وقتی تمام دنیا می‌خوابد، شهر پاتایا تایلند بیدار می‌شود. شهری با چراغ‌های روشن، شن‌های داغ و صدای آوازی که هرگز قطع نمی‌شود! پاتایا زادگاه بزرگ‌ترین راهبان بودایی است. شهری که در هر نقطه‌اش معابد بزرگ و عجیب می‌بینید و بوی عود از مشام‌تان بیرون نمی‌رود. جایی که می‌توانید ماجراجویی در زیباترین جنگل‌های گرمسیری را تجربه کنید، با قایق‌های کوچک و سه‌چرخه‌های رنگی از این سوی شهر به آن سوی شهر بروید و زندگی شرقی را به معنای واقعی کلمه درک کنید. جاهای دیدنی پاتایا تایلند آنقدر زیاد و خاص است که از دیدن آن سیر نخواهید شد.

سفر به پاتایا تجربه‌ای نیست که فراموشش کنید، البته اگر روح این شهر را بشناسید. اگر می‌خواهید سفری به تمام لایه‌های پنهان این شهر داشته باشید و با تمام جاهای دیدنی پاتایا آشنا شوید، این مقاله از مجله گردشگری فلای‌تودی را از دست ندهید.

معرفی معروف ترین معابد پاتایا

شاید قبول کردنش آسان نباشد، اما پاتایا زادگاه بزرگ ترین راهبان بودایی است که زیباترین معابد بودایی را در خود دارد. معابد پاتایا معماری های عجیبی دارند و داستان های جالبی پشت هر کدامشان خواهید یافت. اگر روزی به این شهر سفر کردید، معابد بودایی را گزینه اول فهرست جاهای دیدنی پاتایا قرار بدهید.

معبد پناهگاه حقیقت پاتایا | Sanctuary of truth museum

فلسفه، هنر و دین به چه کاری می‌آید؟ آیا تمام این‌ها برای زندگی لازم است؟ اگر شما همه گاهی به این موضوعات فکر می‌کنید باید به معبد حقیقت پاتایا بروید. این معبد یکی از خاص ترین جاهای دیدنی پاتایا است. به این معبد بهشت بازآفرینی شده روی زمین می‌گویند! معبد پناهگاه حقیقت پاتایا به طور کامل از چوب درختان ساج ساخته شده و در ساختن آن از هیچ میخی استفاده نکرده‌اند! تمام فضاها به شکل عجیب و پیچیده‌ای با کنده‌کاری‌های چوبی درست شده و شباهتی با باقی معابد بودایی ندارد.

البته این معبد را یک راهب بودایی نساخته و توسط یک فرد معمولی به عنوان پناهگاه ساخته شده تا درون آن بنشیند و به خودش و جایگاهش در جهان فکر کند. شاید به همین خاطر اسم این معبد حقیقت باشد! شما می‌توانید در این معبد پاتایا، چرخه زندگی، اتوپیا و رابطه بشر با جهان را در قالب کنده‌کاری‌های چوبی حیرت‌انگیز ببینید.

جاهای دیدنی پاتایا

این معبد چوبی ۱۰۵ متر ارتفاع دارد و دیدنش هرکسی را سرذوق می‌آورد. هر قسمت از ساختمان، چه در داخل و چه در خارج، حکاکی‌های فوق‌العاده دقیق چوبی دارد. اگرچه پناهگاه حقیقت  قصد دارد از اهمیت فلسفه و هنر در زندگی انسان‌ها حرف بزند، اما معماری و فضایی که دارد، بیشتر از هرچیزی ما را به این فکر فرو می‌برد که تلاش، خلاقیت و مهارت انسان‌ها می‌تواند تا چه حدی باشد. برای دیدن زیبایی‌ها و ظرافت‌های معبد پناهگاه حقیقت پاتایا فقط و فقط باید آن را از نزدیک دید.

البته مثل بیشتر جاهای دیدنی پاتایا بعد از بازدید از معبد حقیقت شما می‌توانید به تماشای نمایش‌های فرهنگی و بوکس تایلندی بروید، یا از این هیجان‌انگیزتر اسب سواری و فیل سواری در طبیعت تایلند را تجربه کنید. حتی می‌توانید سوار قایق شوید و در آرامش به هر آنچه که در معبد حقیقت دیده و درک کرده‌اید، فکر کنید.

ساعت بازدید از معبد پناهگاه حقیقت پاتایا: از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر

معابد وات یانسانگ وارارام | Wat Yansangwararam

وات یان سانگ همان جایی است که گوش‌هایتان از شدت سکوت و آرام سوت می‌کشد، جایی که می‌توانید صدای قدم‌هایتان، صدای برخورد نسیم با آب دریاچه و صدای تکان‌ خوردن شاخه‌ها را بشنوید. قدم زدن در معابد وات وانسانگ وارارام درست شبیه به یک مدیتشین عمیق است. اگر دوست دارید از این معابد به عنوان یکی از جاهای دیدنی پاتایا دیدن کنید، حدود بیست کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید، به مجموعه معبد وات یان سانگ وارارام می‌رسید.

جاهای دیدنی پاتایا

وانسانگ وارام زیباترین معبد پاتایا است. یک مجموعه ۱۴۵ هکتاری که ساختمان‌هایی عجیب با معماری‌های منحصربه‌فرد دارد. وقتی وارد مجموعه معبد می‌شوید، اولین ساختمانی که می‌بینید، یک معبد و موزه چینی با مجموعه‌ای باشکوه از مصنوعات و عتیقه‌های چینی خواهد بود.

ساختمان اصلی معبد وات یانسانگ وارارام یا به اختصار وات یان بیشتر به دلیل طراحی عجیب و مدرنش شهرت دارد. سبک معماری این معبد نسبت به سایر معابد بسیار متفاوت و جالب است. در این معبد شما می‌توانید بسیاری از یادگاری های بودا و پیروانش را از نزدیک ببینید.

سپس سری به دریاچه زیبای وات یانسانگ وارارام و آلاچیق‌های شناور روی آن بزنید. شاید بد نباشد کمی در باغ زیبای معبد قدم بزنید و کم کم از پله‌های زیارتگاه بالا بروید. زیارتگاه وات یان سانگ وارارام در بالای یک تپه قرار دارد، شما باید ۲۹۹ پله را درحالی‌که توسط دو مار سفید و سنگی احاطه شده‌اید بالا بروید تا به زیارتگاه وات یان سانگ برسید.

جایی که می‌توانید بزرگ‌ترین حکاکی بودا در جهان را از دور ببینید و از بالا به شهر و مکان های دیدنی پاتایا نگاه کنید. اگر به مراقبه علاقه داشته باشید، کلاس های مراقبه معبد وات یانسانگ وارارام هر روز ساعت ۶ صبح و ۶ بعدازظهر برگزار می‌شود.

ساعت بازدید از معبد وات یانسانگ وارارام: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر

معبد وات فرا یایی | Wat Phra Yai

یک تپه پر از درخت را تصور کنید که بالای آن یک جسم طلایی و بزرگ می‌درخشد. اگر نزدیک‌تر بروید که آن جسم طلایی را بهتر ببینید با پله هایی مواجه می‌شوید که دو طرف آن دو مار قرار دارند و بالای تپه ها یک مرد غول پیکر طلایی نشسته است. تصویری شبیه نقاشی های ژاپنی و چینی! رنگارنگ، زیبا و باشکوه!

شاید اول فکر کنید که آیا بالا رفتن از این همه پله ارزشش را دارد؟ اما صدای زنگ های معبد بودای بزرگ پاتایا، بوی بخور تایلندی و مجسمه های طلایی بودا ناخودآگاه شما را به سمت معبد هدایت می کند. این جا معبد وات فرا خائو یای پاتایا است. جایی که یک بودای بزرگ و طلایی در راس آن نشسته و اگر از پله های معبد بالا بروید می‌توانید به مجسمه ۱۸ متری بودای بزرگ برسید. در قسمت بالای معبد مردم محلی پاتایا و شاید چند راهب بودایی را می‌بینید که نشسته‌اند و در مقابل بودا برای سلامتی، رفاه و شادی بیشتر دعا می کنند.

جاهای دیدنی پاتایا

حالا که تا بالای معبد بودای بزرگ پاتایا آمده‌اید، بد نیست نگاهی به اطرافتان بیندازید. از این نقطه شهر پاتایا زیر پای شماست. تپه بودای بزرگ ۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست، این یعنی می‌توانید قایق های کوچک و کشتی ها را از دور دست ببینید و اگر چشمانتان را تیز کنید ساحل جامتین هم از دوردست‌ها با شن‌های طلایی‌اش مشخص است. معبد وات فرا یایی خانه بزرگ ترین بودای پاتایا و یکی از زیباترین معابد این شهر محسوب می‌شود. اگر روزی به این شهر سفر کردید، بازدید از آن را درفهرست جاهای دیدنی پاتایا قرار بدهید.

ساعت بازدید از معبد وات فرا یای: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب باز (قبل از رفتن ساعت بازدید را در آن روز خاص بررسی کنید).

 کوه بودا پاتایا یا خائوچی چان | Khao Chi Chan

در کوه بودا پاتایا بزرگترین حکاکی بودا در تمام جهان را مشاهده خواهید کرد. خائوچی چان یک تپه آهکی است که بزرگترین تصویر از بودا در جهان روی آن حک شده؛ بودایی طلایی که ۱۰۹ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد. این بودای غول پیکر را تایلندی‌ها سال ۱۹۹۶ برای ادای احترام به پادشاه در پنجاهمین سال سلطنتش ساختند. این تصویر با استفاده از فناوری لیزر هدایت شونده روی سنگ بریده و سپس با ورق طلا منبت کاری شده است. به همین خاطر خیلی از مردم به آن بودای لیرزی پاتایا می‌گویند.

پاتایا تایلند

اگرچه دیدن یک بودا بزرگ که از روی تپه آهکی به شما نگاه می‌کند تجربه عجیب و منحصربه فردی است، اما زیبایی خائوچی چان فقط به بودای لیزری خلاصه نمی‌شود. طبیعت زیبا اطراف کوه بودا و حوضچه های پر از نیلوفر آبی به شما آرامش عمیقی می‌دهد. کوه بودا برای مردم پاتایا محل عبادت و استراحت است.

اما آرامش و سکوت عجیبی که طبیعت این منطقه دارد باعث می‌شود که نه تنها بودایی‌ها بلکه بیشتر بازدیدکننده‌ها چند لحظه کنار این کوه بنشینند، نفس عمیق بکشند و در مقابل مجسمه بودا مدیتیشن کنند. کوه بودا پاتایا در ۱۵ کیلومتری این شهر و نزدیک ساحل جامتین قرار دارد. اگر دوست دارید با فرهنگ و روح کشور تایلند بیشتر آشنا شوید و در عین حال از جذاب ترین جاهای دیدنی پاتایا دیدن کنید، بازدید از کوه بودا یا خائوچی چان را در فهرست جاهای دیدنی پاتایا قرار بدهید.

ساعت بازدید کوه بودا یا خائوچی چان: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر

معرفی بهترین سواحل پاتایا

زندگی در پاتایا با دریا پیوند عجیبی دارد. بازارهای شناور روی آب، پارک های آبی شبیه به دیزنی لند و جزایر ماهیگیری و سواحلی که روزها خواب و شب ها بیدارند! نمی‌توان به پاتایا رفت و به دریا سر نزد. اما اگر در انتخاب بهترین ساحل های پاتایا مردد هستید، این فهرست می‌تواند انتخابتان را راحت کند.

ساحل جامتین | Jomtien Beach

جامتین بیشتر از آن‌که یه ساحل باشد یک مخفیگاه است. جایی که می‌توانید از تمام شور و هیجان پاتایا، شب‌های روشن و شلوغ، توریست‌ها و جشنوارهای مختلف موسیقی و رقص فاصله بگیرید، چند ساعت زیر سایه درختان استوایی دراز بکشید و به صدای موج‌ها گوش بدهید.

ساحل جامتین پاتایا

اما شما در پاتایا هستید، جایی که خوشگذرانی و لذت بردن حرف اول را می‌زند. می‌توانید کایت‌سواری یا پاراسلینگ جامتین را تجربه کنید، اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، موج سواری می‌تواند پیشنهاد جالبی باشد، البته جت اسکی پاتایا هم انتخاب سرگرم کننده‌ای است.

حالا وقت ناهار شده و بهترین انتخاب در ساحل جامتین، غذاهای دریایی است که در رستوران ها و کافه های پاتایا ارائه می‌‎شود. فراموش نکنید غذاهای دریایی در هیچ رستوران لوکسی خوشمزه‌تر از کافه های محلی کنار ساحل نیست. اما با وجود تمام این‌ها باید گفت که ساحل جامتین فقط به خاطر بکر بودنش مشهور نیست. این ساحل یکی از بهترین پارک های آبی پاتایا را در خودش جای داده است.

پارک آبی کارتون نتورک آمازون پاتایا | Amazon Cartoon Network Waterpark

کارتون نتورک آمازون یکی از جاهای دیدنی پاتایا و در واقع یک دیزنی لند دریایی است. سرسره‌های غول پیکر و پیچ‌درپیچ که پر از آب هستند و آدرنالین شما را به شدت بالا می‌برند. استخرهای وسیع با فواره‌های آب پاش که سر ذوقتان می‌آورند و بازی های آبی عجیب و جالبی که فقط باید تجربه کنید! 

پارک آبی پاتایا

این جا تنها پارک آبی جهان است که می‌توانید در آن کنار قهرمان‌های دیزنی، بن تن و شاید سیندرلا شنا کنید. علاوه براین در حال شنا و بازی‌های پرهیجان از دیدن نمایش‌های  کارتونی لذت ببرید. پارک آبی کارتون نتورک آمازون مثل بیشتر جاذبه های پاتایا شبیه هیچ پارک آبی دیگری در دنیا نیست.

ساحل کولان | Koh Larn Beach

جزیره مرجانی کولان پاتایا، نه تنها زیباترین نقطه تایلند بلکه یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاتایا در آسیاست. اگر عاشق ماجراجویی و سرزدن به نقاط مختلف باشید، تجربه سفر به کولان را فراموش نمی‌کنید.  نکته جالب این است که این جزیره فقط ۴ کیلومتر طول و ۲ کیلومتر عرض دارد! به احتمال زیاد می‌پرسید چطور باید در چنین مساحتی ماجراجویی کرد؟

جواب این سوال شاید کمی عجیب به اما این جزیره ۶ ساحل مختلف دارد. سواحلی که به شکل جادویی زیبا هستند و البته شباهتی به هم ندارند. صخره‌های مرجانی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در سرتاسر سواحل جزیره کولان پخش شده است. چه بخواهید از شلوغی فرار کنید و چه بخواهید بالاترین سطح آدرنالین و هیجان را تجربه کنید، در هر دو صورت بهترین مقصد جزیره کوه لارن پاتایا است.

سواحل پاتایا

شما فقط ۳۰ دقیقه قایق سواری از پاتایا تا جزیره کولان فاصله دارید. جایی که ماسه‌های سفید و صخره‌های مرجانی منتظرتان هستند. می‌توانید به سراغ پاراسلینگ، قایق سواری و غواصی بروید. اما اگر به دنبال تجربه‌های منحصربه‌فردتر باشید باید ساحل نوال را ببینید، جایی که میمون‌های پاتایا آزادنه کنار آب می‌چرخند. بعد از آن بد نیست سری به ساحل تین بزنید. ساحل تین یکی از زیباترین سواحل پاتایا محسوب می‌شود.

بهترین گزینه برای گشت‌و‌گذار در ساحل کولان کرایه موتور سیکلت است. اگر دوست دارید یک شب را در جزیره بمانید، اقامتگاه های ساحلی بهترین گزینه برای اقامت هستند. جزیره کولارن فقط ۷ کیلومتر با پاتایا فاصله دارد و قایق‌ها روزی چند بار پاتایا را به مقصد این جزیره ترک می‌کنند، اگر روزی به این شهر سفر کردید بازدید از جزیره کولان را به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های پاتایا از دست ندهید.

ساحل بن آمفور | Ban Amphur Beach

یک جزیره وسط دریا، سکوت عمیق و ماهیگیرانی که در آرامش به قلاب‌هایشان خیره شده‌اند، روی ماسه‌ها نشسته‌اند یا زیر سایه یک نخل دراز کشیده‌اند! اگر بخواهید آرامش واقعی را تجربه کنید باید به جزیره بن آمفور بروید. بن آمفور یک جزیره ماهیگیری آرام و از خاص ترین جاهای دیدنی پاتایا است. بن آمفور یکی از جذاب ترین سواحل پاتایا است.

جزیره پاتایا تایلند

ساحل بن آمفور برخلاف بسیاری از ساحل های پاتایا، ساکت است و پارکینگ کافی دارد. اگر می‌خواهید روی دیگری از پاتایا را ببینید باید حداقل یک روز به جزیره بن آمفور بروید. البته سکوت و آرامش تنها چیزی نیست که توریست ها را به ساحل بن آمفور می‌کشاند، جزیره بن آمفور یک جزیره ماهیگیری در پاتایا است و این فقط یک معنا دارد؛ خوشمزه‌ترین و تازه‌ترین ماهی‌های قابل‌تصور را فقط در بن آمفور می‌توان امتحان کرد.

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، بن آمفور به عنوان ساحل پاتایا برای یک وعده ناهار می‌تواند بهترین انتخاب باشد. از همه مهم‌تر نیازی نیست نگران قیمت‌ها باشید. صنعت گردشگری هنوز به اندازه بسیاری از جاذبه های پاتایا به ساحل بن آمفور نرسیده، بنابراین قیمت‌ها هنوز بسیار پایین است و منطقه شلوغ نیست.

ساحل دانگتان | Dongtan Beach

اگر از ساحل جامتین به سمت شمال حرکت کنید، در شمالی ترین نقطه جامتین، به ساحل دانگتان می‌رسید. این ساحل نسبت به ساحل پاتایا و ساحل جامتین آرام‌تر است و اگر به دنبال فرار از ساحل های شلوغ هستید بهترین گزینه به شمار می‌رود. البته ساحل دانگتان یک تفاوت مهم دیگر هم با سایر ساحل های پاتایا و آن هم درخت‌هایش هستند. جنگل استوایی و نخل‌های بلند پاتایا کمی دورتر از ساحل دانگتان به نمادی از این ساحل تبدیل شده‌اند.

جاهای دیدنی پاتایا تایلند

ساحل دانگتان پاتایا در واقع بخشی از یک پایگاه ارتش محلی محسوب می‌شود که حالا برای استفاده عموم باز شده است. شاید دلیل خلوت بودن این ساحل همین باشد. البته این به آن معنا نیست که در این ساحل پاتایا خبری از تفریحات آبی نباشد. موج سواری، جت اسکی و کایت سواری روی دریا از تفریحات محبوب توریست ها در ساحل دانگتان به شمار می‌رود.

علاوه بر این یک زمین کوچک والیبال ساحلی هم کنار دریا وجود دارد. از سمتی سطح آب این ساحل تا مسافت طولانی عمیق نمی‌شود و همین موضوع ساحل دانگتان را به گزینه مناسبی برای شنا با کودکان و یکی از مکان های دیدنی پاتایا برای سفر با خانواده تبدیل می‌کند.

اما اگر کمی بیشتر دقت کنید متوجه چند قایق در امتداد ساحل می‌شوید. در نزدیکی ساحل دانگتان یک باشگاه قایقرانی وجود دارد، جایی که می‌توانید آموزش قایقرانی بگیرید یا حتی با استفاده از قایق‌ها به جزایر پاتایا سفر دریایی کوتاهی داشته باشید. در نهایت اگر به دنبال محلی برای کمپینگ در پاتایا هستید، یک منطقه کمپینگ در نزدیکی ساحل دانگتان قرار دارد که مقصد طبیعت‌گردهای پاتایا است.

مکان های تفریحی پاتایا

سفر به پاتایا اگرچه یکی از شرقی‌ترین نقاط زمین و خانه زیباترین معابد تایلند است، اما این شهر بیشتر از هرچیزی مقصد کسانی است که می‌خواهند خوشگذرانی و لذت را به معنای واقعی کلمه تجربه کنند. مهم نیست که به پارک می روید یا موزه یا حتی خیابان و بازار! در پاتایا همه چیز عجیب و لذت‌بخش خواهد بود. اگر هنوز به این باو رنرسیده‌اید فقط باید فهرست مکان های تفریحی پاتایا را تا انتها مرور کنید.

باغ استوایی نانگ نوچ | Nong Nooch

وقتی در خیالتان به بهشت فکر می‌کنید چه تصویری به ذهنتان می‌رسد؟ باغ نانگ نوچ بهشت است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاهای پاتایا به شمار می‌رود. هیچ رنگی در جهان نیست که اینجا پیدا نشود! سعی کنید اول از همه به باغچه فرانسوی پاتایا بروید، جایی که همه‌چیز به باغ‌ های پاریس البته در قرن هفدهم شباهت دارد، اما همه عکس‌ها را یک جا نگیرید و خودتان را در باغ فرانسوی خسته نکنید!

چون باید چند قرن به عقب برگردید و به باغ رنسانس اروپا بروید، باغی حیرت‌انگیز که قدم زدن در آن حس یکی از شاهزاده‌های قرون وسطی را به شما می‌دهد. حالا باید به هزاران سال قبل برگردید و به عجیب‌ترین باغچه باغ استوایی نانگ نوچ که به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردد، سر بزنید. از بونسای صد ساله تا غذای دایناسورها، اینجا می‌توانید پیرترین گیاهان جهان را پیدا کنید.

اگر برای یک ماجراجویی در جنگل آماده‌اید بد نیست به جاهای بکرتری بروید، برای چند لحظه دوربینتان را تو کیف بگذارید و وارد بخش نخل‌های استوایی، ساکولنت‌ها و گیاهان بونسای بشوید. نور، هوا، رنگ سبز و بوی گیاهان در این باغ درست شبیه به این است که وسط یک نقطه ناشناخته از جنگل های آمازون ایستاده باشید. البته به هیچ وجه نباید باغ ارکیده و باغچه ایتالیایی نانگ نوچ را از دست بدهید. باغ استوایی نانگ نوچ تنها جایی است که بیشتر از ۶۷۰ گونه گل ارکیده دارد.

دیدنی های پاتایا

به احتمال زیاد تا حالا متوجه شده‌اید که باغ نانگ نوچ پاتایا یک باغ معمولی نیست. شما می‌توانید بعد از سرک کشیدن از گذرگاه‌های پر از گل، راه رفتن در جنگل‌های سبز و رد شدن از پل‌های چوبی، برای استراحت به مسابقه استعدادیابی فیل‌ها بروید یا جنگ خروس‌ها را تماشا کنید. شاید دوست داشته باشید نمایش‌های سنتی تایلند را از نزدیک ببینید یا با شمشیربازی خودتان را سرگرم کنید.

باغ استوایی نانگ نوچ در یک زمین ۵۰۰ هکتاری قرار دارد و بد نیست برای گشت و گذار در آن دوچرخه کرایه کنید. البته کافه و رستوران های پاتایا هم در قسمت‌های مختلف باغ برای استراحت توریست‌ها قرار دارند. اگر به دنبال بازدید از زیباترین جاهای دیدنی پاتایا هستید باغ استوایی نانگ نوچ را از قلم نیندازید.

ساعت بازدید از باغ استوایی نانگ نوچ: همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ (هزینه ورودی آن برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است).

گالری هنر در بهشت پاتایا | Art in Paradise Pattaya

دوست دارید شکم یک نهنگ را غلغلک بدهید، یک کرگدن را لمس کنید یا درون یک تابلوی نقاشی سفر کنید؟ در گالری هنر در بهشت شما با یکسری توهمات نوری و دیگر ترفندهای هوشمندانه به بخشی از آثار هنری تبدیل می‌شوید. این گالری هنری پاتایا به شکلی تنظیم شده که بتوانید عکس‌های جالب بگیرید. برای مثال شما در عکس‌هایتان در حال عبور از یک پل قدیمی یا پرواز کردن روی یک فرش پرنده هستید. شاید دست دور گردن یک دایناسور انداخته‌اید یا هر ترفند دیگری را پیاده کرده‌اید.

هنر در بهشت یک گالری با موزیک کلاسیک و تابلوهای نقاشی چسبیده به دیوار نیست! این جا یک موزه هنری توهم‌آمیز و یک مکان عالی برای گرفتن عکس‌های سرگرم کننده است. گالری هنر در بهشت به ۱۰ بخش تقسیم شده و بیش از صد اثر هنری یا توهم سه بعدی دارد. در پاتایا گردی حتما از این گالری خاص و زیبا دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند

شما می‌توانید از هنر کلاسیک تا دنیای زیرآب، سافاری، دنیای دایناسورها و جهان فانتزی را در این گالری ببینید و البته عکس‌های جذاب بگیرید. برای مثال در منطقه با موضوع سافاری، بازدیدکنندگان در جنگل آمازون سوار قایق می‌شوند و در آنجا می‌توانند اشکال هنری خیره‌کننده و حیواناتی مثل گورخرها، فیل ها و … را ببینند.

در منطقه دنیای زیر آب شما با یک زیردریایی به زیرآب می‌روید و می‌توانید نهنگ‌ها، کوسه‌های غول‌پیکر، پری‌های دریایی و بسیاری از موجودات دریایی را از نزدیک ببینید! گالری هنر در بهشت پاتایا برای کودکان و همچنین بزرگسالان بسیار سرگرم کننده است و باید در لیست مکان های دیدنی پاتایا باشد.

ساعت بازدید گالری هنر در بهشت پاتایا: از ۹ صبح الی ۲۲:۳۰ (غرفه بلیط تا ساعت ۲۱:۳۰ باز است).

پارک آبی رامایانا | Ramayana Water Park

پارک آبی رامایانا بزرگترین و بهترین پارک آبی تایلند است. بعضی از بازی‌های این پارک آبی پاتایا نه تنها در تایلند بلکه در هیچ کجای آسیا پیدا نمی‌شوند. اگر می‌خواهید یک روز هیجان‌انگیز در پاتایا برای همه بسازید، باید رامایانا را امتحان کنید. این پارک ۲۱ وسیله بازی مختلف دارد. از سرسره های مارپیچ که با فشار آب سرعت می‌گیرند تا سقوط آزاد، آکوا اسپلش، پایتون، آکواکوندا، تشک آبی، استخر مواج و بازی‌های جذاب دیگر.

پارک آبی پاتایا تایلند

اما بالا رفتن آدرنالین و هیجان تنها ویژگی پارک آبی رامایانا نیست. شما می‌توانید در هزارتوی سبز پارک آبی رامایانا قایق‌سواری کنید، از میان غارهای مرموز و چشمه‌های جوشان عبور کنید یا فعالیت‌هایی مثل واترپلو، غذا دادن به ماهی، رقص زومبا و والیبال آبی را تجربه کنید. پارک آبی رامایانا پاتایا برای تمامی سنین و سلیقه‌ها تفریحات جذاب دارد.

اما از تمام قسمت های تفریحی رامایانا که بگذریم باید قبول کرد که بعد از ورزش‌های آبی هیچ چیز بیشتر از یک وعده غذای خوشمزه نمی‌چسبد. پارک آبی رامایانا پر از کیوسک‌ها و رستوران‌هایی است که در آن‌ها می‌توانید غذاهای محلی تایلند و انواع غذاهای بین المللی را امتحان کنید. اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی پاتایا برای بچه‌ها و بزرگسالان هستید، پارک آبی رامایانا یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود.

ساعت کاری پارک آبی رامایانا: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر

مینی سیام پاتایا | Mini Siam

اگر می‌خواهید تمام تایلند یا حتی تمام دنیا را فقط در یک روز ببینید، باید باغ مینی سیام را در فهرست مکان های دیدنی پاتایا قرار بدهید. در مینی سیام تمام مکان های دیدنی جهان با مقیاس ۱:۲۵ ساخته شده‌ است! برج ایفل فرانسه، پل لندن، فواره تروی، برج پیزا ایتالیا، مجسمه آزادی نیویورک، خانه اپرای سیدنی، طاق پیروزی در پاریس و ده‌ها مکان دیدنی دیگر که با دقت فوق‌العاده‌ای شبیه‌سازی شده است. مینی سیام پاتایا دو قسمت اصلی به نام های سیام مینیاتوری و سیام اروپایی دارد.

مینی سیام پاتایا تایلند

با قدم زدن در باغ سیام مینیاتوری، می‌توانید زیباترین معابد تایلند و جاذبه های دیگر این کشور مثل آیوتایا، پارک تاریخی فانوم لانگ، معبد وات آرون و بسیاری از مکان های جادویی تایلند را در مقیاس کوچک ببینید. اما سیام اروپایی باغی است که شما را به دور دنیا می‌برد و اجازه می‌دهد ساختمان‌ها و مکان‌هایی را تماشا کنید که همیشه آرزوی دیدنشان را داشتید.

مینی سیام پاتایا به طور کلی به ۲۹ بخش تقسیم شده و چند نکته مهم دارد که بهتر است برای بازدید از آن به یاد داشته باشید. سعی کنید بلیط مینی سیام را از یک روز قبل رزرو کنید. از سمتی اگر این شانس را داشته باشید که تاریخ ورودتان را با غروب خورشید هماهنگ کنید، زیباترین تصویر مینی سیام را می‌بینید. تمامی مجسمه‌های این باغ با غروب خورشید روشن می‌شوند و منظره‌ای جادویی درست می‌کنند. جایی که می‌توانید زیباترین عکس های پاتایا را بگیرید.

ساعت بازدید مینی سیام: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعد از ظهر

دنیای زیر آب پاتایا | Underwater World Pattaya

دنیای زیر آب پاتایا، یک نمایشگاه مدرن اما نه روی زمین بلکه در میان آب و بهترین جاهای دیدنی پاتایا است. جایی که می‌توانید یک شب را در تونل شیشه‌ای زیر آب بگذرانید و تا صبح به کوسه‌ها، حرکت دسته‌جمعی ماهی‌ها و دنیای زیرآب خیره شوید. دنیای زیر آب پاتایا، یک آکواریوم معمولی نیست. در این آکواریوم می‌توانید به ماهی‌ها و لاک پشت‌ها غذا بدهید و در کنار کوسه‌ها غواصی کنید، اما همه‌چیز به زیرآب خلاصه نمی‌شود.

آکواریوم پاتایا

منطقه اطراف دنیای زیر آب نیز به گونه‌ای طراحی شده که احساس یک جزیره خصوصی مانند سواحل صخره‌ای و سواحل شنی را به بازدیدکنندگان می‌دهد. علاوه‌براین دنیای زیرآب پاتایا شبیه یک مدرسه جذاب برای بچه‌هاست. در این مجموعه فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود تا بچه‌ها با زندگی دریایی، اقیانوس‌ها و گونه‌های مختلف آبزیان آشنا شوند. اگر به دنبال یکی از جاذبه های پاتایا برای کودکان، بزرگسالان و حتی سالمندان هستید، دنیای زیر آب پاتایا جایی است که همه را سرذوق می آورد.

ساعت کاری دنیای زیر آب پاتایا: از ساعت ۹ صبح ۶ بعد از ظهر پذیرای

واکینگ استریت پاتایا | Walking Street Pattaya

هرکسی که پیاده روی در خیابان واکینگ استریت پاتایا را تجربه کرده باشد می‌داند که هیچ واکینگ استریت دیگری در تایلند حتی به آن نزدیک هم نمی‌شود. این خیابان از جذاب ترین جاهای دیدنی در پاتایا است. اگرچه بانکوک، پوکت و دیگر شهرهای تایلند هم واکینگ استریت دارد، اما واکینگ استریت پاتایا شما را شگفت‌زده می‌کند.

به‌محض آن‌که خورشید پایین می‌رود، خیابان بسته می‌شود و هیچ وسیله نقلیه حق ورود به خیابان را ندارد. کافه ها و غذاخوری ها کرکره هایشان را بالا می‌کشند و چراغ‌های خیابان روشن می‌شود. کافی است هوا تاریک شود تا چراغ‌های نئونی روشن شود، صدای موسیقی بپیچد و توریست ها به خیابان بیایند.

واکینگ استریت پاتایا

اگر می‌خواهید شب های پاتایا را از نزدیک ببینید و یا عاشق تجربه زندگی شبانه در تایلند هستید، خیابان واکینگ استریت یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی پاتایا برای شما است. بیشتر رستوران‌ها و کافه های واکینگ استریت پاتایا تمام شب باز هستند و تا ساعت ۲ نصف شب همچنان هیچ وسیله نقلیه‌ای حق ورود به این خیابان را ندارد.

ساعت کاری واکینگ استریت پاتایا: خیابان واکینگ استریت پاتایا از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ساعت ۲ یا ۳ بامداد به روی ماشین ها و وسایل نقلیه بسته می‌شود و  فقط برای پیاده روی عابران استفاده می‌شود.

موزه ریپلی پاتایا | Ripley’s Believe It Or Not Museum

اسم این موزه کمی عجیب است! «رپپلیز، باور میکنی یا نه؟» چرا باید یک موزه در پاتایا چنین اسمی داشته باشد؟ به این دلیل که شما با دیدن هر چیزی باید یکبار این سوال را از خودتان بپرسید: این واقعی است؟ باید چیزی را که می‌بینم باور کنم؟ اگر عاشق ماجراجویی در خانه‌های خالی از سکنه، خواندن درباره عجایب جهان یا هرچیز عجیب و غیرنرمال هستید، موزه ریپلی پاتایا باید گزینه اول جاذبه های پاتایا برای دیدن باشد.

«رپپلیز، باور میکنی یا نه؟» (Ripley’s Believe It or Not) مجموعه‌ای از موزه‌ها است که اولین بار در ایالت متحده ساخته شد. موزه های ریپلی که بهتر است به اسم سرزمین عجایب شناخته شوند، حقایق عجیب را در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به بازدیدکننده نشان می‌دهند، چیزهایی که شما هرگز نمی‌دانستید می‌توانند وجود داشته باشند.

موزه ریپلی پاتایا

ماسک‌هایی که از پوست انسان ساخته شده، یک جگوار قدیمی که تبدیل به قایق موتوری شده، یک کشتی که از یک میلیون چوب کبریت ساخته شده و ده ها اثر عجیب دیگر که نمی‌توانید از تماشا کردنشان دست بردارید. اما این آغاز ماجرا و کم هیجان‌ترین قسمت موزه ریپلی پاتایا است.

این موزه ۱۰ گالری و ۳۰۰ نمایشگاه دارد و شما از ماجراجویی در آن خسته نخواهید شد. باید مراقب باشید که در بخش پیچ‌وخم بی‌نهایت گم نشوید، یا در بخش ماجراجویی ارواح بیش از حد هیجان‌زده نشوید! شما هنوز تئاتر ۴ بعدی، سینما ۱۲ بعدی و صدها شگفتی دیگر دارید که باید در موزه ریپلی ببینید و تجربه کنید. اگر به دنبال یک تجربه منحصربه‌فرد در این شهر گرمسیری هستید، موزه ریپلی پاتایا یکی از جالب ترین جاهای دیدنی پاتایا است.

ساعت کاری موزه ریپلی پاتایا: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۲ شب

زیپلاین فلایت آف د گیبون | The Flight Of The Gibbon

پریدن از شاخه یک درخت به شاخه درخت دیگری در یک جنگل بارانی و استوایی تصویری است که در فیلم‌های سرخ‌پوستی یا کارتون‌ها بارها دیده‌اید. تصویری هیجان‌انگیز که به نظر نمی‌رسد انسان مدرن و شهری بتواند تجربه‌اش کند. دوست دارید برای یک بار در زندگی‌تان شبیه تارزان باشید؟ باید زیپلاین پاتایا را امتحان کنید. برای کسانی که به دنبال جاهای دیدنی و تفریحی پاتایا آن هم توام با هیجان هستند، زیپلاین پاتا بهترین انتخاب است.

فلایت آف د گیبون یک زیپلاین سه کیلومتری است که از میان جنگل‌های بارانی تایلند و حیات وحش چامپو عبور می‌کند. مهم نیست که یک زیپ لاین سوار حرفه‌ای باشید یا برای اولین بار بخواهید این تفریح را امتحان کنید. زیپلاین پاتایا در ارتفاعات مختلف و برای افراد در هر گروه سنی ارائه می‌شود.

علاوه بر این اگر بخواهید می‌توانید یک راهنما زیپلاین داشته باشید، راهنمایی که شما را به سفری شگفت‌انگیز در میان جنگل های بکر استوایی می‌برد. جایی که می‌توانید حیات وحش را نه در باغ وحش بلکه به شکل زنده و واقعی ببینید.

زیپلاین پاتایا تایلند

زیپلاین فلایت آف د گیبون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد. این زیپلاین یکی از ایمن ترین زیپلاین ها در دنیا و زیپلاین شماره یک تایلند محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید یک روز متفاوت را در پاتایا و همراه خانواده، دوستان یا حتی به تنهایی تجربه کنید، زیپلاین فلایت آف د گیبون یکی از پرهیجان ترین جاذبه های پاتایا برای ماجراجویی است.

ساعت کاری زیپلاین فلایت آف د گیبون پاتایا: همه روزه از ساعت ۷ صب تا ۱۹:۳۰ بعد از ظهر

پارک یخ جادویی سیام پاتایا | Frost Magical Ice of Siam

تصور کنید در یک روز آفتابی در دمای ۳۰ درجه با یک تیشرت خنک تایلندی در پاتایا قدم می‌زنید که ناگهان به پارک یخ جادویی سیام می‌رسید. این پارک از خاص ترین دیدنی های پاتایا است. دمای هوا به زیر صفر درجه می‌رسد و شما مجبور می‌شوید در یک شهر گرمسیری کاپشن و کلاه بپوشید. پارک یخی پاتایا تنها نقطه‌ای از تایلند است که شما می‌توانید دمای زیر صفر درجه را تجربه کنید، سوار سرسره های یخی بشوید، مجسمه‌های بزرگ یخی را از نزدیک ببیند و شاید با آدم‌برفی‌ها عکس بگیرید.

پارک یخ جادویی سیام پاتایا

می‌توانید روی برف‌ها سورتمه‌سواری کنید و از ده‌ها فعالیت برفی و جذاب لذت ببرید. فراست مجیکال ایس آف سیام یا پارک یخ جادویی سیام پاتایا، متفاوت‌ترین فضایی است که می‌شود در این شهر تجربه کرد. بعد از آفتاب گرفتن در سواحل پاتایا، گشت‌وگذار در جنگل‌های استوایی و قدم زدن در هوای بهاری پاتایا، وقت گذرانی در پارک یخ جادویی سیام می‌تواند حس‌وحال عجیبی به شما بدهد. این پارک شاید یکی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا نباشد اما سردترین جای دیدنی این شهر محسوب می‌شود.

ساعت کاری پارک یخ جادویی سیام پاتایا: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر

معرفی بهترین باغ وحش های پاتایا

پاتایا پر از جنگل‌های بارانی و گرمسیری است. جایی که می‌شود زیباترین پرنده‌ها، فیل‌های بازیگوش، زرافه‌ها و حیواناتی که تابه‌حال اسمشان را نشنید‌‌ه‌اید را از نزدیک و در حیات وحش طبیعی خودشان دید. باغ وحش های پاتایا شباهتی با قفس‌های کثیف و غمگین سایر باغ وحش‌ها ندارند، در پاتایا شما به معنای واقعی به باغ حیوانات و خانه آن‌ها پا می‌گذارید! این شهر باغ‌وحش‌های جالب زیادی دارد، اما معروف ترین باغ وحش های پاتایا را می‌توانید در این فهرست ببینید.

باغ وحش ببرها پاتایا | Sriracha Tiger Zoo

سریراچا یا باغ وحش ببرهای پاتایا، انتظار شما از باغ وحش را کمی تغییر می‌دهد. در سریراچا شما به دیدن حیوانات در قفس نمی‌روید، بلکه میهمان حیوانات می‌شوید. باغ وحش ببرهای پاتایا جایی است که می‌توانید سوار فیل ها بشوید، با توله ببرها عکس بگیرید یا به دیدن نمایش کروکودیل ها بروید. اما هنوز جذاب‌ترین بخش این باغ وحش، ببرهای تایلندی هستند. باغ وحش سریراچا بیش از ۲۰۰ قلاده ببر دارد، شما در هیچ کجا دیگری از جهان نمی‌توانید این همه ببر را یک جا ببینید.

بهترین باغ وحش های پاتایا

البته اگر دوست دارید گوزن خالدار، شترهای دو کوهان یا خیلی از حیوانات دیگر را از نزدیک ببینید، همچنان باغ وحش ببرهای پاتایا گزینه مناسبی خواهد بود. از سمتی سریراچا بهشت پرنده شناس‌ها به شمار می‌رود. باغ وحش ببرهای سریراچا پر از پرندگان عجیب و غریب و رنگارنگ است. اگر عاشق راز بقا هستید یا از ماجراجویی در حیوات وحش لذت می‌برید، باغ وحش ببرها از آن دسته مکان های دیدنی پاتایا است که نباید از دستش بدهید.

ساعت کاری باغ وحش ببرهای پاتایا: همه روزه از ساعت ۸ صب تا ۱۸ بعد از ظهر

دهکده فیل های پاتایا | Pattaya Elephant Sanctuary

فیل‌ها خرطومشان را پر از آب می‌کنند، کمی می‌چرخانند و روی فیل روبرویی خالی می‌کنند، درست شبیه به یک آب بازی یا حمام دوستانه! این کار یک تفریح فیلی است اما تصور اینکه یک فیل خرطوش را پر از آب کند به شما نزدیک بشود و آب را روی سرتان خالی کند عجیب به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید با فیل‌ها آب بازی کنید، با آن‌ها غذا بخورید و یک روز درست شبیه به یک فیل زندگی کنید، جنگل فیل های پاتایا را نباید از دست بدهید.

دهکده فیل ها پاتایا تایلند

قبل از هرچیز این وسایل را در بازدید از دهکده فیل های پاتایا فراموش نکنید؛ کلاه، کرم ضد آفتاب، لباس شنا، حوله و لباس اضافه! شما قرار است در جنگل فیل ها به این موجودات دوست‌داشتنی غذا بدهید، با آن‌ها حمام کنید و بعد بازی کردن با فیل ها را یاد بگیرید. جنگل فیل پاتایا در نزدیکی شهر پاتایا قرار دارد، وقتی به جنگل برسید راهنماها یک نمای کلی از تور، برنامه‌های رفاهی فیل‌ها و مجموعه‌ای از اطلاعات کلی در مورد فیل‌ها به شما می‌دهند.

دهکده فیل های پاتایا یکی از متفاوت‌ترین تجربه ها در بازدید از حیوانات است. شما به باغ وحش نمی روید بلکه به خانه فیل ها سر می‌زنید. اگر روزی به پاتایا سفر کردید، پیشنهاد می کنیم بازدید از دهکده فیل پاتایا را به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های پاتایا از دست ندهید.

ساعت کاری دهکده فیل ها پاتایا: از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح و بعد از ظهر از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۳۰

پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا | The Million Years Stone Park

مزرعه تمساح های پاتایا تنها نقطه‌ای است که می‌توانید به کروکودیل‌های وحشی و گرسنه با دست خودتان غذا بدهید. البته می‌توانید غذا دادن به فیل ها و زرافه‌ها را هم در این پارک سنگی تجربه کنید، از تماشای گربه ماهی‌های غول پیکر هیجان زده شوید و با ببرها عکس بگیرید. اما هیچ‌چیز به اندازه تماشای نمایش شگفت‌انگیز کروکودیل‌های وحشی باعث نمی‌شود آدرنالینتان بالا برود. کارکنان مزرعه تمساح ها در این نمایش پرهیجان دست‌ها، پاها و حتی سرشان را هم داخل دهان کروکودیل می‌گذارند. علاوه‌براین شما در مزرعه تمساح ها می‌توانید خیلی از حیوانات کمیاب مثل خرس آلبینو، ببر سفید و … را از نزدیک ببینید.

پارک سنگی پاتایا تایلند

اما پارک سنگی چند میلیون ساله و مزرعه تمساح پاتایا دو روی متفاوت دارد. شما می‌توانید بعد از تجربه بالاترین سطح آدرنالین، به پارک سنگی چند میلیون سال بروید. جایی که صخره‌های غول پیکر در میان گیاهان عجیب و غریب و درختان بونسای چندصدساله احاطه شده‌اند. پارک سنگی چند میلیون ساله و مزرعه کروکودیل در ۹ کیلومتری شهر پاتایا قرار دارد. چه عاشق هیجان باشید چه دلتان یک آرامش شگفت‌انگیز در طبیعت بخواهد، باید مزرعه تمساح های پاتایا را در فهرست جاهای دیدنی پاتایا قرار بدهید.

ساعت کاری پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر

معرفی بهترین بازارهای پاتایا

لباس های تایلندی بهترین انتخاب برای تابستان، سفرهای ساحلی و البته طرفداران لباس‌های خنک و راحت است! اما سوغات تایلند فقط به لباس‌های هاوایی خلاصه نمی‌شود. تایلند سرزمینی شرقی با تاریخ و فرهنگ عجیب محسوب می‌شود. اگر دوست دارید روح این شهر را به معنای واقعی کلمه لمس کنید، قدم زدن در بازارهای محلی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بازار شبانه پاتایا | Thepprasit Road Nightmarket

اگر می‌خواهید روح واقعی پاتایا را ببینید، یک توک توک کرایه کنید و به سمت بازار شبانه تپرازیت بروید. توک توک های پاتایا موتورهای سه چرخ رنگارنگی هستند که همه جای پاتایا به چشم می‌خورند. به محض اینکه آفتاب غروب کند دست فروش‌های بازار شبانه پاتایا یا بازار خیابانی تپرازیت کارشان را شروع می‌کنند. فانوس‌های غرفه‌ها روشن می‌شود و بوی غذای گرم تایلندی در هوا می‌پیچد.

اینجا بزرگ ترین بازار آزاد پاتایاست؛ جایی که می‌توانید ارزان ترین جنس های تایلندی را در آن پیدا کنید. البته برای پیدا کردن بهترین قیمت باید تمام بازار را بگردید و حسابی چانه بزنید. فراموش نکنید که شما در یک مرکز خرید لوکس نیستید و این جا یک بازار محلی است. باید مراقب جنس‌های تقلبی یا کلاه‌بردارها باشید، اما اگر خوب تمرکز کنید می‌توانید چند سوغاتی لوکس با قیمت مناسب یا چندلباس مارک ارزان قیمت بخرید.

بازار شبانه پاتایا

بر خلاف سایر بازارهای آزاد، بازار شبانه پاتایا شلوغی و هرج و مرج ندارد و از همه مهم‌تر گرمای هوا یا آفتاب شما را کلافه نمی‌کند. بازار شبانه پاتایا سرپوشیده است و تهویه مطبوع دارد، جایی‌که می‌توانید بدون خستگی حتی زیر نور آفتاب خرید کنید. سوغاتی های تایلندی، لباس‌های ساحلی فانتزی، دکوراسیون منزل، صنایع دستی پاتایا و هرچیز دیگری را می‌شود با قمیت بسیار مناسب از بازار تپرازیت خرید. اگر نگران سوغاتی هستید، بازار شبانه جزو جاذبه های دیدنی پاتایا است که باید به آن سر بزنید.

ساعت کاری بازار تپرازیت پاتایا: همه روز از ۵ بعد از ظهر تا ۲۴ شب باز

بازار شناور پاتایا | Pattaya Floating Market

تصور اینکه توی یک قایق کوچک نشسته باشید و درحالی‌که پارو می‌زنید مغازه‌های شناور روی آب را ببینید بیشتر به یک خواب عجیب شباهت دارد. اما این همان چیزی است که در بازار شناور پاتایا تجربه می‌کنید. البته شناور بودن تنها مسئله عجیب بازار روی آب پاتایا نیست، اگر اهل امتحان کردن کارهای عجیب‌وغریب هستید، بهترین نقطه دنیا را انتخاب کرد‌ه‌اید. بازار شناور پاتایا تنها جایی است که می‌توانید مزه عقرب، جیرجیرک و گوشت کروکودیل را امتحان کنید.

خیلی از مغازه‌های این بازار روی آب در حقیقت قایق‌هایی هستند که صنایع دستی جالب تایلند، سوغاتی‌ها، پوشاک و وسایل عجیبی که به فرهنگ پاتایا مربوط می‌شود را می‌فروشند. البته خیلی از قایق‌ها هم پر از خوردنی‌های خوشمزه تایلندی است. بازار شناور پاتایا بهترین مکان این شهر برای خریدن سوغاتی و سبزیجات تازه و میوه خواهد بود.

بازار شناور پاتایا

البته بازار شناور پاتایا هم مثل تمام جاذبه های پاتایا باید تفریحات سرگرم‌کننده بیشتری داشته باشد. بعد از یک قایق سواری جالب در ادامه بازار با راهروهای سرپوشیده و پل‌های چوبی مواجه می‌شوید، جایی که به جز مغازه‌ها می‌توانید گالری‌های هنری را ببینید، از دیدن نمایش بوکس تایلندی و نمایش‌های سنتی لذت ببرید و البته زیپلاین روی آب را تجربه کنید.

به بازار روی آب پاتایا، بازار شناور چهار منطقه می‌گویند، چرا که هر بخش آن نماینده یکی از قسمت‌های کشور تایلند است! این بازار به چهار منطقه شمال، شمال شرق، جنوب و مرکز تایلند تقسیم می‌شود. در هر قسمت از بازار محصولاتی که نماینده آن بخش از تایلند هستند به فروش می‌رسند.

اگر می‌خواهید تجربه فراموش‌نشدنی در یکی از بهترین مکان های دیدنی پاتایا بسازید، پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید کارهایی که در بازار شناور به شما پیشنهاد می‌شود امتحان کنید، چه یک خوردنی عجیب باشد و چه یک لباس یا وسیله بازی! چرا که تنها با این کار می‌توانید فرهنگ تایلند و پاتایا را کشف کنید. 

جاهای دیدنی پاتایا تایلند

ساعت کاری بازار شناور پاتایا: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ بعدازظهر (در روزهای شلوغ‌تر ممکن است بازار تا ساعت ۸ شب باز باشد).

پاتایا، از معابد بودایی تا تجربه هیجانی متفاوت!

پاتایا شهری است که هیچ‌وقت پیر نمی‌شود، هیچ‌وقت آرام نمی‌گیرد و با غروب خورشید هر روز زنده‌تر می‌شود! برخلاف باور خیلی از مردم، کشور تایلند یا شهر پاتایا فقط مکانی برای خوشگذرانی‌های تابستانی نیست. نمی‌شود به این شهر رفت و زیباترین معابد پاتایا را ندید، نمی‌شود به تایلند سفر کرد و در بازار شناور پاتایا یا بازار شبانه چند ساعتی را با مردم محلی نگذراند.

لباس تایلندی نپوشید و با سه چرخه های رنگی از این سمت شهر به آن سمت سفر نکرد. پاتایا یکی از شرقی‌ ترین قسمت های کره زمین است. سفر کردن به این شهر و تماشای جاهای دیدنی پاتایا می‌تواند نگاه شما به زندگی را کمی تغییر بدهد و بهترین زمان سفر به پاتایا بستگی به شرایط شما دارد.

اگر عاشق خوشگذرانی هستید، از سمتی دلتان لحظه‌هایی را برای سکوت، آرامش و فکر کردن به معنای زندگی می‌خواهد، اگر طبیعت بکر و شب‌های شلوغ و زنده را کنار هم می‌خواهید، چه چیزی شما را وادار می‌کند، منتظر بمانید؟ دوست دارید که یک تجربه فراموش‌نشدنی در زندگیتان ثبت کنید؟ پرواز رفت و برگشت به پاتایا را رزرو کنید و یک تجربه جدید بسازید.

اگر تجربه سفر به جزیره پاتایا را دارید، از تجربیات و اطلاعات کاربردی خود برای خوانندگان ما بگویید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی پاتایا

بهترین زمان برای سفر به پاتایا کدام است؟

با توجه به این که تایلند یک کشور گرمسیری است، بهترین زمان سفر به پاتایا فصل‌های پاییز و زمستان است.

بهترین مراکز خرید پاتایا کجاست؟

مرکز خرید فستیوال پاتایا، مرکز خرید ترمینال ۲۱، مرکز خرید رویال گاردن پلازا، مرکز خرید اوتلت مال پاتایا و مرکز خرید مایک در فهرست بهترین مراکز خرید پاتایا تایلند قرار دارند.

بهترین جاهای دیدنی پاتایا کدام است؟

اگر بخواهیم فهرستی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا ارائه بدهیم، بدنیست از این چند مورد شروع کنید:
– معبد پناهگاه حقیقت
– پارک آبی رامایانا
– کوه لارن
– هنر در بهشت
– موزه ریپلی

ارزان ترین زمان سفر به پاتایا کدام است؟

اواخر بهار تا اواخر تابستان هوا در تایلند بسیار گرم می‌شود. باران های موسمی هم در اواخر تابستان شروع می‌شوند. این بازه به دلیل نبودن توریست ارزانترین زمان سفر به پاتایا است.

بهترین باغ وحش پاتایا کدام است؟

پارک سنگی چند میلیون ساله و مزرعه تمساح ها، سریراچا یا باغ وحش ببرها و جنگل فیل ها را در سفر به پاتایا از دست ندهید.

بهترین معبد پاتایا کدام است؟

معبد بودای بزرگ یا وات فرا یا، معروف ترین معبد پاتایا به شمار می‌رود.

بهترین ساحل پاتایا کدام است؟

پاتایا سواحل زیادی دارد که هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. اما ساحل جامتین معروف ترین ساحل پاتایا است.

چگونه از پاتایا به پوکت برویم؟

شما می‌توانید از طریق هواپیما (یک ساعت و ۴۰ دقیقه)، اتوبوس (۱۳ ساعت) و قطار (۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه) خودتان را به پوکت برسانید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید