با داشتن راهنمای سفر به بندرلنگه، سفرتان به قدیمی‌ترین بندر و ساحلی‌ترین شهر در جنوب ایران، حسابی لذت‌بخش خواهد بود. چه کسی است که جنوب ایران را دیده باشد و شیفته زیبایی‌هایش نشده باشد؟ در میان بنادری که در جنوب به‌ چشم می‌خورند، بندر لنگه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این بندر قدیمی که از گذشته، میزبان بسیاری از تجار ثروتمند بوده، خزانه‌ای عجیب از شگفتی‌های طبیعی و تاریخی را در دل خود پنهان کرده است. ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی، می‌خواهیم با ارائه راهنمای سفر به بندرلنگه به شما نشان دهیم، سفر به این شهر زیبا و رویایی چه حال‌و‌هوایی دارد. آماده آشنایی با زبیایی‌های این شهر هستید؟

بندر لنگه کجاست؟

بندر لنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان است که مانند بندر گناوه در بوشهر به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد و تجارت شناخته می‌شود. این بندر را که با نام‌هایی مانند بندر مروارید یا عروس بنادر ایران می‌شناسند، درست در کرانه خلیج فارس قرار دارد. بندر لنگه مرکز شهری با همین نام است و از زیباترین بنادر جنوب ایران محسوب می‌شود.

سفر به بندرلنگه

فاصله بندرعباس تا بندرلنگه، حدود ۱۸۶ کیلومتر است. بنابراین، اگر وقت زیادی داشته باشید، می‌توانید به جاهای دیدنی بندرعباس جنوب هم سری بزنید. اگر هم پایتخت‌نشین هستید، باید بدانید که فاصله تهران تا بندرلنگه ۱۴۵۰ کیلومتر است. اگر علاقه‌مند به جنوب هستید و همین فاصله زیاد، مانع سفرتان می‌شود، با خرید بلیط هواپیما بندر لنگه موانع را از مقابل راهتان بردارید. اطمینان داشته باشید که جنوب ایران و بندر زیبای لنگه، ارزش پرداخت هرگونه زمان و هزینه‌ای را دارد!

برای اطلاع از دیگر جاهای دیدنی هرمزگان، مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله گردشگری فلای‌تودی مطالعه کنید.

آب و هوای بندر لنگه چگونه است؟

اولین موضوعی که قرار است در راهنمای سفر به بندرلنگه به آن بپردازیم، آب‌وهوای این منطقه است. جنوب را همه ما با هوای گرم و شرجی آن می‌شناسیم؛ بندر لنگه نیز از این قاعده مستثنی نیست. تابستان‌های این بندر آنقدر گرم و سوزناک است که اگر مسافر باشید، از شدت گرما احتمالا نمی‌توانید حتی از اتاق بیرون بروید!

حال به این گرمای طاقت‌فرسا، رطوبت نفس‌گیر هوا را هم اضافه کنید. برای محلی‌های این منطقه، تحمل این وضعیت راحت‌تر است؛ اما برای گردشگران که عادت به زندگی در چنین آب‌وهوایی را ندارند، قطعا نیمه بهار و تابستان، بدترین زمان سفر به بندر لنگه خواهد بود!

سفر به بندرلنگه در پاییز را هم چندان پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چراکه در این فصل  هم هنوز گرمی هوا در این بندر قابل لمس است. با این اوصاف، بهترین زمان سفر به بندرلنگه فصل زمستان خواهد بود. البته که در این فصل از سال هم با بارش‌های سنگین و ناگهانی در بندر لنگه حسابی غافلگیر خواهید شد. اما خیالتان راحت باشد؛ این بارش‌ها در کسری از ثانیه تمام می‌شوند. فقط یادتان باشد برای سفر به بندر لنگه در زمستان، چتر را فراموش نکنید.

با راه‌ های سفر به بندرلنگه آشنا شوید

در راهنمای سفر به بندرلنگه، راه‌های متعددی برای سفر به این بندر قدیمی تعریف شده‌اند که شما می‌توانید بسته به شرایطی که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، همراه ما باشید تا مروری بر راه‌های سفر به بندر لنگه داشته باشیم.

سفر به بندرلنگه 12

سفر به بندرلنگه با هواپیما

شاید راحت‌ترین و کم‌زحمت‌ترین روش برای سفر به بندر لنگه، سفر با هواپیماست. فاصله هوایی تهران تا بندرلنگه، معادل ۱۰۶۹ کیلومتر است که شما این مسافت را طی حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه تا یک ساعت و ۵۰ دقیقه طی خواهید کرد. از آنجایی که محدودیت پرواز از تهران تا بندر لنگه وجود دارد، برای خرید بلیط هواپیما، باید خیلی زود اقدام کنید.

سفر به بندرلنگه با اتوبوس

ارزان‌ترین، اما شاید خسته‌کننده‌ترین روش برای سفر به بندر لنگه اتوبوس است. بد نیست بدانید که اتوبوس تهران بندر لنگه به‌شکل مستقیم در پایانه‌های مسافربری تعریف نشده است. بنابراین، اگر از تهران قصد رفتن به بندر لنگه را دارید، باید ابتدا خود را به شیراز یا بندرعباس برسانید. سپس از آنجا راهی بندرلنگه شوید. البته بلیط بندر لنگه به تهران نیز برای بازگشت وجود ندارد. بنابراین در این مسیر هم باید با مراجعه به ترمینال بندر لنگه و خرید بلیط شیراز یا بندرعباس، بندر لنگه را به مقصد تهران ترک کنید.

راه های سفر به بندر لنگه

سفر به بندرلنگه با قطار

اگر می‌خواهید در سفر به بندر لنگه، کمتر هزینه کنید، اما در عین‌ حال، خستگی و کوفتگی سفر با اتوبوس را هم تجربه نکنید، قطار بهترین گزینه است. هزینه قطار در مقایسه با هواپیما بسیار کمتر است. اما در عوض، ساعات بیشتری را در راه خواهید بود. البته قابل ذکر است که بندر لنگه به هیچ خط ریلی متصل نیست. بنابراین در سفر به این بندر با قطار، باید ابتدا بلیط قطار بندرعباس را بخرید و پس از رسیدن به این بندر، با ماشین راهی بندر لنگه شوید. مدت‌زمان سفر به بندر لنگه از تهران با قطار، حدود ۱۹ ساعت است.

سفر به بندرلنگه با ماشین شخصی

آخرین راهی که برای سفر به بندر لنگه پیش‌روی شماست، سفر با خودروی شخصی خواهد بود. هزینه سفر به این روش، کاملا بستگی به این دارد که شما از چه شهری و از کدام مسیر راهی بندر لنگه می‌شوید. اگر اهل تهران باشید، باید خود را برای حدود ۱۶ ساعت رانندگی برای دیدن ساحل زیبای این بندر آماده کنید.

هزینه رفت و آمد در بندرلنگه چقدر است؟

در‌دسترس‌ترین راه برای جابه‌جایی و رفت‌وآمد در بندر لنگه، تاکسی‌های تلفنی هستند. این بندر فاقد سرویس‌های اینترنتی یا آنلاین است. بنابراین، برای رفتن به نقاط مختلف شهر، بهتر است شماره چند آژانس تلفنی را در جیب خود داشته باشید. هزینه رفت‌وآمد با تاکسی هم در بندر لنگه بسیار ارزان است.

هزینه سفر به بندر لنگه

هزینه اقامت در بندرلنگه چقدر است؟

از آنجایی که بندر لنگه یکی از قطب‌های مهم گردشگری در جنوب ایران است، برای رزرو هتل و اقامت در این بندر با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. همه نوع اقامتگاهی برای شما وجود دارند؛ از بهترین هتل‌‌ها و مهمانسراها که شبی خاطره‌انگیز را برای‌تان رقم می‌زنند تا اقامتگاه‌ بندر لنگه از نوع بومگردی‌ که به‌شکل خاصی، شما را با فرهنگ بومیان این منطقه آشنا می‌کند.

قیمت بومگردی در بندرلنگه در مقایسه با هتل‌های این بندر بسیار مناسب است. بااین‌حال، باید این را در نظر داشته باشید که اقامتگاه‌های بومگردی، امکانات هتل را ندارند و زندگی کاملا خودمانی، اما صمیمی را برای چند روز اقامت شما رقم می‌زنند.

در سفر به بندرلنگه می‌توانید انواع اقامتگاه یا هتل بندر لنگه با ارزانترین قیمت از فلای تودی رزرو کنید.

آشنایی با بهترین هتل های بندرلنگه

در راهنمای سفر به بندرلنگه، مهم‌ترین کاری که باید قبل از سفر انجام دهید، تعیین نوع هتل یا مهمانسرا برای اقامت‌ است. هتل دیپلمات از بهترین هتل های بندر لنگه است که می‌توانید چند روز اقامتتان در بندر را در آن سپری کنید. این هتل که از امکانات بسیار خوبی هم برخوردار است، در بلوار جانبازان قرار دارد. بعد از آن، مهمان‌پذیر گلستان و مهمان‌پذیر امیر هم گزینه‌های خوبی برای اقامت در بندر لنگه هستند.

رزرو هتل بندر لنگه

هزینه هتل در بندر لنگه هم بستگی به زمان اقامتتان و نوع اتاق انتخابی‌تان دارد. ما توصیه می‌کنیم اگر قیمت هتل در بندرلنگه برای‌تان اولویت ندارد، تجربه اقامت در هتل دیپلمات این بندر را از دست ندهید.

بهترین رستوران های بندرلنگه

در راهنمای سفر به بندرلنگه، لذت شکم‌گردی را نمی‌توان نادیده گرفت! اصلا یکی از بزرگ‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات ما ایرانی‌ها در سفر، رستوران‌گردی و امتحان کردن طعم لذیذ غذاهای محلی و جدید است. خوشبختانه بندر لنگه از این نظر، صاحب رستوران‌هایی به‌نام و مشهور است. در اکثر این رستوران‌ها، می‌توانید طعم جدید غذاهای محلی این منطقه را امتحان کنید.

بهترین رستوران های بندرلنگه

از غذاهای بسیار لذیذ محلی بندر لنگه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلیه ماهی؛
  • ماهی برشته؛
  • گوبولی گوشت؛
  • هواری ماهی؛
  • گوبولی مرغ؛
  • چمچمو؛
  • شوربا؛
  • مجبوس؛
  • هریسه.

اگر از هزینه غذا در بندر لنگه هم بپرسید، باید بگوییم این کاملا بستگی به بودجه و ذائقه شما دارد. در حالت کلی، هزینه غذا در بندر لنگه در مقایسه با سایر شهرهای جنوبی کمی مناسب‌تر است. در ادامه، نگاهی به بهترین‌ رستوران‌های بندر لنگه همراه با آدرس هر کدام خواهیم داشت:

  • رستوران سلطانی: بندر لنگه، کوی بحرینی، بلوار انقلاب، خیابان پاسداران.
  • رستوران بهونه: بندر لنگه، کوی لاری، بلوار انقلاب.
  • رستوران صدف: بندر لنگه، خیابان شهید چمران، در مجاورت با تنظیم موتور مهران.
  • شورما بیروت: بندر لنگه، کوی لاری، بلوار انقلاب.
  • رستوران مهمان‌پذیر گلستان: بندر لنگه، بلوار انقلاب، جنب مرکز خرید یاقوت.
  • پیتزا کلبه: بندر لنگه، بلوار امام حسین (ع)، در مجاورت با دانشگاه آزاد.
  • پیتزا سفیر: بندر لنگه، بلوار امام، نرسیده به جاده ساحلی.
  • فست‌فود لبنان: بندر لنگه، کوی خوری، بلوار انقلاب، خیابان پاسداران، خیابان شهرداری.

آشنایی با مراکز خرید بندرلنگه

یکی از ارکان مهم سفر که تقریبا هیچ‌ زمانی و تحت هیچ شرایطی از سوی مسافران کنار گذاشته نمی‌شود، خریدکردن است! اگر شما هم اهل این لذت بی‌انتها هستید، خوب است در راهنمای سفر به بندرلنگه با مراکز خرید مهم آن، آشنایی مختصری داشته باشید.

مراکز خرید بندرلنگه

ما در ادامه، فهرستی از بهترین این مراکز را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • مجتمع تجاری مروارید جنوب؛
  • مرکز خرید پردیس لنگه؛
  • مرکز خرید یاقوت؛
  • بازار مساح؛
  • بازار مساء؛ قدیمی‌ترین بازار بندر لنگه.

تفریحات بندرلنگه را می شناسید؟

بزرگ‌ترین تفریح در جنوب، به‌ویژه در بندر لنگه، نشستن در ساحل امن و زیبای این منطقه است. بدون شک، دیدن طلوع و غروب آفتاب در ساحل آرام جنوب، لذت و آرامشی عمیق را به دنبال دارد. بااین‌حال، تفریحات بندر لنگه تنها به ساحل‌گردی آن محدود نمی‌شوند.

تفریحات بندرلنگه

در سفر به این بندر زیبا، می‌توانید هیجان و لذت را در تفریحات بی‌نظیر زیر تجربه کنید:

  • ماهی‌گیری در دریا؛
  • لذت قایق‌سواری در دریا؛
  • غواصی‌کردن در سواحل بندر لنگه؛
  • بازدیدکردن از کارگاه بزرگ لنج‌سازی در بندر لنگه؛
  • تجربه تفریحات آبی و دریایی در این بندر مانند شاتل، جت‌اسکی، فلای‌بورد، کایاک، اسکی روی آب، پدل‌بورد، پاراسیلینگ، بنانا و ویک بورد.

سوغات بندر لنگه چه هستند؟

نمی‌شود به جنوب ایران سفر کرد و از آن با دست خالی بازگشت. سوغات و صنایع‌دستی این بخش از ایران، حقیقتا به فضای خانه‌های ما روح می‌بخشند. بنابراین، اگر برنامه سفر به شهر بندرلنگه را داشتید، خرید سوغات از زنان هنرمند این منطقه را در صدر اولویت‌های خود قرار دهید. در ادامه این بخش از راهنمای سفر به بندرلنگه به معرفی چند مورد از سوغات و صنایع‌دستی این بندر خواهیم پرداخت:

  • انواع ماهی و میگوی جنوب؛
  • خرما و مرکبات؛
  • محصولات حصیربافی؛
  • محصولات گلابتون‌بافی؛
  • محصولات خوس‌دوزی؛
  • محصولات زردوزی؛
  • برقع؛
  • محصولات سوزن‌دوزی.

با بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه آشنا شوید

بندر لنگه را همه با مروارید‌های درخشان آن می‌شناسند. دلیل آن هم سابقه دیرینه‌ای است که این بندر در صید مروارید دارد. اما در کنار این دستاورد بزرگ، نباید از تاریخ پرهیاهو و طبیعت بکر این منطقه که موجب خلق جاذبه‌های چشم‌نواز و مبهوت‌کننده شده است، غافل بود.

با سرمای زمستان فاصله زیادی نداریم؛ اگر می‌خواهید دو فصل سرد و سوزناک سال را هم با هوای خوش بهاری سپری کنید، دست بجنبانید. نگران نابلدی راه هم نباشید. ما در ادامه این راهنمای سفر به بندرلنگه، سیر تا پیاز دیدنی‌های این شهر را برای‌تان روایت خواهیم کرد.

بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه

بیابان سایه خوش

یکی از جاهای گردشگری که در سفر به شهر بندرلنگه می‌توانید از آن دیدن کنید، بیابان سایه‌خوش است. فریب اسم گول‌زننده این جاذبه را نخورید؛ در این منطقه به دلیل همسایگی با ساحل دریا و نزدیکی آن به نخلستان‌های زیاد، از خشکی بیابان و گرمای آزار‌دهنده هوا هیچ ‌خبری نیست!

  • آدرس: استان هرمزگان، در فاصله ۵۵ کیلومتری بندر لنگه و ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر.
بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه

عمارت فکری

در بخش معرفی جاذبه‌ها در راهنمای سفر به بندرلنگه، نوبت به عمارت فکری می‌رسد. این خانه تاریخی با معماری تحسین‌برانگیز و خیره‌کننده‌ای که دارد، تمام گردشگران را مجذوب خود می‌کند. در هر نقطه از بندر لنگه که ایستاده باشید، می‌توانید بادگیرهای بلند این عمارت باشکوه را ببینید. عمارت فکری یادگاری از دوران قاجار است و درست نزدیک ساحل در محله معروف رودباری‌ها قرار دارد. 

  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، میدان فرمانداری، بلوار شهید چمران.
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب.
  • هزینه ورودی: رایگان.
بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه

قلعه شیخ سلطان

قلعه شیخ سلطان که نام دیگر آن را قله مغویه می‌دانند، اثری تاریخی با معماری کاملا متفاوت و مبهوت‌کننده است. ۲ حیاط اندرونی و بیرونی، برج دیده‌بانی استوانه‎‌ای، ۲ بادگیر، حمام سنتی و چندین اتاق، بخش‌های تشکیل‌دهنده این قلعه هستند. در یکی از این اتاق‌ها که برخی آن را به اتاق دختر شیخ سلطان المرزوقی نسبت می‌دهند، نمایشی بی‌نظیر از هنرنمایی‌های نقاش روسی، همه گردشگران را غافلگیر می‌کند.

  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، بندر مغویه.

بندر کنگ

نمی‌شود راهنمای سفر به بندرلنگه را نوشت و در آن از زیبایی‌های بندر کنگ حرفی نزد! این بندر که شهری زیبا و تاریخی است، درست در ۵ کیلومتری بندر لنگه قرار دارد. شهرت بندر کنگ بیشتر به دلیل خانه‌های سفیدرنگ سانتورینی آن است. در این بندر، ۲ اقامتگاه بومگردی تحت عنوان خانه یوسفی و خانه یونسی هم وجود دارد که منجر به افزایش جذابیت‌های بصری آن شده‌اند.

بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه
  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، شهر بندری کنگ.

قلعه لشتان

شما می‌توانید تاریخ پرهیاهو و طوفانی بندر لنگه را در قلعه لشتان آن جست‌وجو کنید. این قلعه که در میان محلی‌ها با عنوان قلعو بیشتر شناخته می‌شود، در ارتفاعات صخره‌ای شاهین قو واقع شده است. روایت‌ها در مورد تاریخ این قلعه گوناگون است. برخی آن را به دوره هخامنشیان نسبت می‌دهند و گروهی معتقدند این قلعه، حاصل حضور پرتغالی‌ها در جنوب کشور است.

  • آدرس: استان هرمزگان، در فاصله ۶ کیلومتری شهر بندر لنگه.

کلوت های دشت لشتان

از دیگر جاذبه‌های طبیعی که در سفر به بندرلنگه در انتظار شماست، باید به کلوت‌های دشت لشتان اشاره کرد. دشت لشتان طبیعت بکر و دیدنی است که در تلاقی با حوادث تاریخی، چهره‌ای کاملا منحصربه‌فرد پیدا کرده است. عمده جذابیت بصری این منطقه به دلیل کلوت‌های آن با شکل‌‌وشمایلی عجیب و دیدنی است.

بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه
  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، دشت لشتان.

مسجد افغان

مسجد افغان از دیگر مناطق تاریخی مهمی است که در راهنمای سفر به بندرلنگه به آن خواهیم پرداخت. این مسجد با سقف چوبی و پنجره‌های مشبک، اثری کاملا تاریخی متعلق به دوره افشاریه است. البته که در معماری این بنای عرفانی، می‌توانید رگه‌هایی از هنر معماری دوران صفویه را هم کاملا مشاهده کنید. به این مسجد قدیمی افغان می‌گویند؛ چراکه سازنده آن، بازمانده‌ای از افغان‌های بستک به‌نام حاج عبدالله افغان بوده است.

بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه
  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، خیابان انقلاب.

موزه مردم شناسی

در راهنمای سفر به بندرلنگه، بازدید از هنر، اندیشه، فرهنگ و تاریخ اهالی این شهر را فراموش نکنید. موزه مردم‌شناسی بندر کنگ، بهترین جایی است که می‌توانید در آن، ضمن مرور تاریخ پرفرازونشیب جنوب، با هنر و فرهنگ این مردم نیز بیشتر آشنا شوید.

  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، بندر کنگ.

تنگه باغویه شیبکوه

جوشیدن چشمه از دل یک سنگ، موجب خلق یکی دیگر از دیدنی‌های بندر لنگه، یعنی تنگه باغویه شده است. این تنگه در نوار ساحلی شیبکوه قرار دارد. در این نوار ساحلی، می‌توانید تلاقی زیبای کوه‌های زاگرس با ساحل خلیج همیشه فارس را تماشا کنید. یکی از مناظر اعجاب‌انگیز در تنگه باغویه، وجود صخره‌هایی با شمایل متفاوت است که در اثر فرسایش سنگ‌ها به وجود آمده‌اند و نمایی خاص به این منطقه می‌بخشند.

بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه
  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، روستای باغویه.

پناهگاه حیات‌ وحش جزیره شیدور

یکی از جاهای دیدنی هرمزگان که در این قسمت از راهنمای سفر به بندرلنگه می‌خواهیم از آن نام ببریم، جزیره شیدور است. بدون داشتن مجوز اداره محیط‌زیست، نمی‌توانید وارد این جزیره شوید. دلیل این موضوع هم اهمیت بین‌المللی جزیره شیدور به‌عنوان مهم‌ترین زیستگاه لاک‌پشت دریایی است. زیباترین منظره‌ای که باعث جذب گردشگران و گردشگران ایرانی و خارجی به این جزیره شده است، تماشای سر از تخم‌درآوردن لاک‌پشت‌های دریایی است!

  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، در فاصله ۱٫۵ کیلومتری جزیره لاوان.

بندر چارک

از دیگر جاهای دیدنی هرمزگان که می‌تواند شما را از بندر لنگه به کیش برساند، بندر چارک است. این بندر دارای ۱۵ شناور لندینگ کرافت و ۹ شناور مسافربری برای انتقال افراد به جزیره کیش است. اگر برنامه سفر به شهر بندرلنگه را داشتید، با رفتن به بندر چارک، خودتان را از زیبایی‌های جزیره کیش هم بی‌بهره نگذارید.

بندر چارک
  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، بندر چارک.

دریا دولت

سومین برکه بزرگ ایران، در جنوب و در قلب هرمزگان قرار دارد. این برکه یا آب‌انبار، آنقدر وسیع است که به آن دریا دولت می‌گویند. قطر این برکه طویل حدود ۲۸ متر و عمق آن ۱۴ متر است. در سفر به بندرلنگه، حتما از این جاذبه طبیعی دیدن کنید.

دریا دولت بندرلنگه
  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، بندر کنگ.

مسجد ملک بن عباس

یکی از جاذبه‌هایی که در سفر به شهر بندرلنگه پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید کنید، مسجد ملک‌بن عباس است. این مسجد حاصل معماری با دو سبک هندی و ایرانی است. قدمت این بنای تاریخی به دوره تیموری‌ها می‌رسد؛ اما در زمان قاجار و صفویه نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفته است.

  • آدرس: استان هرمزگان، بندر لنگه، مسجد ملک‌بن عباس.

گمبرون

در نقطه پایانی راهنمای سفر به بندر لنگه، نمی‌توان از دیدنی‌های گمبرون گذشت. احتمالا می‌پرسید گمبرون کجاست؟ گمبرون نام قدیم مرکز فعلی استان هرمزگان، یعنی شهر زیبای بندرعباس است. پیشنهاد می‌کنیم در مسیر بازگشتتان از بندر لنگه، گشت‌وگذار در خیابان‌های بندرعباس را هم تجربه کنید. باور کنید خاطره این گردش، برای همیشه گوشه ذهنتان باقی خواهد ماند.

سفر به بندر لنگه؛ بندر مروارید ایران

از زیباترین جزایر جنوب ایران تا بنادر پر رفت و آمد، سفر به این خطه از کشورمان همیشه بهترین تجربه است. انگار صفا و گرمای وجودی اهالی این سرزمین در هوای این شهر نیز معلق است. شاید اصلا دلیل گیرابودن جنوب هم همین باشد! این را تنها کسانی متوجه می‌شوند که دست‌کم یکبار به جنوب سفر کرده باشند.

اگر شما تابه‌حال جنوب را از نزدیک ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سفر به این منطقه جذاب را از استان هرمزگان و از بندر زیبای لنگه آغاز کنید. نگران سختی راه یا طولانی‌بودن مسیر هم نباشید. این راهنمای سفر به بندرلنگه، شما را از اولین تا آخرین قدم همراهی خواهد کرد. تجربه شما چیست؟ آیا به بندر لنگه سفر کرده‌اید؟ چه چیزی در این سفر برای‌تان جذاب بود و چه تجربه‌هایی دارید؟ آن‌ها را در بخش نظرات، برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره سفر به بندر لنگه

بندر لنگه در کدام استان قرار دارد؟

بندر لنگه از بنادر استان هرمزگان است که با بندرعباس ۱۸۶ کیلومتر فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به بندر لنگه چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به بندر لنگه، اواخر پاییز و زمستان است.

فاصله تهران تا بندر لنگه چقدر است؟

تهران تا بندر لنگه ۱۴۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

از طریق چه روش‌هایی می‌توان به بندر لنگه سفر کرد؟

۳ روش برای سفر به شهر بندرلنگه وجود دارند؛ هواپیما، قطار و اتوبوس.

بهترین هتل‌های بندر لنگه کدام است؟

بهترین هتل در بندر لنگه، هتل دیپلمات است. بعد از آن نیز چند مهمانسرا و  اقامتگاه بومگردی برای اقامت مسافران وجود دارند.

بهترین رستوران‌های بندر لنگه کدام است؟

از بهترین رستوران‌های بندر لنگه می‌توان به رستوران سلطانی، صدف و بهونه اشاره کرد.

بهترین جاهای دیدنی بندر لنگه کدام است؟

بیابان سایه خوش، عمارت فکری، قلعه شیخ سلطان، بندر کنگ، قلعه لشتان، کلوت‌های دشت لشتان و تنگه باغویه شیبکوه.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید