جزیره زیبای پوکت محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جزیره کشور تایلند است که با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بی‌نظیری که دارد، سالانه از گردشگران و سفردوستان زیادی میزبانی می‌کند. سواحل شنی جزیره، دریای نیلی رنگ، تفریحات آبی، فرهنگ اصیل مردم بومی و غذاهای متنوع، همه و همه در کنار هم جمع شده‌اند تا سفری لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را به مسافران هدیه دهند. در این مطلب از فلای تودی با ما همراه باشید تا بهترین تفریحات پوکت که نباید از دست بدهید را به شما معرفی کنیم.

گشت قایقی جزایر فی فی

هنگام سفرتان به پوکت یکی از مهیج ترین تفریحاتی که نباید آن را از دست دهید گشت دریایی یک روزه جزایر فی فی است. برای گشت با قایق می‌توانید در تورهای مختلفی که در این مسیر برگزار می‌شوند شرکت کنید.

تورهای یک روزه گشت دریایی معمولا با بازدید از خلیج مایا شروع ‌می‌شود. خلیج مایا در جزیره ی کُه فی فی، در واقع محل فیلم برداری فیلم محبوب “the Beach” با بازی دی‌کاپریو است، از این رو مورد استقبال گردشگران قرار دارد. در ادامه می‌توانید از تالاب پیله که توسط صخره‌های دیدنی محصور شده‌اند، بازدید کنید و به غواصی و شنا در یکی از جذاب‌ترین استخرهای طبیعی دنیا مشغول شوید.

در این بین می‌توانید از سواحل بامبو دیدن کنید و از قدم زدن روی شن‌های سفید و نرم آن لذت ببرید. تجربه تماشای رقص دلفین و نهنگ‌ها در آب‌های نیلگون، یکی از مهیج‌ترین بخش‌های سفر خواهد بود. یکی از دیگر مقاصدی که در جزایر فی فی از آن دیدن خواهید کرد، جزیره میمون است؛ جایی که می‌توانید میمون‌های دم‌دراز را از نزدیک ببینید.

بهترین تفریحات پوکت

بازدید از حیات وحش

با توجه به طبیعت غنی و آب و هوای ایده‌آل تایلند، این سرزمین، حیات وحش متنوعی دارد. با سفر به پوکت می‌توانید از گونه‌های جانوری مختلفی مانند فیل، بوفالو، گزار وحشی، میمون و انواع پرندگان استوایی از نزدیک دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

پناهگاه فیل های پوکت

یکی از مراکز دیدنی که تجربه‌ی متفاوتی را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد پناهگاه فیل‌های پوکت است. گردشگران در این پناهگاه می‌توانند زندگی فیل‌ها را از نزدیک ببینند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، به آن‌ها غذا یا میوه دهند و به تماشای حمام فیل‌ها بنشینند.

این پناهگاه، محل نگهداری فیل‌های بازنشسته‌ای است که سال‌ها به هدف کندن درخت و جابجایی چوب برای انسان‌ها کار می‌کردند. هنگامی که دیگر توانایی ادامه فعالیت سنگین را ندارند، آن‌ها را به مکان‌هایی مانند پناهگاه فیل پوکت منتقل می‌کنند تا سال‌های آخرشان را در محیطی آرام سپری کنند. اگر خوش‌شانس باشید و فیل‌ها آمادگی لازم را داشته باشند، می‌توانید فیل‌سواری را نیز تجربه کنید.

فیل ها در پوکت

تپه میمون

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های پوکت بازدید از تپه توسائه است که به دلیل تعداد زیاد میمون‌های ماکاک، به تپه میمون شهرت دارد. باور کردنی نیست اما در این تپه بیش از ۴۰۰ میمون زندگی می‌کنند.

این حیوانات وحشی نیستند و به راحتی می‌توانید نزدیکشان شوید و به آن‌ها غذا دهید. هنگام بازی با میمون‌های بازیگوش مراقب وسایلتان باشید که توسط میمون‌ها ربوده نشود. غذا دادن به میمون‌های مایاک به اصلی‌ترین تفریح تپه تبدیل شده است، از این رو محلی‌ها نیز با فروش خوراکی و میوه برای تغذیه میمون‌ها به گردشگران، کسب درآمد می‌کنند. این تپه چشم‌انداز بی‌نظیری به طبیعت اطراف دارد و حس و حال متفاوتی برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

غذا دادن به میمون ها در پوکت

باغ وحش تایگر کینگدم پوکت

باغ وحش تایگر کینگدم پوکت، با هدف حفظ ببرهای باقی مانده، پرورش و جلوگیری از انقراض آن‌ها بنا شده است. این باغ وحش محل زندگی چندین ببر است و وجود آن‌ها دلیل اصلی بازدید مسافران از این مجموعه به حساب می‌آید.

از آنجایی که اکثر ببرهای این مجموعه از بدو تولد در این مرکز بوده و از حیات وحش به دور بوده‌اند، نسبت به ببرهای وحشی جنگل، خوی آرام‌تری دارند. بعضی از ببرهای این باغ وحش به قدری آرام هستند که گردشگران با کسب اجازه می‌توانند دقایقی را در کنارشان باشند و از نزدیک این حیوان دوست داشتنی را لمس کنند.

قدم زدن در شهر قدیمی پوکت

یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی پوکت، بافت قدیمی شهر پوکت محسوب می‌شود که در مرکز این شهر واقع شده است. قدم زدن در بافت قدیمی، لمس فرهنگ مردم بومی تایلند از نزدیک و بازدید از عمارت‌های باشکوه و به سبک چینی پرتغالی لذتی وصف‌نشدنی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

هنگام گشت این منطقه حتما سری به خیابان‌های فانگ نگا، کرابی، تالانگ، دیبوک و یووارات بزنید. این منطقه پر است از کافه و رستوران، خانه‌های رنگارنگ، موزه و هنرهای خیابانی که چشم گردشگران را به خود خیره می‌کند.

یکی از معروف‌ترین موزه‌هایی که در این منطقه واقع شده، موزه پوکت بابا است که جریان مهاجرت چینی‌ها به پوکت را به نمایش درآورده است. شهر قدیمی پوکت محل بسیار مناسبی برای خرید سوغات و یادگاری تایلند به شمار می‌آید. بازارهای هفتگی که در این منطقه برگزار می‌شوند نیز اجناس و محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهند.

بهترین تفریحات پوکت

تجربه غواصی و لذت دیدن دنیای زیرآب

آب‌های زلال و شفاف جزیره پوکت فرصت بسیار ایده‌آلی برای تجربه غواصی و تماشای دنیا زیرآب است. در این جزیره مراکز متعددی برای غواصی وجود دارد که مسافران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، در محیطی ایمن به تفریح بپردازند. از بهترین سایت‌های غواصی پوکت می‌توان به سواحل کاتانوی، آئوسان و لائم‌کا اشاره کرد. لذت دیدن ماهی‌های رنگارنگ، گیاهان و جانوران دریایی مثل مرجان‌های دریایی، لاکپشت، توتیا و… یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در سفر به پوکت می‌توانید به دست آورید.

بهترین تفریحات پوکت

بازدید از بودای بزرگ پوکت

مجسمه بودای بزرگ پوکت سومین تندیس بزرگ کشور تایلند محسوب می‌شود که ۴۵ متر ارتفاع دارد. این تندیس که به نمادی از جزیره پوکت تبدیل شده است، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی پوکت محسوب می‌شود که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

این مجسمه غول پیکر بر فراز تپه‌ای به نام Nakkerd Hills قرار گرفته است که از اقصی نقاط جزیره به راحتی می‌توان آن را دید. مجسمه بودای بزرگ برای مردم بومی تایلند از اهمیت و احترام بالایی برخوردار است. این تندیس در محیطی آرام و ساکت واقع شده است و آرامشی مثال نزدنی را با چشم‌انداز فوق‌العاده از طبیعت اطراف به گردشگران هدیه می‌دهد.

greaT BUDA

نظر شما درباره بهترین تفریحات پوکت

جزیره‌ی زیبای پوکت علاوه بر جاذبه‌ها و امکان دیدنی بی‌نظیری که دارد، پر است از تفریحات متنوع ومتعددی که می‌تواند جذابیت سفرتان را دوچندان کند. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از برترین تفریحات این جزیره دوست داشتنی را خدمتتان ارائه دهیم. آیا تا به حال تجربه سفر به این شهر دیدنی را داشته‌اید؟ به نظر شما جای کدام یک از تفریحات پوکت در این لیست خالی است؟

اگر هم تاکنون فرصت سفر به پوکت را نداشته‌اید، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل پوکت در فلای تودی به آسانی می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و سفری فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید