فرودگاه بندرعباس اولین نقطه فرود تمام کسانی است که برای دیدن بکرترین جزایر ایران به این شهر سفر می‌کنند. البته نباید مسافرت های تجاری و کاری را نادیده بگیرید. بندر عباس یک شهر صنعتی و یکی از بزرگ ترین بنادر ایران است. همین موضوع باعث شده فرودگاه بندرعباس حتی در اوج فصل گرما همچنان شلوغ باشد. این فرودگاه روزانه بیشتر از ۱۵۰ پرواز داخلی و خارجی دارد. چه قصد داشته باشید که از بندرعباس مستقیم به خلیج فارس بزنید و چه یک جلسه کاری مهم داشته باشید، شناخت فرودگاه بندرعباس، سفر به جنوب را برایتان آسان‌تر می‌کند. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم هرآنچه باید درباره فرودگاه بندرعباس بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

اطلاعات فرودگاه بندرعباس

چه بخواهید به بندرعباس سفر کنید و چه قصد داشته باشید از این شهر به مقصد دیگری بروید، به عنوان یک مسافر ممکن است به برخی از اطلاعات یا شماره های تماس نیاز پیدا کنید.

فرودگاه بندرعباس را بشناسید

در این بخش می‌توانید تمام اطلاعاتی که از فرودگاه بندرعباس نیاز دارید مشاهده کنید:

  • آدرس فرودگاه بندرعباس: فرودگاه بندرعباس در قسمتی از بیمارستان شهید محمدی و در چهارراه پگاه قرار دارد.
  • شماره تلفن فرودگاه بندرعباس : ۳۳۶۶۵۸۲۸ ، ۳۳۶۶۵۸۲۷
  • اطلاعات پرواز فرودگاه بندرعباس: ۱۹۹
  • نمابر فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۰۲
  • روابط عمومی فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۱۱ (داخلی ۲۰۶۴)
  • شماره تلفن اطلاعات پرواز بندرعباس: ۳۰ـ۳۳۶۱۱۰۲۰
  • مدیر ترمینال فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۴۰
  • امور اداری فرودگاه بندر عباس: ۳۳۶۱۱۰۳۳
  • امور مالی فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۳۴

آدرس فرودگاه بندرعباس روی نقشه گوگل

برنامه پروازهای فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس یک فرودگاه بین المللی است و روزانه پروازهای داخلی و خارجی زیادی از این فرودگاه انجام می‌شود. از آنجا که این بندر مقصد اولیه برای رفتن به بسیاری از جزایر خلیج فارس است، به نوعی فرودگاه مرکزی استان هرمزگان نیز به حساب می آید و برنامه پروازی گسترده‌ای دارد. در ادامه با مقاصد داخلی و خارجی که از فرودگاه بندرعباس امکان دسترسی دارند، بیشتر آشنا می شویم:

پروازهای خارجی فرودگاه بندرعباس

پروازهای خارجی فرودگاه بندرعباس درحال حاضر به این مقاصد انجام می‌شود:

  • کانادا
  • ترکیه
  • دبی
  • عراق
  • ارمنستان
  • آلمان
  • انگلستان
  • قطر

برای خرید ارزان ترین بلیط پروازهای خارجی فرودگاه بندرعباس، بهتر است بلیط پروازهای خارجی را از دو ماه قبل خریداری کنید. اگر بازه مشخصی برای سفر دارید بهتر است بلیط رفت و برگشت بخرید و سعی کنید در پیک سفر و فصل توریست ها به این مقاصد نروید.

فرودگاه بین المللی بندرعباس

پرواز های داخلی فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس به اکثر فرودگاه های کشور پرواز دارد. البته بعضی از مقاصد مثل تهران دارای چند پرواز در روز هستند. برای اطلاعات بیشتر از تاریخ دقیق پروازهای داخلی فرودگاه بندرعباس می‌توانید با شماره تماس فرودگاه بندرعباس تماس بگیرید.

قیمت پارکینگ فرودگاه بندرعباس

هزینه پارکینگ فرودگاه بندرعباس به عوامل مختلفی دارد. چند ساعت قصد دارید ماشینتان را در پارکینگ بگذارید؟ آیا سفری به مقصد خارجی دارید یا به یکی از شهرهای داخلی می روید؟ به‌طورکلی قیمت پارکینگ فرودگاه بندرعباس طبق این قوانین محاسبه می‌شود:

  1. تعرفه پارکینگ فرودگاه برای پروازهای خارجی با دوره‌های روزانه و شبانه اندازه‌گیری می‌شود. ساعت ۵ صبح تا ۹ شب دوره روزانه پارکینگ و از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح فردا دوره شبانه محسوب می شود.
  2. تعرفه دوره روزانه ۵ درصد نشست هواپیما و دوره شبانه ۱۰ درصد نشست هواپیما است. البته این تعرفه به پروازهای خارجی مربوط می شود.
  3. هزینه پارکینگ فرودگاه بندرعباس برای پروازهای داخلی ۲۳ درصد نسبت به تعرفه بین الملل محاسبه می شود.
فرودگاه بندرعباس را بشناسید

فاصله فرودگاه بندرعباس تا شهر بندرعباس

فرودگاه بندرعباس فاصله کمی تا مرکز شهر دارد و از این نظر جزو فرودگاه‌های نزدیک به شهر است. فاصله فرودگاه بندرعباس تا شهر ۵٫۸ کیلومتر است و اگر ترافیک نباشد شما می‌توانید با کمتر از ۱۰ دقیقه رانندگی از فرودگاه به مرکز شهر بندرعباس برسید.

فاصله فرودگاه بندرعباس تا اسکله حقانی

برای خیلی از مسافران بندر، فرودگاه بندرعباس تنها راهی برای رسیدن به این اسکله و حرکت به سمت جزایر خلیج فارس است. فاصله فرودگاه بندرعباس تا اسکله شهید حقانی فقط ۱۰ کیلومتر است و شما می‌توانید در فاصله زمانی کوتاهی از فرودگاه به اسکله برسید. البته توجه داشته باشید که ساعت حرکت شناورهای اسکله حقانی محدود است و اگر طبق برنامه به اسکله نرسید ممکن است مجبور شوید شب را در بندر عباس بمانید یا ساعت طولانی در اسکله منتظر شوید. برای اطلاع دقیق از ساعت حرکت شناورهای اسکله می‌توانید با شماره تماس اسکله حقانی تماس بگیرید.

شماره تلفن اسکله حقانی بندر عباس: ۳۱۱۱

آدرس اینستاگرام اسکله حقانی: haghani.port

فاصله فرودگاه بندرعباس تا اسکله حقانی

فاصله فرودگاه بندرعباس تا قشم

برای آنکه از بندرعباس به جزیره قشم بروید، تنها راه موجود استفاده از شناور است. اگر مقصد اصلی شما شهر قشم است، بهتر است به جای خرید بلیط هواپیما بندرعباس، بلیط هواپیما قشم را خریداری کنید. اما به هر صورت اگر می‌خواهید از فرودگاه بندرعباس به جزیره قشم بروید باید ابتدا خودتان را به اسکله حقانی برسانید. سپس می‌توانید با شناورهای قشم به سمت این جزیره حرکت کنید. فاصله بندرعباس تا قشم نزدیک به ۳۰ کیلومتر است و اگر در زمان مناسب به شناور برسید می توانید در کمتر از یک ساعت از راه دریایی و با کشتی از  بندر به جزیره قشم بروید.

فرودگاه بندرعباس

ترمینال های فرودگاه بندرعباس

چه بخواهید به بندرعباس سفر کنید و چه قصد داشته باشید از بندرعباس به مقصد دیگری بروید، نباید نگران فراموش کردن شماره ترمینال باشید. فرودگاه بندرعباس تنها ۲ ترمینال دارد. تمام پرواز های خارجی این فرودگاه از ترمینال ۱ و تمام پرواز های داخلی از ترمینال ۲ انجام می‌شود. علاوه بر این نیازی نیست نگران پیدا کردن آدرس ترمینال های فرودگاه بندرعباس باشید. به محض ورود به محوطه فرودگاه می توانید تابلو بزرگ ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال پرواز های خارجی را مشاهده کنید.

ترمینال های فرودگاه بندرعباس

امکانات فرودگاه بندرعباس

  1. فرودگاه بندرعباس مانند تمام فرودگاه‌های بین‌المللی دارای تاکسی سرویس شبانه‌روزی است.
  2. این فرودگاه محلی برای نگهداری اشیا گمشده دارد. اگر به هر دلیلی چمدان یا سایر وسایلتان را جا گذاشته یا در فرودگاه گم کنید می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.
  3. فرودگاه بندرعباس یک شعبه بانک ملی دارد که علاوه بر انجام کارهای بانکی می‌توانید عوارض خروج از کشور را هم در آن پرداخت کنید.
  4. شما می توانید در صورت تاخیر در پرواز یا انتظار در فرودگاه از کافی شاپ و رستوران فرودگاه بندرعباس استفاده کنید.
  5. اگر قصد دارید چند روزی را در بندرعباس سپری کنید و نیاز به وسلیه نقلیه دارید می‌توانید از امکان اجاره خودرو بدون راننده در فرودگاه استفاده کنید.
  6. اگر می خواهید برای بازه کوتاهی به سفر بروید و یا چند ساعت در فرودگاه منتظر باشید می توانید از پارکینگ فرودگاه بندرعباس استفاده کنید.
  7. در فرودگاه بندرعباس می‌توانید از میز خدمات الکترونیکی استفاده کنید. ترافیک هوایی، سامانه پذیرش مسافر، صدور مجوز تردد دستی از جمله مواردی است که میز خدمات الکترونیک این فرودگاه پوشش می‌دهد.
  8. در صورتی که شما یا همراهانتان در فرودگاه با مشکل جسمانی مواجه شوید، می‌توانید از اورژانس فرودگاه بندرعباس استفاده کنید.
امکانات فرودگاه بندرعباس

نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه بندرعباس

اگر برای سفر کاری به بندرعباس می‌روید، انتخاب نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه، بهترین گزینه است. شما می‌توانید در کمترین زمان از فرودگاه به هتل بروید، استراحت کنید و سپس به قرار کاریتان برسید. از سمتی برای برگشت و رفتن به فرودگاه نیز کمتر معطل می‌شوید. اگر از آن دسته افرادی هستید که دیر به قرار کاری یا فرودگاه می‌رسید، برای رزرو هتل های بندرعباس این گزینه ها را در نظر داشته باشید.

هتل آپارتمان سفید بندرعباس

هتل آپارتمان سفید نزدیک ترین هتل به فرودگاه بندرعباس است و شما می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه از این هتل به فرودگاه برسید. این هتل دوستاره در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است و ۲۵ واحد اقامتی دارد. هتل آپارتمان سفید بندرعباس هشت طبقه دارد و برای سفرهای فردی و خانوداگی مناسب است. شما می‌توانید در این هتل اتاق تک نفره تا سوئیت های خانوادگی را رزرو کنید.

هتل سفید بندرعباس یک هتل دوستاره است و با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، نسبت به سایر هتل های بندرعباس قیمت مناسبی دارد. علاوه بر این شما با نزدیکی به فرودگاه قسمتی از هزینه های رفت و آمدتان را هم کنترل می‌کنید. نکته جالب این است که هتل آپارتمان سفید به دلیل نزدیکی به فرودگاه گزینه اقامت ساعتی هم دارد. این یعنی شما می توانید اتاق هتل را فقط برای استراحت چند ساعته رزرو کنید. از سمتی فاصله هتل تا ساحل فقط ۵ کیلومتر است.

نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه بندرعباس

هتل آپادانا بندرعباس

هتل آپادانا بندرعباس یک هتل دوستاره است که ۴۹ واحد اقامتی دارد. این هتل هفت طبقه فقط ۱۴ دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد و انتخاب خوبی برای مسافرانی است که به دنبال هتل های نزدیک به فرودگاه بندرعباس هستند. اتاق‌های این هتل ظرفیت پذیرش یک تا پنج مهمان را دارند و از نظر خدمات و راحتی امتیاز خوبی دریافت کرده‌اند. اما علاوه بر نزدیکی به فرودگاه موقعیت جغرافیایی هتل آپادانا بندرعباس از نظر دسترسی به جاهای دیدنی هم بسیار مناسب است. این هتل در یکی از پرترددترین خیابان های بندرعباس قرار گرفته است و دسترسی خوبی به سیتی سنتر بندرعباس، معبد هندوها، عمارت کلاه فرنگی و حمام گله‌ داری دارد.

نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه بندرعباس

هتل هما بندرعباس

فاصله هتل هما تا فرودگاه بندرعباس ۱۷ دقیقه است، اما اگر دوست دارید علاوه بر نزدیکی به فرودگاه در یکی از لوکس ترین هتل های بندرعباس اقامت داشته باشید، هتل هما بهترین گزینه است. هتل هما بندرعباس یک هتل پنج ستاره با ۱۷۸ واحد اقامتی است. این هتل یکی از هتل های گروه هما است که در بیشتر نقاط ایران شعبه دارند.

هتل هما بندرعباس معماری جذابی دارد و نمای آن با الهام از فرهنگ بومی بندرعباس ساخته شده است. امکانات و خدمات هتل هما در مقایسه با سایر هتل های بندرعباس لوکس و ویژه هستند. این هتل یک استخر، یک سالن ورزشی و چند رستوران لوکس داشته و همچنین بعضی از اتاق های هتل هما بندرعباس، چشم انداز دریا دارند. علاوه بر فرودگاه، هتل هما در فاصله نزدیک بسیاری از جاذبه های گردشگری بندرعباس مثل اسکله، موزه‌ بندرعباس و معبد هندوها قرار دارد.

نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه بندرعباس

بندرعباس، سفر متفاوت به جنوب ایران

بندرعباس یکی از زیباترین بنادر ایران و از توریستی ترین مناطق کشور محسوب می‌شود. افراد با اهداف مختلف گردشگری، کاری و تجاری راهی این بندر می‌شوند. اگر تا به حال به منطقه جنوبی کشور نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سفر به بندرعباس را در فهرست سفرهای بعدی خود قرار دهید.

سوالات متداول درباره فرودگاه بندرعباس

از فرودگاه بندرعباس به چه شهرهایی پرواز وجود دارد؟

درحال‌حاضر شما می‌توانید از فرودگاه بندرعباس به شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، اصفهان، آبادان، کرمانشاه، اهواز، مشهد، چابهار، ساری، کیش سفر کنید.

چگونه از فرودگاه بندرعباس به جزیره هرمز برویم؟

برای رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس باید از فرودگاه به سمت اسکله حقانی بروید. سپس با خرید بلیط شناور و یک سفر دریایی کوتاه خودتان را به جزیره هرمز برسانید.

فاصله فرودگاه بندرعباس تا اسکله حقانی چقدر است؟

فاصله فرودگاه بندرعباس تا اسکله شهید حقانی ۱۰ کیلومتر است.

فاصله فرودگاه بندرعباس تا مرکز شهر چقدر است؟

فاصله فرودگاه بندرعباس تا مرکز شهر ۵.۸ کیلومتر است.

آیا پارکینگ فرودگاه بندرعباس رایگان است؟

استفاده از پارکینگ فرودگاه بندرعباس تا سه ساعت برای مسافران رایگان است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید