تابستان فصل سفر است و احتمالا شما همانند بسیاری دیگر به دنبال مقاصد تابستانی بکر برای سفر داخلی و خارجی هستید. اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که تابستان کجا سفر کنیم با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا برخی از بهترین مقاصد سفر در تابستان برای سفر داخلی و خارجی را به شما معرفی کنیم.

بهترین مقاصد برای سفر خارجی در تابستان

در این مطلب از میان مقاصد تابستانی سعی کردیم کشورهایی را معرفی کنیم که سفر به آنها برای ایرانی ها با سهولت بیشتری امکان‌پذیر است. برای سفر تابستانی خارج از کشور می‌توانید هتل و بلیط هواپیما را به طور مجزا تهیه کنید، امکان تهیه تور در این مقاصد نیز وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هتل و بلیط داخلی و خارجی را می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت از فلای تودی رزرو کنید.

استانبول | ترکیه

بدون شک استانبول بهترین کشور برای مسافرت در تابستان محسوب می‌شود. در حقیقت جاهای دیدنی استانبول، از جاذبه‌های تاریخی استانبول گرفته تا گشت و گذار شهری، خرید، ساحل و تفریحات خاص نظیر کروز روی دریای مرمر، سفر به این شهر همیشه و در هر فصلی پرطرفدار است.

نمی‌توان لیست مقاصد محبوب سفر را بدون اینکه از استانبول نام ببریم تکمیل کنیم. حراج تابستانی استانبول که در تیر و مرداد برگزار می‌شود، مسافران زیادی را به این شهر می‌کشاند. بنابراین سفر به استانبول در این فصل می‌تواند یک سفر دو سر بُرد باشد، چرا که هم می‌توانید از تفریجات شهری و جاذبه های اطراف استانبول لذت ببرید و هم خریدهایتان را با قیمتی مناسب انجام دهید.

تابستان کجا سفر کنیم 23

 علاوه بر اینها، از آنجایی که ترکیه نیاز به ویزا ندارد، همین حالا می‌توانید نسبت به خرید بلیط استانبول و رزرو هتل اقدام کنید و آخر هفته در سفر رویایی‌تان باشید.

آنتالیا | ترکیه

وقتی نام آنتالیا به زبان می‌آید، ناخوداگاه نسیم سواحل آرام و آفتابی مدیترانه به صورت‌مان برخورد می‌کند. در هر حال لذت آفتاب تابستان با تفریحات ساحلی بیشتر می‌شود و این تفریحات را در بهترین هتل های آنتالیا خواهید یافت. برخلاف استانبول که یک مقصد چهار فصل است، سفر به آنتالیا در تابستان طرفداران زیادی دارد. بنابراین فقط کافی است هتل خود را انتخاب کنید و با خرید بلیط آنتالیا به ساحل مدیترانه بروید و به تفریح و لذت بردن از پارک های آبی آنتالیا بپردازید.

تابستان کجا سفر کنیم 29

تفلیس | گرجستان

برای داشتن یک سفر خارجی ارزان در تابستان، تفلیس گزینه مناسبی است. پایتخت کشور گرجستان از جمله شهرهای آرامی است که سفر به آن در تابستان بسیار جذاب و لذتبخش خواهد بود. قدم زدن در خیابان‎‌های شهر قدیمی تفلیس، بازدید و تماشای شهر از ناریکالا، سوار شدن به تله کابین تفلیس و همچنین سر زدن به پارک آبی این شهر از جمله کارهایی است که می‌توانید در فصل تابستان در این شهر زیبا انجام دهید.

جاذبه های دیدنی تفلیس از جمله پل صلح و کلیسای سامیبا نیز در این فصل پربازدید هستند. امتحان کردن غذاهای متنوع و خوش طعم تفلیس را در کافه‌های کوچک و دوستانه آن فراموش نکنید. تفلیس از مقاصد خارجی ارزان برای ایرانی ها محسوب می‌شود.

تابستان کجا سفر کنیم 4

وارنا | بلغارستان

بلغارستان از جمله کشورهای اروپایی است که با وجود اینکه نیاز به ویزا دارد، سفر به آن آسان سخت نیست. تابستان زیبا و پرهیجان را در منطقه گلدن سندز وارنا خواهید یافت، جایی که شن‌های ساحلی طلایی رنگش لذت بردن از آفتاب و شنا کردن در دریای سیاه را بیشتر می‌کند. این منطقه پر از ریزورت‌های ساحلی است که اغلب آن‌ها خدمات All ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال یک سفر تابستانی اروپایی آسان می‌گردید و دوست دارید این تابستان را در آرامش ساحل و دریا سپری کنید، سفر به وارنا را در فهرست سفرهای تابستانی خود قرار دهید.

تابستان کجا سفر کنیم 14

زرمات | سوئیس

زرمات از جمله زیباترین شهرهای سوئیس است که قرار گرفتن آن در کنار کوه های آلپ آب و هوای متعادلی که دارد آن را به گزینه مناسبی برای مسافرت در تابستان تبدیل می‌کند. اگر به دنبال یک مقصد اروپایی زیبا و تماشایی برای گردش تابستانی می‌گردید، چشم‌اندازی که شهر زرمات دارد منحصر به فرد خواهد بود. اما در زرمات فقط قرار نیست به تماشای کوهها و مناظر رنگارنگ بپردازید، بلکه اگر فرصت سفر به سوییس در فصل زمستان را ندارید، تابستان با سفر به زرمات همچنان می‌توانید از اسکی لذت ببرید. کوه ماترهورن هنوز در این فصل به قدری برف دارد که بتواند مقصدی برای تمرین این ورزش هیجان انگیز باشد.

تابستان کجا سفر کنیم 7

شهر زرمات فرودگاه بین المللی ندارد بنابراین برای سفر به این مقصد باید بلیط هواپیما ژنو را بگیرید و از ژنو به زرمات با قطار بروید.

مالدیو | مجمع الجزایر مالدیو

مالدیو، یکی از مقاصدی است که در پاسخ به سوال تابستان کجا سفر کنیم، بهترین پاسخ است. مجموع جزایر مالدیو از حدود ۱۲۰۰ جزیره شکل گرفته و تابستان بهترین زمان سفر به این کشور محسوب می شود. درست زمانی که هوا نسبتا گرم شده و ریزورت‌ های لوکس مالدیو برای گردشگران تفریحات آبی متنوعی را ارائه می‌دهند. گرمای این فصل مالدیو آزار دهنده نیست، بلکه می‌توانید در این دمای متناسب در جزیره قدم بزنید و به تماشای صخره‌های مرجانی بروید. مالدیو از جمله مقاصد محبوب و لوکس برای ماه عسل نیز به شمار می‌رود و معمولا تورهای مختلفی برای سفر به این مقصد رویایی برگزار می‌شود.

تابستان کجا سفر کنیم 18

رم | ایتالیا

اگرچه شهر رم جای خنک برای سفر در تابستان محسوب نمی‌شود، اما از جمله مقاصدی است که تابستانی لذت‌بخش دارد. به طور کلی کشورهای اروپایی در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود می‌بینند و رم از جمله پرطرفدارترین شهرهای اروپا برای سفر است. بنابراین باید در نظر داشته باشید تابستان شهر رم بسیار شلوغ خواهد بود.

از جمله جاهای دیدنی رم در فصل تابستان فواره تروی (Trevi Fountain) و محبوب‌ترین جاذبه آن آمفی تئاتر کلوسئوم رم است. با توجه به اینکه در فصل تابستان هوا دیرتر تاریک می‌شود، شما فرصت بیشتری برای گشت و گذار در شهر رم خواهید داشت.

تابستان کجا سفر کنیم 9

سانتورینی | یونان

سانتورینی، جزیره سفید پوش یونان، از جمله مقاصدی محسوب می‌شود که تابستانی تماشایی و خارق‌العاده دارد. این جزیره زیبا با آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستانی نسبتا خشک و زمستانی معتدل دارد. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به سانتورینی هستید، در ماه‌های ماه ژوئن تا سپتامبر (سه ماه تابستان) اقدام کنید.

گرمترین ماه سال در سانتورینی آگوست (مرداد و اوایل شهریور) است که دمای هوا به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در سایر مواقع به طور متوسط دمای هوا ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. دمایی متعادل و نسبتا خوشایند که برای استراحت کردن زیر آفتاب و آرامش داشتن در کنار ساحل ایده‌آل است. برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای کامل سفر به سانتورینی در مجله گردشگری فلای تودی را بخوانید.

تابستان کجا سفر کنیم 31

سامویی | تایلند

جزیره سامویی از جمله بهترین گزینه‌های سفر به تایلند است. از آنجایی که سایر مناطق تایلند در این فصل بارانی هستند، سامویی هوایی گرم و خشک دارد و در گرمترین حالت دمای هوا به ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد و ۶ ساعت در طول روز آفتابی می‌شود. ماه‌های ژوئن و جولای (تیر و مرداد) بهترین زمان سفر به این جزیره سرسبز و زیبا است اما از سپتامبر و نوامبر هوای سامویی بارانی می‌شود. باران ممکن است در سفر شما اختلال ایجاد کند و نتوانید بهترین برنامه‌ریزی را برای سفرتان داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سفر تابستانی خود به سامویی را به دو ماه اول تابستان موکول کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله جاهای دیدنی سامویی را مطالعه کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 1

سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند به شمار می‌رود که بیشتر با سواحل زیبا که در گوشه و کنار آن درختان کاج سایه انداخته‌اند، ریزورت‌های لوکس ساحلی و مجسمه بزرگ بودا شناخته شده است.

باتومی | گرجستان

یکی دیگر از مقاصدی که سفر به آن برای ایرانیان با هیچ دردسر و شرایط خاصی همراه نیست، شهر باتومی است. باتومی در حقیقت شهر ساحلی گرجستان محسوب می‌شود که به نسبت سایر شهرهای آن، بخصوص تفلیس، شهری آرام و ساکت است. همین مسئله موجب شده باتومی یک مقصد محبوب در گرجستان برای سفر تابستانی به شمار برود.

باتومی ظاهر قدیمی و سنتی تفلیس را ندارد و اغلب مسافران برای معماری خاص ساختمان‌ها، مجسمه‌ها و بناهای معروف و غیرمعمول آن از جمله مجسمه معروف علی و نینو که یک مجسمه متحرک است، به این شهر سفر می‌کنند.

در مقاله راهنمای سفر به باتومی با این مقصد بیشتر آشنا می شوید.

تابستان کجا سفر کنیم 13

در حال حاضر پرواز مستقیم از ایران به مقصد باتومی وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما باتومی به این مقصد سفر کنید یا به تفلیس بروید و با قطار به باتومی سفر کنید.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان

سفرهای تابستانی فقط مختص کشورهای خارجی نیستند، بلکه در ایران نیز مقاصدی وجود دارند که محبوبیت بیشتری برای تابستان دارند. محبوب‌ترین مقاصد تابستانی خنک در ایران شامل موارد زیر می‌شوند:

اردبیل | استان اردبیل

اگر دوست دارید از گرمای فصل تابستان فرار کنید و به شهری خنک‌تر بروید، اردبیل را در فهرست مقاصد داخلی خنک تابستانی قرار دهید. از آنجایی که اردبیل در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده، زمستانی سرد و تابستانی معتدل دارد. بنابراین سفر تابستانی به این مقصد بسیار دلنشین خواهد بود. این شهر اغلب به دلیل چشمه‌های آب معدنی و آبشارهای زیبایش شهرت دارد. توصیه می‌کنیم مسجد جامع اردبیل، آرامگاه شیخ صفی‌ الدین و دریاچه شورابیل را حتما در فهرست جاهای دیدنی اردبیل قرار دهید.

تابستان کجا سفر کنیم 12

تبریز | آذربایجان شرقی

از جمله مقاصد خنک برای سفر در تابستان است که آب و هوای دلنشینی دارد، تبریز است. جاهای دیدنی تبریز بسیار زیاد هستند و از آنجایی که هوای این شهر گرم نیست به راحتی می‌توانید در سطح شهر قدم بزنید و از جاذبه‎‌های تاریخی و طبیعی آن لذت ببرید. علاوه بر اینها، از تبریز می‌توانید سفری یک‌روزه به روستای صخره‌ ای کندوان داشته باشید و از آنجایی که قرار است کل روز را در فضای آزاد به سر کنید، دمای هوا برایتان آزاردهنده نخواهد بود. به همین دلیل بسیاری، سفر به تبریز و روستای کندوان را در فصل تابستان توصیه می‌کنند. بلیط هواپیما تبریز را بگیرید و به یکی از زیباترین شهرهای ایران سفر کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 3

خرم آباد | لرستان

برای اینکه تجربه متفاوتی از سفر تابستانی داشته باشید به طبیعت بکر و تماشایی خرم آباد سر بزنید. با توجه به قرار گرفتن این شهر در میان رشته کوه‌های زاگرس، خرم آباد همیشه از آب و هوای مطبوع و متعادل برخوردار است. همین موقعیت مکانی موجب شده این شهر پر از جاذبه‌های بکر و طبیعتی سرسبز باشد که گشت و گذار در آن در تابستان تجربه‌ای لذتبخش خواهد بود. خرم آباد جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که از آن‌ها می‌توان به دریاچه گهر، پارک جنگلی شورآب و آبشار بیشه اشاره کرد. به طور کلی در سفر به این منطقه بازدید از بهترین آبشارهای لرستان را از دست ندهید.

تابستان کجا سفر کنیم 17

مشهد | خراسان رضوی

سفر به مشهد اغلب یک سفر زیارتی محسوب می‌شود، اما این شهر جاذبه‌های متنوعی دارد که آماده کشف شدن هستند. بسیاری از مردم تقریبا در تمام طول سال بلیط مشهد را خریداری کرده و به این شهر سفر می‌کنند. اما سفر تابستانی به مشهد با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فرصت خوبی برای مسافران است.

علاوه بر این‌ها، روستاها و جاهای دیدنی اطراف مشهد از جمله جاهایی هستند که در فصل تابستان آب و هوای خوبی دارند، معمولا خلوت هستند و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سفر و آشنا شدن با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف مردم این شهر باشد.

تابستان کجا سفر کنیم 10

سنندج | کردستان

سنندج مرکز استان کردستان است که در دامنه و دشت‌های رشته کوه‌های زاگرس واقع شده که به موجب آن نه تنها طبیعت بکری در این منطقه شکل گرفته بلکه آب و هوای آن نیز بسیار دلچسب شده است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی سنندج که چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد ایجاد کرده‌اند، جاذبه‌های تاریخی آن نیز برای گردشگران جذابیت دارد. از جمله این جاذبه‌ های معروف سنندج می‌توان به مسجد جامع سنندج، بازار قدیمی شهر و عمارت آصف سنندج که به دوره صفویه بازمی‌گردد و کلیسای سنندج، اشاره کرد.

تابستان کجا سفر کنیم 2

در سفر به سنندج می‌توانید از روستای پالنگان در فاصله تقریبا دو ساعتی از این شهر، نیز دیدن کنید. پالنگان یک روستای پلکانی در مرز کردستان و کرمانشاه است و از هر دو شهر به یک اندازه فاصله دارد. این روستا از جمله زیباترین و جذاب‌ترین مناطقی است که می‌توانید در سفر خنک تابستانی خود به آن سر بزنید. به طور کلی جاهای دیدنی کردستان و روستاهای آن بسیار مورد توجه گردشگران داخلی قرار دارند.

کرمانشاه | استان کرمانشاه

از جمله مقاصدی که برای گشت و گذار نیمه اول سال مناسب است، می‌توان به کرمانشاه اشاره کرد. جاهای دیدنی کرمانشاه به خودی خود پر از جاذبه‌های تاریخی متعدد است، اما سفر به این منطقه بدون بازدید از طاق بستان و بیستون تکمیل نمی‌شود. اطراف کرمانشاه نیز روستاهای خنک و طبیعت بکر زیبایی وجود دارد، از جمله روستای هجیج که یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای را دارد. هجیج در دره‌ای سرسبز و خوش آب و هوا قرار گرفته و مردمان آن به زبان کردی صحبت می‌کنند.اگر قصد سفر به کرمانشاه را دارید یکی از راه های آسان برای رسیدن به این شهر برای خرید بلیط کرمانشاه اقدام کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 16

ماسال | گیلان

نمی‌توان تابستان را بدون سفر کردن به شهرهای شمالی به اتمام رساند. اگر به گیلان سفر کنید، طبیعت سرسبز و زیبایی در گوشه و کنار آن خواهید دید. ماسال از جمله محبوب‌ ترین مقاصد در استان گیلان است که سفر به آن شما را از هیاهوی شهر شلوغ محل سکونت‌تان دور کرده و به دنیای دیگری وارد می‌کند. اما با وجود زیبایی بی‌نظیر ماسال، سفر به آن در ماه تیر و مرداد توصیه نمی‌شود، چرا که گرمای هوا می‌تواند برایتان آزار دهنده باشد. اما اگر برای شهریور به دنبال یک مقصد خنک و شگفت‌انگیز هستید، ماسال را در برنامه سفر خود قرار دهید و تابستان را با بازدید از این مقصد زیبا به پایان برسانید. برای آشنایی با ماسال مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 8

همدان | استان همدان

همدان، از جمله مقاصدی است که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، آب و هوای خنکی دارد و همین موجب شده مقصد مناسبی برای یک سفر خنک تابستانی محسوب شود. از جمله جاهای دیدنی همدان می‌توان به غار علیصدر، آرامگاه ابوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر عریان و تپه باستانی هگمتانه که از قدیمی‌ترین مناطق تاریخی کشور محسوب می‌شود، اشاره کرد.

تابستان کجا سفر کنیم 15

زنجان | استان زنجان

زنجان در شمال غرب ایران، از جمله شهرهایی است که با توجه به موقعیت مکانی خود آب و هوای متعادلی در طول سال دارد. به خصوص فصل تابستان که برخی از شهرهای ایران به شدت گرم می‌شود، در زنجان گرمای چندانی را احساس نخواهید کرد. شهر زنجان نه تنها موزه‌ها و جاذبه‌های متعددی دارد، بلکه در اطراف آن نیز با فاصله کمی جاذبه‌های طبیعی زیبایی مانند آبشار، غار کتله خور و دریاچه و رودخانه قرار گرفته‌اند که مقاصد محبوبی برای طبیعت گردان تابستانی به حساب می‌آیند.برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی زنجان را مطالعه کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 6

ارومیه | آذربایجان غربی

تابستان کجا سفر کنیم بهتر از ارومیه؟ ارومیه، بزرگترین شهر در استان آذربایجان غربی است که در ارتفاع ۱۳۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد. ارومیه زمستان‌های سرد و تابستان‌های نسبتا گرم دارد، اما گرمای تابستان ارومیه به قدری نیست که آزار دهنده باشد و هنوز می‌توان در روزهای گرم تابستان به گشت و گذار در این شهر پرداخت یا به اطراف آن رفت و از دریاچه ارومیه دیدن کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهر پیشنهاد می کنیم فهرست کامل جاهای دیدنی ارومیه را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 5

کوهرنگ | چهار محال و بختیاری

کوهرنگ یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران در فصل تابستان است که با طبیعت بکر و زیبای خود گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. قطعا کوهرنگ با آب و هوای خنک خود، طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد، بهترین مکان برای سفر در تابستان ایران خواهد بود. در کوهرنگ چشمه‌های آب معدنی فراوانی وجود دارد، به طوریکه ۱۰ درصد آب ایران از این منطقه تامین می‌شود. در سفر به کوهرنگ بازدید از دشت لاله‌های واژگون، غار یخی چما، چشمه دیمه، پل چلگرد، آبشار شیخ علی خان، چشمه کوهرنگ و منطقه حفاظت شده قیصری را از دست ندهید.

تابستان کجا سفر کنیم 26
طبیعت کوهرنگ در تابستان

آلاشت | مازندران

آلاشت روستایی زیبا و خوش آب و هوا در استان مازندران است. این روستا به خاطر طبیعت همیشه سبز و بکری که دارد بسیار معروف است و یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در تابستان به شمار می‌رود. هر چه به ارتفاعات آلاشت نزدیک‌تر شوید، شاهد هوای خنک‌تر و طبیعت زیباتری خواهید بود. به طوری‌که وقتی به انتهای جاده‌ای پرپیچ و خم که به این شهر منتهی می‌شود و ارتفاعات آلاشت می‌رسید احساس می‌کنید که روی ابرها ایستاده‌اید.

روستای آلاشت در دامنه شمالی فیروزکوه قرار دارد و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. در سفر به آلاشت بازدید از رصدخانه آلاشت، موزه مردم شناسی آلاشت، مسجد جامع آلاشت، هتل قدیمی آلاشت، معبد دختر پاکو و مهمتر از همه لذت تماشای طبیعت زیبای این منطقه را از دست ندهید.

تابستان کجا سفر کنیم 11
طبیعت آلاشت در تابستان

خرید بلیط هواپیما ساری

روستای کندوان | تبریز

در سفر به شهر تبریز، روستای کندوان را فراموش نکنید. روستایی در دل کوه و صخره‌ها که هنوز هم حیات در آن جریان دارد. کندوان از معدود روستاهایی است که به طرز عجیب و غریبی در دل کوه بنا شده و هنوز هم مردمش آن را ترک نگفته‌اند. خانه‌های این روستای تاریخی به گونه‌ای هستند که به طور طبیعی در طول تابستان خنک و در طول زمستان گرم می‌مانند. این روستا بسیار خنک است به طوریکه در طول تابستان هوای آن از ۲۷ درجه سانتیگراد تجاوز نمی‌کند و به همین دلیل بهترین زمان سفر به کندوان در تابستان و تا اواخر شهوریور است. در سفر به این روستای زیبا می‌توانید از امکانات هتلی ۵ ستاره همراه با جکوزی که با آب معدنی روستا پر شده است هم بهره ببرید.

تابستان کجا سفر کنیم 25
طبیعت روستای کندوان در تابستان

جهان نما | گلستان

منطقه ییلاقی و حفاظت شده جهان نما در استان گلستان واقع شده و طبیعتی بکر و جذاب دارد. جنگل‌های جهان نما بکرترین جنگل‌های دامنه کوه در شما ایران را دارند. جهان نما را با عنوان بام گلستان نیز می‌شناسند چرا که از ارتفاعات این روستای زیبا می‌توانید شهرهای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن را به خوبی ببینید. در این روستا امکان کوهنوردی و دره نوردی در دشت‌ها و کوه‌ها وجود دارد. اما اگر حوصله این کارها را ندارید، طبیعت بی‌نظیر این روستا با زیبایی‌های شگفت انگیز خود چشمان شما را مسحور می‌کند.

تابستان کجا سفر کنیم 24
طبیعت جهان نما در تابستان

سرعین | اردبیل

سرعین که در استان اردبیل واقع شده با آب و هوای سردی که دارد بهترین مکان برای سفر در تابستان ایران است. تابستان های این منطقه بسیار دلپذیر است و یکی از بهترین مسیرهای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود. همه جاهای دیدنی سرعین را با آبگرم‌های درمانی که دارد می‌شناسند. پس در سفر به سرعین لذت آب‌تنی در این آب‌های آرامش بخش را از دست ندهید. هوای این شهر در فصل تابستان به قدری مطلوب است که از ۲۰ درجه سانتیگراد تجاوز نمی‌کند. در سفر به سرعین لذت خوردن غذاهای بی نظیر این شهر مثل آش دوغ، کباب‌ با گوشت تازه و لبنیات عالی و عسل بی نظیر آن را از دست ندهید. همچنین در سفر به سرعین حتما از تپه باستانی آناهیتا، دهکده صخره‌ای ویند کلخوران، پیست اسکی آلوارس، روستای آتشگاه و روستای شایق نیز دیدن کنید.

تابستان کجا سفر کنیم 28
طبیعت سرعین در تابستان

خرید بلیط هواپیما اردبیل

شهرکرد | چهار محال و بختیاری

اگر برای سفر در تابستان قصد دارید به مناطق غربی ایران بروید، قطعا شهرکرد یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. شهرکرد زمستان‌های بسیار سردی دارد به طوریکه در فصل زمستان سفر به این شهر جذابیت چندانی ندارد. اما در فصل تابستان می‌توانید به این شهر سراسر زیبایی با جاذبه‌های دیدنی و تاریخی فراوان سفر کنید و در کنار آن از هوای مطبوعش نیز لذت ببرید. طبیعت سرسبز و چشم‌اندازهای بی نظیر شهرکرد شما را مسحور خود می‌کند. در سفر به شهرکرد بازدید از آبشار زردلیمه، پل زمان خان سامان، قلعه دزک، مسجد جامع شهرکرد، شیر سنگی، پیر غار، خانه ستوده چالشتری، حمام خان، پارک ملی تنگه صیاد، قلعه جونقان، تالاب چغاخور، پل خراجی، قلعه سورک، کمربند سبز حاشیه زاینده رود و تالاب گندمان را از دست ندهید.

تابستان کجا سفر کنیم 30
طبیعت شهرکرد در تابستان

خرید بلیط هواپیما شهرکرد

ماسوله | گیلان

ماسوله شهر پلکانی استان گیلان است که زمستان‌هایی پربرف دارد، اما هوای تابستان‌های ماسوله به قدری دل انگیز است که یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در تابستان است. سفر به ماسوله و لذت بردن از طبیعت زیبای آن با خانه‌های منحصر به فردی که حیاط یک خانه بام خانه‌ای دیگر است، و همگی با گل و گیاه تزئین شده‌اند، منظره جنگل و آب و هوای بی نظیر آن، خود به تنهایی سفر شما را تکمیل خواهد کرد. اما در سفر به این شهر زیبا بازدید از موزه مردم شناسی ماسوله، بقعه اون بن محمد، پارک جنگلی ماسوله، آبشار کوشم، ییلاق کوربار ماسوله، قله شاه معلم، آبشار تریشوم، چشمه آب معدنی علی زاخونی و آبشار لار چشمه را هم از دست ندهید.

تابستان کجا سفر کنیم 27
طبیعت ماسوله در تابستان

سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان

پیک نیک رفتن در آخر هفته‌ها، از تفریحاتی است که از گذشته در میان خانواده‌ها رواج داشته است. در ادامه جاهای نزدیک به تهران برای سفر یک روزه در تابستان را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهرستانک | کرج

شهرستانک، مقصدی با آب و هوای خنک و طبیعت کم نظیر است و برای سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان گزینه مناسبی است. کاخ شهرستانک که به دستور ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۵۷ در این شهر ساخته شده است، اکنون از جاذبه‌های گردشگری شهرستانک محسوب می‌شود.

علاوه بر این، رودخانه و آبشار، قلعه دزبند، کتیبه شهرستانک، تپه شنستون و درخت سرو از جاهای دیدنی شهرستانک هستند که هنگام سفر به این شهر باید از آنها بازدید کنید.

آهار | تهران

اگر هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که در تابستان به کجا سفر کنید، سفرهای یک روزه به اطراف شهر را هم جزو گزینه‌های پیش روی خود در نظر بگیرید. روستای آهار از توابع شمیرانات، یک جای خنک برای سفر در تابستان و یک گزینه مناسب برای یک پیک نیک یک روزه در دل طبیعت است.

تابستان کجا سفر کنیم 32

تنگ واشی | تهران

یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک نیک اطراف تهران در تابستان تنگ واشی است که در منطقه فیروزکوه قرار دارد. طبیعت زیبا و آب خنک رودخانه‌ای که در دل تنگه جاری است، خاطره یک پیک نیک یک روزه جذاب را برای شما به یادگار می‌گذارد.

فیروزکوه | تهران

قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر تابستانی، سفر به فیروزکوه است. شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده و فاصله بسیار کمی با این شهر دارد. آب و هوای بسیار خنک این شهر باعث شده است تا در طول تابستان بسیاری از مردم ایران به خصوص تهرانی‌ها این شهر را برای سفر در تابستان انتخاب کنند. در سفر به فیروز کوه بازدید از تنگه واشی، غار بورنیک، چشمه آب معدنی خمده، روستای لزور، دریاچه سد لزور، تنگه میشینه مرگ، قلعه فیروزکوه، روستای سله بن و کاروانسرای گدوک را از دست ندهید.

تابستان کجا سفر کنیم 22
طبیعت فیروزکوه در تابستان

خرید بلیط هواپیما تهران

تابستان در شهرهای خنک به سر کنید

تابستان بدون سفر تکمیل نمی‌شود، اما اگر تحمل گرما را ندارید، به دنبال یک مقصد خنک‌تر باشید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین مقاصد داخلی و خارجی را برای سفر تابستانی به شما معرفی کنیم. با هر هدفی که سفر کنید مقصدی برای یک سفر تابستانی خنک و ارزان خواهید یافت. برای رزرو بلیط و هتل داخلی یا خارجی با ارزان‌ترین قیمت به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره اینکه تابستان کجا سفر کنیم

از میان شهرهای داخلی، در فصل تابستان کجا سفر کنیم؟

استان‌های شمالی و شمال غربی کشور در تابستان از هوای خنکی برخوردار هستند، بنابراین، در تابستان بهتر است به شهرهایی مانند کوهرنگ، کندوان، سرعین، ماسوله، آلاشت و جهان نما سفر کنید.

مقاصد خارجی برای سفر در تابستان کدام‌اند؟

استانبول، آنتالیا، تفلیس، وارنا، زرمات، مالدیو، رم، سانتورینی و باتومی از مقاصد سفر تابستانی محسوب می‌شوند.

معروف ترین جاهای دیدنی شهرکرد کدام‌اند؟

آبشار زردلیمه، پل زمان خان سامان، قلعه دزک، مسجد جامع شهرکرد، شیر سنگی، پیر غار، خانه ستوده چالشتری، حمام خان، پارک ملی تنگه صیاد، قلعه جونقان، تالاب چغاخور، پل خراجی، قلعه سورک، کمربند سبز حاشیه زاینده رود و تالاب گندمان از معروف‌ترین جاذبه‌های شهرکرد هستند.

جاهای دیدنی اردبیل کدام‌اند؟

از جمله جاهای دیدنی اردبیل می‌توان به مسجد جامع اردبیل، آرامگاه شیخ صفی‌ الدین و دریاچه شورابیل اشاره کرد.

جاهای دیدنی سرعین کدام‌اند؟

در سفر به سرعین حتما از تپه باستانی آناهیتا، دهکده صخره‌ای ویند کلخوران، پیست اسکی آلوارس، روستای آتشگاه و روستای شایق نیز دیدن کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید