سفر به بندرعباس، اولین قدم برای تجربه فضای بکر و گرم جنوب است. بندرعباس یکی از مهم ترین شهرهای جنوبی ایران است و نقطه اتصال بسیاری از جزایر خلیج فارس با سایر بخش های کشور به حساب می‌آید. اما سفر به بندر عباس، هزینه های این سفر، نحوه رفتن از بندر به جزایر خلیخ فارس و حتی راه هایی که برای رسیدن به این بندر تجاری وجود دارد، هرکدام نیاز به اطلاعاتی دارند که در این راهنمای سفر به بندر عباس قصد داریم به طور کامل شرح بدهیم. اگر قصد دارید به جنوب سفر کنید، این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی را از دست ندهید.

معرفی شهر بندرعباس

شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان و یکی از بزرگترین شهرهای جنوب ایران است. این شهر در حاشیه دریای خلیج فارس قرار دارد. بندرعباس از چند جهت شهر مهمی به حساب می آید. این شهر بزرگترین بندر کانتینری ایران را در خود جای داده و یکی از مهم‌ترین نقاط تجاری و گمرکی کشور محسوب می‌شود. از سمتی بندرعباس نقطه اتصالی برای رسیدن به سایر جزایر خلیج فارس است.

جالب است بدانید بندرعباس پیش از دوران صفوی بندر گمبرون نام داشت. پس از پیروزی شاه عباس صفوی مقابل پرتغالی‌ها و بیرون انداختن آن‌ها، به مناسب پیروزی اسم این بندر را به افتخار شاه عباس صفوی بندرعباس گذاشتند. بندرعباس از شمال به ارتفاعات و کوهستان و از جنوب به دریای خلیج فارس می‌رسد. فاصله این شهر جنوبی تا پایتخت کشور ۱۲۸۷ کیلومتر است.

معرفی شهر بندرعباس

 

kish island بهترین فصل سفر به جنوب ایران

جاهای دیدنی بندرعباس

شاید فکر کنید، بندرعباس غیر از خرید و تجارت چه جای دیدنی می‌تواند داشته باشد؟ بندرعباس شهری است که تاریخ و طبیعت را یک جا دارد. شهری که از سفر به آن و تماشای زیبایی‌هایش شگفت‌زده خواهید شد. در ادامه با برخی از بهترین جاذبه های گردشگری بندرعباس بیشتر آشنا شوید تا بندرعباس گردی را به بهترین نحو انجام دهید.

کوه های گنو

قله گنو یکی از بلندترین قله های بندرعباس است و در منطقه حفاظت شده گنو قرار دارد. این منطقه به دلیل چشمه های آب گرمش مشهور است و طبیعت بکری دارد. اگر به دنبال جاهای دیدنی بندرعباس در زمستان هستید، منطقه حفاظت شده و چشمه گنو را از دست ندهید.

جاهای دیدنی بندرعباس

غار خرسین

غار خرسین یکی از زیباترین غارهای نمکی ایران است. اطراف این غار از درختان بادام کوهی پر شده و روی آن را بافت سفید و نمکی پوشانده است. زیبای غار خرسین بندرعباس به دلیل قندیل‌های برفی، آبشار نمک و چشمه‌های شوری است که در کف غار جاری شده‌اند.

معبد هندوها

معبد هندوها بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط تاجرانی هندی که در بندرعباس زندگی می‌کردند، ساخته شده است. دیوارهای این معبد با تصاویر جذابی نقاشی شده و منظره جالبی دارد. این معبد یکی از مشهورترین دیدنی های بندرعباس است. برای آشنایی با معبد هندوها بندرعباس باید بگوییم، این معبد که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، در زمان حکومت محمد حسن‌خان سعد‌الملک برای هندی‌هایی که بین سال های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ شمسی در این شهر به کارهای تجاری مشغول بودند، ساخته شد.

معبد هندوها

اب انبارهای برکه باران

آب انبارهای برکه باران در زمان صفویه و برای ذخیره آب باران ساخته شده‌اند. دیوار این آب انبارها از مرجان، ساروج و سنگ‌های رودخانه ساخته شده است و سقف گنبدی شکل دارد. آب انبارهای برکه باران امروز در قسمتی از موزه خلیج فارس بندرعباس قرار دارند. اگر به دنبال بازدید از قدیمی ترین مناطق دیدنی استان هرمزگان هستید، آب انبار های بندرعباس را در فهرست جاهای دیدنی بندرعباس از قلم نیندازید.

محله باستانی سورو

محله باستانی سورو درست در کنار ساحل خلیج فارس قرار گرفته است. اگر به گردش در بافت تاریخی بندرعباس علاقه دارید، محله باستانی سورو بهترین گزینه برای بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس است. کشف مجموعه سکه های قدیمی مربوط به زمان پادشاه ملوک هرمز نشان می‌دهد که قدمت محله سورو بیش از چند قرن است.

بازار قدیم بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس یکی از معدود بازارهایی به شمار می ‌رود که هنوز بافت سنتی و جنوبی خود را حفظ کرده است. اگر به دنبال خرید صنایع دستی محلی، اجناس دسته دوم یا ارزان و همچنین گشت و گذار در بافت محلی شهر بندرعباس هستید، بازار قدیم بندر عباس را دوست خواهید داشت. این بازار بیشتر از آنکه جنبه تجاری داشته باشد یکی از دیدنی های بندرعباس است.

بازار قدیم بندرعباس

بهترین زمان سفر به بندرعباس

بندرعباس یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران است. شهری که تابستان‌های به شدت گرم و زمستان و پاییز مطبوعی دارد. اگر برای مقاصد توریستی قصد سفر به بندرعباس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اوایل آبان تا اوایل اسفند را انتخاب کنید. آب و هوای بندرعباس در پاییز و زمستان خنک است و این باعث شده که این بازه بهترین فصل سفر به بندرعباس باشد. هوای بندرعباس از نیمه‌های اسفند رو به گرما می‌گذارد و در تابستان گرما به اوج خود می‌رسد. اگر قصد سفر به بندرعباس برای تفریح و گشت‌وگذار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان فصل تابستان و اواخر بهار را انتخاب نکنید.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

البته اگر به دنبال ارزانترین زمان سفر به بندرعباس هستید، فصل تابستان بهترین گزینه است. در این فصل بندرعباس و تمام جزیره های اطراف کاملا خلوت هستند و هزینه هتل و بلیط هواپیما بندرعباس به شدت کاهش پیدا می‌کند. البته باید گرمای شدید، طاقت فرسا و به طور کلی آب و هوای بندرعباس در تابستان را در نظر بگیرید. طبق راهنمای سفر ارزان به بندرعباس بهترین فصل سفر به جنوب اواخر بهار تا اوایل پاییز است.

تفریحات بندرعباس

بندرعباس یکی از بزرگ ترین شهرهای ساحلی ایران است. به همین دلیل اگر بخواهیم به تفریحات بندرعباس اشاره کنیم شاید مهم‌ترین گزینه‌ها تفریحات آبی و سواحل این شهر باشد. در این بخش از راهنمای سفر به بندرعباس قصد داریم معروف ترین تفریحات بندرعباس را بررسی کنیم.

تفریحات بندرعباس

تفریحات آبی بندرعباس

جت اسکی، شاتل سواری، بنانا سواری و حتی کرایه شناورهای تندرو در بندر عباس جزو تفریحات رایج آبی در این شهر است. البته نباید پاراسل و غواصی در آب های بندرعباس را فراموش کنید. اگر به دنبال آرامش هستید، به جای تفریحات هیجان انگیر بندرعباس بهتر است پلاژهای بندرعباس را امتحان کنید. جایی که می‌توانید در ساحل دراز بکشید و آفتاب بگیرید یا از آب تنی در دریا لذت برید.

پارک های بندرعباس

یکی از بهترین تفریحات بندرعباس یا هر شهر ساحلی دیگری قدم زدن، پیک نیک و وقت گذراندن در کنار ساحل محسوب می‌شود. بندرعباس دو پارک ساحلی بسیار زیبا دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از دریا است. پارک سورو یکی از زیباترین پارک های ساحلی بندرعباس محسوب می شود که در محله باستانی سورو قرار گرفته است. با سر زدن به این پارک ساحلی علاوه‌بر لذت بردن از ساحل می‌توانید در بافت تاریخی بندرعباس نیز قدم بزنید. یکی دیگر از پارک های ساحلی بندرعباس، پارک ساحلی غدیر نام دارد. این پارک هم در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و بهترین نقطه برای قدم زدن در ساحل به خصوص در شب های بندرعباس به شمار می‌رود.

پارک های بندرعباس

مراکز خرید بندرعباس

بندرعباس، همواره به عنوان دروازه تجارت ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته شده است. این شهر بندری، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، به واسطه مراکز خرید متنوع و پر رونق خود، به مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به خرید تبدیل شده است. این شهر، برای هر سلیقه‌ای، گزینه‌ای برای خرید دارد. از بازارهای سنتی و پر شور و هیاهو با عطر و بوی ادویه‌ها و صنایع دستی، تا مجتمع‌های تجاری مدرن و لوکس با برندهای روز دنیا، همگی در این شهر بندری به چشم می‌خورند. در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین مراکز خرید بندرعباس را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید زیتون بندرعباس: این مجتمع نسبت به خیلی از مراکز خرید بندرعباس قیمت مناسب‌تری دارد و یکی از بهترین نقاط بندرعباس برای خرید پوشاک و کیف و کفش با کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه است.

مراکز خرید بندرعباس

مجتمع تجاری ستاره جنوب بندرعباس: این مجتمع یکی از لوکس ترین مراکز خرید بندرعباس است. ستاره جنوب بیش از آن‌که یک مرکز خرید باشد، یک مجتمع تفریحی محسوب می‌شود. این مجتمع بهترین رستوران بندرعباس و یک شهربازی مجهز، سالن بیلیارد، بولینگ و سینما نیز دارد.

سیتی‌سنتر بندرعباس: سیتی سنتر یکی از بزرگترین مراکز خرید بندرعباس به شمار می‌رود که از نظر دسته‌بندی کالاها تنوع فوق‌العاده‌ای دارد. این مجموعه نزدیک به ۵۰۰ فروشگاه مختلف دارد و در ۳ طبقه ساخته شده است.

مجتمع تجاری رویال: مجتمع رویال دو شعبه بزرگ در بندرعباس دارد و جزو مراکز خرید مجلل این شهر به حساب می‌آید. مراکز خرید رویال بندرعباس تقریبا بهترین و لوکس ترین مراکز خرید این شهر هستند. اگر به دنبال خرید اجناس مارک یا یک سوغاتی خاص و گران‌بها هستید سر زدن به این مراکز خرید بندرعباس را از دست ندهید.

مجتمع تجاری ستاره شهر بندرعباس: این مجتمع تجاری همان‌طور که از نامش پیدا است، یکی از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید بندرعباس است. ستاره بندرعباس هم ظاهر لوکسی دارد و هم مجموعه‌ای از متفاوت‌ترین محصولات را می‌توانید در آن پیدا کنید. اگر به دنبال بهترین سینماهای بندرعباس هستید، می‌توانید به سینمایی که در طبقه سوم این مجتمع تجاری قرار دارد، بروید و قبل از آن نیز فودکورد این مرکز خرید یک وعده غذای خوشمزه بخرید.

مجتمع تجاری ستاره شهر بندرعباس

رستوران های بندرعباس

بندرعباس یکی از بهترین نقاط ایران برای امتحان کردن غذاهای دریایی با ادویه‌های تند و تیز جنوبی است. از قلیه‌ ماهی و حواری میگو گرفته تا انواع ماهی سرخ شده و کبابی، اما شناخت بهترین رستوران های بندرعباس به شما کمک می‌کند تا این غذاهای محلی جنوبی را با بهترین کیفیت و مزه امتحان کنید. در این بخش از راهنمای سفر به بندرعباس قصد داریم بهترین رستوران های بندرعباس را به شما معرفی کنیم.

رستوران بادگیران

رستوران بادگیران یکی از قدیمی‌ترین رستوران های بندرعباس است. اگر می‌خواهید ماهی شیر یا قلیه میگو را برای اولین بار امتحان کنید، رستوران بادگیر بهترین رستوران برای تجربه غذاهای محلی بندرعباس به شمار می رود.

آدرس رستوران بادگیران: ابتدای جاده میناب، جنب بنیاد بتن

رستوران های بندرعباس

رستوران داریوش

رستوران داریوش یکی دیگر از رستوران های بندرعباس است که در آن می‌توانید از تازگی ماهی‌ها و میگوهای سرو شده مطمئن باشید. اما اگر به دنبال خوردن غذاهای ایرانی در بندرعباس مثل کباب و جوجه هستید، داریوش بهترین رستوارن بندرعباس برای میل کردن غذاهای سنتی محسوب می شود.

آدرس رستوران داریوش: این رستوران در بزرگراه شهید رجایی بندرعباس قرار دارد.

رستوران فانوس

رستوران فانوس به جز کیفیت بسیار خوب غذاها یک ویژگی منحصربه فرد هم دارد. این رستوران در کنار غذاهای دریایی و ایرانی محل مناسبی برای خوردن فست فود در بندرعباس است. علاوه براین فانوس را می توان جزو بهترین رستوران های بندرعباس با موسیقی زنده معرفی کرد.

آدرس رستوران فانوس: میدان ١٧ شهریور، روبه‌روی سیتی‌سنتر بندرعباس

رستوران ایتالیایی روژه

تخصص رستوران روژه همان‌طور که از نامش پیداست، سرو غذاهای ایتالیایی در بندرعباس است. این رستوران هم غذاهای دریایی را با کیفیت خوبی سرو می‌کند و هم بهترین نقطه برای امتحان کردن یک پاستای ایتالیایی محسوب می شود. البته اگر به غذاهای ایتالیایی یا ماکارونی و پاستا علاقه دارید، آقای ماکارونی بندر عباس هم گزینه مناسبی خواهد بود.

آدرس رستوران ایتالیایی روژه: رسالت شمالی، چهارراه پردیس، تقاطع طلوع

رستوران ایتالیایی روژه

رستوران سامکو

رستوران سامکو یکی از گران ترین رستوران های بندرعباس است. البته کیفیت بالای غذاهای این رستوران و فضا و محیطی که دارد در مقابل قیمتی که ارائه می‌دهد تقریبا منصفانه به نظر می رسد.

آدرس رستوران سامکو: بلوار امام حسین، الهیه جنوبی

رستوران سیب

این رستوران، یکی از بهترین رستوران های بندرعباس برای امتحان کردن غذاهای دریایی گریل شده است.

آدرس رستوران سیب: بندرعباس، خیابان برق

راهنمای سفر به بندرعباس از تهران

سفر به بندرعباس، فرصتی برای تجربه فرهنگ و تاریخ جنوب ایران است. گشت و گذار در سواحل خلیج فارس، بازدید از بازارهای سنتی و مدرن، و آشنایی با عمارت‌های تاریخی و موزه‌های دیدنی، این سفر را به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل خواهد کرد. مسافت زمینی تهران تا بندرعباس در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است؛ با این حال سالانه مسافران بسیاری به صورت زمینی از تهران به بندرعباس سفر می‌کنند.

راهنمای سفر به بندرعباس از تهران

برای سفر به بندر عباس با ماشین ۳ مسیر پیش رو دارید که هرکدام شهرهای مختلفی عبور می‌کنند. مسیر اول شامل شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد، سیرجان و بندرعباس است. مسیر دوم شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان، سیرجان، بندرعباس را شامل می‌شود و  در مسیر سوم از شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج و شیراز به بندرعباس می‌رسید. اگر فرصت کافی یا توان رانندگی طولانی مدت ندارید، می‌توانید با قطار یا هواپیما به این شهر بندری سفر کنید.

هزینه سفر به بندرعباس

هزینه های سفر به بندرعباس تا حد زیادی به سبک سفر شما و همچنین زمانی که برای سفر به  این شهر انتخاب کرده‌اید باز می‌گردد. با چه وسیله نقلیه‌ای می‌خواهید به بندر بروید؟ در کدام یک از هتل های بندرعباس می‌خواهید اقامت داشته باشید؟ هزینه های سفر به بندرعباس یا هر نقطه دیگری از جهان به شرایط و سلیقه شما بستگی دارد. در این بخش از راهنمای سفر به بندرعباس قصد داریم هزینه های سفر به بندرعباس را برای سلایق مختلف به شکل مختصر توضیح دهیم.

هزینه سفر به بندرعباس با هواپیما

راحت ترین راه برای سفر به بندرعباس خرید بلیط هواپیما بندرعباس است. فرودگاه بندرعباس به بسیاری از شهرهای ایران پرواز مستقیم دارد، البته تعداد پروازها متفاوت است. برای آشنایی با فرودگاه بندرعباس باید بدانید که این فرودگاه در قسمتی از بیمارستان شهید محمدی و در چهارراه پگاه قرار دارد. باید بگوییم که بعضی از شهرها روزانه چند پرواز و برخی دیگر در هفته چند پرواز دارند. برای خرید بلیط ارزان بندرعباس بهتر است سفرتان را به آخر بهار یا تابستان موکول کنید. در این بازه حجم سفرهای بندرعباس تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و قیمت بلیط هواپیما کمتر می‌شود.

هزینه سفر به بندرعباس با هواپیما

هزینه سفر به بندرعباس با قطار

یکی‌دیگر از راه‌ های سفر به بندرعباس، استفاده از قطار است. قطار بندرعباس به نسبت هواپیما قیمتی بسیار کمتری دارد و یکی از راه های ارزان سفر به جنوب است. البته در سفر به بندرعباس با قطار شما زمان خیلی بیشتری را نسبت به هواپیما در مسیر هستید، به‌خصوص اگر از مقاصد دوری مانند تهران قصد سفر به بندرعباس را داشته باشید. اگر می‌خواهید هزینه های سفربه بندرعباس را کاهش بدهید، قدم اول راهنمای سفر زمینی به بندرعباس انتخاب قطار به جای بلیط هواپیما بندرعباس است.

هزینه سفر به بندرعباس با قطار

نحوه خرید بلیط قطار تهران بندرعباس

فرآیند رزرو بلیط قطار بندرعباس در سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی بسیار ساده است. در فرم جستجوی بلیط قطار، مبدا، مقصد، تاریخ رفت و تاریخ برگشت (در صورتی که قصد خرید بلیط رفت و برگشت قطار را دارید)، تعداد مسافر را مشخص کرده و همچنین یکی از گزینه‌های مسافر عادی، ویژه برادران یا ویژه خواهران را انتخاب کنید. 
در صورتی که قصد خرید بلیط کوپه دربست را دارید، گزینه “کوپه دربست میخواهم” و در صورتی که به دنبال امکان حمل خودرو با قطار هستید، گزینه “حمل خودرو می خواهم” را انتخاب کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید. در کمتر از چند ثانیه تمام بلیط های قطار بندرعباس که در تاریخ انتخابی شما در دسترس هستند، نمایش داده می‌شود.

نحوه خرید بلیط قطار تهران بندرعباس

اطلاعات مربوط به قطارهای و ایستگاه‌ها را در این بخش مشاهده کنید و بعد از انتخاب بلیط موردنظر خود، وارد مرحله خرید بلیط قطار می‌شوید. در این مسیر شما از ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، خاتون آباد، سیرجان، تزرج، زادمحمود و فین عبور می‌کنید تا به بندرعباس برسید. در ادامه رزرو، ابتدا باید اطلاعات مسافران را ثبت کنید و در نهایت پرداخت هزینه بلیط را انجام دهید. با نهایی شدن مراحل خرید، بلیط قطار بندرعباس به آدرس ایمیلی که ثبت کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

هزینه سفر به بندرعباس با اتوبوس

سفر به بندرعباس با اتوبوس برای مسیرهای کوتاه بهترین و ارزان ترین گزینه است. اما اگر قصد دارید برای مسیرهای طولانی از اتوبوس استفاده کنید، علاوه‌بر هزینه بیشتر از قطار، باید ساعت‌ها راه پرپیچ‌وخم را تحمل کنید. اما به‌طورکلی قیمت بلیط اتوبوس بندرعباس هزینه زیادی ندارد و انتخاب بلیط اتوبوس می‌تواند هزینه های سفر به بندرعباس را تا حد زیادی کاهش دهد. البته بهتر است قبل از حرکت با توجه به مبدا خود راهنمای سفر زمینی به بندرعباس را مطالعه کنید.

هزینه اقامت در بندرعباس

قیمت رزرو هتل های بندرعباس تا حد زیادی به انتخاب شما باز می‌گردد، از هتل های پنج ستاره تا اجاره سوئیت در بندرعباس، شما ده‌ها حق انتخاب دارید. به‌طورکلی اگر هتل های لوکس را برای اقامت در بندر انتخاب کنید، باید انتظار قیمت بالایی را داشته باشید. اما اگر قصد دارید مقرون‌به‌صرفه سفر کنید، می‌توانید با انتخاب اقامتگاه ارزان در بندرعباس هزینه های سفرتان را کاهش بدهید. برای این کار کافی است سری به سایت فلای‌تودی بزنید. این سایت با داشتن متنوع ترین هتل ها در هر نقطه‌ای از ایران، کار شما را برای پیدا کردن هتل موردنظرتان آسان می‌کند.

هزینه اقامت در بندرعباس

هزینه غذا در بندرعباس

سفر به بندر عباس هر مسافری را ترغیب می‌کند تا غذاهای دریایی را امتحان کند. البته غذاهای دریایی معمولا ارزان نیستند و بهتر است در محاسبه هزینه های سفر به بندرعباس این موضوع را در نظر باشید. به‌طور کلی غذاهای محلی بندرعباس انواع مختلفی دارند و شما به راحتی می‌توانید هزینه غذا در بندرعباس را کنترل کنید.

هزینه حمل و نقل در بندرعباس

بندرعباس مترو ندارد و این موضوع ممکن است هر مسافری را درباره هزینه حمل و نقل در بندرعباس نگران کند. البته شما می‌توانید از سایر وسایل حمل و نقل عمومی در بندرعباس استفاده کنید. از سمتی هزینه تاکسی های شهری بندرعباس معمول زیاد نیست. علاوه بر قیمت بلیط شناورهای بندرعباس برای رفتن به جزیزه قشم و هرمز زیاد بالا نیست و شما به راحتی از بندرعباس به این جزایر سفر کنید.

هزینه حمل و نقل در بندرعباس

نحوه رفتن از بندرعباس به کیش

کیش یک جزیره است، این یعنی هیچ راه زمینی برای رسیدن به کیش وجود ندارد. برای رفتن از بندرعباس به کیش شما دو انتخاب دارید:

  1. با قطار یا ماشین شخصی به بندرعباس بروید و سپس سفر با کشتی از بندرعباس به کیش را تجربه کنید.
  2. با قطار یا ماشین شخصی به بندرعباس بروید و سپس سفر با خرید بلیط هواپیما بندرعباس کیش به این جزیره سفر کنید.
  3. اگر در مبدا شما، خرید بلیط پرواز مستقیم به کیش ممکن نیست، می توانید با خرید بلیط هواپیما بندر عباس ابتدا به این شهر بندری رفته و سپس با هواپیما به کیش بروید. خرید بلیط هواپیما، ساده ترین راه رفتن به کیش از بندرعباس است.
نحوه رفتن از بندرعباس به کیش

چطور از بندرعباس به قشم برویم؟

 جزیره قشم ۳۰ کیلومتر با ساحل بندرعباس فاصله دارد. برای رفتن از بندرعباس به قشم می‌توانید بلیط شناورهایی مانند لنج، اتوبوس دریایی و لندینگ کرافت را تهیه کنید. شناورها مسافت را در ۱ ساعت طی می‌کنند. بلیط را می‌توانید به صورت اینترنتی یا از اسکله خریداری کنید.

هتل های بندرعباس

شهر بندرعباس گزینه‌های زیادی برای اقامت دارد. اگر قصد داشته باشید اقامت ارزان در بندرعباس را تجربه کنید می‌توانید مسافرخانه ها یا هتل های دو ستاره بندرعباس را امتحان کنید. اگر طرفدار سفر لوکس هستید، می‌توانید بهترین هتل بندرعباس را از میان هتل های پنج ستاره و لوکس این شهر انتخاب کنید. در ادامه راهنمای سفر ارزان به بندرعباس قصد داریم چند مورد از هتل های خوب بندرعباس را با توجه به انواع سلیقه‌ها معرفی کنیم.

هتل هما بندرعباس

اگر قصد دارید در بهترین هتل بندرعباس اقامت داشته باشید، هتل هما انتخاب مناسبی است. هتل هما بندرعباس یکی از هتل های مجموعه هما است که در کنار ساحل خلیج فارس قرار دارد. این هتل پنج ستاره بندرعباس، هر آنچه که برای یک سفر لوکس به جنوب نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. با رزرو هتل هما بندرعباس از امکانات مانند استخر روباز، کافی‌شاپ ساحلی، رستوران کنار استخر، پارکینگ اختصاصی، آسانسور، اتاق کنفرانس، کافی نت، صندوق امانات، روم سرویس، خشکشویی، آرایشگاه، بانک، مرکز خرید و ساحل اختصاصی برخوردار خواهید شد.

چطور از بندرعباس به قشم برویم

هتل هما بندرعباس ۱۷۸ واحد اقامتی مختلف نظیر سوئیت و اتاق‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت دارد. بیشتر اتاق‌های این هتل داری منظره بی‌نظیری از ساحل خلیج فارس هستند. به‌طورکلی اگر به دنبال یک اقامت دلچسب در جنوب هستید، این هتل ساحلی بندرعباس گزینه مناسبی است.

هتل آتیلار ۱ بندرعباس

اگر از میان هتل های بندرعباس به دنبال یک هتل خوب با موقعیت جغرافیایی مناسب می‌گردید، هتل آتیلار بهترین انتخاب است. این هتل در مرکز شهر بندرعباس قرار گرفته و ۱۳ طبقه با ۹۸ واحد اقامتی دارد. این یعنی با اقامت در طبقات بالای این هتل می‌توانید نمای بی نظیری از شهر بندرعباس را مشاهده کنید. هتل آتیلار بندرعباس در سال ۱۳۸۴ ساخته شده و در سال ۱۳۹۴ بازسازی و بخش هایی به آن اضافه شد. از جمله امکاناتی که با رزرو هتل آتیلار ۱ بندرعباس می‌توانید از آنها بهره مند شوید می توان به رستوران، کافی‌شاپ، سالن تشریفات، سالن کنفرانس، تالار عروسی، بیلیارد، روم سرویس، پذیرش بیست‌وچهارساعته، خدمات تور و سالن همایش اشاره کرد.

هتل های بندرعباس

هتل آپادانا بندرعباس

هتل آپادانا بندرعباس در سال ۱۳۹۰ و در ۷ طبقه ساخته شده است. این هتل دو ستاره ۴۹ واحد اقامتی با امکانات مناسب دارد. اگر به دنبال هتل ارزان در بندرعباس هستید، رزرو هتل آپادانا را از دست ندهید. این هتل با توجه به کلاس اقامتی و قیمتی که دارد امکانات بسیار خوبی را به مهمان‌ها ارائه می‌دهد و جزو هتل های خوب بندرعباس از نظر مسافران است.

راهنمای سفر به بندرعباس | شهر لنج وماهی

شهر بندرعباس، یکی از بهترین نقاط جنوب برای سفر کردن است. با سفر به بندرعباس شما می‌توانید به راحتی از سایر جزایر جنوبی دیدن کنید. می‌توانید کوهستان و دریا را در کنار هم تجربه کنید و از سمتی با فرهنگ جنوب بیشتر آشنا شوید. علاوه‌براین بازارهای این شهر یکی از بهترین نقاط برای خرید اجناس با کیفیت و ارزان هستند. اقامت در بندر به شما فرصتی برای کشف جزایر بکر، خرید ارزان و لذت بردن از خلیج فارس را می‌دهد. اگر هنوز بندرعباس را از نزدیک ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا بلیط هواپیما بندرعباس یا رزرو هتل این شهر بندری را در فهرست برنامه‌های خود قرار بدهید.

آیا تابه‌حال به بندرعباس سفر کرده‌اید؟ نکات سفر به بندرعباس از نظر شما چیست؟ تجربه خود از سفر به بندرعباس را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به بندرعباس

از بندر عباس به کدام جزیره ها می توان سفر کرد؟

شما می توانید از بندرعباس به جزیره هرمز، قشم، هنگام، لارک و کیش بروید.

بهترین رستوران های بندرعباس کدامند؟

رستوران بادگیران، رستوران داریوش و رستوران آقای ماهی از بهترین رستوران های بندرعباس هستند.

بهترین زمان برای سفر به بندرعباس کدام است؟

از اوایل پاییز تا اوایل بهار می توانید به بندرعباس سفر کنید. اوایل پاییز و اوایل بهار هوا کمی گرمتر و قیمت ها ارزانتر است. درحالی که در ماه های دی و بهمن هوای جنوب بسیار مطبوع می شود و قیمت ها بالاتر می رود.

از تهران تا بندرعباس چند ساعت راه است؟

با ماشین حدود ۱۳ ساعت، با قطار حدود ۲۱ ساعت و با هواپیما یک ساعت و ۳۰دقیقه.

از بندرعباس چطور بریم قشم؟

با شناور دریایی یک ساعته به قشم می‌رسید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید