اگر دوست دارید تصویری از بهشت روی زمین را با چشمان خودتان ببینید، باید چمدانتان را ببندید و خودتان را برای یک سفر هیجان انگیز آماده کنید. جاهای دیدنی هرمزگان، در هر گوشه و کنار، شما را شگفت زده خواهد کرد. اما حرف زدن درباره مناطق دیدنی در هرمزگان لیست بلندبالایی می‌طلبد. در هر گوشه از این استان، جاذبه هایی نهفته است که شما را شگفت زده خواهد کرد. برای سفر به جنوبی‌ترین استان ایران، گزینه های زیادی پیش رو خواهید داشت، پس با این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید.

سفر به هرمزگان را از کجا شروع کنیم؟

اگر اهل ایرانگردی باشید و دلتان برای یک ماجراجویی حسابی لک زده باشد، پیشنهاد می‌کنیم که یک زمان مناسب را برای دیدن جاهای دیدنی هرمزگان اختصاص دهید. این سفر شاید بیشتر از یک هفته طول بکشد، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. قبل از هرچیزی باید بدانید که هرمزگان چند شهرستان دارد؟

بندرعباس، بندرلنگه، میناب، ابوموسی، قشم، کیش، جاسک، رودان، حاجی آباد، بستک، پارسیان، خمیر، سیریک، بشاگرد از شهرستان های استان هرمزگان هستند. به غیر از این موارد، مناطق آزاد و جزایر جنوب ایران نیز زیرنظر استان هرمزگان محسوب می‌شوند. پس در سفر به جنوب ایران، راه زیادی برای دیدن مکان های دیدنی در هرمزگان دارید و باید حوصله به خرج دهید تا زیبایی‌های این شهر بندری، خود را به مرور نمایان کنند.

چطور به هرمزگان سفر کنیم؟

اگرچه برای سفر به این استان می‌توانید سوار قطار شوید و بعد از حدود ۲۲ ساعت در راه آهن بندر عباس پیاده شوید، اما این مدت زمان طولانی است و فرصت شما برای دیدن زیبایی های این استان را محدود می‌کند. به جای این کار می‌توانید با خرید بلیط هواپیما، در کمتر از ۲ ساعت به بندرعباس بروید و سفر هیجان انگیز خود به این شهر رویایی را شروع کنید.

جاهای دیدنی بندرعباس هرمزگان

اجازه دهید تا سفر جنوبی خود را با بندرعباس شروع کنیم. شهری که شاید برای خیلی از مسافران جنوب، گذرگاهی بیش نباشد. تعداد زیادی از مسافران بلافاصله بعد از رسیدن به بندرعباس، به یکی از اسکله ها می‌روند تا خودشان را به جزایر برسانند. اما جالب است بدانید که خیلی از جاذبه های گردشگری هرمزگان در این بندر هستند. جاذبه هایی که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

۱- غار خرسین

در سفر به بندرعباس حتما از گنبد نمکی خرسین دیدن کنید. جاذبه ای که محدوده ای بزرگ در سیاهو را به خود اختصاص داده و دیدن آبشارهای نمکی، چشمه ها، بلورها و قندیل های گل کلمی شکل آن شما را شگفت زده خواهد کرد. غار خرسین تنها یکی از جاذبه های این گنبد نمکی است که از بکرترین غارهای هرمزگان محسوب می‌شود.

غار خرسین نمکی بندرعباس

۲- چشمه آب گرم گنو

کوه گنو دومین قله بلند هرمزگان است، کوهی که از سمت شمال شرقی، بندرعباس را احاطه کرده و موجب شده هوای شرجی در این شهر محبوس شود. گنو در ۳۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس قرار گرفته و یکی از زیباترین جاهای تفریحی و دیدنی هرمزگان را در خود جای می‌دهد. کوهی که چشمه های آب گرم زیبایی را در دامنه‌های خود پنهان کرده و گردشگران را به خود جذب می‌کند.

این منطقه ۴۵ هزار هکتار وسعت داشته و چشمه های آب گرم متعددی در آنجا وجود دارد، مجتمع آب درمانی گنو خیلی از افراد را برای سفرهای درمانی به این منطقه می‌کشاند. البته در سفر به این منطقه، می‌توانید از امکانات رفاهی متعددی مثل بازارچه، شهربازی و غیره نیز استفاده کنید.

چشمه آب گرم گنو

۳- حمام گله داری

یکی دیگر از مکان های دیدنی در هرمزگان حمام گله داری است که امروزه به عنوان موزه مردم شناسی فعالیت می‌کند. حمامی متعلق به دوره قاجاریه که توسط حاج احمد گله داری ساخته و وقف استفاده عموم شده بود. این حمام در دوره اوج خود، یکی از شلوغ ترین فضاهای محلی محسوب می‌شد.

حمام گله داری

۴- حمام بزرگ یا حمام گپ

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس هرمزگان، حمام گپ است که بزرگترین حمام شهر در دوره قاجار محسوب می‌شود. حمامی که تا اواخر دهه ۵۰ همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفت و ۲ قسمت مجزا و بزرگ زنانه و مردانه داشت. این حمام در دوره پهلوی به تجهیزات لوله کشی شهری مجهز شد و در بخش هایی از آن دوش قرار دادند.

۵- معبد هندوها بندرعباس

یکی از منحصربه فرد ترین جاهای دیدنی هرمزگان در بندرعباس، معبد هندوها است. برای معرفی معبد هندوها باید بگوییم که این معبد در سال ۱۲۷۰ شمسی برای جمعیت حدودی ۱۰۰ نفری هندوهایی که در بندرعباس به تجارت مشغول بودند، ساخته شد.

البته زمانی که هندوها بندرعباس را ترک کردند تمامی مجسمه های ارزشمند خود را با خود بردند و به مرور زمان این معبد مخروبه شد، تا این که میراث فرهنگی طی چند دوره آن را مرمت و حفاظت کرد. در نگاه اول، گنبد زیبا و متفاوت این جاذبه توجه شما را جلب خواهد کرد.

معبد هندوها بندرعباس

۶- عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی، ساختمانی زیبا با معماری متفاوت است که در گذشته محل تجارتخانه داخلی و خارجی (گمرک) بوده است. بنایی با قدمت صفوی که در ۲ طبقه ساخته شده و آب انبارهای متعددی در اطراف داشته است. طبقه دوم این بنا، ساختمانی هشت گوش از چوب است که ساختاری مخروطی شکل داشته و گنبد آن شبیه به کلاهی بود که در آن زمان اروپایی ها بر سر می‌گذاشتند، به همین دلیل و به مرور زمان این بنا به کلاه فرنگی معروف شد.

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

۷- قلعه فین بندرعباس

قلعه فین یکی از معروفترین جاهای دیدنی بندرعباس است که در ۹۵ کیلومتری این شهر و در منطقه فین قرار دارد. آثار باقی مانده از قلعه ای که روی تپه مرتفعی قرار داشته و سفال های به دست آمده از آن نشان می‌دهند که دوره ساخت این قلعه به دهه های اولیه اسلامی باز می‌گردد.

۸- بازارهای بندرعباس

از جاذبه ها که بگذریم، خیلی ها صرفا برای خرید به بندرعباس سفر می‌کنند. البته بی راه هم نیست، این شهر بندری به قدری پیشنهادهای جذاب برای خرید اجناس مختلف دارد که شما را برای خرید وسوسه کند. بازار قدیم بندرعباس این فرصت را به شما می‌دهد که علاوه بر خرید به رنگی ترین قسمت شهر بروید.

اما به غیر از بازار قدیم، بازار اوزی ها و بازار لاری ها نیز ۲ پیشنهاد جذاب در میان مراکز خرید بندرعباس است. این دو بازار بیش از ۳۰۰ سال قدمت داشته و حال و هوای سنتی آن موجب می‌شود تا در عین خرید کالاهای مقرون به صرفه، از قدم زن در بافت سنتی شهر لدت ببرید.

بازار بزرگ بندرعباس

بازار ماهی فروشان بندرعباس اگرچه یکی از بازارهای تازه تاسیس بندر محسوب می شود، اما از زمان تاسیس تا کنون محبوبیت بالایی پیدا کرده و به گفته شهرداری، به بزرگترین بازار ماهی کشور تبدیل شده است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این بازار سر بزنید. بازار مرکزی یا سیتی سنتر بندرعباس نیز یکی دیگر از بازارهای شهر به شمار می رود. بازاری که همه نوع جنسی از پوشاک تا موبایل و کامپیوتر در آن خواهید یافت.

۹- موزه مردم شناسی خلیج فارس

یکی از جاهایی که در سفر به بندرعباس باید حتما به آن سر بزنید، موزه مردم شناسی خلیج فارس است. ساختمان موزه سه طبقه است و از معماری بومی هرمزگان ریشه گرفته و نمونه ای غنی در جنوب ایران محسوب می‌شود. موزه مردم شناسی خلیج فارس داستان های شنیدنی زیادی از دوره آزادسازی بندر از پرتغالی ها و … دارد. علاوه بر این موزه پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بندرعباس نصف روزی را برای دیدن موزه حیات وحش و موزه آب اختصاص دهید.

۱۰- روستای شمیل هرمزگان

شاید دیدن جاذبه های روستای شمیل به تنهایی به یک روز کامل زمان نیاز داشته باشد، روستایی بکر و کمتر شناخته شده که به دلیل موقعیت جغرافیایی، حکومت های زیادی قلعه ای دفاعی در آن ایجاد کرده‌اند. سد شمیل، قلعه شمیل، چشمه آب گرم و آبشار نیان و گنبد سرخ از دیدنی های شمیل در بندرعباس هستند.

برخی دیگر از دیدنی های هرمزگان در بندرعباس عبارتند از:

  • پارک ساحلی سورو
  • مسجد جامع دلگشا
  • پارک ساحلی غدیر
  • امامزاده سید مظفر
  • خانه احمدی
  • مسجد ناصری (با قدمت دوره قاجار)
  • محله باستانی سورو
  • امامزاده شاه محمد تقی با مناره های میناکاری شده و….

معرفی بهترین جزایر هرمزگان

شاید با شنیدن نام هرمزگان، بلافاصله به یاد جزایر زیبا و دوست داشتنی آن بیفتید، قشم، کیش، هرمز و … تنها چند مورد از جزایر زیبای هرمزگان هستند. اگر نگاهی به فهرست جزایر جنوب ایران بندازید، بیش از ۲۰ جزیره مسکونی و غیر مسکونی مشاهده خواهید کرد که برخی از آنها متعلق به استان هرمزگان است. فراموش نکنید که برای دیدن بهترین جزایر هرمزگان به مدت زمان زیادی نیاز دارید، چون هریکی از این جزیره ها دیدنی های زیادی دارند.

اما مهمترین جزایر هرمزگان عبارتنداز:

  • جزیره قشم
  • جزیره هرمز
  • جزیره هنگام
  • جزیره لارک
  • جزیره کیش
  • جزیره مارو
  • جزیره لاوان
  • جزیره وارمی
  • جزیره شیدور و غیره.
مهمترین جزایر جنوب ایران

جاهای تفریحی و دیدنی هرمزگان

اگر دوست دارید در سفر به هرمزگان، از جاذبه های تفریحی و دیدنی این استان دیدن کنید، در هر گوشه و کنار، پیشنهادهای مختلفی پیش روی شما وجود دارد. برای مثال در صورت سفر به جزیره کیش می‌توانید از باغ پرندگان کیش، اسکله تفریحی کیش، بولینگ مریم، پارک زیتون کیش، سافاری کیش، شهربازی هایلند کیش و بسیاری تفریحات دیگر لذت ببرید.

اگر به دنبال تفریحات پرطرفدار قشم هستید، می توانید سراغ آکواریوم قشم، آبشار تزرج، ژئوپارک قشم و … بروید. به طور کلی، ده ها جاذبه تفریحی، پارک ورزش‌های آبی، رستوران ها، کافه های بازی و غیره برای تفریح مسافران و گردشگران این استان در نظر گرفته شده است.

تفریحات دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم هرمزگان

اگر بخواهیم درباره جاذبه های گردشگری هرمزگان صحبت کنیم، قشم، بزرگترین جزیره ایران در صدر جذابیت‌ها قرار می‌گیرد. جزیره ای مهربان و با مردمانی خونگرم که چندین جزیره کوچک و بزرگ هم در اطراف آن قرار گرفته است. جاهای دیدنی قشم خود نیاز به مطلبی جداگانه دارد، اما در ادامه چند مورد از مهمترین جاهای دیدنی قشم هرمزگان معرفی شده است.

۱- دره ستارگان قشم

دره ستارگان، زیبا و پرغرور، یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ایران به شمار می‌رود. پدیده ای طبیعی و زیبا که در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته است. مجموعه ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌ها که به مرور زمان، شکل های جالبی ایجاد کرده‌اند. همین شکل های زیبا و جالب، باعث شده تا محلیان داستان‌ها و افسانه های مختلفی را به دره ستارگان نسبت بدهند. مثلا این افسانه که در گذشته یک ستاره با این مکان برخورد کرده است!

دره ستارگان قشم

۲- جزیره ناز از دیدنی های قشم

جزایر ناز، ۳ صخره هستند که در نزدیکی ساحل قشم روی آب واقع شده اند و با جزر و مد دریا، کار می‌کنند. بالا رفتن از این صخره ها و تماشای موج های خروشان و طلوع آفتاب از دل دریا، لذت خاصی دارد که حتما باید تجربه کنید.

۳- تنگه چاهکوه قشم

بدون شک، خیلی ها قشم را با تصویری از تنگه چاهکوه می‌شناسند. جاذبه ای زیبا و متفاوت که شامل صخره هایی متفاوت با شکل‌های جالب است که در میان آنها چاه‌هایی با عمق های متفاوت وجود دارد. هوای خنکی که در گرما و شرجی جزیره در لابه‌لای این صخره ها جریان دارد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

تنگه چاهکوه قشم

۴- جنگل های حرا

البته جنگل های حرا (جنگل های مانگرو) تنها محدود به قشم نیست و این پوشش گیاهی را در سرتاسر خلیج فارس و حتی دیگر کشورها هم خواهید یافت. اما در برنامه سفر به قشم، یکی از لذت بخش ترین تجربه های شما، قایق سواری و پارو زدن در این جنگل ها است.

جنگل حرا قشم

۵- غار خربس و غار نمکدان قشم

بانمک ترین غار طبیعی ایران، غار نمکدان قشم محسوب می شود، مطمئن باشید که تصورش را نمی‌کنید که بلورها و قندیل های نمکی، چه مناطر زیبایی را به وجود آورده باشند. غار خربس نیز یکی دیگر از غارهای طبیعی قشم است که در محوطه ای باز و بدون پوشش گیاهی ایجاد شده است.

غار نمکدان قشم

غار خربس مجموعه ای از حفره های کوچک و بزرگ در دل کوه به شمار می رود که بعدها توسط مردم شکل اتاق به خود گرفته است. بنابراین به نظر می‌رسد که این غارها در دوره های مختلف به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. برای بازدید از این جاذبه ساعات ابتدایی روز، یا ساعات پایانی روز را انتخاب کنید.

۶- دره تندیس ها

دره تندیس ها و دره مجسمه ها (جاهای دیدنی هرمز) با شباهت هایی خاص، در فواصل متفاوتی از هم قرار گرفته اند، اما هردو از دیدنی های جذاب این جزیره هستند. صخره های عظیم، باشکوه و با شکل های متفاوت که در طی زمان به این شکل درآمده‌اند. صدف و فسیل های این دره از دورانی که کل جزیره زیر آب بوده، به جا مانده است!

دیگر دیدنی های قشم

جاذبه های قشم تنها محدود به این ۵ مورد نیست، نه تنها قشم جاذبه های دیگری نیز دارد، بلکه جزیره‌های کوچک اطراف ان نیز سرشار از جاذبه های دیدنی هستند. در ادامه به مهمترین این جاذبه ها اشاره می‌کنیم.

  • جزیره هرمز
  • جزیره هنگام
  • مراکز خرید قشم
  • بازار قدیم
  • ژئوپارک قشم
  • روستای گوران
  • دره سکوت و ده ها جاذبه دیگر.

جاهای دیدنی کیش هرمزگان

کیش، محبوبترین جزیره ایران است. جزیره ای کوچک، زیبا و مرجانی که هوش از سر گردشگران می‌برد. جزیره‌ای که نه تنها به خاطر زیبایی های ظاهری، که به دلیل تفریحات لوکس و متنوع، مقصد شماره یک گردشگران ایرانی است. کسانی که دوست دارند تا یک زندگی متفاوت حتی کوتاه، لوکس و جذاب را تجربه کنند، به کیش سفر می‌کنند.

شما هم اگر دوست دارید تا چند روز متفاوت، دور از هیاهو و دغدغه های زندگی، یک زندگی مملو با تفریح، مراکز خرید جذاب، تفریحات آبی و متفاوت سپری کنید، به کیش سفر کنید. از تفریحات پرطرفدار کیش که بگذریم، برخی از جاهای دیدنی کیش هرمزگان عبارتند از:

۱- شهر زیرزمینی کیش

شاید تصور این که یک شهر زیرزمینی در دل جزیره کوچک کیش جا خوش کرده، کار سختی باشد. اما باید خودتان سری به جزیره بزنید و با چشم‌های خودتان ببینید! شهر زیرزمینی کاریز، یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی کیش است که نشان از تمدن و توانایی های بالای معماری و شهری گذشته های دور این جزیره دارد.

کاریز به معنی قنات است و این جاذبه، مجموعه ای از قنات های شهر کیش محسوب می شود که در حال حاضر یک به صورت یک شهر زیرزمینی برای بازدید در دسترس قرار دارد. جایی که استخراج آب شیرین، در وسط دریای آب‌های شور، شما را شگفت زده خواهد کرد.

شهر زیر زمینی کیش

۲- شهر باستانی حریره

کیش یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران محسوب می شود، جایی که از سالیان دور یکی از مراکز مهم تجاری کشور بوده است. یکی از قدیمی‌ترین بندرگاه های ایران که روزگاری تاجران بزرگ از سرزمین‌های دور و نزدیک در آن رفت و آمد می کردند.

شهر باستانی حریره، بازمانده‌های زیبا و شکوهمند از شهر قدیم کیش است، جایی که تماشای معماری زیبای خانه های اعیانی، بندرگاه، حمام و غیره، شما را به گذشته های دور می‌برد. زمانی که اجداد ما در این جزیره و در کرانه دریای خلیج فارس، به تجارت مشغول بوده‌اند.

شهر باستانی حریره

۳- ساحل درختان نارگیل

سفر به کیش، با قدم زدن در ساحل خلیج فارس شروع و به پایان خواهد رسید، اما اجازه دهید تا یکی از زیباترین سواحل جزیره را به شما پیشنهاد کنیم؛ جایی که ۲۵۰۰ درخت نارگیل و درخت لور، تماشی غروب آفتاب را برای شما چشم‌نوازتر خواهد کرد.

ساحل درختان نارگیل

۴- قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش بدون شک یکی از اسرارآمیز ترین جاذبه های دیدنی هرمزگان به شمار می رود؛ جاذبه ای که حتی نام، سطح آدرنالین خون شما را بالا می‌برد. جاذبه ای که بازدید از آن، در ۲۴ ساعت شبانه روز رایگان است، اما داستان های ترسناکی که درباره آن وجود دارد، موجب شده تا کمتر گردشگری برای دیدن آن رغبتی داشته باشد. جالب است بدانید که هنوز اسناد و مدارکی در خصوص دوره ساخت این قلعه وجود ندارد، اما برخی آن را به دوره استعمار پرتغالی های نسبت می‌دهند.

قلعه جنی کیش

۵- کشتی یونانی

کشتی یونانی شاید یکی از محبوبترین جاذبه های کیش باشد. بازمانده یک کشتی یونانی که از سال ۱۳۴۵ در نزدیکی ساحل روستای باغو برای همیشه اسیر گِل شد و حالا بقایای زنگ زده و پوسیده این کشتی، سوژه خوبی برای عکاسی در جزیره به خصوص در زمان غروب خورشید است. بعد از دیدن کشتی یونانی، می‌توانید در کنار ساحل شترسواری ساحلی نیز تجربه کنید.

کشتی یونانی در ساحل کیش

سایر جاذبه های دیدنی کیش

کیش به مراکز تفریحی متعدد شهرت دارد، جایی که می‌توانید فارغ از هر دغدغه ای ساعاتی خوش در کنار دوستانتان سپری کنید. از مهمترین مراکز تفریحی کیش باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آکواریوم کیش
  • باغ پرندگان کیش
  • مرکز خرید دامون
  • مرکز خرید دامون
  • اسکله تفریحی کیش
  • بولینگ مریم
  • گذر هنرمندان
  • سافاری کیش و غیره.

جاهای دیدنی حاجی آباد هرمزگان

حاجی آباد یکی از شهرستان های هرمزگان است که شاید کمتر شناخته شده باشد، بنابراین جاذبه های دیدنی آن بکرتر از سایر جاذبه های استان هستند. اگر از آن دسته از افراد هستید که ترجیح می‌دهید به یک مکان بکر و کمتر دیده شده سفر کنید تا خودتان زیبایی های مقصد را کشف کنید، حاجی آباد پیشنهاد خوبی برای شما است. در ادامه چند مورد از جاذبه های این شهر را بشناسید.

۱- آبشار تزرج

شاید با شنیدن کلمه آبشار، استان هرمزگان آخرین جایی باشد که به ذهنتان برسد. اما یکی از زیباترین آبشارهای هرمزگان در ۱۷۵ کیلومتری بندرعباس، در شهر حاجی آباد است. آبشاری به نام تزرج که در ناحیه‌ای سرسبز و زیبا قرار گرفته و ۵۰ متر ارتفاع دارد.

۲- چشمه سبزپوشان هرمزگان

یکی دیگر از دیدنی‌های حاجی آباد هرمزگان، چشمه سبزپوشان است که در نزدیکی یک کوه که با درخت‌های نخل احاطه شده قرار دارد. جالب است بدانید که دمای آب این چشمه با توجه به فصل تغییر می‌کند؛ تابستان ها آب چشمه خنک و زمستان‌ها، آب چشمه گرم است. بنابراین یکی از بهترین مکان های تفریحی هرمزگان برای شنا در هر فصلی محسوب می‌شود. سیاه‌ماهی، کامبوزیا و باربوس از ماهی‌های چشمه سبز‌پوشان هستند.

چشمه سبزپوشان هرمزگان

۳- چشمه بالنگان

یکی از مناطق دیدنی نزدیک به هرمزگان همین چشمه است. چشمه‌ای که در استان فارس واقع شده اما فاصله نزدیکی با حاجی آباد هرمزگان دارد. این چشمه از رود کر سرچشمه می‌گیرد، البته خشکسالی های اخیر این چشمه را نیز بی نصیب نگذاشته و این چشمه نیز کم آب شده است. اما همچنان زیبایی های خاص خودش را دارد.

این آبگیر با درختان بید احاطه شده بود ولی متاسفانه عدم فرهنگ برخی از گردشگران در سال‌های گذشته موجب شده تا پوشش گیاهی این منطقه و حتی سنگ نبشته ساسانی (شاپور یکم) از بین برود.

دیگر جاذبه های گردشگری هرمزگان در حاجی آباد:

  • قلعه تاریخی حاجی آباد
  • منطقه حفاظت شده هماگ

جاهای دیدنی پارسیان هرمزگان

پارسیان هرمزگان، به سرزمین سواحل اعجاب انگیز شهرت دارد، جایی که طبیعت، دریا و صخره دست به دست هم داده‌اند تا زیباترین مناظر این کره خاکی را پیش روی شما قرار دهند. این شهرستان در گذشته با نام گاوبندی شهرت داشت اما بعدها به نام پارسیان تغییر داده شد. پارسیان جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیاری دارد که با یکبار دیدن، شیفته آنها خواهید شد. با برخی از این جاذبه ها در ادامه آشنا شوید.

۱- ساحل مکسر

هر تصویری که از ساحل در ذهن دارید کنار بگذارید و به سوی ساحل مکسر بروید، جایی که تلاقی دریا و کوهستان مناظر شگفت انگیزی خلق کرده است. سختی صخره ها و سماجت موج‌های خروشان در طی سالیان دراز، تندیس های زیبایی در این منطقه تشکیل داده که از دیدن آنها سیر نخواهید شد. برای قدم زدن در ساحل مکسر که از بکرترین سواحل خلیج فارس است باید به بندر مقام بروید. این بندر همچنین مسیر دسترسی به جزیره لاوان و شیدور نیز هست.

ساحل مکسر که از بکرترین سواحل خلیج فارس

۲- چشمه بوچیر | از دیدنی های هرمزگان در پارسیان

قطعا تصاویر زیبای این تنگه در هرمزگان را دیده اید، نگینی سبز که در میان صخره های طلایی رنگ محبوس شده است. چشمه بوچیر که در تنگه ای به همین اسم قرار دارد، از مهمترین جاذبه های گردشگری هرمزگان در پارسیان به شمار می رود که با آبشار و قندیل های زیبا منتظر شما است. برای گذشتن از دره های تنگه بوچیر باید شنا کنید یا جلیقه نجات به همراه داشته باشید.

دره های تنگه بوچیر

۳- سواحل زیبای پارسیان

بیش از هرچیز دیگری، سواحل زیبای پارسیان است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر دیگر سواحل هرمزگان را دیده باشید، متوجه می‌شوید که پارسیان چیز دیگری است! در هر قسمتی از این شهرستان سواحل بکری خواهید یافت که می‌توانند تمام روز شما را سرگرم و مبهوت زیبایی کنند.

۴- کوشکنار | از دیدنی های پارسیان

کوشکنار یکی از توابع شهر پارسیان به شمار می رود، منطقه ای با آب و هوای گرم و زمستان‌های معتدل اما کوتاه! کوشکنار بیش از هرچیزی با بندر تبن شهرت دارد. ساحلی زیبا که مخصوص ماهیگیری است. این منطقه امکانات رفاهی متفاوتی نظیر زمین بازی، آلاچیق، رستوران و مسجد دارد. بندر بدو نیز یکی از بنادر تفریحی در پارسیان به شمار می‌رود. شهر دشتی، جاده ساحلی بستانو، تنگه شوتاریکو و چشمه اودبه نیز از دیگر جاذبه های گردشگری پارسیان هستند که باید از آنها دیدن کنید.

کوشکنار جاذبه پارسیان

سایر مناطق دیدنی در هرمزگان که باید ببینید!

مطمئنا وقتی صحبت از جاهای دیدنی هرمزگان در میان باشد، نمی‌توان ساده از کنار موضوع گذشت. این استان جاذبه های دیدنی بسیاری دارد، هر شهر و هر جزیره آن حرف های زیادی برای گفتن دارند. از جاهای دیدنی هرمز تا هنگام و لارک که باید در فهرست برنامه سفرتان قرار بگیرد. برای این که چیزی از قلم نیفتد، به جدول زیر دقت کنید:

جاهای دیدنی هرمزجاهای دیدنی جزیره هنگامجاهای دیدنی جزیره لارک
ساحل خاک سرخ، قلعه پرتغالی ها، دره رنگین کمان، دره مجسمه ها، معدن خاک قرمز، قصر بی بی گل و غیره.ساحل نقره ای، آکواریوم طبیعی خلیج‌ فارس، تاسیسات بندری انگلیسی‌ها، پارک کروکدیل نوپک، لاکپشت های پوزه عقابی و غیره.برج فانوس دریایی، قلعه پرتغالی ها، ساحل پلانکتون و غیره.

اما باز هم باید بگوییم که جاذبه های دیدنی هرمزگان تمام نشدنی است! جزیره مارو، جزیره مردو، جزیره جزرو مدی وارمی، دیدنی های بندر لنگه هرمزگان، دیدنی های بندر خمیر، بندر کنگ، بندر لافت و … ده ها شهر و منطقه دیگر که هرکدام به چندروز زمان برای گشت و گذار نیاز دارند!

در سفر به هرمزگان کجا اقامت کنیم؟

پاسخ به این سوال نیازمند این است که مقصد شما در سفر به هرمزگان مشخص باشد، آیا قرار است در بندرعباس اقامت کنید یا شب را در جزیره ها سپری کنید؟ مقصد شما به هرکجا که باشد، پیشنهادهای زیادی برای اقامت پیش روی شما وجود دارد، از هتل های لوکس تا اقامتگاه های ساحلی! اما پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را از بندرعباس شروع کنید، یک شب در این شهر اقامت داشته باشید و بعد از دیدن جاذبه های آن، راهی مقصد بعدی شوید. برای رزرو ارزان هتل وارد لینک زیر شوید:

هرمزگان، همنشینی دریا و آفتاب!

شاید تنها چیزی که حق مطلب را درباره جاهای دیدنی هرمزگان ادا کند، این باشد که یک ماه تمام، بدون هیچ دغدغه و فکر و خیالی، چمدان ببندید و با طلوع خورشید بندرعباس بیدار شوید. به تمام گوشه و کنار این شهر سرک بکشید و تمام شگفتی های این شهر را ببینید. از جزایر غیرمسکونی تا بازمانده های یک قلعه تاریخی در دوردست‌ها!

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بخش مهمی از جاهای دیدنی هرمزگان آشنا کنیم. اگر تجربه سفر به ناشناخته های این شهر دارید، از خاطرات و اطلاعات خود در این استان جنوبی برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی هرمزگان

مهمترین جاذبه های گردشگری هرمزگان برای یک سفر ۳ روزه کجاست؟

اگر برنامه سفر شما به هرمزگان محدود است، حتما به جزایر ۳گانه، یعنی قشم، هرمز و هنگام بروید.

بهترین زمان سفر به هرمزگان چه فصلی است؟

هرمزگان جنوبی ترین استان ایران است و همنشینی با خلیج فارس، شرجی قابل توجهی را به گرمی هوا می افزاید. بنابراین فکر سفر به این استان در فصل های گرم سال را از سر بیرون کنید. بهترین زمان سفر به هرمزگان بین ماه های آبان تا اسفند به شمار می رود. البته بهار هم زمان مناسبی است اما باید بدانید که از اواخر فروردین هوا رو به گرمی می‌رود.

مرکز استان هرمزگان کجاست؟

بندرعباس مرکز و کلانشهر استان هرمزگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب راهنمای سفر به بندرعباس را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

چند روز زمان برای سفر به هرمزگان کافی است؟

هرمزگان جاذبه های دیدنی زیادی دارد، برای دیدن تمام این جاذبه ها باید زمان زیادی صرف کنید. البته می‌توانید چندبار سفر کنید و هربار به سراغ یکی از مناطق و شهرهای هرمزگان بروید.

 

2 نظرات

    • سلام دوست عزیز
      بله، صنایع دستی هرمزگان بینظیرند و ما حتما در راهنمای سفر هرمزگان، صنایع دستی این شهر را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید