در هیچ کجای دنیا به جز سیسیل ایتالیا، نمی‌توانید تا این حد در تاریخ باستانی یونان و رم غرق شوید، حتی در قلب کشور یونان! شاید سیسیل از نظر فیزیکی بخشی از کشور ایتالیا باشد، اما جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا یک دنیای منحصربه‌فرد است. دنیایی که در هیچ نقطه دیگری از کره زمین نمی‌توانید تجربه کنید. سیسیل بزرگترین جزیره دریای مدیترانه، چیزی بیشتر از داستان‌های مافیایی و ترسناک برای گفتن دارد. برای آشنایی با جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

سیسیل کجاست؟

ایتالیا فقط محدود به سفر به رم، میلان و یا ونیز نیست! سیسیل (Sicily) بزرگترین جزیره دریای مدیترانه و همچنین بزرگترین جزیره ایتالیا محسوب می‌شود که باید در فهرست جاهای دیدنی این کشور قرار داد. این جزیره در بخش مرکزی دریای مدیترانه و در جنوب شبه‌جزیره ایتالیا قرار گرفته و تنگه باریکی به نام مسینا آن را از شبه‌جزیره ایتالیا جدا می‌کند. این جزیره خوش منظره در طول هزاران سال محل سکونت بسیاری از تمدن‌ها بوده، میراثی که امروزه به جذابیت چند فرهنگی، غذای متنوع و البته روایت و افسانه‌های سیسیل کمک می‌کند. 

این منطقه بیش از هرچیز به خاطر سواحل شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه و تاریخ عجیبش مشهور است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سیسیل یک کشور است، اما سیسیل نه کشور و نه ایالت است! این جزیره یک منطقه خودمختار از کشور ایتالیاست که به استان‌های مختلف تقسیم می‌شود.

جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا

سیسیل بخشی از ایتالیا یا یونان؟

سیسیل بخشی از یونان نیست. با این حال قسمتی از جزیره زمانی متعلق به یونانی‌ها بود. حتی همین امروز هم می‌توانید بقایای بعضی از باشکوترین بناهای یونانی را در سیسیل ببینید. حتی به نظر می‌رسد که پرچم این منطقه هم ریشه در یونان داشته باشد. پرچم سیسیل نمادی از سه اسکلت را نشان می‌دهد که سر مدوسا ( یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای یونان) در مرکز آن قرار گرفته است.

سیسیل با ۵ میلیون نفر جمعیت توسط تنگه مسینا از ایتالیا جدا شده است و در حال حاضر به طور رسمی منطقه سیسیلیا نامیده می‌شود و رئیس دولت منطقه ای خود را دارد (مشابه فرماندار)، اما فرماندار یا سایر مسئولان سیسیل همچنان تحت حاکمیت دولت ایتالیا فعالیت می‌کنند. بنابراین می‌توان سیسیل را در فهرست جاهای دیدنی ایتالیا قرار داد.

جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا

این جزیره با وسعت تقریبا ۲۵۷۱۰ کیلومتر مربع، تنها آتشفشان فعال اروپا را در خود جای داده است. آتشفشان کوه آتنا در ارتفاع ۳۳۴۰ متری از سطح دریا، در ساحل شرقی سیسیل و در نزدیکی شهر کاتانیا قرار دارد. بسیاری از جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. همین موضوع می‌تواند ثابت کند که این سرزمین زیبا یکی از جذاب‌ترین تاریخ‌های جهان را به خود اختصاص داده است.

در واقع قدیمی‌ترین شواهد از حضور انسان در سیسیل به ۱۲ هزارسال قبل از میلاد بازمی‌گردد. جزیره سیسیل به ۹ استان تقسیم می‌شود و همه آن‌ها به جز آنا دارای خطوط ساحلی فوق‌العاده با سواحل و مناظر باورنکردنی هستند. به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای و جذابیت فوق‌العاده، سیسیل یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای بسیاری از اروپایی‌ها است.

اصلی ترین شهر جزیره سیسیل ایتالیا

شهر اصلی جزیزه سیسیل یا پایتخت سیسیل پالرمو نام دارد. پالرمو در نزدیکی جایی که اروپا به پایان می‌رسد و آفریقا شروع می‌شود قرار گرفته است. همین موضوع این شهرها را به یکی از مهمترین جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا تبدیل کرده است. پالرمو برای هزاران سال محل تلاقی تمدن‌ها بوده، این شهر ترکیبی از موزاییک‌های بیزانسی، گنبدهای عربی و طاق های نقاشی‌ شده را به نمایش می‌گذارد.

قرار گرفتن پالرمو در مرز باریک اروپا و آفریقا جلوه ویژه‌ای به این شهر داده است. به طور خلاصه می‌توان گفت که در پالرمو بازارهای سنتی، کلیساهای باروک، قصرهای گوتیک و نخل‌های خرما در کنار هم قرار گرفته‌اند.

پایتخت سیسیل پالرمو

شهر پالرمو و تمام بناهایش در حقیقت انعکاس شکوه قرن‌ها سلطه تمدن‌های مختلف به سیسیل است. پالرمو زمانی توسط یونانی‌ها و رومی‌ها و سپس عرب‌ها و نورمن‌ها تصرف شده بود. این شهر امروز یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایتالیا است و به عنوان پایتخت فرهنگی کشور ایتالیا شناخته می‌شود.

این شهر حدود ۶۵۰ هزارنفر جمعیت دارد و توسط سواحل و صخره‌های بلند احاطه شده است. شهری که به مردم پرشور، معماری‌های باشکوه و غیرمعمول و غذاهای خوشمزه معروف شهرت دارد. اگرچه بسیاری از مردم هنوز شهر پالرمو را خانه مافیا می‌دانند اما این شهر مانند هر شهر بزرگ اروپایی کاملا امن است.

مکان های دیدنی سیسیل ایتالیا

جاهای دیدنی در سیسیل به بناهای تاریخی یا طبیعت زیبا خلاصه نمی‌شود. این منطقه تمام جاذبه‌های جهان را به نوعی در خود جای داده است. اگر اهل بازدید از آثار باستانی باشید، معابد یونانی و کلیساهای مختلف و آمفی تئاترهای رومی منتظرتان هستند.

اگر از عاشقان معماری قرون وسطایی باشید، می‌توانید برجسته‌ترین نمونه‌های معماری را در کلیساهای جامع و بسیاری از جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا ببینید. در نهایت اگر به دنبال طبیعت خیره‌کننده و بکر هستید، سواحل سیسیل حتما سرذوقتان می‌آورد. البته نباید بازارهای سنتی، غذاهای خوشمزه و جشنواره‌های سیسیلی را فراموش کنید.

۱٫ کلیسای جامع مونرئال | Cattedrale di Monreale

کلیسای جامع مونرئال یکی از مهمترین جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا و یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جهان است. این کلیسا در شهر مونرئال و در میان کوه‌های سیسیل قرار دارد. ساخت کلیسا جامع مونرئال نزدیک به ۱۰۰ سال طول کشیده و همچنان پس از گذشت قرن‌ها یکی از بهترین نمونه های معماری نورمن در جهان محسوب می‌شود. کلیسای جامع مونرئال از سنگ مرمر سفید ساخته شده و دارای یک گنبد بزرگ و خیره کننده است.

اگرچه کلیسای جامع مونرئال بیش از هرچیز به خاطر گنبدش شناخته می‌شود اما نباید موزاییک‌های معروف این کلیسا را از یاد برد. یکی از مهمترین آثار هنری کلیسا جامع مونرئال موزاییک‌هایی هستند که از قرن دوازدهم میلادی به جا مانده‌اند. این موزاییک‌ها که توسط هنرمندان یونانی و ایتالیایی ساخته شده‌اند، داستان‌های کتاب مقدس را به تصویر می‌کشند.

علاوه بر موزاییک‌های جذاب، با بازدید از این جاذبه دیدنی سیسیل می‌توانید نقاشی‌های باشکوه دیواری و مجسمه‌های مرمری زیبا را نیز مشاهده کنید. اگر به دنبال آن دسته از دیدنی های سیسیل ایتالیا هستید که لذت ماجراجویی در تاریخ و ریشه‌های فرهنگی و همچنین تماشای آثار هنری را همزمان به شما انتقال بدهند، کلیسای جامع مونرئال بهترین نقطه سیسیل است.

 مکان های دیدنی سیسیل ایتالیا

۲٫ غار موزه سیسیل | Grotta Mangiapane

قبل از سفر به سیسیل لازم است بدانید که بخش بزرگی از جاهای دیدنی در سیسیل ایتالیا مربوط به غارموزه‌ها می‌شود. غار موزه سیسیل در نزدیکی شهر راپانی واقع شده و قدمت نقاشی‌ها و تصاویر آن به قرن پنجم و ششم میلادی بازمی‌گردد. اگرچه این غار موزه هزاران سال قدمت دارد، اما کمتر از ۱۰۰ سال پیش کشف شده است.

این غار موزه در سال ۱۹۵۶ و توسط گروهی از دانش آموزان کشف شد. غار موزه سیسیل چهار اتاق دارد که با نقاشی‌های دیواری و حکاکی‌های صخره‌ای پر شده‌اند. نقاشی‌های دیواری که حیوانات، انسان ها و نمادها یا داستان‌های مذهبی را به تصویر کشیده‌اند. اگر از ماجراجویی در مکان های عجیب لذت می‌برید، غار موزه سیسیل از آن دسته جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا است که حتما نظرتان را جلب خواهد کرد.

۳٫ سفالو سیسیل | Cefalù

اگر می‌خواهید زیباترین تصویر ایتالیا را ببینید، نیابد سفالو سیسیل را از دست بدهید. این شهر ترکیبی از بهترین سواحل سیسیل در کنار بزرگترین شاهکارهای معماری عرب نورمن است. میادین، خیابان‌های سنگفرش و کلیساهای قرون وسطی سفالو قسمت بزرگی از جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا را تشکیل می‌دهند، جاذبه‌هایی که هر توریستی را شگفت‌زده می‌کند. این شهر قدیمی مملو از رستوران و سواحل بی‌نظیر است و تنها یک ساعت از پالرمو فاصله دارد.

شهر سفالو پر از خانه های سفید و سفالی است که در میان کوچه‌های باریک و سنگ فرش شده قرار گرفته اند. شهری صمیمی که  لباس‌های رنگارنگ و آویزان شده روی بالکن‌ها و قایق‌های چوبی ماهی‌گیران آن را از سایر شهرها و سواحل سیسیل ایتالیا جدا می‌کند. اگر به دنبال مقصدی نزدیک، آرام و متفاوت هستید سفالو سیسیل حتما سرذوقتان می‌آورد.

 مکان های دیدنی سیسیل ایتالیا

۴٫ تاورمینا سیسیل | Taormina

به نظر شما گوته، اسکار وایلد، جان اشتاین بک، اینگمار برگمان، فورد کاپولا، الیزابت تیلور و وودی آلن چه اشتراکی با هم دارند؟ ساده است، همه آنها در تائورمینا، مروارید دریای مدیترانه، اقامت کرده‌اند. شهر تائورمینا روی صخره‌های بلند و بر فراز دریا قرار دارد. این یعنی از تمام نقاط تائورمینا می‌توانید نمایی پانوراما از دریا و طبیعت مسحور کننده سیسیل را مشاهده کنید.

تائورمینا برای چند صد سال یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سیسیل بوده است. این شهر خیابان‌های پرپیچ و خمی دارد که در هر گوشه‌ای از آن مغازه، رستوران، کافه و ساختمانی قرون وسطی به چشم می‌خورد. قدم زدن در تائورمینا شبیه قدم زدن در یک فیلم قدیمی ایتالیایی با خانه‌های پاستلی رنگ، کلیساها و کاخ‌های باستانی و مناظر پانوراما است.

اگر می‌خواهید خوردن غذاهای دریایی تازه را در کنار ساحل تجربه کنید و از شنا در آب‌های شفاف و درعین‌حال یک فضای اصیل ایتالیایی لذت ببرید، تائورمینا مقصد محبوب شما در سیسیل است. از سمتی حضور نداشتن ماشین‌ها در تائورمینا باعث شده تا این شهر به یکی از آرام‌ترین جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا تبدیل شود.

 مکان های دیدنی سیسیل ایتالیا

۵٫ کوه آتنا سیسیل | Mount Etna

 کوه آتنا بلندترین کوه ایتالیا و فعال‌ترین آتشفشان چینه‌ای در جهان محسوب می‌شود. آخرین فوران کوه آتنا به سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد و همین موضوع اثبات می‌کند که آتنا آتشفشانی همواره فعال است. کوه آتنا ۳۳۵۷ متر ارتفاع دارد و از سه دهانه آتشفشانی تشکیل شده است.

آتنا علاوه بر آن که یکی از جاهای دیدنی در سیسیل ایتالیا برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان به حساب می‌آید، یکی از مقدس‌ترین مکان‌ های دیدنی سیسیل برای مردم یونان باستان نیز بوده است. نام این کوه هم از نام الهه خرد یونان یعنی آتنا گرفته شده و در کوهپایه های کوه آن بقایای زیادی از معابد و شهرهای باستانی وجود دارد.

این کوه یکی از مهمترین جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا و محل برگزاری بسیاری از سنت‌ها و جشنواره های سیسیل است. برای بازدید و کوهنوردی در آتنا مسیرهای شگفت‌انگیز و زیادی وجود دارد، اما اگر اهل کوهنوردی نباشید، می‌توانید با ماشین یا حتی اتوبوس‌های مخصوص تا ارتفاع خاصی از این جاذبه دیدنی سیسیل بالا بروید.

 مکان های دیدنی سیسیل ایتالیا

۶٫ کاتانیا سیسیل | Catania

کاتانیا، سیسیل جوان‌ را با کافه‌های شلوغ و مردم خونگرم نشان می‌دهد! کاتانیا در قسمت شرقی سیسیل و در پای یکی از فعال ترین آتشفشان های ایتالیا یعنی کوه آتنا واقع شده است. این شهر پس از پالرمو، دومین شهر بزرگ سیسیل است. نزدیکی کاتانیا به کوه آتنا هم مایه خیر و برکت است و هم نفرین. اگرچه خاک حاصلخیز و آتشفشانی فواید زیادی برای این شهر به همراه داشته و طبیعت منحصربه فردی به آن بخشیده است، اما فوران آتشفشان قبلا دو بار شهر را نابود کرده است!

مانند سایر مکان های دیدنی سیسیل، شهر کاتانیا هم بارها توسط تمدن‌های مختلف از جمله یونانی‌ها، رومی‌ها، اسپانیایی‌ها و اعراب اداره شده است. به همین دلیل امروز می‌توانید معماری یونانی-رومی را در کنار شاهکارهای قرون وسطایی و باروک در این شهر تماشا کنید. قدم زدن در کاتانیا سیسیل قدم زدن در تاریخ است.

در کنار جاذبه‌های تاریخی اگر به کاتانیا سر زدید بازار ماهی آن را از دست ندهید. بازار ماهی کاتانیا یکی از دیدنی های سیسیل ایتالیا است که علاوه بر امتحان کردن غذاهای محلی و دریایی به شما فرصتی می‌دهد تا میوه‌های تازه بخرید و با محصولات این منطقه بیشتر آشنا شوید.

کاتانیا سیسیل

۷٫ سیراکوز و جزیره اورتیگیا | Syracuse and the island of Ortygia

اگر دوست دارید یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان را از نزدیک ببینید، در سفرتان به سیسیل حتما سری به سیراکوز بزنید. سیراکوز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود و قدمت آن به ۸ قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این شهر در طول سالیان متمادی تحت سلطه چندین امپراتوری مختلف، از جمله یونانیان، رومی‌ها، عرب‌ها، نورمن‌ها و اسپانیایی‌ها بوده است.

اما جزیره اورتیگیا یک جزیره کوچک در مرکز خلیج سیراکوز است. درباره زیبایی و اهمیت این جزیره همین‌قدر باید گفت که بازدید از سیراکوز سیسیل بدون بازدید از اورتیگیا ناتمام می‌ماند. این جزیره کوچک پر از مکان‌های بکر و البته معابد و ساختمان‌های تاریخی است.

در شهر سیراکوز سیسیل شما می‌توانید یکی از بزرگترین آکروپولیس‌ها و تئاترهای یونان باستان را از نزدیک ببینید. از سمتی یکی از شاهکارهای مهندسی یونان یعنی آبراهه آرکیمنیدس در چند قدمی شما است. در نهایت می‌توانید سفرتان به این سیراکوز را بازدید دو مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری سیسیل یعنی معابد معروف آپولو و دلفینا به پایان برسانید.

سیراکوز و جزیره اورتیگیا

۸٫ نوتو، مودیکا و راگوسا | Modica, Ragusa and Noto  

نوتو، مودیکا و راگوسا سه شهر زیبا و بسیار نزدیک به یکدیگر هستند که از سال ۲۰۰۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفتند. این سه شهر در کنار هم یکی از بهترین مکان های دیدنی سیسیل برای گردش یک روزه هستند. راگوسا به دلیل وجود سه پل خاص، شهر پل ها نامیده می‌شود، اما خیلی از مردم به آن لقب سیسیل کوچک را داده‌اند. این مرکز تاریخی سرشار از شاهکارهای معماری باروک است.

مودیکا، با میراث قرون وسطایی، به خیابان‌های باریک و راه پله های طولانی شهرت دارد و  شهر نوتو به دلیل معماری منحصر‌به‌فردش که در خیابان‌ها، میادین و راه پله‌هایش نمایان است به عنوان پایتخت باروک معرفی می‌‌شود. در ادامه با این جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا بیشتر آشنا می‌شوید.

نوتو سیسیل | از بکرترین مناطق سیسیل ایتالیا

اگر بیشتر از آنکه به فکر آفتاب گرفتن و گشت و گذار در کوهستان باشید، در فکر ماجراجویی تاریخی یا قدم زدن در یکی از بکرترین نقاط ایتالیا هستید، نوتو سیسیل بهترین مقصد برای تعطیلات شما است. نوتو یک بهشت معماری باروک و یکی از زیباترین مراکز تاریخی سیسیل به شمار می‌رود.

این شهر روی فلاتی مشرف به دره آسینارو قرار گرفته و پوشیده از درختان مرکبات، زیتون و بادام است. در شهر نوتو همه چیز شما را حیرت زده می‌کند. از فواره، طاق و کلیسا تا قصر، یا حتی راه پله و بالکن! همین مسئله باعث شده که مهمترین جاذبه توریستی در نوتو سیسیل گشت و گذار در خیابان‌های باریک، تماشای ساختمان‌های سنگی طلایی رنگ، نماها و بالکن‌های‌ خارق‌العاده باشد.

نوتو سیسیل

مودیکا سیسیل | تماشای معماری سبک باروک

پس از بازدید از نوتو ایستگاه بعدی شما ۳۵ کیلومتر دورتر و شهر مودیکا است. اگر عاشق معماری سبک باروک، کلیساهای خیره کننده مربوط به این سبک معماری هستید، باید از مودیکا دیدن کنید. این شهر از دو مجموعه شهری تشکیل شده است: مودیکا بالا و پایین که هر دو به دلایل مختلف به یک اندازه جذاب هستند.

در قسمت پایین شما می‌توانید شبکه‌ای از خیابان‌ها، ساختمان و کلیساهای قدیمی را ببینید که لابه‌لای آن‌ها پر از کافه، رستوران و فروشگاه‌های کوچک است. در قسمت بالای شهر کلیسای جامع سنت جورج خودنمایی می‌کند. کلیسایی که به سبک باروک محلی ساخته شده و هنگام بالا رفتن از پله‌های دوقلوی کلیسا می‌توانید باغ‌های کوچک پر از گل رز، ویستریا و نخل را در دو طرفتان تماشا کنید.

یکی دیگر از دلایلی که توریست‌ها را به سمت مودیکا می‌کشاند شکلات است. مودیکا یکی از خوشمزه‌ترین شکلات‌های سیسیل را تولید می‌کند و مقصدی جذاب برای دوستداران شکلات به شمار می‌رود. پس اگر عاشق شکلات هستید، سفر به این منطقه از سیسیل را از دست ندهید.

مودیکا سیسیل

راگوسا سیسیل | شهری با دو چهره!

راگوسا یکی از زیباترین شهرهای سیسیل است و فقط ۱۵ کیلومتر با مودیکا فاصله دارد. راگوسا شهری با دو چهره است: یکی مدرن با خیابان‌های عریض و دیگری کوچک‌تر و قدیمی که به سبک باروک ساخته شده و خیابان‌های باریک، پلکان‌ها و میدان‌های قدیمی دارد. دو نیمه شهر راگوسا توسط یک دره عمیق از هم جدا شده‌اند. اگرچه موزه باستان‌شناسی، مغازه‌ها و مشاغل روزمره در قسمت مدرن راگوسا هستند، اما جذاب‌ترین قسمتی که باید از آن دیدن کرد راگوسا قدیمی است.

در راگوسا قدیمی چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. عمارت‌های قدیمی و باغ‌های پر از درخت، میدان‌های باستانی، کافه‌ها، رستوران‌های جذاب و البته کلیساهای باروک! اگر به گشت و گذار در روستاهای قدیمی و کوچک علاقه دارید نوتو، مودیکا و سیسیل یکی از جالب ترین دیدنی های سیسیل ایتالیا برای شما است.

راگوسا سیسیل

۹٫ ویلا رومانا سیسیل | Villa Romana del Casale

اگر دوست دارید شبیه به یک شاهزاده رومی در یک قصر مجلل قدم بزنید و همان حسی را داشته باشید که اشراف‌زادگان هزاران سال قبل تجربه کردند، ویلا رومانا سیسیل بهترین نقطه برای تجربه‌هایی از این دست است. ویلا رومانا در قرن چهارم میلادی ساخته شده و در زمان خود یکی از مجلل‌ترین و زیباترین خانه‌های رومی به شمار می‌رفت.

این قصر دارای بیش از ۳۵۰۰ متر مربع موزائیک است که از داستان‌ها و افسانه‌های یونانی و رومی الهام گرفته شده‌اند. یکی از مشهورترین موزائیک‌های ویلا رومانا سیسیل، موزائیک شکار اردک نام دارد. این موزائیک تصویری از یک مرد رومی را در حال شکار اردک در یک برکه نشان می‌دهد. جزئیات این موزائیک به‌قدری دقیق است که حتی پرهای اردک‌ها را نیز می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد.

اگر از هنر باستانی لذت می‌برید و تاریخ روم نیز برایتان جذاب است، باید از ویلا رومانا دیدن کنید. ویلا رومانا از دسته جاهای دیدنی در سیسیل به شمار می‌رود که شما را به دوران شکوه و عظمت امپراتوری روم باز می‌گرداند.

ویلا رو

۱۰٫ ذخیرگاه طبیعی زینگارو سیسیل | Zingaro Nature Reserve

زینگارو سیسیل جایی است که دریا و طبیعت رام نشده به هم می‌رسند. این ذخیرگاه طبیعی هنوز شبیه به قرن‌ها پیش است. در زینگارو به استثنای چند ساختمان روستایی تقریبا هیچ اثر انسانی وجود ندارد. هیچ جاده ساحلی، ماشین و سر و صدایی جز صدای باد و امواج وجود ندارد.

زینگارو نقطه‌ای است که می‌توانید در میان درختان زیتون و بلوط مقدس ساعت‌ها استراحت کنید یا به روباه‌ها و مرغان دریایی خیره شوید که به راحتی و بدون ترس در پیاده‌رو‌ها قدم می‌زنند. اگر به دنبال بکرترین نقطه سیسیل و حتی ایتالیا هستید، ذخیره‌گاه طبیعی زینگارو از آن دسته جاهای دیدنی در سیسیل ایتالیا است که انتظار شما را برآورده می‌کند.

ویلا رومانا سیسیل

۱۱٫ ساحل توره سالسا سیسیل | Torre Salsa Natural Beach

اگر قصد دارید از این ساحل جادویی دیدن کنید، قبل از هرچیز مراقب لاک پشت‌ها باشید و به مقدار لازم ضدآفتاب، آب و غذا همراهتان ببرید. تولسا یکی از بکرترین سواحل سیسیل ایتالیا محسوب می‌شود. یک ساحل وحشی که با صخره‌های شیب‌دار، تپه‌های شنی، تالاب‌ها، چمن‌ها و درختچه‌ها پر شده است. تالسا سیسیل برای کسانی ایده‌آل محسوب می‌شود که دوست دارند از شلوغی شهر فرار کنند و از چند ساعتی آرامش در طبیعت لذت ببرند.

این منطقه حفاظت شده طبیعی ۷۶۰ هکتار وسعت دارد و ساحل سفید آن نزدیک به ۶ کیلومتر در امتداد دریا کشیده شده است. با توجه به بکر و دست‌نخورده بودن این ساحل، می‌توانید انواع مختلف گونه‌های دریایی را در آب‌های آن مشاهده کنید و همین موضوع تولسا را به یکی از بهترین سواحل سیسیل برای غواصی تبدیل می‌کند. اگر بیشتر از آنکه به دنبال بازدید از جاذبه های گردشگری سیسیل باشید به دنبال محلی برای آرامش می‌گردید، توره سالسا سیسیل گزینه مناسب شما است.

ساحل توره سالسا سیسیل

۱۲٫ اریس سیسیل | Erice

شکوه و جذابیت، سنت‌ها و داستان‌های گذشته و در نهایت زیبایی، زیبایی و زیبایی! وقتی در خیابان‌های اریس، یکی از زیباترین روستاهای ایتالیا قدم می‌زنید، همه این‌ها را با تمام وجود حس می‌کنید. نام دیگر شهر اریس، شهر صد کلیسا است. اگرچه تعداد زیادی کلیسا در این شهر وجود دارد، اما به جرات می‌توان گفت هیچ‌کدام از آن‌ها قابل چشم‌پوشی نیستند.

به جز کلیساها یکی دیگر از قسمت‌های جالب این جاذبه دیدنی سیسیل محله اسپانیایی‌ها است. گفته می‌شود که این منطقه در دوره تسلط اسپانیایی‌ها برای اسکان سربازان اسپانیایی ساخته شد. قلعه دی ونره نماد روستای اریس محسوب می‌شود که نورمن‌ها آن را ساخته‌اند. اگر به بالای قلعه بروید می‌توانید چشم‌اندازی از یک باغ شگفت‌انگیز انگلیسی را تماشا کنید.

از سمت دیگر می‌توانید نمایی پانوراما از ساحل تیرنی خلیج تراپانی را ببینید و در طرف دیگر بندر تراپانی و جزایر آگادین را نظاره کنید. در نهایت پس از گشت و گذار در این شهر شگفت‌انگیز باید به سمت مغازه‌ها بروید و چند لحظه به تماشا قالی‌های معروف اریس سیسیل، دستباف‌هایی از تکه‌های پارچه رنگی و سفال‌های نقاشی شده بپردازید و البته شیرینی‌های خوشمزه و شکلات‌های سیسیلی را امتحان کنید.

جاهای دیدنی سیسیل

۱۳٫ صومعه بندیکتین سیسیل | Benedictine Monastery

صومعه بندیکتین سیسیل یکی از بزرگترین مجتمع های بندیکتین در تمام قاره اروپا و از مهمترین جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا به شمار می‌رود. این مجموعه از یک کلیسا، یک کتابخانه، یک موزه و یک باغ تشکیل شده است. کلیسای صومعه بندیکتین در قرن یازدهم میلادی به سبک رومی نورمن ساخته شده و گنبدی بزرگ و زیبا دارد.

کتابخانه صومعه بندیکتین کاتانیا نیز یک کتابخانه ارزشمند از نظر تاریخی است. این کتابخانه بیش از ۲۰۰ هزار کتاب و نسخه خطی دارد که قدمت آن‌ها به قرن‌های ۱۱ تا ۱۸ میلادی بازمی‌گردد. موزه این مجموعه بندیکتین پر از مجسمه‌، نقاشی و آثار مینیاتوری و مذهبی است.

باغ معلق صومعه بندیکتین نیز در قرن ۱۸ میلادی و به سبک معماری باروک ساخته شد. اما ساختمان صومعه مهم‌ترین بخش این بنا به شمار می‌رود که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و تا به امروز توسعه یافته است. این بنا با توجه به بازسازی‌هایش در دوره‌های مختلف تاریخی نمونه‌ای از ادغام معماری‌های مختلف محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی سیسیل

۱۴٫ جزایر ائولی سیسیل | Aeolian Islands

جزایر آیولین یا ائولی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تابستانه ایتالیا و یکی از بزرگترین گنجینه‌های طبیعی و فرهنگی جنوب این کشور به شمار می‌رود. این مجمع الجزایر که توسط فوران‌های آتشفشانی در طول زمان شکل گرفته از هفت جزیره لیپاری، ولکانو، سالینا، پاناره، استرومبولی، فیلیکودی و آلیکودی  تشکیل شده که هر کدام هویت خاص خود را دارند. در این ادامه با این جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا بیشتر آشنا می‌شویم:

جزیره لیپاری سیسیل | lipari island

لیپاری بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر و مکان خوبی برای شروع سفر در مجمع الجزایر ائولی است. از مسیرهای پیاده‌گردی خوش‌منظره و سواحل سنگ‌ریزه گرفته تا موزه‌ها و بندر پرجنب‌وجوش، لیپاری برای هر نوع مسافری جذابیت دارد و از زیباترین جاهای دیدنی سیسیل محسوب می‌شود.

این جزیره پیش از آنکه به خاطر کافه، رستوران‌ها و بندرش شناخته شود به لطف منابع طبیعی خود یعنی سنگ‌های طبیعی و درخشان برای توریست‌ها جذاب بوده است. اگر به لیپاری سفر کردید فرصت قدم زدن در غار سفیدپوش دی پومیس و دره سنگ‌ها را از دست ندهید.

جاهای دیدنی سیسیل

جزیره ولکانو سیسیل | Vulcano Island

جزیره ولکانو که از نام خدای آتش رومی، ولکان، نامگذاری شده، به دلیل کوه‌های آتشفشانی و فعالش یکی از جذابترین مکان های دیدنی سیسیل به حساب می‌آید. در این جزیره می‌توانید از چشمه‌های آب گرم طبیعی و سواحل سیسیل با شن‌‌های سیاه لذت ببرید. سواحل این جزیره با فضایی استوایی و کافه‌های ساحلی مکانی عالی برای گذراندن یک روز آفتابی و لذت بردن از یک پیتزا خوشمزه ایتالیایی هستند.

جاهای دیدنی سیسیل

استرومبولی سیسیل | Stromboli Island

استرومبولی، خانه آتشفشان فعالی است که هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فوران می‌کند، این جزیره یک مقصد منحصربه‌فرد است. جزیره‌ای با آتشفشان فعال و سواحل شنی سیاه که تمام خانه‌هایش رنگ سفید و روشن دارد. در استرومبولی می‌‎توانید در یک نمای پانوراما زیر آتشفشان بنشینید و از یک غذای محلی لذت ببرید، در حالی که کوه در نزدیکی شما در حال فوران کردن است.

۱۵٫ برج ساعت نجومی سیسیل | Astronomical Clock of the Cathedral of Messina

شیر غرش می‌کند، خروس می‌خواند، موسیقی پخش می‌شود و همه شروع به رقصیدن می‌کنند. این خلاصه‌ای از نمایشی است که در برج ساعت نجومی سیسیل می‌توانید ببینید. ساعت برج ناقوس مسینا بزرگترین و پیچیده‌ترین ساعت نجومی جهان به شمار می‌رود. اما بازدید از این بنا که به عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی در سیسیل ایتالیا شناخته می‌شود شرایط خاصی دارد.

اگر می‌خواهید یکی از جالب‌ترین مناظر از ساعت نجومی سیسیل را ببینید، حتما قبل از ظهر خود را به این منطقه برسانید. این ساعت متحرک به شکلی غیرمعمول به شهر اعلام می‌کند که ظهر است: به محض رسیدن ظهر شیری که در بالای ساعت قرار دارد و نماد شهر مسینا است، پرچم شهر را سه بار به اهتزاز درمی‌آورد و در حالی که غرش می‌کند دستان خود را تکان می‌دهد.

کمی پایین‌تر از مجسمه شیر، خروس که نمادی از تلاش و هوش است، سه بار بال می‌زند و می‌خواند. در کنار او مجسمه دو تا از قهرمان‌های سیسیلی دینا و کلارنزا و همچنین مدونا شروع به حرکت می‌کنند. این نمایش حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و یکی از جالب ترین دیدنی های سیسیل ایتالیا به حساب می‌آید.

برج ساعت نجومی سیسیل

۱۶٫ دخمه های کاپوچین | Capuchin Catacombs

در کنار تمام زیبایی‌های طبیعی و شاهکارهای معماری سیسیل، شهر پالرمو سیسیل میزبان یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی سیسیل است. صومعه کاپوچین از بیرون شبیه تمام ساختمان‌های عادی جهان به نظر می رسد، اما شما می‌توانید از طریق درهای صومعه کاپوچین وارد دخمه های بزرگ کاپوچین شوید. جایی که نزدیک به ۸۰۰۰ جسد به دیوارها چسبانده شده‌اند، روی نیمکت‌ها و قفسه‌ها نشسته‌اند و در تابوت‌های باز گذاشته‌اند.

راهبان کاپوچین، در قرن ۱۶ میلادی، تصمیم گرفتند تا راهبان و اعضای خانواده‌های آن‌ها را در این دخمه‌ها دفن کنند. آنها معتقد بودند که این کار یادآوری مرگ برای زندگان است. اجساد دفن شده در دخمه‌های کاپوچین به‌صورت طبیعی مومیایی شده‌اند. این مومیایی‌ها، به‌دلیل شرایط خاص دخمه‌ها، که دارای دمای ثابت ۱۲ درجه سانتیگراد و رطوبت ۷۵ درصد است، سالم مانده‌اند.

اجساد مومیایی شده، به‌صورت ایستاده یا نشسته، در ردیف‌های منظمی چیده شده‌اند. برخی از مومیایی‌ها، لباس‌های کاملی به تن دارند و برخی دیگر، با جواهرات و زیورآلات تزئین شده‌اند. اگر به دنبال کمی هیجان و تجربه چیزهای عجیب هستید، دخمه های کاپوچین از آن دسته جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا است که شگفت‌زده‌تان می‌کند.

دیدنی های سیسیل

۱۷٫ گورستان پانتالیکا | Necropolis of Pantalica

گورستان پانتالیکا گورستان وسیعی به شمار می‌رود که در دره رودخانه آناپو واقع شده و از جاهای دیدنی سیسیل است. این گورستان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین گورستان‌های منطقه مدیترانه، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تخمین زده می‌شود که قدمت این جاذبه دیدنی سیسیل به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد و سیسیل‌ها، مردمی که پیش از رومی ها در سیسیل ساکن بودند، از آن استفاده می‌کردند.

مقبره های پانتالیکا در دل صخره‌های آهکی که دره را پوشانده‌اند حک شده‌اند و اندازه و پیچیدگی آن‌ها متفاوت است. برخی از مقبره‌ها اتاقک‌های ساده و یک اتاقه هستند، در حالی که برخی دیگر با نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و موزاییک‌ها تزئین شده‌اند. گمان می‌رود که سیسل‌ها از این مقبره‌ها برای دفن مردگان، نگهداری اشیاء با ارزش و به عنوان مکانی برای عبادت استفاده می‌کردند.

جاذبه های گردشگری سیسیل

سیسیل، جزیره آفتابی هزارساله ایتالیا!

سفر به سیسیل سفر به تمام جهان است. اگر به عنوان یک مسافر به دنبال تجربه‌های عمیق تاریخی باشید، در میان جاذبه های گردشگری سیسیل می‌توانید ردپای یونانی‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها، نورمن‌ها و ده‌ها قومیت و دروه تاریخی مختلف را ببینید. کلیساها و کاخ‌های باروک، آمفی تئاترهای یونانی و هرکدام از جاهای دیدنی سیسیل ایتالیا داستانی از دوره خاصی از تاریخ را روایت می‌کنند.

از سمتی اگر عاشق طبیعت باشید، بکرترین سواحل سیسیل، کوه‌های آتشفشانی و دره‌های سبز در این جزیره منتظرتان هستند. در نهایت اگر از قدم زدن در میان شهرها و روستاهای قرون وسطی و شنا و آفتاب گرفتن در سواحل بکر خسته شدید، سیسیل همچنان گزینه‌هایی برای ارائه دادن دارد. سیسیل جزیره شکلات و غذاهای ایتالیایی است. از غذاهای دریایی تازه گرفته تا غذاهای سنتی ایتالیایی، سیسیل چیزی برای هر سلیقه‌ای دارد. اگر به دنبال سفری منحصر به فرد هستید، پیشنهاد ما سه قدم مهم است: پیدا کردن زمان مناسب، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل سیسیل و رفتن به قلب مدیترانه!

نظر شما درباره این مقصد گردشگری مهیج در اروپا چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی سیسیل

آیا سیسیل یک کشور جداگانه بوده است؟

بله، پس از پادشاه پیتر سوم، سیسیل به عنوان یک پادشاهی مستقل اداره می شد. البته در حال حاضر یک منطقه خودمختار تحت حاکمیت نهایی ایتالیا است.

در سیسیل به چه زبانی صحبت می شود؟

ایتالیایی زبان رسمی است که در سیسیل صحبت می شود. با این حال، سیسیلی و بسیاری از گویش های آن نیز معمولا به صورت روزانه کاربر دارند.

آیا سیسیل بخشی از آفریقا بوده است؟

کارشناسان معتقدند سیسیل در مقطعی از تاریخ بخشی از آفریقا بود. سیسیل در مرز بین اروپا و آفریقا قرار دارد و برخی از قسمت های آن کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با آفریقا فاصله دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید