راهنمای سفر به میلان که پنجمین شهر بزرگ اروپا و همچنین یکی از پنج پایتخت مد جهان است، با ماجراجویی های بسیاری همراه است. این شهر از لحاظ اقتصادی یکی از مهمترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود و سالانه افراد زیادی برای اقامت و یا سفر به این شهر می‌روند. میلان شهری پر جنب ‌و جوش، مدرن و شیک (با پنجره‌های درخشان و مرکزهای خرید چشمگیر)، مکان‌های باشکوه و پرتجمل و کلیساهای خارق‌العاده است. در سفر به میلان زیباترین آثار هنری و معماری نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با راهنمای بهترین زمان سفر به میلان همراه شما هستیم.

آب و هوای میلان

وقتی حرف از راهنمای سفر به میلان در میان است، یعنی همه چیز درباره مقصد! آب و هوا مهمترین رکنی است که می تواند سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد، به همین دلیل لازم است تا قبل از سفر، حتما از آب و هوای مقصد مطلع شوید و در بهترین زمان سفر به میلان به این شهر پرماجرا بروید.

به طور کلی آب و هوای میلان گرم است و در بیشتر ایام سال بادهای شدیدی می‌وزد. بنابراین اگر تاب و توان هوای گرم ندارید، از سفر در تابستان پرهیز کنید.

آب و هوای میلان

بهترین زمان سفر به میلان

بهترین زمان سفر به میلان در ماه‌های آوریل تا می (نیمه دوم فروردین تا نیمه دوم اردیبهشت) و یا سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا مهر) است. این ماه‌های بهاری و پاییزی، بهتربن زمان سفر به میلان هستند که از گرمای دیوانه‌وار تابستانی در امان باشید.

 

بهترین هتل های میلان ایتالیا

راهنمای سفر به میلان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین هتل‌ها و هاستل‌های مقصد را بشناسید و با توجه به میزان بودجه‌ای که دارید، بهترین هتل را برای خود انتخاب و رزرو کنید. میلان پنجمین شهر بزرگ اروپا است. بدیهی است که همین موضوع و میزان رفت و آمدها در این شهر، نیاز به ساخت و ساز هتل های لوکس و چند ستاره احساس شود.

اگر دوست دارید تا در یکی از لوکس ترین و بهترین هتل های میلان اقامت کنید، هتل پالازو پاریگی گرند اسپا میلانو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هتلی که در همان بدو ورود، توجه شما را به خود جلب می‌کند. این هتل در منطقه مد شهر واقع شده و به دسترسی راحتی به سایر قسمت های شهری دارد.

بهترین هتل های میلان

اما اگر ترجیح می‌دهید در یک هتل با قیمت مناسبتر اقامت کنید، هتل سانتا مارتا سوییتز یکی از هتل های ۴ ستاره میلان است. هتلی لوکس و زیبا، با امکانات عالی که البته نسبت به هتل های ۵ ستاره میلان قیمت مناسب تری دارد. برخی از بهترین هتل های میلان را در ادامه ببینید:

رزرو هتل های میلان

معرفی جاذبه‌ های گردشگری میلان

شاید همه ایتالیا را با نام رم به یاد سپرده باشند. اگرچه جاذبه های رم پایتخت تاریخی ایتالیا و توریستی ترین شهر این کشور بسیار مورد توجه قرار دارد، اما دیگر شهرهای ایتالیا نیز جاذبه های دیدنی زیادی دارند. میلان یکی از این شهرها است که در گوشه گوشه آن می‌توان جاذبه های دیدنی زیادی پیدا کرد. اماکن تاریخی، ساختمان‌های مدرن و لوکس، مراکز خرید میلان، خیابان‌ها و غیره همه چیز برای یک سفر تمام و عیار را برای شما مهیا است. نام میلان با هنر، فرهنگ و معماری عجین شده است. شهری با گذشته‌ای الهام بخش و میراث فرهنگی غنی که ارزش دیدن دارند.

کلیسای جامع میلان

یکی از مهمترین جاهای دیدنی میلان، کلیسای جامع است که پنجمین کلیسای بزرگ جهان محسوب می‌شود. کلیسایی که تاریخ ۶۰۰ ساله این شهر را در سینه حفظ کرده است. به راستی که کلیسای جامع میلان از مهمترین جاهای دیدنی میلان است که ۳۴۰۰ مجسمه روی خود دارد.

کلیسای جامع میلان

نمای کلیسای میلان با ۱۳۵ صورتک و ۷۰۰ پیکره تزئین شده که در نوع خود در جهان نظیر ندارد. ساختمانی از سبک گوتیک که از طراحی و نما، عظمت و شیوه ساخت شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر به میلان سفر کردید، حتما از کلیسای جامع دیدن کنید.

اپرای لا اسکالا میلان

یکی دیگر از مهمترین جاهای دیدنی میلان که در سفر خود باید از آن بازدید کنید، اپرای لا اسکالا است. یک ساختمان با معماری با شکوه که از مهمترین جاذبه های گردشگری اروپا محسوب می شود. سالنی برای اجرای تئاتر با ظرفیت ۲ هزار نفر که به دلیل معماری ویژه و بدون نقص شهرت دارد. هر جای این سالن که بنشینید، صدا را بدون اشکال خواهید شنید.

جاهای دیدنی میلان

اپرای لا اسکالا یک موزه قابل بازدید هم دارد که اشیای مهمی در آن نگهداری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به میلان حتما تماشای یک نمایش در اپرا و بازدید از این موزه را به خود هدیه دهید. میلان جاهای دیدنی دیگری نیز دارد که کوتاه به آنها اشاره شده است:

  • آرامگاه منیومنتال
  • محله‌ ناویلی
  • سمپیون پارک
  • خیابان کورسو ویتوریو امانوئل دوم
  • میدان طلایی
  • چشمه‌ آب گرم QC Termemilano

مهمترین فستیوال‌ های میلان

بهترین زمان سفر تنها مربوط به آب‌و‌هوا نیست. باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که شهر زنده باشد و بتوانید با مردم، فرهنگ، آداب و رسوم و… مقصد آشنا شوید. جالب است بدانید که میلان هرساله میزبان فستیوال‌ های گوناگونی است که چهره شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای مثال فستیوال هفته غذا میلان یکی از مهمترین رویدادها است که در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود. فستیوال غذا بعد از فستیوال هفته مد، مهمترین رویداد شهر میلان است که در آن نمایش های آشپزی، کنفرانس و سمینارهای مرتبط با غذا برقرار است.

فستیوال های میلان

اگر به گردشگری غذا علاقه دارید، هفته غذا بهترین فرصتی است که طعم خوش غذاهای میلان را بچشید. البته این فرصت همیشه در بهترین رستوران های میلان مهیا است. اما هفته غذا شور و حال دیگری دارد. از دیگر فستیوال های مهم میلان باید به موارد زیر اشاره کرد:

حمل ‌و نقل در میلان

میلان و نواحی اطراف آن دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی خوب و توسعه یافته هستند که جابجایی در این شهر را آسان کرده است. شرکت حمل و نقل اجرایی این شهر شامل ۴ خط زیرزمینی مترو (قرمز، سبز، زرد و آبی)، تراموا و اتوبوس است.

زمان انتظار برای توقف این وسایل در طول روز، بسیار کوتاه بوده و بلیط‌ها را می‌توان در بسیاری از دکه‌های روزنامه فروشی، سیگارفروشی‌ها و همه‌ ایستگاه‌های مترو تهیه کرد. بدون شک ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه جابجایی در میلان، استفاده از خطوط چهارگانه‌ مترو است. با استفاده از حمل و نقل عمومی در میلان علاوه بر این که در هزینه های شما صرفه جویی می شود، فرصت بیشتری برای آشنایی با مردم و زندگی روزانه شهری آنها دارید.

بهترین رستوران‌ های میلان

غذاهای ایتالیایی در سراسر دنیا مشهورند. شهر میلان با نام غذا و طعم های بی نظیر گره خورده است. در سفر به میلان، یکی از تفریحات توریست‌ها سر زدن به رستوران‌های عالی و خاطره‌انگیز ایتالیایی و چشیدن پیتزاهای معروفی است که البته هیچ شباهتی به آنچه ما در ایران به آن پیتزا می‌گوییم، ندارد! برخی از بهترین رستوران های میلان عبارتند از:

  • رستوران رِبِلوت
  • رستوران راتانا
  • رستوران درای میلانو
  • رستوران ایل لوئوگو دی آیمو اِ نادیا
  • رستوران جویا.

مراکز خرید میلان | مرکز مد جهان را از دست ندهید!

راهنمای سفر به میلان، بدون اشاره به مراکز خرید، چیزی برای گفتن ندارد! تجربه خرید در بهترین مراکز خرید میلان ایتالیا که یکی از قطب های اقتصادی و مد جهان محسوب می‌شود، حال و هوای دیگری دارد. همانطور که اشاره کردیم، میلان پایتخت مد جهان است.

مراکز خرید، فروشگاه ها همیشه پر از مسافرانی هستند که در حال خرید از برندهای بین المللی و معتبر هستند. در سفر به میلان حتما به منطقه Quadrilatero d’Oro بروید. Quadrilatero d’Oro به معنای مستطیل طلایی است و از چهار خیابانی تشکیل می‌شود که میزبان فروشگاه‌های برترین برندهای مد دنیا هستند. مستطیلی که همه رویای خرید در آن را دارند. اما از دیگر مراکز خرید میلان باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویا سن آندریا میلان ایتالیا
  • اوت لت MARNI OUTLET MILANO
  • ویا سن آندریا میلان
  • مرکز خرید PIAZZA PORTELLO
  • مرکز خرید ORIENTAL MALL و غیره.

هزینه سفر به میلان

صحبت کردن در خصوص هزینه سفر به میلان کار سختی است، زیرا هزینه های سفر به سبک سفر، علاقمندی و اولویت های شما بستگی دارد. به طور کلی میلان یکی از شهرهای لوکس و مدرن است. از هتل گرفته تا رستوران، می‌توان بهترین تجربه ها را داشت. اما از طرف دیگر هتل های ۳ ستاره، هاستل ها و مراکز اقامتی با قیمت مناسب نیز هست. فراموش نکنید که همیشه راهی برای سفرهای ارزان و اقتصادی وجود دارد.

میلان، نگین ایتالیا و قطب مد جهان!

در این مطلب با راهنمای سفر به میلان همراه شما بودیم، برای سفر باید از آب و هوا، هزینه سفر، هزینه اقامت در میلان، بهترین هتل ها و رستوران های شهر آشنایی داشته باشید. البته اگر با تور سفر کنید، دغدغه شما کمتر است. اما به هر حال باید قبل از سفر به هر مقصدی، با جاذبه ها و اطلاعات مهم مقصد آشنا باشید.

تا به حال به شهرهای ایتالیا سفر کرده اید؟ از تجربیات و خاطرات خود برای ما بنویسید.

– سوالات متداول راهنمای سفر به میلان

مهمترین فستیوال میلان چیست؟

هفته مد میلان و بعد از آن، هفته غذا میلان.

واحد پول میلان چیست؟

یورو واحد پول رسمی ایتالیا است.

بهترین زمان سفر به میلان چه فصلی است؟

فصل بهار بهترین زمان سفر به میلان از نظر آب‌وهوا است.

 

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید