سفر به بندر گناوه، این بندر زیبا و اعجاب‌انگیز در جنوب ایران، جزو برنامه‌هایی است که حتما باید در لیست کارهایی باشد که قرار است انجام دهید. این بندر بیش از هر چیز، به‌ دلیل مراکز خرید عالی، خصوصا برای لوازم برقی و خانگی شناخته شده است؛ اما اصلا نمی‌توان زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های فراوان آن را نادیده گرفت.

بندر گناوه گنجینه‌ای در جنوب ایران است که هم می‌تواند عاشقان طبیعت و دریای شگفت‌انگیز جنوب و هم عاشقان خرید را راضی نگه دارد. اصلا نباید فرصت سفر به این مقصد دوست‌داشتنی را از دست داد. در همین راستا، ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، قصد داریم راهنمایی کامل برای سفر به بندر گناوه در اختیارتان بگذاریم تا هنگامی که کوله‌بار سفر خود را بستید، با دست پر راهی این بندر جذاب شوید.

بندر گناوه کجاست؟

مسلما اولین چیزی که برای سفر به بندر گناوه به آن نیاز دارید، اطلاعاتی درباره موقعیت مکانی این بندر است. بندر گناوه در استان بوشهر و در واقع، مابین بندر دیلم و بوشهر قرار گرفته است. فاصله این بندر از شمال بوشهر حدود ۱۶۰ کیلومتر است؛ بنابراین، اگر فرصت داشتید، می‌توانید سری هم به بوشهر بزنید و از سواحل زیبا و بکر آن و به‌طور کلی از جاهای دیدنی بوشهر لذت ببرید. جالب است بدانید که در قدیم از گناوه با نام‌های گنابا، گنفه، جنابه و جنابا هم یاد می‌شده است.

سفر به بندر گناوه بوشهر

از آنجایی که معمولا مسیر رسیدن به بندر گناوه از شهر زیبای شیراز می‌گذرد، بد نیست بدانید که فاصله شیراز تا گناوه حدود ۳۱۷ کیلومتر، یعنی ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه است. البته این کوتاه‌ترین مسیر شیراز- گناوه است و دو مسیر دیگر هم بین این دو شهر وجود دارند که کمی طولانی‌تر هستند.

موقعیت مکانی بندر گناوه روی نقشه

Map 1

آب و هوای بندر گناوه و بهترین زمان سفر

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام سفر باید به آن توجه کنید، آب‌وهوای مقصد مورد نظرتان است؛ چراکه انتخاب زمان نامناسب، می‌تواند طعم سفر را به کامتان تلخ کند. واضح است که بندر گناوه هم مثل تمام شهرهای جنوب ایران، آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد. شدت این گرما و رطوبت در فصل تابستان بیشتر هم می‌شود؛ به‌طوری که ممکن است برای افرادی غیر از محلی‌های آنجا، غیر قابل‌ تحمل باشد! پس قطعا فصل تابستان، زمان مناسبی برای سفر به بندر گناوه نیست.

آب و هوای بندر گناوه و بهترین زمان سفر

معمولا بهترین زمان برای سفر به بوشهر، بندر گناوه و سایر شهرهای جنوبی، فصل زمستان است؛ اما به‌طور کلی، از اواسط ماه آبان تا میانه‌های فرودین، آب‌وهوای مناسبی پیش روی شماست. البته حتما پیش از سفر، شرایط آب‌وهوایی را بررسی کنید تا با باران‌های شدید روبه‌رو نشوید. توجه به همین جزئیات، می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را از سفر برای‌تان رقم بزند.

معرفی راه های مختلف سفر به بندر گناوه

اولین چیزی که باید بدانید، این است که بندر گناوه فرودگاه و ایستگاه قطار ندارد. البته این بدان معنی نیست که امکان سفر هوایی یا سفر با قطار به این بندر وجود ندارد. شما می‌توانید از تمام راه‌های ممکن برای سفر به بندر زیبای گناوه استفاده کنید؛ فقط کافی‌ست که شرایط و بودجه خود را از قبل مشخص کرده باشید. در ادامه این راهنمای سفر به بندر گناوه، ما شما را با راه‌های مختلف سفر به این بندر توریستی و بی‌نظیر آشنا می‌کنیم.

سفر به بندر گناوه بوشهر

دسترسی به بندر گناوه با هواپیما

همان‌طور که گفتیم، بندر گناوه فرودگاهی ندارد. در واقع فرودگاه این بندر نزدیک ۵۰ سال است که دیگر فعالیتی نداشته است؛ بنابراین، شما نمی‌توانید به‌صورت مستقیم با هواپیما به بندر گناوه سفر کنید. برای سفر هوایی، شما باید بلیط بوشهر را تهیه کنید و وارد فرودگاه بوشهر شوید، سپس از آنجا می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت با تاکسی به بندر گناوه برسید.

درست است که مسیر سفرتان مستقیم نخواهد بود؛ اما اینگونه می‌توانید در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت به بندر گناوه برسید و بعد از ورود به فرودگاه بوشهر، سری هم به این شهر جذاب و پر از آرامش بزنید و خود را به یک بوشهر گردی دعوت کنید.

دسترسی به بندر گناوه با قطار

اگر تاکنون سفر با قطار را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این وسیله‌ نقلیه هم لذت‌های خاص خودش را دارد. مسلما زمان سفر به بندر گناوه بوشهر با قطار در مقایسه با هواپیما خیلی بیشتر است؛ اما خرید بلیط قطار هم هزینه کمتری دارد و هم می‌توانید یک کوپه دربست برای خودتان بگیرید و سفر راحتی را تجربه کنید.

بلیط قطار بندر گناوه

البته همان‌طور که گفتیم، بندر گناوه ایستگاه راه‌آهن ندارد و شما باید در نزدیک‌ترین ایستگاه به بندر گناوه از قطار پیاده شوید که در ماهشهر قرار دارد. بعد از آن، می‌توانید با تاکسی، خود را از ماهشهر به گناوه برسانید که حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. همچنین می توانید از امکانات حمل خودرو با قطار تا نزدیک ترین شهر به بندرگناوه نیز استفاده کنید.

دسترسی به بندر گناوه با اتوبوس

یکی دیگر از راه‌های دسترسی مستقیم از شهرهایی مثل شیراز، تهران و اصفهان به بندر گناوه، اتوبوس است. ممکن است این گزینه، هزینه کمتری داشته باشد؛ اما باید ساعات زیادی را جهت رسیدن به مقصد صرف کنید. اگر با این مورد مشکلی ندارید، پس سفر با اتوبوس را هم می‌توانید تجربه کنید.

دسترسی به بندر گناوه با خودروی شخصی

قطعا یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای سفر، خودروی شخصی است. درست است که سفر با خودروی شخصی، ممکن است مسیرتان را طولانی‌تر کند؛ اما می‌توانید در طول مسیر، به شهرهای پیش روی‌تان هم سری بزنید یا هر جا که منظره زیبایی دیدید، توقف کنید و از آن لذت ببرید.

سفر دریایی به بندر گناوه

اگر تاکنون سفر دریایی را تجربه نکرده‌اید، سفر به بندر گناوه امکان تجربه‌کردن این لذت شیرین و هیجان‌انگیز را برای‌تان فراهم می‌کند. یک مسیر زیبا و امن دریایی از جزیره خارگ به بندر گناوه وجود دارد. برای تجربه این سفر، می‌توانید سوار بر کشتی مسافربری جزیره خارگ شوید و مسیر خود را به‌ سمت بندر گناوه، در میان آب‌های خارق‌العاده جنوبی پیش گیرید.

سفر دریایی به بندر گناوه

سفر به بندر گناوه بوشهر از طریق تور

اگر جزو علاقه‌مندان به سفر با تور هستید، خبر خوش این است که در شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، تهران و… هر ساله تورهایی برای سفر به بندر گناوه برگزار می‌شوند. انتخاب این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی برای محل اقامت، مسیر دسترسی به بندر و… از سفر خود لذت ببرید و همین‌طور با افراد جدید آشنا شوید. لازم به ذکر است که هزینه‌های تورهای مسافرتی کاملا متفاوت هستند و به نوع وسیله حمل‌ونقل، محل اقامت، امکانات تور و… بستگی دارند.

سفر به بندر گناوه بوشهر از طریق تور

بررسی هزینه اقامت و حمل و نقل در بندر گناوه

قطعا یکی از گزینه‌های مهمی که هنگام سفر، باید به آن توجه کنید، هزینه‌هایی مثل هزینه محل اقامت، خورد و خوراک، حمل‌ونقل و… است. در این صورت، می‌توانید بهترین برنامه را متناسب با بودجه خود پیاده کنید تا سفری به‌یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. خوشبختانه در بندر گناوه، از لحاظ انتخاب محل اقامت، دستتان کاملا باز است. بهترین هتل‌ها با بازه قیمتی متفاوت، اقامتگاه‌های بومگردی و سوئیت‌ها، به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید بر اساس بودجه‌‌ای که در نظر گرفته‌اید،، اقامتگاه مد نظر خود را پیدا کنید.

هتل‌های مختلف با سطح کیفیت و امکانات متنوع در بندر گناوه وجود دارند که در ادامه این راهنمای سفر به بندر گناوه، بهترین‌هایشان را به شما معرفی می‌کنیم. از طرفی هم اقامتگاه‌های بومگردی زیبا، با حال‌وهوای جنوبی و دلپذیر خود در بندر گناوه هستند که هزینه کمتر و البته امکانات کمتری در مقایسه با هتل‌ها دارند؛ اما لحظاتی شیرین را برای‌تان رقم می‌زنند. از لحاظ حمل‌ونقل در بندر گناوه هم خوشبختانه تاکسی‌های داخل شهری با هزینه کاملا مناسب می‌توانند شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند و لازم نیست از این بابت، نگرانی داشته باشید.

بررسی هزینه اقامت و حمل و نقل در بندر گناوه

معرفی بهترین هتل های بندر گناوه

برای رزرو هتل های بندر گناوه گزینه‌های مختلفی مانند هتل‌، سوئیت، اقامتگاه بومگردی و… وجود دارند که با توجه به میزان بودجه‌ خود، می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. در اینجا، لازم است یک نکته مهم را در رابطه با سفر به گناوه با شما در میان بگذاریم. زمانی که تصمیمتان برای سفر به بندر گناوه بوشهر قطعی شد، حتما از قبل هتل یا محل اقامت مورد نظرتان را رزرو کنید تا بعدا مشکلی از این بابت نداشته باشید؛ خصوصا اگر در فصل شلوغی مانند زمستان به گناوه سفر می‌کنید. ما در ادامه، تعدادی از بهترین هتل‌های بندر گناوه را با ذکر آدرس به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین هتل های بندر گناوه
  • هتل خور گناوه (آدرس: بندر گناوه‎، بلوار بسیج غربی)؛
  • هتل ستاره خلیج فارس (آدرس: بندر گناوه، خیابان ساحلی، بلوار خلیج فارس)؛
  • هتل ساحل گناوه (آدرس: بندر گناوه، خیابان بسیج، جنب پاساژ سیفی)؛
  • هتل آپارتمان صفوی (آدرس: بندر گناوه، بلوار امام خمینی، بلوار بسیج)؛
  • مرکز اسکان مخصوص فرهنگیان (آدرس: بندر گناوه، خیابان معلم، پشت مسجد حر خسروی).

بهترین رستوران های بندر گناوه

لذت شکم‌گردی در بندر گناوه را اصلا از دست ندهید! لازم به گفتن نیست که غذاهای جنوبی چقدر محبوب و لذیذ هستند. حال اگر این غذاها را در رستورانی عالی و باکیفیت نوش جان کنید، قطعا لذت آن دوچندان می‌شود. خوشبختانه تعداد رستوران‌های خوب با غذاهای دلپذیر جنوبی در بندر گناوه کم نیستند.

بهترین رستوران های بندر گناوه

اگر درباره هزینه غذا در بندر گناوه کنجکاو هستید، باید بگوییم که کاملا به رستوران و نوع غذای انتخابی شما بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی، هزینه غذا در شهرهای جنوبی مناسب است. پس اگر قصد سفر به بندر گناوه بوشهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به رستوران‌های زیر هم سری بزنید:

  • رستوران سنتی شبستان گناوه (آدرس: گناوه، شبستان، خیابان شیلات، فرعی بالاتر از مسجد نبی، جنب تامین اجتماعی)؛
  • سفره خانه سنتی سلطانیه گناوه (آدرس: بندر گناوه، بلوار جمهوری اسلامی)؛
  • رستوران گلستان (آدرس: گناوه، بلوار پاسداران)؛
  • رستوران شکمو (آدرس: گناوه، بابا علی‌شاه، نرسیده به فروشگاه ایرانیان، کوچه مقابل کاشی سرامیک آریا؛
  • رستوران دارچین (آدرس: گناوه، بلوار ملوان، روبه‌روی پارک خور، کنار مسجد اهل سنت)

آشنایی با بهترین غذاهای بندر گناوه بوشهر

اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از طعم غذا به دست آورید، پس حتما غذاهای محلی و دریایی بندر گناوه را امتحان کنید. مطمئنا خوردن غذاهای جنوبی، لذت سفرتان را چند برابر می‌کند. انواع غذاهای لذیذ در بندر گناوه وجود دارند که می‌توانید با توجه به ذائقه‌ خود، آن‌ها را امتحان کنید. برای اینکه از این قسمت خوشمزه سفر خود، نهایت لذت را ببرید، ما در ادامه، فهرستی از بهترین و لذیذترین غذاهای بندر گناوه را در اختیارتان می‌گذاریم:

  • قلیه میگو؛
  • لخ لاخ؛
  • یتیمک؛
  • ماهی شکم‌پر؛
  • دو قوس ماهی؛
  • میگو پلو.
بهترین غذاهای بندر گناوه بوشهر

بازارهای بندر گناوه | محلی جذاب برای خرید و گشت و گذار

بهتر است قبل از سفر به بندر دوست‌داشتنی گناوه، یک لیست خرید طولانی تهیه کنید؛ چراکه قرار است در بازارهای جذاب این شهر، هر چیزی که بخواهید را با قیمت مناسب پیدا کنید! موقعیت جغرافیایی عالی بندر گناوه و وضعیت بسیار خوب تجارت آن، باعث شده تا انواع اجناس خارجی با قیمت بسیار مناسب عرضه شوند؛ البته خیلی از این اجناس گارانتی ندارند. حتما می‌دانید که خیلی‌ها از سراسر ایران برای خرید، به بندر گناوه می‌روند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، پس آشنایی با بازارهای زیر، حتما برای‌تان مفید و کاربردی خواهد بود.

بازار اصلی بندر گناوه

معروف‌ترین و البته پرجنب‌وجوش‌ترین بازار بندر گناوه، بازار اصلی آن است. در مقابل تنوع اجناس موجود در این بازار قطعا شگفت‌زده می‌شوید! اگر قصد خرید لباس را دارید، این بازار گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود. علاوه بر انواع مغازه‌ها، دست‌فروش‌های زیادی هم در این بازار مشغول فعالیت هستند و به لذت خرید شما رنگ‌وبوی دیگری می‌دهند.

بازارهای بندر گناوه
  • آدرس: گناوه، بازار اصلی بندر گناوه.

بازار سیف گناوه

به‌ دنبال منبع اصلی لوازم خانگی در بندر گناوه هستید؟ پس باید به بازار سیف بروید. محبوبیت این بازار به‌ دلیل فروش انواع لوازم خانگی است که البته برخی از آن‌ها، بدون گارانتی هستند. این نکته را هم به خاطر بسپارید که هنگام خرید، حتما به اصل‌بودن اجناس دقت کنید؛ چرا‌که گاهی جنس تقلبی هم در بین اجناس یافت می‌شود.

  • آدرس: گناوه، میدان امام خمینی، بازار سیف.

بازار ماهی فروشان بندر گناوه

مگر می‌شود به جنوب سفر کرد و ماهی‌های تازه جنوبی را خریداری نکرد؟ برای خرید انواع ماهی جنوب، مرکب، کوسه، خرچنگ، میگو و… سری به بازار ماهی‌فروشان بزنید. همه‌روزه ماهی‌های تازه‌صیدشده برای فروش در این بازار عرضه می‌شوند.

بازار ماهی فروشان بندر گناوه
  • آدرس: گناوه، بلوار ملوان، بازار ماهی‌فروشان.

مراکز خرید بندر گناوه | تجربه ای از یک خرید شیرین

خرید در بندر گناوه فقط به بازارهای آن خلاصه نمی‌شود؛ مراکز خرید متعددی هم در این شهر وجود دارند که می‌توانید برای خرید انواع اجناس، مانند لباس‌های برند، لوازم خانگی و برقی و… به آن‌ها مراجعه کنید. در این مراکز، اجناسی باکیفیت با قیمت مناسب را می‌توانید پیدا کنید. برای اینکه سفر به بندر گناوه را با یک خرید عالی لذت‌بخش‌تر کنید، می‌توانید به مراکز خرید زیر بروید:

  • پاساژ کوروش: بلوار جمهوری اسلامی، بلوار پاسداران (ساعات کاری: ۸ صبح تا ۱۰ شب)؛
  • پاساژ طالقانی: بلوار امام خمینی، بلوار بسیج (ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۰ شب)؛
  • پاساژ بهروزی: بلوار امام خمینی، بلوار بسیج (ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۰ شب)؛
  • مجتمع آفتاب: بلوار جمهوری اسلامی، بلوار پاسداران (ساعات کاری: ۸ صبح تا ۱۰ شب).

یادتان باشد که مراکز خرید بسیار خوبی هم در بوشهر وجود دارند. از آنجایی که فاصله بوشهر تا بندر گناوه زیاد نیست، اگر فرصت بوشهر گردی را هم داشتید، حتما سری به پاساژهای زیتون، نادر و آزادگان بزنید.

مراکز خرید بندر گناوه

فرصت خرید ته لنجی از بندر گناوه را از دست ندهید

یکی از لذت‌های سفر به جنوب، خرید اجناس ته‌لنجی است. اگر برای‌تان سوال است که ته‌لنجی چیست، باید به شما بگوییم به اجناسی که ملوانان ته لنج می‌گذارند و از کشورهایی مانند دبی، کویت و… وارد ایران می‌کنند، ته‌لنجی گفته می‌شود. این اجناس شامل انواع لباس، ادکلن و عطر، کفش، مواد غذایی و ادویه‌های معطر هستند. گناوه مرکزی عالی برای چنین اجناسی است. یکی از بازارهای معروف ته‌لنجی، بازار بندر دیلم است که در ۶۸ کیلومتری بندر گناوه قرار دارد. پس چه قصد سفر به بوشهر و چه قصد سفر به بندر گناوه را داشته باشید، در هر صورت، بازار بندر دیلم و ته‌لنجی‌های شگفت‌انگیز آن را از یاد نبرید.

  • آدرس بازار بندر دیلم: ۶۸ کیلومتری بندر ساحلی گناوه.

جاذبه های گردشگری بندر گناوه

مسلما بندر گناوه گنجینه‌ای از اجناس باکیفیت و عالی برای خرید است؛ اما به‌ هیچ‌ وجه نباید از جاذبه‌های گردشگری آن غافل شد! درست است که همه بندر گناوه را به مراکز خرید و بازارهای پرجنب‌وجوشش می‌شناسند؛ اما ما قصد داریم در این بخش از راهنمای سفر به بندر گناوه، شما را با برخی از جاذبه‌های دیدنی آن آشنا و لذت سفرتان را چندین برابر کنیم.

ساحل شنی و دریای نیلگون خلیج فارس

بدون شک یکی از شاخص‌ترین دیدنی‌های بندر گناوه را می‌توان ساحل شنی و دریای زیبا و باعظمت خلیج فارس دانست. اصلا اولین کاری که بعد از سفر به بندر گناوه باید انجام دهید، رفتن به ساحل شنی و گوش‌سپردن به صدای زیبای امواج دریای جنوب است.

جاذبه های گردشگری بندر گناوه

تالاب حله | پناهگاه پرندگان مهاجر

یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی بندر گناوه، تالاب حله است که پناهگاه پرندگان مهاجر زیادی به‌ شمار می‌رود. اگر عاشق دیدن پرندگان و تکاپوی آن‌ها هستید، در این تالاب می‌توانید با انواع مختلفی از پرندگان مانند پلیکان،  حواصیل، فلامینگو، هوبره، قمری، عقاب، درنا، اردک نوک‌پهن، غاز خاکستری و… روبه‌رو شوید. تالاب حله در نزدیکی بوشهر است و حدود یک ساعت تا بندر گناوه فاصله دارد.

  • آدرس: یک ساعت از بندر گناوه به‌ سمت بوشهر، نزدیک روستای کره‌بند.

تپه های باستانی گناوه | نشانی از قدمت

تپه‌های باستانی و دیدنی مختلفی مانند تل محمد حیدر، تپه شاه ناصری و تپه قلعه کلات در اطراف بندر گناوه وجود دارند که نشانی از قدمت این شهر هستند. پس اگر به دوران باستان و جذابیت‌هایش علاقه دارید، حتما از این تپه‌ها دیدن کنید.

تپه های باستانی گناوه
  • تپه تل محمد حیدر: در فاصله ۱۰۰ متری از شمال روستای گناوه.
  • تپه شاه ناصری: در فاصله ۲۰۰ متر از شرق روستای گناوه.
  • تپه قلعه کلات: در فاصله ۱۰۰ متر از جنوب روستای گناوه.

جزیره میرمهنا | حکایتی شگفت انگیز

در ۱۵ کیلومتری بندر گناوه، یک جزیره غیر مسکونی و شگفت‌انگیز با حکایتی شنیدنی انتظار شما را می‌کشد. نام این جزیره از میرمهنا گرفته شده است؛ همان شخصی که این منطقه را از استعمار هلندی‌ها و پرتغالی‌ها خارج کرد. اگر به این جزیره رفتید، یادتان باشد که حتما انگور و انجیر بی‌نظیر و خوش‌طعم آن را امتحان کنید.

جزیره میرمهنا
  • آدرس جزیره میرمهنا: ۱۵ کیلومتری بندر گناوه، جنوب بندر ریگ.

برج خان | معماری دیدنی و خیره کننده

از دیگر جاذبه‌های بندر گناوه، برج خان است که با معماری جالب و قدمت طولانی خود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این برج به خانعلی‌خان حیات‌داوودی تعلق دارد و اکنون یکی از مکان‌های بی‌نظیر برای بازدید است.

جاذبه‌های بندر گناوه
  • آدرس برج خان: گناوه، خیابان جمهوری اسلامی ۱۶٫

امام‌زاده سلیمان بن علی (ع) | محلی برای عبادت و آرامش

اگر به‌ دنبال مکانی برای کسب آرامش عرفانی هستید، به امام‎زاده سلیمان بن علی در بندر گناوه بروید. در کنار آن، می‌توانید از معماری زیبای امام‌زاده هم دیدن کنید. مردم گناوه معتقدند که امام‌زاده سلیمان بن علی از فرزندان حضرت زین‌العابدین است.

  • آدرس امام‌زاده: قسمت شمالی شهرستان گناوه، جاده گناوه دیلم.

لذت بخش ترین تفریحات بندر گناوه

اگر نظر ما را می‌خواهید، به شما می‌گوییم که لذت‌بخش‌ترین تفریح در بندر گناوه، قدم‌زدن در ساحل زیبا و تماشای آبی آرامش‌بخش خلیج فارس است. البته در لیست تفریحات خود، تماشای غروب آفتاب در کنار دریا را حتما اضافه کنید؛ چراکه آرامش و زیبایی این لحظه وصف‌نشدنی است. اگر هم عاشق آدرنالین هستید، می‌توانید قایق‌سواری را امتحان کنید و خاطره‌ای شیرین رقم بزنید؛ تفریحات آبی و هیجان‌انگیز بندر گناوه را هم از قلم نیندازید.

از دیگر تفریحات جذاب در بندر گناوه، ماهی‌گیری است. تا‌به‌حال لذت صید ماهی را تجربه کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم حتما یک‌بار آن را امتحان کنید! با همه این‌ها، فراموش نکنید که یکی دیگر از بزرگ‌ترین تفریحات در بندر گناوه، خرید در بازارها و مراکز خرید آن است. پس هنگام سفر به بندر گناوه، حتما بودجه مشخصی را کنار بگذارید تا بتوانید لذت خرید اجناسی بی‌نظیر و باکیفیت را تجربه کنید.

سوغات بندر گناوه چیست؟

قطعا یکی از علاقه‌مندی‌های دوست‌داشتنی ما ایرانی‌ها هنگام سفر، خرید سوغات برای عزیزانمان است. اصلی‌ترین سوغات بندر گناوه، انواع ماهی تازه و خوشمزه جنوبی است؛ اما ممکن است مسافت شما طولانی باشد و بردن ماهی برای‌تان مشکل‌ساز شود. در این صورت، می‌توانید انواع صنایع‌دستی بندر گناوه مانند حصیر و سفال و همچنین خرمای تازه و ادویه‌جات خوش‌طعم جنوبی را به‌عنوان سوغات ببرید. البته بازارهای پرزرق‌وبرق و اجناس عالی موجود در این بازارها هم دست شما را برای انتخاب سوغاتی حسابی باز می‌گذارند.

سوغات بندر گناوه چیست

سفر به بندر گناوه | فرصتی برای خرید، تفریح و کشف زیبای‌های طبیعت

سفر به جنوب ایران، با مردم خونگرم و دریای بکر و زیبای خود، تجربه‌ای است که هیچ‌گاه از ذهن و خاطرتان نمی‌رود. اگر به جنوب سفر کرده باشید، مطمئنیم که با ما موافقید؛ اما اگر هنوز این لذت شیرین را تجربه نکرده‌اید، اصلا وقت را از دست ندهید. می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل سفر خود را به بندر گناوه آغاز کنید که هم فرصتی برای خرید اجناس عالی و متنوع در بازارها و مراکز معروف آن است و هم فرصتی برای لذت‌بردن از دریای دلنشین جنوب.

ما هم در این مطلب، راهنمای کاملی برای سفر به بندر گناوه در اختیارتان گذاشتیم تا با خیال راحت از سفر خود نهایت لذت را ببرید. اگر تاکنون به بندر گناوه سفر کرده‌اید، حتما تجربه و نظرات ارزشمند خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به گناوه

بندر گناوه کجا قرار دارد؟

بندر گناوه در بوشهر قرار دارد و فاصله آن تا شمال بوشهر، حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

فاصله بین بندر گناوه تا عسلویه چقدر است؟

این فاصله حدود ۳۷۱ کیلومتر است که تقریبا ۴ ساعت و ۲۱ دقیقه طول می‌کشد.

بازارهای معروف بندر گناوه کدامند؟

بازار اصلی گناوه، بازار سیف، بازار بندر دیلم و بازار ماهی‌فروشان.

مراکز خرید معروف گناوه کدامند؟

پاساژ کوروش، پاساژ طالقانی، مجتمع آفتاب، پاساژ بهروزی.

غذاهای محلی و خوشمزه گناوه چیست؟

قلیه میگو، میگو پلو، لخ لاخ، ماهی شکم‌پر، یتیمک، دو قوس ماهی.

4 نظرات

  1. بازاریان گناوه از ساعت یک تا پنج بعدازظهر مغازه ها را میبندند و برای استراحت به منزل میروند…

  2. در ادامه سفر به گناوه و استان بوشهر از دشتستان و تنگستان و دشتی نیز دیدن کنید..جاذبه‌های قیام دلیران تنگستان و دشتستان در شهر اهرم قلعه زائر خضر خان تنگستانی..قلعه یا دژ برازجان دشتستان..قلعه محمد خان دشتی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید