بوشهر، در جنوب ایران و در کرانه‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است. این شهر با قدمتی دیرینه، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری ایران شناخته شده و در طول تاریخ نقش بسزایی در مبادلات تجاری و فرهنگی با سایر ملل ایفا کرده است. بوشهر با آب و هوای گرم و مرطوب و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. سواحل نیلگون، بازارهای سنتی، عمارت‌های تاریخی، موزه‌های دیدنی و غذاهای دریایی لذیذ، تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر بندری زیبا هستند.

مردم خونگرم و مهمان‌نواز بوشهر، با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود، هویت و اصالت این شهر را به نمایش می‌گذارند. موسیقی بوشهری، نخل‌گردانی، عزاداری‌های سنتی و سایر آئین‌های خاص این منطقه، بوشهر را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی، جامع‌ترین راهنمای سفر به بوشهر را داریم.

معرفی کوتاه از موقعیت جغرافیایی بوشهر

به نقشه ایران که نگاه کنید، نام زیبای بوشهر را جایی در گوشه جنوب‌غربی آن خواهید یافت. این شهر به‌عنوان هفدهمین استان بزرگ در ایران شناخته می‌شود که مساحتی بیش از ۲۷ هزار متر مربع دارد. همسایگان بوشهر از ۴ طرف خلیج‌فارس، هرمزگان، فارس، خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد هستند.

همسایگی بوشهر با خلیج‌فارس، موهبت‌های بسیار زیادی را برای این شهر به‌ ارمغان آورده که یکی از آن‌ها، پدیدآمدن جزیره‌های بزرگ و کوچک است. شاید از میان جزیره‌های نهفته در دل بوشهر، تنها با عسلویه آن آشنا باشید؛ اما باید بگوییم آمار جزیره‌های این شهر از شمارش انگشتان دو دوست خارج است! خارکو، خارک، ام‌الگرم، شیف، نخیلو، بیدو، تهمادو یا جبرین، فارسی، خان، مولیات، چراغی، عباسک و پیرزنگی، میرمهنا، مرغی، صدف، متاف، جزیره نگین، صدرا، خرو، شیخ کرامه و سه‌دندون از دیگر جزایر بوشهر هستند.

سفر به بوشهر 3

از اسامی گیج‌کننده جزایر بوشهر که بگذریم، باید به موقعیت اقتصادی آن بپردازیم. این شهر به‌واسطه داشتن نیروگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی بزرگ، بعد از تهران و خوزستان، رتبه سوم اقتصاد را از آن خود کرده است.

آب و هوای بوشهر و بهترین زمان سفر به این شهر

بوشهر از نظر آب‌وهوا جزو مناطق گرمسیری به حساب می‌آید. از همین‌ رو، بهترین زمان سفر به این شهر دوست‌داشتنی، فصول سرد سال است. دمای هوا در تابستان گرم و سوزان این شهر به ۵۰ درجه هم می‌رسد. پس می‌توانیم بگوییم بهترین زمان سفر به بوشهر، همان دو ماه آخر پاییز و فصل زمستان است که دمای هوا در این شهر معتدل‌تر خواهد بود. البته که برای سفر به بوشهر، روی ماه‌های ابتدایی بهار هم می‌توانید حساب کنید.

سفر به بوشهر 4

راه های دسترسی به بوشهر

برنامه سفر به بوشهر را که نهایی کردید، نوبت به انتخاب مسیر دسترسی به این شهر می‌رسد. آیا قرار است با سفری هوایی خودتان را به بوشهر برسانید تا ترجیح می‌دهید با سفرهای زمینی، لذت بودن در جاده را هم به خاطرات گردشگری‌های خود اضافه کنید؟ پاسختان هر چه که باشد، ما در ادامه راهنمای سفر به بوشهر، راه‌های سفرکردن‌های زمینی و هوایی را بی‌هیچ کم‌وکاستی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سفر هوایی

سفرهای هوایی بهترین و عاقلانه‌ترین گزینه برای کسانی هستند که مسافتی طولانی با بوشهر دارند و مایلند با کوتاه‌کردن این مسافت، زمان بیشتری را در بوشهر سپری کنند. مدت‌زمان سفر با هواپیما از تهران تا بوشهر حدود ۹۰ دقیقه‌ است. شایان ذکر است که بوشهر تنها یک فرودگاه دارد و پروازهای خارجی آن شامل عربستان، امارات، سوریه و عراق می‌شوند. اصفهان، تهران، مشهد، شیراز، عسلویه، خارک و جزیره کیش هم از پروازهای داخلی این فرودگاه قدیمی هستند.

سفر به بوشهر 5

سفر زمینی

سفرهای زمینی هم برای کسانی که نمی‌خواهند بودجه زیادی را به خرید بلیط اختصاص دهند، مناسب‌ترین انتخاب است. ۳ راه زمینی برای سفر به بوشهر وجود دارند؛ قطار، اتوبوس و خودروی شخصی که قطار به‌دلیل نبود مسیر ریلی در بوشهر و خودرو به‌دلیل طولانی‌بودن مسافت، چندان پیشنهاد نمی‌شوند. در این میان، اتوبوس راهی ارزان‌تر، آسان‌تر و بی‌دردسرتر است که شما را طی ۱۳ الی ۱۵ ساعت به این بهشت جنوبی می‌رساند.

برآورد هزینه های سفر به بوشهر

در هزینه سفر به بوشهر، باید فاکتورهای گوناگونی را مورد بررسی قرار داد. مواردی همچون خرید بلیط، رزرو هتل، خوردوخوراک، هزینه بازدید از جاهای دیدنی و خرید سوغاتی که هر یک، نقشی کلیدی در برآورد هزینه‌ها دارند. از آنجایی که مبدا سفر و سبک گردشگری برای کاربران مختلف، کاملا متفاوت است، نمی‌توان نرخی دقیق از هزینه‌های سفر به بوشهر را برآورد کرد.

بااین‌حال، شما صاحب هر سلیقه و بودجه‌ای که باشید، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را به این شهر تجربه کنید. بوشهر ضمن داشتن فهرستی متنوع از اقامتگاه‌ها و هتل‌های ارزان‌قیمت و لوکس، لذیذترین غذاهای محلی را با قیمتی کاملا مناسب به مسافران عرضه می‌کند. به‌ این‌ ترتیب با داشتن یک برنامه‌ریزی سنجیده و هوشمندانه، می‌توانید سفری کاملا اقتصادی و در عین‌ حال دلچسب به بوشهر داشته باشید.

سفر به بوشهر 2

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

در بخش معرفی وسایل حمل‌ونقل عمومی در راهنمای سفر به بوشهر، خبرهای خوبی برای‌تان نداریم. این شهر علی‌رغم جایگاه والای اقتصادی که دارد، فاقد هرگونه خط مترویی است. ضمن اینکه سیستم اتوبوس‌رانی هم در این شهر وضعیت چندان مناسب و ایده‌آلی ندارد. اتوبوس‌های بوشهر بدون داشتن هرگونه برنامه منظم زمانی در شهر تردد می‌کنند و همین ماجرا، استفاده از این وسیله را برای جابه‌جایی در شهر دشوار می‌کند.

پیشنهاد ما برای جابه‌جایی میان جاذبه‌های دیدنی این شهر، استفاده از تاکسی است. این روش اگرچه غالبا هزینه‌های کمی گزاف برای شما می‌تراشد، بااین‌حال به‌دلیل صرفه‌جویی در زمان و انرژی‌تان، تنها گزینه معقول و در‌دسترس در این شهر قلمداد می‌شود. تاکسی‌های اینترنتی هم گزینه دیگری برای تردد شهری هستند.

سفر به بوشهر 15

معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر

اصل مطلب در راهنمای سفر به بوشهر به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر اختصاص دارد. ناگفته نماند که در این دریایی‌ترین شهر جنوب، هر چیز ساده‌ای حکم یک جاذبه شگفت‌انگیز و خارق‌العاده را دارد. با این‌ وجود، اگر می‌خواهید در این سفر، بوشهر گردی جانانه و تمام‌عیاری را تجربه کنید، در ادامه مطلب جاهای دیدنی بوشهر را معرفی کرده‌ایم.

عمارت حاج رئیس

عمارت حاج رئیس، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بوشهر است. این عمارت که یادگاری از روزگاران بسیار قدیم است، حال در کاربری یک هتل سنتی به استقبال گردشگرانی می‌رود که بافت قدیمی بوشهر را برای بوشهر گردی‌های خود انتخاب کرده‌اند.

  • آدرس: بوشهر، خیابان انقلاب، خیابان آیت الله بلادى، کوچه مقابل نانوایى.

عمارت ملک

عمارت ملک هم از عمارت‌های قدیمی بوشهر است که عمری صدساله دارد. این عمارت باشکوه که متعلق به محمدمهدی ملک‌التجار بوده، با الهام از بناها و عمارت‌های فرانسوی ساخته شده و همین امر هم سبب متمایزبودن این بنا از سایر بناهای باستانی این شهر شده است.

سفر به بوشهر 16
  • آدرس: بوشهر، محله بهمنی، خیابان ماهینی، کوچه ملک.

عمارت دهدشتی

عمارت دهدشتی که به آن عمارت روغنی هم می‌گویند، در بوشهر قدیم جایگاه و اعتبار والایی داشته است. این عمارت به دوران قاجار تعلق دارد و امروز در قالب یک موزه، تاریخ دنیای پزشکی خلیج‌فارس را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.

  • آدرس: بوشهر، محله کوتی، خیابان انقلاب، پشت بانک مسکن.

بافت قدیمی بوشهر

بهترین جایی که در سفر به بوشهر، می‌توانید لذت ورق‌زدن تاریخ را تجربه کنید، بافت تاریخی این شهر است. در این منطقه که وسعت آن در حدود ۳۸ هکتار است، کلکسیونی کامل از بناهای قدیمی نظیر کلیساها، مساجد، کنسولگری‌ها و عمارت‌ها به چشم می‌خورد.

  • آدرس: ضلع شمال‌غربی بندر بوشهر، محله قدیم.

بازار قدیم بوشهر

بازار قدیم بوشهر از دیگر جاهای دیدنی بوشهر است که در حال‌ حاضر از آن تنها چند حجره خالی و سوت‌وکور و یک دالان تاریک به جا مانده است. این بازار در روزگاران قدیم، به‌عنوان قطب مهم اقتصاد کشور شناخته می‌شده است.

سفر به بوشهر 17
  • آدرس: بوشهر، بلوار خلیج‌فارس، خیابان شهدا.

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت از مدارس بسیار ماندگار و مهم کشور است که پدیدآمدنش در بوشهر، تحولات عظیم فرهنگی را برای این شهر رقم زد. این بنا امروز از نظر معماری، یک جاذبه تمام‌عیار فرهنگی-تاریخی به حساب می‌آید.

  • آدرس: بوشهر، خیابان امام خمینی، میدان معلم، محله کوتی.

بازار ماهی فروشان

از بازارهای قدیمی بوشهر که هنوز پویایی فرهنگ جنوبی را در آن می‌توان مشاهده کرد، بازار ماهی‌فروشان است. این بازار نه‌تنها از نظر اقتصادی اهمیت دارد، بلکه به‌لحاظ گردشگری هم یک جاذبه دلنشین محسوب می‌شود.

  • آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، بازار روز.

گورستان شغاب

گورستان شغاب هم از دیگر جاهای دیدنی است که در سفر به بوشهر شما را غافلگیر و شگفت‌زده می‌کند. این گورستان عمری چندین‌‌هزارساله دارد. خمره‌های کوچک و بزرگی که از مردگان این گورستان محافظت می‌کنند، بخش جذاب شغاب را تشکیل می‌دهند.

سفر به بوشهر 18
  • آدرس: بوشهر،  کوی شغاب، خیابان ساحلی، خیابان خلیج‌فارس.

عمارت کازرونی

از دیگر بناهای تاریخی بوشهر که دیدن آن جذابیت زیادی به همراه دارد، عمارت کازرونی است. این عمارت چند‌طبقه، منزل مسکونی یکی از تجار معروف بوشهر، یعنی محمدرضا کازرونی بوده است.

  • آدرس: بوشهر، انتهای خیابان گمرک، محله بهبهان.

عمارت امیریه

از بناهای به‌جای‌مانده از دوره قاجار که از آن به‌عنوان ساختمان شهرداری استفاده می‌شده، عمارت امیریه است. این عمارت باشکوه دو‌طبقه در حال حاضر، محل استقرار شورای شهر بوشهر است.

  • آدرس: بوشهر، جاده ساحلی بوشهر، خیابان امیرالمومنین، محله کوتی، در مجاورت با پارک خلیج‌فارس.

موزه دریانوردی خلیج فارس

اگر به تجهیزات نظامی و ابزارهای دریانوردی علاقه‌مند هستید، در سفر به بوشهر از موزه دریانوردی خلیج‌فارس آن دیدن کنید. این موزه که در زمان ناصرالدین شاه افتتاح شد، حاوی نقشه‌های بسیار قدیمی، کشتی‌های غول‌پیکر و ماشین‌تایپ‌های تاریخی است.

سفر به بوشهر 19
  • آدرس: بوشهر، بلوار دهقان، حد‌فاصل اداره بندر و دریانوردی بوشهر.

مسجد کوفه بوشهر

از مساجد قدیمی بوشهر، مسجد کوفه آن است که به دوره قاجار تعلق دارد. بنای این مسجد معماری بسیار ساده و غیر مجللی دارد. با این‌ وجود، عمر چندصدساله این بنا، آن را به یکی از میراث‌های ارزشمند تاریخی تبدیل کرده است.

  • آدرس: بوشهر، بافت قدیم، محله بهبهانی.

آب انبار قوام

آب‌انبار قوام از مراکز بسیار قدیمی تامین آب شرب مردم بوده است که عمر آن به دوره قاجاریه برمی‌گردد. این مکان تاریخی باشکوه در‌ حال‌ حاضر  به رستورانی سنتی تغییر کاربری داده است.

  • آدرس: بوشهر، ضلع غربی بندر بوشهر، محوطه باری، خیابان ساحلی.

منطقه حفاظت شده حله

در بوشهر گردی‌های خود، جایی هم برای بازدید از منطقه حفاظت‌شده حله خالی بگذارید. این منطقه که میزبان طیف وسیعی از گونه‌های جانوری و گیاهی است، لحظاتی سرگرم‌کننده را برای شما رقم می‌زند.

  • آدرس: بوشهر، در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال‌شرق بوشهر.

گنبد نمکی جاشک

از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های طبیعی در بوشهر، گنبد نمکی جاشک است که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین گنبد نمکی خاورمیانه یاد می‌شود. این جاذبه طبیعی که در فاصله ۱۴۴ کیلومتری با شهر بوشهر قرار دارد، از عمری ۶۰۰ میلیون ساله برخوردار است.

سفر به بوشهر 20
  • آدرس: بوشهر، شهرستان دیر.

غار چهل‌ خانه

بازدید از غار چهل خانه نیز سفر به بوشهر را هیجان‌انگیزتر می‌کند. این غار مرموز و عجیب، مجموعه‌ای از چند دخمه است که با قرارگرفتن روی رشته‌کوه‌های مرتفع، نمایی فوق‌العاده جذاب پیدا کرده‌اند.

  • آدرس: بوشهر، شهرستان دشتستان.

جزیره شیف

جزیره شیف را هم می‌توان از جزایر معروف بوشهر دانست که بعد از سال‌ها، همچنان شکل اصیل زندگی جنوبی را در خود حفظ کرده‌ است. این جزیره با مرکز شهر بوشهر تنها به‌اندازه ۶ کیلومتر فاصله دارد.

  • آدرس: بوشهر، در فاصله ۱۲ کیلومتری شمال‌غربی بوشهر.

خلیج نایبند

شاید خلیج نایبند برای خود بوشهری‌ها یک جاذبه بسیار معمولی به حساب آید؛ اما برای مسافرانی که تابه‌حال تجربه‌ای از مشاهده درختان شناور زیر آب نداشته‌اند، این خلیج یک جاذبه فوق‌العاده دلچسب و حیرت‌انگیز خواهد بود.

سفر به بوشهر 21
  • آدرس: بوشهر، در فاصله ۳۵ کیلومتری عسلویه.

بندر سیراف

بوشهر را بدون گردش در بندر سیراف آن ترک نکنید. این بندر که شباهت عجیبی به مدینه فاضله موجود در ذهن تک‌تک ما دارد، تمام قومیت‌های مذهبی و فرهنگی را در نهایت صلح و آرامش کامل در دل خود جای داده است.

  • آدرس: بوشهر، در فاصله ۲۴۵ کیلومتری جنوب‌شرقی بوشهر.

معرفی برترین غذاهای محلی بوشهر

به هر نقطه از خاک ایران که قدم بگذارید، با مجموعه‌ای جذاب از طعم‌ها و رایحه‌های جدید روبه‌رو خواهید شد. زنان هنرمند بوشهری را که دستی طلایی در آشپزی دارند، شاید بتوان نمونه‌ای بارز از کدبانوهای ایرانی دانست. در ادامه به معرفی چند مورد از غذاهای لذیذ بوشهر می‌پردازیم.

یتیمچه

برای پخت این غذا، پیاز، بادمجان، لوبیای چشم‌بلبلی، تمبر هندی و ادویه را با هم ترکیب و در نهایت، غذایی ساده اما پرانرژی با عنوان یتیمچه خلق می‌کنند. این غذا گوشت ندارد و شاید به همین دلیل هم به آن یتیمچه می‌گویند.

سفر به بوشهر 22

دال عدس

از سوپ‌های معروف بوشهری که به نقاط دیگر ایران هم راه پیدا کرده، دال عدس است. این نوع سوپ در بوشهر با ترکیب عدس قرمز، پیاز، لیمو‌عمانی، ادویه، سیر و رب گوجه طبخ می‌شود.

قیمه بوشهری

هر چه طعم از قیمه‌پلو در ذهن دارید، فراموش کنید تا طعم جدید و متفاوتی از این غذای لذیذ، گوشه ذهنتان جا خوش کند. این قیمه بوشهری که مختص همین مرزوبوم است، از ترکیب گوشت له‌شده، لپه، ادویه، رب گوجه، زیره، لیمو‌عمانی و سیب‌زمینی درست می‌شود.

قلیه ماهی

قلیه ماهی که محصول مشترک تمام شهرهای جنوبی است، جزو خوشمزه‌ترین خوراک محلی این شهر قلمداد می‌شود. این غذای لذیذ ترکیبی جادویی از ماهی، تمر هندی، سیر فروان، سبزی ماهی و روغن است.

سفر به بوشهر 23

قلیه میگو

نمی‌شود به بوشهر سفر کنید و طعم بی‌نظیر قلیه میگوی آن را امتحان نکنید. عنصر اصلی در این غذا، میگو است که در ترکیب با سبزی ماهی، ادویه مخصوص، تمر هندی، روغن و سیر فراوان، طعمی بی‌نظیر پیدا می‌کند.

میگو پلو

از لذیذترین و پرانرژی‌ترین غذاهای بوشهری میگوپلوی آن است که در منوی غذایی تمام رستوران‌های این شهر پیدا می‌شود. در طبخ این غذای لذیذ، موادی همچون برنج، میگو، سبزیجات، پیاز، ادویه مخصوص محلی و رب گوجه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مجبوس

از غذاهای بسیار محبوب محلی میان بوشهری‌ها مجبوس است که ظاهرا هویتی عربی دارد. این غذا که وعده‌ای کامل برای نهار محسوب می‌شود، با موادی همچون پیاز، برنج، مرغ، ادویه مخصوص و گوجه‌فرنگی درست می‌شود.

سفر به بوشهر 7

ماهی شور

ماهی شور دستاورد روزگاری است که در آن، هیچ خبری از یخچال یا وسیله سرمایشی نبوده است. در آن زمان، برای اینکه ماهی خراب نشود، آن را در نمک می‌خواباندند. این رسم کهنه امروز نیز که اطراف ما را تکنولوژی احاطه کرده، به قوت خود باقی مانده است.

دمپخت ماهی

جنوبی‌ها در طبخ غذاهای متفاوت با ماهی از زبردستی و مهارتی توصیف‌نشدنی برخوردار هستند. یکی از غذاهای متفاوتی که با ماهی در این شهر طبخ می‌شود، دمپخت ماهی است که طعمی فوق‌العاده تند‌و‌تیز دارد. لوبیای چشم‌بلبلی، سیر، ماهی شیر، رب گوجه تمبر هندی، شنبلیله و ادویه ماهی ترکیبات اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند.

سفر به بوشهر 24

معرفی سوغات بوشهر

فکر می‌کنیم تقریبا همه مردم ایران، بر سر این موضوع که خرما سوغات معروف بوشهر است، با یکدیگر توافق نظر کامل دارند. بااین‌حال، نهایت کم‌لطفی‌ست اگر در راهنمای سفر به بوشهر، خرما را به‌عنوان تنها سوغات معروف این شهر معرفی کنیم. سوغات بوشهر در دو دسته صنایع‌دستی و خوراک محلی این شهر قابل تقسیم‌بندی هستند. اگر می‌خواهید چمدانتان را از سوغات بوشهر پر کنید، ما در ادامه، چند مورد را نام برده‌ایم:

  • محصولات گرگوربافی؛
  • محصولات گلیم‌بافی؛
  • محصولات سفالگری؛
  • محصولات حصیربافی؛
  • محصولات عبابافی؛
  • میگو و ماهی؛
  • ترشی محلی؛
  • حلوا پسکی؛
  • حلوا سنگک؛
  • مسقطی بوشهری؛
  • حلوا راشی؛
  • خارک پخته؛
  • ارده؛
  • پنیر نخل؛
  • خرما کبکاب؛
  • حلوای راشی؛
  • نان بلبل؛
  • نان گرده.
سفر به بوشهر 8

معرفی بهترین رستوران های بوشهر

برای ما ایرانی‌های خوش‌خوراک، سفر به بوشهر بدون سرو غذای محلی این شهر انگار چیزی کم دارد! اصلا بخش زیادی از لذت و نشاط سفر به این دیار را بخش جذاب شکم‌گردی در آن تشکیل می‌دهد. در ادامه، همراه ما باشید تا اشاره‌ای کوتاه به رستوران‌های معروف این شهر داشته باشیم:

  • رستوران میداف (سرو غذایی دریایی و سنتی)؛
  • رستوران زیتون (سرو غذای ایرانی و فرنگی)؛
  • رستوران قوام (سرو غذاهای محلی به‌همراه دسرهای محبوب این شهر)؛
  • رستوران گرگور (سرو غذاهای بین‌المللی و خوراک دریایی به‌سبک آسیای شرقی)؛
  • رستوران خاتم (سرو غذای سنتی و انواع فست‌فود)؛
  • سفره‌خانه شونشین (سرو غذاهای محلی)؛
  • رستوران ایتالیایی گاندو (سرو غذاهای ایتالیایی)؛
  • رستوران سن مارکو (سرو غذاهای بین‌المللی)؛
  • فست‌فود بوبو؛
  • فست‌فود رافائل؛
  • فست‌فود مثلث.
سفر به بوشهر 9

معرفی بهترین هتل های بوشهر

بحث اقامت در بوشهر، موضوعی مهم در راهنمای سفر به بوشهر است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بوشهر فهرستی متنوع از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دارد که مجلل‌ترین آن‌ها، سه‌ستاره و ساده‌ترینشان همان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. بنابراین در سفر به بوشهر به‌دنبال هتل پنج‌ستاره نباشید؛ چراکه لوکس‌ترین هتل‌های این شهر، تنها سه‌ ستاره سردر بنای خود دارند. برخی از اقامتگاه‌ها و هتل های بوشهر عبارتند از:

  • هتل درسا؛
  • هتل ناکو؛
  • هتل پرواز؛
  • هتل پاسارگاد؛
  • هتل پلاس؛
  • هتل دریاکنار؛
  • هتل سیراف؛
  • هتل هیرون؛
  • هتل جهانگردی دلوار؛
  • هتل‌آپارتمان یاس؛
  • هتل‌آپارتمان آسمان؛
  • اقامتگاه بومگردی حاج رئیس؛
  • اقامتگاه بومگردی مان همیشه سبز؛
  • هتل سنتی ژرمانسیکا؛
  • اقامتگاه سنتی خانه باغ سلطانی؛
  • اقامتگاه بومگردی سرای خیام بوشهر.
سفر به بوشهر 10

معرفی بهترین مراکز خرید بوشهر

نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی مراکز خرید در راهنمای سفر به بوشهر است. توصیه می‌کنیم در سفر به بوشهر علاوه بر مراکز خرید مدرن به بازارهای قدیمی آن هم سری بزنید. در ادامه، فهرست کامل بهترین بازارها و مراکز خرید بوشهر در اختیارتان گذاشته می‌شود:

  • بازار قدیم بوشهر؛
  • پاساژ نادر؛
  • پاساژ توحید؛
  • مجتمع تجاری آزادگان؛
  • بازار گناوه؛
  • بازار دیلم؛
  • هوم کورت آدیداس؛
  • بازار ماهی‌فروشان بوشهر.
سفر به بوشهر 11

معرفی جشنواره های بوشهر

سفر به بوشهر در زمان فستیوال‌های معروفی که در این شهر برگزار می‌شوند، جذابیتی صدچندان پیدا می‌کند. بوشهر شهر مردمان شاد و خونگرمی است که از دل هر پدیده، به‌دنبال بهانه‌ای برای شادی هستند. همین خصلت بوشهری‌ها هم سبب شده است تا در این شهر، شاهد برپایی انواع جشنواره‌‌ها و فستیوال‌های شاد و رنگارنگ باشیم. از میان جشنواره‌های گوناگون بوشهر، فستیوال موسیقی کوچه، شهرت بیشتری در دنیا پیدا کرده است.

در این فستیوال، گروهی از نوازندگان و خوانندگان محلی بوشهر در کافه‌ای قدیمی تحت عنوان کافه حاج رئیس گرد هم می‌آیند. آنچه شادی را چاشنی لحظات این گردهمایی می‌کند، نواختن شادترین و مفرح‌ترین موسیقی‌ها است. نکته جالب و منحصربه‌فرد این جشنواره، جنس ناب و جذاب این موسیقی‌ها است که آن‌ها را تنها می‌توان در کوچه‌پس‌کوچه‌های بوشهر شنید.

سفر به بوشهر 12

نکاتی مهم و کلیدی در سفر به بوشهر

اگر قرار است در سفر به بوشهر، حسابی به شما خوش بگذرد، باید خودتان را عضوی از جامعه باصفا و خونگرم مردمان این شهر بدانید. اقامت‌‌داشتن در خانه‌های سنتی و اقامتگاه‌های بومگردی این شهر، بهترین راه ارتباط با مردم خونگرم بوشهر است. تردید نداشته باشید که این دوستی و ارتباط، مقدمه‌ای برای کشف یک دنیای جدید و تازه خواهد بود.

زمستان‌های بوشهر نیز دست‌کمی از تابستان‌های گرمش ندارند؛ پس اگر تصمیم دارید به بوشهر سفر کنید، چمدانتان را از لباس‌های خنک و محصولات مراقبت پوستی پر کنید. توصیه آخر ما در راهنمای سفر به بوشهر، این است که ترجیحا برنامه سفرتان را با جشنواره‌ها و فستیوال‌های این شهر هماهنگ کنید.

سفر به بوشهر 13

بوشهر؛ شهر نخل و آفتاب

بوشهر از آن مقاصد جذابی است که این توصیف‌ها، نمی‌تواند حق مطلب را درباره زیبایی‌های آن ادا کند. از بوشهر فقط همین را می‌دانیم که هر کسی به ملاقات دیدنی‌های آن رفته، به هنگام بازگشت، گوشه‌ای از قلبش را در آنجا گذاشته است. در این گردشگری لذت‌بخش، این راهنمای سفر به بوشهر هم به‌عنوان دستیاری حرفه‌ای همراه و هم‌قدم شما خواهد بود. ما در قسمت نظرات، منتظر خواندن تجربه‌های ناب شما از سفر به بوشهر هستیم.

سوالات متداول درباره سفر به بوشهر

بهترین زمان سفر به بوشهر چه موقع است؟

فصول سرد سال، بهترین زمان برای سفر به بوشهر هستند.

هتل‌های لوکس و مجلل بوشهر کدامند؟

از بهترین هتل‌های بوشهر، می‌توان به هتل جهانگردی دلوار، ناکو و سیراف اشاره کرد.

سوغات معروف بوشهر را کجا خریداری کنیم؟

بازار صفا به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار بوشهر، منبع بسیار خوبی برای خرید سوغاتی به حساب می‌آید.

کدام جاذبه در بوشهر اهمیت بیشتری دارد؟

بافت قدیمی شهر بوشهر با جای‌دادن گنجینه‌ای غنی از بناهای باستانی و تاریخی، به‌عنوان بهترین جاذبه گردشگری بوشهر قلمداد می‌شود.

سوغات معروف بوشهر کدام است؟

از سوغات معروف بوشهر، می‌توان به میگو و ماهی، خرما، گرگوربافی، عبابافی، گلیم و سفال اشاره کرد.

فاصله تهران تا بوشهر چقدر است؟

فاصله تهران تا بوشهر ۱۰۴۱ کیلومتر است که طی‌کردن آن، چیزی حدود ۱۳ ساعت زمان می‌برد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید