بانکوک یکی از شهر‌های پرجمعیت کشور تایلند و پایتخت آن است. این شهر بزرگ، جذابیت‌های مدرن فراوانی دارد. این جذابیت‌های به روز که در فضایی سنتی، با شگفتی و خلاقیت فراوان کنار هم قرار گرفته‌اند، موجب شده که سفر به بانکوک از جذابیت بالایی برخوردار باشد و این شهر دارای بیشترین تعداد توریست در مقایسه با دیگر شهرهای جهان باشد. در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامعی درباره این شهر توریستی در اختیار شما قرار دهیم و به نوعی یک راهنمای سفر به بانکوک برای شما آماده کنیم تا اطلاعات مناسبی درباره جنبه‌های مختلف این سفر داشته باشید. حتما تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای تودی همراه ما باشید.

معرفی شهر بانکوک

بانکوک به‌عنوان پایتخت و یکی از مهم‌ترین شهرهای بانکوک، تاریخ بسیار پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است. این شهر در اواخر قرن ۱۸ توسط رامای اول به‌عنوان پایتخت انتخاب شد و پس از غارت و آسیب طی جنگ جهانی دوم اواسط قرن ۲۰، در حال حاضر در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد. این شهر طی دهه‌های اخیر به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده که نه فقط در تایلند که به یکی از مهمترین قطب‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. جالب است بدانید که بعضی گزارش‌ها، بانکوک را بهترین شهر جهان برای استراحت و مسافرت انتخاب کرده‌اند. این شهر تقریبا ۸ میلیون نفر جمعیت دارد و در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده است.

معرفی شهر بانکوک در راهنمای سفر به بانکوک

اطلاعات ضروری شهر بانکوک

در ادامه، ضروری‌ترین اطلاعاتی که برای سفر به بانکوک مورد نیاز شما هستند، ارائه شده است:

زبان رسمیتایلندی
واحد پول رسمیبات تایلند
پیش شماره کشور۰۶۶
نام فرودگاه‌هافرودگاه بین‌المللی سووارنابومی و فرودگاه دن موآنگ
اختلاف ساعت با تهرانسه ساعت و نیم جلوتر از تهران
شماره تماس‌های ضروریپلیس: ۱۹۱ ، آتش‌نشانی: ۱۹۹

آب و هوای بانکوک

آب و هوای این شهر گرمسیری است و شرایط استوایی و گرم آن در طول سال تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بانکوک به طور کلی دو فصل مختلف دارد؛ فصل خشک و فصل مرطوب. فصل پر باران بین ماه‌های می (اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور) است و بارش در ماه ژوئن (خرداد) به بیشترین مقدار خود می‌رسد. در فصل مرطوب علاوه بر باراش باران ساعاتی هم هوا آفتابی می‌شود. بارش معمولا عصرها اتفاق می‌افتد اما در برخی از مواقع ممکن است تمام روز، هوا بارانی باشد.

بهترین زمان برای سفر به بانکوک

با توجه به میزان و شدت بارندگی و دمای هوا، بین ماه‌های اکتبر (آبان) تا فوریه (بهمن) بهترین زمان برای سفر به بانکوک است، معمولا نسیم خنکی می‌وزد و امکان بارندگی کوتاه مدت وجود دارد. از این رو، بهتر می‌توانید در شهر گردش کنید و از تفریحات بانکوک و بازدید جاذبه های دیدنی آن نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های گردشگری بانکوک

هیچ تردیدی نیست که یکی از مهم‌ترین دلایل رونق گردشگری در پایتخت تایلند، بازدید از دیدنی های معروف بانکوک است. هر چند که با یک مسافرت چند روزه نمی‌توان از همه جاهای دیدنی بانکوک دیدن کرد، اما مکان‌هایی هستند که در طول سفر حتما باید به آن‌ها سر بزنید و بدون ماجراجویی در آن‌ها لذت سفر به این شهر تکمیل نخواهد شد. در ادامه این راهنمای سفر به بانکوک قصد داریم تعدادی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر را به شما معرفی کنیم:

موزه ملی بانکوک | National Museum Bangkok

این موزه که بزرگترین موزه در منطقه جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود، توسط رامای پنجم احداث شده و هدف از ان نمایش مجموعه‌ای بوده که پدر او رامای چهارم جمع آوری می‌کرده است.

موزه ملی بانکوک از بهترین جاهای دیدنی بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک | Bangkok The Grand Palace

این کاخ که در گذشته محل سکونت پادشاه بوده، امروزه به موزه و یکی از جاذبه های اصلی بانکوک تبدیل شده است. حتی در حال حاضر هم مراسم سلطنتی در این کاخ برگزار می‌شود و بازدید از آن در زمان سفر به بانکوک، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات عمرتان خواهد بود.

معبد وات پراکائو | Wat Phra Kaew

وات پراکائو، معبدی قدیمی در شهر بانکوک است که در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و بیش از هر چیزی به معماری زیبا و رنگ‌های چشم‌نوازی که در طراحی و ساخت آن به کار گرفته شده، شهرت دارد.

شهربازی دریم ورلد | از بهترین تفریحات بانکوک

اگر اهل هیجان و بالارفتن آدرنالین خونتان هستید، حتما در زمان سفر به بانکوک، سری به شهربازی دریم ورلد بزنید. این شهربازی یک بخش به‌نام پلازا دارد که بسیار مشابه دیزنی‌لند آمریکا است و هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذابیت بالایی دارد.

عمارت ویمانمک | Vimanmek Mansion

این عمارت روزی محل زندگی یک خاندان سلطنتی بوده و از معدود ساختمان‌هایی محسوب می‌شود که تمامی بخش‌های آن با استفاده از چوب ساج ساخته شد. عمارت ویمانمک بیش از هر چیزی به ظاهر زیبای خود مشهور است و از بهترین بناهای دیدنی بانکوک برای عکاسی به‌شمار می‌آید.

از دیگر دیدنی های معروف بانکوک می‌توان به موزه جیم تامپسون، وات ساکت، مرکز فرهنگی هنری بانکوک، موزه مادام توسو و مزرعه کروکودیل اشاره کرد. اگر هم به دنبال محبوب ترین تفریحات بانکوک هستید، پیشنهاد می‌کنیم به پارک آبی فانتازیا لاگون، آکواریوم سی لایف، شهربازی سیام، باغ وحش سافاری ورلد و باغ وحش دوسیت حتما سری بزنید.

عمارت ویمانمک جاذبه های گردشگری شهر بانکوک
جاذبه های گردشگری بانکوک

روش های سفر به بانکوک

مسافران برای سفر به بانکوک، باید بلیط هواپیما این شهر را تهیه کنند. پروازهایی که از ایران به مقصد بانکوک انجام می‌شوند، به طور کلی یک یا دو توقف در مسیر دارند و محل توقف آن‌ها نیز با توجه به نوع ایرلاین متفاوت است. هواپیمایی ترکیش، امارات و عمان ایر محبوب‌ترین ایرلاین‌ها برای خرید بلیط بانکوک هستند و بلیط‌های خود را با کلاس پروازی و شرایط مختلف به فروش می‌رسانند. توجه داشته باشید که اگر قرار است در ایام تعطیلات مانند فروردین، تعطیلات نوروز، کریسمس و اسفند به بانکوک بروید، حتما حداقل از ۲ ماه قبل برای خرید بلیط هواپیما بانکوک اقدامات لازم را انجام دهید.

دریافت ویزای تایلند در راهنمای سفر به بانکوک

برای سفر به شهرهای مختلف تایلند از جمله بانکوک، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. برای اخذ ویزا تایلند یا باید خودتان به کنسول‌گری یا سفارت تایلند در ایران مراجعه کنید یا از طریق کارگزاران مربوطه و آژانس‌های گردشگری مثل فلای تودی اقدامات لازم را انجام دهید. برای دریافت ویزای تایلند به مدارکی مثل گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار، بلیط رفت و برگشت به تایلند، اثبات تمکن مالی و… نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای تایلند، می‌توانید با کارشناسان ما در فلای تودی تماس بگیرید.

فرودگاه های شهر بانکوک

بانکوک دو فرودگاه به نام‌های فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi International Airport ) و فرودگاه دن موآنگ (Don Mueang International Airport) دارد. از آنجایی که اغلب پروازهای ایران به مقصد بانکوک در فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی فرود می‌آیند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب وسایل مجاز و غیرمجاز هواپیما را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

در ادامه، این فرودگاه و راه‌های دسترسی از آن به مرکز شهر را شرح خواهیم داد.

فرودگاه بین‌ المللی سووارنابومی بانکوک

فرودگاه بسیار مدرن و پیشرفته سووارنابومی که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است، یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جهان به‌شمار می‌آید. این فرودگاه یک ترمینال داخلی و ۲ ترمینال بین‌المللی دارد و سالانه میزبان هزاران پرواز از سراسر جهان است.

راهنمای سفر به بانکوک
فرودگاه بانکوک

روش‌های دسترسی به مرکز شهر بانکوک از فرودگاه سووارنابومی عبارتند از:

  • راه‌آهن فرودگاه: با توجه به اینکه راه‌آهن سووارنابومی به قطار اصلی شهر متصل است و از ۶ صبح تا نیمه‌های شب نیز فعالیت می‌کند، ارزانترین و راحت‌ترین راه برای دسترسی به بانکوک به‌شمار می‌آید.
  • اتوبوس: از آنجایی که هیچ سرویس اتوبوسی به طور مستقیم از سووارنابومی به بانکوک وجود ندارد، برای دسترسی به ایستگاه اتوبوس شهری، باید از شاتل‌های فرودگاه استفاده کنید. لازم به ذکر است که بین دو فرودگاه شهر بانکوک سرویس شاتل رایگان وجود دارد که از ایستگاه اتوبوس‌های درون‌شهری نیز عبور می‌کنند و با استفاده از آن‌ها به‌راحتی می‌توانید به مکان‌های مورد نظرتان در مرکز شهر دسترسی داشته باشید.
  • تاکسی: تاکسی، راحت‌ترین و در عین حال گران‌ترین روش برای دسترسی به مرکز شهر است. در رابطه با استفاده از تاکسی برای دسترسی به مرکز شهر این نکته را مد نظر داشته باشید که حین تردد با تاکسی، باید عوارض جاده‌ای را هم بپردازید.

هزینه سفر به بانکوک

بودجه‌ای که برای سفر به بانکوک صرف می‌کنید، تا حد زیادی به سبک سفر رفتن، کلاس پروازی بلیط هواپیما و هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه بلیط‌ و رزرو هتل می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید و از آنجا هزینه‌های حدودی سفرتان را تخمین بزنید.

در نظر داشته باشید که هزینه صرف غذا در یک رستوران ارزان در بانکوک، تقریبا ۳٫۵ دلار هزینه دارد و خرید یک بطری آب کوچک ۳۴ سنت خرج خواهد داشت. بلیط استفاده از حمل و نقل عمومی نیز به‌ازای هر سفر تقریبا ۱ دلار است و کرایه تاکسی دربستی نیز به‌ازای هر کیلومتر در شرایط ترافیک ملایم، تقریبا کیلومتری یک دلار محاسبه می شود.

حمل ‌و نقل عمومی بانکوک | از مترو تا توک توک!

برای آنکه بتوانید سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید و بدون چالش خاصی در شهر تردد داشته باشید، باید با وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک آشنا شوید و در صورت نیاز، بهترین گزینه را برای سفرهای خود انتخاب کنید. خوشبختانه، از وسایل حمل‌ونقل درون‌شهری، بانکوم به‌واسطه پایتخت بودنش شرایط مطلوبی دارد و برای جابه‌جایی با مشکل خاصی مواجه نخواهید بود. در ادامه، وسایل تقلیه عمومی بانکوک معرفی شده است:

  • مترو اسکای تِرِین: اسکای ترین در واقع نوعی مترو است که خطوط آن بالاتر از سطح زمین بوده و به نوعی هوایی هستند.
  • مترو: قطارهای زیرزمینی و شهری را با نام MRT می‌شناسند. این قطارها نیز در مجموع دو خط دارند و ساعت کار آن ها از ۶ صبح تا نیمه شب است.
  • قایق‌های سریع: در این شهر از قایق هم می‌توان استفاده کرد و هزینه سوار شدن به آنها با توجه به نوع قایق متفاوت است.
  • تاکسی: در این شهر هزینه تاکسی به صورت مقدار اولیه ثابت و مسافت طی‌شده بر حسب کیلومتر محاسبه می‌شود.
  • توک توک: برای طی کردن مسیرهای کوتاه می‌توان از توک توک استفاده کرد. توک توک‌ها نوعی تاکسی‌های بسیار کوچک و عمومی هستند که قیمت نسبتا مناسبی دارند.
  • اتوبوس BRT: اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خطوط ویژه خود را داشته و بنابراین سرعت قابل توجهی دارند. فاصله رسیدن هر اتوبوس در ساعات شلوغ روز ۵ دقیقه و در سایر اوقات روز برابر با ۱۰ دقیقه است. در حال حاضر تنها یک خط از این اتوبوس‌ها وجود دارد و هزینه آن با توجه به تعداد ایستگاهی که پشت سر می‌گذارد، محاسبه می‌شود.
  • اتوبوس: ارزانترین راه گشت و گذار استفاده از اتوبوس‌های این شهر است.

 

حمل و نقل در بانکوک
توک توک

بهترین هتل‌ های بانکوک

برای اینکه در این شهر اقامتی آرام داشته باشید و از امکانات اقامتی مناسبی برخوردار شوید بهترین روش این است که یکی از هتل های بانکوک را رزرو کنید. بانکوک به دلیل تعداد بسیار زیاد مسافرانی که همواره به آن سفر می‌کنند، دارای هتل های زیادی است. بسته به اینکه هدف شما از سفرتان چیست و چه مقدار بودجه برای اقامت در نظر گرفته‌اید، انتخاب‌های گوناگونی در برابر شما قرار دارد که می‌توانید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

در میان هتل های پنج ستاره بانکوک می‌توان به پاتوموان پرینسس بانکوک و اوکورا پرستیژ بانکوک اشاره کرد. اگر بخواهیم کمی از قیمت رزرو هتل را کاهش دهیم ولی امکانات خیلی تغییر نکنند باید به سراغ هتل های چهار ستاره بانکوک برویم که از این میان نیز می‌شود از کلور اسوک، آسیا بانکوک و کلور اسوک نام برد.

برای داشتن اقامتی اقتصادی و مقرون به صرفه نیز می‌توان به سراغ هتل های سه ستاره بانکوک رفت. از میان هتل های ارزان بانکوک می توان به هتل ۳ ستاره داوین نانا بانکوک از جمله هتل هایی است که خدمات و امکانات خوبی ارائه می‌دهد و قیمت آن نیز مناسب است.

مراکز خرید بانکوک

یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه ها در سفر به پایتخت تایلند، خرید سوغاتی و گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید بانکوک است. اگر به خرید علاقه داشته باشید، در این مراکز خرید فروشگاه‌های بسیار جذابی پیدا خواهید کرد. در ادامه به تعدادی از بهترین و محبوب ترین مراکز خرید بانکوک اشاره کرده‌ایم:

  • مرکز خرید Chatuchak
  • Asiatique the Riverfront
  • میدان Siam
  • After-Dark Shopping
  • Pratunam
  • مرکز خرید محله‌ چینی‌ها
مرکز خرید شهر بانکوک
مراکز خرید بانکوک

بهترین رستوران های بانکوک

مانند هر کشور و منطقه دیگری، بانکوک نیز فرهنگ مخصوص به خودش را دارد. یکی از بارزترین نمودهای هر فرهنگی غذاها و خوراکی‌های آن فرهنگ است. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور باید به سراغ غذاهای معروف تایلندی بروید و این غذاها را در جایی به غیر از رستوران‌های با کیفیت این کشور نخواهید یافت. در ادامه لیستی از بهترین رستوران های بانکوک را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • رستوران مزالونا در هتل لبوا
  • رستوران سیامی ایسایا
  • رستوران لودو
  • رستوران ایت می
  • رستوران آتلیه دو ژوئل غوبوشون
  • رستوران بولان
  • رستوران المنتز در هتل اکورا پرستیژ
  • رستوران گاگان
  • رستوران ناهم در هتل مدتروپوایتان
  • رستوران سرابوآ
رستوران‌های شهر بانکوک
رستوران‌های بانکوک

سفر به بانکوک، یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان

برای اینکه با تایلند آشنا شوید نیازی نیست به کل مناطق این کشور سفر کنید؛ بلکه کافی است بلیط هواپیما بانکوک را بخرید و یکی از هتل های این شهر را برای چند روز رزرو کنید. در سایت فلای تودی می‌توانید بهترین بلیط هواپیما بانکوک و هتل های این شهر را پیدا کنید و گزینه‌های متفاوت را با هم مقایسه کنید و نسبت به خرید و رزرو اقدام نمایید. چکیده دیدنی‌ها، فرهنگ و تاریخ این کشور را می‌توانید در این شهر ببینید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

آیا تجربه سفر به بانکوک را دارید؟ از تجربیات و نکات مفید سفر برای خوانندگان ما بگویید.

سوالات متداول درباره سفر به بانکوک

واحد پول رایج در شهر بانکوک چیست؟

بات واحد پول تایلند است. علاوه بر این‌ها اگر یورو و دلار داشته باشید می‌توانید در صرافی‌های این شهر به بات تبدیل کنید.

اختلاف زمانی بانکوک با شهرهای ایران چقدر است؟

این شهر ۳ ساعت و نیم جلوتر از منطقه زمانی ایران است.

دین مردم بانکوک چیست؟

۹۵ درصد از مردم بانکوک بودایی، ۴ درصد مسلمان و مابقی از دیگر ادیان هستند.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید