پیست اسکی دیزین بهشت عاشقان زمستان است؛ خصوصا برای پایتخت نشینان، که تنها یک یا دو روز برفی در سال می‌بینند. دیزین یک پیست استاندارد، حرفه‌ای و بین المللی است و مقصدی عالی برای تجربه تفریحات هیجان انگیز زمستانی در ارتفاعات پایتخت محسوب می‌شود. شاید گمان کنید که برای یک تفریح مهیج در پیست اسکی دیزین باید حتما کاربلد باشید یا تجهیزات حرفه‌ای به همراه داشته باشید، اما هرکسی می‌تواند یک روز متفاوت را در پیست دیزین تجربه کند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این پیست با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

پیست اسکی دیزین کجاست؟

پیست اسکی دیزین در استان البرز واقع شده است و ۷۴ کیلومتر با کرج فاصله دارد. البته برای رسیدن به این مکان، ممکن است بعضی مسیرها بسته شوند یا با ترافیک‌های سنگین مواجه شوید. اما به هر ترتیب، اگر سرراست ترین مسیر، یعنی جاده چالوس را برای رفتن به اسکی دیزین انتخاب کنید، از تهران حدود ۱۲۳ کیلومتر مسیر پیش رو دارید، مسیری که هر چه پیش بروید، آلودگی و هوای گرفته تهران را پشت سر می‌گذارید و به یکی از جاهای دیدنی تهران نزدیک می‌شوید.

اگر از نقشه‌های مسیریاب استفاده کنید، خیلی راحت به دیزین خواهید رسید، بعد از هتل گچسر، وارد روستای ولایت‌رود شوید. در شرایط عادی مسیر رسیدن به دیزین حدود ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد اما اگر به ترافیک بخورید، این زمان بیشتر خواهد بود.

پیست اسکی دیزین کجاست

البته اگر شانس داشته باشید و مسیر شمشک به دیزین باز باشد، این مدت نصف خواهد شد. اما خیلی امیدوار نباشید، زیرا مسیر دسترسی به پیست اسکی دیزین از شمشک معمولا به دلیل بارش برف مسدود می‌شود و ورودی‌های آن باز نیست. همانطور که گفتیم مسیر رسیدن به دیزین سرراست است، اما بد نیست تا نگاهی به موقعیت جغرافیایی دیزین روی نقشه هم بیندازید.

آدرس پیست اسکی دیزین روی نقشه گوگل:

تاریخچه پیست اسکی دیزین

جالب است بدانید که پیست دیزین، اولین پیست در ایران است که عنوان بین‌المللی را نصیب خود کرده و استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات رسمی را دارد. پیست دیزین در دهه ۴۰ تاسیس شده و از نظر امکانات فنی، شیب مسیر، طول مسیر و بسیاری از فاکتورهای دیگر، هنوز هم در سطح استانداردهای جهانی است.

تاریخچه پیست اسکی دیزین

اولین دستگاه‌های بالابر در پیست دیزین در سال ۱۳۴۸ نصب شدند. این مجموعه مسیرهای متفاوت با درجه شیب‌های مختلفی دارند، انواع پیست‌ها در پیست اسکی دیزین شامل موارد زیر هستند:

  • ۴ تله کابین: شاله، قله، دره، چمن
  • ۲ تله سیژ: قله و چمن
  • ۷ تله اسکی بشقابی: دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی و چمن
  • ۱ تله اسکی چکشی

مرتفع‌ترین نقطه در این پیست ۳۶۰۰ متر از دریا ارتفاع دارد و طول مسیر ۷٫۵ کیلومتر است. همانطور که اشاره شد مجموعه دیزین شامل پیست‌های مختلفی است که از مبتدی تا حرفه‌ای، می‌توانند از امکانات آنها استفاده کنند. در میان دیگر پیست‌ها، دیزین محبوبیت بالاتری دارد، علت آن هم تنوع بالا در پیست و امکانات تفریحی است.

شاید برای شما سوال باشد که آیا دیزین برف دارد؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بله، این پیست از آذر تا اردیبهشت ماه بهترین زمان برای ورزش‌های برفی است. چرا که در این ماه‌ها برف به ارتفاع ۲ تا ۴ متر می‌رسد و می‌توانید از اسکی در این پیست لذت ببرید.

امکانات پیست اسکی دیزین

یکی از مهمترین تفریحات پیست دیزین زمان‌هایی است که مسابقات اسکی یا اسنوبرد در حال اجرا است. خیلی از افراد برای تماشای این مسابقات به دیزین می‌آیند، حتی اگر قصد انجام ورزش‌ها را نداشته باشند. شما هم با یک بار تماشای مسابقات، عاشق دیزین و ورزش‌های زمستانی خواهید شد. به دلیل استقبال زیاد مردم، یک مدرسه مجهز اسکی در دیزین تاسیس شده است.

امکانات پیست اسکی دیزین

اما برف بازی از دیگر تفریحات پیست دیزین است که می‌توانید بدون هزینه تجربه کنید. مجموعه تفریحی دیزین در بیشتر روزهای سال، پوشیده از برف است و این حجم از سفیدی شما را به وجود خواهد آورد. اما کار با برف بازی به پایان نمی‌رسد، می‌توانید با استفاده از تله کابین قله به ارتفاع ۴۳۰ متری قله بروید. البته تله کابین دره ارتفاع بیشتری را طی می‌کند و تا حدود ۵۱۰ متری بالا می‌رود. هر کدام از ۴ تله کابین و تله سیژهای دیزین، مسیرهای جذاب متفاوتی را طی می‌کنند.

تنوع تفریحات دیزین بالا است، امتحان کردن اسکی مبتدی، دوچرخه سواری در کوه، کایت سواری، پاراگلایدر، تیراندازی با کمان و غیره از دیگر تجربه‌هایی است که می‌توانید در سفر نیم روزه خود به دیزین تجربه کنید. البته افراد زیادی هم برای کوهنوردی، از گردنه دیزین، به سمت قله سی چال می‌روند.

رستوران‌های پیست اسکی دیزین

اطراف مجموعه دیزین رستوران و کافه های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای صرف صبحانه یا ناهار در آن ها توقف کنید. مطمئنا بعد از سپری کردن ساعات شادی در دیزین و برف بازی با دوستان، یک غذای گرم و خوشمزه، لذت بخش خواهد بود.

رستوران‌های پیست اسکی دیزین

برای صرف ناهار، رستوران‌ شاله در ارتفاع ۲ هزار و ۹۰۰ متری و رستوران چمن در ارتفاع ۲ هزار و ۶۰۰ متری کوه پیشنهادهای خوبی هستند. البته اگر مایل باشید می‌توانید ناهار را در مسیر برگشت و در رستوران‌های بین راهی در طبیعت زیبا هم میل کنید.

اگر از شهرهای دیگر به دیزین می‌روید، بد نیست تا یک شب در هتل پیست اسکی دیزین در طبیعت بسیار زیبای این منطقه اقامت کنید، یکی از بهترین هتل‌های پیست دیزین، هتل جهانگردی دیزین است. یک هتل ۴ ستاره با امکانات عالی که فاصله بسیار کمی با پیست دارد، به همین دلیل سالانه از گردشگران ایرانی و خارجی زیادی استقبال می‌کند.

هزینه ورودی پیست دیزین چقدر است؟

قیمت پیست اسکی دیزین در روزهای مختلف هفته و فصل‌های مختلف سال، متفاوت است. اما کل هزینه‌هایی که باید در نظر داشته باشید، شامل هزینه ورودی به ازای هر نفر، بلیط اسکی دیزین، هزینه پارکینگ و هزینه تفریحات می‌شود. البته سایت‌های مختلفی پکیج‌های ورودی پیست اسکی دیزین به همراه برخی از تفریحات را با قیمت و تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسانند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در صورت نیاز بد نیست سری به سایت پیست اسکی دیزین هم بزنید.

هزینه ورودی پیست دیزین

در حال حاضر با توجه به کم بودن میزان برف در پیست، این مجموعه باز نیست و هزینه‌های آن هم اعلام نشده است، اما احتمال می‌رود، قیمت بلیط پیست اسکی دیزین ۱۴۰۲ بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود. اگر قصد سفر به دیزین را داشتید، حتما از قبل با مجموعه تماس بگیرید و نکات لازم را بپرسید.

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی دیزین کی است؟

دیزین را به عنوان پیست ۴ فصل می‌شناسند! اگر قصدتان اسکی روی برف است، از اواخر آذرماه تا اوایل اردیبهشت، زمان مناسبی است. البته در صورتی که بارش برف به میزان کافی بوده باشد، پیست برای علاقمندان باز می‌شود. اما دیزین فقط برای برف بازی نیست، در فصل تابستان هم می‌توانید به دیزین بروید و از طبیعت سبز اطراف و البته پیست چمن لذت ببرید. علاقمندان در فصل تابستان می‌توانند از تفریحاتی مثل کایت سواری، دوچرخه سواری در کوهستان و غیره لذت ببرند.

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی دیزین

انواع پیست های دیزین را بشناسید

برای رفتن به این مجموعه، لازم است تا از قبل آشنایی نسبی با انواع پیست های آن داشته باشید. در ادامه اطلاعات لازم برای آشنایی با هرکدام از پیست های دیزین را آورده‌ایم.

انواع پیست های دیزین

پیست مبتدی

در شمال شرقی دیزین و در بالای رستوران چمن، پیست مبتدی قرار دارد. این پیست از نظر شیب دامنه و امکانات، برای ورزشکاران مبتدی مناسب است. این پیست به تله اسکی مبتدی نیز دسترسی دارد. طول این تله اسکی ۲۵۰ متر و با ارتفاع ۱۰ متر از سال ۱۳۵۴ تکمیل شده و هنوز هم فعالیت دارد.

پیست ویپیست

این پیست برای افراد حرفه ای تر طراحی و آماده شده است. شیب این دامنه بیشتر بوده و در حدود ۹ کیلومتر طول دارد. با استفاده از تله کابین به ارتفاع های بالاتر نیز دسترسی خواهید داشت. بنابراین کاملا برای مسابقات حرفه‌ای مناسب است.

پیست اسنو پارک

پیست اسنو پارک

اسنوپارک نیز یکی دیگر از پیست های حرفه ای اسکی دیزین است که در بالای رستوران چمن قرار دارد. برای دسترسی به این پیست باید از تله سیژ دره استفاده کنید. اگر اسکی بلد نیستید، اما دوست دارید حرکات نمایشی و مسابقات جذاب اسکی بازان حرفه ای را تماشا کنید، به این پیست بروید.

پیست چمن

پیست چمن دیزین، در فصل تابستان هم باز است و پذیرای اسکی بازان روی چمن است. این پیست در فصل تابستان پذیرای مسابقات بین المللی اسکی روی چمن، دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان و غیره می‌شود. این پیست در جنوب رستوران چمن قرار دارد. پیست یو نیز یکی دیگر از پیست های حرفه ای مجموعه دیزین به شمار می‌رود.

پیست چمن دیزین

دیزین، پیستی برای همه!

مجموعه تفریحی دیزین، یک پیست برای همه است، چه افراد مبتدی و چه حرفه‌ای‌ها! هرکسی می‌تواند برای گذراندن یک روز متفاوت و هیجان انگیز برای تفریح یا تمرین به اسکی دیزین برود. دیزین به پیست چهارفصل معروف است و محبوبیت بالایی در میان گردشگران دارد. پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار، به پیست دیزین بروید و یک روز متفاوت را تجربه کنید.

در بخش نظرات، تجربیات خود از پیست دیزین را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره پیست اسکی دیزین

آیا پیست دیزین باز است؟

به دلیل اینکه بارش برف روی بازگشایی این مجموعه اسکی اثرگذار است، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر با پیست اسکی دیزین تماس بگیرید.

قیمت پیست اسکی دیزین چقدر است؟

در زمستان ۱۴۰۲ بلیط ورودی پیست دیزین حدودا ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. البته باید قیمت ها را در زمان باز شدن پیست از سایت رسمی چک کنید.

بهترین زمان رفتن به پیست دیزین تهران کی است؟

بهترین زمان برای اسکی‌ در پیست دیزین و لذت‌ برف بازی دامنه‌های البرز، از اواخر پاییز (آذرماه) تا اوایل اردیبهشت ماه است.

فاصله کرج تا دیزین چقدر است؟

پیست دیزین حدود ۵۹ دقیقه با کرج (ابتدای جاده چالوس) فاصله دارد.

پیست اسکی دیزین چه امکانات تفریحی دارد؟

از امکانات تفریحی پیست اسکی دیزین می‌توان به تله کابین، باشگاه تیراندازی، اسکی روی برف، اسکی روی چمن، کایت سواری، تله سیژ سواری، پاراگلایدر، تیوپ سواری و غیره اشاره کرد.

5 نظرات

  1. سلام….
    آیا پیست اسکی دیزین پوشاک و تجهیزات در اختیار می‌گزارد یا خودمان باید تهیه کنیم
    چون در طی سال زیاد به پیست اسکی نمی‌رم و اگه داشته باشه بهتره

  2. سلام روزتان بخیر . اولا یک شماره برای اطلاع رسانی بگذاریدجهت باز یا بسته بودن پیست .دوما : جهت باز یا بسته بودن جاده پارکینگ بالا یا پایین .

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید