پاتایا کجاست؟ اگر عکس های ساحلی و بسیار زیبای این شهر را دیده باشید، این سوال را از خود پرسیده اید. پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. سفر به این شهر، تجربه‌ای بی‌نظیر از گشت و گذار در سواحل زیبا را فراهم می‌کند. اما بهترین زمان سفر به پاتایا و یا هزینه های سفر به پاتایا چقدر است؟ چگونه می توان به این مقصد پرطرفدار سفر کرد؟ برای سفر به این شهر ساحلی زیبا با راهنمای سفر به پاتایا در فلای تودی همراه باشید.

معرفی شهر پاتایا

به طور کلی، سفر به پوکت پاتایا، جزایر کوساموئی و… در میان گردشگران طرفدار زیادی دارد، اگر قصد سفر به پوکت را دارید مقاله راهنمای سفر به پوکت را مطالعه کنید. پاتایا نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان و مقرون به‌صرفه می‌کند. پاتایا، سرزمین هیجان تایلند است، بهشت ورزش‌های آبی و تفریحات ساحلی‌؛ شهر آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای. برای این که سفری عالی به این مقصد داشته باشید، باید اطلاعات شما از این شهر کافی باشد. 

صفر تا صد سفر به پاتایا تایلند

اگر قصد دارید با تور پاتایا و یا به صورت انفرادی به این مقصد سفر کنید، در هر صورت بهتر است تا اطلاعاتی پایه در خصوص این مقصد داشته باشید. سوالاتی مانند اینکه پاتایا کجاست؟ یا آب و هوای پاتایا به چه صورتی است؟ هزینه های سفر و قیمت هتل در پاتایا تایلند از مهمترین مواردی است که باید از آنها اطلاع داشته باشید.

آب و هوای پاتایا

پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به دلیل نزدیکی به بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک‌تری دارد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است. در این شهر، باران به جای بارش نم‌نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد.

از اوسط بهمن تا اواسط خرداد، فصل گرم و خشک به شمار می‌رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان است و میانگین دمان به ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و سردترین فصل هم از اواسط آبان تا اواسط بهمن ادامه دارد.

جزیره پاتایا - راهنمای سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا

با توجه به شناختی که از آب و هوای پاتایا پیدا کردید، می‌توانید بهترین زمان سفر به پاتایا را حدس بزنید. بهترین زمان سفر به پاتایا، ۲۶ نوامبر تا ۲۵ مارس (۵ آذر تا ۵ فروردین) است، اما با این حال در دیگر ایام سال نیز می‌توانید به پاتایا سفر کنید.

اگر دوست دارید در ماه های گرم سال سفر کنید، می، آوریل و ژوئن (فروردین، اردیبهشت و خرداد) زمان خوبی است. در اواخر ماه فروردین، میانگین دمای پاتایا به ۳۳ درجه سانتی گراد می‌رسد و شهر گرم ترین روزهای سال را سپری می‌کند. این زمان، بهترین موقع برای تجربه تفریحات ساحلی در پاتایا است.

خرید بلیط هواپیما پاتایا

در راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که این شهر فرودگاه ندارد؛ معمولا توریست‌ها برای سفر به پاتایا بلیط تایلند به مقصد بانکوک می‌خرند و از آنجا با تاکسی یا ون خودشان را به پاتایا می‌رسانند. فاصله بانکوک تا پاتایا با تاکسی حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه است. برای تهیه بلیط پرواز بانکوک می‌توان از ایرلاین‌های مختلفی بلیط تهیه کرد. در میان شرکت‌های هواپیمایی، ترکیش، امارات و عمان ایر از محبوب‌ترین ایرلاین‌ها محسوب می‌شوند.برای آشنایی بیشتر با ایرلاین های ترکیش و عمان ایر مطالب زیر را مطالعه نمایید:

از میان آن‌ها هواپیمایی عمان ایر ارزان‌تر است و تعداد توقف‌های کمتری دارد. هواپیمایی عمان پروازهای روزانه به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران دارد که این پروازها در مقایسه با سایر ایرلاین‌ها مقرون به صرفه هستند. عمان ایر در مدت فعالیت خود، هیچ سانحه هوایی که منجر به کشته و یا زخمی شدن افراد شده باشد، نداشته است.

جاهای دیدنی پاتایا کجاست؟

پاتایا از جذاب ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا است و جاهای دیدنی زیادی دارد. اگر روزی به پاتایا سفر کردید، در کنار تفریحات آبی و شنا در آب های گرم خلیج تایلند، از جاهای دیدنی پاتایا نیز دیدن کنید. از مهمترین جاذبه های گردشگری پاتایا باید به کوه بودا اشاره کرد.

تصویر بودا روی این کوه حک و با طلا تزئین شده و به همین دلیل، به این نام شهرت دارد. این کوه علاوه بر جذب توریست، کاربرد مذهبی نیز دارد و از دیگر جاهای دیدنی پاتایا باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • دهکده فیل‌ها
  • سیلورلیک (دریاچه نقره‌ای)
  • مجسمه‌ بودای بزرگ
  • پناهگاه مذهبی حقیقت
  • پارک سنگی و مزرعه‌ تمساح پاتایا و غیره.
پاتایا - راهنمای سفر به پاتایا

روش های حمل ‌و نقل در پاتایا

پاتایا شهر خیلی بزرگی نیست، بنابراین مترو، تراموا و یا اتوبوس‌های تندرو را در خیابان‌های این شهر مشاهده نمی‌کنید. تنها گزینه‌های حمل و نقل عمومی پاتایا نیز به اتوبوس‌های محلی، وانت‌‌های موسوم به سانگسیو، تاکسی موتوری و تاکسی محدود می‌شود. هزینه حمل و نقل در پاتایا نیز با توجه به کوچک بودن شهر خیلی بالا نیست و حتی می‌توانید مسیرهایی را پیاده‌روی کرده و از مناظر لذت ببرید.

وانت‌های سانگسیو:

سانگسیوها یکی از متداول‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر پاتایا هستند و در واقع نوعی وانت بوده که در بخش پشتی مسقف شده و جایی برای نشستن دارند. هزینه این وانت‌ها ارزان است و می‌توان از آنها برای رفت و آمد در شهر استفاده کرد.

اتوبوس محلی:

اتوبوس‌های محلی پاتایا در مسیری دایره‌ای رفت و آمد می‌کنند و می‌توان با این اتوبوس‌ها برای رسیدن به ساحل جومتین و بازار شناور پاتایا استفاده کرد.

تاکسی موتوری:

سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای گشت و گذار در شهر پاتایا تاکسی‌ های موتوری هستند. البته باید در نظر داشت که رانندگی تاکسی موتورها بسیار بد است و امنیت پایینی دارند.

تاکسی:

راحت‌ترین و گران‌ترین راه استفاده از تاکسی‌هاست. اغلب تاکسی‌های آبی و زرد پاتایا علاقه‌ای به استفاده از تاکسی‌‌متر ندارند و به طور معمول از مسافران خارجی هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

اجاره موتور:

یکی از معمول‌ترین کارها، اجاره موتور در شهر پاتایا است که دردسرهای زیادی دارد. به طور مثال در اغلب جاها ممنوعیت پارک دارد و در صورت پارک جریمه‌ای نسبتا گزاف در انتظار است.

اجاره ماشین:

می‌توان به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نه چندان دلپسند، ماشین اجاره کرد. هزینه اجاره اتومبیل در شهر پاتایا با توجه به نوع ماشین، تعداد روز و شرکتی اجاره دهنده متفاوت است.

بهترین مراکز خرید پاتایا

وقتی به یک کشور خارجی خصوصا کشوری خوش رنگ و لعاب مثل تایلند سفر کنید، باید زمان و هزینه‌ای را برای خرید و سوغاتی در نظر بگیرید. اگر تنها به قصد دیدن پاتایا، به تایلند سفر کرده و قصد سفر به دیگر شهرهای تایلند را ندارید، بهتر است خریدهای خود را از بهترین مراکز خرید پاتایا انجام دهید.

مرکز خرید پاتایا - راهنمای سفر به پاتایا

مرکز خرید سنترال فستیوال در پاتایا معروفترین مرکز خرید این شهر است. برندهای مشهوری در این مرکز خرید شعبه و نمایندگی دارند که از مهمترین آنها باید به زارا، کلوین کلین، جورجیو آرمانی، دیور، ویکتوریا سکرت و اچ اند ام اشاره کرد. این مرکز خرید مجهز به سینما نیز هست که می‌توانید به تماشای جدیدترین فیلم های روز بنشینید. علاوه بر از دیگر مراکز خرید پاتایا باید به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین هتل های پاتایا

اقامت در یک هتل خوب بخش مهمی از تجربه یک سفر کامل است. در سفر به پاتایا دست شما برای انتخاب هتل، باز است، زیرا پاتایا یک مقصد جذاب گردشگری است و هتل و هاستل های زیادی برای اقامت مسافران پیش بینی شده است. اما اگر دوست دارید در بهترین هتل پاتایا اقامت کنید، پیشنهاد ما هتل هیلتون پاتایا است. هتلی ۵ ستاره با چشم اندازی زیبا به سواحل که فاصله کمی نیز با مراکز خرید پاتایا دارد و از هر نظر، پیشنهاد خوبی برای اقامت در این شهر است. از دیگر هتل های خوب پاتایا برای اقامت عبارتند از:

  • هتل کیپ دارا ریزورت پاتایا (Cape Dara Resort)
  • هتل رویال بیچ کلیف تراس پاتایا (Royal Cliff Beach Terrace)
  • هتل دوسیت تانی پاتایا (Dusit Thani Pattaya) و غیره.

معروف ترین رستوران‌ های پاتایا

در راهنمای سفر به پاتایا یکی از مهمترین نکات آشنایی با رستوران های مقصد است. شکم گردی یکی از مهمترین بخش های هر سفری است. نه تنها از جهت رفع گرسنگی و نیازهای بدن، بلکه خوردن و چشیدن غذاهای محلی هر شهر و کشوری، بدون شک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آن مقصد است.

چه چیزی جذاب تر از آن که بدانید در تایلند و پاتایا، مردم برای صرف ناهار و شام، چه نوع طعم هایی را تجربه می کنند؟ پیشنهاد می کنیم در پاتایا هم در رستوران های محلی و ارزان و هم در رستوران های لوکس غذا میل کنید تا با نحوه طبخ غذا های این کشور آسیایی آشنا شوید. در میان رستوران های این شهر، بهترین رستوران های پاتایا از میان لیست زیر هستند:

  • رستوران د گلس هاوس
  • کافه دس آمیس
  • رستوران مانترا
  • رستوران ایتالیایی لا بوکا پاتایا
  • رستوران ایندین بای نیچر
  • رستوران بیف ایتر
  • رستوران برونو
  • رستوران پن پن پاتایا
  • رستوران کاسا پاسکال
  • رستوران ماتاهاری
  • رستوران البرز (رستوران ایرانی)
رستوران های پاتایا - راهنمای سفر به پاتایا

محبوب ترین و بهترین تفریحات پاتایا در میان گردشگران

 اما بهترین تفریحات پاتایا چه هستند؟ در سفر به پاتایا به غیر از تفریحات ساحلی و شنا چه کارهای دیگری می‌توان انجام داد؟ جزیره مرجانی پاتایا مهمترین جاذبه تفریحی شهر است. اسنورکلینگ، غواصی اسکوبا، پیاده‌روی در ساحل، پیاده‌روی در جنگل و لذت بردن از آفتاب، از مهمترین تفریحات آبی این جزیره محسوب می‌شود.

علاوه بر آن پارک آبی رامایانا، پارک مینی سیام، باغ گیاه شناسی نانگ نوچ، آکواریوم پاتایا و غیره از دیگر مراکز تفریحی پاتایا هستند. قدم زدن یا دوچرخه سواری در خط ساحلی پاتایا نیز بسیار لذت بخش است.

پاتایا از معروف ترین شهرهای توریستی تایلند

سفر، به خودی خود یک شگفتانه است. اما بعضی از مقاصد گردشگری در جهان هستند که حال و هوای متفاوت تری دارند. پاتایا از این دسته از مقاصد است. جایی که همه چیز از طبیعت گرفته تا فرهنگ، از آثار تاریخی گرفته تا تفریحات مدرن دست به دست هم داده‌اند تا یک سفر متفاوت تجربه کنید. در راهنمای سفر به پاتایا سعی کردیم تا به هر آنچه برای سفر نیاز دارید اشاره کنیم.

آیا شما تجربه سفر به تایلند داشته‌اید؟ از تجربیات خود برای ما بنویسید.

سوالات متداول راهنمای سفر به پاتایا

هزینه سفر به پاتایا چقدر است؟

هزینه سفر به پاتایا شامل قیمت بلیط، رزرو هتل، هزینه غذا، حمل و نقل و تفریحات می‌شود. البته به طور کلی هزینه‌های سفر به اینکه اهل سفرهای ارزان باشید یا لاکچری نیز بستگی دارد!

بهترین فصل سفر به پاتایا تایلند چه زمانی است؟

بهار بهترین زمان سفر به پاتایا است.

چگونه به پاتایا سفر کنیم؟

پاتایا فرودگاه ندارد، بنابراین ابتدا باید به بلیط هواپیما بانکوک را بخرید و از این شهر راهی پاتایا شوید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید