بعد از خیره شدن به لنج‌های صیادی، فرو کردن پاها در شن‌های داغ و تماشای لباس‌های رنگی زن‌های بندری، فقط و فقط صدای یک ماهی‌فروش کافی است! صدایی که از لب اسکله با بوق کشتی‌ها قاطی می‌شود و شما دلتان تنها یک چیز می‌خواهد: ماهی جنوب! هرکجای جنوب ایران که سرتان را برگردانید یک جای دیدنی است، اما اگر بعد از آب تنی، قدم زدن بین نخل‌ها و نفس کشیدن هوای نم دارد بندر، به فکر گشت‌وگذار در شهر افتادید، بهتر است جاهای دیدنی بندرعباس را از دست ندهید. اگر فرصت کم و شوق زیادی برای ماجراجویی در جنوب ایران دارید، این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی مخصوص شماست.

معرفی جاذبه‌های طبیعی بندرعباس

به جنوب ایران که می‌روید، طبیعت شما را مسحور می‌کند. جنوب کشورمان فقط محدود به جاهای دیدنی قشم و جاذبه های کیش نیست، به هر نقطه‌ای که سر بزنید زیبایی منحصر به فردی را خواهید یافت که کمتر مشابه آن را در دیگر مناطق کشور خواهید دید. بندرعباس، شهر بندری و زیبای ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه با معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی بندرعباس بیشتر آشنا شوید.

کوه‌های گنو

اگر در یکی از صبح‌های سرد زمستانی خودتان را به کوه‌های آهکی گنو برسانید، عجیب‌ترین منظره زندگی‌تان را می‌بینید. یک کوه آتش‌فشان که از پایین بخار می‌کند! اگر نزدیک‌تر شوید متوجه می‌شوید که این بخار به دلیل چشمه‌های آب گرم پای کوه ایجاد می‌شود. در واقع این بخار آب گرم است که به تن سرد کوه و مه زمستانی می‌خورد و فضای وهم آلود عجیبی را به وجود می‌آورد. منظره‌ای که شاید تا چند لحظه نتوانید از خیره ماندن به آن دست نگه دارید.

معرفی جاذبه‌های طبیعی بندرعباس

قله گنو یکی از بلندترین قله های بندرعباس که در منطقه جادویی گنو قرار دارد. منطقه‌ای محافظت شده که پوشش گیاهی عجیبی دارد. پر سیاوش، سرخس، بومادران و ده‌ها  گونه گیاهی دیگر که هیچ کجا جز گنو پیدا نمی‌شود. کافی است کمی در این منطقه قدم بزنید تا متوجه این پوشش عجیب بشوید.

در این منطقه، ممکن است پامچال صخره ای ببینید، با خزنده‌های عجیب روبرو شوید یا چیزهایی را تماشا کنید که پیش از شما کسی به چشم ندیده است. طبیعت بکر گنو برای هرکسی یک تجربه منحصربه‌فرد دارد. اگر شما هم مثل خیلی از گردشگران مشتاق پیدا کردن جاهای دیدنی بندرعباس در زمستان هستید، به‌هیچ‌وجه کوه‌های گنو را از دست ندهید.

آدرس کوه‌های گنو بندر عباس روی نقشه گوگل:

چشمه گنو

چشمه گنو هم از دیگر جاهای دیدنی بندرعباس است. یک دره آهکی و سفید که از بالا مثل یک دره برفی به نظر می‌رسد، دره برفی که از آن بخار بلند می‌شود. اگر کنجکاو شوید و مسیر بخار آب را به سمت پایین دره دنبال کنید، یکی از زیباترین چشمه‌های ایران، یعنی چشمه گنو را می‌بینید.  چشمه گنو معروف ترین چشمه آب گرم بندرعباس است. چشمه‌ای که دو سمت آن را تا جایی که چشم کار می‌کند کوه‌های بلندی آهکی گرفته‌اند. تصویری خیالی و اسرارآمیز که در کمتر منطقه‌ای می‌شود شبیه به آن را دید.

جاذبه‌های طبیعی بندرعباس

البته اگر کمی اطراف کوه گنو بگردید چشمه‌های بکری مثل انارون، تنگ باغ، کهنو، چاهو، پشتنگ، هوبیر، پشت بنگرو، رمر، سرچربه، پرکوه، مردو و خرگو را هم پیدا می‌کنید. آب چشمه‌های آب گرم بندرعباس بی رنگ و شفاف ولی شور است.

به اعتقاد مردم محلی مقدار زیاد نمک این آب تاثیر مثبتی بر دستگاه گوارش دارد. خیلی از مردم معتقدند که شنا کردن در چشمه‌های آب گرم گنو باعث باز شدن رگ‌ها می‌شود. از این گذشته املاحی که در این چشمه‌های طبیعی وجود دارد برای درمان بیماری‌های تنفسی، پوستی و رماتیسم هم مناسب است.

بعد از آب تنی و تماشای منظره حیرت‌انگیز چشمه‌ها، حالا وقت دور شدن از کوه و رفتن به نخلستان است. کمی دورتر از چشمه گنو یک نخلستان ۵۰۰ سال قرار دارد. نخلستانی که درختانش سال‌هاست از آب همین چشمه‌ها سیراب می‌شوند.

اگر عاشق عکاسی هستید قبل از رسیدن به نخلستان از آسیاب‌های آبی گنو دیدن کنید. این آسیاب‌ها را سال پیش بومی‌ها منطقه گنو ساخته‌اند و حالا یکی از بهترین سوژه‌ها برای عکاسی هستند. اگر منتظر خنک شدن هوا برای رفتن به بندر هستید، حتما چشمه گنو را در فهرست جاهای دیدنی بندرعباس در پاییز  قرار بدهید.  

آدرس چشمه گنو بندر عباس روی نقشه گوگل:

غار خرسین

غار خرسین بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس است. همین که پایتان را توی غار بگذارید، حس می‌کنید وارد عصر یخبندان شده‌اید. قندیل‌های آویزان برفی، آبشار نمک و چشمه‌های شور که از زیر پایتان می‌گذرد. احتمالا چندبار پلک می‌زنید تا مطمئن شوید که بیدار هستید. البته بخشی از این حس بخاطر آرامش عجیب غار نمک است.

اگر برای یک ماجراجویی آماده هستید، رو به جلو حرکت کنید. شما درون یک غار واقعی و بکر هستید، ممکن است گاهی مجبور باشید کمی خم شوید، گاهی راه باریک می‌شود و گاهی از دیدن شکل‌های عجیبی که قندیل‌های نمکی ساخته‌اند تعجب می‌کنید یا چند دقیقه خیره می‌مانید. از همه عجیب‌تر اینکه در وسط غار ناگهان به یک آبشار ۱۲ متری می‌رسید که قطعا از دیدن آن شوکه خواهید شد.

بهترین جاذبه‌های طبیعی بندرعباس

برای رسیدن به انتهای غار باید یک ساعت غارنوردی کنید. اما اصلا نگران نباشید، شما آن‌قدر منظره‌های عجیب می‌بینید که اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. در ضمن هنگام راه رفتن در غار بهتر است مراقب قدم‌هایتان باشید، چرا که محیط کوه و غار از سنگ‌های نمکی تشکیل شده و راه رفتن روی آن‌ها حتما باید آرام و با احتیاط باشد.

حالا می‌توانید از غار بیرون بیایید و به کوهی که درون آن بودید نگاهی بیندازید. گنبدی نمکی که نوک آن پر از بادام کوهی است و اطرافش را بافت سفید و نمکی پوشانده است. غار خرسین از جذاب ترین جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می‌رود که هرگز نباید از دستش بدهید. بدون شک غار خرسین یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندرعباس در پاییز است، پس حتما برای بازدید از این غار برنامه ریزی کنید.

آدرس غار خرسین بندرعباس روی نقشه گوگل:

آبشار تزرج

اگر دوست داشته باشید در فصل تابستان از گرمای بندر و شرجی دریا فرار کنید، کافی است ۱۷۵ متر از سمت شمال بندرعباس به سمت روستای حاجی آباد حرکت کنید. قطعا یکی از جاهای دیدنی بندرعباس را خواهید دید. منظره درختان، پوشش گیاهی سبز و صدای آبشار درست مثل یک رودخانه خنک وسط بیابان سرذوقتان می‌آورد.

جاهای طبیعی بندرعباس

ترکیب آبشار و نخل تصویر عجیبی است که در کمتر نقطه‌ای از دنیا می‌توانید ببینید. در روزهای آفتابی بازتاب نور به آبشار و درخت‌های نخل تصویری شبیه نقاشی‌های خیالی درست می‌کند. آبشار تزرج در همه فصل‌ها زیبا و دیدنی است. اما با توجه به گرمای هوای بندرعباس اگر به دنبال جاهای دیدنی بندرعباس در بهار و تابستان هستید، آبشار تزرج را از دست ندهید.

آدرس آبشار تزرج بندرعباس روی نقشه گوگل:

دره داماش

تماشای غروب خلیج فارس همیشه لذت‌بخش است، اما تماشای غروب از بالای یکی از زیباترین دره‌های ایران حس‌وحال دیگری دارد. دره داماش یکی از بکرترین دره‌های جنوب محسوب می‌شود. دیواره‌های این دره شکل عجیبی دارد، تصویری که هرکسی را مشتاق دره‌نوردی می‌کند. البته چیزی که داماش را به یک دره منحصربه فرد تبدیل می‌کند فقط شکل جالب کوه‌ها نیست. رودخانه‌ای که از میان این دره می‌گذرد، پس از عبور از پیچ‌وخم‌های این دره اسرارآمیز به دریای خلیج فارس می‌ریزد.

بهترین جاهای طبیعی بندرعباس

اگر دوست دارید در وسط زمستان حس دره‌نوردی در بهار را داشته باشید، حتما باید یک بار دره داماش را از نزدیک تجربه کنید. این دره یکی از مقاصد محبوب طبیعت گردها در بندرعباس است. اگر عاشق لذت بردن از طبیعت بکر، سکوت و کمی هیجان هستید، داماش باید گزینه اول در میان تمام جاهای دیدنی بندرعباس در زمستان باشد.  پس اگر برنامه بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس در زمستان را دارید، حتما سرلیست برنامه های خود را بازدید از دره داماش قرار دهید.

آدرس دره داماش روی نقشه گوگل:

معرفی جاذبه‌های تاریخی بندرعباس

از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد بندرعباس که بگذریم، مرگز استان هرمزگان جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز دارد که در ادامه درباره آنها بیشتر خواهیم دانست.

معبد هندوها

در میان آثار تاریخی بندرعباس معبد هندوها جلوه‌ای خیره کننده دارد. پس اگر بوی حنا و تصویر زن‌های بندری را کنار معبد هندوها بندرعباس بگذارید و چشمانتان را ببندید، برای چند لحظه احساس می‌کنید در دهلی نو هستید. معبد هندوها شکل جالبی دارد، درست انگار که دستی این معبد را از وسط هند بلند کرده و وسط یکی از قدیمی‌ترین خیابان های بندر عباس گذاشته است.

جاذبه‌های تاریخی بندرعباس

حتی اگر به تاریخ یا دیدن بناهای قدیمی علاقه نداشته باشید، معبد هندوها حتما برایتان جالب خواهد بود. این معبد را بیشتر از ۱۰۰ پیش تاجرهای هندی که در بندر عباس زندگی می‌کردند، ساخته‌اند. تماشای نقاشی‌های دیواری هندی که خدایان و بت‌هایشان را نشان می‌دهد، لمس کردن ستون‌هایی که هندوها دور آن زیارت و طواف می‌کردند و تماشای معماری متفاوت آن‌ها، تجربه عجیبی است. حسی که در کمتر ساختمان تاریخی می‌توانید شبیه آن را تجربه کنید. معبد هندوها از مهم‌ ترین جاهای دیدنی بندرعباس است و اگر روزی به بندرعباس رفتید پیشنهاد می‌کنیم آن را در فهرست جاهای دیدنی بندرعباس قرار دهید.

آدرس معبد هندوها بندرعباس روی نقشه گوگل:

حمام گله‌ داری

یک حمام که دیوارهایش پر از سنگ‌های اسفنجی دریاست و زمینش با آجر فرش پوشیده است. شاید در نگاه اول این حمام عجیب فقط یک ساختمان قدیمی باشد. اما اگر بیشتر به آن نگاه کنید می‌توانید صدای دلاک‌ها، خنده‌های مردم و حال‌وهوای زمان قاجاریه را حس کنید. اگر سرتان را بالا بگیرید، متوجه روزنه‌های نوری می‌شوید که از سقف حمام نور را به داخل می‌دهند. بازتاب نور روی آجرفرش‌ها و دیوارهای گچی منحنی، فضای زیبایی را در این حمام به وجود آورده است.

اگر از دیدن موزه‌ها و کاخ‌ها خسته شدید و دلتان یک جای دیدنی قدیمی اما با حال‌وهوای خودمانی می‌خواهد، حمام گله داری حتما سرذوق‌تان می آورد. نوستالژی بودن این حمام آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس تبدیل کرده است.

جاهای تاریخی بندرعباس

یک ساختمان چوبی هشت گوشه که گنبد مخروطی شکل دارد! ظاهر این ساختمان هرکسی را به یاد یک مرد اروپایی قدیمی می‌اندازد. احتمالا صفویان هم همین نظر را داشتند و اصلا به همین دلیل اسم این عمارت را عمارت کلاه فرنگی گذاشته‌اند. اگر گذارتان به این شهر افتاد، حتما حمام گله داری را در فهرست جاهای دیدنی بندرعباس قرار دهید.

آدرس حمامه گله داری بندرعباس روی نقشه گوگل:

عمارت کلاه فرنگی

این عمارت در قدیم گمرگ بندرعباس بوده و پادشاهان صفوی از آن برای تجارت داخلی و خارجی استفاده می‌کردند. عمارت کلاه فرنگی دو حیاط خیلی بزرگ و تعداد زیادی آب انبار داشته است. در حال حاضر این عمارت با ساختمان چوبی و کلاه مخروطی عجیب خود معروف شده و به دلیل معماری صفوی و حیاط سرسبز به یکی از جاهای دیدنی و توریستی بندرعباس تبدیل شده است.

البته نباید فراموش کرد که زمانی نه چندان دور نبض تجارت بندرعباس و شاید قسمت بزرگی از ایران را همین عمارت دست داشته است. عمارت کلاه فرنگی یکی از جاهای دیدنی بندرعباس محسوب می‌شود که شما را به گذشته این شهر روانه می‌کند.

دیدنی های بندرعباس

آدرس عمارت کلاه فرنگی روی نقشه گوگل:

قلعه فین

اگر یک ساعت از بندرعباس به سمت شمال بروید، با یک قلعه ۷۰۰ ساله مواجه می‌شوید، قلعه‌ای که یکی از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. یک قلعه با معماری اسرارآمیز که نه روی زمین بلکه نوک یک تپه بلند ساخته شده است. فقط باید کمی با دقت به آن نگاه کنید تا  متوجه شوید که قلعه فین احتمالا یک ساختمان نظامی بوده است.

بهترین دیدنی های بندرعباس

در این قلعه سربازها از بالای آن تمام شهر را می‌دیدند، در زمان حمله‌های جنگی داخل آن پناه می‌گرفتند و شاید در آن مهمات جنگی پنهان می‌کردند. با توجه به دور بودن از فضای شهری، تماشای قلعه فین و طبیعت ساکت اطراف، شبیه قدم زدن در گذشته‌های دور است. اگر از ماجراجویی و گشت‌وگذار در ساختمان‌های عجیب و قدیمی لذت می‌برید، حتما قلعه فین را در فهرست مکان‌های دیدنی استان هرمزگان و جاهای دیدنی بندرعباس قرار بدهید.

آدرس قلعه فین بندرعباس روی نقشه گوگل:

حمام گپ

حمام خوب، حمامی است که گرم و بخار گرفته باشد! بندری‌ها هم در همین فکر بودند که حمام گپ را در دل زمین ساختند! البته امروز گرمی و رطوبت گذشته را ندارد، اما دیدنش به اندازه گذشته جذاب است.

بندری‌ها اگر بخواهند از بزرگ بودن چیزی حرف بزنند، از کلمه گپ استفاده می‌کنند. حمام گپ در واقع بزرگ ترین و قدیمی ترین حمام بندرعباس است. اگر ۱۰۰ سال پیش یا حتی پیش‌تر در بندرعباس زندگی می‌کردید، حتما گذرتان به آن‌جا می‌افتاد.

قدیمی ترین حمام بندرعباس

قدم زدن در بین اتاقک‌های ساروجی این حمام و نفس کشیدن بوی دیوارهای سیمانی مرطوب، حس جالبی دارد. اگر از دیدن معماری های متفاوت تاریخی لذت می‌برید، حمام گپ یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس و مناطق دیدنی استان هرمزگان برای بازدید است.

آدرس حمام گپ بندرعباس روی نقشه گوگل:

آب انبارهای برکه باران

چه چیزی جذاب‌تر از دیدن برکه‌هایی است که سال‌ها پیش برای جمع کردن آب باران درست شده‌اند، آن هم در گرم‌ترین نقطه ایران! آب انبارهای برکه باران در زمان صفویه برای ذخیره آب ساخته شده‌اند و معماری جالبی دارند. دیوارهای این آب انبارها از مرجان، ساروج و سنگ‌های رودخانه ساخته شده و سقفشان گنبدی شکل است.

آب انبارهای برکه باران

آب انبارهای برکه باران در قسمت‌های مختلف موزه خلیج فارس هستند و با یک گشت کوتاه می‌توانید آن‌ها را ببینید. اگر به دنبال بازدید از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس هستید، این آب انبارها را از قلم نیندازید.

آدرس آب انبارهای برکه باران بندر عباس روی نقشه گوگل:

محله باستانی سورو

کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ، خانه‌های کاه‌گلی و نخل‌هایی که از دیوار کوتاه خانه‌ها بیرون زده است، این شاید کلی‌ترین چشم انداز محله سورو باشد. از هرکدام از خانه های محله سورو  تا دریا فقط چند دقیقه راه است. کمتر از ۱۰۰ سال پیش زن‌ها جلوی در همین خانه‌ها می‌نشستند و منتظر برگشتن لنج‌های صیادی از دریا می‌شدند. اگرچه محله سورو بندرعباس حالا دقیقا این حال‌وهوا را ندارد، اما اگر بخواهید بافت تاریخی بندرعباس را از نزدیک ببینید، بهترین نقطه محله سورو است.

محله باستانی سورو

کشف مجموعه سکه‌های قدیمی مربوط به زمان حکومت ملوک هرمز نشان می‌دهد که قدمت این محله خیلی بیشتر از یک یا حتی چند قرن است. اگر دوست داشته باشید سفری در طول زمان و به گذشته‌های دور جنوب داشته باشید حتما باید از این مکان دیدن کنید. البته دوربین عکاسی را فراموش نکنید. تلاقی خانه‌های قدیمی، ساختمان‌های متروکه و ساحل آبی دریا، سوژه خوبی برای عکاسی است.

اگر اهل شبگردی هستید و می‌خواهید جاهای دیدنی بندرعباس در شب را ببینید، پارک سورو یکی از جاهای دیدنی بندر عباس در شب است. جایی که می‌توانید از نور چراغ‌های ساحلی، ماهیگیری و دراز کشیدن در شن‌ها لذت ببرید.

آدرس محله باستانی سورو بندرعباس روی نقشه گوگل:

پل لاتیدان

پل لاتیدان قصه عجیبی دارد، حتی اگر یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس نباشد. این پلی سنگی یکی از طولانی ترین پل های ایران است و تا جایی که چشم کار می‌کند کشیده شده است. پل لاتیدان را شاه عباس صفوی سال‌ها پیش برای بیرون انداختن پرتغالی‌ها از ایران ساخت. بعد از آن پل لاتیدان به محلی برای عبور کاروان‌های تجاری تبدیل شد.

 پل لاتیدان از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس

این پل دوره های تاریخی و ماجراهای زیادی را از سر گذرانده است. شاید پل لاتیدان یک جاذبه تفریحی نباشد، اما بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است.

آدرس پل لاتیدان روی نقشه گوگل:

معرفی بازارهای سنتی بندرعباس

از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بندرعباس که بگذریم، سفر به جنوب کشور بدون خرید کردن تکمیل نمی‌شود. قدم زدن در میان بازارهای قدیمی و خرید انواع سوغاتی بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت سفرتان خواهد بود.

بازار قدیم بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس تنها نقطه‌ای است که می‌شود تمام رنگ‌های جهان را دید. این بازار امروزه به یکی از جاهای دیدنی بندرعباس تبدیل شده است. بازار قدیم شبیه یک نقاشی متحرک از زندگی جنوبی‌هاست. زن‌های جنوبی با برقعه و چادرهای رنگی، صنایع دستی محلی، صدای بلند فروشنده‌ها با لهجه بندری و حال و هوای عجیب این بازار، این نقطه را به یکی از جاهای دیدنی و توریستی بندرعباس تبدیل کرده است.

بازار قدیم بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس آنقدر جذاب و دیدنی است که با وجود سیتی سنترها و مراکز خرید بندرعباس هنوز هم شلوغ و سرزنده است. از این گذشته اگر به دنبال خرید اجناس ارزان، دسته دوم یا محلی هستید، باید بازار قدیم بندرعباس را در فهرست جاهای دیدنی بندرعباس در عید قرار بدهید.

 آدرس بازار قدیم بندرعباس روی نقشه گوگل:

بازار ماهی‌ فروش های بندرعباس

ورودی بازار ماهی ‌فروشان شبیه تکه‌ای از دریاست که به ساحل آمده است. سبدهای حصیری پر از ماهی و ماهی‌فروش‌هایی که با لهجه جنوبی اسم ماهی‌ها را داد می‌زنند، بعضی‌ها مشغول تمیز کردن ماهی هستند و بعضی بار میگو را خالی می‌کنند. همه چیز بوی دریا می‌دهد و اگر عاشق ماهی باشید نمی‌توانید بدون خرید کردن از این بازار بیرون بیایید. ماهی‌هایی که بهترین غذاهای بندرعباس از آنها تهیه می‌شود.

بازار ماهی‌ فروش های بندرعباس

بازار ماهی فروش‌های بندرعباس بزرگ ترین بازار ماهی ایران و از جاهای دیدنی بندرعباس است و تقریبا هر ماهی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. البته اگر به دنبال ماهی ارزان تر هستید، یک راه مخفی هم وجود دارد. بعد از غروب می‌توانید نزدیک به ۵۰۰ متر از بازار به سمت جاده ساحلی بروید و ماهی را از ماهیگیرانی که تازه از دریا برگشتند بخرید.

اگر  دوست دارید جاهایی دیدنی بندرعباس در شب را تجربه کنید، تماشای بساط ماهیگیرها کنار دریا حتما سر ذوقتان می‌آورد. دیدن این صحنه ها، تصاویر جاهای دیدنی بندرعباس را برای شما با حال و هوای اهالی بندر تداعی می کند.

آدرس بازار ماهی فروش های بندرعباس روی نقشه گوگل:

بازار لاری‌ها و اوزی‌ها

زن‌های بندری لباس‌های رنگی و شلوارهای سوزن‌دوزی‌شده را از کجا می‌خرند؟ این همه رنگ، حنا، سورمه و وسایل زیبای حصیری از کجا آمده است؟ برای پیدا کردن تمام این‌ها فقط باید سری به بازار لاری ها و اوزی ها بزنید. این بازار یکی از بازارهای سنتی بندرعباس است.

بازار لاری‌ها و اوزی‌ها

بازار لاری‌ها و اوزی‌ها خیلی به هم نزدیک هستند و بافت یکسانی دارند. اگر به دنبال خرید اجناس محلی و مخصوص بندرعباس هستید بازدید از بازار لاری‌ها و اوزی‌ها را به عنوان یکی از مناطق دیدنی استان هرمزگان از دست ندهید.

آدرس بازار لاری‌ها و اوزی‌ها بندرعباس روی نقشه گوگل:

استان هرمزگان، گنجی که باید به آن سر زد!

واقعیت این است که جاهای دیدنی بندرعباس، سفر به کیش یا قشم خلاصه نمی‌شود. جزایر خلیج فارس اگر بکرترین و جادویی ترین نقاط جهان نباشند، دست کمی از آن‌ها ندارند. اگر عاشق سفر کردن، ماجراجویی یا تجربه های منحصربه فرد هستید، همین حالا کوله تان را بردارید و به جای تجربه های همیشگی به جاهای ناشناخته پا بگذارید. شاید خیلی از نقاط ایران این پتانسیل را نداشته باشند اما سفر به جنوب و دیدن جاهای دیدنی و تفریحی بندرعباس، سفری برای کشف زیبایی‌های تازه است. شاید بد نباشد این بار که تصمیم به سفر گرفتید به جای مقاصد همیشگی یک بلیط هواپیما بخرید و با رزرو هتل مقرون به صرفه راهی بندرعباس شوید. مطمئن باشید تجربه سفر به جنوب این بار برایتان باورنکردنی خواهد بود!

شما کدام جاذبه بندرعباس را به خوانندگان ما پیشنهاد می‌دهید؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس در پاییز کجاست؟

فصل پاییز فصل خوبی برای بازدید از طبیعت بندرعباس است. اگر قصد دارید در پاییز به بندرعباس سفر کنید، رفتن به دره داماش، کوه های گنو، آبشاز تزرج و غار خرسین را فراموش نکنید.

بهترین جاهای دیدنی بندرعباس کجاست؟

بندرعباس جاهای دیدنی زیادی دارد، اما اگر فرصت زیادی ندارید، رفتن به ساحل دریا، بازدید از معبد هندوها، محله باستانی سورو و گشت‌وگذار در بازارهای سنتی بندرعباس را در اولویت قرار دهید.

بهترین ساحل بندر عباس کجاست؟

پارک ساحلی سورو و پارک ساحلی غدیر از پرطرفدارترین ساحل های بندرعباس هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید