شاید فکر کنید سفر خارجی ارزان برای ایرانیان با گران شدن ارز و دلار تبدیل به رویایی دور از دسترس شده است اما باید بگوییم هنوز هم گزینه‌های خوبی برای یک سفر خارجی ارزان وجود دارد. البته ارزان سفر کردن دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی است که در ادامه بیشتر در مورد آنها با شما صحبت می‌کنیم.

از نظر بسیاری از گردشگران بهترین فصل برای سفر، بهار است. چرا که آب و هوا در متعادل‌ترین وضعیت خود قرار دارد و با سرسبز شدن طبیعت، چشم‌اندازها جلوه بیشتری خواهند داشت. تمامی این عوامل باعث می‌شوند که سفر و به ویژه سفر به کشورهای خارجی کمی گرانتر از فصل‌های دیگر باشد. با این حال ایرانیان می‌توانند در بهار ۱۴۰۳ سفر خارجی ارزانی را تجربه کنند. اگر می‌خواهید در بهار ۱۴۰۳ سفری ارزان به کشورهای خارجی داشته باشید، این مطلب را در مجله گردشگری فلای‌تودی بخوانید.

سفر ارزان به ترکیه | کشور پر جاذبه و فریبنده

یکی از کشورها برای سفر خارجی ارزان ترکیه است. فاصله کوتاه ترکیه تا ایران و عدم نیاز به ویزا از یک طرف و جاذبه‌های رنگارنگ آن از طرف دیگر، سبب شده که این کشور پرطرفدارترین مقصد برای سفر ایرانیان به حساب آید. ترکیه به دلیل قرار گرفتن در مرز دو قاره اروپا و آسیا و راه داشتن از سه طرف به دریا، بهترین موقعیت جغرافیایی را برا جذب توریست و گردشگر دارد.

اگر به این کشور سفر کنید، مطمئن باشید که جاذبه‌های تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی رویایی همراه با بافت مدرن شهری، حال و هوایی متفاوت را برایتان رقم خواهند زد. از جاهای دیدنی استانبول تا تفریحات آنتالیا، هرکدام از شهرهای ترکیه جاهای دیدنی منحصربفردی دارند و بسته به علایق‌تان می‌توانید یکی از آنها را برای سفر انتخاب کنید.

آنتالیا، استانبول، کوش آداسی، ازمیر و… همه و همه شهرهایی هستند که می‌توانند مقصد شما در کشور ترکیه باشند. با این وجود بلیط هواپیما استانبول جزو پرفروش‌ترین بلیط‌هاست و با سفر به این شهر فرصت بازدید از جاذبه‌های تاریخی، خرید و گشت و گذار شبانه را دارید.

1 3

پس اگر برای خرید بلیط استانبول می‌خواهید اقدام کنید، باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به ترکیه بعد از عید نوروز است. از طرفی هم در سال ۱۴۰۳ فصل بهار مصادف با ایام ماه مبارک رمضان شده و بلیط های ترکیه ارزان تر از همیشه به فروش می‌رسند. توجه داشته باشید که بلیط‌های چارتری برای سفر به ترکیه بهترین انتخاب هستند زیرا تفاوت قیمتی بسیاری با بلیط‌های سیستمی دارند.

سفر ارزان به امارات | دبی شهر آسمان خراش های چشم نواز

سفر به دبی، شهر مدرن و پر زرق و برق امارات با امکانات تفریحی بی‌نظیر، هر ساله گردشگران بسیاری را برای گردشگران بسیار دیدنی و جذاب است. دبی را به عنوان کشوری مجلل و گران قیمت می‌شناسند و به دلیل گرمای بسیار زیاد این منطقه، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان به این کشور سفر کنند.

سفر به دبی

طبیعتا در فصل‌های پر سفر، قیمت خرید بلیط هواپیما دبی گران خواهد بود. بهار امسال (۱۴۰۳) مصادف با ماه مبارک رمضان است و همین مسئله سبب شده که قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل دبی ارزان‌تر از قبل باشد. توجه داشته باشید که برای سفر به دبی باید برای ویزا درخواست دهید و هزینه آن به نسبت مدت اقامت شما متفاوت خواهد بود.

برای سفر خارجی ارزان به دبی باید علاوه بر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دبی، هزینه‌های گشت و گذار و غذا را هم در نظر بگیرید. اینکه در کدام رستوران‌های دبی می‌توان بهترین غذا با کمترین قیمت را سفارش داد و از چه وسیله نقلیه‌ای برای رفت و آمد باید استفاده کرد، اطلاعات مهمی هستند که در هزینه سفر شما به دبی تاثیر بسزایی دارند. ی

به طور خلاصه باید بگوییم کمترین هزینه را باید برای اتوبوس و متروی دبی و بیشترین را  برای تاکسی‌های دبی صرف کنید. در ماه مبارک رمضان بسیاری از هتل‌های چند ستاره و رستوران‌های مجلل از افطار تا سحر با کمترین قیمت، غذاهای متنوعی را ارائه می‌کنند و با پرداخت ورودی به صورت نامحدود می‌توانید از بوفه آنها استفاده کنید.

سفر ارزان به گرجستان | ارزانترین کشور برای سفر

با سفر به تفلیس پایتخت گرجستان، تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی را به خوبی خواهید دید. با ورود به این شهر تنوع معماری را در خیابان‌ها به چشم می‌خورد و بسیاری از گردشگران این شهر را شبیه به ایتالیا دانسته‌اند، زیرا در این شهر قدیمی تنوع جاذبه‌های گردشگری مانند سواحل رویایی و کوه‌های سرسبز اروپایی نظرتان را کاملا جلب خواهد کرد. ساختمان‌های تاریخی بسیاری در شهر تفلیس وجود دارد که با بازدید از آنها به خوبی می‌توانید آثار جنگ‌های گذشته را ببینید و البته یک گزینه دیگر برای سفر خارجی ارزان کشور گرجستان است.

از دیگر جاهای دیدنی تفلیس، مغازه‌‌های رنگارنگ هستند که حال و هوایی متفاوت به شهر بخشیده‌اند. در هر کجای این شهر که باشید از بالکن‌ می‌توانید سازه‌های مدرن را در کنار بناهای تاریخی و طبیعت چشم نواز تفلیس را ببینید. از طرفی دیگر باید بدانید که تفلیس تنها به ساختمان‌های قدیمی و معماری متفاوت شناخته نمی‌شود، بلکه طبیعت بکر این منطقه هم لذتی دوچندان به گشت و گذار شما می‌دهد.

9 1

اگر می‌خواهید در شهری ساحلی اقامت داشته باشید و خوش‌گذرانی‌های شبانه را بیشتر تجربه کنید، جاهای دیدنی باتومی، شهر ساحلی گرجستان، را از دست ندهید. از آنجایی که آب و هوای باتومی مرطوب و شرجی است، مسافران ترجیح می دهند در فصل بهار به این شهر سفر کنند. پس در بهار ۱۴۰۳ می‌توان با کمترین هزینه به شهرهای دیدنی گرجستان سفر کرد.

شاید برایتان جالب باشد که چرا سفر به گرجستان کم هزینه خواهد بود؟ باید بگوییم با خرید بلیط هواپیما تفلیس گرجستان نیازی به دریافت ویزا نیست و همین مسئله گرجستان را به مقصد پرطرفدار تبدیل کرده است. همچنین برای داشتن سفری ارزان به گرجستان توصیه می‌شود که از بلیط‌های چارتری غافل نشوید؛ زیرا در برخی مواقع قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند.

5 3

 سفر ارزان به ارمنستان | کشور پایکوبی‌ و شادی‌

قدمت ایروان پایتخت ارمنستان حدودا به ۸ قرن پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد که همین تاریخچه طولانی سبب شده که به شهری سیاحتی و پر از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شود. از طرفی به دلیل فاصله کوتاه ارمنستان با ایران و رفت و آمدهایی که بین این دو کشور در طول سال‌ها رخ داده، ایرانیان احساس نزدیکی فرهنگی زیادی با مردم این کشور دارند. این کشور برای سفر خارجی ارزان مقصد مناسبی است و در لیست سفرهای ایرانیان قرار دارد. علاوه بر ارزان بودن، جاهای دیدنی ارمنستان به حدی متنوع هستند که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

3 3

به خوبی می‌دانید که راه‌ های سفر به ارمنستان بسیار متنوع است که البته هرکدام از مسیرها، چه زمینی و چه هوایی معایب و مزایای خاص خود را دارند. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند زمینی سفر کنند تا هزینه سفر برایشان مقرون به صرفه تمام شود، در حالی که بازرسی‌های پی در پی در جاده می‌تواند آزار دهنده باشد. برای اینکه با بهترین قیمت سفر به کشور ارمنستان را تجربه کنید، باید حواستان به نرخ بلیط هواپیما ایروان باشد و ببینید در چه زمانی از سال با قیمت مناسبی ارائه می‌شود. با خرید بلیط هواپیما ارزان، دیگر نیاز نیست که ۱۷ ساعت رانندگی کنید و و در صورت نیاز در مرز توقف طولانی داشته باشید.

2 3

برای داشتن سفری ارزان به ارمنستان، بهترین زمان بعد از عید نوروز و پایین آمدن تب و تاب گردشگران برای سفر است، زیرا امکان کاهش قیمت بلیط هواپیما ارمنستان در این زمان وجود دارد. توجه داشته باشید کنسرت‌ها و جشن‌های بسیاری در این کشور برگزار می‌شود و قیمت بلیط هواپیما تهران ایروان با توجه به درخواست مسافران متغیر خواهد بود. پس توصیه می‌کنیم که در روزهای عادی و فصل‌های کم سفر به این شهر تاریخی و دیدنی سفر کنید.

سفر ارزان به عمان | سفری بدون نیاز به ویزا!

کشور عمان برعکس امارات پر زرق و برق، حال و هوایی دریایی، کویری و آرام دارد. با تماشای جاهای دیدنی مسقط، پایتخت عمان، جلوه معماری سنتی ساختمان‌ها و آبی بودن دریا توجه شما را جلب خواهد کرد. این شهر بندری به شنزارهای بیابانی و کوه‌های حجر هم منتهی می‌شود و همین موضوع تجربه اقامت را برای مسافران متفاوت می‌کند. برخی معتقدند که وجود مرز دریایی با ایران یکی از مهمترین دلایل گردشگران به این شهر تاریخی و مذهبی به شمار می‌آید؛ در حالی که نمی‌توان از جاهای دیدنی این کشور مانند مسجد سلطان قابوس، بازار مطرح، کوه اخضر، دژ نخل و… غافل شد.

10

یکی از راه‌هایی که می‌توان سفری ارزان به کشور عمان داشت این است که در فصل تابستان عزم رفتن کنید تا قیمت بلیط هواپیما مسقط برایتان مقرون‌به‌صرفه تمام شود. شاید برایتان سوال شده باشد که برای ورود به عمان نیاز به ویزا خواهید داشت یا خیر؟ باید بدانید که دولت این کشور تصمیم گرفته از سال ۲۰۲۱ ویزای عمان با ایران و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر لغو کند. در واقع می‌توانید به مدت ۱۰ روز بدون دریافت ویزا در این کشور اقامت داشته باشید.

8 2

سفر ارزان به آذربایجان | سرزمینی با تاریخ غنی و طبیعت زیبا

یکی دیگر از مقاصد برای سفر خارجی ارزان آذربایجان است. آذربایجان بزرگترین کشور قفقاز جنوبی به شمار می‌رود و در شرق اروپا و آسیایی غربی واقع شده است. باکو، بزرگترین شهر قفقاز و پایتخت آذربایجان همچنین خواهر خوانده‌ شهر تبریز نامیده می‌شود. این کشور با طبیعتی متنوع و فرهنگ غنی، در فصل بهار به نگینی از زیبایی و طراوت تبدیل می‌شود. در این فصل، سرزمین آذربایجان با شکوفه‌های رنگارنگ، دشت‌های سرسبز و آب و هوایی دل‌انگیز، پذیرای گردشگران از سراسر جهان است.

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به باکو است. در این فصل پایتخت مدرن و پر جنب و جوش آذربایجان، با جاذبه‌های گردشگری متنوع، مقصدی ایده‌آل برای سفر در بهار است. گنجه، دومین شهر بزرگ آذربایجان، با معماری تاریخی و طبیعت زیبا، در بهار جذابیت دوچندانی پیدا می‌کند. شهر شکی با آب و هوای خنک و دل‌انگیز، باغ‌های سرسبز و کاخ‌های تاریخی، مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات بهاری است.

شهر قوبا با طبیعت کوهستانی و جنگلی، چشمه‌های آب گرم و آبشارهای خروشان، مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت است و شهر لنکران در جنوب آذربایجان، با آب و هوای گرم و مرطوب، سواحل دریای خزر و مزارع چای، تجربه‌ای متفاوت از سفر به آذربایجان را در بهار به شما می‌هد.

سفر خارجی ارزان 11

برای سفر به آذربایجان به ویزا نیاز دارید. البته جمهوری آذربایجان ساده‌سازی صدور ویزای آذربایجان از طریق سیستم آسان ویزا را از ۲۵ اردیبهشت ماه  1402 برای شهروندان ۱۵ کشور آغاز کرده است. هم اکنون خدمات مربوط به صدور ویزای آذربایجان را به صورت آنلاین می‌توانید دریافت کنید.

سفر ارزان به تاجیکستان | مقصدی برای طبیعت گردان

یکی دیگر از مقاصد برای سفر خارجی ارزان تاجیکستان است. کشور تاجیکستان، به عنوان بام جهان، همواره مقصدی محبوب و دوست‌داشتنی برای ماجراجویان و طبیعت‌گردان بوده است. نیمی از خاک این کشور در ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است، که این امر، تاجیکستان را به مرتفع‌ترین کشور در میان کشورهای مشترک‌المنافع تبدیل کرده است.

اگرچه ممکن است تاجیکستان در صدر فهرست مقاصد گردشگری جهان قرار نداشته باشد، اما جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد آن، این کشور را به گزینه‌ای جذاب برای مسافران تبدیل کرده است. تاجیکستان، نگینی در قلب آسیای میانه، در فصل بهار به تابلویی زیبا و تماشایی تبدیل می‌شود. در این فصل، سرزمین تاجیکستان با شکوفه‌های رنگارنگ، دشت‌های سرسبز و آب و هوایی دل‌انگیز، پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. جاهای دیدنی تاجیکستان متعدد هستند؛ در ادامه بهترین شهرهای تاجیکستان برای سفر در بهار را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین شهرهای تاجیکستان برای سفر در بهار

  • دوشنبه: پایتخت تاجیکستان، با جاذبه‌های گردشگری متنوع، از جمله موزه‌ها، پارک‌ها و بناهای تاریخی، مقصدی ایده‌آل برای سفر در بهار است.
  • خجند: دومین شهر بزرگ تاجیکستان، با معماری تاریخی و طبیعت زیبا، در بهار جذابیت دوچندانی پیدا می‌کند.
  • پنجکنت: شهر پنجکنت با قدمت تاریخی و بناهای باستانی، مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است.
  • ایسترافشان: شهر ایسترافشان با آب و هوای خنک و دل‌انگیز، باغ‌های سرسبز و مناظر طبیعی زیبا، تجربه‌ای متفاوت از سفر به تاجیکستان را در بهار به شما می‌دهد.
  • حصار: شهر حصار با طبیعت کوهستانی و چشمه‌های آب گرم، مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت است.
سفر خارجی ارزان 12

سفر ارزان به مالزی | سرزمینی سرشار از رنگ و شور

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و به دلیل آب و هوای گرمسیری، طبیعت بکر و زیبا و فرهنگ متنوع، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان شناخته می‌شود. فصل بهار در مالزی، از ماه مارس تا ماه می، بهترین زمان برای سفر به این کشور است. در این فصل، آب و هوا ملایم و دل‌انگیز است و بارش باران کمتر است. همچنین، طبیعت مالزی در بهار به زیباترین حالت خود می‌رسد و درختان و گل‌ها به شکوفه می‌نشینند.

سفر به مالزی

بهترین شهرهای مالزی برای سفر در بهار

  • کوالالامپور: پایتخت مالزی، با جاذبه‌های گردشگری متنوع، از جمله برج‌های دوقلو پتروناس، کاخ سلطنتی و غارهای باتو، مقصدی ایده‌آل برای سفر در بهار است.
  • جورج تاون: این شهر که در جزیره پنانگ واقع شده است، به دلیل معماری تاریخی و فرهنگ غنی، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
  • لانکاوی: این مجمع‌الجزایر زیبا با سواحل شنی، آب‌های نیلگون و جنگل‌های انبوه، مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به طبیعت است.
  • کوتا کینابالو: این شهر که در جزیره بورنئو واقع شده است، پایگاه مناسبی برای کاوش در جنگل‌های بارانی و مشاهده حیات وحش است.
  • ملکا: این شهر تاریخی با بناهای باستانی و فرهنگ سنتی، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای گردشگران رقم می‌زند.

برای سفر به مالزی به ویزا نیاز دارید اما شرایط ویزای مالزی چندان پیچیده نیست. می‌توانید ویزای مالزی را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری دریافت نمایید. همچنین، اگر برای سفر به پایتخت پر زرق و برق مالزی نیاز به راهنما داشتید، مقاله جاهای دیدنی مالزی را در مجله گردشگری مطالعه کنید.

سفر ارزان به تایلند | سرزمین لبخندها

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده و با طبیعت بکر و زیبا، فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری متعدد، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان شناخته می‌شود. با سفر به بانکوک، پایتخت تایلند، شهری مدرن و پر جنب و جوش را تجربه خواهید کرد که جاذبه‌های گردشگری متنوعی، از جمله کاخ سلطنتی، معبد وات فو و بازارهای شناور را در خود جای داده است. جاهای دیدنی پاتایا، پوکت و جزیره سامویی که از دیگر شهرهای مهم تایلند هستند که هر کدام زیبایی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند، را هم از دست ندهید.

آب و هوای تایلند گرمسیری است و سه فصل متفاوت گرم و خشک، فصل بارانی و فصل خنک را تجربه می‌کند. نزدیکی این کشور به دریا، آب و هوای معتدل و خاک بسیار حاصلخیزی را به ارمغان آورده است. هوای تایلند در بهار گرم است اما تا پایان خرداد همچنان خبری از باران‌های موسمی نیست و هوا برای گشت و گذار مناسب است.

شهرهای مناسب برای سفر در بهار

  • پوکت: این جزیره زیبا با سواحل شنی، آب‌های نیلگون و جنگل‌های انبوه، مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به طبیعت است.
  • کرابی: این استان با مناظر کوهستانی، غارهای آهکی و سواحل بکر، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای گردشگران رقم می‌زند.
  • چیانگ مای: این شهر که در شمال تایلند واقع شده است، به دلیل داشتن معابد بودایی، طبیعت بکر و فرهنگ سنتی محبوبیت زیادی دارد.
  • آیوتایا: این شهر باستانی که در نزدیکی بانکوک واقع شده، با بقایای معابد و کاخ‌های تاریخی، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ است.
  • بانکوک: پایتخت تایلند، با جاذبه‌های گردشگری متنوع، از جمله کاخ سلطنتی، معبد وات فو و بازارهای شناور، مقصدی ایده‌آل برای سفر در هر فصلی از سال است.
سفر خارجی ارزان 14

نکات کلیدی برای سفر ارزان به کشورهای خارجی

شناسایی کشورهای کم هزینه برای سفر خارجی ارزان به تنهایی کافی نیست، بلکه باید نکات اساسی برای خرید بلیط هواپیما ارزان در نظر بگیرید. اینگونه می‌توانید برای ارزان سفر کردن همیشه آماده باشید و راهی مقاصدجذاب شوید.

  • بلیط رفت و برگشت خود را از یک ایرلاین بخرید، زیرا هزینه تمام شده برایتان کمتر از خرید جداگانه بلیط‌ها خواهد بود.
  • پروازهایی که توقف در مسیر دارند بهترین انتخاب برای داشتن سفری ارزان هستند. با توقف در مسیرهای پروازی برای گشت و گذاری کوتاه در بین راه آماده باشید.
  • توصیه می‌شود که برای سفرهای خارجی از ۲ تا ۳ هفته قبل برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید زیرا با نزدیک شدن به موعد سفر و افزایش تقاضا قیمت بلیط اوج خواهد گرفت.
  • از پرواز کردن در فصل‌‌های های‌سیزن (پر سفر) و روزهای تعطیل هفته دوری کنید.

کدام کشور خارجی را در بهار ۱۴۰۱ انتخاب می‌کنید؟

شاید تصور کنید سفر خارجی ارزان گزینه دور از ذهنی است اما با مراجعه به پکیج تورهای مسافرتی خارجی خلاف این موضوع را مشاهده خواهید کرد. در این مطلب تلاش کردیم که کشورهای ارزان برای سفر را معرفی و اشاره کنیم از چه طریق می‌توانید بلیط ارزان برای سفر رزرو کنید. حالا شما بگویید که قصد دارید در بهار ۱۴۰۳ به کدام کشور خارجی سفر داشته باشید و دلیل انتخاب آن کشور چیست؟

سوالات متداول درباره سفر خارجی ارزان

آیا برای سفر به تاجیکستان به ویزا نیاز داریم؟

بله. برای سفر به تاجیکستان نیاز به ویزا دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت ویزا تاجیکستان با کارشناسان فلای‌تودی بخش صدور ویزا در تماس باشید.

بهترین زمان برای سفر به ترکیه چه زمانی است؟

فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کشور ترکیه است.

کدام کشورها برای سفر خارجی ارزان مناسب هستند؟

ارمنستان، ترکیه، گرجستان، تاجیکستان و آذربایجان از مقاصد ارزان خارجی محسوب می‌شوند.

بهترین مقصد خارجی ارزان برای طبیعت گردان کدام است؟

ارمنستان، تاجیکستان و تایلند برای سفر خارجی ارزان طبیعت‌گردها مناسب است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید