پاییز فصل رنگارنگ شدن طبیعت است. هم از گرمای تابستان خبری نیست، هم روزها کوتاه‌تر شده‌اند. برای کسانی که با گرمای تابستان میانه خوبی ندارند، سفرهای داخلی در پاییز و حتی سفرهای خارجی می‌تواند بهترین گزینه باشد. لذت بردن از خنکی هوا، بوی نم باران و عکاسی کردن در میان درختان زرد و نارنجی برای گردشگران طبیعت‌گرد و علاقمندان به پاییز بهترین بهانه برای سفر در این فصل است. اگر در حال برنامه‌ریزی مسافرت در این فصل هستید، پیشنهاد بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز را در مجله گردشگری فلای‌تودی را از دست ندهید.

اوترخت هلند | Utrecht

یکی از زیباترین مقاصد برای سفرهای پاییزی هلند و به خصوص پارک‌های آن است. وقتی درختان رنگ زرد و قرمز و نارنجی می‌گیرند، بهترین فرصت برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در پارک‌ های هلند است. کانال اوترخت که قدمت آن به قرن دوازدهم برمی‌گردد، با اسکله‌های خود یکی از دیدنی های هلند است. قایق‌هایی که از کانال می‌گذرند و در اسکله‌ها لنگر می‌اندازند، چشم‌انداز جذابی برای عابران می‌سازند.

8

اطراف این کانال پر شده از رستوران‌ها و کافه‌ها و برای لذت بردن از زیبایی‌ها، می‌توانید قایق کرایه کنید و در کانال اوترخت پارو بزنید و زیبایی‌های پاییزی را به تماشا بنشینید.

نووسیبیرسک روسیه | Novosibirsk

گرچه روسیه و سیبری را همه با سرما و زمستان‌های سختش می‌شناسند، اما در پاییز، چهره دیگری از این کشور می‌توانید ببینید. نووسیبیرسک منطقه‌ای در سیبری روسیه است. در سفر به سیبری حتما توقفی در نووسیبیریسک داشته باشید و از تماشای غروب طلایی خورشید لذت ببرید. تماشای غروب خورشید در کنار ستون‌های غول پیکر اپرا و تئاتر باله که بنایی تاریخی است، همچنین تماشای مجسمه لنین در میدان شهر، برایتان جذاب خواهد بود. می‌توانید در رودخانه این شهر هم کمی شنا کنید و در ساحل به تماشای صحنه زیبای حرکت قطار بنشینید.

4 1

با توجه به اینکه این شهر یکی از مراکز تجاری و صنعتی بزرگ به شمار می‌رود، دانشگاه نووسیبیرسک روسیه از شهرت زیادی برخوردار است.

سویل اسپانیا | Seville

سویل یا سویا یکی از شهرهای تاریخی اسپانیا و متعلق به روم باستان است. این شهر چندین سایت میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده و هر گوشه آن پر از بناها و مناطق قدیمی و جذاب است. در پاییز، خیابان‌های سویل پر از بوی شکوفه‌های پرتغال می‌شود و هر جا که سایه‌ای باشد، مردمی را می‌بینید که نشسته‌اند و از هوا لذت می‌برند و غذا و نوشیدنی می‌خورند.

5 1

مرکز تاریخی شهر، بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی را به گشت و گذار بپردازید و در میراث و فرهنگ عربی در اسپانیا غوطه‌ور شوید.

کوهستان ویکلو ایرلند | Wicklow

ایرلند کوه‌ها و جنگل‌های بسیاری دارد که در پاییز منظره بسیار زیبایی می‌سازند. درختان افرا بر فراز منطقه بلفاست، بسیار دیدنی هستند. با سافاری روی آب از منظره دریا و جنگل لذت دوچندان می‌برید. کوه‌های ویکلو در پاییز بهترین جا برای قدم زدن و پیاده‌روی است. علاوه بر این، در این منطقه از ایرلند می‌توانید از صومعه‌های قدیمی که قدمتشان به قرن ششم می‌رسد، بازدید کنید.

یی 9

کانادا | آلبرتا و اونتاریو

تقریبا همه شهرهای کانادا در پاییز زیبا و دیدنی‌اند. اما از این میان، پاییز در دریاچه واترتون در آلبرتا، زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. از ماهیگیری در دریاچه گرفته تا پیاده‌روی و تماشای حیات وحش، تماشای گوزن و پرنده‌های مهاجر، شما را سرشار از لذت می‌کنند.

برای رفتن به این منطقه، بلیط تورنتو را تهیه کنید. در فاصله نه چندان دوری از تورنتو، پارک آلگونکوین (Algonquin) قرار گرفته که ۷۷۲۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و سرشار از جنگل‌های بلوط و افرا است، که در پاییز منظره قرمز و نارنجی زیبایی می‌سازد و انعکاس آن را در آب می‌توانید تماشا کنید. در مسیر زیبای نیاگارا رانندگی یا پیاده‌روی کرده و از درختان هزار ساله آنجا دیدن کنید.

یی 4

ایتالیا | توسکانی

ایتالیا نیز بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز به شمار می‌رود. پاییز فصل برداشت محصول در ایتالیاست. هر سال در فصل پاییز، جشن برداشت محصول برگزار می‌شود. سفر جاده‌ای به توسکانی ایتالیا یکی از جاذبه‌ های معروف در پاییز است. تماشای منظره جنگل‌ های توسکانی و صرف غذا و نوشیدنی در این منطقه، گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

1

کوه فوجی | ژاپن

کوه فوجی نه تنها مقصد کوهنوردان برای فتح این رشته کوه بلند است، بلکه به خاطر طبیعت چشم‌نوازش، گردشگران بسیاری را نیز به خود جذب می‌کند. مسافران زیادی در جشنواره پاییزی فوجیکاواگوچیکو شرکت می‌کنند و از دیدن درختان رنگارنگ لذت می‌برند. می‌توانید مه را بر فراز دریاچه کاواگوچیکو ببینید و در مسیر بالا رفتن از کوه، از میان کاج‌های زرد کاراماتسو عبور کنید. تصویر کوه آتشفشان در پشت سر و کاج‌های زرد و قله پوشیده از برف، را با گرفتن یک عکس کارت پستالی به یادماندنی کنید. همه این‌ها، کوه فوجی ژاپن را به بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز تبدیل کرده است.

یی 7

لیسبون | پرتغال

لیسبون پرتغال، از مقاصد زیبا در دنیاست که تقریبا همیشه پر از گردشگر است. اما این شهر به عنوان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز نیز به شمار می‌رود. لیسبون را در پاییز بدون اینکه تعداد زیاد گردشگران مزاحم گشت و گذار شما شود، تجربه کنید. به علاوه، قیمت هتل های لیسبون هم به میزان قابل توجهی در پاییز کاهش می‌یابد. در لیسبون از تماشای آثار تاریخی و آرامش ساحل لذت ببرید.

3 1

لودز لهستان | Lodz

پیاده‌روی در پارک استارومیژسکی لهستان، تماشای رنگ‌های پاییزی و کارخانه‌هایی با آجرهای قرمز را از دست ندهید. ساختمان‌های رنگارنگ شهر لودز وقتی با رنگ‌های پاییزی درختان ترکیب می‌شود، منظره زیبایی می‌سازد. اواخر تابستان در کارخانه‌ های قدیمی این شهر، جشنواره‌ها و کنسرت‌های زیادی برگزار می‌شود. لودز لهستان هم به عنوان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز شناخته می‌شود. پس بازدید از این شهر را در فصل پاییز از دست ندهید.

2

آلمان | باواریا

شهر بایرن که در انگلیسی باواریا هم گفته می‌شود نیز به عنوان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز محسوب می‌شود. سفر به آلمان همیشه جزو گزینه‌های محبوب در میان گردشگران است. به ویژه جنوب آلمان که مناظر خیره‌کننده‌ای دارد. رشته کوه آلپ با جنگل‌های بی‌پایانش، در پاییز چهره بسیار زیبایی به خود می‌گیرد. تنوع درختان در جنگل‌های باواریا با رنگ‌های متنوعی که در پاییز می‌گیرند، چیزی شبیه تابلو نقاشی است. علاوه بر پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت، می‌توانید از تماشای ۲۵ قلعه تاریخی در این منطقه لذت ببرید.

یی 3

پارک ملی تینگولیر ایسلند | Thingvellir

از اواخر شهریور ماه با فرا رسیدن پاییز، پدیده شفق قطبی را می‌توان در آسمان شب ایسلند دید. نورهای سبز، آبی، زرد و قرمز که تا پایان زمستان شب‌ها قابل مشاهده‌اند. پارک ملی تینگولیر شهرت زیادی دارد و این به دلیل گونه‌های مختلف گیاهان به علاوه بزرگترین دریاچه طبیعت ایسلند در این پارک است.

آبشار بزرگی با عنوان آبشار طلایی هم در این پارک وجود دارد که بسیار شبیه نیاگاراست. این آبشار بر فراز رودخانه هویتا (Hvita) قرار گرفته و دو پله دارد، یکی به ارتفاع ۳۶ فوت و دیگری ۷۲ فوت و به دره عمیقی می‌ریزد. یک آبفشان جذاب هم در این منطقه قرار دارد که هر چهار تا هشت دقیقه یکبار فوران می‌کند و تا ارتفاع ۶۵ فوتی بالا می‌رود. پس عجیب نیست که این پارک ملی را به عنوان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز معرفی کنیم.

یی 8

استرالیا | کوئینزلند

پاییز در نیمکره شمالی زمین، شبیه بهار در نیمکره جنوبی است، به همین خاطر پاییز فصل خوبی برای سفر به استرالیا محسوب می‌شود. حتما به آبشار والامان در پارک ملی گیرینگان (Girringun) که از بلندترین آبشارهای این کشور به شمار می‌رود، سری بزنید. قسمت غربی و شمالی استرالیا در این فصل هنوز گرم است، اما بیشتر مناطق ساحلی کوئینزلند و دیواره مرجانی بزرگ یا همان Great Barrier Reef با مرجان‌های زیبا و ۱۶۰۰ گونه ماهی‌های گرمسیری، لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین‌ها، کوسه‌ها و صدف‌های غول پیکر را باید ببینید.

استرالیا بزرگترین صخره‌های مرجانی دنیا را دارد که شامل ۳۰۰۰ صخره و ۱۰۰۰ جزیره می‌شود. با خرید بلیط سیدنی حتما استرالیا را در پاییز ببینید چرا که با این آب و هوای بهاری، بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز است.

یی 1

منطقه دریاچه انگلستان | Lake District

یکی دیگر از مقاصدی که به عنوان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز می‌توانیم معرفی کنیم، منطقه دریاچه انگلیس است. این منطقه، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و در پاییز این زیبایی دوچندان می‌شود. دریاچه‌هایی که توسط تپه‌های طلایی محاصره شده‌اند، فضای ایده‌آلی برای پیاده‌روی ایجاد کرده‌اند. منطقه کامبریا مملو از پارک جنگلی با کاج‌های سبز و درختان راش است که منظره کوهستان را زیباتر کرده‌اند. البته آب و هوای این منطقه قابل پیش‌بینی نیست و باید انتظار بارش‌های ناگهانی را داشته باشید.

یی 6

سوئیس

این کشور اروپایی در همه فصول زیباست، اما جاهای دیدنی سوئیس در پاییز خیره‌کننده است. در قسمت جنوبی سوئیس، منطقه زیبای لوگانو قرار دارد که در امتداد دریاچه لوگانو در مرز ایتالیا قرار گرفته است. در پاییز این منطقه علاوه بر آب و هوای مطلوب، رنگ‌های زیبایی به خود می‌گیرد، به خصوص تاکستان‌ها که در فضایی وسیع قرار گرفته‌اند. بسیاری از گردشگان که معتقد هستند این منطقه بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز است، این مسیر زیبا را تا قلعه شاتو دو شیلون پیاده‌روی می‌کنند.

6 1

پارک ملی یلو استون آمریکا | وایومینگ و مونتانا

اگر به دنبال یک منظره زیبا و تجربه میهمان‌نوازی غربی‌ها باشید، پارک یلو استون (Yellowstone) را حتما ببینید. تجربه سافاری در این پارک و تماشای ۶۷ گونه پستانداران شامل گوزن، خرس، گرگ، گاومیش و … برایتان خاص و تکرارنشدنی خواهد بود. در پاییز می‌توانید گوزن‌ها را ببینید، همچنین ماموت‌هایی که به کنار چشمه‌های آب گرم می‌آیند. حتی خرس و دیگر حیوانات را هم می‌توانید در پاییز ببینید. در مسیرهای این پارک پیاده‌روی کنید و از طبیعت لذت ببرید. می‌توانید در اقامتگاه‌های این پارک ملی نیز اقامت داشته باشید و از تور و غذاها و برنامه‌های آنها استفاده کنید.

9

آسپن | کلرادو

این شهر را می‌توان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز  دانست. آسپن، شهری کوهپایه‌ای در کلرادو است که در پاییز درختان قرمز رنگش به زیبایی خودنمایی می‌کنند. آب و هوای آسپن در پاییز معتدل و معمولا آفتابی است. البته شب‌ها دمای هوا تا حد زیادی افت می‌کند. اواخر پاییز و در ماه نوامبر، دمای هوا به چند درجه زیر صفر هم می‌رسد.

آسپن، بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز

در پاییز، آسپن میزبان جشنواره‌های متعددی است، از جمله جشنواره هنر آسپن و جشنواره موسیقی آسپن که شادی را مهمان شهر می‌کنند. این فصل همچنین زمان مناسبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری کوهستان و تماشای برگ‌های پاییزی است. آسپن کلرادو یک مقصد عالی برای سفر در پاییز است. آب و هوای معتدل و آفتابی، جشنواره‌ها و مناظر پاییزی آن را به یک مکان جذاب برای بازدیدکنندگان تبدیل می‌کنند.

ادینبورگ | اسکاتلند

نمای بناهای تاریخی در میان درختان قرمز و نارنجی ادینبورگ باعث شده که بهترین مکان برای مسافرت خارجی در پاییز باشد. ادینبورگ اسکاتلند در پاییز آب و هوایی متغیر دارد. میانگین دما در طول روز در ماه اکتبر ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در ماه نوامبر ۴ درجه سانتی‌گراد است. پس برای گشت و گذار در شهر بهتر است لباس گرم و بارانی به همراه داشته باشید تا با باد و باران پاییز غافلگیر نشوید. به یاد داشته باشید بارندگی در این شهر نسبتا زیاد است.

به علاوه، در پاییز، ادینبورگ میزبان جشنواره‌های متعددی است، از جمله جشنواره ادبیات ادینبورگ و جشنواره فیلم ادینبورگ که میزبان فیلم‌سازانی از داخل و خارج از کشور است. این فصل همچنین زمان مناسبی برای پیاده روی، بازدید از قلعه ادینبورگ و تماشای منظر رنگارنگ پاییزی است.

ادینبورگ

کیپ تاون | آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی را با دشت‌های سرسبز می‌شناسند اما خوب است بدانید کیپ تاون می‌تواند بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز باشد. اکثر گردشگران نیز در بهار یا اوایل پاییز به این شهر سفر می‌کنند.

فصل پاییز در کیپ آفریقا از ماه سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد. در این فصل، آب و هوا نسبتا معتدل و آفتابی است. میانگین دمای روزانه بین ۱۶ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد است اما در شب‌ها دمای هوا کاهش پیدا می‌کند.

در پاییز، کیپ آفریقا میزبان جشنواره های متعددی از جمله جشنواره بین المللی هنر و فیلم کیپ تاون، جشنواره موسیقی کیپ تاون و جشنواره تئاتر کیپ تاون است. علاوه بر این می‌توانید سری به مراکز خرید کیپ تاون بزنید و خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. این فصل همچنین زمان مناسبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، غواصی و تماشای حیات وحش است.

کیپ

بروژ | بلژیک

این شهر زیبای اروپایی در پاییز بسیار دیدنی می‌شود. انعکاس درختان نارنجی در کانال‌های آب، خنکی هوا و نم نم باران تصویری است که در پاییز بروژ خواهید دید.

بروژ بلژیک در پاییز یک شهر زیبا و رنگارنگ است. برگ درختان در این فصل به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز در می آیند و منظره ای خیره کننده را به وجود می‌آورند. هوا در پاییز در بروژ خنک و دلپذیر است و دمای هوا معمولاً بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

اگر پاییز را برای سفر به بروژ انتخاب کردید، به جشنواره بروژ سر بزنید. این رویداد چند هفته‌ای با برنامه‌هایی مانند کنسرت، تئاتر و سایر رویدادهای فرهنگی برای بسیاری از گردشگران جذاب است. جشنواره دو هفته‌ای موسیقی و جشنواره فیلم بروژ نیز برای علاقمندان به سینما و موسیقی گزینه‌های جذاب هستند. همین‌ها است که بلژیک را به بهترین مکان برای مسافرت خارجی در پاییز تبدیل کرده است.

بروژ، بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز

سئول | کره جنوبی

پاییز را می‌توان بهترین زمان سفر به سئول نیز معرفی کرد. سئول در پاییز، شهری است که در میان برگ‌های رنگارنگ و آسمان آبی و ابری خود، حال و هوای شاعرانه‌ای دارد. نسیم خنک پاییزی، برگ‌های زرد، نارنجی و قرمز را به رقص در می‌آورد و منظره‌ای تماشایی را خلق می‌کند. در این فصل، مردم سئول، لباس‌های گرم و رنگارنگ به تن می‌کنند و در خیابان‌های شهر قدم می‌زنند. صدای پای آنها در میان برگ‌های خشک، موسیقی پاییزی سئول را می‌سازد.

در پارک‌ها، کودکان باد پاییزی را غنیمت می‌شمرند و به بادبادک بازی می‌پردازند. در این فصل، سئول میزبان جشنواره‌های مختلفی است. مهمترین آنها جشنواره برگ‌های قرمز است که در پارک شهر برگزار می‌شود. اگر به دنبال یک سفر پاییزی زیبا و خاطره‌انگیز هستید، سئول بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز است.

سئول

تورس دل پین | شیلی

تورس دل پین، یک روستای کوهستانی در استان آلیکانته اسپانیا است. این روستا در میان کوه‌های سرسبز قرار گرفته است و مناظری خیره‌کننده دارد. در پاییز این منطقه، طبیعت با تمام زیبایی خود خودنمایی می‌کند. در پاییز، برگ‌های درختان در تورس دل پین رنگارنگ می‌شوند و منظره‌ای زیبا و رنگارنگ را به وجود می‌آورند. هوا در فصل پاییز در تورس دل پین خنک و دلپذیر است و دمای هوا معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

در این فصل، می‌توانید در مناطق کوهستانی پیاده‌روی کنید، به تماشای آبشار تورس دل پین بروید یا سراغ کافه‌های روستا بروید و از طعم و عطر غذاهای محلی لذت ببرید.

یکی دیگر از دلایلی که تورس دل پین را بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز می‌کند، جشنواره‌های پاییزی آن مانند جشنواره برداشت انگور، جشنواره غذاهای پاییزی و جشنواره موسیقی سنتی است. به یاد داشته باشید که در سفر به این منطقه کوهستانی لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز

هوزافل ایسلند | Husafell

هوزافل را نیز می‌توان بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز نامید. هوزافل ایسلند در پاییز، یک منطقه طبیعی زیبا و رنگارنگ است. در این فصل، درختان با رنگ گرم خود منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود می‌آورند. هوا در پاییز در هوزافل خنک و گاهی سرد است. دمای هوا معمولاً بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

جشنواره‌های پاییزی هوزافل عبارتند از جشنواره برداشت کدو و جشنواره موسیقی سنتی که در آن موسیقی سنتی ایرلندی توسط هنرمندان نواخته می‌شود.

هوزافل

پاریس | فرانسه

از بهترین مقاصد سفر خارجی در پاییز پاریس است. شاید آسمان ابری چهره شهر را خاکستری کند اما درختان زرد و نارنجی جلوه زیبایی به شهر می‌دهند. اگر فصل پاییز را برای سفر به پاریس انتخاب می‌کنید، حتما کفش مناسب و لباس بارانی و چتر به همراه داشته باشید. جاهای دیدنی پاریس در پاییز بسیار تماشایی می‌شوند.

همچنین با یاد داشته باشید که در این فصل جشنواره‌های جذابی در شهر برگزار می‌شوند که خوب است از آنها دیدن کنید. جشنواره هنرهای خیابانی، جشنواره برداشت انگور و جشنواره غذاهای محلی از جمله فستیوال‌های معروف پاییزی در شهر پاریس هستند.

پاریس بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز

پارک ملی جیوژایگو | چین

یکی از زیباترین نقاط جهان در پاییز، پارک ملی جیوژایگو در چین است. درختان سبز و زرد در کنار برگ‌های قرمز، صورتی و بنفش یک پالت نقاشی کامل هستند. انعکاس درختان در دریاچه همیشه زلال این پارک ملی منظره‌ای تماشایی را پدید می‌آورد و آبشار خروشانی که در این منطقه جاری است، جلوه‌ زیبایی از طبیعت را به گردشگران نشان می‌دهد. زیبایی پارک ملی جیوژایگو در تصویر نمی‌گنجد اما می‌توان آن را بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز معرفی کرد. به یاد داشته باشید که برای قدم زدن در این منطقه جنگلی، کفش و لباس مناسب به همراه ببرید.

پارک ملی جیوژایگو بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز

سن پترزبورگ | روسیه

اگر درباره زمستان‌های سرد روسیه شنیده باشید یا در فصل سرما به این کشور سفر کرده باشید احتمالا از پاییز آن هم هراس دارید. اما اگر اوایل پاییز را برای سفر به سن پترزبورگ انتخاب کنید می‌توانید در این شهر رنگارنگ عکس‌های جذابی ثبت کنید. جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در فصل پاییز از دست ندهید.

جشنواره موسیقی کلاسیک و همچنین جشنواره غذاهای پاییزی این شهر مکان خوبی برای آشنا شدن با فرهنگ روسیه است. اگر پاییز را برای سفر به سن پترزبورگ انتخاب می‌کنید، لباس گرم و مناسب به همراه داشته باشید.

سنت پترزبورگ

دریاچه های پلیتویچ | کرواسی

دریاچه های پلیتویچ یا پلیتویک، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کرواسی، در پاییز جلوه‌ای خیره کننده به خود می‌گیرد. در این فصل، درختان جنگلی اطراف دریاچه‌ها به رنگ‌های زرد، نارنجی، و قرمز در می‌آیند و منظره‌ای بی‌نظیر و رویایی را خلق می‌کنند. به همین دلیل است که این منطقه را بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز می‌دانند.

آبشارهای این پارک نیز در این فصل جلوه‌ای متفاوت پیدا می‌کنند. در پاییز، گردشگران کمتری به این پارک می آیند و همین امر باعث می شود که بتوانید آرامش بیشتری را در این طبیعت زیبا تجربه کنید و در صورت تمایل عکاسی کنید.

بهترین زمان برای بازدید از این پارک در پاییز، از اواخر سپتامبر تا اوایل نوامبر است. در این زمان، برگ‌های درختان به طور کامل رنگ می‌گیرند؛ رنگین کمانی از برگ‌های رنگارنگ درختان در اطراف دریاچه‌ها هستند و آرامش آن وصف نشدنی است.

پلیتویچ

یوکنک | از زیباترین دره های اسلوونی

یوکنک، یکی از زیباترین دره‌های اسلوونی، در پاییز جلوه‌ای خیره کننده به خود می‌گیرد. در این فصل، درختان جنگلی اطراف دره رنگارنگ می‌شوند. رودخانه یوکنک نیز در این فصل جلوه ای متفاوت پیدا می‌کند. برگ‌های رنگارنگ درختان در اطراف رودخانه می‌ریزند و نمایی شاعرانه به آن می‌بخشند. در اطراف دریاچه می‌توانید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید و از منظره لذت ببرید.

یوکنک

مقاصد خارجی ارزان برای سفر در پاییز

اکثر مواردی که نام برده شد در اروپا، آمریکا یا شرق دور بودند. برای انتخاب بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز همیشه نیازی نیست به دوردست سفر کنید. اگر به دنبال مقاصد خارجی ارزان در پاییز می‌گردید، چند پیشنهاد برای شما داریم.

استانبول | توریستی ترین شهر ترکیه برای ایرانی ها

زیبایی‌ های ترکیه و به خصوص شهر استانبول غیر قابل انکار است. گرچه سفر به این شهر آسیایی-اروپایی تقریبا در همه ایام سال سفری خاطره‌انگیز خواهد بود، ولی پاییز استانبول خاص‌تر است. دیدن کاخ توپکاپی و مسجد ایاصوفیه، قدم زدن در شهر، گذر از تنگه بسفر با کشتی، پرسه در بازارها و تجربه غذاهای استانبولی، سفر پاییزی به یادماندنی برایتان رقم می‌زند. با توجه به مقرون به صرفه بودن سفر به استانبول برای ایرانی‌ها، بد نیست با خرید بلیط و رزرو هتل استانبول در فلای‌تودی، این سفر هیجان‌انگیز را در پاییز ارزانتر تجربه کنید.

یی 10

سفر به تایلند | سرزمین لبخندها

تایلند مقصد محبوب گردشگرانی است که به دنبال سفر ارزان هستند. تایلند کشوری با جزایر جذاب، فرهنگ غنی، کلبه‌های ساحلی زیبا، غذاهای متنوع و ماجراجویی‌های زیاد است که در عین حال، سفر به آن هزینه بالایی هم ندارد. بلیط بانکوک را در پاییز ارزانتر بخرید و به کشور زیبای تایلند سفر کنید.

گرچه تایلند در پاییز بارندگی‌های زیادی دارد، اما میزان بارندگی‌ها در شهرهای پاتایا، بانکوک و چیانگ مای، نسبتا کمتر است. در سفر پاییزی خود به تایلند، حتما گشت و گذار در حومه سرسبز تایلند و تماشای شالیزارها، بازدید از آثار تاریخی تایلند، گشت در پارک ملی Khao Yai و تماشای آبشارهای پارک ملی Sai Yok، تماشای پدیده نور ارواح (پرتاب توپ‌های آتشین از بالای رودخانه مکونگ پس از دوران روزه بودایی) و شرکت در فستیوال‌های مختلف را از دست ندهید.

7

بهترین زمان سفر به پوکت از محبوب ترین جزایر تایلند، در ماه‌های نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت) است. بنابراین این سفر خارجی در پاییز را برای لذت بردن از بهترین تفریحات پوکت از دست ندهید.  

سفر به دبی در پاییز | شهر تفریحات ناتمام

تابستان و گرمای آن که در دبی تمام می‌شود، هوا برای گردش و تفریح در این شهر بسیار دلچسب می‌شود. کم کم فستیوال‌ های دبی آغاز شده و همه چیز برای یک سفر پاییزی خاطره‌انگیز به دبی ایده آل است.

در پاییز می‌توانید از آفتاب سواحل دبی لذت ببرید. به پارک‌ های آبی بروید و از آکواریوم بزرگ دبی بازدید کنید. با سفری ارزان به دبی در پاییز می‌توانید علاوه بر بازدید از جاذبه‌ های دبی، در بازارها چرخی بزنید و خریدهایی با قیمت‌های مناسب انجام دهید. خرید بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل خود را با بهترین قیمت از فلای‌تودی انجام دهید.

یی 5

اندونزی | بالی

بالی هم در دسته مقاصد زیبا و جذاب و در عین حال ارزان در پاییز قرار می‌گیرد. این جزیره زیبا با مناظر کارت پستالی، سفر خاصی برایتان رقم می‌زند. پس تا پیش از پایان پاییز بلیط بالی را خریداری کنید.

با فرا رسیدن پاییز، بالی از گردشگران تابستانی خالی می‌شود و قیمت‌ها برای مسافران پاییزی به بالی ارزانتر می‌شود. کم کم باران‌ها در بالی آغاز می‌شود، با این حال بارندگی‌ها نمی‌تواند مانع لذت بردن از این جزیره زیبا شود. در سفر به بالی از معبد دریایی مقدس Pura Tanah Lot و شهر هنری Ubud دیدن کنید و حتما به جنگل میمون‌ های اوبود بروید.

یی 2

 پاییز فصلی برای سفرهای خارجی ارزان

پاییز فصل سفر است! در مقاصد گردشگری با مطبوع شدن آب و هوا، خلوتی شهر و حتی ارزان شدن هزینه رزرو هتل و بلیط، بهترین موقعیت فراهم شده است تا بلیط هواپیما خارجی تهیه و به جاهایی که تا به حال نرفته‌اید، سفر کنید. در این مطلب چندین مقصد خارجی برای سفر در پاییز را به شما معرفی کردیم. البته این فهرست خیلی طولانی‌تر است و جاهای بسیار زیاد دیگری را می‌توانید پیدا کنید که برای سفر در پاییز ایده‌آل هستند. حتی می‌توانید به بهترین مناطق ایران برای سفر پاییزی بروید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید.

کدام کشورها و مناطق در دنیا را دیده یا شنیده‌اید که برای سفر در پاییز مناسبند؟ در قسمت نظرات، منتظر پیشنهادات شما هستیم.

سوالات متداول درباره بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز

مقاصد اروپایی برای سفر پاییزی کدامند؟

اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، اسکاتلند، روسیه

مقاصد ارزان برای سفر خارجی کدامند؟

دبی، تایلند، استانبول

آیا پاییز فصل باران‌های موسمی تایلند است؟

اگرچه تایلند در پاییز بارندگی‌های زیادی دارد، میزان بارندگی‌ها در شهرهای پاتایا، بانکوک و چیانگ مای، نسبتا کمتر است.

خدمات ویزای توریستی را چگونه دریافت کنیم؟

برای دریافت خدمات ویزای توریستی با کارشناسان فلای‌تودی به شمار ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید