تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از شهر‌های بزرگ و البته دیدنی است. تفرجگاه‌ها و تفریحات تهران آنقدر زیاد است که شاید تصور این موضوع برای بسیاری از گردشگران سخت باشد. جا‌های تفریحی تهران در میان جمعیت میلیونی و ترافیک سنگین آن گم شده است. اما ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی سعی داریم تا شما را با تفریحات تهران آشنا کنیم تا این بار با نگاه دیگری به این شهر سفر کنید.

جا‌های تفریحی تهران برای گردشگری فرهنگی

 بسیاری از کسانی که به پایتخت سفر کرده‌اند، دیدنی‌ها و تفریحات تهران را محدود به دربند تهران، درکه و فرحزاد می‌دانند و تعدادی از کاخ‌هایی که اگرچه نمی‌توان منکر زیبایی‌های آن بود، اما حقیقت این است که زیبایی‌های تهران بیشتر از این حرف‌ها است. اینکه برنامه و هدف شما از سفر به تهران چیست، خود می‌تواند بهترین راه برنامه‌ریزی برای بازدید از جا‌های تفریحی تهران باشد. برای مثال اگر اهل برنامه‌های فرهنگی هستید، تهران می‌تواند شما را در جاذبه‌های فرهنگی خود غرق کند. در ادامه بهترین جاهای دیدنی تهران را برای گردشگری فرهنگی، به شما معرفی می‌کنیم.

تفریحات تهران

 بهترین سینما‌های تهران | از سینما آزادی تا سینما کوروش

یکی مهمترین تفریحات تهران تماشای فیلم در سینماهای آن است.  پایتخت ایران بیش از ۵۱ سینمای فعال دارد که شما می‌توانید برای دیدن فیلم‌های در حال اکران از آن‌ها استفاده کنید. پردیس سینمایی مگامال با بیش از ۱۴۰۰ صندلی، پردیس سینمایی چارسو با بیش از ۱۱۰ صندلی، پردیس سینمایی ارگ، پردیس سینمایی هروی سنتر، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی آزادی، سینما آستارا، موزه سینما و… در میان بهترین سینماهای تهران قرار دارند.

بهترین سینماهای تهران

معروفترین گالری‌های تهران | تماشای هنر در پایتخت

اگر اهل هنر و دیدن آثار هنری هستید، گالری‌های معروف تهران را از دست ندهید. بهترین گالری‌ های تهران که می‌توانید آثار هنری هنرمندان را به تماشا بنشینید شامل گالری سیحون، گالری شیرین، گالری هما، گالری اثر و… است. بازدید از گالری‌های هنری یکی از تفریحات تهران در تمامی ایام سال است. تفریحات فرهنگی و هنری یکی از جذابترین گزینه‌ها در سفر به این شهر است.

 گالری‌های تهران

 خانه هنرمندان تهران | ترکیب هنر و کافه گردی

 اگر به تهران سفر می‌کنید و می‌خواهید هنر و کافه گردی را با هم تجربه کنید، حتما سری به خانه هنرمندان بزنید. در پارک هنرمندان می‌توانید به تماشای تئاتر و فیلم در خانه هنرمندان بپردازید، از کافه‌گردی لذت ببرید و حتی از قدم زدن در فضای آن لذت ببرید. خانه هنرمندان از املاک کامران میرزا از فرزندان ناصرالدین شاه بوده که تاریخ مفصلی دارد. آدرس خانه هنرمندان تهران در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر است.

خانه هنرمندان تهران

بهترین کتاب فروشی‌ های تهران | از خیابان انقلاب تا نشریات معتبر

 کتاب فروشی‌های معروف و قدیمی در تهران وجود دارد که لذت کتابخوانی را برای اهل کتاب دو چندان می‌کند. بهترین کتابفروشی‌ های تهران که می‌توانید از آن دیدن کنید و در میان دنیای کتاب‌هایی با موضوعات مختلف غوطه بخورید شامل شهر کتاب مرکزی، نشر چشمه کوروش، شهر کتاب فرشته، کتابفروشی بوک لند، نشر ثالث و… است. برای پیدا کردن کتاب موردنظرتان حتما سری کتاب فروشی های انقلاب هم بزنید.

 جا‌های تفریحی تهران برای خرید

آن‌هایی که لذت سفر را با خرید و پاساژگردی کامل می‌دانند، تهران انتخابی عالی برای آن‌ها است. مراکز خرید و تجاری مدرن و سنتی از هر نوعی که بخواهید می‌توانید در این شهر بزرگ پیدا کنید. در ادامه با برخی از بهترین مراکز خرید تهران بیشتر آشنا شوید.

 جا‌های تفریحی تهران برای خرید

 مرکز خرید بام لند | هم خرید، هم رستوران گردی در تهران

 بام لند تهران یکی از بهترین مراکز خرید و تجارب غرب تهران است که در اطراف آن فضا‌های تفریحی متعددی وجود دارد. برای رفتن به بام لند باید مسیر انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشانی، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف را طی کنید تا به مجموعه بام لند برسید. در باملند هم می‌توانید خرید کنید و هم از انواع رستوران‌ها و کافه‌های آن لذت ببرید. شما می‌توانید از طریق مترو، بی‌آر تی یا خودروی شخصی به این مجموعه سر بزنید.

 مرکز خرید بام لند

 مرکز خرید ایران مال | بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه

ایران مال یکی از زیباترین و البته جدیدترین مراکز خریدی است که در منطقه ۲۲ تهران راه‌اندازی شده و بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه به شمار می‌رود. این مرکز خرید بزرگ انواع امکانات را برای بازدیدکنندگان طراحی کرده است. از امکانات ایران مال تهران می‌توان به انواع کافی شاپ و سینما، سالن‌های ورزشی مانند پیست یخ، سالن اسکواش، استخر و اسپا و… اشاره کرد. ساعت کار ایران مال از ۹ صبح تا ۱۲ شب است.

مرکز خرید ایران مال

 مرکز خرید اپال | از بهترین مراکز خرید تهران

مرکز خرید اپال تهران در میان محبوب‌ترین مراکز خرید پایتخت قرار دارد. این مرکز خرید در شمال غرب تهران واقع شده و از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های پوشاک، وسایل منزل، مواد غذایی و… وجود دارد. آدرس مرکز خرید اپال در بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان است.

 مرکز خرید اپال

 مرکز خرید سانا | مرکز خرید محبوب بلوار اندرزگو

 سانا سنتر هم یکی از مراکز خرید محبوب در تهران است. در پاساژ سانا اندرزگو هم می‌توانید خرید کرده و هم خودتان را به صرف غذا یا نوشیدنی در کافه دعوت کنید. از امکانات مرکز خرید سانا می‌توان به پارکینگ طبقاتی، جایگاه تعویض نوزاد، خانه بازی، خدمات ویژه معلولین و… اشاره کرد. آدرس مرکز خرید سانا در فرمانیه، بلوار اندرزگو بین خیابان علوی و کوچه زمانی است.

مکان‌ های تفریحی تهران برای پیک نیک

در میان تفریحات مختلف، شاید اهل تفریحات پیک نیک باشید و بخواهید آخر هفته‌ها را با دوستان یا خانواده خود ساعاتی را بگذرانید. در پایتخت مکان‌های مختلفی برای پیک نیک وجود دارد که می‌توانید به راحتی بساط زیرانداز، جوجه، بازی و سرگرمی را پهن کنید.

مکان‌های تفریحی تهران

بهترین مکان‌های تفریحی تهران برای پیک نیک شامل موارد زیر است:
 – پارک چیتگر
 – پارک جنگلی لویزان
 – پارک یاس فاطمی
  – پارک جنگلی توسکا
  – پارک ملت
  – پارک جوانمردان
  – پارک پلیس
  – پارک آزادگان

تفریحات تهران در شب

تفریحات تهران برای هر سن و سالی و در هر ساعت از شبانه روز یکی از مزیت‌های آن است. ساعت تفریح در تهران محدودیت ندارد. شما می‌توانید در هر زمانی از شبانه روز که بخواهید در این شهر بزرگ از امکانات تفریحی آن لذت ببرید. حالا اگر اهل گشت و‌گذار در شب باشید که شبگردی تهران قطعا کیف شما را کوک می‌کند.

بهترین جا‌های تهران برای تفریح در شب هم شامل موارد زیر است. برای آشنایی با این مکان‌ها کافی است در اینترنت کمی جستجو کنید.
 – بام تهران
 –  پل طبیعت
 –  مگامال
  – مرکز خرید پالادیوم
  – شهربازی ژوپیتر
 –  باغ فردوس
 –  بام محک
  – پارک آب و آتش برج میلاد
 –  بام بوکان

تفریحات تهران برای کودکان

 امکانات تفریحی تهران برای کودکان و در تمام رده‌های سنی بسیار متنوع است. فقط باید جا‌های خوب تهران برای تفریح کودکان را انتخاب کرده و ساعاتی را با فرزندان خود لذت ببرید. سرزمین لی لی پوت، مجموعه دکتر لند و مجموعه هیومن پارک از بهترین جاهای تفریحی تهران برای کودکان است. در این مکان‌ها کودکان در حین بازی، آموزش هم می‌بینند.

سرزمین لی لی پوت تهران | تجربه بازی با مشاغل جذاب

 این مکان یکی از مکان‌های تفریحی محبوب برای کودکان است، چرا که ساعات طولانی می‌توانند با لباس مشاغل مختلف آموزش ببینند، کار کنند و خوش بگذرانند. در این مکان بچه‌ها با مشاغلی مانند پزشکی، آشپزی، آتش نشانی، مهندسی، فروشندگی، شیرینی پزی، نجاری، مکانیکی و خلبانی آشنا می‌شوند.

تفریحات تهران برای کودکان

 آدرس: تهرانپارس، اتوبان باقری جنوب، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت
 ساعت کاری: ۹ تا ۲۰: ۳۰

 مجموعه دکترلند | آشنایی با حرفه پزشکی

مجموعه دکترلند شرایطی فراهم کرده تا کودکان در سنین مختلف با مشاغل پزشکی آشنا شوند و سرگرم باشند. بچه‌ها در ساعات حضور خود در این مجموعه لباس پزشکی می‌پوشند و در دنیای پزشکان سیر می‌کنند. علاوه بر این در طول مدت یک تا ۳ ساعت حضور در این مجموعه می‌توانند از کافی شاپ و فروشگاه نیز استفاده کنند. دکترلند یکی از زیر مجموعه‌های هیومن پارک است.

 مجموعه دکترلند

 آدرس: نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک
 ساعات فعالیت: ۱۱ تا ۲۰

 هیومن پارک | بزرگترین پارک علمی خاورمیانه

 این مجموعه عنوان بزرگترین پارک علمی خاورمیانه را از آن خود کرده است. سازه این مجموعه شبیه اعضای بدن انسان طراحی شده و کودکان در آن با بدن انسان و رشته‌های مربوط به آن مانند پزشکی آشنا می‌شوند. ورودی این پارک دهان انسان است و از همان ابتدا بچه‌ها با بدن انسان و مشاغل مربوط به آن آشنا می‌شوند.

 هیومن پارک

آدرس: خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه
 ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۳

 باغ موزه مینیاتور | آشنایی با تاریخ و تمدن ایرانی

این باغ موزه به معرفی ۱۳ مکان تاریخی ایران در ابعاد کوچکتر می‌پردازد. کودکان در این مجموعه می‌توانند ماکت انواع پوشش گیاهی و نیز اماکن تاریخی را بشناسند. این ماکت‌ها جاهای دیدنی معروف ایران شامل تخت جمشید، ارگ بم، تخت سلیمان، گنبد قابوس، میدان نقش جهان، بازار تبریز، کلیسای زور زور و بیستون است.

 باغ موزه مینیاتور

 آدرس: خیابان جانبازان غربی، حد فاصل بزرگراه امام علی و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن
 ساعت فعالیت: ۸ونیم تا ۱۷

 باغ کتاب تهران | لذت کتابخوانی در کنار بازی‌های کودکانه

 یکی دیگر از مکان‌های جذابی که کودکان می‌توانند در آن ساعات خوشی را تجربه کنند، باغ کتاب تهران است. در این مجموعه انواع کتاب‌های رده سنی کودکان و نوجوانان در کنار سرگرمی‌های شگفت‌انگیز مانند شخصیت‌های کارتونی محبوب قرار دارد. بچه‌ها می‌توانند در این کتاب علاوه بر بازی و مطالعه، از کافه کودکان نیز استفاده کنند.

باغ کتاب تهران


 آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی
 ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۲

 موزه عروسک‌ های ملل | آشنایی با عروسک‌های خارجی

در این موزه عروسک‌های مشهور کشور‌های مختلف با لباس مخصوص در معرض دید قرار گرفته است. عروسک‌هایی از کشور‌های افغانستان، عثمانی، هند، ارمنی، روسی، تاجیکی، مازنی و اتریشی از جمله عروسک‌های ملل در این موزه است.

بهترین تفریحات تهران

 آدرس: تهران، ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک ۲
 ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۱۸

شهر بازی خورشید | بازی و هیجان کودکانه

 اگر دوست دارید شهربازی مناسب کودکانه‌ای در تهران پیدا کنید، شهربازی خورشید به عنوان یکی از شهربازی‌های سرپوشیده بهترین انتخاب است. فضایی با دستگاه‌های جدید و استاندارد که کودک شما می‌تواند ساعات طولانی با امنیت کامل بازی و هیجان را تجربه کند. در این شهربازی انواع قطار مزرعه، توپ آتش، جعبه آدمکی، حلقه بسکتبال و… وجود دارد.

شهربازی تهران

 آدرس: بزرگراه آزادگان، خیابان فدائیان اسلام، نبش خیابان شهید غیبی، مجتمع هایپرسان
 ساعت فعالیت: ۱۶ تا ۲۴

شهربازی ارم | شهربازی برای همه گروه‌های سنی

پارک ارم تهران یکی از بهترین گزینه‌های تفریح برای بزرگسالان و کودکان است. در این شهربازی انواع امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد و می‌توانید در یک تفریح خانوادگی، روز شادی را برای خانواده خود رقم بزنید. در این شهربازی بزرگ از تله سیژ، قایق سواری، چرخ و فلک تا انواع دستگاه‌های بازی پیشرفته وجود دارد.

پارک ارم تهران

 آدرس: انتهای بزرگراه باکری، مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز
 ساعت فعالیت: ۶ تا ۲۴

جا‌های تفریحی تهران در بهار

اگر می‌خواهید تهرانگردی را در فصل بهار تجربه کنید، حتما این تفریحات تهران را از دست ندهید:

 پارک جمشیدیه

 پارک جمشیدیه یکی از بزرگترین پارک‌های تهران به مساحت ۱۰ هکتار در شمال پایتخت است. شما می‌توانید از شمال این کوه به کلکچال برسید. این پارک گزینه‌ای عالی برای پیک نیک‌های آخر هفته‌ای در فصل بهار است.

 کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد که در شمال تهران قرار دارد، با وسعتی بیشت از ۱۱۰ هکتار یکی از محبوب ترین تفریحات تهران در میان اهالی این شهر و همچنین گردشگران است. شما می‌توانید در بازدید از این کاخ زیبا جذابیت‌های طبیعی و تاریخی را در کنار هم به تماشا بنشینید. کاخ‌های دوره قاجار تا پهلوی در سعدآباد بسیار چشم نواز است.

پارک های تهران

 آبشار سنگان

۲۰ کیلومتری تهران یعنی در مسیر جاده کن- سولقان می‌توانید به روستای کوهستانی سنگان برسید و از آبشار معروف آن دیدن کنید. این آبشار بیش از ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در دامنه‌های قله پهنه حصار قرار گرفته است. بازدید از این آبشار در تعطیلات آخر هفته می‌تواند شما را برای شروعی هفته‌ای پرانرژی آماده کند.

مجموعه تاریخی نیاوران

محله نیاوران و زیبایی ساختمان‌های آن در کنار مجموعه تاریخی نیاوران آنقدر زیباست که توصیف آن با کلمات کار راحتی نیست. این منطقه محل سکونت قاجار‌ها بوده و کاخ ناصرالدین شاه در آن قرار دارد. در بازدید از این مجموعه تاریخی قطعا از شنیدن تاریخ و وقایعی که این منطقه پشت سر گذاشته تا به امروز لذت خواهید برد.

باغ موزه نگارستان

باغ نگارستان یکی از تفریحات تهران است که تاریخ ساخت این عمارت به سال‌های ۱۲۲ تا ۱۲۲۸ هجری قمری برمی گردد. در آن زمان فتحعلی شاه قاجار دستور ساخت این عمارت را می‌دهد. این ساختمان بعد‌ها توسط پهلوی تغییر می‌کند و آنچه امروز از این عمارت مانده مربوط به دوره پهلوی است.

در این عمارت مشاهیر زیادی مشغول تحصیل بوده‌اند. ملک الشعرای بهار، دکتر حسابی، علی اکبر دهخدا، دکتر محمد معین، بدیع الزمان فروزانفر و… از جمله کسانی هستند که در آن زمان در این عمارت کسب علم کرده‌اند.

باغ موزه نگارستان

 تفریحات تابستانی تهران

 حالا نوبت به معرفی تفریحات تابستانی تهران می‌رسد. جا‌های تفریحی تهران روز جمعه آن هم در فصل تابستان بسیار متنوع است. در ادامه می‌توانید با بهترین تفریحات تابستانی پایتخت آشنا شوید.

 پارک‌ های تهران

 یکی از تفریحات تابستانی حضور در پارک‌هایی است که آب و هوای متفاوت از فصل گرما است. شما می‌توانید در این پارک‌ها برای ساعاتی از گرمای آزار دهنده به هوای خنک و مطبوع این پارک‌ها پناه ببرید:
 – پارک نیاوران
 – پارک گلابدره
 – بوستان لاله

 ییلاق‌های پایتخت

یکی دیگر از تفریحات دلچسب پایتخت در فصل تابستان رفتن به مناطق‌ییلاقی و خوش آب و هواست. بهترین مناطق‌ییلاقی تهران عبارت است از:
 – درکه
 – دارآباد
 – تله کابین توچال
 – منطقه تفریحی طالقان

 تفریحات تابستانی تهران

 تفریحات پاییزی تهران

 برگریزان پاییزی تهران دیدنی است. از خیابان ولیعصر گرفته تا پارک‌هایی که درختان آن به رنگ زرد و نارنجی در آمده هر بیننده‌ای را برای قدم زدن به ذوق می‌آورد. پاییز‌های تهران بسیار زیبا و چشم نواز است. در این فصل خنک شما می‌توانید به هر جای تهران که دوست دارید سر بزنید. از پارک‌های ملت، سرخه حصار، قیطریه و لاله گرفته تا پارک‌های جنگلی دیگری که زیبایی‌های پاییز را در آن می‌توانید ببینید.
 شما در این فصل می‌توانید از جاذبه‌ های دیدنی تهران در پاییز مانند باغ پرندگان، باغ موزه فردوس، باغ ایرانی، باغ گیاه‌شناسی، کاخ سعدآباد و… دیدن کنید. اگر دوست دارید سری به اطراف تهران بزنید، گزینه‌هایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، را مورد توجه قرار دهید.

 روستای وردیج و واریش | روستای ارواح سنگی

اگر دوست دارید طبیعتگردی را در فصل پاییز تجربه کنید، روستای وردیج و واریش که از جاهای دیدنی اطراف تهران است را از دست ندهید. در این روستا آبشار‌های زیادی دارد. برای اینکه از این روستا دیدن کنید کافی است از سمت غرب تهران به بخش کن و سولقان سفر کنید. تماشای کوه‌های جالب این روستا شما را به حیرت خواهد آورد.

روستای وردیج تهران
 آدرس: تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج و واریش

 امامزاده داوود | سیاحت و زیارت در کنار هم

یکی از مناطق زیبای تهران است که سیاحت و زیارت را در کنار هم دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید این منطقه می‌تواند بهترین مکان برای تفریح و کوهنوردی باشد. فصل پاییز زیبایی‌های این منطقه بسیار چشم نواز است.

بهترین جاهای دیدنی تهران
 آدرس: تهران، بخش مرکزی کن، جاده سولقان، روستای کیگا، شهرک امامزاده داوود

 دربند | لذت کوه نوردی در شمال تهران

 دربند یکی از مناطق شمالی تهران است که بیشتر از ۲۰۰ سال قدمت دارد و بسیاری از مسافران در فصول مختلف سال از این مکان دیدن می‌کنند. کافه و رستوران‌های معروف دربند هر گردشگری را برای یکبار هم که شده جذب می‌کند. نمای زیبا، طراحی رستوران‌های مختلف، باغ‌های میوه اطراف آن همه از زیبایی‌های دربند است.

همچنین از تفریحات دربند می‌توان به کوهنوردی تا پلنگ چال، تماشا آبشار دوقلو، پیاده روی در باغ‌های دربند، تله سیژ و تله کابین توچال اشاره کرد که همگی از زیبایی‌ها و تفریحات این منطقه هستند و می‌توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید.

دربند تهران
 آدرس: شمال تهران، دربند

 دره اوشان فشم | منطقه‌ای‌ ییلاقی با دیدنی‌های زیاد

 یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تهران در فصل پاییز، دره اوشان فشم است. این دره یکی از مناطق‌ ییلاقی است که پاییز زیبایی دارد و می‌توانید در سفری یک روزه از مناطق تفریحی آن دیدن کنید. از جاهای دیدنی این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 – روستای آهار
–  گرماب دره
–  میگون
 – زایگون
–  شکرآب

فشم تهران
آدرس: تهران، اوشان فشم

تفریحات تهران در زمستان

 اگر بخواهید فصل زمستان به تهران سفر کنید، خبر خوب این است که می‌توانید برای این فصل‌ها جاذبه‌های زیادی در تهران انتظار شما را می‌کشد. در این شهر چهار فصل می‌توانید تفریحات زمستانی جذابی را تجربه کنید. وجود شهربازی‌های پوشیده، پیست‌های اسکی استاندارد و جذاب به همراه تفریحات گروهی بخشی از این تفریحات زمستانه است. اگر اهل تفریحات زمستانی هستید حتما گزینه‌های زیر را در اولویت قرار دهید.

 پیست آبعلی | اسکی سواری و هیجان در حومه پایتخت

قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین پیست تهران، آبعلی است. این پیست دارای سه پیست خصوصی و دو پیست دولتی است که در طول سه ماه زمستان می‌توانید از اسکی در آن لذت ببرید. این پیست امکانات مختلفی مانند مدرس هاسکی، سوارکاری، کایت سواری، باشگاه تنیس، پارکینگ، رستوران، تله کابین و تله سیژ و تله اسکی دارد.

 پیست آبعلی تهران
آدرس: تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز

پیست اسکی دیزین | تفریح و ورزش در یک پیست مجهز

اگر می‌خواهید یک پیست مجهز را انتخاب کنید، حتما پیست اسکی دیزین را امتحان کنید. استاندارد بودن این پیست در کنار رعایت نکات فنی باعث شده تا با خیال راحت بتوانید ورزش‌های زمستانی در آن را تجربه کنید. علاوه بر اسکی در فصل زمستان، در ایام تابستان هم می‌توانید اسکی روی چمن را تمرین کنید. امکانات این پیست شامل تله کابین، تله سیژ، تله اسکی چکشی، تله اسکی بشقابی، تیوپ سواری، اسنوبرد، رستوران و هتل است.

پیست اسکی دیزین 
آدرس: البرز، شهرستان کرج، بخش گچسر، منطقه گاجره

پیست اسکی شمشک | پیستی در کلاس بین‌الملل

اگر دوست دارید ورزش‌های زمستانی را در یکی از پیست‌های استاندارد تجربه کنید، شمشک بهترین گزینه است. پیستی بین‌المللی که چهار مجموعه آفتاب، شب، مهتاب و مبتدی در آن قرار دارد. از امکانات پیست اسکی شمشک می‌توان به تله کابین، تله اسکی بشقابی، تله سیژ، تله اسکی چکشی، مدرسه اسکی، هتل، رستوران و کافه و… اشاره کرد.

پیست اسکی شمشک
آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شهر شمشک

پیست اسکی دربندسر | قدیمی‌ ترین پیست اسکی تهران

این پیست یکی از پیست‌های قدیمی تهران است که در سال ۱۳۶۱ راه‌اندازی شده است. این پیست در شمال شرق تهران قرار گرفته و برای اینکه بتوانید برای اسکی به این مکان بروید فقط باید به رودبار قصران سفر کنید. امکانات مختلفی برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده که رستوران، کافی شاپ، تله کابین، تله سیژ، تله اسکی بشقابی و فروشگاه اسکی و پارکینگ از جمله آن است.

پیست اسکی دربندسر تهران
آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شهر شمشک

پیست اسکی توچال | کوهنوردی و اسکی در یک پیست حرفه‌ای

یکی دیگر از پیست‌های تهران برای انجام ورزش‌ها و تفریحات زمستانی، توچال است. در این پیست امکانات مختلفی مانند باشگاه اسکی، بانجی جامپینگ، باشگاه تیراندازی، سقوط آزاد، سورتمه، تله کابین و تله سیژ و اتاق فرار در نظر گرفته شده است. صعود به قله توچال یکی از تفریحاتی است که دوستداران کوهنوردی می‌توانند از ساعات خوشی را در آن بگذرانند.

پیست اسکی توچال 
آدرس: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتخاب خیابان ولنجک، بام تهران

صفر تا صد تفریحات تهران

اگر شما هم هنوز با جاذبه‌های گردشگری و تفریحات تهران ناآشنا هستید، این مطلب مناسب شما است. شناخت همه جاهای دیدنی متناسب با هر شرایط سنی و هر آب و هوایی به شما کمک می‌کند، در هر زمانی که به پایتخت سفر می‌کنید، از تفریحات خود در این شهر غافل نشوید. بسیاری از این تفریحات هزینه هم ندارد، از همین رو اصلا نگران هزینه‌های این گشت و گذار نباشید. با یک برنامه ریزی مناسب می‌توانید بهترین و اقتصادی‌ترین گردش را در تهران داشته باشید. همچنین می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان ، بلیط قطار و رزرو هتل مناسب قیمت، هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و بیشتر به تفریح در پایتخت بپردازید.

اگر می‌توانید فهرست تفریحات تهران را در این مطلب کامل کنید، با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره تفریحات تهران

بهترین تفریحات تهران در فصل زمستان چیست؟

شما می توانید در این فصل سری به پیست های استاندارد و قدیمی تهران بزنید و لذت اسکی، تله کابین، سورتمه و… را تجربه کنید.

بهترین تفریحات شبانه تهران چیست؟

 بام تهران، پل طبیعت، مگامال، مرکز خرید پالادیوم، شهربازی ژوپیتر، باغ فردوس، بام محک، پارک آب و آتش، برج میلاد و بام بوکان بهترین جاهای دیدنی تهران در شب هستند.

بهترین تفریحات تهران برای کودکان چیست؟

مجموعه دکترلند، باغ کتاب، موزه عروسک های ملل، مجموعه هیومن پارک، شهربازی ارم، شهربازی خورشید و… بهترین تفریحات تهران برای کودکان هستند.

بهترین مراکز خرید تهران برای پاساژگردی چیست؟

از بهترین مراکز خرید تهران می‌توان به ایران مال، بام لند، سانا، مرکز خرید کوروش، پلادیوم، میلاد نور، ارگ تجریش و… اشاره کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید