پاتایا جایی است که می‌توانید آرام‌ترین سکوت زندگیتان را تجربه کنید یا بلندترین فریادهایتان را بزنید؛ این به شما بستگی دارد. بهترین زمان سفر به پاتایا کاملا بستگی به خود شما دارد. پاتایا جایی برای تجربه سنت‌های باستانی عمیق و مدرن‌ترین ماجراجویی‌هاست. این منطقه در ساحل شرقی تایلند قرار دارد و جایی است که می‌توانید از لذت‌های ساده محلی و خیابانی، تا شب‌گردی‌های پرجنب و جوش و فستیوال‌های موسیقی لذت ببرید. از سمتی می‌توانید عجیب‌ترین دوره‌های خودشناسی را در معابد بودایی تجربه کنید. اگر انتخاب برایتان سخت است با مجله گردشگری با فلای تودی همراه شوید تا بهترین زمان سفر به پاتایا را با هم بررسی کنیم.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا

شهر پاتایا و به طور کلی کشور تایلند اقلیمی گرمسیری دارد، بنابراین آب‌وهوای آن میان گرم، خنک و بارانی متغیر است. در این شهر خبری از تابستان‌های داغ و زمستان‌های برفی و سرد نیست. به طور کلی در تایلند تنها سه نوع وضعیت آب و هوایی دیده می‌شود. اما اینکه بهترین فصل سفر به پاتایا چه زمانی است، بازهم به سلیقه شما برمی‌گردد.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا

خنک ترین و بهترین فصل سفر به پاتایا | آبان تا بهمن

در یک راهنمای جامع سفر به پاتایا حتما به این نکته اشاره می‌شود که نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن) بهترین فصل سفر به پاتایا به شمار می‌رود. اگر دوست دارید شب های شلوغ تایلند را از نزدیک تجربه کنید، این فصل را از دست ندهید. این فصل اوج تفریحات آبی پاتایا نیز به شمار می‌رود. اگرچه این بازه اصلا زمان خلوتی نیست اما اگر بخواهید از طبیعت استوایی پاتایا لذت ببرید شاید این بازه بهترین انتخاب باشد، چرا که از سمتی باران‌های موسمی گیرتان نمی‌اندازد و از طرفی از شدت گرما و شرجی بودن هوا کلافه نمی‌شوید. اما اگر به دنبال سکوت و طبیعت بکر هستید شاید این فصل انتخاب مناسبی نباشد.

نوامبر تا فوریه فصل هیجان تایلند است؛ در این ماه‌ها، تعداد زیادی از گردشگران در شهر به چشم می‌خورد و هزینه‌ها در بالاترین حد ممکن هستند. این ماه‌ها را می‌توان خنک‌ترین و خشک‌ترین روزهای پاتایا نامید. دمای هوا در این بازه معمولا بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است. اگر قصد دارید در این فصل سفر به پاتایا را تجربه کنید حتما از قبل محل اقامت خود را رزرو کنید، زیرا در این مدت همه‌چیز به سرعت رزرو می‌شود و شهر بسیار شلوغ است، اما اگر عاشق مهمانی و شب‌گردی باشید، قطعا از فضای پاتایا در این بازه لذت می‌برید.

گرم ترین فصل سفر به پاتایا | اسفند تا آخر اردیبهشت

اگر گرمایی هستید قید سفر به پاتایا را در مارچ تا می (اسفند تا آخر اردیبهشت) بزنید. شاید در این بازه اسیر باران موسمی نشوید اما قطعا شرجی بودن هوا در بازدید از جاهای دیدنی پاتایا کلافه‌تان می‌کند. دمای هوا در این فصل اغلب ۳۲ درجه سانتیگراد به بالا است.

البته این به آن معنا نیست که سفر به پاتایا در فصل گرم انتخاب بدی باشد. شما می‌توانید در این بازه فستیوال سونگ کران یا جشن آب تایلند را از نزدیک ببینید و از بزرگ ترین آب بازی جهان لذت ببرید. از سمتی قیمت‍ها کمی نسبت به ماه های خنک پاتایا پایین‌تر است و اگرچه هنوز گردشگران و توریست‌های زیادی در پاتایا وجود دارد، اما شهر نسبت به فصل‌های خنک خلوت‌تر است.

بهترین زمان سفر به پاتایا | شهر همیشه بیدار تایلند

فصل باران های موسمی پاتایا | خرداد تا مهر

اگر عاشق هوای ابری و باران هستید، فصل باران های موسمی تایلند – ژوئن تا اکتبر (خرداد تا مهر) – را از دست ندهید. البته وقتی از باران در پاتایا حرف می زنیم به‌هیچ‌وجه نباید باران‌های نم‌نم بهاری را تصور کنید، باران‌های موسمی می‌توانند سهمگین و سیل‌آسا باشند.

فصل باران های موسمی ارزان ترین فصل سفر به پاتایا است. گرچه دمای هوا در این بازه چندان بالا نیست و اغلب در حدود ۲۸-۳۰ درجه سانتیگراد بوده، اما بارش‌های سیل آسای این زمان دلیل چندان خوبی برای سفر باقی نمی‌گذارد. اگر از خیس شدن و آب وهوای بارانی لذت می‌برید، فصل باران های موسمی بهترین زمان سفر به پاتایا است.

در این بازه شما می‌توانید از رطوبت کم هوا و قیمت‌های بسیار پایین همه چیز لذت ببرید. البته خلوتی شهر نیز می‌تواند انگیزه مضاعفی برای سفر به پاتایا در این زمان باشد. در ماه‌های جولای و آگوست (مرداد و شهریور) بارش باران قدری کمتر است و بسیاری ترجیح می‌دهند در این زمان به پاتایا سفر کنند تا از هزینه‌های پایین نهایت استفاده را ببرند.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به پاتایا برای کاهش هزینه ها

اگر می‌خواهید هزینه سفر به پاتایا را تا حدممکن کاهش بدهید، می‌توانید روی کمک باران‌های موسمی حساب کنید! اگر به دنبال ارزان‌ ترین زمان سفر به پاتایا هستید، اواسط فصل بهار تا اوایل ماه مهر را  انتخاب کنید. اردیبهشت تا مهر فصل باران های موسمی در پاتایا است و این موضوع گردشگران را فراری می‌دهد. خیلی از مردم اعتقاد دارند که باران بی‌وقفه سفرشان را خراب می کند. البته این موضوع کاملا درست نیست، چون باران های تایلند هیچ‌وقت تمام روز طول نمی‌کشد.

در این فصل شما می‌توانید ارزان‌ ترین هتل های تایلند را رزرو کرده و تفریحات و فعالیت های توریستی را با بهترین قیمت تجربه کنید. از سمتی اگر از آن دسته افرادی هستید که دلتان می‌خواهد چهره واقعی یک شهر و اصیل‌ترین حالت محلی مردم یک منطقه را ببینید، باید در این بازه به پاتایا سفر کنید. فصل باران های موسمی در پاتایا فصل ناپدید شدن جمعیت است.

بهترین زمان سفر به پاتایا برای شرکت در فستیوال ها

فستیوال های شرقی، رنگارنگ ترین فستیوال های دنیا هستند. این فستیوال‌ها شبیه جشن‌های پرهیجان اروپایی نیست. بلکه بازتابی از زندگی، فرهنگ، شادی ها و تاریخ طولانی مردم آسیاست. به همین دلیل شاید بد نباشد که در زمان سفر به پاتایا حداقل یک بار به این فستیوال‌ها بروید.

بهترین زمان سفر به پاتایا | شهر همیشه بیدار تایلند

جشنواره لوی کراتونگ | Loy Krathong

تماشای هزار فانوس رنگی که روی آب شناور هستند، باید تجربه عجیبی باشد. البته عجیب‌تر این است که متوجه بشوید مردم این فانوس‌ها را برای احترام به ارواح آب توی رودخانه انداخته‌اند! اگر دوست دارید چنین صحنه‌ای را از نزدیک ببینید، بهترین زمان سفر به پاتایا برای شما بین ۱۲ تا ۱۴ نوامبر یعنی ۲۳ تا ۲۵ آبان است. مردم تایلند هرسال در شب ۱۲ تا ۱۴ یعنی زمانی که ماه کامل شد، جشن فانوس تایلند  را برگزار می‌کنند.

در این فستیوال هرکس یک فانوس شناور را که با سلیقه خودش تزئین کرده در رودخانه، برکه یا دریا رها می‌کند. مردم با این کار به ارواح آب ادای احترام می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که سلامتی و رفاه به زندگیشان بدهند. رها کردن فانوس‌ها در آب در حقیقت نمادی از رها کردن نفرت و بدشانسی است. این فانوس‌ها معمولا از پوسته نارگیل یا تنه درخت موز یا حتی نان درست می‌شوند. شاید با خودتان فکر کنید چرا باید فانوسی از نان درست کنیم؟ فانوس‌های خوردنی آب را آلوده نمی‌کنند و در نهایت غذای ماهی‌ها می‌شوند.

مسابقه بوفالوهای آبی تایلند

دیدن بوفالوهای آبی رنگارنگ که در آب مسابقه می‌دهند، تصویری از یک خواب خنده‌دار به شمار می‌رود، اما این یک فستیوال واقعی در پاتایاست! جشنواره بوفالو های آبی یکی از سرگرم کننده ترین جشن های سالانه تایلند است که هر سال در منطقه چونبوری پاتایا برگزار می‌شود.

بوفالوها با تزئینات رنگارنگ در یک مسابقه سواری جلوی هزاران نفر جمعیت باهم رقابت می‌کنند. البته ماجرا فقط به رقابت بوفالوها خلاصه نمی‌شود. تماشاگران بعد از تماشای مسابقه مشغول رقص و شادی می‌شوند و هنرمندان و خوانندگان اجراهای جالبی در فضای باز برگزار می‌کنند.

اما این مسابقه فقط برای بوفالوها نیست. در این مسابقه یک رقابت جالب هم برای پیدا کردن بهترین بوفالو برگزار می‌شود که شما می‌توانید روی آن شرط‌بندی کنید. قدمت این جشنواره به زمان تجارت در پاتایا برمی‌گردد و یکی از جشنواره های سنتی پاتایا است. این فستیوال در ماه اکتبر یعنی اوایل مهرماه برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی مایا

فستیوال موسیقی مایا چیزی بین فستیوال های موزیک اروپایی در هلند و جشن های سنتی آسیای شرقی است. ترکیبی عجیب که هیچ‌کجای دنیا جز پاتایا نمی‌توانید ببینید. حال‌وهوای موزیک‌های آسیای شرقی که با گیتار الکتریک، رقص نور و  جنب‌وجوش مردم همراه می‌شود. شما در این فستیوال جالب‌ترین لباس‌ها و حرکات را می‌بینید و احتمالا عجیب‌ترین صداها را می‌شنوید. فستیوال های موسیقی تایلند بهترین مکان برای تخلیه انرژی هستند. اگر دلتان می‌خواهد بعد از یک سال تمام کار کردن یا زندگی ماشینی تمام فریاد و انرژیتان را یک جا خالی کنید، ماه فوریه یعنی اویل بهمن بهترین زمان سفر به پاتایا است.

فستیوال ماراتن پاتایا

فستیوال ماراتن تایلند یک رویداد بین‌المللی است. دونده‌ها هر سال از تمام دنیا به این فستیوال می‌آیند و در یک ماراتن کامل، نیمه ماراتن و یک چهارم ماراتن شرکت می‌کنند. اگر عاشق دویدن هستید بهتر است تا ماه جولای یعنی اوایل تیر خودتان را برای این فستیوال آماده کنید. دویدن با همه توان در یک راه سبز میان طبیعت بی‌نظیر تایلند باید تجربه تکرارنشدنی باشد.

جشنواره گیاه خواری پاتایا

این جشنواره مخصوص  کسانی است که دوست دارند بیشتر درباره دنیای بودایی‌ها و قصه‌های عجیب‌ و غریب معابد تبت و تایلند بداند. جشنواره ۱۰ روز غذا در پاتایا، هر روز با یک مراسم بودایی شروع می‌شود و در آخر با یک مراسم بودایی خاتمه پیدا می‌کند. در طول این ۱۰ روز مردم نباید محصولات گوشتی بخورند.

اگر فرصت شرکت کردن در این جشنواره را داشته باشید، احتمالا با افراد جالبی آشنا می‌شوید. جشنواره گیاه خواری پاتایا تجربه منحصربه‌فردی است که در کمتر سفری شبیه به آن را می‌بینید. این فستیوال معمولا در مهر ماه برگزار می‌شود و از جالب ترین جاهای دیدنی پاتایا است.

جشن تولد پادشاه تایلند

روز ۲۸ ژانویه مصادف با هشت بهمن جشن تولد پادشاه تایلند ست. خیابان های پاتایا در این روز به کارنوالی از موسیقی و خوردنی‌های مختلف تبدیل می‌شود. اگر به دیدن مراسم مذهبی تایلند علاقه داشته باشید، در این جشن به احتمال زیاد خیلی از مراسم را از نزدیک می‌بینید.

جشنواره بین المللی موسیقی پاتایا

مهم نیست که شما چه سلیقه موسیقی داشته باشید، جشنواره بین المللی موسیقی پاتایا حتما نظرتان را جلب می‌کند. در این جشنواره بیشتر از ۱۰۰ گروه موسیقی و خواننده‌های مختلف از سرتاسر جهان اجرا می‌کنند. فستیوال موسیقی پاتایا چیزی نزدیک به ۱۰هزار نفر تماشاچی دارد و از همه مهم‌تر اگر به فکر هزینه سفر پاتایا هستید باید گفت که جشنواره موسیقی تایلند کاملا رایگان است.

اگر دلتان می‌خواهد در یک جمع ۱۰ هزارنفری چشم هایتان را ببندید و برای لحظاتی غرق در صدای موسیقی بشوید، این جشنواره را در سفر به پاتایا از دست ندهید. زمان برگزاری این جشنواره همیشه ثابت نیست، اما سال ۲۰۲۲ این جشنواره در ماه مرداد برگزار شده بود.

جشنواره سانگ کران پاتایا یا جشن سال نو تایلند

اگر آب بازی را دوست دارید و البته تحمل خیس شدن برایتان آسان است، جشنواره سانگ کران بزرگ ترین آب بازی عمرتان خواهد بود. جشن سال نو تایلندی یکی از معروف ترین جشن های تایلند است که در گرم‌ترین ماه سال برگزار می‌شود. مردم با آب‌بازی و پایکوبی این روز را جشن می گیرند، اگر در این روز در تایلند بیرون بروید، حتما خیس می‌شوید. اما مطمئن باشید تماشای این جشن برایتان جالب خواهدبود. جشنوار سانگ کران معمولا در اواخر فروردین ماه برگزار می‌شود.

سفر به تایلند، بهشت آسیای شرقی

تایلند یکی از زیباترین کشورهای آسیا است. از آن دسته مکان‌هایی که اگر سال‌ها در آن ماجراجویی کنید، هنوز چیزهایی برای تجربه کردن باقی می‌ماند. پاتایا اگرچه پر از هیجان و سرگرمی است اما در عین‌حال به شما این فرصت را می‌دهد که یک سفر ماجراجویانه به عمق طبیعت، هنر، علم و فرهنگ آسیا داشته باشید. آن هم به روش‌هایی که هرگز تصورش را نمی‌کردید. شما می‌توانید از زیبایی بکر سایه‌بان جنگل‌های بارانی یا تجربه‌های یک بودای پیر همزمان لذت ببرید.

واقعیت این است که جاهای دیدنی پاتایا یا بهترین زمان سفر به پاتایا برای هرکسی منحصربه‌فرد است. شما با توجه به چیزی که درهر سفر جست‌وجو می‌کنید، می‌توانید تجربه‌هایی را داشه باشید که در کل جهان بی‌نظیر هستند.

آیا تجربه سفر به پاتایا را دارید؟ کدام جاذبه این شهر توجه شما را به خود جلب کرده است؟

– سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا چه زمانی است؟

بهترین فصل سفر به پاتایا آبان تا بهمن است. آبان تا بهمن خنک ترین ماه های پاتایا هستند. در این بازه از باران‌های موسمی و رطوبت خبری نیست و دمای هوا بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس هزینه چه زمانی است؟

اگر به دنبال ارزان ترین زمان سفر به پاتایا هستید، اواسط فصل بهار تا اوایل ماه مهر را  انتخاب کنید. اردیبهشت تا مهر فصل باران‌های موسمی در پاتایا است و به دلیل کاهش توریست‌ها هزینه سفر به پاتایا به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس فستیوال ها چه زمانی است؟

پاتایا تقریبا در تمام ماه‌های سال فستیوال دارد! البته در ماه‌های اردیبهشت تا اوایل مهر به دلیل باران‌های موسمی تعداد فستیوال‌ها کمتر است. اما اگر بازدید از کارناوال یا رویداد خاصی را مد نظر دارید بهتر است تاریخ دقیق آن را چک کنید، چرا که تاریخ برگزاری بسیاری از فستیوال های پاتایا سالانه تغییر می‌کند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید