بیشتر تهرانی‌ها در پایان هفته ‌می‌خواهند به دل کوه بزنند و سفری یک روزه به یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران داشته باشند. جالب است بدانید که تهران در اطراف شلوغ و پرترافیک خود، روستاها و مناطق سرسبزی دارد که هوش از سر می‌برند. درختان سر به فلک کشیده‌‌ای که رودهای روان از کنارشان گذر می‌کند. صحنه‌‌های بکر و دیدنی در اطراف تهران و کرج وجود دارد که بیشتر در نقاشی‌ها و عکس‌ها دیده می‌شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که از جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج اطلاعی ندارید، با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

جاهای دیدنی اطراف تهران برای پیک نیک

پیک نیک کردن از گذشته تا به امروز جزو آداب و رسوم ما بوده است؛ نه تنها در تعطیلات رسمی و سیزده به در، بلکه بسیاری از خانواده‌ها در آخر هفته‌ها به دنبال مکان‌ های طبیعی و خوش آب و هوای اطراف تهران و کرج برای گذراندن ساعاتی در آرامش هستند. اگر می‌خواهید بدانید اطراف تهران کجا پیک نیک کنید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار

فصل بهار تهران و اطراف تهران هم تماشایی است. شهر برای گشت و گذار خلوت می‌شود و طبیعت اطراف که جان تازه گرفته‌ است فضا را برای یک پیک نیک بهاری فراهم می‌کند. در ادامه با چند مورد از جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج در فصل بهار آشنا می‌شویم.

دشت لار | از دشت های دیدنی اطراف تهران

در مرز استان تهران و مازندران، یکی از زیباترین دشت‌های ایران به نام دشت لار وجود دارد که از زیباترین جاهای تفریحی تهران است. دشت لار همچنین با عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود و از مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌رود. در فصل بهار، دشت لار مملو از گل‌های شقایق می‌شود. در کنار قرمزی شقایق‌ها، گل‌های لاله، آلاله، زنبق و بنفشه نیز به چشم می‌خورند.

جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار

سه مسیر ماشین‌رو برای رسیدن به دشت لار وجود دارد. مسیر اول، از منطقه لواسان و گرنه ایرا است، مسیر دوم از جاده هراز است و از روستای پلور می‌گذرد و مسیر سوم از طریق روستای گرمابدر شهرستان شمیرانات در نزدیکی فشم است.

سد لتیان | محلی برای پیک نیک و کمپ کردن

در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال تهران، روی رودخانه جاجرود، سد لتیان قرار دارد. این سد در دره‌ای زیبا در میان کوه‌های البرز قرار دارد و دریاچه‌ای بزرگ و آبی را در خود جای داده است. در فصل بهار، اطراف این سد سرسبز و پر از گل‌های رنگارنگ می‌شود و افراد بسیاری برای پیک نیک و کمپ به آنجا می‌روند. برای رسیدن به این سد دو مسیر وجود دارد. مسیر اول از تهران و از طریق جاده لشگرک و گردنه قوچک است و مسیر دوم از طریق بزرگراه تهران-دماوند به لتیان می‌رسد.

جاهای دیدنی اطراف تهران

آبشار ورسک | یا همان چشمه علی

یکی از جاهای دیدنی نزدیک تهران آبشار ورسک است که به آن چشمه علی هم می‌گویند. این آبشار در قسمت شرقی روستای ورسک واقع شده است و مسیر پیاده‌روی به سمت آن از زیر پل تاریخی ورسک شروع می‌شود. ۲ آبشار در این مسیر وجود دارند. آبشار کوچک که در مسیر تنگه وجود دارد و آبشار بزرگ که آبشار اصلی است و در انتهای مسیر قرار گرفته است. بهترین زمان برای بازدید از آبشار ورسک در فصل بهار است که هوای این منطقه خنک و مطبوع است و فضای اطراف کاملا سرسبز تماشایی شده است.

بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران در تابستان

فصل تابستان به واسطه تعطیلات تابستانه و آب و هوای مساعد شرایط را فراهم می‌کند که خانواده‌ها بیشتر به پیک نیک بروند. در ادامه چند مورد از جاهای اطراف تهران برای پیک نیک در تابستان را معرفی می‌کنیم.

روستای شهرستانک | مکانی برای طبیعت گردی

اگر به دنبال جاهای دیدنی تهران و کرج برای گذراندن یک آخر هفته خوب به همراه دوستان یا خانواده خود هستید، شهرستانک یکی از مکان‌های جذاب برای طبیعت‌ گردی اطراف تهران به شمار می‌آید. شهرستانک در مرز دو استان تهران و کرج قرار دارد؛ به همین دلیل دسترسی راحتی برای ساکنان تهران و کرج فراهم می‌کند.

 روستای شهرستانک که پیش‌تر با نام شارسونک شناخته می‌شده، به دلیل آب‌وهوای فوق‌العاده و طبیعت بی‌نظیرش همواره مورد استقبال طبیعت‌گردها و گردشگران قرار می‌گرفت. در سال ۱۲۵۷ به دستور ناصرالدین‌شاه قاجار، کاخ شهرستانک برای برگزاری جشن‌های باشکوهی مثل جشن آشپزان ساخته شد. این کاخ به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستانک شهرت دارد.

بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران

در برنامه سفر به شهرستانک بازدید از رودخانه و آبشار، قلعه دزبند، کتیبه شهرستانک، تپه شنستون و درخت سرو را فراموش نکنید. راه‌ های دسترسی به شهرستانک هم با ماشین شخصی و هم وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. برای سفر باید از جاده چالوس خود را به روستای شهرستانک برسانید. اگر هم اهل کوه‌نوردی هستید، می‌توانید از سمت قله توچال با پیمودن مسیر حدود سه ساعت و نیم به روستا شهرستانک برسید.

آدرس: ایران، استان البرز، ۵۴ کیلومتری شمال غربی کرج

Map

تنگه واشی | از دیدنی های اطراف تهران در تابستان

یکی از بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران در تابستان تنگ واشی است که در منطقه فیروزکوه قرار دارد. در تنگه واشی می‌توانید از دل دره‌ها بگذرید و با پای برهنه در رودخانه‌ها قدم بگذارید. تنگه واشی از دو تنگه تشکیل شده که تنگه اولی واشی و تنگه دومی سا نام دارد. در بین این دوتنگه دشتی وسیع قرار گرفته که ساواشی نامیده می‌شود.

مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران

در ابتدای ورود به تنگه‌ اول با رودخانه‌ای مواجه می‌شوید که در دل تنگه جاری است. خنکی آب در اوایل مسیر تحملش شاید سخت باشد، اما کمی که بگذرد به خنکای آب عادت خواهید کرد. نکته جالب اینجاست که در ابتدای مسیر کتیبه‌ای تاریخی از دوران فتحعلی‌شاه قاجار بر روی کوه قرار دارد. این کتیبه‌ی تاریخی شکار گوزن به دست فتحعلی شاه را نشان می‌دهد. پس از اتمام تنگه اول، به دشتی سرسبز که یک طبیعت بکر اطراف تهران محسوب می‌شود، می‌رسید. پس از استراحت و لذت بردن از این طبیعت بی‌‌نظیر می‌توانید راهی تنگه دوم با نام «سا» شوید.

آب تنگه واشی خنک است به همین دلیل ممکن است برای افرادی که دچار زانو درد یا پا درد هستند و همچنین افرادی که توان جسمی ضعیفی دارند، مناسب نیست. حتما به هنگام سفر به این تنگه، دمپایی یا کفش مخصوص برای پیاده‌روی و رودخانه‌نوردی به همراه داشته باشید.

آدرس:  تهران، ۱۷ کیلومتری فیروزکوه

Map

سیمین دشت | منطقه ای ییلاقی

اگر از روزهای گرم تابستانی به ستوه می‌آیید و می‌خواهید به نزدیک‌ ترین طبیعت بکر و خنک اطراف تهران پناه ببرید، روستای سیمین دشت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. سیمین دشت مملو از باغ‌های میوه است که زیبایی این روستا را دو چندان می‌کنند.

سیمین دشت از دیدنی های اطراف تهران

آب و هوای سیمین دشت فیروزکوه، کوهستانی است. به طوری که در فصل‌های گرم سال هوایی معتدل را حس خواهید کرد. چشمه‌ها و رودخانه‌های بسیاری در این روستا وجود دارد. بسیاری از شناگران به این روستا می‌روند تا در چشمه‌های خنک آهنک، بالاچشمه و رودخانه‌های خروشان شنا کنند. فاصله‌ی سیمین دشت تا تهران ۲ ساعت است.

آدرس: استان تهران، جاده فیروزکوه، خروجی روستای سیدآباد

Map

روستای سنگان | روستایی در دل کوه

قرارگرفتن روستایی در دل کوه، منظره‌ای چشم‌نواز را در فصل‌های مختلف سال رقم می‌زند. روستای سنگان در بهار بسیار جذاب و تماشایی است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران محسوب می‌شود. این روستا از ۶ محله تشکیل شده که قدیمی‌ترین محله، سنگان پایین نام دارد. روستای سنگان از توابع کن محسوب می‌شود که در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است.

روستای سنگان از جاهای دیدنی اطراف تهران

آبشار سنگان از دل کوه در مراتع سرسبز سنگان سرازیر می‌شود. این آبشار ۳۰ متر ارتفاع دارد و اطراف آبشار، محلی مناسب برای اتراق و استراحت است. مسیر کوهنوردی سنگان چندان صعب‌العبور نیست اما باید توجه داشته باشید که امکانات ضروری مانند کفش مناسب، کلاه آفتابی، زیرانداز و چادر در صورت کمپ زدن به همراه داشته باشید.

آدرس: استان تهران، ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران، بخش کن، روستای سنگان

Map

روستای افجه لواسان | مقصدی خوش آب و هوا

روستای افجه لواسان یک مقصد خوش آب و هوا برای گشت و گذار در طبیعت های اطراف تهران و پیک نیک به شمار ‌می‌آید. روستای افجه در ۳۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت واقع شده و کمتر از یک ساعت با تهران فاصله دارد.

روستای افجه لواسان از دیدنی های اطراف تهران

جاذبه های طبیعی و گردشگری روستا افجه کم نیستند، پس از استراحت می‌توانید از آنها بازدید کنید. از دیدنی های روستای افجه می‌توان به آبشار پسچویک، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان، قصر ناصرالدین شاه، قلعه ساکا و حمام قاجار اشاره کرد.

اگر زمان و فرصت مناسبی داشتید، حتما از دشت لار بازدید کنید. این روستا در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد پوشیده از گل‌های لاله و شقایق می‌شود. برای رفتن به این دشت زیبا هم می‌توانید از سمت روستای افجه و هم از سمت جاده آبعلی یا هراز به آن برسید.

آدرس: تهران ۵ کیلومتری شمال شرق لواسان

روستای وردیج و واریش | با آب و هوای کوهستانی

شمال غرب تهران به فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری از این شهر، روستاهای وردیج و ورایش قرار گرفته‌اند. روستای وردیج و واریش از توابع کن و سولقان محسوب می‌شوند. به عبارتی این روستا در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. روستای وردیج که در کنار روستای واریش قرار گرفته هوای کوهستانی و سردسیری دارد.

دسترسی به این روستا در زمستان به سختی میسر می‌شود. به طوری که بیشتر خانوارهای این روستا در زمستان محل سکونت خود را ترک می‌کنند. طبیعت این روستا بسیار بکر و سرحال است. مردمان این منطقه برای ورود گردشگران هزینه‌ای دریافت می‌کنند که این هزینه صرف رسیدگی به امور روستا می‌شود.

روستای وردیج و واریش از جاذبه‌ های اطراف تهران و کرج

این روستا برای سفر یک روزه و تازه کردن آب و هوا در تابستان‌ها بسیار مناسب است. چرا که محل اقامتی برای گردشگران در این روستا وجود ندارد.

آدرس: استان تهران، شهرستان تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج

Map

روستای آهار | مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی

پیک نیک‌های یک روزه در دل طبیعت خستگی کاری در طول هفته را از تن می‌رهانند. برای داشتن سفری یک روزه جاذبه‌ های اطراف تهران به روستای آهار در شمال غربی این شهر بروید. این روستا از توابع شمیرانات محسوب می‌شود. روستای آهار در مسیر دهستان دوتنگه و قله توچال قرار گرفته است.

روستای آهار مملو از باغ‌های میوه است. این روستا برای پیاده‌روی و کوهنوردی نیز فضایی مناسب دارد. قله‌های سی چال و بارویک از جمله قله‌های موردتوجه ورزشکاران به حساب می‌آیند. به طوری که می‌توانید با دوچرخه از دل کوه گذر کنید و به آبشارهای کوچک و بزرگی مانند چهل پله یا چشمه‌های خروشانی مانند ویشه، چشمه امیر و گل بندسر برسید. گردشگران در مسیر کوهنوردی روستای آهار به روستای ییلاقی به نام شکرآب برخورد می‌کنند.

روستای آهار از جاذبه‌ های اطراف تهران و کرج

آبشار شکراب جزو جاذبه‌ های دیدنی روستای آهار و یکی از دیدنی‌ ترین جاذبه‌ های اطراف تهران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در ۵ کیلومتری آبشار، بقعه امامزاده‌ طاهر و زاهد وجود دارد که قدمت این بنا به دوران قاجار باز می گردد.

آدرس: تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران

Map

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

در پاییز، سرسبزی‌های طبیعت اطراف تهران جای خود را به منظره‌ای رنگارنگ می‌دهد. در مناطق ییلاقی، هوا چندان سرد نمی‌شود که نتوان ساعاتی را به پیک نیک گذراند. در ادامه، چند مورد از جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز را به شما معرفی می‌کنیم که برای عکاسی فوق‌العاده هستند.

روستای ایگل | از مکان های دیدنی اطراف تهران

در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران، روستایی باصفا با آب و هوایی بی‌نظیر وجود دارد که به آن روستای ایگل می‌گویند. از آبشار و کوهستان تا دشت و مراتع تماشایی را می‌توان در این روستا دید. در پاییز رنگ درختان به زرد، نارنجی و قرمز تغییر می‌کند و منظره‌ای زیبا را به وجود می‌آورد.

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

آدرس روستای ایگل: تهران، ۲۵ کیلومتری تهران، چهار کیلومتری غرب اوشان، روستای ایگل

زرین دشت | روستایی با طبیعت زیبا

در نزدیکی فیروزکوه، روستایی دیدنی به نام زرین دشت قرار دارد. چشمه‌های آب معدنی، رودخانه‌های پرآب و باغ‌های میوه در این منطقه به فراوانی به چشم می‌خورند. بهترین زمان سفر به زرین دشت برای بهره بردن از طبیعت زیبایش، فصل پاییز است. برای سفر به این روستا، می‌توانید بلیط قطار زرین دشت را رزرو کنید.

جای دیدنی اطراف تهران

آدرس روستای زرین دشت: تهران، شهرستان فیروزکوه، ۴۰ کیلومتری جنوب غرب شهر فیروزکوه، روستای زرین دشت

روستای برگ جهان | با نام دیگر برگ جون

در ۱۳ کیلومتری لواسان، روستایی زیبا وجود دارد که به برگ جون یا برگ جهان معروف است. بسیاری از افراد بهار و تابستان را برای بازدید از این روستا ترجیح می‌دهند اما پاییز برگ جهان رنگ و زیبایی دیگری دارد. غار خمیره، آبشار برگ جهان و قلعه دختر از جاذبه‌های این روستا هستند.

آدرس روستای برگ جهان: تهران، ۱۳ کیلومتری لواسان، روستای برگ جهان

بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران در زمستان

شاید تصور کنید که زمستان برای پیک نیک و بیرون رفتن از شهر مناسب نباشد اما اگر با جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان آشنا شوید، چندین مقصد جذاب پیش رو خواهید داشت.

پیست اسکی آبعلی | برای تفریح و هیجان

برای یافتن بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران در زمستان با گزینه‌های مختلفی رو به رو هستید. پیست اسکی آبعلی یکی از معروف ترین مکان های تفریحی اطراف تهران در زمستان به شمار می‌آید. در پیست آبعلی می‌توانید از تفریحات پیست مانند تله کابین، رستوران، تله اسکی، تیوب سواری و… استفاده کنید.

بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران در زمستان

بهترین زمان برای اسکی سواری و برف بازی در پیست آبعلی، از اوایل دی ماه تا اواخر اسفند ماه محسوب می‌شود. بازدید از این پیست از ساعت ۸ صبح تا ۱۵:۳۰ بعد از ظهر امکان‌پذیر است. هزینه تفریحات پیست اسکی آبعلی در اواخر هفته و ایام تعطیل نسبت به اوایل هفته افزایش می‌یابد.

آدرس: شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز

جاهای دیدنی اطراف کرج

بازدید از مناطق گردشگری کرج گزینه خوبی برای سفرهای یک تا دو روزه و گردش‌های کوتاه هستند. برای استفاده حداکثری از زمان خود، می‌توانید با تهیه یک راهنمای سفر کرج از تمامی جاهای دیدنی اطراف آن بازدید کنید؛ همچنین تعدادی از جاذبه های گردشگری مانند باغ فاتحان و بام عظیمیه کرج هم داخل شهر هستند، که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. در ادامه همراه ما باشید تا سری به طبیعت کرج بزنیم.

روستای کندر | از جاهای دیدنی اطراف کرج

روستای کندر طبیعتی بی‌نظیر و خیره‌کننده برای گشت و گذار در طبیعت اطراف کرج دارد. قدمت روستای کندر به صفویه و قاجار بازمی‌گردد و پیشتر با نام‌های «کهنه در» و «کهن دور» شناخته می‌شد. دشت لاله یکی از جاهای دیدنی معروف این روستاست. اما دشت لاله روستای کندر کجاست؟ وارد جاده چالوس شوید و یک کیلومتر بعد از تونل و پل بیلقان به روستای کندر برسید. از جاذبه های دیدنی روستای کندر می‌توان به آبشار کندر، چشمه بلال محل، منطقه چهل بی‌بی و سد کند اشاره کرد.

جاهای دیدنی اطراف کرج

پیست اسکی بین المللی دیزین | تجربه ای منحصربه فرد در کوهستان

پیست اسکی بین المللی دیزین یکی از مکان های تفریحی اطراف کرج در زمستان، محسوب می‌شود. پیست دیزین اولین پیست بین المللی ایران و یکی از معروف ترین پیست‌های اسکی خاورمیانه است. در پیست بین المللی دیزین می‌توانید از امکانات تفریحی آن مانند تله کابین، تله سیژ و اسکی استفاده کنید. در صورت نداشتن وسایل اسکی هم، می‌توانید با پرداخت هزینه لباس، کفش و چوب اسکی اجاره و استفاده کنید. با رزرو تخفیف دار هتل دیزین از سایت فلای تودی می‌توانید تجربه‌ای خاص و منحصر به‌فردی را در شب‌های کوهستان تجربه کنید.

پیست اسکی بین المللی دیزین

آدرس: جاده چالوس خروجی روستای ولایت‌رود به دیزین.

روستای خور هشتگرد | روستایی با قدمت تاریخی

در ادامه معرفی جاهای دیدنی کرج به روستای خور می‌رسیم. روستای خور یکی از روستاهای قدیمی شهرستان ساوجبلاغ است که قدمتی طولانی و تاریخی دارد. پیچیدن بوی خوش شکوفه‌های بهاری گیلاس و آلبالو در فصل بهار، روستای خور را تبدیل به یک مکان گردشگری در اطراف کرج کرده است. از مناطق دیدنی روستای خور هشتگرد می‌توان به برج و باروی قلعه خور، آبشار خور، چنار تپه امامزاده برچشمه، امامزاده سلیمان اشاره کرد.

روستای خور هشتگرد از دیدنی های اطراف کرج

آدرس: کیلومتر ۷۵ اتوبان تهران-قزوین بعد از شهر جدید هشتگرد، خروجی اول به سمت راست.

روستای برغان | از جاذبه های اطراف کرج

یکی از طبیعت های اطراف کرج که به دلیل چنارهای چند هزار ساله و آب و هوای مطبوعش شهرت پیدا کرده، روستای برغان نام دارد. گذر رودخانه برغان از میان باغ‌ها و مزارع سرسبز تصویر بی‌نظیر بوجود آورده است. به هنگام گشت و گذار می‌توانید از سایر جاذبه های روستای برغان مانند حمام قدیمی، مسجد جامع، پل تاریخی برغان و تپه کش کلا هم بازدید کنید. برای صرف نهار و شام می‌توانید غذاهای محلی و خوشمزه را سفارش دهید. آلوی برغانی را که یکی از خوشمزه ترین و مهم ترین خوراکی‌های برغان است، را هم می‌توانید تهیه و همراه خود ببرید.

روستای برغان از جاذبه های اطراف کرج

آدرس: ۱۳ کیلومتری کرج.

دریاچه طالقان | تاریخ و طبیعت در کنار هم

شهرستان زیبای طالقان در اطراف تهران کرج قرار دارد. در این شهرستان آثار و بناهای تاریخی و طبیعی بسیاری را می‌توانید مشاهده کنید. یکی از مناطق تفریحی در شهرستان طالقان، دریاچه و سد طالقان است. این دریاچه از رودخانه‌ شاهرود مازندران سرچشمه می‌گیرد.

دریاچه طالقان اطراف کرج

دریاچه و طبیعت اطراف آن مکانی منحصربفرد برای تفریح و استراحت گردشگران ایجاد کرده است. اگر علاقمند به صید ماهی هستید،‌ لازم نیست به شمال سفر کنید، چرا که دریاچه طالقان محلی مناسب برای صید ماهی‌هایی مانند قزل آلا، زردپر و کپور است.

آدرس: البرز، طالقان، دریاچه سد طالقان

Map

دیدنی های اطراف تهران در چهار فصل

همه ما بعد از یک هفته تلاش و کار نیاز بعه چند روزی استراحت برای ادامه مسیر زندگی داریم. اگر هم تعطیلات آخر هفته را نتوانستید به مسافرت بروید، مناطق گردشگری اطراف تهران و کرج کم نیستند، می‌توانید چند ساعتی را به دور از هیاهوی شهر بگذرانید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا تعدادی از مناطق دیدنی اطراف تهران و کرج را به شما معرفی کنیم. شما کدام منطقه را پیشنهاد می‌کنید؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج

بهترین دیدنی های اطراف تهران کدامند؟

روستای آهار، تنگ واشی، پیست دیزین، دشت لار، روستای ایگل و…

بهترین جای دیدنی اطراف تهران در پاییز کدام است؟

روستاهای ایگل، زرین دشت و برگ جهان

بهترین جای دیدنی اطراف تهران در زمستان کدام است؟

روستای کندر و برغان، دریاچه طالقان و پیست دیزین

بهترین جای دیدنی اطراف تهران در بهار کدام است؟

دشت لار، سد لتیان و آبشار ورسک

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید