شاید هنگام صحبت از جاهای دیدنی ایتالیا، اولین موردی که در ذهنتان می‌آید، معماری و هنر است. اگرچه در شهرت هنر و معماری این کشور شکی نیست؛ دیدنی های ایتالیا تنها در هنر و معماری خلاصه نمی‌شود. طبیعت چشم‌نواز و تماشایی آن از سواحل دل‌نشین و جزایر دیدنی گرفته تا دریاچه‌ها و کوه‌های باشکوه، در کنار جاذبه‌های تاریخی و هنری، کار شما را برای انتخاب و زمان‌بندی بازدیدها دشوار می‌کند. این سرزمین شگفت‌انگیز به‌قدری زیبایی در خود دارد که شما دوست دارید تا آنجا که ممکن است، مهمانش باشید و از دیدنی‌هایش لذت ببرید. ایتالیا، خاستگاه امپراتوری روم و رنسانس، بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارد. پس چمدان خود را ببندید و در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری ایتالیا بیشتر آشنا شوید.

شگفتی در جاهای تاریخی ایتالیا

وقتی از بناهای تاریخی و معماری الهام‌بخش صحبت می‌شود، ایتالیا مشهورترین کشوری است که در خاطر می‌آید. فکرکردن به ایتالیا بدون تصورکردن مشهورترین مکان‌های تاریخی آن، بعید به نظر می‌رسد. کشوری که نامش به‌عنوان دارنده بیشترین میراث جهانی یونسکو می‌درخشد، بی‌شک تاریخی دیرینه و جذاب هم دارد. با اینکه در حال حاضر، بخش بسیاری از این تاریخ در آینه جاهای تاریخی ایتالیا به چشم می‌خورد، اما انتخاب اینکه از کجا شروع کنید و اولویت‌بندی برنامه‌تان به چه صورت باشد، کار آسانی نیست. برای همراهی با شما، ما مهم‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

برج کج پیزا | زیبایی متولد شده از یک نقص

نام برج کج پیزا (La Torre Pendente) را بارها شنیده‌اید؛ اما شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که علت حقیقی شهرت این بنای تاریخی را ندانید. شهرت جهانی برج پیزا، به‌ دلیل ظرافت طراحی آن نیست؛ بلکه به‌ علت نقص آن است!

ساخت این برج مشهور و جهانی که در شهر پیزا واقع است، حدود ۱۷۷ سال طول کشید. در سال ۱۱۷۳ میلادی، وقتی این برج به طبقه سوم رسیده بود، به‌ دلیل داشتن یک پایه ضعیف، شروع به غرق‌شدن کرد و حدود یک قرن به حال خود رها شد. وقتی ساخت‌وساز برج از سر گرفته شد، مهندسان تصمیم گرفتند طبقات بالاتر را با یک طرف بلندتر از طرف دیگر بسازند تا کج‌شدن را جبران کنند. سرانجام، ساخت برج پیزا در نیمه دوم قرن چهاردهم به پایان رسید.

برج کج پیزا یکی از چهار بنایی است که مجموعه کلیسای جامع در پیزای ایتالیا به‌ نام Campo dei Miracoli یا Piazza dei Miracoli به‌ معنی میدان معجزات را شکل می‌دهند. قیمت بلیت برای بازدید از این برج دیدنی ۲۶٫۵ یورو است.

برج کج پیزای ایتالیا

کولوسئوم | آمفی تئاتری با هزاران خاطره

اکنون نوبت به معرفی یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا می‌رسد که بسیار مشهور است. این بنا که یادآور عظمت دوران باستان و تاریخ رم است، با محیط امروزی اطرافش، تضادی برجسته ایجاد کرده است. کولوسئوم، آمفی‌تئاتر تاریخی رم، از شاهکارهای مهندسی دوران باستان است. ساخت کولوسئوم در سال ۸۰ میلادی تکمیل شد و از آن برای مسابقه‌های گلادیاتوری و نمایش‌های عمومی مانند شکار حیوانات و نبردهای دریایی ساختگی استفاده می‌شد. این آمفی‌تئاتر می‌توانست تا ۵۰هزار تماشاگر را در خود جای دهد.

کولوسئوم، آمفی‌تئاتر تاریخی رم

در گذر زمان، قسمت‌هایی از این بنای باشکوه به‌ دلیل بلایای طبیعی، استخراج سنگ و غارت دچار آسیب شد؛ اما هنوز بسیاری از قسمت‌های آن بر جای مانده است. شما می‌توانید به‌طور جداگانه یا به‌صورت بخشی از یک بازدید، از کولوسئوم که از آن به‌عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو حفاظت می‌شود، دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک ساعت قبل از غروب آفتاب از این آمفی‌تئاتر باشکوه بازدید کنید. در این صورت، هم آن را در روز می‌بینید، هم هنگام غروب و هم زمانی که شب فرامی‌رسد. قیمت بلیت کولوسئوم با توجه به نوع خدمات از ۳۸ یورو تا ۱۳۷ یورو متغیر است.

رم ایتالیا پر از جاذبه است. در این مطلبی از مجله فلای تودی درباره بهترین جاهای دیدنی رم، با معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر آشنا شوید.

پمپئی | شهری در دل خاکستر

از معروف‌ترین دیدنی های ایتالیا، پمپئی است. پمپئی، روزگاری شهری از روم باستان در نزدیکی ناپل امروزی بود که در اثر فوران آتش‌فشان کوه وزوویوس در سال ۷۹ میلادی مدفون شد. جالب است بدانید که این شهر با ساختمان‌ها، خیابان‌ها و گنجینه‌های هنری‌اش در زیر لایه‌هایی از خاکستر حفظ شد. چند قرن کاوش، موجب شده است تا بتوانید بناهایی مانند انجمن، معابد، بازارها، تئاترها، حمام‌ها و بقایای خانه‌های شخصی با نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های هنرمندانه را در پمپئی تماشا کنید.

پمپئی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود. این شهر باستانی یک سایت باستان‌شناسی مهم است که می‌شود تکه‌هایی از زندگی روزمره در روم باستان را در آن دید. شما با قدم‌زدن در خیابان‌های قدیمی که رد ارابه‌ها را به یادگار دارند، می‌توانید از تماشای هنر مهندسی رومیان در بیش از دوهزار سال پیش لذت ببرید. قیمت بلیت از ۳٫۵ تا ۵ یورو متغیر است.

پمپئی محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

هرکولانیوم | طعمه فوران وزوویوس

حال که به تماشای عظمت سرازخاک‌برآورده پمپئی رفته‌اید، فرصت خوبی است تا از یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا نیز دیدن کنید. در نزدیکی پمپئی، شهر حفاری‌شده‌ای به‌ نام هرکولانیوم قرار دارد که در سال ۷۹ پس از میلاد در اثر فوران آتش‌فشان کوه وزوویوس ویران شد.

هرکولانیوم از پمپئی کوچک‌تر بود؛ اما بهتر از پمپئی حفظ شده است و بسیاری از ساختمان‌ها و نقاشی‌های دیواری را هنوز می‌توان در آن تماشا کرد. زمانی که به دیدن هرکولانیوم می‌روید، می‌توانید خانه‌ها، حمام‌های حرارتی، تئاتر، بقایای مغازه‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها را ببینید. قیمت بلیت برای بازدید از بقایای هرکولانیوم ۱۳ یورو است؛ اما برای خرید آنلاین بلیط هرکولانیوم، باید چند یورو بیشتر به‌عنوان هزینه رزرو پرداخت کنید.

بقایای هرکولانیوم

دره معابد | روایتی از تاریخ باستان

نمی‌توان از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا سخن گفت و از دره معابد غافل شد؛ به‌ویژه اگر از دوستداران باستان‌شناسی، معماری و تاریخ باستان باشید. دره معابد، بزرگ‌ترین سایت باستان‌شناسی جهان، در آگریجنتو در جزیره سیسیل قرار دارد. این مجموعه دربردارنده بقایای چندین معبد یونان باستان از قرن پنجم پیش از میلاد است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از معبد هرا (جونو)، معبد کنکوردیا و معبد هراکلس (هرکول).

دره معابد به‌عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو، از نمونه‌های مهم معماری یونان باستان است که در خارج از یونان قرار دارد. قیمت بلیت برای بازدید از این اثر باستانی ۱۳٫۵ یورو است.

دره معابد میراث جهانی یونسکو

کلیسای سنت مارک | نمایش شکوه امپراتوری بیزانس

در گذر از جاهای دیدنی ایتالیا در ونیز، کلیسای سنت مارک را از یاد نبرید. وقتی قدم به شهر رویایی ونیز می‌گذارید، کلیسای بزرگی که از قرن یازدهم میلادی بر جای مانده است، توجه شما را به‌ سوی خود جلب می‌کند.

نما و گنبدهای این کلیسا الهام‌گرفته از دوران بیزانس و مشرف به میدان سنت مارکو است. از ویژگی‌های مهم این کلیسا، فضای داخلی گسترده، وجود بیش از ۵۰۰ ستون، گنبدهای خیره‌کننده و موزاییک‌های بی‌شمار بیزانسی است که در آن‌ها از طلا استفاده شده است. قیمت بلیت بازدید از این کلیسای باشکوه ۳۹ یورو است.

کلیسای سنت مارک

ترولی آلبروبلو | معماری سنتی ایتالیا

ترولی آلبروبلو (Trulli of Alberobello) مجموعه خانه‌های مخروطی‌شکل است که در شهر آلبروبلو، در منطقه پولیا در ایتالیا قرار دارند. خانه‌های این جاذبه که در فهرست جاهای دیدنی ایتالیا جای دارند، در قرن چهاردهم از سنگ ساخته شده‌اند. سقف این خانه‌ها به‌شکل مخروطی و با استفاده از سنگ‌های مسطح بنا شده است و بسیار ماهرانه بدون استفاده از ملات، کنار هم قرار گرفته‌اند.

سال‌هاست که ترولی آلبروبلو مقصد گردشگری محبوبی است که میزبان علاقه‌مندان به معماری سنتی و تاریخ محلی است. در سال ۱۹۹۶، این اثر بی‌نظیر با توجه به اهمیت فرهنگی و معماری آن به‌عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. بسیاری از خانه‌های ترولی آلبروبلو بازسازی شده و به رستوران و مغازه تغییر کاربری داده‌اند. قیمت بلیت برای بازدید از این مجموعه تاریخی ۲٫۷۲ دلار است.

ترولی آلبروبلو ایتالیا

غارهای ساسی دی ماترا | نخستین سکونتگاه انسانی در ایتالیا

در بازدید از جاهای دیدنی ایتالیا، زمانی که به شهر ماترا می‌رسید، غارهایی باستانی را خواهید دید. مجموعه این غارهای باستانی، ساسی دی ماترا نام دارند و به‌عنوان نخستین منزلگاه انسانی در کل ایتالیا شناخته می‌شوند. ساسی دی ماترا در اصل، خانه‌هایی بناشده روی صخره‌ها هستند که قدمت برخی از این خانه‌ها به دوران پارینه‌سنگی می‌رسد. بسیاری از غارهای ساسی دی ماترا هنوز دارای خانه‌ و کافه هستند. قیمت بلیت بازدید از این مجموعه ۳ تا ۵ یورو است.

غارهای ساسی دی ماترا

کلیسای سنت فرانسیس | فرصتی برای خلوت معنوی

کلیسای سان فرانچسکو یا کلیسای سنت فرانسیس، سالانه میزبان صدها زائر است. سنت فرانسیس مردی ساده و فقیر بود که در آسیزی به دنیا آمد. کلیسای سان فرانچسکو از دو کلیسا تشکیل شده است؛ کلیسای بالا و کلیسای پایین.

شهرت کلیسای بالا به‌ دلیل نقاشی‌های دیواری آن است. این نقاشی‌ها را تعدادی از هنرمندان نامدار رنسانس ایتالیا کشیده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها جوتو، سیمون مارتینی و پیترو لورنتستی هستند. در این نقاشی‌های دیواری، صحنه‌هایی از کتاب مقدس و زندگی سنت فرانسیس به تصویر درآمده است. شهرت کلیسای پایین، بیشتر از سادگی و ظرافت آن سرچشمه می‌گیرد.

 کلیسای سنت فرانسیس

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره | شناسنامه هنری فلورانس

همان‌طور که ماهیت رم با کولوسئوم تعریف می‌شود، ماهیت فلورانس با کلیسای سانتا ماریا دل فیوره که به Duomo نیز شهرت دارد، شناخته می‌شود. این کلیسا که از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در شهر فلورانس است، نمونه برجسته‌ای از معماری گوتیک محسوب می‌شود. قسمت‌های داخلی این کلیسا به نقاشی‌های دیواری مزین شده‌اند و یک شبستان بزرگ نیز در آن دیده می‌شود. همچنین نمازخانه‌های جانبی و محراب بلند این کلیسا از دیگر ویژگی‌های آن است.

شهرت این کلیسای جامع به‌ دلیل نمای مرمر صورتی و سبز و گنبد بزرگش است که طراحی آن بر عهده فیلیپو برونلسکی بوده است. در آن زمان، این کلیسا یک شاهکار مهندسی بود. ناگفته نماند که گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره از بزرگ‌ترین گنبدهای جهان است. بازدید از داخل این کلیسا رایگان است؛ اما برای بازدید از سایر دیدنی‌های آن شامل گنبد، مکان غسل تعمید، موزه و برج ناقوس، باید بلیت تهیه کنید که قیمت بلیت با توجه به انتخاب شما متغیر است.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای دومو | سربلند و باشکوه

هنوز معرفی جاهای دیدنی ایتالیا ادامه دارد و این بار، شما را به تماشای بزرگ‌ترین کلیسای جامع ایتالیا می‌بریم که ساختن آن بیشتر از ۶۰۰ سال زمان برده است. کلیسای سانتا ماریا ناسنته مشهور به دومو، در شهر میلان ایتالیا قرار دارد. در بیان وسعت آن، همین بس که بدانید ۴۰هزار نفر را می‌توان در آن جای داد.

کلیسای سانتا ماریا ناسنته مشهور به دومو

این کلیسا، از نمونه‌های خوب سبک گوتیک است. نمای بیرونی این کلیسای جامع، ۲۲۴۵ مجسمه مرمری و ۱۳۵ قله سنگی کنده‌کاری‌شده دارد که تاج سقف آن را می‌پوشانند. در حالی که شما با دیدن این نمای بیرونی، حیرت‌انگیز محو زیبایی هنرمندانه آن شده‌اید، با ورود به داخل این کلیسا، چندین برابر بیشتر شگفت‌زده خواهید شد. ۵۲ ستون بزرگ، سقف بلند شبستان را نگه می‌دارند و دیوارهای آن با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی بزرگ تزیین شده است. قیمت بلیت برای بازدید از این کلیسا با توجه به انتخاب شما در محدوده ۱۰ تا ۳۵ یورو متغیر است.

پانتئون | کامل ترین بنای باستانی رم

اگر از علاقه‌مندان به معماری هستید و انگیزه اصلی سفرتان به ایتالیا، دیدن آثار بی‌نظیر معماری است، در فهرستی که از جاهای دیدنی ایتالیا آماده کرده‌اید، پانتئون را از قلم نیندازید. برجای‌ماندن کامل‌ترین بنای باستانی رم که قدمتی بیش از دوهزار سال دارد، به‌ دلیل معماری آن است. پانتئون به‌قدری خوب طراحی شده که در عین سادگی، تقریبا دست‌نخورده مانده است.

تعجب خواهید کرد وقتی بدانید دو فلز سقف آن، توسط دو پاپ برداشته شده‌اند؛ اما همچنان این بنای تاریخی استوار مانده است. این معبد توسط مارکوس آگریپا، داماد امپراتور آگوستوس، ساخته و وقف شد. گنبد باشکوه این بنا، نماد آسمان و دهانه آن، نماد خورشید است. قیمت بلیت برای بازدید از این بنای تاریخی، بین ۲ تا ۵ یورو است.

پانتئون رم باستان

گالری اوفیتزی | گنجینه ای ارزشمند از آثار نقاشی

از مشهورترین جاهای دیدنی ایتالیا، گالری اوفیتزی واقع در فلورانس است. اوفیتزی، معروف‌ترین موزه و گالری هنری فلورانس با نقاشی‌ها و مجسمه‌های دیدنی است. تصور کنید صندوقچه گنجی بسیار ارزشمند را در اختیار دارید. اوفیتزی، از برجسته‌ترین موزه‌های هنری جهان، آینه‌دار بخشی از تاریخ هنر رنسانس ایتالیاست. بزرگ‌ترین گنجینه این گالری، نمایش مجموعه نقاشی‌هایی است که تکامل گام‌به‌گام نقاشی از قرن چهارده تا شانزده را نشان می‌دهد. مشهورترین دیدنی اوفیتزی، زایش ونوس اثر بوتیچلی است. هزینه بلیت برای بازدید از این گالری، از ۱۹ یورو آغاز می‌شود.

گالری اوفیتزی صندوقچه ارزش مند

واتیکان | کوچکترین کشور دنیا

در سفر به ایتالیا، دیدن کوچک‌ترین کشور جهان را از دست ندهید. واتیکان، کوچک‌ترین کشور دنیا است که در شهر رم ایتالیا قرار دارد. از دیدنی‌های معروف واتیکان، می‌توان به کلیسای سن پیترو، میدان سن پیترو، کتابخانه واتیکان، کلیسای سیستین و موزه واتیکان اشاره کرد. اما دیدنی‌های واتیکان محدود به این‌ها نیست. در مقاله جاهای دیدنی واتیکان در مجله فلای تودی، با جاذبه‌های واتیکان بیشتر آشنا شوید.

واتیکان کوچکترین کشور دنیا

دیدنی های ایتالیا بسیار گسترده‌تر از آن هستند که در محدوده کلمات بگنجند. از دیگر جاهای تاریخی ایتالیا می‌توان به شهر تاریخی ورونا، فروم روم، کاخ کاسرتا در نزدیکی ناپل، کاخ ریولی در تورین، کلیسای جامع پالرمو، هفت‌تپه در رم، میدان دل کامپو در سیه‌نا، پل پونته وکیو در فلورانس، پل ریالتو در ونیز، شهر سن جیمینیانو، قلعه دل مونته در آندریا، کلیسای مریم مقدس (کلیسای سانتا ماریا دل گرتزیه) در میلان، کلیسای جامع فلورانس، کلیسای سن ویتال در راونا، قلعه اسفورزا در میلان و پله‌های اسپانیایی در رم اشاره کرد.

 

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C %D8%B3%D9%81%D8%B1 %D8%A8%D9%87 %D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86 min راهنمای سفر به میلان

 

شگفتی در جاهای طبیعی ایتالیا

همان‌گونه که در ابتدای مطلب بیان کردیم، دیدنی های ایتالیا تنها در هنر و معماری آن نمی‌گنجد. طبیعت ایتالیا، شما را چنان مجذوب خود می‌کند که دلتان می‌خواهد بارها و بارها دیدنش را تجربه کنید. کوهستان‌ها و دریاچه‌ها، جزیره‌ها و سواحل به‌یادماندنی، همه و همه زیبایی‌های سفر شما را چند برابر می‌کنند. در ادامه مطلب، شما را با تعدادی از جاذبه‌های طبیعی ایتالیا آشنا خواهیم کرد.

رشته کوه‌های دولومیت | لذت ماجراجویی

یکی از جاهای دیدنی ایتالیا، رشته‌کوه دولومیت است. کوه‌های دولومیت که یک مقصد گردشگری محبوب هستند، علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی را شیفته خود می‌کنند. این رشته‌کوه گسترده در شمال ایتالیا قرار دارد و شهرت آن بیشتر به‌ دلیل قله‌های بلند و اسکی است. مناظر دیدنی آلپ، دره‌های سرسبز و دریاچه‌های شفاف اطراف آن، جلوه‌ای خیره‌کننده از زیبایی را شکل می‌دهند.

رشته‌کوه دولومیت حدود ۲۵۰ میلیون سال پیش، از سنگ‌های رسوبی و سنگ آهک تشکیل شده است. پیاده‌روی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، اسکی و اسنوبورد گزینه‌هایی هستند که دولومیت را برای شما جذاب‌تر می‌کنند. بلندترین قله کوه دولومیت‌، مارمولادا نام دارد.

چندین روستای تاریخی از جمله Castelrotto، Cortina d’Ampezzo و Selva Val Gardena نیز در رشته کوه‌های دولومیت‌ قرار دارد. اگر از علاقه‌مندان به کوهستان و زندگی کوهستانی هستید، دیدن رشته‌کوه دولومیت را از دست ندهید.

رشته کوه‌های دولومیت

دریاچه کومو | محبوب گردشگران

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، یک دریاچه یخچالی در شمال منطقه لومباردی است که دریاچه کومو نام دارد. این دریاچه به‌ نام لاریو نیز شناخته می‌شود و از زمان رومیان، محل اقامت ثروتمندان بوده است. شکل این دریاچه بسیار شبیه به Y معکوس است. دو شاخه از کومو در جنوب‌غربی و لکو در جنوب‌شرقی آغاز می‌شود.

شهرت دریاچه کومو به‌ دلیل ویلاهای خاصی است که از زمان رومیان در آنجا ساخته شده است. بالبیانلو و کارلوتا مشهورترین ویلاها هستند که باغ‌هایی آن‌ها را در بر گرفته‌اند. آب‌وهوای معتدل و ویژگی‌هایی مشابه دریای مدیترانه، موجب می‌شود دریاچه کومو جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران داشته باشد.

دریاچه کومو ایتالیا

پارک ملی گرن پارادیزو | جاذبه‌ای برای دوستداران حیات وحش

در بازدید از جاهای دیدنی ایتالیا، پارک ملی گرن پارادیزو (Gran Paradiso) را فراموش نکنید. این پارک، منطقه حفاظت‌شده‌ای است که دولت با هدف حفظ اکوسیستم‌های ملی و بین‌المللی دره‌های اطراف گرن پارادیزو برای نسل‌های کنونی و آینده ایجاد کرده است. مهم‌ترین جاذبه این منطقه، قله گرن پارادیزو، بلندترین کوه ایتالیا است.

پارک ملی گرن پارادیزو به‌عنوان راهی برای حفاظت از جمعیت محلی بز کوهی ایجاد شد و به‌ لطف همین پارک، بز کوهی از انقراض نجات پیدا کرد. اکنون در این پارک، علاوه بر بز، گورکن، گرگ، سیاه‌گوش، ارمینه و بیش از صد گونه پرنده زندگی می‌کنند. قیمت بلیت برای بازدید از این پارک ۳ یورو است.

پارک ملی گرن پارادیزو

جزیره کاپری | تماشای صخره ها و غارها

در مسیر شگفت‌انگیز معرفی جاهای دیدنی ایتالیا، این بار نوبت به جزیره کاپری می‌رسد. کاپری، جزیره شیب‌دار کوچکی است که در خلیج ناپل قرار دارد و صخره‌های سنگلاخی آن با کاج‌های سبز و گیاهان گرمسیری نرم شده‌اند. شهرت کاپری، به‌ علت خط ساحلی ناهموار و تماشایی، آب‌های شفاف، صخره‌ها و غارهای دیدنی است. همچنین این جزیره به سبک زندگی مجلل نیز معروف است و همین ویژگی، موجب جذب بسیاری از بازدیدکنندگان ثروتمند و افراد مشهور می‌شود.

از مشهورترین جاذبه‌های کاپری، غاری دریایی به‌ نام Grotta Azzurra است. رنگ آبی ویژه‌ای که غار را روشن می‌کند، به‌ دلیل عبور نور خورشید از یک حفره عمیق زیر آب و تابش دوباره بر آب است. دهانه این غار آبی، فقط یک متر ارتفاع دارد. بنابراین، بازدیدکنندگان تنها هنگامی می‌توانند با قایق‌های کوچک وارد غار شوند که سطح آب به‌اندازه کافی پایین باشد و اجازه ورود را بدهد. قیمت بلیت برای بازدید از این غار، ۱۵ یورو است.

جزیره کاپری ایتالیا

چینکو تره | پنج گانه ای تماشایی

از دیدنی های ایتالیا، چینکو تره (Cinque Terre) یا چینکوئه تره سینکو تره، منطقه‌ای ساحلی با تپه‌های شیب‌دار و صخره‌های مشرف به مدیترانه است. این جاذبه گردشگری، شامل ۵ روستای تماشایی به‌ نام‌های Monterosso al Mare، Vernazza، Corniglia، Manarola، و Riomaggiore است که هر یک، تاریخ و جذابیت منحصر‌به‌فردی دارند. میان این ۵ روستا، اغلب Vernazza به‌ دلیل داشتن بندری با ظاهر عجیب محبوب‌تر است. پیاده‌روی میان روستاها به مسافران فرصت لذت‌بردن از منظره‌های بی‌نظیر را می‌دهد.

vروستای تماشای چینکو تره

کوه اتنا | تماشای بخار و گدازه

اگر از هواداران ماجراجویی و بازدیدهای هیجان‌انگیز هستید، دیدن فعال‌ترین کوه آتش‌فشانی ایتالیا که می‌تواند سالی چند بار فوران کند، برای شما جذابیتی ویژه دارد. آتش‌فشان کوه اتنا، بخار نمی‌دهد و مدام دود می‌کند. اطراف آن گرم است و حتی در زمستان، جریان پیوسته‌ای از دودهای تاریک و سمی از خود منتشر می‌کند.

اتنا با ارتفاعی حدود یازده‌هزار پا از جاهای دیدنی سیسیل بوده و بلندترین آتش‌فشان اروپا است. آخرین فوران بزرگ آن در سال ۲۰۱۷ رخ داده است. قدم‌زدن در امتداد دهانه‌ها و شکاف‌های اتنا، یکی از ماجراجویی‌های خطرناک است و کسانی که جرئت دارند به‌اندازه کافی نزدیک شوند، می‌توانند گدازه‌ها یا بخار را ببینند.

کوه اتنا fgknjvdk Hja

پلکان ترک‌ها | زیبای سپید در آبی دریا

از دیگر جاهای دیدنی ایتالیا، پلکان ترک‌ها یا Scala dei Turchi را می‌توان نام برد که صخره‌ای سفید در جنوب سیسیل است. این صخره‌ها به‌شکل لایه‌لایه‌اند. خط ساحلی از سنگ‌های آهکی نرم و مارن سفید تشکیل شده است و چنین منظره زیبایی حاصل هزاران سال مقاومت صخره در برابر امواج اقیانوس‌ و باد است. گفته می‌شود از دلایل نام‌گذاری این صخره‌، حمله‌های دزدان دریایی ترک به سیسیل در گذر قرن‌ها است.

پلکان ترک ها

ساحل آمالفی | تجربه سبک زندگی دولچه ویتا

از دیگر جاذبه‌های طبیعی ایتالیا، ساحل آمالفی، یکی از میراث جهانی یونسکو است؛ خط ساحلی بسیار زیبایی که در امتداد شبه‌جزیره سورنتین، جنوب ناپل و سورنتو است و از جاهای تفریحی ایتالیا نیز به شمار می‌رود. ساحل آمالفی در مجموع ۱۳ شهرداری دارد که مشهورترین آن‌ها، پوزیتانو، آمالفی و راولو هستند. این جاذبه گردشگری به‌ دلیل مسیرهای پیاده‌روی و سبک زندگی دولچه ویتا معروف است.

ساحل آمالفی ایتالیا میراث یونسکو

فواره تروی | تصویری از نمایش نبرد خدایان

بی‌شک یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در رم، فواره تروی است. نیکولا سالوی این فواره را در سال ۱۷۶۲ ساخت و در آن، نپتون، خدای آب، در نبرد با موجودات زیر آب و در محاصره آن‌ها به تصویر کشیده شده است. فواره تروی، محلی برای انداختن سکه است که این کار به‌ منظور اطمینان‌یافتن از بازگشت به رم انجام می‌شود.

فواره تروی ایتالیا

کانال بزرگ ونیز | لذت سفر آبی

در سفر به ایتالیا، دیدار با شهر آب یعنی ونیز را هرگز نباید از دست داد. کانال بزرگ ونیز، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبراه آن است که مسیر S شکل وسیعی را از میان شهر می‌پیماید. در کناره‌های کانال، کاخ‌های باشکوهی را می‌بینید که روزگاری متعلق به خانواده‌های ثروتمند و پرقدرت جمهوری ونیزی بوده‌اند. بهترین راه برای دیدن بسیاری از این کاخ‌های بزرگ، سوارشدن بر اتوبوس‌های آبی (واپورتو) در کانال بزرگ است. گوندولا سواری در کانال بزرگ نیز لذت خاص خودش را دارد.

china visa min بهترین زمان سفر به ایتالیا

 

کانال بزرگ ونیز

از دیگر جاهای طبیعی ایتالیا، می‌توان به جزیره البا، ساحل لاپلوسا، والدورچا، جزیره پروسیدا، پورتوفینو، پوزیتانو، دهکده کاستلوچیو، قلعه روکا کالاسیو، جزایر بادی سیسیل، مجمع‌الجزایر مادالنا، دریاچه گاردا، باغ‌های نینفا، منطقه تپه‌ای لانگه و پیست اسکی کورتینا دی آمپزو در منطقه ونتو اشاره کرد.

پیوند تاریخ و طبیعت در جاهای دیدنی ایتالیا

مسلما جاهای دیدنی ایتالیا، آن‌قدر فراوان است که نام‌بردن از همه آن‌ها، تنها در یک مطلب امکان‌پذیر نیست. ما در این مطلب، تلاش کردیم تا شما را با چند مورد از معروف‌ترین دیدنی های ایتالیا آشنا و راه شما را برای لذت‌بردن از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا هموارتر کنیم. از طرفداران ورزش‌های آبی باشید یا علاقه‌مند به ماجراجویی و هیجان، از اهالی هنر و معماری باشید یا طبیعت‌دوست، این مطلب می‌تواند راهنمایی بسیار سودمند برای شما در سفر به ایتالیا باشد. ما مشتاقانه منتظر خواندن نظرات و تجربه‌های شما از سفر به ایتالیا هستیم.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ایتالیا

آیا سفر به ایتالیا نیاز به ویزا دارد؟

بله، برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا با کارشناسان فلای تودی تماس بگیرید.
شماره تماس: ۴۲۴۰۵۰۰۰ – ۰۲۱
داخلی ۳

معروفترین جاهای دیدنی ایتالیا کدام‌اند؟

گرچه ایتالیا، سرزمینی پرجاذبه و دیدنی است، اما ممکن است نتوانید با توجه به زمان‌بندی سفرتان از همه جاهای دیدنی ایتالیا دیدن کنید. کولوسئوم، پمپئی، برج پیزا، کلیسای دومو و جزیره کاپری از جاذبه‌هایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن‌ها را از دست ندهید.

بهترین فصل سفر به ایتالیا چه فصلی است؟

با وجود اینکه ایتالیا آن‌قدر جذاب است که در سراسر سال گردشگر دارد، اما بهترین زمان برای سفر به این کشور، اواخر بهار و اوایل پاییز محسوب می شود.

غذاهای معروف ایتالیا کدامند؟

بدون شک، طعم واقعی پیتزا، پاستا و لازانیا را باید در زادگاه اصلی آن‌ها یعنی ایتالیا جست‌وجو کرد. علاوه بر این‌ها، لذت تجربه‌کردن طعم بستنی در ایتالیا چیزی است که نمی‌توان از آن گذشت.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید