعه اتاق اقامت سربازها، یک کلیسای قرون وسطایی با ستون‌ها و سقف‌های هلالی و تالاری با سنگ‌های مرجانی را از نزدیک ببینید. اگر به آب انبار یا حوض‌های این قلعه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این قسمت‌ها از سنگ‌های اسفنجی ساخته شده است. جالب اینجاست که سنگ‌های اسفنجی به  تصفیه آب کمک می‌کنند و پرتغالی‌ها می‌توانستند در این بناها آب را به اندازه یک سال ذخیره کنند.

قلعه پرتغالی ها جزیره هرمز

برای رفتن به قلعه پرتغالی‌ها نیازی نیست سوار موتور سه‌چرخه بشوید. اگر از اسکله هرمز به حاشیه ساحل نگاه کنید می‌توانید ساختمان قلعه را در انتهای پیاده‌روی ساحلی ببینید و با یک پیاده‌روی کوتاه به قلعه پرتغالی ها برسید. اگر عاشق بناهای تاریخی هستید، بازید از این مکان دیدنی در جزیره هرمز را از دست ندهید.

مدرسه اچ جزیره هرمز

شاید این جاذبه‌ای نباشد که خیلی از آنها در سفر به جزیره هرمز گفته باشند اما پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید. اگر به این بنای عجیب از بالا نگاه کنید متوجه می‌شوید که شبیه به یک اچ بزرگ است. این مدرسه را جری پولاک در زمان پهلوی ساخته و طبق مستندات قرار بوده که باقی این بنا کامل شود. طوری که اگر از بالا به آن نگاه کنید بتوانید اسم هرمز را بخوانید. اما ساخت این مدرسه کامل نشد و امروز مدرسه اچ به نمادی از این شهر تبدیل شده است.

مدرسه اچ جزیره هرمز

مدرسه اچ هرمز معماری جالبی دارد. این بنا طوری ساخته شده که باد خنک بتواند به تمام نقاط و کلاس‌هایش برسد و ساختمان را خنک نگه دارد. اما به جز چند نمایشگاه هنری در سال‌های اخیر به این بنا بی‌توجهی شده و مثل خیلی از بناهای تاریخی در خطر نابودی قرار دارد. اگر روزی به جزیره سفر کردید بد نیست سری به این مکان دیدنی هرمز بزنید.

صخره لاک پشت ها جزیره هرمز

اگر به دنبال مکانی برای عکاسی در سفر به جزیره هرمز هستید، این صخره را در فهرست دیدنی‌های این جزیره قرار دهید. این صخره شبیه به یک دیوار سنگی بلند است که روبروی دریا کشیده شده و شما می‌توانید روی لبه این دیوار بنشینید و از بالا به دریا نگاه کنید.

صخره لاک پشت ها جزیره هرمز

صخره لاک پشت ها مثل باقی قسمت‌های جزیره هرمز منظره عجیبی دارد، اما مهم‌ترین چیز درباره این صخره همان‌طور که از اسمش برمی‌آید لاک پشت ها هستند. زیر این صخره یک ساحل وجود دارد؛ ساحل لاک پشت ها! جایی که لاک پشت‌ها زندگی و تخم‌گذاری می کنند، به سمت دریا می‌روند و برمی‌گردند. تماشای حرکت دسته‌جمعی لاک پشت‌ها به سمت دریا تجربه‌ای نیست که چندبار تکرار شود و از آن دسته تصویرهایی است که فقط در ساحل لاک پشت های جزیره هرمز می‌توانید از نزدیک ببینید.

سوغات جزیره هرمز

فرقی نمی‌کند در سفر به قشم یا حتی بندرعباس سوغاتی خریده باشید یا نه؛ خرید سوغاتی در جزیره هرمز را نباید زا دست بدهید! جزیره هرمز گزینه‌های جالبی برای سوغاتی خریدن یا یادگاری دادن دارد. همین که پایتان را از اسکله بیرون بگذارید می‌توانید زن‌های بندری را ببینید که بساط سوغاتی فروشی را پهن کرده‌اند. از لباس‌های بندری گرفته تا روبنده‌های جنوبی یا برقعه، گوشواره‌ها و دستبندهای دست‌ساز، جاکلیدی و ده‌ها صنایع‌دستی جذاب دیگر که می‌توانید به عنوان سوغاتی جزیره هرمز بخرید. شما می توانید برای خرید سوغات به سراغ بازار جزیره هرمز بروید. حتما از دیدن اجناس متنوع آن شگفت زده خواهید شد.

سوغات جزیره هرمز

البته سعی کنید چه برای سوغاتی و چه به عنوان یادگاری سنگ‌ها وخاک رنگی جزیره هرمز را همراه خود نبرید. خرید و فروش خاک جزیره هرمز یا برداشتن آن می‌تواند آسیب جدی به محیط‌زیست این منطقه وارد کند. علاوه بر این شما می‌توانید ادویه هرمز، ترشی انبه و خوراکی‌های دیگر را هم به عنوان سوغاتی هرمز با خودتان ببرید. اگر به هرمز سفر کردید و دوست داشتید یک یادگاری منحصر به فرد و البته کوتاه مدت از این جزیره داشته باشید از زن های بندری بخواهید که دست هایتان را با حنا نقاشی کنند.

غذاهای سنتی جزیره هرمز

جنوب ایران بهشت عاشقان غذاهای دریایی محسوب می‌شود. اگر یک غذا باشد که باید در هرمز امتحان کنید، حواری ماهی و حواری میگو جزیره هرمز است. این غذاها که با ادویه مخصوص هرمز درست می‌شوند، طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارند. البته دوپیازه میگو، قلیه ماهی و ماهی سرخ شده را هم در لیست غذاهای محلی هرمز فراموش نکنید.

غذاهای سنتی جزیره هرمز

اما اگر به دنبال یک میان وعده یا صبحانه در هرمز هستید باید به ساحل یا کوچه پس کوچه های جزیره سر بزنید. آن‌جا زن‌های بندری را می‌بینید که مشغول درست کردن نان تموشی هستند. زن‌های بندری برای پختن این نان اول لایه نازکی از آرد را روی تابه پهن می‌کنند، بعد روی آن تخم مرغ، سوراغ و مهیاوه می‌ریزند و گاهی آن را با پنیر، عسل یا چیزهای دیگر تزیین می‌کنند.

مهیاوه نوعی روغن است که از یک ماهی ریز به نام مومغ یا ساردین درست می‌شود. سوراغ هم سس قرمزی است از ترکیب آب، نمک، روغن ماهی،خاک سرخ جزیره هرمز و پوست نارنج درست می‌شود و ترکیبش با این نان مزه شگفت‌انگیزی دارد. اگر به دنبال یک میان‌وعده یا خوردنی جذاب در هرمز هستید، نان تموشی را امتحان کنید.

بهترین فصل سفر به جزیره هرمز

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز از اواسط آبان تا اوایل فروردین است. در واقع بهترین زمان سفر به قشم همان زمانی است که می‌توانید به هرمز هم سفر کنید. جزیره هرمز پاییز و زمستان معتدلی دارد، سرمای هوا در این جزیره هیچ‌وقت آزاردهنده نمی‌شود. اگر می‌خواهید از هوای بهاری و کمی نسیم پاییزی لذت ببرید، پاییز و زمستان فصل ایده‌آل سفر به جزیره هرمز هستند. البته قبل از رفتن به جزیره بهتر است بارندگی و وضعیت دریا را بررسی کنید.

بهترین فصل سفر به جزیره هرمز

آب و هوای جزیره هرمز مثل بیشتر شهرهای جنوبی ایران گرم و مرطوب است و تابستان‌های داغی دارد. اگر در تابستان به جزیره بروید تنها کاری که می‌توانید انجام بدهید، نشستن زیر کولرهای گازی است. آب و هوای هرمز به هیچ عنوان اجازه گشت وگذار در تابستان را به توریست‌ها نمی‌دهد. البته اگر به دنبال سفر ارزان به هرمز هستید تابستان بهترین فرصت است. در این فصل خبری از مسافرها نیست و همه چیز از اجاره اقامتگاه در هرمز تا بلیط هواپیما و کرایه سه چرخه در هرمز برایتان ارزان تمام می‌شود. برای رزرو بلیط جزیره هرمز و برنامه ریزی آسانتر می توانید اقدام از تور جزیره هرمز برای سفر راحت و آسان استفاده کنید.

هرمز، نقطه ای برای سکون!

سفر به جزیره هرمز چیزی بیشتر از تماشا کردن جاذبه های گردشگری آن است. سفر کردن می‌تواند درست شبیه به پوست انداختن باشد. یک سفر خوب این قابلیت را دارد که شما را به فرد دیگری تبدیل کند، جزیره هرمز طبیعت منحصربه‌فردی دارد و این به شما اجازه می‌دهد زمانی را به خلوت کردن با خودتان بگذرانید. آن هم در نقطه‌ای که از همه چیز دور می‌شوید، نقطه‌ای که با همه جهان تفاوت دارد و آرامش عجیبی در آن نهفته است. اگر این شانس را داشتید که به جزیره هرمز سفر کنید، شاید بد نباشد به جای سفرهای پر از جنب‌وجوش این بار سفر را در آرامش و به شکل دیگری تجربه کنید، مطمئن باشید با دیدی متفاوت نسبت به زمان ورودتان از جزیره خداحافظی می‌کنید.

سوالات متداول درباره سفر به جزیره هرمز

طریقه رفتن به جزیره هرمز با ماشین شخصی چگونه است؟

سفر به جزیره هرمز با ماشین انتخاب مناسبی نیست. اما اگر به هر دلیلی می خواهید با ماشین شخصی‌تان به این جزیره بروید، باید به بندر پل رفته و از آنجا به کمک شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت به سمت جزیره هرمز حرکت کنید.

آیا جزیره هرمز هتل دارد؟

در حال حاضر امکان رزرو اقامتگاه بومگردی هرمز وجود دارد. می‌توانید اقامتگاه های دنج هرمز و بوم هرمزی هرمز را در سایت فلای‌تودی رزرو کنید.

آیا امکان غواصی در آب های هرمز وجود دارد؟

بله؛ سواحل جزیره هرمز شنی هستند و امکان غواصی در هرمز وجود دارد. البته برای اطلاعات بیشتر درابره غواصی در هرمز می توانید با مدرسه غواصی هرمز تماس بگیرید یا به آن جا مراجعه کنید.

چرا خاک جزیره هرمز قرمز است؟

علت رنگ قرمز خاک هرمز وجود اکسید آهن در ترکیبات این خاک است. بیشتر این اکسید آهن در سنگ‌های مگنتیت، اولیژیست و هماتیت وجود دارد که در قسمت های مختلف جزیره هرمز وجود دارد.

آیا خاک هرمز خوراکی است؟

خیلی از مسافران در سفر به هرمز با این سوال مواجه می شوند که آیا می شود از خاک هرمز تغذیه کرد؟ یا حتی آن رامزه کرد؟
خاک هرمز خوراکی است اما نباید یک مشت از آن بردارید و بدون تصفیه کردن بخورید. مردم محلی این خاک را می شورند، سپس اجازه می دهند سنگ ریزه های داخل آب ته نشین شود و از آن برای تهیه ادویه و سس استفاده می کنند.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم؟

برای رفتن به جزیره هرمز می توانید یکی از مسیرهای زیر را انتخاب کنید:
مسیر اول جاده کویری یزد و سیرجان
مسیر دوم از شهرهای اصفهان، شیراز و جهرم
مسیر سوم از شهرهای غربی و جنوب غربی به سمت اصفهان، شهر بابک و سیرجان

چگونه به جزیره هرمز برویم؟

سفر زمینی با استفاده از اتوبوس، قطار، وسیله نقلیه شخصی بهترین گزینه ها برای سفر به جزیره هرمز است.

راه دسترسی به جزیره هرمز از قشم به چه صورت است؟

می‌توانید از شناورها، اتوبوس‌های دریایی یا لنج استفاده کنید که حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد. 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید