خرید در استانبول از جمله تفریحاتی است که بسیاری از گردشگران دوست دارند. وقتی نوبت به خرید برسد، در استانبول برندهای مطرح، مراکز خرید و فروشگاه‌های متعددی وجود دارند که هرکدام محصولی خاص و باکیفیت را برای ارائه دارند. چه بهتر که بتوان زمان سفر را طوری برنامه ریزی کرد که با حراج استانبول همزمان شود و این خریدها با لذت بیشتری همراه باشد. اطلاعات کامل درباره فصل حراج استانبول را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

آیا تاریخ حراج استانبول مشخص است؟

اگر به دنبال فصل حراج استانبول هستید لازم است بدانید هیچ تاریخ و زمان ثابت یا تقویم خاصی برای زمان حراج های استانبول، وجود ندارد. با این حال در هر فصلی ممکن است در زمان خاصی با حراج مواجه شوید. ما به شما کمک می‌کنیم بهترین زمان خرید ارزان در استانبول را پیدا کنید.  

اما پیش از اینکه به دنبال تاریخ خاصی برای حراج باشید، لازم است بدانید این حراجی های استانبول چگونه برنامه‌ریزی می‌شوند. همانطور که اشاره شد برندهای مختلفی در استانبول فعال هستند. هر کدام از این برندها مجموعه‌های جدید خود را در فصلی رونمایی می‌کنند. برخی ممکن است در هر فصل کلکسیونی داشته باشد و گاهی نیز کلکسیون برندها به صورت تابستانی و زمستانی عرضه شوند. به جز روزهای خاص مانند ولنتاین، روز مادر، اعیاد مذهبی مانند حراج عید فطر در استانبول، کریسمس و سال نوی میلادی، حراج‌های دیگر در طول سال، تاریخ شروع و پایان خاصی ندارند اما این بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید تاریخ سفرتان را طوری تنظیم کنید که تا ۹۹% به این حراج‌ها نزدیک باشید.  

مراکز خرید ارزان استانبول

بهترین زمان خرید در استانبول چه زمانی است؟

در دو فصل حتما با حراج استانبول روبرو خواهید شد:

حراج زمستانی استانبول

زمستان از جمله فصل‌ های حراج در استانبول به شمار می‌رود. حراج زمستانی استانبول از اواسط ماه دسامبر یا اوایل ماه ژانویه آغاز می‌شود. این زمان حراج زمستانی مختص کریسمس و سال نوی میلادی است و تخفیف های استانبول بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز اعمال می‌شود. بنابراین زمان مناسبی برای خرید در استانبول خواهد بود.

با توجه به اینکه پایان سال است، بسیاری از برندها تمایل دارند از اجناس جدیدشان رونمایی کنند، در این زمان برخی از لباس‌های تک سایز را تا ۷۰ درصد هم تخفیف می‌دهند. فقط باید خوش‌شانس باشید و آنچه می‌پسندید در سایز شما موجود باشد. زمستان یکی از بهترین فصل های حراج لباس در استانبول به شمار می‌رود.

اما در نظر داشته باشید هر چه مدت زمان این حراج به روزهای آخرش نزدیک شود، اگرچه ممکن است تخفیف بیشتری روی اجناس گذاشته شود اما به همان اندازه هم پیدا کردن لباس یا کالایی که سلیقه یا سایز شما باشد، نیز دشوارتر خواهد بود.

یک نکته کلیدی که شاید بتواند به شما کمک کند خرید بهتری در زمان حراج های استانبول داشته باشید این است که معمولا سایزهای M و L متقاضی بیشتری دارند. بنابراین اگر شما لباس‌هایتان را در این سایزها خریداری می‌کنید بهتر است روزهای اول حراج زمستانی استانبول را از دست ندهید. اگر هم سایزتان کوچک یا بزرگتر از این سایزها هستید، شاید هنوز روزهای آخر حراج هم فرصت خرید خوب با قیمتی ارزانتر را نیز داشته باشید.

فصل حراج استانبول

حراج بزرگ تابستانی استانبول

فصل تابستان هم بهترین زمان خرید ارزان در استانبول است. در هر حال تابستان فصل مناسب‌تری برای سفر است چرا که می‌توانید در استانبول از تفریحات بیشتری استفاده کنید. حراج تابستانی استانبول معمولا با شروع گرم شدن هوا آغاز می‌شود. این زمان می‌تواند هر تاریخی بین اوایل ماه جون (اواسط خرداد) یا اولین هفته از ماه جولای (اوایل تیر) آغاز شده و معمولا تا اواسط ماه آگوست (اواخر مرداد) به پایان می‌رسد.

در حراج تابستانه استانبول در این زمان مانند حراج زمستانی بسیاری از برندها، نیز هر چه به روزهای آخر حراج نزدیک‌تر شوید احتمال اینکه تخفیف بیشتری بگیرید وجود دارد. اما همانقدر هم شانس اینکه کالای مورد نظرتان را در رنگ و سایز خاصی بیابید کمتر می‌‎‌شود.

حراج استانبول در تابستان

حراج تیرماه را از دست ندهید!

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید ارزان تابستانی اولین هفته ماه جولای (هفته دوم تیر ماه) خواهد بود. در این تاریخ حتی برترین و معروف‎ترین مراکز خرید استانبول نیز به مراکز خرید ارزان در استانبول تبدیل می‌شوند، بنابراین وارد هر مرکز خریدی شوید دست خالی خارج نخواهید شد. هر تاریخی در این محدوده را برای سفر به استانبول انتخاب کنید تا در بهترین زمان حراج در استانبول حضور داشته باشید.

فصل حراج استانبول را از دست ندهید

در کنار تمامی جاذبه های دیدنی استانبول، خرید کردن سفرتان را تکمیل خواهد کرد. اگر بدانید بهترین زمان خرید ارزان در استانبول چه زمانی است، به ارزانتر شدن سفرتان کمک می‌کند. اگرچه تاریخ ثابتی برای شروع و پایان حراج‌ها وجود ندارد، اما معمولا حراج‎‌ های فصلی استانبول در اوایل تابستان و اواخر زمستان رخ می‌دهد. بنابراین اگر برای خرید بلیط استانبول تیر ماه را در نظر بگیرید، شانس بیشتری برای اینکه به حراجی های استانبول برسید خواهید داشت.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید