ایتالیا از مقاصد گردشگری محبوب است که تقریبا برای هر فردی با هر سلیقه‌ای جذابیت دارد. سفر به جای جای این کشور چکمه‌ای شکل، شگفتی‌های خاص خود را دارد. اما برای رفتن به شهرهای توریستی ایتالیا، باید بدانید بهترین زمان سفر هم از نظر آب و هوا و هم ارزانترین زمان سفر کدام است. برای یافتن پاسخ این سوالات و دانستن بهترین زمان سفر به ایتالیا در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی همراه ما باشید.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

شهرهای ایتالیا در تابستان جمعیت بیشتری از گردشگران، صف‌های طولانی و قیمت‌های بالایی دارد. اما در عوض، در زمستان آب و هوا سرد و مرطوب است و قیمت‌ها نیز کمتر می‌شود، بنابراین بهترین زمان سفر به ایتالیا با ارزانترین قیمت همین فصل به شمار می‌رود.

همانطور که گفتیم، تابستان شلوغ‌ ترین فصل سفر به ایتالیا (های سیزن)، به خصوص بین ماه‌های می تا آگوست (اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور) محسوب می‌شود. ماه آگوست در ایتالیا یک ماه تعطیلات است، بنابراین بهترین زمان سفر به شهرهای ساحلی ایتالیا است؛ همه مردم محلی و گردشگران در این زمان به سمت ساحل می‌روند تا از گرمای تابستانی ساحل لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به ایتالیا | از ونیز تا میلان

در این ایام که مردم محلی هم به سفر می‌روند، شهرها تقریبا خالی می‌شود، حتی مغازه‌ها تعطیل می‌شوند و زمان مناسبی برای گردشگران است تا از خلوتی شهرها استفاده کنند.

بین ماه‌های ژوئن و آگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) جمعیت گردشگران به اوج خود می‌رسد. در دوره تعطیلات عید پاک و کریسمس هم گران‌ترین زمان برای سفر به ایتالیا محسوب می‌شود.

رم و میلان از محبوب ترین شهرهای توریستی ایتالیا هستند. اگر به دنبال ارزانترین زمان سفر به ایتالیا و این دو شهر مهم هستید، توصیه می‌کنیم زمستان را برای سفر انتخاب کنید. قیمت خرید بلیط هواپیما ایتالیا و رزرو هتل های ایتالیا در این فصل بسیار ارزان می‌شود. البته مناطق اسکی که در شمال ایتالیا قرار دارند، در فصل زمستان ارزان نیستند.

اگر می‌خواهید بدون مزاحمت جمعیت گردشگران به بازدید از موزه‌ ها و گالری‌ های ایتالیا بپردازید، زمستان بین ماه‌های نوامبر و مارچ (اواسط آبان تا اواسط فروردین) را برای سفر انتخاب کنید. البته باید طاقت سرما را نیز داشته باشید!

مناطق جنوبی ایتالیا در کل آب و هوای گرمتری دارند. زمستان‌ها معتدل و تابستان‌ها، گرمتر و خشک‌ هستند. در بهار و پاییز، آب و هوای ایتالیا غیرقابل پیش‌بینی است، اما خلوت‌ترین زمان سفر به ایتالیا همین فصل‌ها هستند و گاهی می‌توانید از تخفیف‌های خوبی برای اقامت برخوردار شوید.

بهترین زمان سفر به ایتالیا | از ونیز تا میلان

فصل بهار بین مارچ و می (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) زمان ایده‌آلی برای دوستداران غذا و خوراکی است، زیرا در این زمان فستیوال‌ های غذا در ایتالیا برگزار می‌شود. آب و هوای خوب و فضای سبز عالی فصل بهار، ایتالیا را به مقصدی ایده‌آل برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان تبدیل می‌کند. آب و هوای ایتالیا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (مهر و آبان) هنوز گرم است، به خصوص در جنوب این کشور، قیمت‌ها نیز به همین نسبت پایین‌تر خواهد بود.

در نهایت، نمی‌توان زمان خاصی را برای بازدید از همه شهرهای ایتالیا مشخص کرد. هر یک از شهرهای ایتالیا بر اساس شرایط آب و هوایی و قیمت‌ها و … زمان مناسب خاص خود را دارند. بنابراین بهتر است با بهترین زمان سفر به شهرهای ایتالیایی آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به رم

شهر تاریخی رم مملو از آثار تاریخی، گالری‌ها، موزه‌ها و … است. این شهر از مقاصد گردشگری محبوب بین گردشگران سرتاسر دنیاست. دیدنی‌ های رم آنقدر زیاد هستند که برای بازدید از این شهر باید چند روز وقت صرف کرد.

هر زمان از سال که به رم سفر کنید، مناسب است.در بهار و پاییز آب و هوای رم گرم است، اما خیلی داغ نیست. بنابراین بهترین زمان سفر به رم همین فصل‌ها هستند که گردشگران زیادی به این شهر می‌روند و از قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش و ساحل لذت می‌برند. بدترین زمان سفر به رم، ماه آگوست (نیمه مرداد تا نیمه شهریور) است که گرمای رم تقریبا غیرقابل تحمل است، اما قیمت‌ها بسیار ارزان است. اگر قصد سفر به این شهر معروف ایتالیا را دارید، راهنمای سفر به رم می‌تواند اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار دهد.

بهترین زمان سفر به ایتالیا | از ونیز تا میلان

زمستان‌ های رم نسبت به دیگر شهرهای ایتالیا معتدل‌تر است و اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید، می‌توانید در این زمان بدون حضور سیل گردشگران، بازدید کنید. بلیط هواپیما رم را از فلای تودی با قیمت مناسب خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به توسکانی

توسکانی به فاصله کمی از شهرهای تاریخی چون پیزا و فلورانس قرار دارد که با زمین‌های کشاورزی و باغ‌های انگور شهرت یافته است. این منطقه بیش از ۲۳۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. شما می‌توانید در سفر یک روزه، فلورانس و پیزا را ببینید.

ماه آگوست بهترین زمان برای بازدید از این شهرهای ایتالیا درست مانند دیگر شهرهای این کشور است. در تابستان، بین ماه‌های می و جولای (اواسط اردیبهشت تا اواسط مرداد) شلوغ‌ ترین زمان برای بازدید از توسکانی به شمار می‌رود. اما بهترین زمان برای بازدید از توسکانی، فصل بهار بین آوریل و می (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) و پاییز بین اکتبر و نوامبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) محسوب می‌شود. در این زمان، آب و هوا معتدل‌تر و جمعیت گردشگران هم کمتر است.

بهترین زمان سفر به ایتالیا | از ونیز تا میلان

زمستان‌ها سرد و ابری و بارانی است، با این حال اگر می‌خواهید از موزه‌ها و گالری‌ های فلورانس دیدن کنید، زمستان زمان ایده‌آلی است. در این دوره، می‌توانید از تخفیف‌ها و قیمت‌های پایین هتل‌ها و جاهای دیدنی توسکانی استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به ونیز

ونیز، شهر رویایی ایتالیا را همه تقریبا می‌شناسندو شهری تاریخی با کانال‌های آب و بناهای تاریخی از سده‌های گذشته که سفر به ونیز را برای هر گردشگری لذت‌بخش می‌کند. قرار گرفتن ونیز در کنار آب‌های دریای آدریاتیک، باعث شده تا این شهر همیشه بارانی باشد. در ماه‌های سرد رطوبت هوا و بارش باران کمتر است، اما تابستان‌ها و در ماه‌های گرم بارندگی زیاد می‌شود. در یک لحظه، آسمان ونیز می‌تواند تیره شود و باران شدید ببارد؛ بارانی که منجر به آبگرفتگی شده و بدون کفش‌های ضد آب قدم زدن در شهر را سخت‌ و دشوار می‌کند.

بهترین زمان سفر به ونیز ایتالیا

آب‌ و هوای ونیز در بهار و پاییز متعادل‌تر است و می توان گفت بهترین زمان سفر به ونیز محسوب می‌شود. در این فصل از گرمای تابستان و بارش‌های سیل آسای باران خبری نیست و سرمای هوا هم در این ماه‌ها آزاردهنده نیست. می‌توانید بلیط هواپیما ونیز را با بهترین قیمت از فلای تودی تهیه کنید.

جشنواره‌ های ونیز در طول سال علاقمندان زیادی را به این شهر زیبای ایتالیا می‌کشانند. جشنواره فیلم ونیز که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود، گردشگران بسیاری را برای تماشای فیلم‌ها راهی این شهر می‌کند. کارناوال ونیز هم از دیگر جذابیت‌های شهر است؛ کارناوالی که هر سال اوایل فوریه برگزار می‌شود. این کارناوال در فهرست جاذبه‌ های گردشگری ونیز قرار می‌گیرد.

با این حال، جاهای دیدنی ونیز به اندازه‌ای زیاد است که حتی اگر در زمان کارناوال یا جشنواره‌ها هم به این شهر سفر نکنید، چیزی را از دست نداده‌اید. فقط باید آب و هوا را پیش از سفر خود چک کنید تا از باران‌های سیل آسا در امان باشید. ساده بگوییم با رعایت چند نکته ساده هر زمانی می‌تواند بهترین زمان سفر به ونیز ایتالیا باشد.

ارزان ترین زمان سفر به ایتالیا

ایتالیا از مقاصد گردشگری نسبتا گران، به خصوص در زمان اوج سفر، یعنی ماه‌های تابستان از اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور محسوب می‌شود. هزینه سفر به ایتالیا بسته به منطقه، فستیوال‌ها، جشن‌ها و رویدادهایی که گردشگران را به خود جذب می‌کند، متفاوت است.

سفر ارزان به ایتالیا

در فصل‌های بهار و پاییز می‌توانید قیمت‌های پایین‌تری برای اقامت خود پرداخت کنید، بلیط لحظه آخری ایتالیا را تهیه کنید.

فستیوال های ایتالیا

ایتالیایی‌ها عاشق دورهمی و جشن هستند، به همین خاطر فستیوال یا جشنواره‌های زیادی در ایتالیا برگزار می‌شود. در ادامه تعدادی از معروف‌ ترین فستیوال های ایتالیا را معرفی می‌کنیم.

کارناوال ونیز

کارناوال ونیز یکی از جشن‌های شناخته شده در ونیز ایتالیاست. در این جشن که در فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) برگزار می‌شود، مردم ماسک‌ها و لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند و به خیابان می‌روند. در این زمان  هوا در ونیز کمی سرد است، اما سرمای هوا مانع از برگزاری این جشن نمی‌شود.

فستیوال های ایتالیا

هفته عید پاک در رم

شهر واتیکان، مقر مذهب کاتولیک در رم است که مراسم عید پاک را تمام و کمال برگزار می‌کند. در هفته عید پاک بسیاری از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند تا از نزدیک از مراسم این شهر دیدن کنید.

مسابقات دوچرخه سواری ایتالیا

در ماه می (خرداد) تور دوچرخه‌سواری در ایتالیا (Giro d’Italia) برگزار می‌شود. دوم ژوئن که روز جمهوری ایتالیا است، جشنواره‌ها و کنسرت‌های زیادی در این کشور برگزار می‌شود. در این روز معمولا رستوران‌ها و جاذبه‌ های گردشگری ایتالیا تعطیل هستند.

پالیو دی سینا از محبوب ترین جشنواره های ایتالیا

این فستیوال از محبوب‌ ترین جشنواره‌ های ایتالیا به شمار می‌رود. یک مسابقه اسب‌دوانی که دو بار در سال در تاریخ‌های دوم جولای و ۱۶ آگوست در میدان اصلی سیه نا برگزار می‌شود. این مسابقه بین نواحی مختلف ایتالیا انجام می‌شود و از دیرباز برقرار بوده است. گرچه سنت‌ها از جمله لباس‌ها و قوانین مسابقه، اندکی تغییر کرده‌اند.

جشنواره اسب دوانی ایتالیا

رگات استوریکا دی ونزیا | Regata Storica di Venezia

یکی از جشنواره‌ های تاریخی ایتالیا که به صورت سالیانه برگزار می‌شود. این جشنواره یک مسابقه قایقرانی است که اولین یکشنبه ماه سپتامبر در کانال اصلی ونیز رخ می‌دهد. دیدن کانال ونیز با انبوهی از قایق‌ها با اشکال و اندازه‌های مختلف، بسیار جذاب خواهد بود.

جشنواره بین المللی فیلم ونیز

در ماه سپتامبر جشنواره فیلم ونیز که از قدیمی‌ ترین جشنواره‌ های فیلم جهان است، برگزار می‌شود. اگر از علاقمندان سینما هستید، سفر به ونیز را در این فصل از دست ندهید.

جشنواره های غذا در ایتالیا

فستیوال ترافل سفید آلبا از جشنواره‌های غذاهای خوشمزه در ایتالیاست. محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها و خوراکی‌ها را می‌توانید در کشوری امتحان کنید که به غذاهایش معروف است!

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

برای بهترین زمان سفر به ایتالیا برنامه ریزی کنید!

در این مطلب سعی کردیم بهترین زمان برای سفر به ایتالیا را به شما معرفی کنیم. با این حال، هر زمان که قصد سفر به ایتالیا را داشتید، بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و بهترین و به صرفه‌ترین زمان را پیدا کنید. شاید خرید بلیط لحظه آخری ایتالیا گزینه مناسبی باشد تا سفر ارزانی به این کشور محبوب اروپایی داشته باشید.

چه برای بازدید از موزه های ایتالیا به این کشور سفر کنید و یا برای حضور در جشنواره‌ها و حتی لذت بردن از سواحل، ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد اروپایی به شمار می‌رود.

اگر پیش از این تجربه سفر به ایتالیا را داشته‌اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید