کاهش درآمد مجریان تورهای مسافرتی

0
2465
کاهش درآمد مجریان تورهای مسافرتی
کاهش درآمد مجریان تورهای مسافرتی

مجریان تورهای مسافرتی در سال ۲۰۲۰ انتظار کاهش درآمدی بی سابقه را دارند

کمپانی WeTravel برای بررسی تاثر ویروس کرونا بر روی صنعت توریسم پیمایشی را از ۵۹۲ مجری تورهای مسافرتی در سراسر جهان به عمل آورده است. نتایج حاصل از این پیمایش نشان می‌دهد که ۷۰% از مجریان تورهای مسافرتی برنامه‌های سفر جدیدی را تا اکتبر ۲۰۲۰ و پس از آن تدارک دیده‌اند. ۵۶% نیز انتظار دارند که عمده درآمدشان را امسال از دست بدهند اما همچنان نگاهی مثبت به سال ۲۰۲۱ دارند.

بیشتر مجریان تورهای مسافرتی اطمینان دارند که سفرها دوباره تا پاییز امسال از سر گرفته می‌شوند. با رصد دقیق شرایط موجود، تقریبا یک سوم شرکت کنندگان در این پیمایش برنامه سفرهای بعدی خود را به ماه‌های جون تا سپتامبر ۲۰۲۰ موکول کرده اند. حدودا ۴۰% از آن‌ها سفرها را به بازه زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ موکول کرده‌اند و برنامه‌های دیگر سفر نیز به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

مجریان تورهای مسافرتی کاهش درآمدی عمده را در سال ۲۰۲۰ پیش بینی می‌کنند. بیش از نیمی از کمپانی‌هایی که از آن‌ها پیمایش به عمل آمده انتظار دارند کاهش درآمدی ۵۰ درصدی را امسال نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه کنند. ۱۰% از کمپانی‌ها انتظار دارند میزان این درآمد نسبت به سال ۲۰۱۹ تا ۹۰% افت کند. البته با توجه به اینکه هنوز بیش از ۲۱% از مجریان تورهای مسافرتی که در این پیمایش شرکت کرده‌اند، از میزان تاثیر ویروس کرونا بر درآمد امسال خود مطمئن نیستند، ممکن است این میزان با افزایش همراه باشد.

مجریان تورهای مسافرتی در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند. از طرفی مسافران درخواست بازپرداخت بلیط‌های استردادی خود را می‌کنند، در صورتیکه مبالغی که مجریان تورهای مسافرتی هزینه کرده‌اند نیز در دست ایرلاین‌ها مانده است. تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در این پیمایش هزینه‌های بلیط‌های استردادی را به مسافران بازگردانده‌اند، در حالیکه ۲۷% از آن‌ها منتظر هستند تا ابتدا ایرلاین‌ها هزینه بلیط‌های کنسل شده را به آن‌ها بازگردانند. با این حال تنها ۳۹% از ایرلاین‌ها تمایل دارند تا تمامی مبلغ بازپرداخت بلیط‌ها را به مجریان تورهای مسافرتی برگردانند، در حالیکه ۱۱% از آن‌ها تمایلی به بازپرداخت کل مبلغ بلیط‌های استردادی از خود نشان نمی‌دهند. مجریان تورهای مسافرتی در تلاش هستند تا با پیشنهاد اعتبار سفر یا درخواست زمان بیشتر برای پرداخت هزینه‌های کنسلی بلیط‌ها این مشکل را حل کنند.

بیشتر مجریان تورهای مسافرتی نگاهی مثبت به سال ۲۰۲۱ دارند. در حالیکه ۵۵% از شرکت کنندگان در این پیمایش نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۲۰، دیدگاهی منفی دارند. تقریبا یک سوم از کمپانی‌ها، نگاهی مثبت به سال آینده دارند، در حالیکه ۲۱% از شرکت‌ها هنوز از وضعیتی که پیش رویشان خواهد بود مطمئن نیستند.

هنگامیکه از شرکت کنندگان در این پیمایش پرسیده شد که رسیدن به شرایط ایده آل و گرفتن جانی دوباره در این صنعت چه میزان زمان می‌برد، ۴۴% از آن‌ها پیش بینی دوره زمانی ۶ الی ۱۲ ماهه را کردند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید